Yli 60-vuotias huomattavan bensasyöppö neuvostomoottori otetaan Venäjällä uudelleen valmistukseen

Anonyymi-ap

"Yli 60-vuotias huomattavan bensasyöppö neuvostomoottori otetaan Venäjällä uudelleen valmistukseen"

"Tuotantopäätöksen syynä on Venäjän kuorma-autoteollisuutta vaivaava vakava moottoripula."

- Väistämättä tulee mieleen, että länsitehtaiden viedessä mennessään osaamisensa autoteollisuuden saralla, Venäjä palaa omalle tasolleen eli 1960-lukulaiseen neuvostotekniikkaan.

Keisarin vaatteet???
(Dx)

https://www.is.fi/autot/art-2000009241705.html

97

137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä olisi taas tämän aloituksen joku toinen pointti kuin palstan aktivointi?

      • Anonyymi

        "Mikä 𝙤𝙡𝙞𝙨𝙞 taas tämän aloituksen joku toinen pointti kuin palstan aktivointi?"

        ? ? ?

        ...ei taida suomenkieli olla ykköskielesi?

        Anyway, avauksen pointti on se, että kyseinen uutinen osaltaan todistaa lännen asettamien pakotteiden toimimisesta. Toinen pointti on se, että kyseinen uutinen kertoo paljastavasti, mikä on Suuren ja Mahtavan Venäjän todellinen tilanne, kun museoaikaisen moottoron valmistukseen pitää palata...

        Harmittaakos pikku trollia hiukan Venäjän pilkkka sisältänyt avaus jotenkin??


      • Anonyymi

        Olisiko pointtina kertoa, kuinka natsi-Venäjä taantuu kaikessa neuvostoaikoihin? Pakotteet purevat, hieno juttu. Natsi -Venäjä tulee häätää Ukrainasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä 𝙤𝙡𝙞𝙨𝙞 taas tämän aloituksen joku toinen pointti kuin palstan aktivointi?"

        ? ? ?

        ...ei taida suomenkieli olla ykköskielesi?

        Anyway, avauksen pointti on se, että kyseinen uutinen osaltaan todistaa lännen asettamien pakotteiden toimimisesta. Toinen pointti on se, että kyseinen uutinen kertoo paljastavasti, mikä on Suuren ja Mahtavan Venäjän todellinen tilanne, kun museoaikaisen moottoron valmistukseen pitää palata...

        Harmittaakos pikku trollia hiukan Venäjän pilkkka sisältänyt avaus jotenkin??

        'Mikä 𝙤𝙡𝙞𝙨𝙞 taas tämän aloituksen joku toinen pointti kuin palstan aktivointi?"

        Kyllä noin voi kirjoittaa.
        Mikäli olisi kirjoitettu,' mikä ON taas tämän aloituksen joku toinen pointti... ', olisi kirjoittaja tiennyt varmuudella tämän ' pointin'. Nyt tämä kirjoittaja jättää kysymykseen epävarmuuden, hän ei sano varmasti että hänen esittämänsä hypoteesi aloittajan motiiveista olisi totta.
        Toinen juttu on ns. 'Pilkun nussiminen'. Kun joku käy nillittämään kirjoitusvirheistä, kieliopista tms. Osoittaa se, että hän on hävinnyt väittelyssä eikä pysty esittämään näkemyksensä tueksi asiaperusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko pointtina kertoa, kuinka natsi-Venäjä taantuu kaikessa neuvostoaikoihin? Pakotteet purevat, hieno juttu. Natsi -Venäjä tulee häätää Ukrainasta.

        Eikö ole niin päin että Venäjä on natsi- ukrainassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Mikä 𝙤𝙡𝙞𝙨𝙞 taas tämän aloituksen joku toinen pointti kuin palstan aktivointi?"

        Kyllä noin voi kirjoittaa.
        Mikäli olisi kirjoitettu,' mikä ON taas tämän aloituksen joku toinen pointti... ', olisi kirjoittaja tiennyt varmuudella tämän ' pointin'. Nyt tämä kirjoittaja jättää kysymykseen epävarmuuden, hän ei sano varmasti että hänen esittämänsä hypoteesi aloittajan motiiveista olisi totta.
        Toinen juttu on ns. 'Pilkun nussiminen'. Kun joku käy nillittämään kirjoitusvirheistä, kieliopista tms. Osoittaa se, että hän on hävinnyt väittelyssä eikä pysty esittämään näkemyksensä tueksi asiaperusteita.

        Juuri noin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole niin päin että Venäjä on natsi- ukrainassa.

        Ei! Vain tosikremliini, venäjämielinen kommari, tai neonatsi voi nähdä noin vääristyneenä tilanteen.
        Omilla aivoillaan tilannetta analysoiva ihminen on ajat sitten oivaltanut, että Putlerin natsi-Venäjä tekee koko ajan itse sitä, mistä muita syyttää.

        Mutta kun Suomessa oli muutama vuosikymmen sitten Neuvostoliiton valheisiin uskovia stalinistikommareita, niin miksipä ei sitten tänään natsi-Venäjän hitler-Putlerin ruokottomiin valheisiin uskovia ryssämielisiä nazeja?


    • Anonyymi

      Hyviä uutisia.

    • Anonyymi

      Bensa V8 uusiin kuorma-autoihin? Ja 60 vuotta vanha malli.

      • Anonyymi

        No, mitä sitten?
        Venäjällä riittää bensaa:)
        Lisäksi polttoainetta voi varastoida helposti. Mitenkäs sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä sitten?
        Venäjällä riittää bensaa:)
        Lisäksi polttoainetta voi varastoida helposti. Mitenkäs sähköä?

        Pitää paikkaansa venäjällä bensiini lähes ilmaista, ja ylipursuavat varastot KYLLÄ NATO NASSEJA HARMITTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä sitten?
        Venäjällä riittää bensaa:)
        Lisäksi polttoainetta voi varastoida helposti. Mitenkäs sähköä?

        Bensiiniä syntyy öljynjalostuksen sivutuotteena. Ehkä venäjällä alkaa tulla liikaa käyttämätöntä bensiiniä jolle on pakko saada lisää kulutusta jottei ala liikaa kertyä palavia nesteitä varastoitavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensiiniä syntyy öljynjalostuksen sivutuotteena. Ehkä venäjällä alkaa tulla liikaa käyttämätöntä bensiiniä jolle on pakko saada lisää kulutusta jottei ala liikaa kertyä palavia nesteitä varastoitavaksi.

        Tästä samasta syystä 1980 luvulla olisi tarvittu vastakauppojen järkeistäminen siten että Neuvostoliitto olisi pitänyt LADAnsa oman kansansa käyttöön, ja suomalaisille Amerikan autoja, jotta bensiini, jota vastakauppoina olisi voitu tuoda suurissa määrin, olisi saatu luonnollisella tavalla kulutetuksi.
        Amerikkalaiset autot ovat jo 1970 luvullakin olleet turvallisuudessaan maailman parhaita.


      • Anonyymi

        Vanhassa vara parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensiiniä syntyy öljynjalostuksen sivutuotteena. Ehkä venäjällä alkaa tulla liikaa käyttämätöntä bensiiniä jolle on pakko saada lisää kulutusta jottei ala liikaa kertyä palavia nesteitä varastoitavaksi.

        Bensa ei öljyä rafinoidessa sivutuotteena..ainut mikä sitä on on muovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkaansa venäjällä bensiini lähes ilmaista, ja ylipursuavat varastot KYLLÄ NATO NASSEJA HARMITTAA.

        Pitää olla myös vähäjärkinen natopelle, niitä ei edes harmita vaikka niillä on natopaskat housuissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä samasta syystä 1980 luvulla olisi tarvittu vastakauppojen järkeistäminen siten että Neuvostoliitto olisi pitänyt LADAnsa oman kansansa käyttöön, ja suomalaisille Amerikan autoja, jotta bensiini, jota vastakauppoina olisi voitu tuoda suurissa määrin, olisi saatu luonnollisella tavalla kulutetuksi.
        Amerikkalaiset autot ovat jo 1970 luvullakin olleet turvallisuudessaan maailman parhaita.

        Mutta yhtä surkeita kuin mosset ja ladat ajaa.


      • Anonyymi

        toisilla kun on bensaa millä mällätä, lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toisilla kun on bensaa millä mällätä, lol

        Ihan kuulostaa, kaikilla ei ole.


    • Anonyymi

      Mikseivät elokapinalliset mene protestoimaan sinne tehtaan portille? Ovatko vain Suomen päästöt niitä pahoja?

      • Anonyymi

        Miksi persut eivät ala tuomaan maahan neukkuautoja jos ne kerran ovat noin mahtavia?


    • Anonyymi

      Se on sama millä polttoaineella moottori käy olkoon vaikka V8 tai V12 turpo tai urpo jos polttoaine on edullista käytettäväksi ja sitähän sotaisalla venäjällä on riittämiin.
      Länsimaat ovat maksajia ko. sotaan eikä venäjää saa millään maksamaan sotakorvauksia kuten suomi joutui maksamaan sotakorvaukset ja menettämään kaiken kukkuraksi maa-alueita venäjälle eikä karjalaa saa enään takas.

      • Anonyymi

        Bensakuorma-auto on mainio bolsujen mobiiligrilli.


      • Anonyymi

        "Se on sama millä polttoaineella moottori käy..."

        - Et pikkutrolli-polo taida oikein olla perillä moottoritekniikan alkeistakaan puolustellessasi bensiinikiäyttöistä kuorm-autonmoottoria😅😂🤣

        - Toinen puoli pilkkaviisua on se, että Venäjä joutuu turvautumaan ikiaikaiseen tekniikkaan hädässään. Eikö edes dieselmoottoria olisi saatu kyhättyä


    • Anonyymi

      Sellaisia Suomen Vihreät (De Gröna) käyttävät kampanjoissaan.
      Vihreiden vaalisaunaa kuljettava vanha neuvostoliittolainen kuorma-auto kuluttaa n. 60 litraa bensiiniä sadalla kilometrilla.

      • Anonyymi

        Kiinnostavaa. Mikä auto?
        Avauksessa mainittu kuluttaa 25 l.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      1970 -1980 turistibussimatkoilla nähtiin silloisia sikäläisiä kuorma-autoja joissa suuren hytin ja moottoritilan takana oli pieni kuormalava jolle nykyinen trukkilava juuri mahtuisi. Kovaa ne ainakin kulkivat. Suomen valtiollakin oli käytössä muutama ZIL - merkkinen auto joka kulutti enrmmän kuin tienasi.

    • Anonyymi

      Joo ei se, jos menoliini maksaa 50 c litra!

      • Anonyymi

        Ryssän eläkeläisen keskimääräinen kuukausieläke on n. 160€ oikeassa rahassa.


    • Anonyymi
    • Näinköhän tuon "uuden" ZMZ-53 -moottorin edeltäjä ZMZ-13:kaan oli alunperin neuvostoliittolaista suunnittelua? Ettei vaan olisi ollut kopio amerikkalaisesta V-8:sta?

      En löytänyt netistä varmistusta arveluilleni, mutta jossain elämäni vaiheessa on joku maininnut tämän ko. koneen olevan Buickin koneen kopion.

      • Anonyymi

        Arveiluja, täytyy uskoa.


      • Anonyymi

        GAZ-tehdas ainakin on amerikkalaista suunnittelua alunperin


      • Anonyymi kirjoitti:

        GAZ-tehdas ainakin on amerikkalaista suunnittelua alunperin

        Toki. Fordilta lisensoidulla teknologialla varustettu tehdas tuotti ensimmäiset autonsa vuonna 1932, silloin vielä nimellä NAZ. Kun Nižni Novgorodin kaupungin nimi muutettin Gorkiksi, muuttui myös tehtaan nimi GAZ:ksi.

        Nykyäänhän kaupunki tunnetaan taas nimellä Nižni Novgorod mutta autotehtaan nimeä ei olla kuitenkaan muutettu.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Toki. Fordilta lisensoidulla teknologialla varustettu tehdas tuotti ensimmäiset autonsa vuonna 1932, silloin vielä nimellä NAZ. Kun Nižni Novgorodin kaupungin nimi muutettin Gorkiksi, muuttui myös tehtaan nimi GAZ:ksi.

        Nykyäänhän kaupunki tunnetaan taas nimellä Nižni Novgorod mutta autotehtaan nimeä ei olla kuitenkaan muutettu.

        >..autotehtaan nimeä ei olla kuitenkaan muutettu.<<

        Po. ".. autotehtaan nimeä ei OLE kuitenkaan muutettu."


      • Anonyymi kirjoitti:

        >..autotehtaan nimeä ei olla kuitenkaan muutettu.<<

        Po. ".. autotehtaan nimeä ei OLE kuitenkaan muutettu."

        Pilkunnussijahan se näistä pippaloista vielä puuttuikin! :D


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Pilkunnussijahan se näistä pippaloista vielä puuttuikin! :D

        - Käyttikö äidinkielenopettajasi suomen kielioppisäännöistä myös tuota nimitystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        - Käyttikö äidinkielenopettajasi suomen kielioppisäännöistä myös tuota nimitystä?

        Ei, mutta besserwissereistä käytti. Oikeasti. ; )


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Ei, mutta besserwissereistä käytti. Oikeasti. ; )

        Opettajasi oli siis eri linjoilla kuin sinä - ei nälvinyt kieliopin tarkkuudesta huomauttaville. :)


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Toki. Fordilta lisensoidulla teknologialla varustettu tehdas tuotti ensimmäiset autonsa vuonna 1932, silloin vielä nimellä NAZ. Kun Nižni Novgorodin kaupungin nimi muutettin Gorkiksi, muuttui myös tehtaan nimi GAZ:ksi.

        Nykyäänhän kaupunki tunnetaan taas nimellä Nižni Novgorod mutta autotehtaan nimeä ei olla kuitenkaan muutettu.

        Nižni Novgorodista alkoi venäläinen autoilu, 1886.
        Ensimmäisiä venäläisiä autoja, mopokin mukana:
        https://russian7.ru/post/7-pervyx-rossijskix-avtomobilej/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      EIHÄN NOITTEN KAZIT OO MITÄÄN SÄÄSTÄNEET, AINA VIELÄ LISÄKSI PUOLET POLTOAINEISTA PÄÄSTÄVÄT MAAHAN.

    • Anonyymi

      Homma lähtee siitä, että neuvostoliittolaiset kopsasivat jenkkien sodanaikaisena apuna tulleiden GMC- kuorma-autojen moottorin. Esimerkiksi Suomen armeijan 70-luvulta aina tämän vuosituhannen puolelle asti käyttämissä ZIL -maastokuorma-autoissa oli bensa V-8. Varusmiehenä lavalla matkustettaessa kasin hyrinä oli miellyttävää kuultavaa, vaikka matkustusmukavuudesta ei muuten voinut puhua. Bensankulutus kuulemma hirmuinen.

      • Anonyymi

        Sodanaikaisessa GMC:ssä oli suora kuutonen ja tuo kansiventtiili V-8 taitaa olla neuvostoliittolaista suunnittelua.


      • Anonyymi

        Homma lähtee siitä, että palaat koulupenkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homma lähtee siitä, että palaat koulupenkkiin.

        Häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh?

        Kaksi GMC-pohjaista prototyyppiä 1944 ja 1945 eikä homma edennyt sen pidemmälle. Osoittautui turhan kalliiksi ja ruvettiin toteuttamaan omaa mallistoa.
        https://rg.ru/2020/03/02/ulzis-unikalnyj-sovetskij-gruzovik-s-dizelnym-dvigatelem-gmc.html
        Jos halutaan olla tarkkoja kopiraittien suhteen, niin täytyy palauttaa Nasan saavutukset natsi-Saksalle, matematiikka arabeille ja ruveta palvomaan puukantoja. Silloinkin löytyy lappalaisilta varastettuja rumpuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi GMC-pohjaista prototyyppiä 1944 ja 1945 eikä homma edennyt sen pidemmälle. Osoittautui turhan kalliiksi ja ruvettiin toteuttamaan omaa mallistoa.
        https://rg.ru/2020/03/02/ulzis-unikalnyj-sovetskij-gruzovik-s-dizelnym-dvigatelem-gmc.html
        Jos halutaan olla tarkkoja kopiraittien suhteen, niin täytyy palauttaa Nasan saavutukset natsi-Saksalle, matematiikka arabeille ja ruveta palvomaan puukantoja. Silloinkin löytyy lappalaisilta varastettuja rumpuja.

        "Oma mallisto" oli sitä, että kopioitiin GMC:n sijaan Studebakeria jonka vetoratkaisua halpuutettiin ottamalla telin tilalle yksiakselinen takaveto ja usein luopumalla nelivedosta.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        "Oma mallisto" oli sitä, että kopioitiin GMC:n sijaan Studebakeria jonka vetoratkaisua halpuutettiin ottamalla telin tilalle yksiakselinen takaveto ja usein luopumalla nelivedosta.

        Pyörät olivat pyöreitä. Nekin kopsattiin.


    • Anonyymi

      Onko venäjällä pula bensiinistä ja onko se kallista ?

      • Anonyymi

        Ei. Sitä on liikaa, joten heidän on tehtävä enemmän kuluttavia moottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sitä on liikaa, joten heidän on tehtävä enemmän kuluttavia moottoreita.

        Voi kiireettömästi pyrkiä ekologisuuteen. Kun pensasta on päinvastoin puutetta, vihreää siirtymää toteuttaa hätiköivä kanalauma. Ja lopputuloksena paluu 1800-luvulle hiilen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Sitä on liikaa, joten heidän on tehtävä enemmän kuluttavia moottoreita.

        venäläisethän voisivat ottaa bensa suihkuja ja kylpyjä ja pistää tämän jäljeen mahorkaksi!


    • Anonyymi

      Bensajuoppo!
      Röyh!
      0____________0

      • Anonyymi

        Tiikeri-tankeissa oli yllättäen bensakoneet!


    • Anonyymi

      Mahorkka ja bensaa vuotava bensasyöppö ei rokkaa yhteen Ka-Boooommmm

    • Anonyymi

      Moottorissa voimaa kun pienessä kylässä.

      • Anonyymi

        Aika pienessä tosiaan! Vääntö ja teho sama, kuin Fordin 1,8 l turbodieselissä!


    • Anonyymi

      venäjällä on ihan sama mitä se kuluttaa energiaa on omasta tahosta yllin kyllin

    • Anonyymi

      Ottakaa räkänokat selvää tekniikasta, gooleta jos et tiedä, pidetään politiikka poissa, kun keskustellaan tekniikasta.

      Neukku valmisti jo 1940 500hv dieseliä T-34 tankkeihin, sen jälkeen aina näihin päiviin asti laajan valikoiman Kamaz kuorma-auton dieseleitä aina 700hv asti, myös Belarus traktoreissa paljon erilaisia dieseleitä, kuluttavat vähän, vääntöä riittää, kokemusta on. Parempiakin kuin länsikoneet, ilman vikaherkkää elektroniikkaa.

      Miksi ne nyt alkaisivat jotakin vanhaa 60 vuotta vanhaa bensamoottoria valmistamaan kuorma-autoihin? Kun on laaja valikoima hyviä dieseleitä, eikä niissä tarvita länsitekniikkaa. Uutinen on sitä samaa tasoa, kuin keväällä väittivät ohjusten olevan lopussa, kun eivät saa lännestä komponentteja, mutta miten kävi, näyttää yhä riittävän.

      • Anonyymi

        Neukku asensi tankkeihin dieseleitä, niin USA, britit, saksa jne. käyttivät vielä paloherkkiä bensakoneita.


      • Anonyymi

        "Parempiakin kuin länsikoneet, ilman vikaherkkää elektroniikkaa. "

        -Miksiköhän sitten yritävät hankkia vaikka laivoihinsa MTU:n dieseleitä jos omasta takaa olisi mistä valita?

        "German MTU has stopped shipboard shipments to the Russian Federation"

        𝙂𝙚𝙧𝙢𝙖𝙣 𝙙𝙞𝙚𝙨𝙚𝙡𝙨 𝙬𝙚𝙧𝙚 𝙞𝙣𝙨𝙩𝙖𝙡𝙡𝙚𝙙 𝙤𝙣 𝙨𝙢𝙖𝙡𝙡 𝙢𝙞𝙨𝙨𝙞𝙡𝙚 𝙨𝙝𝙞𝙥𝙨 𝙤𝙛 𝙩𝙝𝙚 𝘽𝙪𝙮𝙖𝙣-𝙈 𝙨𝙚𝙧𝙞𝙚𝙨

        -Ainakin laivanrakennuspuolella on yleisesti tiedossa venäläisen varustelutekniikan ml. dieselmoottorien takapajuisuus. Viimemainittua *yssät yrittivät paikata hankkimalla laatua Saksasta MTU:n dieseleillä.

        - En näe syytä paukutella hekseleillä, mitä tulee ryssän dieselosaamiseen.

        https://en.topwar.ru/64920-nemeckaya-mtu-prekratila-postavki-korabelnyh-dvigateley-v-rf.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parempiakin kuin länsikoneet, ilman vikaherkkää elektroniikkaa. "

        -Miksiköhän sitten yritävät hankkia vaikka laivoihinsa MTU:n dieseleitä jos omasta takaa olisi mistä valita?

        "German MTU has stopped shipboard shipments to the Russian Federation"

        𝙂𝙚𝙧𝙢𝙖𝙣 𝙙𝙞𝙚𝙨𝙚𝙡𝙨 𝙬𝙚𝙧𝙚 𝙞𝙣𝙨𝙩𝙖𝙡𝙡𝙚𝙙 𝙤𝙣 𝙨𝙢𝙖𝙡𝙡 𝙢𝙞𝙨𝙨𝙞𝙡𝙚 𝙨𝙝𝙞𝙥𝙨 𝙤𝙛 𝙩𝙝𝙚 𝘽𝙪𝙮𝙖𝙣-𝙈 𝙨𝙚𝙧𝙞𝙚𝙨

        -Ainakin laivanrakennuspuolella on yleisesti tiedossa venäläisen varustelutekniikan ml. dieselmoottorien takapajuisuus. Viimemainittua *yssät yrittivät paikata hankkimalla laatua Saksasta MTU:n dieseleillä.

        - En näe syytä paukutella hekseleillä, mitä tulee ryssän dieselosaamiseen.

        https://en.topwar.ru/64920-nemeckaya-mtu-prekratila-postavki-korabelnyh-dvigateley-v-rf.html

        8 vuotta vanha juttu.
        Päivitä tietosi.
        https://dvinko.ru/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 vuotta vanha juttu.
        Päivitä tietosi.
        https://dvinko.ru/

        Linkki ilman omaa kannaotoa tai referaattia linkin sisällöstä on turhake ===> lukematta seuraavaan viestiin.
        - - - -

        Niin mikä olikaan kannanottosi siihen, että ei ole syytä paukutella hekseleillä, mitä tulee ryssän dieselosaamiseen.

        Varustelupuolella tilanne on tiivistetysti venäläisessä tuotannossa:

        - kallimpia kuin länsiverrokit
        -lyhyempi käyttöikä ml. dieselmoottorit.
        -vaikeampi ja kalliimpi huollettavuus ml. dieselmoottorit.
        -energiatehokkuudesta ei ole tietoakaan ml. dieselmoottorit.
        -alkaen suunnittelusta, laahaavat arvion mukaan 25...30 vuotta länttä perässä, mitä tulee laivanrakennukseen. Ml. dieselmoottorit.

        = täysin pudonneet kelkasta ja pakotteet vielä kärjistävät tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 vuotta vanha juttu.
        Päivitä tietosi.
        https://dvinko.ru/

        Tiedot on parempi päivittää käytännön kokemuksen pohjalta, ei minkään nettitrollien lapsellisten teoriapäätelmien perusteella.
        On useampikin traktori tuolla tallissa, uutta länsikonetta ja perustekniikkaan perustuvia itäkoneita, niin kyllä näissä uudemmissa länsikoneissa on paljon enemmän ongelmia, erityisesti sähköohjatun hydrauliikan, moottorinohjauksen puolella jne. ja niitä vikoja ei itse korjaa. Koneet seisoo välillä huollossa, kun ei ole edes merkkihuollolla välttämättä kalibrointeihin tarvittavia ohjelmia, tai yksi 0,1 mm ohut hapettunut liittimen pinni saattaa halvaannuttaa 6 tonnia painavan koneen peräkärryn kanssa keskelle risteystä yms. ja vikaa on erittäin vaikea paikantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki ilman omaa kannaotoa tai referaattia linkin sisällöstä on turhake ===> lukematta seuraavaan viestiin.
        - - - -

        Niin mikä olikaan kannanottosi siihen, että ei ole syytä paukutella hekseleillä, mitä tulee ryssän dieselosaamiseen.

        Varustelupuolella tilanne on tiivistetysti venäläisessä tuotannossa:

        - kallimpia kuin länsiverrokit
        -lyhyempi käyttöikä ml. dieselmoottorit.
        -vaikeampi ja kalliimpi huollettavuus ml. dieselmoottorit.
        -energiatehokkuudesta ei ole tietoakaan ml. dieselmoottorit.
        -alkaen suunnittelusta, laahaavat arvion mukaan 25...30 vuotta länttä perässä, mitä tulee laivanrakennukseen. Ml. dieselmoottorit.

        = täysin pudonneet kelkasta ja pakotteet vielä kärjistävät tilannetta.

        Kannanottoni sama: linkkisi 8 vuotta vanhaan juttuun on turhake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedot on parempi päivittää käytännön kokemuksen pohjalta, ei minkään nettitrollien lapsellisten teoriapäätelmien perusteella.
        On useampikin traktori tuolla tallissa, uutta länsikonetta ja perustekniikkaan perustuvia itäkoneita, niin kyllä näissä uudemmissa länsikoneissa on paljon enemmän ongelmia, erityisesti sähköohjatun hydrauliikan, moottorinohjauksen puolella jne. ja niitä vikoja ei itse korjaa. Koneet seisoo välillä huollossa, kun ei ole edes merkkihuollolla välttämättä kalibrointeihin tarvittavia ohjelmia, tai yksi 0,1 mm ohut hapettunut liittimen pinni saattaa halvaannuttaa 6 tonnia painavan koneen peräkärryn kanssa keskelle risteystä yms. ja vikaa on erittäin vaikea paikantaa.

        Oikea kone erottuu kestävillä pinneillä ))
        https://www.youtube.com/watch?v=NkQML42Z-EQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki ilman omaa kannaotoa tai referaattia linkin sisällöstä on turhake ===> lukematta seuraavaan viestiin.
        - - - -

        Niin mikä olikaan kannanottosi siihen, että ei ole syytä paukutella hekseleillä, mitä tulee ryssän dieselosaamiseen.

        Varustelupuolella tilanne on tiivistetysti venäläisessä tuotannossa:

        - kallimpia kuin länsiverrokit
        -lyhyempi käyttöikä ml. dieselmoottorit.
        -vaikeampi ja kalliimpi huollettavuus ml. dieselmoottorit.
        -energiatehokkuudesta ei ole tietoakaan ml. dieselmoottorit.
        -alkaen suunnittelusta, laahaavat arvion mukaan 25...30 vuotta länttä perässä, mitä tulee laivanrakennukseen. Ml. dieselmoottorit.

        = täysin pudonneet kelkasta ja pakotteet vielä kärjistävät tilannetta.

        ml. = mukaanlukien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neukku asensi tankkeihin dieseleitä, niin USA, britit, saksa jne. käyttivät vielä paloherkkiä bensakoneita.

        Bensakone lähtee kovalla pakkasella luotettavasti käyntiin, ei jähmety.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensakone lähtee kovalla pakkasella luotettavasti käyntiin, ei jähmety.

        Outua, etteivät saksalaiset arvanneet tekniikkansa olleen luotettava kestämään 1941 pakkasia. )) Panssarivaunujen tykkitornitkin jäätyivät liikkumattomiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ml. = mukaanlukien.

        ✔️ Kiitos selvennyksestä!


    • Anonyymi

      Neuvostoliitto is back, kulmakarvat , votka arvoonsa ja sukkahousuilla saa kaviaaria ja shamppajaa ja pillua.....

    • Anonyymi

      Onkohan tuo uutinen totta?
      Miksi pitäisi valmistaa 1960-luvun moottoreita, kun on valmistettu uudempia koko ajan?
      Venäläisissä kuorma-autoissa ei ole ollut sellaista digitaalista automatiikkaa kuin länsimaisissa. Luulisi, ettei ainakaan komponenttipula estä uudempienkaan moottoreiden valmistusta.
      Onko uutisista pulaa?

    • Anonyymi

      onpa hyvän näköinen uusi mosse ,ostaisin heti jos tänne rupu suomeen vain saataisiin myyntiin.

      • Saahan noita Kiinasta, siitä vaan tuomaan ja tyyppikatsastamaan. Näinköhän läpäisisi EU -määräykset? Ehkä on jo läpäissytkin. ; )


    • Anonyymi

      natopellet ajelee suomessa polku pyörillä ja kävelee ,kun ei ole vara ostaa bensaa tai edes autoa .luulis vituttavan.

    • Anonyymi

      Tekeekö Lada paluun?
      Moskvitz?

      Kun kalliit sähköautot alkavat piiputtaa ja sähköä ei ole, neuvosto-menopeli vain kaasuttaa ohi kaistoilla, peräputket käryten.

      Raha, eli oma vatsa, menee silloin ohi ilmastonmuutoksen.

      Venäläiset ovat käytännöllinen selviytyjäkansa.

      • Anonyymi

        Onhan se pakko palata Mosseen ja Ladaan kun ne lähtee käyntiin vain talvipakkasessa nakkaamalla suomalainen Talvisodanaikainen sotilasmantteli konepellille.


    • Anonyymi

      Höpölehtien toimittajien kiukkuamistahan tuo juttu vain on.

    • Anonyymi

      Vihreiden ... vaaliauto on herättänyt ihmetystä Facebookissa.
      Norrena on julkaissut Facebook-sivuilleen kuvan vuonna 1966 käyttöönotetusta avolavakuorma-autosta. Kuorma-auto vaikuttaa olevan mallia ZIL-157, joita valmistettiin Neuvostoliitossa vuosina 1958-1970.
      Kuorma-auto toimii bensiinillä ja kulutus on huikeat 42 litraa sadalla kilometrillä.

      https://www.verkkouutiset.fi/wp-content/uploads/2021/05/Näyttökuva-2021-5-23-kello-16.47.14-1.png

    • Anonyymi

      Lännestä ei enää saa moderneja komponentteja, joten on ollut pakko palata vanhaan tekniikkaan. NL palaa Venäjällä vääjäämättömästi.

      • Anonyymi

        Mitä komponentteja kuorma-auton moottoriin tarvitaan? 1990-luvun venäläisissä moottoreissa ei ole ollut mitään länsikomponentteja.
        Tuollainen uutinen on aivan huuhaata, lehti ei mainitse edes uutisen alkuperää.


    • Anonyymi

      Kyl tais Putinistit olla oikeessa kun ovat täällä mesoneet että lännen pakotteilla ei ole mitään vaikutusta.

      Päinvastoin, niinkuin itse Putinkin totesi, nämä pakotteet ovat hyväksi Venäjälle kun se saa taas aktivoitua omaa teollisuuttaan - Tosin lähtee kyllä melkoiselta takamatkalta mutta jostainhan se on aloitettava!

      • Anonyymi

        Takamatkalle Venäjä tulee kyllä jäämäänkin.

        Se ei yllätä.


    • Anonyymi

      Tuo vanha neukkumoottori lähtee käyntiin kovallakin pakkasella, kunhan ensin polttaa nuotiota moottorin alla.

      • Anonyymi

        Ja usein se koko bensaa horottava ryssäauto paloi ihan itse lämpimikseen.


    • Anonyymi

      "40-50 litraa bensiiniä sadalla."

      Todella vähän tuo bensiinikäyttöiselle Kuorma-autolle on. Bensahan taitaa olla öljynjalostuksessa vain syntyvää jätettä? Siinä kai ainut syy että käyttävät bensiinikäyttöistä raskasta kalustoa. Ilmaiset polttoaineet.

      Muussa tapauksessahan tuo bensiini vaan poltettas taivaan tuuliin ilman sen kummempaa käyttöä.

      • Anonyymi

        VENÄJÄN MIELISYYS ON KAUHEINTA SUOMESSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VENÄJÄN MIELISYYS ON KAUHEINTA SUOMESSA.

        Venäjä on siis pakotettu käyttämään itse bensiininsä tolkuttomasti kuluttaviin moottoreihin, kun ei enää muille kelpaa?

        Luulisi siinä jäävän perhanasti rahaa saamatta.

        Se on ilman muuta erittäin hyvä uutinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä on siis pakotettu käyttämään itse bensiininsä tolkuttomasti kuluttaviin moottoreihin, kun ei enää muille kelpaa?

        Luulisi siinä jäävän perhanasti rahaa saamatta.

        Se on ilman muuta erittäin hyvä uutinen!

        Mihin ne rahaa tarvis? Bensan ostoonko?


    • Anonyymi

      Tekniikka ja tehosuhde oli noissa ryssäkuormureissa niin kehno, etteivät ne koskaan saaneet kelvanneet "tosimiehille" työkaluiksi.

    • Anonyymi

      Yksi syy miksi putinin paraatimarssi Kiovaan hyytyi, oli kulkuneuvojen polttoainekulutus. Ryssä ei huomioinut että jos ukrainalaiset alkaa ampumaan takaisin ja joutuvat ajoneuvoillaan menemään maastoon, niin polttoaineenkulutus kasvaa.

      Sitten se loppui. Ja maanviljelijät keräilivät traktoreillaan metsiin ja pelloille polttoaineen loppumisen takia jääneitiä panssarivaunuja.

      Näin joku sotilasasiantuntija kuvasi tuota ryssimistä.

      Nyt sitten juuri kerrottiin juuri että se oli nimenomaan putin joka paraatimarssin suunnitteli eikä huomioinut että pitää olla jotain varasuunnitelmiakin olemassa jos jotain menee pieleen - ei ollut. Onneksi.

      • Anonyymi

        Kyllä Ukrainalaiset teki tepposet noille ja veivät nasseet tankeista, ukrainassa asuu viksua porukkaa ja hoksaavaista.


      • Anonyymi

        Traktoreilla panssarivaunuja.
        Ihan kuin lapsella Anneli Saarikkoa.🤣


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe