Takuusäätiön järjestelylaina

Anonyymi-ap

onko joku saanut takuusäätiön lainan ja miten se käytännössä menee? Kannattaisiko ottaa joku pienipalkkainen työ ja hakea laina ja vaihtaa sen jälkeen isompipalkkaiseen työhön, jolloin jäisi isompi siivu palkasta itselle, koska käsittääkseni järjestelylainan maksuerä lasketaan sen hetkisen työn perusteella, joka jatkuu koko laina-ajan samalaisena. Käsittääkseni ei tarvitse ilmoittaa pankille että tulot nousseet, vaan makselee koko laina-ajan sitä tiettyä lainasummaa. Ja aina voi vaihtaa pankkia ettei lainan myöntänyt pankki näe tuloja.

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Kannattaisiko ottaa joku pienipalkkainen työ ja hakea laina ja vaihtaa sen jälkeen isompipalkkaiseen työhön, jolloin jäisi isompi siivu palkasta itselle”

      Jos tavoitteesi on tosiaankin saada mahdollisimman pieni kuukausierä, niin muista, että lainan kokonaishinnasta tulee silloin kalliimpi.

      Oletko kokeillut Takuusäätiön maksuvaralaskuria?

      Jos lainamäärän ja maksuvaran perusteella laina-ajaksi tulisi yli seitsemän vuotta, takausta ei myönnetä edes osaratkaisuna.

      Jos tavoitteenasi on maksimilaina-aika 7 vuotta ja lainamääräsi on X, niin kuukausierä on suunnilleen X jaettuna luvulla 73.

      Esim. jos haluttu laina on 34 000 euroa, pienin hyväksyttävä kuukausierä on n. 466 euroa.

      Toisaalta Takuusäätiö itse laskee itse laina-ajan ja kuten totesit alkutulojen mukaan maksuvaran.

      Tai toisinpäin jos haluat saada maksuvaralla X seitsemän vuoden lainan, lainasummaksi tulee silloin 73 kerrottuna maksuvarallasi. Olettaen että lainan korko on 4 prosenttia. Korot ovat kylläkin nousemaan päin.

      • Anonyymi

        Pointti oli se. että jos maksuvara lasketaan peruspalkasta, esim. päivätyö arkisin ja vaihtaisi lainasaannin jälkeen työhön, jossa saa iltalisät ja vloppu sunnuntailisät, niin ne lisät jää omaan käyttöön, joten pärjäisi koko laina-ajan taloudellisesti paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti oli se. että jos maksuvara lasketaan peruspalkasta, esim. päivätyö arkisin ja vaihtaisi lainasaannin jälkeen työhön, jossa saa iltalisät ja vloppu sunnuntailisät, niin ne lisät jää omaan käyttöön, joten pärjäisi koko laina-ajan taloudellisesti paremmin.

        Jos saa sen lainan maksettua pari vuotta nopeammin, niin koko palkka vapautuu nopeammin omaan käyttöön ja kokonaiskorkokulut ovat pienemmät. Lisäksi oppii hallitsemaan omaa rahankäyttöään paremmim ja pärjää silti hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe