Uskonvapaus on ihmisyyden oikeus...

Anonyymi-ap

Ja se kyseen alaistaa mm lapsikasteen Suomen Perustuslain tuella:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
..............
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa
Uskonnottomuus Suomessa: Vuonna 2021 Suomessa uskontokuntiin kuulumattomia oli 30,6 prosenttia väestöstä eli noin 1 697 000 henkilöä.

Uskonnottomien syrjintä

Pääartikkeli: Uskonnottomien syrjintä Suomessa

Kun Suomi liittyi 1990-luvun alussa Euroopan neuvostoon, perusoikeudet tuli kirjata perustuslakiin Euroopan ihmisoikeussopimuksen edellyttämällä tavalla. Ihmisoikeussopimuksessa mainitaan perusoikeutena ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapaus. Suomen perustuslaissa mainitaan ”uskonnon ja omantunnon vapaus”. Eduskunnan perustuslakivaliokunta mainitsi 1994 mietinnössään, että jos lakiin olisi kirjattu ehdotettu ilmaus ”vakaumuksenvapaus”, se olisi merkinnyt korostetusti ”uskonnottoman vakaumuksen” vapautta. Vapaa-ajattelijain liiton mukaan lakiin on täten jäänyt virhe, joka suosii uskontoja.[43]

Elämänkatsomustietoa opiskelevien määrä oli 7,8 prosenttia kaikista Suomen peruskoululaisista vuonna 2018, kun se vuonna 2010 oli 3,3 %[51]. Vaikka määrä on kasvussa, se on silti pienempi kuin uskontokuntiin kuulumattomien koululaisten osuus kaikista oppilaista, joka on noin 10–15 prosenttia.[33]

Uskonnottomien etujärjestöjen mukaan uskonnottomat ovat suomalaisessa yhteiskunnassa suuri ja kasvava vähemmistöryhmä, mutta he joutuvat kokemaan usein syrjintää. Kaisa Virkkunen sanoo vuoden 2009 pro gradu -tutkielmassaan, että monet uskonnottomat voivat kokea olevansa epätasa-arvoisessa asemassa muihin nähden. Uskonnottomat voivat kokea olevansa syrjittyjä kouluissa kiusaamisen, koulujen uskonnollisten tilaisuuksien, koulujen uskonnonopetuksen, oman katsomusopetuksen puuttumisen, uskontojen edustajien suosimisen ja tapakulttuurin mahdollisuuksien suhteen. Virkkusen mukaan uskonnottomat voivat kohdata aikuisenakin yhteiskunnassa ennakkoluuloja uskonnottomuutensa vuoksi. Uskonnottomuus saattaa vaikuttaa myös työnsaantiin.[33]

Pääkaupunkiseudun ateistit ry:tä edustavan Kimmo Sundströmin mukaan (2009) uskonnottomien syrjintä on jo vähentynyt, mutta se loppuu vasta sitten, kun Suomesta tulee oikeudellisesti uskontoriippumaton valtio.[52]

JNE... Lisää tietoa https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa
---------------

49

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen Laki ei kiellä yksilön omaa valintaa uskoonsa joka on jokaisen oma Lailla suojattu oikeus tosin lapsikaste on ilman lapselta otettu pois ilman Lain tukea; Suomen Perustuslain teksti:
      "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti."
      ---------------------
      Uskottomuus on myös suojattu oikeus ja antaa mahdolliduuden kastamattomille luonnollisemman lähtökohdan syntyissään saamiensa lahjojen ja ominaisuuksien käyttöön ihmisyyden ominaisuuksien valossa mitä uskonnolliset piirit eivät ilmaisesti hyväksy oppeineen. Ihmisen EI TARVITSE olla ateistiksi haukuttu ja pilkattu omien valintojensa tai niiden salassa pitämiseen oikeudettuna yksityisyyden suojana.
      ---------------------
      Yli tuhannen jäsenen uskonnolliset yhdyskunnat vuoden 2021 lopussa:[72]

      Jehovan todistajat 16 495
      Katolinen kirkko Suomessa 14 795
      Suomen Vapaakirkko 14 555
      Suomen Helluntaikirkko 12 343
      Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta 3 596
      Suomen Islamilainen Yhdyskunta 3 572
      Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko 3 187
      Suomen Adventtikirkko 2 982
      Helsinki Islam Keskus 2 905
      The Islamic Rahma Center in Finland 1 982
      Tampereen Islamin Yhdyskunta 1 841
      Suomen Baptistikirkko 1 584
      Pohjois-Suomen Islamilainen Yhdyskunta 1107

      • Anonyymi

        Suomessa tilastojen mukaan luterilaisia olisi noin 69% Tuon luvun näin Bing etsinnällä mutta se oli vuosia vanha tieto

        Kirkon antaman tiedon mukaan:
        "Suomen evankelis-luterilainen kirkko (ruots. Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland) on evankelis-luterilaista kristinuskon haaraa tunnustava kansankirkko Suomessa. Kirkkoon kuuluu 66,5 prosenttia suomalaisista.[3] Lähes 3,7 miljoonalla jäsenellään kirkko on Suomen suurin kirkkokunta, kolmanneksi suurin luterilainen kirkkokunta Euroopassa Ruotsin kirkon ja Tanskan kansankirkon jälkeen sekä maailman kuudenneksi suurin luterilainen kirkkokunta.[4][5] "

        Lukemat viittaavat laskuun mutta tietoa syy yhteyksistä en tiedä.
        Kristittyjen eri suuntien käytössä olettaisin olevan raamatun samoilla teksteillä.
        Osittaiset syyt voisivat olla kristittyille tavalliset tietojen "tulkinta" ongelmat.
        Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että jos pelastus asetetaan tärkeimmäksi tavoitteeksi kirkon jäsenten asenteilla, niin kirkon oppina kasteen ja ehtoollisen asettamisista raamatullisesti on suuria poikkeuksia jotka voisivat olla jopa kirkosta jäsenien eroamisiin suurin syy. Siihen viittaa mm kastamatta jätettyjen lasten määrät suomessa jossa lapsiaan Laillisilla oikeuksillaan rakastavat vanhemmat eivät kastata lapsiaan vaan antavat lapsensa kehityksensä mukaisesti itse valita oikeuksillaan uskoakko vai ottaakko kristillisten Jeesuksen valitseman opin linjan olla uskomatta.
        Ehtoollinen on suomalaisuuden luterilaisuuden seurakunnissa toinen ongelmallinen kirkon jäsenille. Siihen ongelmaan olisi ratkaisu raamatussa mutta ilmeisesti nk. hyvää tahtoa puuttuu VAIKKA Pietarin ja Paavalin oppien kanta on yhteinen vaikka heillä on eri Herrat:

        Ja monet nauttivat Kaikkivaltiaan Jeesuksen pilkkaamisesta:
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Paavali tavallaan ottaa rajumman asenteen ehtoollista vastaan:
        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        Ja kasteen ja ehtoollisen suhteen tilnne on se, ettei kumpikaan niistä kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman tiedon mukaan ole pelastuksen ehtoja. Eihän Jeesus tarjonnut ehtoollista ryövärille jonka otti mukaansa Paratiisiin eikä ryöväri ollut kastettu.
        Tuon asetelmaan raamtullisesti tehtyjä tulkintoja ei tule ottaa vastaan eikä itse niitä laatia sillä.....
        UT / Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        VT 5Moos 12:32. "Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa tilastojen mukaan luterilaisia olisi noin 69% Tuon luvun näin Bing etsinnällä mutta se oli vuosia vanha tieto

        Kirkon antaman tiedon mukaan:
        "Suomen evankelis-luterilainen kirkko (ruots. Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland) on evankelis-luterilaista kristinuskon haaraa tunnustava kansankirkko Suomessa. Kirkkoon kuuluu 66,5 prosenttia suomalaisista.[3] Lähes 3,7 miljoonalla jäsenellään kirkko on Suomen suurin kirkkokunta, kolmanneksi suurin luterilainen kirkkokunta Euroopassa Ruotsin kirkon ja Tanskan kansankirkon jälkeen sekä maailman kuudenneksi suurin luterilainen kirkkokunta.[4][5] "

        Lukemat viittaavat laskuun mutta tietoa syy yhteyksistä en tiedä.
        Kristittyjen eri suuntien käytössä olettaisin olevan raamatun samoilla teksteillä.
        Osittaiset syyt voisivat olla kristittyille tavalliset tietojen "tulkinta" ongelmat.
        Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että jos pelastus asetetaan tärkeimmäksi tavoitteeksi kirkon jäsenten asenteilla, niin kirkon oppina kasteen ja ehtoollisen asettamisista raamatullisesti on suuria poikkeuksia jotka voisivat olla jopa kirkosta jäsenien eroamisiin suurin syy. Siihen viittaa mm kastamatta jätettyjen lasten määrät suomessa jossa lapsiaan Laillisilla oikeuksillaan rakastavat vanhemmat eivät kastata lapsiaan vaan antavat lapsensa kehityksensä mukaisesti itse valita oikeuksillaan uskoakko vai ottaakko kristillisten Jeesuksen valitseman opin linjan olla uskomatta.
        Ehtoollinen on suomalaisuuden luterilaisuuden seurakunnissa toinen ongelmallinen kirkon jäsenille. Siihen ongelmaan olisi ratkaisu raamatussa mutta ilmeisesti nk. hyvää tahtoa puuttuu VAIKKA Pietarin ja Paavalin oppien kanta on yhteinen vaikka heillä on eri Herrat:

        Ja monet nauttivat Kaikkivaltiaan Jeesuksen pilkkaamisesta:
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        Paavali tavallaan ottaa rajumman asenteen ehtoollista vastaan:
        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        Ja kasteen ja ehtoollisen suhteen tilnne on se, ettei kumpikaan niistä kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman tiedon mukaan ole pelastuksen ehtoja. Eihän Jeesus tarjonnut ehtoollista ryövärille jonka otti mukaansa Paratiisiin eikä ryöväri ollut kastettu.
        Tuon asetelmaan raamtullisesti tehtyjä tulkintoja ei tule ottaa vastaan eikä itse niitä laatia sillä.....
        UT / Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

        VT 5Moos 12:32. "Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

        Sut tunnistaa, koska käytät Jeesus Kaikkivaltias - nimeä kaikissa viesteissäsi.

        Voisitko lyhyesti kertoa mikä on pää-ajatuksesi , kun ei ole minulle vielä lukuisista viesteistäsi selvennyt.

        Kritisoit jotain oppia vastaan ilmeisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sut tunnistaa, koska käytät Jeesus Kaikkivaltias - nimeä kaikissa viesteissäsi.

        Voisitko lyhyesti kertoa mikä on pää-ajatuksesi , kun ei ole minulle vielä lukuisista viesteistäsi selvennyt.

        Kritisoit jotain oppia vastaan ilmeisesti?

        Se "Kaikkivaltias" ilmaisu on raamatussa ja siinä syy sen käyttöön myös sekin, että Kaikkivaltiaan kristillisten Jeesus asetti uudenliiton opit ja Lait ja ne Lait ovat ilmeisesti kaikkien sivistyneiden valtioiden Perustuslakien perusta, ellei jopa YK:n osalta mutta ilmeisesti ei kaikkien valtioiden hyväksymiä.
        Ja mitä tulee näkemyksieni erohin raamatullisten asioiden suhteen niin eniten minua itseäni vaivaa se, että luterilaisuus katolilasuudesta eronneena lahkona on asettanut opeissaan paljon sellaista mahdollisuuksia raamatullisesti esiin jotka eivät ole kristillisten Kaikkivaltiaiden, siis Jumalan ja Jeesuksen ehtojen mukaisia ja silti esiintyvät Heidän Pyhään Nimeen laittomasti jopa rikoksia tehden:
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Kristittyjä ei kristillisten Kaikkivaltias lähettänyt maailmalle tappamaan tai tapattamaan eikä raiskaamaan lapsiakaan joten kristittyjen laittomuus esiintyy kristillisten Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimessä laittomuuden Herrojaan palvelevina,
        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 "Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin..."

        MUTTA, vaittavat Herraansa kun Laki ei salli:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkaamista:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Ja tuollaisiin laittomuuksiin kun lisätään lasten raiskaamiset ja kristittyjen rikoksien anteeksi anteeksi anatamiset laittomuuden omilla opeilla, kuten rippi, niin se on mielestäni lapsiauhrienkin osalta juklmaa ja kun viellä Paavi itse kiertelee maailmalla julistamassa että on pyytänyt Jumalata anteeksi alaistensa rikokset; kai se Jumalakin sitten on laittomuuden oma jumala Sillä kristillisten Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa jo antanut mutta uskovaiset eivät näy, ymmärrä jne totuutta totuutena:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se "Kaikkivaltias" ilmaisu on raamatussa ja siinä syy sen käyttöön myös sekin, että Kaikkivaltiaan kristillisten Jeesus asetti uudenliiton opit ja Lait ja ne Lait ovat ilmeisesti kaikkien sivistyneiden valtioiden Perustuslakien perusta, ellei jopa YK:n osalta mutta ilmeisesti ei kaikkien valtioiden hyväksymiä.
        Ja mitä tulee näkemyksieni erohin raamatullisten asioiden suhteen niin eniten minua itseäni vaivaa se, että luterilaisuus katolilasuudesta eronneena lahkona on asettanut opeissaan paljon sellaista mahdollisuuksia raamatullisesti esiin jotka eivät ole kristillisten Kaikkivaltiaiden, siis Jumalan ja Jeesuksen ehtojen mukaisia ja silti esiintyvät Heidän Pyhään Nimeen laittomasti jopa rikoksia tehden:
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Kristittyjä ei kristillisten Kaikkivaltias lähettänyt maailmalle tappamaan tai tapattamaan eikä raiskaamaan lapsiakaan joten kristittyjen laittomuus esiintyy kristillisten Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimessä laittomuuden Herrojaan palvelevina,
        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 "Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin..."

        MUTTA, vaittavat Herraansa kun Laki ei salli:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkaamista:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Ja tuollaisiin laittomuuksiin kun lisätään lasten raiskaamiset ja kristittyjen rikoksien anteeksi anteeksi anatamiset laittomuuden omilla opeilla, kuten rippi, niin se on mielestäni lapsiauhrienkin osalta juklmaa ja kun viellä Paavi itse kiertelee maailmalla julistamassa että on pyytänyt Jumalata anteeksi alaistensa rikokset; kai se Jumalakin sitten on laittomuuden oma jumala Sillä kristillisten Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa jo antanut mutta uskovaiset eivät näy, ymmärrä jne totuutta totuutena:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Ok.

        Olen samaa mieltä kanssasi ,että kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sut tunnistaa, koska käytät Jeesus Kaikkivaltias - nimeä kaikissa viesteissäsi.

        Voisitko lyhyesti kertoa mikä on pää-ajatuksesi , kun ei ole minulle vielä lukuisista viesteistäsi selvennyt.

        Kritisoit jotain oppia vastaan ilmeisesti?

        Niin Hän olisi raamatullisesti jos se olisi oikein.:
        Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eikös vanhemmat saa päättää minkälaista maailmankatsomusta lapselle opettaa?

      Oli sitten ateisti ,muslimi tai kristitty.

    • Anonyymi

      Suomen perustuslaki ei ilmeisesti ole ottanut kantaa siihen asiaan.
      Joten en vastaa henkilökohtaisesti.
      Toisaalta jokaisen ihmisyydestään luopumattoman on helppompi olla neutaarinen ja antaa uskovaisten toimia omilla opeillaan LAIKIEN sallimia ehdoilla, siis yksilön oman sielullisuudensa tahdollakin.

      • Anonyymi

        Anteeksi kirjoitus virheeni... (puhelimessa samaan aikaan)


    • Anonyymi

      Suomalaisten uskomukset ovat kansanperinteinä rikkaita ja suurelta osiltaan ilmeisesti toisiltaan oppia ja mallia ottamisien rikkauksilla ilmenevää.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_muinaisusko

      "Jumalat ja henkiolennot
      Pääartikkeli: Suomalaisten muinaiset jumalat, Mikael Agricolan jumalaluettelo

      Mikael Agricola julkaisi vuonna 1555 Psalttarin esipuheessa hämäläisten ja karjalaisten jumalten luettelon, jossa hän noudatti monien muiden kristillisten reformaattorien esimerkkiä. Agricolan luettelossa oli antiikin jumaltaruston esikuvan mukaan kaksitoista hämäläisten ja kaksitoista karjalaisten jumalaa.[5]

      Mikael Agricolan luettelo on seuraavanlainen:

      "Epejumalat monet tesse / muinen palveltin cauan ja lesse.
      Neite cumarsit Hemelaiset / seke Miehet ette Naiset.
      Tapio Metzest Pydhyxet soi / ja Achti wedhest Caloja toi.
      Äinemöinen wirdhet tacoi / Rachkoi Cuun mustaxi jacoi.
      Lieckiö Rohot jwret ja puudh / hallitzi ja sencaltaiset mwdh.
      Ilmarinen Rauhan ja ilman tei / ja Matkamiehet edheswei.
      Turisas annoi Woiton Sodhast / Cratti murhen piti Tavarast.
      Tontu Honen menon hallitzi / quin Piru monda willitzi.
      Capeet mös heilde Cuun söit / Calevanpojat Nijttut ja mwdh löit.

      Waan Carjalaisten Nämet olit / Epejumalat cuin he rucolit.
      Rongoteus Ruista annoi / Pellonpecko Ohran casvon soi.
      Wirancannos Cauran caitzi / mutoin oltin Caurast paitzi.
      Egres hernet Pawudh Naurit loi / Caalit Linat ja Hamput edestoi.
      Köndös Huchtat ja Pellot teki / quin heiden Epeuskons näki.
      Ja quin Kevekylvö kylvettin / silloin ukon Malja jootijn.
      Sihen haetin ukon wacka / nin joopui Pica ette Acka.
      Sijtte paljo Häpie sielle techtin / quin seke cwltin ette nechtin.
      Quin Rauni Ukon Naini härsky / jalosti Ukoi pohjasti pärsky.
      Se sis annoi Ilman ja Wdhen Tulon / käkri se liseis Carjan casvon.
      Hiisi Metzeleist soi Woiton / Wedhen Eme wei calat vercon.
      Nyrckes Oravat annoi Metzast / Hittavanin toi Jenexet Pensast.

      Eikö se Cansa wimmattu ole / joca neite wsko ja rucole.
      Sihen Piru ja Syndi weti heite / Ette he cumarsit ja wskoit neite.
      Coolludhen hautijn Rooca wietin / joissa walitin parghutin ja idketin.
      Menningeiset mös heiden Wffrins sait / coska Lesket hoolit ja nait.
      Palveltin mös paljo muuta / Kivet Cannot Tädhet ja Cwuta."[15] "

    • Anonyymi

      on ihmisoikeus pilkata jumalaa , sillä jumala on vale

      • Anonyymi

        Kirjoitit pienellä "j" kirjaimella joten tarkoittanet kristittyjen laittomuuden Paavalilaisuuden Jumalaa ja se pilkkaaminen on sitä palvelemaan kristittynä uskovaisena ilmeisesti oikeus pilkata. Ei minun luvalla vaan niin uskovien kristittyjen uskovaisten tahdosta niin halutessaan.


    • Anonyymi

      JK.
      Tämä Laki on voimassa kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen pilkkamisesta............
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      ....SILLÄ
      He eivät ole kolminaisuus kuten kristittyjen Herrat vaan he ovat Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

      Huomatkaa, ETTÄ kristillisten Pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta anteeksi.
      Matteuksen evankeliumi:
      12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan
      ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."
      Joten esimerkiksi ne noitarovio laittomuudet ovat totuuden valossa muutakin kuin laittomuuden teettämiä ja tekemiä murhia...

    • Anonyymi

      JK.
      Laittakaa muistiinne tämä:

      YK julisti elokuun 22. päivän uskonnollisten vainojen uhrien kansainväliseksi muistopäiväksi - Seurakuntalainen.htm

    • Anonyymi

      Joulun lähestyessä tulee mieleen että....
      Ehkä uskomisen aiheellinen kristittyjen joulun vieton onkin todellisuudessa pakanallinen juhla:
      Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

    • Anonyymi

      Oletteko avioituneet juhlallisesti kirkkoissa vihittyinä!
      Jos niin saa jättää lukematta....

      Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut häävieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman Pyhän lupauksen yhteisestä Pyhästä liitosta.
      Siihen ei tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä papistolta.
      Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT.
      Joten nk. kirkkohää rituaalit ovat JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMiSSÄ VÄÄRÄÄ TIETOA. Joten ei ole ihme jos uskovaisista monet erehtyvät kristittyjen omien tulkintojen perusteella harhaan kun "Jumala on avioliiton asettanut" saattoi ollakkin kristittyjen laittomuuden paavalilaisuuden Jumala!
      Nykyisin solmivat pajon avioliittoja ilman uskonnollisia rituaaleja. Olen vuosien saatossa tavannut useita avioituneita ilman kirkkohäitä ja varovaisesti ottanut selvää mikä johti siihen valintaan. Muutamat parit kertoivat hyvin avomielisesti tarkat syyt ja sain oppia ymmärtämään, että kaikki kirkon jäsenet eivät ole uskontunnuksen kaltaisia tai ovat sen huomattuaan palauttaneet tavalla tai toisella siitä vapaaksi. Niin pitkälle en keskusteluissa mennyt, että olisin vaatinut tietoa kun ihmisten oma valinta on kunnioituksen arvoinen kun ja jos se ei ole Lakien tai edes moraalin vastainen valinta jossa ulkopuolinen tulisi loukatuksi.

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi: 22:2
      Johanneksen evankeliumi 2:1....
      Ilmestyskirjan "Karitsan häät" ei ole ihmisyyden ajatteluni mukaisena sopiva...

    • Anonyymi

      Kyseessä on ainakin silloin ihmisoikeusrikos jos lapsen saaman uskonnonopetuksen määrää se onko hänet lapsena kastettu. Siis jos lapsi ei saa itse päättää sitä mitä hänelle sen suhteen opetetaan. Siis koulussa. Vaikka olisi lapsena kastettu, pitäisi olla oikeus uskonnottomaan opetukseen sekä myös tietenkin päinvastoin. Vaikka vanhemmat syöttää päähän Jumalaa ei ole juttua, pitäisi lapsen saada valita silti uskonnon opetus vaikkei olisi kirkon jäsen.

      • Anonyymi

        Suomen Perustuslaki pyrkii siihen tilanteeseen lasten suhteen antamalla Lailla suojatun oikeuden omaan henkilökohtaiseen valintaan joka ei sulje pois valinnan pois jättämistäkään ja siten toteutuu Lain tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Perustuslaki pyrkii siihen tilanteeseen lasten suhteen antamalla Lailla suojatun oikeuden omaan henkilökohtaiseen valintaan joka ei sulje pois valinnan pois jättämistäkään ja siten toteutuu Lain tarkoitus.

        Lapsen suhteen se ei toteudu kuin lain kirjaimessa. Käytännössä hän on sidottu uskontoon siihen asti kunnes hänellä on oikeus siitä erota. Suojattu oikeus ei ole sama kuin uskononvapaus.

        Järkevän ihmisihmisen oikeustaju ei tuota hyväksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsen suhteen se ei toteudu kuin lain kirjaimessa. Käytännössä hän on sidottu uskontoon siihen asti kunnes hänellä on oikeus siitä erota. Suojattu oikeus ei ole sama kuin uskononvapaus.

        Järkevän ihmisihmisen oikeustaju ei tuota hyväksy.

        Olisko mahdollista lapsen koulusta pois jäämiseen uskonnon tunneilla?
        Mm Suomen armeijassa ei ole pakko olla itahartauksessa ellei halua.

        Lastensa vanhemmilla on mielestäni ei ainoastaa oikeus vaan velvollisuus puolustaa lastaan hänen Laillisten oikeuksien valossa.
        Ja ottaa tämän selvä Laki tekstinä lapsensa oikeuksien puolustajana tueksi:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Lailla suojattu uskonvapaus on HENKILÖKOHTAINEN VALINTA.
        Lakien hierarkia:
        -Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki
        -Suomen Perustuslaki
        -kirkkolaki (ei saa olla ristiriidassa yllä olevien Lakien suhteen)

        Lain vastaisesti kirkkolaki toimii käytännössä laittomasti väittämällä, että "jäsenten tulee kastattaa lapsensa" VAIKKA Perustuslain 11 §:n mukaan siihen ei ole velvollisuutta! Lasten vanhemmilla Lain mukaan on oikeus toimia mm koulun kanssa yhteistyössä mm "Perustuslain 11 §:n" sillä periaatteessa ei ole pienestä asiasta kyse vaan tilanteessa voi olla nuorelle suuri ongelma jos pakotetaan laittomasti laittomuuden jäseksi Lain vastaisesti.

        SUOJATTU OIKEUS on lasten oikeuksien suhteen TÄRKEÄMPI joten kyseessä ei ole ainoastaan uskonto VAAN LAPSEN OIKEUS PITÄÄ SYNTYISSÄÄN LAHJAKSI SAAMANSA SIELULLISUUDEN ilman, että lapsiakin laittomasti kohteleville olisi tuki lasten tappamisiin, raiskaamisiin jne...:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        "Tulee" tässä tapauksessa jos lasten vanhemmat niin ovat itse päättäneet.
        Kirkkolaki 15 §
        "Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
        Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."

        Lasten suojelusta ovat ensisijaisesti vastuussa lasten vanhemmat. Ja jos lasten vanhemmat asista ovat eri mieltä kirkon oppien kanssa niin lasten suojelusta vastuussa olevilla on etuoikeus oman lapsen oikeuksien puolustajana. Sitä todistaa mm kastatta jättämiset niin miksi kastamaton pitäs aivopestä uskoon lapsia laittomasti kohdelleiden lahkoon vaikka vanhemmilla on oikeus ja velvollisuus suojella lastaan LAIN TUELLA!

        Jos ei pääse sopimukseen koulun johdon TAI jonkun kouluhallituksen virkailijan kanssa niin itse antaisin asian paikkakunnan lehden tai vastaavan tutkimaan kirjoituksissaan lasten oikeuksien puutteellisuuden jotka ovat Lailla vahvistettuja.
        Uskovaiset tietysti ottasivat kantaa MUTTA heilläkään ei ole Laillista oikeutta riistää lapselle Perustuslaissa annettua oikeutta.
        Koulun uskonnon tunneilta pois jääminen ei ole hyvä ratkaisu.
        Virallinen ratkaisu avaa Laillisen tien toisille joilla on samanlainen ongelma.

        Jään seuraamaan tätä mielenliinnolla sillä kymmeniä vuosia olen ihmetellyt ja ottanut kantaa Perustuslain ja kirkkolain suhteen kun toinen antaa niin kolmas riistää lapsilta Lailla suojatun tulevaisuuden.... Ottaminen ei ole ANTAMISTA tässä tapauksessa kun kyseessä on lapsi oikeuksineen:
        3 § "Jäsenet
        Kirkon jäseneksi otetaan kasteessa. Kirkkojärjestyksessä määrätään, miten jo kastettu henkilö otetaan kirkon jäseneksi."
        Kysymys on siitä, että salliiko Suomen Peruslaki lapsen ottamisen lapsia maailmallakin laittomasti kohtelevien uhriksi!


    • Anonyymi

      Lapsuuden uskonnollinen aivopesu on avain sille että uskonnolliset yhteisöt saavat uusia pelokkaita jäseniä. Täysi-ikäiset faktan ja fiktion erottavat eivät hetkauttaisi jumaltaruille korvaansakkaan. EvLut-mafiankin jutut olisivat samaa sarjaa skientologien juttujen kanssa ellei perinne olisi alkaa pelottelemaan ja aivopesemään lapsia heti alusta alkaen.

      • Anonyymi

        >>>>"aivopesu"<<<<

        sitähän ne lahkot täällä valittaa suureen ääneen, miksi kirkko ei OPETA !!!
        ja nyt sitten se onkin aivopesua, jos opettaa , - "ottaa siitä selvää" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"aivopesu"<<<<

        sitähän ne lahkot täällä valittaa suureen ääneen, miksi kirkko ei OPETA !!!
        ja nyt sitten se onkin aivopesua, jos opettaa , - "ottaa siitä selvää" . . .

        Ihan oikein ymmärrät mutta aivopesulla tarkoitetaan sitä laittomuuden kieroutta kun kristillisten Kaikkivaltiaden Pyhään Nimeen opetetaan kristittyjen laittomuuden Paavalin tekstien Saatanaa palvelmaan Jumalana ja Barjeesusta ilmeisesti kristittyjen syntien sovittajana uskossa mutta ei todellisuudessa.


    • Anonyymi

      Nykyinen kirkko opettaa harhateille,kun on kaikennäköistä esitystä sateenkaariväreineen.Nytkin aioin katsoa sunnuntain Jumalanpalveluksen,niin niin oli naitanssijaryhmät kuin Rion karnevaaleista ja tietysti saarnaajana Kananen joukkioineen,joten otan yhteyden ylös omallatavallani..

    • Anonyymi

      Uskonnon opetus tulisi perustua aina ihmisen vapaaehtoisuuteen. Hänen omaan valintaansa. Eihän muutoin ole olemassa edes uskonnonvapautta, jos sitä pakkosyötetään ihmisille, jotka eivät sen suhteen ole tehneet päätöstä mitä haluavat kuulla.

      • Anonyymi

        AINA tulisi olla noin.
        Ilman uskonvapautta ei tarttisi Lakia saadakseen uskonvapauden!
        Laki on asetettu lasten vanhemillekkin tueksi auttaakseen lapsia tasapainoiseen aikuistumisen kehitykseen ottamaan vastaan mm uskontojen vaatimukset.
        Sama periaate yksilön vapauksista on monissa tapauksissa tärkeä, mm politiikassa.
        Ei olis ollenkaan järkevää ihmisyyttä jos sille asetetaan laittomuuden ehtoja rikkomaan toisia Lakeja, jopa ihmisyyden oikeuksien valossa!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Antikristus on mm kristittyjen hallinnassa!
        Kristityt = Paavalin kumppaneineen perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Ei näitäkään rikoksia kristilliset tehneet:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
        Täältäkö oppinne laittomuuksiin:
        "Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot ja valheellisesti kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        Häpeätte todellisia laittomuuden herrojanne ja rikotte Lakia:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        ja kaikkia raamattunne "ÄLÄ TAPA" Lakia.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Tai syyttävätkö kristityt laittomuuksistaan ja rikoksistaan kristillisiä ja onko näyttöä??
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

        Antkristuksen orjuuden kristityistä ei tule kristillisiksi vaikka esiintyvät sellaisina!
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihmisen ei tulisi ryhtyä sellaiseksi että kuvittelee Jumalan haluavan rikkovan ihmisen perusoikeuksia ja sillä saa vielä siunauksen sekä on muita uskovia parempi. Se ei ole kovin sivistynyttä.

      • Anonyymi

        Niinpä ja kiertelee maailmalla pyydellen ihmisiltä ja laittomuuden Jumalalta anteeksi alaistensa rikoksia mm Kanadassa, Irlannissa jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja kiertelee maailmalla pyydellen ihmisiltä ja laittomuuden Jumalalta anteeksi alaistensa rikoksia mm Kanadassa, Irlannissa jne....

        Se on ihan sama mitä oppia edustaa :väärät teot ovat silti aina vääriä tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan sama mitä oppia edustaa :väärät teot ovat silti aina vääriä tekoja.

        Mutta kristittyjen viirien tekojen tekemiset jotka ovat tehty kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jees; rikkovat kahta Lakia; "älä tapa" ja Jumalan pilkkaa"
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
        Joten uskovaisten rahoittamana laittomuus kukoistaa sitä tukevien ansioista.
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei raamatun mukaan KRISTITTYJEN syntejä=rikoksia sovittanut.


        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kristittyjen viirien tekojen tekemiset jotka ovat tehty kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jees; rikkovat kahta Lakia; "älä tapa" ja Jumalan pilkkaa"
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
        Joten uskovaisten rahoittamana laittomuus kukoistaa sitä tukevien ansioista.
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei raamatun mukaan KRISTITTYJEN syntejä=rikoksia sovittanut.


        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        Laittomuuden tehneet suojelimisesta:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931054#a1054-1993
        1 a § (21.12.2012/1008)
        "Pappisvirka, pappi ja papin virka

        Tässä laissa tarkoitetaan:
        1) pappisviralla luterilaisten tunnustuskirjojen mukaista evankeliumin julistamiseksi ja sakramenttien jakamiseksi asetettua kirkon virkaa, johon kutsutaan ja johon vihitään pappisvihkimyksessä;

        2) papilla henkilöä, joka kirkkojärjestyksen mukaisesti on joko vihitty pappisvirkaan tai jolle on myönnetty oikeus toimittaa pappisvirkaa Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa;

        3) papin viralla hallinnollisella päätöksellä perustettua seurakunnan, seurakuntayhtymän, tuomiokapitulin tai kirkkohallituksen virkaa, johon voidaan valita vain pappi.
        2 §
        Rippisalaisuus

        Yksityisessä ripissä tai muuten sielunhoidossa papille uskottua asiaa ei saa ilmaista, eikä myöskään sitä henkilöä, joka papille on uskoutunut.

        Kun pappia kuulustellaan todistajana, hän ei saa ilmaista sitä, mitä yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa on hänelle uskottu.

        Jos joku yksityisessä ripissä tai sielunhoidossa ilmaisee yleisen lain mukaan ilmiannettavan rikoksen olevan hankkeissa, papin on kehotettava häntä ilmoittamaan asiasta viranomaisille tai sille, jota vaara uhkaa. Jollei hän suostu siihen, papin on kerrottava hyvissä ajoin ja varovasti asiasta viranomaisille, kuitenkin niin, ettei asianomainen suoraan tai välillisesti tule siitä ilmi."

        Mielestäni lapsiin kohduvat laittomuudet tulee aina ilmoittaa sosiaali viranomaisille tai poliisille.
        Ilmoittaminen on periaatteessa jokaisen velvollisuus.


    • Anonyymi

      Niin kyllä uskonnon tulisi aina olla niin sivistynyttä ettei se riko ihmisoikeuksia eikä muutoinkaan aiheuta ihmiselle vahinkoa. Jumalahan sitä ei tee, vaan jos niin käy, niin asialla ovat aina harhaoppiset.

      • Anonyymi

        Niin on ja uskovaisiksi aivo pesseet itse saa suojelua ja tukea väärennetystä raamatusta ja aivopestyt maksaa kustannuksia....:

        Lain vastaiset rikokset paljastavat kristittyjen rikoksina:
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        "Noitavainot nykyaikana:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Lait ovat voimassa:
        "Älä tapa"
        ja rikosien tememiset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen ovat törkeitä kristittyjen rikoksia koskien mm pakanallisten tekeniä noitavainoja.
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ja uskovaisiksi aivo pesseet itse saa suojelua ja tukea väärennetystä raamatusta ja aivopestyt maksaa kustannuksia....:

        Lain vastaiset rikokset paljastavat kristittyjen rikoksina:
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        "Noitavainot nykyaikana:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Lait ovat voimassa:
        "Älä tapa"
        ja rikosien tememiset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen ovat törkeitä kristittyjen rikoksia koskien mm pakanallisten tekeniä noitavainoja.
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Sinä olet kirjoittanut noista noitavainoista aika monessa viestissäsi.

        On totta ,että kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kirjoittanut noista noitavainoista aika monessa viestissäsi.

        On totta ,että kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa.

        Eikä ainoastaan kristituskon vaan kristittyjen toimesta kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        Edelleen, täälläkin esiin sellaisia jotka EIVÄT palvele kristittyjen Paavalilaisuuden Herrojaan niiden nimiin. Joten jo eivät ymmärrä tai hapeävät todellisia Herrojaan.
        Syy kirjoittelemisiin aiheesta on mielestäni ollut aiheellista monestakin syystä.
        Mutta erään ammattini tietojen täydennykseen tarvitsin vahvat taustat väitteelleni ja silloin aloitin koska kysymyksessä on pitkä aikaisesta rikollisuudesta, en tiedä tarkkaan milloin se alkoi mutta joskus tutkin keskiajan historiaa ja tutkin sitä lähinnä manipuloinnin seurauksia (aivopesu) ja niiden seurauksia maailmalla.
        Keskiajan tapahtumiin lopetin kun syyttömien tappamiset johti siihen, että keski-euroopassa alettiin polttelemaan seurakuntien pappeja joiden seurannan lapsia oli manipuloitu "noitien paljastajiksi" ja sellaset olivat enimmäkseen nuoret tytöt.
        Olen aina oppien koukussa rikoksiin joista ei tuomita ja aseteta todellisia syyllisiä teoista vastuuseen nykyisin vaikka niin tapahtui jo keskiajalla. Olisko niin, että "raha ratkaisee" vai mistä oikeastaan todellisuudessa on kysymys!!!
        Pakanallisuus ei kuulu nykyaikaan nk sivistyneissä valtioissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kirjoittanut noista noitavainoista aika monessa viestissäsi.

        On totta ,että kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa.

        Ja tarpeen tullen kirjoitan uudelleenkin.
        Ei Lain vastausuuksia lapsiin kohdistuineina eri muodoissa tehtyissä rikollisuuksissa tule hyväksyä vaikka ne olisi laittomuuden Jumalaa palvelevat kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen nimeen.
        SIIS jos ne rikokset olisi tehty kristittyjen laittomuuden Herrojen nimeen niin silloin olisivat rehellisesti tunnustaneet Herransa ja niistä ei tarvitse silloin jatkuvasti muistuttaa kristittyjä SIITÄ TÄRKEIMMÄSTÄ, SIIS KUKA NE LÄHETYÖ RIKOKSET RAHOITTAA, MAHDOLLISESTI OMAKSI TUOMIKSEEN!:
        Lain vastaiset rikokset paljastavat kristittyjen rikoksina:
        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kirjoittanut noista noitavainoista aika monessa viestissäsi.

        On totta ,että kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa.

        Ja uskontunnustuksensa antaneiden kustannuksella tekee edelleenkin:

        Tällaisiksi kukaan lapsi tai alaikäinen nuori EI ole syntynyt:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä uhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        .....
        Aivopesu vaikuttaa uskontunnustuksen kaltaisuuden lisäksi mitä uskoo.
        Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"


    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa tullaan kieltämään lasten liittäminen pakonomaisesti seurakunnan jäseniksi. Kun ihmisoikeudet kehittyvät ja ymmärretään se, että uskonto perustuu vapaehotoisuuteen eikä siihen että joidenkin mielestä pitää tehdä niin.

      • Anonyymi

        vain antikristus tahtoo estää yhdenkään kastetta Kristukseen,

        "hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin, kohta" Apt: 16: 33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vain antikristus tahtoo estää yhdenkään kastetta Kristukseen,

        "hänet ja KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin, kohta" Apt: 16: 33

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin rikollisesti kohtelevien laittomuuden lahkoihinkaan.

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus EI LÄHETTÄNYT raamatun mukaan kristittyjä maailmalle laittomuuksia tekemään vaan lähetti kristilliset opetuslapsensa:
        Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö. "

        Ja antoi opetuksensa kristityille...:
        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."
        Kristittyjen Herrat
        2.Korinttolaiskirje:11:14
        Apostolien teot:13:6

        Mm nämä teot rikkovat kahta Lakia kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin esiintyen:
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


    • Anonyymi

      Uskonnonttomien homous ja pride entä?
      Miten seksuaalisuus toimii?

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudun ateistit ry:tä edustavan Kimmo Sundströmin

      Pääkaupungi on aina paskaa,sieltä tulee kimmoja ja muuta roskaa ihan sikana.
      Vois helsingin paskan työntää mereen,ihmiset on lesoja mulkkuja ja varsin tyhmiä !
      Kiesus että mitä tunnen Helsikiläisiä,niin ovat LOISIA !

    • Anonyymi

      Olisi aivan oikein että lapsikaste vääränä historiallisena jäänteenä poistettaisiin eikä sitä lain mukaan saisi tehdä. Tai saa kastaa, mutta ei pakkoliittää mihinkään seurakuntaan. Sehän on alkuseurakunnan jäänne siltä ajalta kun miehillä oli hengellinen valta ja siinä helluntain herätyksessä miehet päättivät että koko perhekunta kastetaan, vaimoilta tai lapsilta sitä kysymättä. Sama miesten hengellnen ylivalta jatkui siinä kun naisia poltettiin rovioilla. Yhteiskunnnan sivistyessä siitä kyllä sitten vainvihkaa luovuttiin ja niin tulee käymään myös lapsikasteelle.

    • Anonyymi

      Kristityillä ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan ja Hänen opetuslasten perustamia seurakuntia ramatun tiedon mukaan elleivät ole rikollisesti miekkoineen ryöstäneet jonkun näistä tai tuhonneet ja antaneet omalle seurakunnalleen tuhotun seurakunnan nimen:
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe