Miten valmistautua "ylösottoon"?

Anonyymi-ap

Jeesuksen tulemus on lähellä. Mutta kysyn miten valmistautua ja olla varma että kuuluu niihin ylös temmattujen joukkoon? Mitä siihen tarvitaan?

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksikään helluntailainen ei pääse tempaukseen, koska helluntailaiset eivät noudata lakia. Laittomuuden tekijät ovat tyhmiä neitsyitä, jotka jätetään oven taaksen Karitsan häissä.

      Tempeus koskee mm. 144000 messiaanista juutalaista ja heidän joukkoonsa liittyneitä lakia noudattavia pakanauskovia, mihin helluntailaiset kielilläpuhujat eivät kuulu, koska heillä ei ole öljyä.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      ---
      25:
      1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
      2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
      3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
      4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
      5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
      6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
      7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
      8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
      9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

      • Anonyymi

        Onko sulla lainnoudattamisessa kaikki kunnossa?
        Uudenliiton lain mukaan, jos silmäsi viettelee, repäisehän se pois ja jalka, sekä käden katkaisu kuuluu samaan lakiin. toimipa sen mukaan, tai muuten olet vain fariseus mittaamassa toisten menemisiä.


    • Anonyymi

      Helluntailailaisuus on niin kaukana terveestä Kristinuskosta, että eihän ne edes kasta lapsiaan Krityiksi, vaan jättää ne tahallaan maailmaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan.

      Helluntailaisuus on väärämielinen henkivalta ja henkiliike, jossa ihminen etsii sielullista hurmosta ja niitä henkivaikutuksia.

      • Anonyymi

        Mikä on terve kristinusko, kun kristinuskon pakanallisuuden jäljessä on paljon ruumiskasoja ja sen perusteella edelleenkin tappelette. Kirkkoisien riitaako haastatte terveelliseksi?
        Tuskin se raamatullisen Jumalan keskinäisestä rakkaudesta haastaa, tämä "terve kristinusko" ja siitä olette erinomaisia lähettiläitä, jokainen. Antisemitismi - on tervettä kristinuskoa - miekkalähetystä, sekä helvettijumalan lepyttämistä vauvavirutuksissa. Se on sitä kristinuskoa.


    • Anonyymi

      Tähän vuodenaikaan kannattaa varustautua ylösottoon lämpimällä vaatekerralla, kuten aluspaita, raappahousut, flanellipaita, saapashousut, roimavarsisaappaat. Lisäksi päälle kannattaa laittaa suojeluskuntamantteli, koska ylemmissä ilmakerroksissa saattaa olla viileätä. Rahaa ei tarvitse mukaan ottaa, koska määränpäässä kaikki on ilmaista. Ei muuta kuin sitten vain levollisesti odottelemaan omaa tempaisuvuoroaan.
      T. Matkasaarnaaja.

      .

      • Anonyymi

        Kiitos! Nyt nauran ensiyönkin. Minä otan lisäksi dildon ,kun ei tiedä minkälaisia ukkoja siellä on.


      • Anonyymi

        Ajatuksesi on maallista.
        Mieti- taivaalliset "kehot, eli ylösnousemusruumis". Tuskin siinä hääpuku on raappahousuinen, muistuttamassa kylmästä kristiuskon ajasta ja tappelevista uskovaisista. Minä tämän ja minä tämän puolella ja välimiehinä monta kirkkoisää - lunastamassa, kuka mitenkin porukkaansa.
        Ehkä heillä on ne raappahousut hääpukuna.

        Ajassa, kun kaloilla on omat ruumiit, veden tähden ja linnuilla omat, kun lentävät. Näin taivaalliset - he eivät käy raappahousuissa perille.

        No, ehkä olet saanut kristillisyyden riita- ja tappelusotilaista, kirkkoisejään seuraavista tämän kuvan raappahoususotilaista, että se muka on se sota-asu, raamatussa, mutta se onkin kristillinen sota-asu. Tapellaan ja vaikka se pesuvati on kypäränä, että jäisi muka henkiin.


      • Anonyymi

        "Ei muuta kuin sitten vain levollisesti odottelemaan omaa tempaisuvuoroaan."

        Äänimerkin kuulevat kaikki.
        Sitten kaikki menevät yhtäaikaa Jeesuksen mukana ylös taivaan kotiin, jonne Jeesus on valmistanut paikan jokaiselle paikan tarjouksen vastaanottaneelle.

        1Tess4:15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. 16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 18Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.


    • Anonyymi

      Jeesus ei tempaa salaa ketään täältä, sillä koko salainen tempaus on täyttä pimeyttä. Se on niin salainen, että sitä ei löydy edes Raamatusta. Menemme koko porukalla kohti suurta ahdistusta, jonka lopussa Jeesus tulee takaisin näkyvästi, kuuluvasti, kirjaimellisesti ja konkreettisesi, mutta hän ei tule maan päälle, vaan tempaa omansa yläilmoihin. Kaikki maan päällä lopun aikana kummittelevat jeesukset ovat eksyttäviä henkiä. " jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"2Tess.2:9 Sentähden, "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."1Joh.4:1

      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät vastaa? Kun usko puuttuu ja teot eivät kelpaa kuin ainoastaan paholaiselle niin helluntailaisille on arpapeliä kun puhutaan tempaamisesta. Itse kyllä odotan sitä ja olen odottanut jo vuosikymmenien ajan. Mitään kiirettä minulla ei ole. Valvomisen suhteen kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät vastaa? Kun usko puuttuu ja teot eivät kelpaa kuin ainoastaan paholaiselle niin helluntailaisille on arpapeliä kun puhutaan tempaamisesta. Itse kyllä odotan sitä ja olen odottanut jo vuosikymmenien ajan. Mitään kiirettä minulla ei ole. Valvomisen suhteen kylläkin.

        Hahahahaa.kiva kun meitä huumorityyppejä tänne tällä kertaa eksyi.


      • Anonyymi

        Jos ajatukset toimii hammasrattailla, kuten eräs sihteerimme itki - miehestään, joka oli kovin lukenut insinööri. Nainen kaipasi hellää miestä, mutta kuulema ne hammasrattaat oli ajatusrakenteitten tekijänä.

        Mieti tätä "salaista" - siitä ihmisten ajatushautomoista voi päätellä, että joku ajattelee, sitä ei tapahdu, ja toinen tapahtuu, mutta miten, sekin jää siten salaisuudeksi ja voi yllättää.

        Näin voi itselleen päänuppiin tuoda uuden viestintätavan, mikä on sana, minkä avulla asiaa puidaan. Se ei ole palikkakieltä, vaan ilmaisutapaa. Siksi käsite voi ilmaisuna viestiä yllättävä ja siten salainen, ei tiennyt.

        Nyt tämänhetken tietosi on tämänhetken tietoa, ja voi päivittää uuden sanamuodon "yllättävä ja salainen" - se on sinullekin ehkä tapahtumassa, "ai tälläinenkö tämä oli" ja siksi tapa ilmaista, voi näillä olla ok.

        Mieleesi päivittyy nyt- uusi tämänpäivän sana - mitä se ilmaisee, eikös vain.

        Juutalaisuudessakin jossain asiassa on kaksi erilaista ilmaisua ja kreikassa samanlaisuudessa monia eri tapoja ilmaista. Näin kieli on aika vekkuli tapa ja ajatus- sen rakentaa ilmaisun.
        Emme ole lehmiä, että puhumme aina MÖÖ, MÖÖÖ, MÖÖÖ, vaan meillä on sanat- puhe.
        Alussa oli sana, sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumala.
        Hän loi meidät omaksi kuvaksi ja kas, kas, mekin ilmaisemme sanoilla, eikös ole yllättävää, se sana on voinut olla salainen ja nyt sen käsittää, ......


      • Anonyymi

        Jeesuksen kaksi eri tulemista:
        Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
        Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).

        Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
        Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
        Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).

        Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).

        Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
        Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).

        Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
        Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).

        Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
        Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).

        Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
        Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).

        Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
        Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).

        Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
        Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kaksi eri tulemista:
        Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
        Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).

        Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
        Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
        Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).

        Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).

        Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
        Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).

        Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
        Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).

        Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
        Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).

        Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
        Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).

        Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
        Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).

        Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
        Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).

        "Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19)."

        Nuo Ilmestyskirjan luvut kertovat paljon pitemmästä aikakaudesta kuin seitsemästä vuodesta.

        Tempauksesta ei Raamatussa ole mitään kerrottu.
        Mutta Jeesuksen toisesta tulemisesta sitäkin enemmän.
        Ensimmäisessä tulemisessaan Jeesus teki mahdolliseksi pelastaa ihmisiä.
        Toisessa tulemisessaan Jeesus tulee noutamaan omansa, jotka ovat ottaneet tarjouksen vastaan.
        Ei noissa viittaamissasi Raamatunpaikoissa kummassakaan sanota, että vain Jeesuksen omat näkisivät hänet. Päinvastoin: Kuuluu valtava Jlan käskyhuuto, Ylienkelin ääni ja Jlan pasuuna. Sellaisen maailmanlaajuisen "konsertin" kyllä kuulevat kaikki.


        14.1."Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 3Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.


    • Anonyymi

      Mikä on ylösotto? Tiedän monia ottoja mutta mistä tulee sana ylösotto? Raamatusta ei sitä löydy.

      • Anonyymi

        Ylösotto on semmonen jännä juttu, josta puhutaan paljon, mutta ei tiedetä hölkäsen pöläystä. Sopii saumattomasti kaiken muunkin uskonnollisen satuilun joukkoon. Totuudella muutenkaan ole väliä siinä narratiivissa, tarkoitus on jotta tunnelma pysyy korkealla ja jaksaa odottaa ihmeiden alkavan tapahtua ihan just nyt tai ainakin pian.


      • Anonyymi

        Sitä Jumala ei ole sinulle ilmoittanut. Jumalattomana paskiaisena jäät antikristuksen jalkoihin sotkettavaksi ellet tyhmä kun olet tee jotain ratkaisevaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylösotto on semmonen jännä juttu, josta puhutaan paljon, mutta ei tiedetä hölkäsen pöläystä. Sopii saumattomasti kaiken muunkin uskonnollisen satuilun joukkoon. Totuudella muutenkaan ole väliä siinä narratiivissa, tarkoitus on jotta tunnelma pysyy korkealla ja jaksaa odottaa ihmeiden alkavan tapahtua ihan just nyt tai ainakin pian.

        Aijaa. Älkää naurattako. Nyt jo pisut housussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä Jumala ei ole sinulle ilmoittanut. Jumalattomana paskiaisena jäät antikristuksen jalkoihin sotkettavaksi ellet tyhmä kun olet tee jotain ratkaisevaa?

        Ja noinko puhuu tosiuskovainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä Jumala ei ole sinulle ilmoittanut. Jumalattomana paskiaisena jäät antikristuksen jalkoihin sotkettavaksi ellet tyhmä kun olet tee jotain ratkaisevaa?

        No et sinä ainakaan uudestisyntynyt ole! Tai sitten et ole sisäistänyt Jeesuksen rakkautta.


      • Anonyymi

        Mikä on ylösotto? Tiedän monia ottoja mutta mistä tulee sana ylösotto? Raamatusta ei sitä löydy. ........ eikö löydy?

        Ehkä sinulta puuttuu sanojen merkitys, ja et ole lukenut raamattua, tai et ymmärrä.

        Sana kuolema puhuu paljon. Mitä sen jälkeen - sekin puhuu asiaan paljon. Loput voit jäsentää - lukemalla.


      • Anonyymi

        Catching away on Raamatussa (KJB). Rapturo ja harpazo ovat latinan- ja kreikankielisissä Raamatuissa.

        Sanaa Raamattu ei ole Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylösotto on semmonen jännä juttu, josta puhutaan paljon, mutta ei tiedetä hölkäsen pöläystä. Sopii saumattomasti kaiken muunkin uskonnollisen satuilun joukkoon. Totuudella muutenkaan ole väliä siinä narratiivissa, tarkoitus on jotta tunnelma pysyy korkealla ja jaksaa odottaa ihmeiden alkavan tapahtua ihan just nyt tai ainakin pian.

        Jos haluat tietää ylöstempauksesta (rapture) edes jotain, kuuntele Robert Breakeriä, Geoffrey Grideriä (NTEB) ja Ross Brandtia (Newnews Youtubessa). SUomeksi on olemattoman vähän raamatunmukaista opetusta. Juhani Laukkosella on pari hyvää puhetta aiheesta vuosien varrelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noinko puhuu tosiuskovainen

        No, koirille ja sioille ja vuohille on puhuttava oikeata kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, koirille ja sioille ja vuohille on puhuttava oikeata kieltä.

        Riivaajan vallassa olevan tunnistaa parhaiten seuraamalla hänen valitsemiaan sanoja. Eksynyt itse tunnistaa viimeisenä oman tilanteensa. Läheiset huomaavat sen ensimmäisenä. Vilpitön rukous auttaa, mutta jaksaminen ja pahan läsnäolon sietäminen koettelee kovaa myös rukoilijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylösotto on semmonen jännä juttu, josta puhutaan paljon, mutta ei tiedetä hölkäsen pöläystä. Sopii saumattomasti kaiken muunkin uskonnollisen satuilun joukkoon. Totuudella muutenkaan ole väliä siinä narratiivissa, tarkoitus on jotta tunnelma pysyy korkealla ja jaksaa odottaa ihmeiden alkavan tapahtua ihan just nyt tai ainakin pian.

        "Ylösotto on semmonen jännä juttu, josta puhutaan paljon, mutta ei tiedetä hölkäsen pöläystä. Sopii saumattomasti kaiken muunkin uskonnollisen satuilun joukkoon. "

        Samaa mieltä.
        Kaikki muukin uskonnollinen satuilu on syytä jättää sikseen.
        Siksi onkin syytä turvautua vain siihen mitä Raamatussa kerrotaan asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat tietää ylöstempauksesta (rapture) edes jotain, kuuntele Robert Breakeriä, Geoffrey Grideriä (NTEB) ja Ross Brandtia (Newnews Youtubessa). SUomeksi on olemattoman vähän raamatunmukaista opetusta. Juhani Laukkosella on pari hyvää puhetta aiheesta vuosien varrelta.

        "os haluat tietää ylöstempauksesta (rapture) edes jotain, kuuntele Robert Breakeriä, Geoffrey Grideriä (NTEB) ja Ross Brandtia (Newnews Youtubessa)"

        Turvallista on itse lukea Raamattua ja etsiä sieltä, mitä Jeesuksen toisesta tulemisesta siellä kerrotaan.


    • Anonyymi

      Raamatussa on on paljon mielikuvia ja illuusioita, joilla asioita hengellistetään.

      Raamatun mukaan vain lustelahkot eli lopun aikaiset kuten Jenkkilahkot temppataan pois ja oikeat uskovaiset jäävät tänne Jerusalemissa pidettäviin Karitsan häihin, sillä heillä on Kristittyjen kasteessa saatu hääpuku ja kruunu päässä.

      Gal. 3:27 

      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

      Hääpuku puetaa ylhäältä päin (ei pyllistymällä) sitä kuvaa kasteessa veden valelu pään päälle, Jumalan Henki tulee Kyyhkysen tavoin taivaasta kasteessa ihmisen päälle ja kruunaa ihmisen Jumalan lapseksi ja Jeesuksen kanssaperilliseksi kasteessa.

      Kasteessa painetaan päähän elämän kruunu.

      Ilm. 3:11 

      Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

      • Anonyymi

        Jes. 12:3 

        Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

        Siinä viitataan valelemalla syntisen ihmisten kastetta.

        Ei lähteisiin olle tarkoitus mennä pyllistymällä sinne takapuoli edellä.


      • Anonyymi

        Vain uskolliset kruunataan älä kuvittele että se sinulle on luvattu.


      • Anonyymi

        "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. "

        Niin, veteen kokonaan upotetut.
        Kaste kuvaa vanhan elämän hautaamista.
        Ja hyvän omantunnon pyytämistä Jlalta.


    • Anonyymi

      Koukku leuan alle niin kuin talavimatikalle

      • Anonyymi

        Hehehehee.


    • Anonyymi

      Paavali aivan selkeästi kirjoittaa siitä miten Jeesuksen tullessa ne, jotka Hänen seuraajansa, jotka ovat elossa temmataan taivaaseen. Paavali vielä sanoi meidät, jotka elämme ja ajatteli itse olevansa niiden joukossa. Hänelle se oli aivan luonnollinen asia. Eihän elossa olevat ihmiset muutoin voisi päästä taivaaseen ellei heitä temmattaisi sinne elävänä. Muussa tapauksessa heidät pitäisi ensin tappaa.

      Temapauksesta ovat osallisia ne, jotka Jumala tunnistaa Pyhästä Hengestä lapsikseen. Ei siinä mitään lakikirjaa lueta eikä katsella tehtyjä ja tekemättömiä, vaan kuten sana sanoo Hengen, jossa huudetaan ABBA, isä, niin sen mukaan päästään temapuksesta osalliseksi ne, jotka ovat silloin elossa kun Tuomion aika on. Ei se ole mikään erillinen tapahuma, eikä mikään salainen tempaus, vaan silloin tulee tästä maallisesta elämästä loppu ja sen jälkeen ollaan joko Jumalan tykönä tai helvetissä. Ja taivaaseen ei tosiaan selittämällä eikä muita mollamalla pääse.

      • Anonyymi

        ABBAon ruotsalainen bändi.


      • Anonyymi

        Lue tuosta aikaisemmin laittamani lista muutamista eroista Jeesuksen salaisen tulemisen (uskovien ylöstempaus) ja hänen toisen tulemisensa (uskovien kanssa) välillä.

        Meidät temmataan (toivon, että jo hyvin pian) taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Siellä meidän tekomme uskovina testataan tulessa ja jos olemme tehneet jotain, joka on kunniaksi Jumalalle, niistä teoista saamme jalokiviä, kultaa, hopeaa ja kruunuja. Kaikki muu palaa poroksi. Itse kuitenkin olemme pelastuneet sillä hetkellä, kun uskoimme Jeesuksen veren sovituksen omien syntiemme kohdalle.

        Vietämme häitä taivaassa seitsemän vuotta eli yhden vuosiviikon. Se on juutalainen tapa, juhlia häitä viikon. Sitten tulemme Jeesuksen kanssa Harmagedoniin, hän tuhoaa vihollisensa ja asettuu hallitsemaan Jerusalemiin tuhanneksi vuodeksi. Tämä on taivaan valtakunta. Jumalan valtakunta on uskovissa jo nyt. Tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio. Helvetissä siihen asti olleet nostetaan selittämään tekojaan ja kuulemaan tuomionsa. Sitten heidät heitetään tuliseen järveen. Sitten Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan eikä syntiä enää ole.

        Lukekaa Raamattua. Raamattu ei avaudu uskomattomalle, mutta jos olet uskossa, lue 1776 Bibliaa ja King James Bible'a. Ja kuuntele hyviä opettajia: Robert Breaker, Geoffrey Grider, David Daniels, Chuck Miussler, Gene Kim, David Peacock, Charles Lawson, Peter Ruckman, Ross Brandt (newnews).


      • Anonyymi

        "emapauksesta ovat osallisia ne, jotka Jumala tunnistaa Pyhästä Hengestä lapsikseen. Ei siinä mitään lakikirjaa lueta"

        Ei lueta lakikirjaa.
        Mutta luetaan Elämän kirjaa: "Iloitkaa siitä, että nimenne on kirjoitettu Elämän kirjassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tuosta aikaisemmin laittamani lista muutamista eroista Jeesuksen salaisen tulemisen (uskovien ylöstempaus) ja hänen toisen tulemisensa (uskovien kanssa) välillä.

        Meidät temmataan (toivon, että jo hyvin pian) taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Siellä meidän tekomme uskovina testataan tulessa ja jos olemme tehneet jotain, joka on kunniaksi Jumalalle, niistä teoista saamme jalokiviä, kultaa, hopeaa ja kruunuja. Kaikki muu palaa poroksi. Itse kuitenkin olemme pelastuneet sillä hetkellä, kun uskoimme Jeesuksen veren sovituksen omien syntiemme kohdalle.

        Vietämme häitä taivaassa seitsemän vuotta eli yhden vuosiviikon. Se on juutalainen tapa, juhlia häitä viikon. Sitten tulemme Jeesuksen kanssa Harmagedoniin, hän tuhoaa vihollisensa ja asettuu hallitsemaan Jerusalemiin tuhanneksi vuodeksi. Tämä on taivaan valtakunta. Jumalan valtakunta on uskovissa jo nyt. Tuhatvuotisen valtakunnan lopussa on viimeinen tuomio. Helvetissä siihen asti olleet nostetaan selittämään tekojaan ja kuulemaan tuomionsa. Sitten heidät heitetään tuliseen järveen. Sitten Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan eikä syntiä enää ole.

        Lukekaa Raamattua. Raamattu ei avaudu uskomattomalle, mutta jos olet uskossa, lue 1776 Bibliaa ja King James Bible'a. Ja kuuntele hyviä opettajia: Robert Breaker, Geoffrey Grider, David Daniels, Chuck Miussler, Gene Kim, David Peacock, Charles Lawson, Peter Ruckman, Ross Brandt (newnews).

        "Lukekaa Raamattua. Raamattu ei avaudu uskomattomalle, mutta jos olet uskossa, lue 1776 Bibliaa"

        Kyllä on hyvä lukea uudempia suomalaisia Raamatun käännöksiä. Ehkä 2020 käännöksen voisi jättää lukematta, kun siinä alkaa alkuperäinen ajatus jo hämärtyä liiaksi, kun on pyritty "helppoon nuorisokieleen".


    • Anonyymi

      Ei ihmisiä täältä mihinkään temmata.

      Taivas on Jumalan taivas ja maa on ihmisiä varten.

      1. Moos. 8:22 

      Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

      Kyllä ikuinen elämäkin on täällä maan päällä.

      Siellä on ihmisillä vielä sairauksiakin, johon syödään puiden hedelmiä ja lehtiä.

      Hes. 47:12 

      "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi."

      Jeesuksen häät on maan päällä (ei pilven päällä) Jerusalemissa.

      Sinne käydään kastamassa pakolla ihmisiä ja pukemassa ihmisiä häävaatteisiin.

      Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

      • Anonyymi

        Ilman kasteessa saatavaa vanhurskauden pukua eli häävaatteita ei ole asiaa hääsaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman kasteessa saatavaa vanhurskauden pukua eli häävaatteita ei ole asiaa hääsaliin.

        Gal. 3:27 

        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

        Häävaate ja elämän kruunu puetaan pään kautta ihmiselle kun vettä valellaan kasteessa ihmisen pään päälle.

        Ilm. 3:11 

        Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

        Lapsena kasteessa saatua elämän kruunua ei pidä vaihtaa lahkojen höyryäviin hurmostekoihin.


      • Anonyymi

        Nytkin jo pienet asunnot liian täynnä.


      • Anonyymi

        Anonyymi 2022-11-24 18:30:23
        Ei ihmisiä täältä mihinkään temmata.
        Taivas on Jumalan taivas ja maa on ihmisiä varten.

        Onko sinulla jahvettilaisten kirjan lukuopas?
        Siellä ei ole tuomionkaan ylösottoa, eikä helvetin tulta. Mutta, molemmat on kirjoitettu, sekä se, että luodaan Uusi- uusi jotain, se taivas ja maa.
        No, mikä jäi, mistä sinä puhut??? Kaikki entinen on mennyt. Eli jäitkin menneisyytesi vangiksi.

        Opettele raamatun ilmaisukieli


      • Anonyymi

        "Kyllä ikuinen elämäkin on täällä maan päällä. "

        Kyllä, mutta vasta sitten kun täältä on kaikki viallinen, synti, sairaudet ja kuolema hävitetty sekä kaikki luotu uudeksi. Sen jälkeen iankaikkinen elämä siirtyy uuteen maahan.


    • Anonyymi

      Kuuliaisuus raamatun opetukselle.
      Sitä siinä tarvitaan, ettei ole vastarannan kiiski ja monen oppituulen viepäläinen, kuten pesuvatilaiset ovat.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset lukee Mormonin Kirjaa.

      Mormonin Kirma, Moroni, luku-8

      Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettaviski Kristityiksi.

    • Anonyymi

      1Kor.15:51 Biblia (1776) Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki nuku, vaan me kaikki muutetaan. 1Tess.4:14-18

      • Anonyymi

        Paavali oli verbaalisesti lahjakas mies. Yritti luoda illuusioita arjen keskelle.


    • Anonyymi

      Kukaan ei tempautuu ylös eikä alas.

    • Anonyymi

      Korinttolaiskirjeet kirjoittaessaan Paavalissa oli jo asumassa se Saatanan enkeli: "The messenger of Sathan", joten Korinttolaiskirjeisiin kannattaa suhtautua varauksella.
      Kaksi niistä on kateissa ja kaksi on enää jäljellä. Kokonaiskuvan saaminen on vaikeata.

    • Anonyymi

      1Tess.4:13-14 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättömänä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. 1Kor.15:51-52

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa synneistä pesty ihminen liitetään ikuisesti asuvan Kristuksen ruumiiseen ja Jeesus tulaa taivaasta takaisin maan päälle fyysisessä muodossa Galilelean vuorelle. Ei ketään mihinkään temmata, ne on pelkkiä Paavalin fantasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa synneistä pesty ihminen liitetään ikuisesti asuvan Kristuksen ruumiiseen ja Jeesus tulaa taivaasta takaisin maan päälle fyysisessä muodossa Galilelean vuorelle. Ei ketään mihinkään temmata, ne on pelkkiä Paavalin fantasioita.

        Paavalin käyttämä keino oli valheilla luoda fantasioita Jumalan maailman kirkastamseksi ihmisten mielissä.

        Room. 3:7 

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi

        Kuolleet herätetään kaikki vasta viimeiselle tuomiolle, Kuolema ja Tuonela antaa silloin vasta omansa, ei vielä sinne tuhatvuotiseen valtakuntaan, jonne menee Kristukseen kastetut (hääpuku) elossa olevat täällä maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleet herätetään kaikki vasta viimeiselle tuomiolle, Kuolema ja Tuonela antaa silloin vasta omansa, ei vielä sinne tuhatvuotiseen valtakuntaan, jonne menee Kristukseen kastetut (hääpuku) elossa olevat täällä maan päällä.

        Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja Kristityiksi.

        Raamatussa uskominen tarkoittaa tottelemista ja kuuliaisuutta "ottaa vaarin" Jumalan käskyistä.

        Edes sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään helluntailaisten "uskoontuloa.", mitä he lisäilevät melkein jokaisen jakeen eteen ja perään.

        Ap. t. 17:11 

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja Kristityiksi.

        Raamatussa uskominen tarkoittaa tottelemista ja kuuliaisuutta "ottaa vaarin" Jumalan käskyistä.

        Edes sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään helluntailaisten "uskoontuloa.", mitä he lisäilevät melkein jokaisen jakeen eteen ja perään.

        Ap. t. 17:11 

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Raamatun mukaan pelkkä uskominen "metanoia" mielenmuutos ei vielä hyödytä ihmistä mitenkään.

        Jaak. 2:20 

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      Ehkä realistisempaa valmistautua suihinottoon.

    • Anonyymi

      niin miten luterilainen kirkollisveronmaksaja ajattelee valmistautua ylösottoon, se onkin mielenkiintoinen kysymys !

      • Anonyymi

        Jos kyse on perunoiden ylösotosta, niin kuokka, ämpäri ja pari juuttisäkkiä on hyvvä varustus.


    • Anonyymi

      Kun jokin asia ei Raamatussa miellytä tai sillä haluaa herjata muita, niin pitää vain keksiä että se on fantasia. Niin voi herjata mitä tahansa ja ketä tahansa. Mikään ei ole välttämättä Raamatussa totta, vaan ihmisten fantasiaa. Joskin väite vaikuttaa hyvin hyvin ateistiselta. Sellaiselta ettei sillä ole mitään tekemistä uskon kanssa.

    • Anonyymi

      Paavali keksi tarinan taivaassa käymisestään, vaikka Jeesuksen mukaan kukaan ihminen ei ole siellä käynyt. Paavali keksi kaikenlaista.

      Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      • Anonyymi

        Noitien tekoihin kuuluu ruumista irtaantuminen ja henkiruumiina matkustelu eli ns. "tripit".
        Ne on niitä kiellettyjä okkultistisia voimia, joita he saavat henkivalloista.


    • Anonyymi

      Helluntailainenkin henkirikoksen tehnyt saarnamies väitti käyneensä taivaassa katsomassa rivitaloasuntoaan, joka oli kuulemma heti Jeesuksen naapurina joen rannassa.

      • Anonyymi

        Tv7:lla eräs saarnamies kertoi käyneensä taivaassa ja väitti siellä kaikki miehet oli hyvin lyhyitä kuten Jeesuskin oli "varreltaan vähäinen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tv7:lla eräs saarnamies kertoi käyneensä taivaassa ja väitti siellä kaikki miehet oli hyvin lyhyitä kuten Jeesuskin oli "varreltaan vähäinen".

        kuulin jonkun käyneen sakastissa ja siellä ei ollut miehiä ollenkaan!


    • Anonyymi

      Pedostakin tulee saada voitto, jotta pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

      Jumalan viha tulee kohdistumaan pedon kumartajiin. Kolmannen enkelin varoitussanoma.

      Vielä muistutukseksi: Sunnuntai on pedonmerkki, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

      1234567---

    • Anonyymi

      Kannattaa kulkea laskuvarjo selässä, jos kesken tempausta ote lipeää, niin ei tee niin kipeetä toi alastulo!

    • Anonyymi

      Paavalin aikaan ajateltiin, että maapallo on pannukan muotoinen ja että pilven päälle voidaan mennä juhlimaan niitä Jeesuksen häitä ja siellä voi elää ihan samalla tavalla kuin täällä maan päällä. Yläilmoissa elämisen puheet on mielikuvituksia, jossa saatiin luotua loogisia tarinoita.

      Raamatun mukaan Taivas on Jumalan taivas.

      Maa on ihmisten asuinpaikka, oli ennen, nyt ja ikuisesti.

      1. Moos. 8:22 

      Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

      • Anonyymi

        Jeesus on tosi ihminen ja hänelle luotiin kasteesa fyysinen ylösnousemusruumis, jossa hän tulee takaisin Galilean vuorelle ihmisen muodossa.


    • Anonyymi

      Ainut tapa pelastautua tulevista Jumalan vihan vuosista ja ikuisesta helvetistä on uskoa Jeesukseen. Uskokaa se, että hän tuli ihmiseksi, uhrasi synnittömän verensä meidän puolestamme ja on nyt taivaassa ja tulee tuomitsemaan kaikki. Sillä hetkellä, kun uskotte tuon, uudestisynnytte ja pelastutte. Pelastumistaan ei voi menettää. Siis nyt armon ajassa. Tempauksen jälkeen ei ole enää armon aika, vaan pyhän hengen voi menettää. Siitä kertoo vertaus kymmenestä neitsyestä. Osa heistä pysyy uskossa ja pääsee juhlimaan Jeesuksen ja hänen morsiamensa (armon ajan uskovat) häitä, osa ei pääse. Nyt on vielä helppo pelastua. Tarvitaan vain usko. Kukaan ei tässä ajassa pelastu omilla teoillaan. Pian tulee aika, jolloin ilman omia tekojaan ei voi pelastua. Olkaa viisaita. Ja kuka tahansa voi kuolla tänään. Siitä alkaa hänen ikuisuutensa. Missä kukin haluaa sen viettää.

      • Anonyymi

        Onko nämä neitsyet niitä samoja, jotka hoivaavat islamistiterroristeja paratiisissa, kun juutalaisilta joutavat?


    • Anonyymi

      T. Satan

      Mitä siihen sen kummemmin valmistautua, sanoo aamulla lähetysretkille lähtiessään vaimolle ja muksuille "nähdään ehtoollisella, jos ei tule tempaistua".

    • Anonyymi

      Perusasiat näköjään hukassa. (Joh. 3:16)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe