EU:n ja Yhdysvaltain Kauppa- ja teknologianeuvosto (TTC):n edustajat vakuuttivat hetki sitten päättyneessä tiedotustilaisuudessa, kuinka neuvosto on edistynyt sitä hiertäneissä ydinkysymyksissä.
EU on ollut huolissaan, että eurooppalaiset yritykset jäävät sivustakatsojiksi, kun Yhdysvallat on tukemassa yhdysvaltalaisia yrityksiä ja kotitalouksia miljardien tukipaketilla ilmastoystävällisen teknologian kuluttamiseen. Tukipaketti tunnetaan nimellä ”inflaation taltuttamislaki” eli Inflation Reduction Act IRA.
Yhdysvaltain ulkoministeri Antony Blinken vakuutteli tilaisuudessa, että Yhdysvallat ja EU kohtaavat ilmastohaasteen yhdessä. Blinken vakuutti, että tilanne tulee luomaan hyviä työpaikkoja "Atlantin molemmin puolin".
Blinkenin mukaan Yhdysvallat on huomioinut tilanteessa eurooppalaisten huolet.
EU-komission varapuheenjohtaja, latvialainen Valdis Dombrovskis oli kommenteissaan varovaisempi. Hänen mukaansa EU lähtee kokouksesta hieman optimistisempana IRA:n suhteen.
Lähde: Reuters
EU ja USA: Edistystä kauppakiistassa
Anonyymi-ap
4
176
Vastaukset 4
- Anonyymi
Edistystä? Usa kuppaa sumeilematta rähmällään olevaa Euta!
- Anonyymi
Brittien päämisteri puhelu USA johdolle
1 minuutti kaasuputkien tuhosta;
Nyt se on tehty!
Biden; Meillä on menetelmät lopettaa
kaasu putkien käyttö.
EU Ursula hameenhelmat korvissa?- Anonyymi
Hiljaisuus on yllä EU haudan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493