Tuuli syntyy siitä kun puut heiluvat

Anonyymi-ap

Näin perustelee lempääläläinen Vasemmistoliiton jäsen lehtikirjoitustaan. Tämä pelle on kaivanut esiin tutkimuksen, jonka mukaan" uudet tiet generoivat uusia tien käyttäjiä, ja tällöin liikenteen määrät pysyvät ennallaan. Käsitettä kutsutaan indusoiduksi kysynnäksi: kun jonkin tarjontaa lisätään, se saa ihmiset haluamaan sitä entistä enemmän."

Kyllä ideologia on vahvaa, kun se kääntää asiat päälaelleen ja valkoisen mustaksi. Puskiaisten oikaisussa ei ole kysymys Tampereen liikenneruuhkista. Puskiaisten oikaisussa on kysymys tukkoisen valtaväylän parantamisesta Helsingistä pohjoiseen Suomeen. Tie ei ole syynä siihen, että kun maailma kehittyy, niin ihmisten ja tavaroiden kuljetustarve lisääntyy. Elinkeinoelämä tarvitsee teitä. Kapeat rännit eivät toimi kun rekat rahtaavat tavaraa pitkin Suomenmaata.

Julkisesta liikenteestä, pysäköintimaksuista ja ruuhkamaksuista höpöttäminen on ihan väärä paikka Puskiaisten oikaisun kohdalla. Eivät ne liity tähän asiaan mitenkään.

Tämä Timo voisi miettiä vähän, ennenkuin alkaa suoltaa höpöhöpöjuttuja lehtiin.

37

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rajat kiinni, niin puut ei heilu.
      Tätä suoltaa persuputinistit.

      • Anonyymi

        Kyllä sillä on väliä minkälainen pipa on kyseessä. Työpreäiset pipat on ok. Elintasopipoja ei tänne kaivata.


    • Anonyymi

      Oli kyllä suhteellisen sakea ja ideologinen kirjoitus Timo Rossilta kyseisessä lehdessä. Hyvin huomaa taas ettei vasemmalla ole mitään käsitystä todellisesta elämästä ja toivotaan utopistisesti elämää ilman yksityisautoilua, helppoa kun ei itse tarvitse käydä töissä.

      • Anonyymi

        Auto ja työ, mitä tekemistä niillä on yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto ja työ, mitä tekemistä niillä on yhdessä.

        Ilman autoja ei ole työtä, eikä sinullekaan ruokaa kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman autoja ei ole työtä, eikä sinullekaan ruokaa kaupassa.

        Aika pitkälle viety johtopäätös.
        Autoilun aikakausi on todella lyhyt.
        Hengissä ollaan kuitenkin.
        Historian suunta olisi ollut parempi jos autoilulle ei olisi annettu ylivaltaa.
        Se, että auto koetaan nykyään tarpeellisemmaksi kuin luonto, osoittaa kuin ka elämänarvomme ovat vinksallaan.
        Tuhotaan,jotta voimmee elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle viety johtopäätös.
        Autoilun aikakausi on todella lyhyt.
        Hengissä ollaan kuitenkin.
        Historian suunta olisi ollut parempi jos autoilulle ei olisi annettu ylivaltaa.
        Se, että auto koetaan nykyään tarpeellisemmaksi kuin luonto, osoittaa kuin ka elämänarvomme ovat vinksallaan.
        Tuhotaan,jotta voimmee elää.

        Näemmä autovihaa, jossa unohdetaan kokonaan leipäkuskit, remonttimiehet ja muu hyötyliikenne. Pesukoneita ja televisioita ei oikein helposti voi roudata Jänkhävaaran kodinkoneliikkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle viety johtopäätös.
        Autoilun aikakausi on todella lyhyt.
        Hengissä ollaan kuitenkin.
        Historian suunta olisi ollut parempi jos autoilulle ei olisi annettu ylivaltaa.
        Se, että auto koetaan nykyään tarpeellisemmaksi kuin luonto, osoittaa kuin ka elämänarvomme ovat vinksallaan.
        Tuhotaan,jotta voimmee elää.

        Kaikki ruokakauppojen tavarahuolto tehdään nykyisin autoilla, kun hevoskärryjen kuljetuskapasiteetti ei vastaa nykyajan vaatimuksia. Niin ja tietysti sähkö tulee pistorasiasta. Sähköä voidaan tuottaa myös kissannahkoja hankaamalla. Mää ainakin sain joskus sähkötällejä, kun silitin kissaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ruokakauppojen tavarahuolto tehdään nykyisin autoilla, kun hevoskärryjen kuljetuskapasiteetti ei vastaa nykyajan vaatimuksia. Niin ja tietysti sähkö tulee pistorasiasta. Sähköä voidaan tuottaa myös kissannahkoja hankaamalla. Mää ainakin sain joskus sähkötällejä, kun silitin kissaani.

        ..Ja raha tulee budjetista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..Ja raha tulee budjetista !

        Rahaa tulee seinästä. Kela sponssoroi monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa tulee seinästä. Kela sponssoroi monia.

        Kannattanee äänestää enimmäkseen niitä jotka pitävät huolta siitä että edes kela antaa rahaa sitten kun olemme työkyvyttömiksi saakka ympäriinsäjututettuja oikeuksia tavoitellessamme jotka olisivat pitäneet kuulua meille ilman senkummempaa oikeuksiatavoitteluakin.


    • Anonyymi

      Eihän kukaan voi ostaa sitä mitä ei tarjota.

    • Anonyymi

      moottoritiet kaikkialle niin säästyy liikennekuolemat, autojen jarrut , polttoaine sekä aikaa .

    • Anonyymi

      Pari päivää sitten uutisoitiin, että nyt arvioidaan 8 miljardin ihmisen rajan menneen rikki. Vielä 1960-luvulla oli arviolta alle 4 miljardia ihmistä tällä planeetalla. Tuplaantunut on määrä melko lyhyessä ajassa.

      Vähemmän ihmisiä = vähemmän liikennettä = vähemmän saasteita = vähemmän luonnonvarojen kulutusta jne.

      • Anonyymi

        Kun haluamme jatkaa nykyisellä linjalla, niin väestön joukkotuho on tosiasia.
        Toisaslta voimme muuttaa elintapojamme kestäväksi.
        Sekään ei ehkä onnistu, eikä ole riittävä enää.
        Syömme ja käytämme luontoa,luonnonvaroja mikä on mahdollista maapallon körsimättä.
        Se olisi ideaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun haluamme jatkaa nykyisellä linjalla, niin väestön joukkotuho on tosiasia.
        Toisaslta voimme muuttaa elintapojamme kestäväksi.
        Sekään ei ehkä onnistu, eikä ole riittävä enää.
        Syömme ja käytämme luontoa,luonnonvaroja mikä on mahdollista maapallon körsimättä.
        Se olisi ideaali.

        Tuolls kirjoituksella ei kuitenkaan ole yhteyttä Puskiaisten tien oikaisuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolls kirjoituksella ei kuitenkaan ole yhteyttä Puskiaisten tien oikaisuun.

        Lähtökohta on, ettei enää yhtään puuta nurin autoilun vuoksi.
        Tampere on sitoutunut autoilun vähentämiseen. Tuo suunnitelma kertoo toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohta on, ettei enää yhtään puuta nurin autoilun vuoksi.
        Tampere on sitoutunut autoilun vähentämiseen. Tuo suunnitelma kertoo toista.

        Haloo. Nyt ei ole kysymys Tampereen autoilusta. Tuo on valtakunnallinen tiehanke joka ohittaa Tampereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo. Nyt ei ole kysymys Tampereen autoilusta. Tuo on valtakunnallinen tiehanke joka ohittaa Tampereen.

        Mikä siis muuttaa asian. Jep puut nurin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolls kirjoituksella ei kuitenkaan ole yhteyttä Puskiaisten tien oikaisuun.

        Ne on nuo maailmanlopun profeettaa leikkivät aina talvisaikaan äreimmillään.


    • Anonyymi

      Kaikki heiluttamaan puita, käy OL3:sta edullisemmaksi.

    • Anonyymi

      Tiehankkeen ohjausryhmä, jossa edustettuina ovat muun muassa alueen kunnat, Pirkanmaan liitto ja ely -keskus.
      Noiden vastuulla on päättää oikaisusta tai entisen tien kunnodtamisesta.
      Turkulaiset eikä mikään muukasn ulkopuolinen ole mukana.

      • Anonyymi

        Valtatie 3 kuuluu Suomen päätieverkkoon ja on osa Euroopan laajuista liikenneverkkoa (TEN-T). Tällä hetkellä valtatie 3 ongelmana Tampereen kaupunkiseudulla on liikenteen välityskyvyn riittämättömyys. Liikenteessä on sujuvuusongelmia aamu- ja iltaruuhkan aikaan sekä viikonloppuisin. Sääksjärven ja Tampereen eritasoliittymien kohdalla on myös liikenneturvallisuuspuutteita. Liikenne tulee tulevaisuudessa lisääntymään lähialueen muuta liikenneverkkoa nopeammin Tampereen seudun hyvin vahvasti kasvavan maankäytön vuoksi. Yhteyden parantaminen sisältyy maakunnan ja kaupunkiseudun tavoitteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtatie 3 kuuluu Suomen päätieverkkoon ja on osa Euroopan laajuista liikenneverkkoa (TEN-T). Tällä hetkellä valtatie 3 ongelmana Tampereen kaupunkiseudulla on liikenteen välityskyvyn riittämättömyys. Liikenteessä on sujuvuusongelmia aamu- ja iltaruuhkan aikaan sekä viikonloppuisin. Sääksjärven ja Tampereen eritasoliittymien kohdalla on myös liikenneturvallisuuspuutteita. Liikenne tulee tulevaisuudessa lisääntymään lähialueen muuta liikenneverkkoa nopeammin Tampereen seudun hyvin vahvasti kasvavan maankäytön vuoksi. Yhteyden parantaminen sisältyy maakunnan ja kaupunkiseudun tavoitteisiin.

        Tarvitseeko se uutta tienlinjausta. Vanhakin kelpaa. Autoilu vöhenee, se on päätetty EU tasolla. Se pannaan vähenemään.
        Turha hanke, joka vie vain rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko se uutta tienlinjausta. Vanhakin kelpaa. Autoilu vöhenee, se on päätetty EU tasolla. Se pannaan vähenemään.
        Turha hanke, joka vie vain rahaa.

        Ei, autoilu ei vähene. Pullaa pitää edelleen kuljettaa turpeille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtatie 3 kuuluu Suomen päätieverkkoon ja on osa Euroopan laajuista liikenneverkkoa (TEN-T). Tällä hetkellä valtatie 3 ongelmana Tampereen kaupunkiseudulla on liikenteen välityskyvyn riittämättömyys. Liikenteessä on sujuvuusongelmia aamu- ja iltaruuhkan aikaan sekä viikonloppuisin. Sääksjärven ja Tampereen eritasoliittymien kohdalla on myös liikenneturvallisuuspuutteita. Liikenne tulee tulevaisuudessa lisääntymään lähialueen muuta liikenneverkkoa nopeammin Tampereen seudun hyvin vahvasti kasvavan maankäytön vuoksi. Yhteyden parantaminen sisältyy maakunnan ja kaupunkiseudun tavoitteisiin.

        Tuo ei sulje pois jo olevaa linjausta millään muotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, autoilu ei vähene. Pullaa pitää edelleen kuljettaa turpeille ihmisille.

        Mielipiteesi on oikea,kuten päinvastainenkin.
        Autoilu on tullut tiensä päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei sulje pois jo olevaa linjausta millään muotoa.

        Totuus on kuitenkin, että nykyinen väylä on hankala ja ahdas. Eikä ole pelkästään tielinjaus, vaan siihen liittyy paljon muita maankäytön sunnitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteesi on oikea,kuten päinvastainenkin.
        Autoilu on tullut tiensä päähän.

        Miten voit jankuttaa että "autoilu on tullut tiensä päähän". Ilmeisesti vain provosoit. Lentokoneellako rahdit kuljetetaan kauppoihin ja koteihin? Ei junakaan voi viedä tavaroita joka paiksaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit jankuttaa että "autoilu on tullut tiensä päähän". Ilmeisesti vain provosoit. Lentokoneellako rahdit kuljetetaan kauppoihin ja koteihin? Ei junakaan voi viedä tavaroita joka paiksaan.

        Sinä otat asian kirjaimellisesti. Autoilu loppuu nykymuodossaan.
        Se ei sulje pois rahtiliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, autoilu ei vähene. Pullaa pitää edelleen kuljettaa turpeille ihmisille.

        Joo jooo DDDDD asia harvinaisen kirkas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin, että nykyinen väylä on hankala ja ahdas. Eikä ole pelkästään tielinjaus, vaan siihen liittyy paljon muita maankäytön sunnitelmia.

        Toisinsanoen koko metsä matalaksi.
        Siinä on syytä vastustaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinsanoen koko metsä matalaksi.
        Siinä on syytä vastustaa.

        Vain juntit vastustavat kehitystä. Emme voi palata hevoskuljetuksiin ja luontaistalouteen. Lisääntyvä väkiluku vaatii terminaaleja ja väyliä tavaroiden roudaamiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain juntit vastustavat kehitystä. Emme voi palata hevoskuljetuksiin ja luontaistalouteen. Lisääntyvä väkiluku vaatii terminaaleja ja väyliä tavaroiden roudaamiseen.

        Kehitystä on monenlaista.


    • Anonyymi

      Jos kaikki tuulimyllyt pysäytetään niin tulee aivan tyyntä, edes puiden lehdet eivät heilu enää !

      • Anonyymi

        Ne vievät myös valtavasti sähköä, kun ne laitetaan kaikki pyörimään.


      • Anonyymi

        Eikä mene sivut kipeiksi lukiessa ja psykotroninen heiluriliikennekkin on vähäisempää kun ei tarvitse jännittää kokoajan milloin kopsahtaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En kestä enää olla erossa...

      Mitä jos mää vaan tuun ja alan suuteleen sua?
      Ikävä
      130
      1615
    2. Itsenäisyyspäivän korkein kunniamerkki Sanna Marinille

      "Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on jälleen myöntänyt itsenäisyyspäivän kunniamerkit. Kaikki kunniamerkit luovutetaan itsenäisyyspäivänä. Itsen
      Suomen Keskusta
      236
      810
    3. Haluaisin kyllä

      pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      35
      749
    4. montako eri kirjainta

      kaivattusi etunimessä on? Mun ihanan 4.
      Ikävä
      72
      741
    5. Sä oot nainen ihan hullu.

      Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      61
      618
    6. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

      Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      42
      575
    7. Mitähän mietit mies

      Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      60
      555
    8. Hyvää yötä tännekin

      Miehelle tai miehille. Ehkä naisillekin. Erityisesti mukaville sellaisille.
      Ikävä
      95
      545
    9. Tykkäisitpä minusta

      Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      24
      536
    Aihe