Metroa jatkettava Kivenlahdesta Kauklahteen

Anonyymi-ap

Jatkamalla tänään 3.12.2023 liikenteensä Matinkylästä Kivenlahteen aloittanutta metrolinjaa Kivenlahdesta Kauklahteen, kasvaisi Etelä-Espoon vetovoima entisestään, kun Kauklahden asemata tulisi metron yhteyteen HSL:än junayhteys.

Se Kauklahden metroasema tulisi rakentaa niin, että se ois Kauklahden juna-aseman yhteydessä, juna-aseman alapuolella, josta liukuportaaat yhdistäisi merto- ja juna-asemat. Näin vaihto junasta mertoon ja metrosta junaan sujuisi nopeasti.

27

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pieni korjaus edelliseen kirjoitukseeni, tuli pieni numerovirhe vuosilukuun, ei metro ole alloittanut liikennöintiään tänäään 3.12. 2023, vaan 3.12.2022.

      • Anonyymi

        Matka Kivenlahdesta Kauklahteen on noin kilometrin lyhyempi mitä se on Matinkylästä Kivenlahteen, joten metron yhdistäminen junaliikenteeseen tulisi vähän halvemmaksi myös siltä osin kun matka on lyhyempi puhumattakaan siitä, että asemia Kivenlahdesta Kauklahteen tarvitsisi rakentaa vähempi mitä piti rakentaa Matinkylästä Kivenlahteen.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­N­­­y­­­m­­f­o­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17656411Z

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyllä se Sundsbergin suuntaan mentävä seuraavaksi.

    • Anonyymi

      Uusia metrokiskoja ei taevita enää minnkään. Eikä vasinkaan lisää uusia "pikaraitiotie"-kiskoja.

      Bussiliikenne joka kulkee akkuvoimalla. Tämä on se oikea etenemistapa joukkojen kuljetuksiin.

    • Anonyymi

      metroa ei jatketa kauklahteen, se on jämpti!

      • Anonyymi

        Suunnitelmat on jo pitkällä.


      • Anonyymi

        Alustavat tunnelikaivun louhinnat kohti Kauklahtea ovat jo käynnissä. Noin 20 m pitkä pätkä metrotunnelia Kauklahden suuntaan on jo valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustavat tunnelikaivun louhinnat kohti Kauklahtea ovat jo käynnissä. Noin 20 m pitkä pätkä metrotunnelia Kauklahden suuntaan on jo valmiina.

        Aha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitelmat on jo pitkällä.

        mutta jos vr metron varastaa, niin kaalet ja kosto-ukot tulloo. #metroeiolemyynnissä #kostoukot #vihataan #vapaamatkustetaan #valitsetaksi


      • Anonyymi

        äläpä liitonmies spämmää, työ tekee vapaaksi


      • Anonyymi

        On se niin metkaa, kun metrolle on matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitelmat on jo pitkällä.

        Siinäpä suunnittelet. Minäkin voin suunnitella vaikka Viking Linen terminaalin Nurmijärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä suunnittelet. Minäkin voin suunnitella vaikka Viking Linen terminaalin Nurmijärvelle.

        Joko olet aloittanut kaivuu hommat ?
        Mikään pikku oja ei sitten kelpaa.
        Leveys- ja syvyys on syytä ottaa huomioon.
        Edessä saattaa olla pikku pikku hidasteita, mutta kun nyt aloitat, niin parin vuoden kuluttua on jo tapahtunut, jonkin verran.
        Mistä muuten meinaat aloittaa ?
        Mihin kohtaan tulee satama, sinne Nujrmijärven perukoille ?


    • Anonyymi

      Miksi Kauklahteen pitäisi päästä sekä bussilla, junalla että metrolla.

      • Anonyymi

        Ulkopaikkakuntalaisten on tietysti vaikeata tuota ymmärtää, mutta hankalassa liikennemotissa oleville Kauklahden asukkaille asia on itsestään selvää. Täältä on todella vaikeata päästä bussilla ja junalla haluamiinsa paikkoihin, koska olemme tosiaan tällaisen mahdottoman liikennemotin perukoilla.

        Pian rakennettava, tasokas metrolinja avaisi mielettömästi uusia vaihtoehtoja tähän liikkumisen umpisolmuun. Kauklahtelaiset pääsisivät taas matkustamaan töihinsä ja muille asioilleen.

        HUOM. Kauklahtelaiset eivät ola ainakaan toistaiseksi virallisesti pyytäneet pikaraitiotielinjan laajennusta Kauklahteen. Kyläkokouksissa ratikan asia on ollut useinkin esillä, mutta virallista edhdotusta metroradan lisäksi siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkopaikkakuntalaisten on tietysti vaikeata tuota ymmärtää, mutta hankalassa liikennemotissa oleville Kauklahden asukkaille asia on itsestään selvää. Täältä on todella vaikeata päästä bussilla ja junalla haluamiinsa paikkoihin, koska olemme tosiaan tällaisen mahdottoman liikennemotin perukoilla.

        Pian rakennettava, tasokas metrolinja avaisi mielettömästi uusia vaihtoehtoja tähän liikkumisen umpisolmuun. Kauklahtelaiset pääsisivät taas matkustamaan töihinsä ja muille asioilleen.

        HUOM. Kauklahtelaiset eivät ola ainakaan toistaiseksi virallisesti pyytäneet pikaraitiotielinjan laajennusta Kauklahteen. Kyläkokouksissa ratikan asia on ollut useinkin esillä, mutta virallista edhdotusta metroradan lisäksi siitä ei ole.

        lentokenttä olisi myös hyvä saada kökkeliin ja laivasatama. Molemmat voi toteuttaa pienellä ruoppauksella ja metsän raivauksella.


      • Anonyymi

        Metron jatkaminen Kivenlahdesta Kauklahteen yhdistäisi metroradan junarataan.

        Näin junasta metroon ja metrosta junaan voisi vaihtaa Kauklahdessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metron jatkaminen Kivenlahdesta Kauklahteen yhdistäisi metroradan junarataan.

        Näin junasta metroon ja metrosta junaan voisi vaihtaa Kauklahdessa.

        tämä on kaikista vaarallisin skenaario, koska silloin on vaarana että vr lunstaa konkurssikypsän metron kaupunkiliikenteeltä, jolloin alkavat lähiliikenne- nazit smurffailla metrossa, joka estää vapaa-matkustaminen, jolloin mellakointi mertossa lisääntyy. tämä myös pahentaa kauklahtilaisten liikennemottia. on pienempi paha polkupyöräillä kivenahteen, ja siitä keskustaan metrolla hintaan 0 euroa, jos rahaa ei ole. mikäli metro säilyy kokonaisuudessaan helsingin kaupungilla, voin vaikka itse matkaa ilmaiset matkat asuntoni nousevien vuorakustannuksien muodossa, mutta metro EI OLE MYYNNISSÄ!!!


      • Anonyymi

        Että työhaluttomien elämä olisi helpompaa.


    • Anonyymi

      Tuskin nähdään koskaan Metroa Kauklahdessa (sinne tulee kevyt Ratikka) ?
      Menee vuosikymmen, nykyisenkin tappiota tuottavan Metron jatkon päätöksille.
      Kaukaisessa tulevaisuudessa HSL vyöhykkeet ABCD kertookin jatkon suunnasta paljon!
      D on Kirkkonummi, siis jatkolinjauksen suunta:

      Saunalahti-Sarvvik-Sundberg-Masala!!??

      Nyt rakennetaan Kirkkonummen autoilijoille Kivenlahteen 650 auton liityntä pysäköintiin taloa?:)
      Tuskin monikaan jättää autoa tuohon "maksulliseen P-taloon?
      Suoralla ajolla olet jo perillä, eikä mene 15-20 minuuttia liukuportaissa ja kävelyssä käytävillä:)
      Onko hauskaa palatessa vaihtaa kylmään autoon talvella tullessa ja vielä maksaa siitä?
      Mieluummin ajan suoraan työpaikalle Helsinkiin, kuin jatkuvaan juoksemiseen ja vaihtamiseen P-halleista (kivuta kerroksia P-talossa kierreportaissa, ei Kiitos).
      Pitää myös huomioida tynkä-Metron rajallinen kapasiteetti, vaunut täyttyy jo nykyisistä matkustajista.
      Ei sinne lisää kaivata ruuhkaa, eikä siellä seisomalla pysy pystyssä, kyllä kiihtyy:)

    • Anonyymi

      Miksi juuri johonkin Kauklahteen pitäis saada metroa sun muuta? Sieltähän pääsee jo junalla Stadiin töihin.

      • Anonyymi

        siksi koska junalla nimenomaan EI pääse, ilmaisbussi espoonkeskuksesta palvelee työmatkailijoita.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti asema Kurttilaan sitten kanssa.

      • Anonyymi

        kurttilaan nimenomaan EI asemaa!


    • Anonyymi

      Itä-Helsingissä huom. alkuperäisellä metron kulku heikentynyt tuon nykyisenkin tarpeettoman laajennuksen takia. Espoon pitäisi maksaa enemmän rahaa tuohon hankkeeseen koska lähinnä hyödyttää espoolaisia. Meille jotka liikutaan alkuperäisellä alueella näkyy vain toiminnan heikentymisenä.

      • Anonyymi

        Länsimetro Kivenlahteen:)
        Espoolaisten pitäisi saada "vahingon korvaus" alas ajetusta julkisesta joukkoliikenteestä!
        Ei Länsimetron jatke palvele suinkaan espoolaisia, matka-ajat venyy tuplaten, kävelymatka pitenee jopa koululaisilla kilometrejä, eikä monenkaan matkakohde sijoitu metroasemien mukaan!!!
        Koko kannattava bussiliikenne ollaan siis tuhoamassa ja kannattamattomasta Metrosta tehdään yksi ja ainoa matkustus muoto??
        Lyhyet pakkometrot täynnä ruuhka-aikaan ja seisomalla huojutaan matkalla.
        Valtaosa alkanut käyttämään omaa autoa, koska ei ole aikaa tuhrata koko päivää Metro-bussi-taxi odotteluun, bussiahan ei tulllutkaan!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sinä näet

      kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

      Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

      Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1038
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

      paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

      Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

      Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

      Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe