kaikki eivät osallistu sähkönsäästötalkoisiin

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20005206
"Hän arvioi, että tavoitteena oleva kymmenen prosentin leikkaus sähkön kulutukseen jää marraskuussa toteutumatta."

Sähköä säästämällä voisimme ehkä välttyä sähkökatkoksilta.

20

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vesilahtikin valaistaan ilta ja aamuöisin vain peuroja varten. Sitten noissa sosiaalitaloissa palaa ulkovalot läpi yön. Miksi?

      • Anonyymi

        Muutama ilta sitte jalkapallokenttä oli valaistu komeasti n klo 9 illalla. Kentällä ei ollut ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama ilta sitte jalkapallokenttä oli valaistu komeasti n klo 9 illalla. Kentällä ei ollut ketään.

        Voisiko joku käydä sanomassa kuntaan, että sähköä voisi hippasen yrittää säästää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko joku käydä sanomassa kuntaan, että sähköä voisi hippasen yrittää säästää?

        Ei niitä kiinnosta kun se ei ole omasta lompakosta pois. Saavatpa sitten lisätä senkin aikailun tilinpäätöksen alijäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama ilta sitte jalkapallokenttä oli valaistu komeasti n klo 9 illalla. Kentällä ei ollut ketään.

        Iso jalkapallokenttä palaa aamusta yöhön täysillä valoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso jalkapallokenttä palaa aamusta yöhön täysillä valoilla.

        Ei kai sentään....


    • Anonyymi

      Meillä on sähkö vielä halpaa 8kk. Nyt säästellään puita ja lämmitetään sähköllä pelkästään.

      • Anonyymi

        Säästäkää mielumin rahaa ettekä niitä puita. Jos on aina ollut PA ennen sähkön hinnan korotustakin niin ei koskaan opi säästämään.


      • Anonyymi

        Ihanan itsekästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanan itsekästä

        Älä muuta viserrä. Kun on vielä se 8 kuukautta "halpaa" sähköä.Vetää vaikka naapurille roikalla sitä halpaa ja myy pienellä katteelle niin mieli on hyvä molemmilla HeH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästäkää mielumin rahaa ettekä niitä puita. Jos on aina ollut PA ennen sähkön hinnan korotustakin niin ei koskaan opi säästämään.

        Ei kyllä nyt tuhlataan halpaa sähköä ja säästetään puut myöhempään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä nyt tuhlataan halpaa sähköä ja säästetään puut myöhempään aikaan.

        Ei puita tartte säästää kun niitä kasvaa koko ajan lisää omassa metsässä. Miksi säästellä puita kun ne voi polttaa takassa ja kiukaan alla eikä sähkömittari silloin pyöri niin vinhasti kun säästää puita. Tyhmiä juttuja täällä siitä meneekö sähköä vai eikö mene ja kuinka kallista se on jne.


    • Anonyymi

      Minun sähkön törsääminen on noin 1300 kwh vuodessa ja aion törsätä sen edelleenkin .

      • Anonyymi

        Kohtuullista sitten jos ei enempää kulu. Keskiverto omakotitalossa menee 13000-30000 Kwh vuositasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuullista sitten jos ei enempää kulu. Keskiverto omakotitalossa menee 13000-30000 Kwh vuositasolla.

        13000 kWh/v talolle on varsin vähän


    • Anonyymi

      Miksi säästää sähköä jos on sopimus 5c/ kWh?

      • Anonyymi

        Myy naapurille 10c/kWh ettei mene halpa sähkö loppusopimusajalta ihan hukkaan. Muuta kun roikka talosta taloon ja pelasta kalliin sähkön naapurin joulu.


      • Anonyymi

        Ei mitään järkeä säästää.
        Katsoin sähkönkäyttöraporttia niin olen käyttänyt marraskuussa 2022 630% enemmän sähköä kuin marraskuussa 2021. Puita poltetaan vasta sitten kun sähkö kallistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään järkeä säästää.
        Katsoin sähkönkäyttöraporttia niin olen käyttänyt marraskuussa 2022 630% enemmän sähköä kuin marraskuussa 2021. Puita poltetaan vasta sitten kun sähkö kallistuu.

        Ihan ilmaisia ei ne polttopuutkaan ole vai omistatko perämetsää mistä saa kunhan viitsii mennä savotalle.Toista se on meillä jotka maksaa sähköstä kallista hintaa ja joutuu ostamaan polttopuutkin joppareilta heittomottikaupalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe