Maapallo alkaa olla jättikaatopaikka. Siksi pyrimme olemaan tuottamatta lisää jätettä maapallollemme, siksi pyrimme ostamaan vähemmän ja siksi pyrimme kierrättämään tavaroita.
Pitääkö lahjan olla uusi ?
Olisiko parempi vaihtoehto olla "lahjomatta" ?
Ajatus lähti kierrätyskauppojen mainoksesta, heilläkin on oikeus
mainostaa tuotteitaan ja hyvä, että mainostavat.
Mainos herättää joka tapauksessa ajattelemaan kulutushysterian hillitsemistä, vaikkei itse voisi ajatellakaan antavansa käytettyä tavaraa lahjaksi.
Miksi lahjan pitäisi maksaa paljon ja olla uusi,
koska se voi jäädä käyttämättä tai mennä joulun jälkeen takaisin kauppaan,
koska saaja ei pidä siitä tai ei edes tarvitse sitä ?
Toki on olemassa lahjoja, joissa ajatus on tärkein, ei hinta.
https://www.is.fi/mainos/art-2000009181271.html
Aivan uusi ajatus: Voiko käytetyn tavaran antaa joululahjaksi ?
20
293
Vastaukset
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#176541258
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
Ilman muuta voi.
- Anonyymi
Huolisko minua joku ?
- Anonyymi
Tuota kysymystä voi huolestuneeba miettiä miettiä moni muukin yksineläbjä.
- Anonyymi
Antiikki aina arvokasta 😊
- Anonyymi
Jos on kohtuullisen käyttökelpoinen ja tarkoitustaan, vastaava.
Parasta olisi, jos edellinen omistaja ei tietäisi asiasta.- Anonyymi
Haudassa ollut 27 vuotta.
Anonyymi kirjoitti:
Haudassa ollut 27 vuotta.
27 vuotta ..?
Onko kohde ollut läyttämättä koko ajan?
- Anonyymi
Mie toin ittelleni Thaikkulasta käytetyn tavaran jouluksi 1978 , vielä tuo rakas tuossa keittiössä hääräilee ;-*
Gubbe 75 - Anonyymi
Meidän perheessä on lopetettu lahjojen jakaminen. Monta vuotta sitten. Koska mitä antaa ihmisille joilla on jo kaikkea mitä tarvitsee. Arvostan, enemmän kanssakäymistä toisten kanssa
En lapsenakakaa pitänyt joulusta jo silloin tunsin sen stressin Ja leikkikaluja sain kaikkina vuoden aikoina joten en edes sen vuoksi odottanut joulua että saisin lahjan . - Anonyymi
Olen kerännyt antiikkia vuosikymmenet. Nyt elämäni illassa lahjoitan lapsenlapsilleni antiikkiesineitäni jouluisin. Ne ovat odotettuja lahjoja. Itsellenikin on ollut yllätys kun olen pystynyt luopumaan keräilyesineistäni nuorelle ihmiselle joka tietää esineen historian.
- Anonyymi
Minäkin olen alkanut lahjoittelemaan lapsenlapsille tavaroita . Vitriinikaapin sisältöä ja ovat mielissään Iittala sarjat m remmarit , arabia astiat jne. En ole niitä varmaan käyttänyt vuosikymmeniin , siis kiva antaa nuorille joilla kaikilla on oma koti hiljattain perustettu .
Joten saa hieman tilaa asioille mitkä nyt ovat ajankohtaisia .
Jokaisella aikakaudella on ollut omat ostoksensa. Moni ihan vaan keräily mielessä . Jos olisin nuorempi niin ostaisin asuntoauton , ja siellä vaan olisi ne tarvittavat tavarat . Sitä pärjää hyvin vähälläkin maailmassa se kun että keräilee tavaraa . Kun jättää vaan jäljelle ne tarvittavat tavarat .
- Anonyymi
Perilliset eivät halua antiikkia .missään muodossa.
Raha kyllä kiinnostaa.- Anonyymi
Suomalaisten sivistys ja historian tuntemus katsotaan tarpeettomaksi.
Kertakäyttöesineet ovat etusijalla. Kierrätys on naurettavaa.. - Anonyymi
Meillä kyllä kelpaa antiikki ja suolen sanonut että myyvät jos joku asia ei kelpaa .
Mutta tähän asti on kelvannut
- Anonyymi
Mielestäni kukin voi itselleen ostaa käytettyjä tavaroita, mutta lahjan pitäisi olla muiden käyttämätön, ellei ole kysymys arvokkaasta esineestä ja joita lahjan saaja itse mielellään esim. keräilee. Kuten vanha, arvokas lasiesine. Jne.
Riippuu ihmisestä itsestä: jos tietää, että lahjan saaja arvostaa kierrätystä, no silloin ehkä. Muutoin joidenkin vanhan käyttötavaran, kuten kirpparivaatteen lahjoittaminen olisi loukkaus. - Anonyymi
On se melko vähän käytettyä, jos käyttö rajoittuu pelkästään jouluaattoihin
- Anonyymi
akkaosti käytetyt löysi saappaista huumetta
mistäse tiesi että ne ovat huumetta
kummakka
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010733022.html - Anonyymi
Voihan sitä awntaa tilapäiskäyttöön joulul
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026336Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 952121
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3091432- 781422
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71305