Alkoholismi on elinikäinen sairaus

Anonyymi-ap

Jotkut puhuvat olevansa ex-alkoholisteja, mutta se ei voi pitää paikkaansa. Nimittäin ex-alkoholistit eivät puhu enää mitään, sillä heidät kaikki on jo siunattu haudan lepoon. Vain kuollut alkoholisti on ex-alkoholisti.
Kaikki elävät alkoholistit ovat alkoholisteja elämänsä loppuun saakka, osa heistä on vain onnistunut raitistumaan.
Näillä raitistuneilla alkkiksilla on paljon pidempi elinajan odote kuin yhä vielä juovilla alkkiksilla. Tämä johtuu siitä, että hoitamaton alkoholismi johtaa aina ennenaikaiseen kuolemaan.
Raitistuneiden ja juovien alkoholistien välissä on vielä eräs ryhmä, nimittäin "kuiva-juopot". Nämä kuivajuopot ovat onnistuneet lopettamaan juomisen, mutta muuten hoitamaton sairaus kummittelee heissä yhä, ja he elävät ja käyttäytyvät kuten juovat alkoholistit käyttäytyvät. Heidän henkensä ei tosin enää haise viinalle, mutta muuten he ovat jopa pahempia kuin perhettään juomalla terrorisoivat juopot.
(tästä oiva esimerkki on kotimainen elokuva nimeltään "pyhä perhe")

Halusin tuoda tämän asian esiin kun minua askarruttaa eräs yhtälö, josta kuulen usein puhuttavan. Nimittäin kun joku kertoo suureen ääneen "parantuneensa" alkoholismista, ihan itse ja omin voimin! Ja lisäksi hän väittää nyt sitten olevansa raitistunut!
Kun hänen kaltaisensa tapaukset kuitenkin retkahtelevat tämän tästä, ja "raitistuvat" sitten uudestaan, niin kuinka ihmeessä tämä yhtälö toimii?
Hekö ovat ensin alkoholisteja, ja sitten "parannuttuaan" ex-alkoholisteja. Ja kun he sitten retkahtavat, niin ovatko he sitten uudestaan alkoholisteja, mutta pian taas "parantuneita" kun aloittavat uuden kuivittelun?

Alkoholistien ja muiden ihmisten välissä ei ole mitään harmaata aluetta, jossa melkein alkoholistit, ex-alkoholistit ja melkein raittiit ihmiset voisivat elää.
On olemassa vain alkoholistit ja muut ihmiset.

19

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paras sanonta on toipunut alkoholisti.

• Anonyymi

Aloittajana olen kanssasi samaa mieltä.
        Toipunut alkoholisti on hoitanut sairautensa sellaiseen kuntoon, että voi elää normaalia eli raitista elämää, kunhan muistaa olevansa silti yhä alkoholisti.

• Anonyymi

Kolme alkoholistia kerääntyi yhdessä suunnittelemaan
      alkoholin juonnin lopettamista.
      Pöydälle oli ladottu hyvää ruokaa ja alkoholijuomia.
      Istujaiset jatkuivat pari kertaa viikossa.
      Ideoitiin ja tunteja käytettiin kokouksissa istumisiin.
      Myös monet ystävät kehuivat näiden alkoholistien
      ideoita.Mutta lopulta menestystä ei tullutkaan.
      Viinan juonti vain jatkui.
      Kuin kaikessa ideoinnissa tai haaveissa ei auta
      kauniit sanat vaan työ.Niin jos haluaa toteuttaa
      omia haaveita niitä ei saavuteta juttelemalla
      tai filosofoimalla kavereiden kanssa vaan on aloitettava työ
      ja työn tekeminen jotta saavuttaisi jonkun
      päämäärän ei ole koskaan helppoa.
      Se vaatii työtä,kärsivällisyyttä ja nöyryyttä.

• Anonyymi

Jatkuvan ”ideoimisen” tarkoitus on
      joillekin usein valitettavasti se että ideoija
      hankkii itselleen itsekylläisen mielentilan
      luullen sitä joksikin isoksi saavutukseksi.
      Se on vain oma privaatti maailmansa.
      Tärkeintä on saada innostus heräämään
      muissa ihmisissä jotta käytännön työ
      ja asiat saavat tuulta siivilleen.
      Jotta aloitetaan oikea työn tekeminen
      puhumisen sijaan.

• Anonyymi

Konsultoijat ovat hyviä ideoimaan asioita
      kahvipöydissä pikkusormi pystyssä ja he kertovat
      aloittelevalle yrittäjälle tai taiteilijalle kauniita,
      innostavia ideoita ja lopulta laskuttaa sievoisen
      summan rahaa asiakkaaltaan.
      Jos tämä konsultti joka kertoo asiakkailleen
      että he tulevat menestymään ja rahaa alkaa virtaamaan
      niin miksi tämä konsultti ei itse ala käytännön yrittäjäksi
      tai taiteilijaksi ja lopeta tätä konsulttitoimintaa!?

• Anonyymi

Minulla oli sisäinen riippuvuus alkoholiin. Tullessani uskoon, se loppui heti. Sain aivankuin uudet aivot samalla.

• Anonyymi

Kun viinan ottaminen tulee ongelmaksi, sen voi lopettaa jos on tahdonvoimaa. En pyri absolutismiin, mutta hyvin pieniä alkoholi-annokseni ovat olleet.
      Ok-talossa putkiveden lämpimän osan voi juoksuttaa pois. Kylmä hanavesi huuhtelee kehon haitta-aineet hyvin pois.

• Anonyymi

Jälleen yksi naimaton avioliittoneuvoja.

• Anonyymi

Höpölöpö. Aloitus on aa uskovaisen aloitus

• Anonyymi

Onhan se silti hyvä, että joku on tullut pohtineeksi alkoholismiin liittyviä asioita.
        Jos siitä on vaikka hänelle itselleen ollut jotain hyötyä.

• Anonyymi

Eräs ryhmä "ex-alkoholisteista" on sellainen että kun he eivät juo, niin he eivät ole alkoholisteja. Mutta kun he syystä tai toisesta taas juovat, he ovatkin taas alkoholisteja.
      Itse join aikoinani parin viikon putkia, olin siis silloin alkoholisti.
      Mutta kun sain putken poikki ja vannoin pyhästi että nyt se juominen on loppu, niin olinko silloin siis ex-alkoholisti. Olinko ex-alkoholisti koko sen pari viikkoa mitä kuivattelu kesti kunnes uusi putki taas alkoi.

On vähän kuin veteen piirrettyjä viivoja nämä alkoholistin ja ex-alkoholistin väliset erot. Edes piirtäjä itse ei osaa huomenna sanoa mihin sen viivan oikein piirsi.
      Olen sitä mieltä, että vain kuolleita alkoholisteja voidaan kutsua ex-alkoholisteiksi..

• Anonyymi

Sellaista sanotaan tuurijuoppoudeksi, kun juo putkeen useamman päivän/viikon, ja sitten on välissä pidempään selvin päin, ennen kuin uusi putki taas alkaa.

• Anonyymi

Ex-alkoholisti jo 33. vuosi menossa, eikä tippaakaan.
      Alkoholistin on turha kuvitella ottavansa vain ruokaryyppyjä hienostuneesti silloin tällöin. Jos kerran on perso viinalle, niin sitten on, eikä välimuotoja ole ja on hyväksyttävä itsensä sellaisenaan kuin on, ilman viinaa, niin sillä pääsee jo pitkälle ja kyllä se viinan himo kuivaa, kun on raittiina muutaman vuoden.
      Itse en tule edes ajatelleeksi koko viinaa enää, mutta uskon jos ryypynkin ottaisin niin se olisi sitten menoa, raja on hiuksen hieno.
      Ja koskaan ei asiat ole niin huonosti etteikö niitä viinalla saisi vieläkin huonommaksi.

• Anonyymi

Alkoholisti on alkoholisti, ja sellaisena pysyy.
      Raitistunut alkoholisti on toipunut alkoholisti.

• Anonyymi

Elämä on parantumaton, kuolemaan johtava sairaus joka alkaa syntymästä.

• Anonyymi

Mutta silti se on ihmisen parasta aikaa. Ellei sitä sitten pilaa juomisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti se on ihmisen parasta aikaa. Ellei sitä sitten pilaa juomisella.

Omastani osan pilasin, niin olen ajatellut. Mutta tulihan sekin puoli koettua.
        Selvänä oleminen on kyllä paljon parempaa, sitä parasta aikaa, vaikkei enää niin hyvässä kunnossa olisikaan. Kiitollinen siitä olen, että saan tämänkin vielä kokea.

• Anonyymi

Alkoholismi ei ole sairaus. Siitä alettiin puhua sairautena vasta kun aa uskovaiset selitti itsehillinnän puutteen sairaudeksi. Olin joskus slkoholisti mutta en ole enää ja sitä faktaa ei yksikään as hörhö muuksi muuta. Ja raitistuin vielä olin voimin. En tarvinnut selkään taputtelijoita

• Anonyymi

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe