Olen asunut kurikassa vuodet 1981 - 1998
Muistan seuraavat asiat :
Paljon sisäänpäin lämpiävyyttä. Muistan miten nuorten keskuudessa Koskenkorva, ilmajoki, Jalasjärvi, Seinäjoki olivat jotain aivan epätodellista muuta maata. Nyt aikuisena ja muualla asuneena näen tällaisen ajattelun erittäin haitaillisena nuorten kehitykselle. Tällainen sisäänpäin lämpeävyys 10 000 asukkaan pitäjässä (johon lukuun on varmasti laskettu jo kaikki lehmät, lampaat ja koiratkin) ei voi tehdä nuoren elämänkatsomukselle kovin hyvää.
Jos koko elämä kaikkineen keskittyy tällaiseen pieneen piiriin, josta ollaan ylpeitä, eikä edes haluta nähdä ulospäin ja kakki nuoret pyrkimykset ulospäin nähdään miltei vihollisena toimintana, niin paljonko tällaiselta 10 000 asukkaan yhteisöltä on odotettavissa?
Joo siellä on luontoa, ei niinkään työpaikkoja. On rauhallista, ei niinkään nuorisorikollisuutta, itse asiassa nuorille ei kurikassa ole tarjolla juuri mitään. Siinä voi nuori itse miettiä haluaako kävellä kirkolla rinkiä tai mahdollisesti jopa osallistua sunnuntaisin jumalanpalveluksiin vaiko ei.
Toki Kurikassa on myöskin suuria miehiä, kuten Juha Mieto. En nyt muista hänen pituuttaan, mutta hän on iso. Muita merkille pantavia ihmisiä en kurikasta muista, kuin ehkä muutaman kolukiusaajani. Itse asiassa en ole laisinkaan ihmeissäni, että koulusurjaama iski juuri kauhajoella, ihmettelin itse asiasas miksei se iskenyt kurikassa, kun ajattelin kauhajoella jotenkin asioiden olevan paremmin.
Olisipa aina sota ja väkivaltaa... Jos olisi näin, niin kurikkalaiset olisivat aina tarpeellisia ja yhteiskuntamme eliittiä, jota muut ihannoisivat... Miksi tästä verenhimoisesta heimosta ei ole kerrottu Putinille? Uskoisin, että valloitushalut loppuisivat siihen.
Kertokaapa Kurikkalaiset mitä teillä on annettavaa tälle yhteiskunnalle, jotta kurikasta ei suoraan tehdä esim. Seinäjoen lääniä, jolla on edes jotain näyttyä siitä mtien se vetää esim. nuoria ja yrityksiä puoleensa? Itse asiassa koska Kurikka on viimeksi vetänyt nuoria tai yrityksiä puoleensa???
Kurikka on saastaa...
22
1351
Vastaukset
- Anonyymi
lähe ny menee sieltä Kurikasta.. Kouvolakin on parempi paikka.
- Anonyymi
Suomi ei ole enään suomi itsenäisyyspäivän juhlia ei kannata edes katsoa.
- Anonyymi
kurikas on osattu tehdä hyviä kaappeja.kaikille etelä-pohjanmaan kaapis oleville miehille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kurikas on osattu tehdä hyviä kaappeja.kaikille etelä-pohjanmaan kaapis oleville miehille
Näin on... Mutta onneksi on nyrkit ja viina ja liikenneympyröitä vaikka muille jakaa. Mikähän niin monen liikenneympyrän tarkoitus tällaisessa pikkukylässä yleensäkin on? Onkohan viinalla ja näiden ympyröiden rakentamisella jokin yhteys toisiinsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on... Mutta onneksi on nyrkit ja viina ja liikenneympyröitä vaikka muille jakaa. Mikähän niin monen liikenneympyrän tarkoitus tällaisessa pikkukylässä yleensäkin on? Onkohan viinalla ja näiden ympyröiden rakentamisella jokin yhteys toisiinsa?
Suomen keskustalaisten keihään kärki etelä-pohjanmaalla..heh. nooh näin entisenä maakuntalaisena sanoisin että motto voisi olla keskustapuolue,oma sisko ja huonot elämäntavat. Aina mainostetaan suorista rehellisistä, niin peliin katsoo usein kuitenkin hyvin epävarma,itseriittoinen vain humalassa pas..a puhuva henkilö. jolle äitee on se elokuvien supersankari. sori vaan
- Anonyymi
Kurikas jos jakoi SMP:n mainoksia kiersi peräs heti kyläkepu keräämässä ne mainokset pois
- Anonyymi
Aloittajan kans täysin samaa mieltä. Itte oon asunu täälä vuodesta 1987 ja ny alkaa riittää.
- Anonyymi
Kuppikunnista muodostuu paikkakunta. aika vaikea on päästä sisälle kun muualta tulee
- Anonyymi
Kurikka on yksi Suomen rikkaimmista kunnista ja etelä-pohjanmaan suurimpia kuntia, koska pohjoisrajalta maalahden rajalta ei tunnissa aja kurikan etelärajalle parkanon ja kurikan rajalle.
- Anonyymi
Tulovertailussa ei näy 20 ensimmäisen joukossa. Ensimmäinen on Kauniainen, joka on myös pinta-alaltaan Suomen pienin kunta ja jonka läpi ajaa 5 minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulovertailussa ei näy 20 ensimmäisen joukossa. Ensimmäinen on Kauniainen, joka on myös pinta-alaltaan Suomen pienin kunta ja jonka läpi ajaa 5 minuutissa.
Kurikas ei saa kukaan muu loistaa paitti MÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurikas ei saa kukaan muu loistaa paitti MÄ
suomenruotsalaiset on aina osannu tehdä rahaa,sijoittaa sitä. ja käyttäytyä...valitettavasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomenruotsalaiset on aina osannu tehdä rahaa,sijoittaa sitä. ja käyttäytyä...valitettavasti
totta kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta kyllä.
Ne myöskin vetää aina kotiapäin jos Ylistaros joku molo teköö tievalituksen ne rahat menöö heti rannikolle
- Anonyymi
70/80-lukujen taitteessa sai kovan pilkkahuutelun osakseen vain kampaamalla hiukset taaksepäin..oli tuomari Nurmiota ym.
Ei voi käsittää, että noin pieni asia joitain ärsytti valtavasti koulussa.- Anonyymi
suosittelen palumuuttua suunnittelemaa kolmesti-neljästi. niitä joilla ei ole mitään kytkyjä,juoskaaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Kyllä kurikas on hyvä asua . Työtä on ja kuppiloita , kivoja naisia on nainen varattu tai sinkku pillua antaa ei kurikan naiset ole pihtareita mutta komeita . Ei tosiaan sinkku miesten tarvi puuttees olla tänne vaan muuttakaa
- Anonyymi
Mikään ei ole muuttunut kurikan kouluissa saa kiusata myös nykyään.
- Anonyymi
ja molempia kuntia johtaa kepun talous r..o..t ihan kunnan siunauksella jo kolmatta kymmenettä vuotta ,tarttis tehä jotain
- Anonyymi
Uskomatonta soppaa koko aloitus taas. Koita ajatella vähän positiivisemmin, saattaa auttaa. Tuolla ajatus kuviolla tuskin mikään muukaan paikka Suomessa on yhtään parempi.
Vai missä muka ei ole kuppikuntia?- Anonyymi
Kuppikunnista en tiedä, mutta asukkaat täältä vähenee voimakkaasti, eniten maakunnassa .Eläkeläisiä lähes 40 %. Miten tämä voi olla mahdollista?
- Anonyymi
Mieti kunnan sijaintia ja sitä kuinka suuri Kurikka on pinta-alaltaan. Vertaa sitten vaikka kuntiin, jotka on kiinni sjoessa tai Vaasassa tai treessa. Siinä ne syyt. Ja työpaikkojen määrä vielä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768