Siniristilippu hulmuaa minunkin salossani - nyt tosin vain roikkuu, kun on tyyntä ja vähäistä lumisadetta. Itsenäisyyspäivä tässä maailmantilanteessa on nyt suuremman juhlinnan aihe kuin aikoihin. Siitä tunnustusta Keskustalle, joka änkyröinnillään ei sentään hajottanut hallitusta. Tunnustusta etenkin puolustusministeri Kaikkoselle, joka tärkeällä paikallaan määrätietoisesti vie maatamme Naton turvaan.
Eipä minulla itselläni ole nyt mitään itsenäisyyspäivän rientoja, joten täytyy tyytyä seuraamaan tv:n runsasta ohjelmaa, kuten paraateja Haminassa ja tietenkin linnan juhlia. Pääkaupunkiseudun päällystön evp-yhdistyksellä oli ennen aina itsenäisyyspäivän aattoiltana juhlatilaisuus illallisineen Santahaminan varuskuntakerholla. Aina olin siellä mukana. Korona sitten esti tilaisuuden järjestämisen eikä sitä ole ollut nyt enää kolmeen vuoteen. 15.12. meillä on nyt sentään Puotilan kartanossa joululounas, jolle tietenkin menen mukaan.
Edellisessä viestissäni 28.11. tulin sanoneeksi jotain sellaista, josta joku voi päätellä minun olevan jo kuoleman odotuksissa, siis tässä viestissäni:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17650356/suomi-tarvitsisi-laajapohjaisen-hallituksen---#comment-117731995
Tottahan on, että politiikka ei minua enää kovin kiinnosta, kun on muita kiinnostuksen aiheita. Elämänhalua ja toistaiseksi vielä kykyäkin siihen minulla kuitenkin vielä on. Jumpassa olen tuonkin jälkeen käynyt, lenkillä joka päivä - poikani poikansa kanssa oli taas lauantaina lenkkikaverinani. On ollut muutakin, kohokohtana lauantai-illan Helsingin Sydänkuntoutuksen 50-vuotisjuhlakonsertti Temppeliaukion kirkossa - todella upealla ohjelmalla, jossa esiintyi orkestereita, kuoroja ja solisteja. Tänään on kuitenkin vain sellaista kuin aluksi mainitsin.
Hienon itsenäisyyspäivän toivotukset kaikille tämän lukeville!
Itsenäisyyspäivänä
60
81
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kepu-isäntien Valiolla tekivät, kun trauma jäänyt päälle haukkua keskustaa.
teitä joitain vanhojakin demareita joille tärkeää haukkua keskustaa mm MPP.
Jotain olette kokeneet jota ette sano. mm maataloustuki on SDP alulle panema
että saa köyhemmätkin parempaa ruokaa, se jo sinällään on melkoinen sosiaali
kevennyst n 400 euroksi on yhdelle ihmiselle vuodessa siitä höyty laskettu. Jota
vastaan tekin kirjoituksissanne olette.
Kun demareilla tapana ettei johtajia arvostella, niin olette arvostelleet maataloustukea
joka pääministeri Kalevi Sorsan aikainen.Oho! Vai Keskustan haukkumisena näet sen, että annan tuossa tunnustusta Keskustalle ja etenkin puoluetta edustavalle puolustusministerillemme. Aika pahasti kieroon menee katseesi.
Täytyy oikaista myös tuota Valiosta sanomaasi: Ei se 18-vuotinen työurani Valiolla antanut minulle aihetta traumaan, kun viiden konttoripalveluesimiesvuoteni jälkeen ylenin isännöitsijäksi keskushallintoon, jossa tehtävässä palvelin sitten 13 vuotta. Mutta jo 24 vuotta olen täyden sotilaseläkkeeni lisäksi nauttinut Valioltakin eläkettä, joka ei ole täysi eläke, mutta on selvästi enemmän kuin puolet sotilaseläkkeestä - olihan isännöitsijän palkka suurempi kuin korkeinkaan toimiupseeripalkka.
Valion omistajia olivat osuusmeijerit, joiden johdossa varmaan oli myös kepuisäntiä, mutta Valiota johti palkattu johto, jossa - siis minun esimiehinäni - niitä kepuisäntiä ei ollut.- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Oho! Vai Keskustan haukkumisena näet sen, että annan tuossa tunnustusta Keskustalle ja etenkin puoluetta edustavalle puolustusministerillemme. Aika pahasti kieroon menee katseesi.
Täytyy oikaista myös tuota Valiosta sanomaasi: Ei se 18-vuotinen työurani Valiolla antanut minulle aihetta traumaan, kun viiden konttoripalveluesimiesvuoteni jälkeen ylenin isännöitsijäksi keskushallintoon, jossa tehtävässä palvelin sitten 13 vuotta. Mutta jo 24 vuotta olen täyden sotilaseläkkeeni lisäksi nauttinut Valioltakin eläkettä, joka ei ole täysi eläke, mutta on selvästi enemmän kuin puolet sotilaseläkkeestä - olihan isännöitsijän palkka suurempi kuin korkeinkaan toimiupseeripalkka.
Valion omistajia olivat osuusmeijerit, joiden johdossa varmaan oli myös kepuisäntiä, mutta Valiota johti palkattu johto, jossa - siis minun esimiehinäni - niitä kepuisäntiä ei ollut.Älä nyt tähän kirjoitukseen takerru, kautta linjan haukut keskustaa.
Mitä pahaa keskusta tehnyt kun noin pitää räkyttää. Ja Valiolla kehut
olleesi. Eikö se ollut vaikeaa aikaa kun noin Valion omistajien kimppuun
käyt kirjoituksissasi. Ihme sälli olet. Yleensä ei pitkäaikaisen työnantajien
juuria haukuta, en minäkään huku, vaan kiitollisea että sin olla hyvässä
työyhteisössä mukana, useammassakin, niitä osaltani kehittämässä.
Jäänyt hyvät kokemukset, joita en kyllä haukkuisi taustoja.
Olitko jotenkin osaamaton,josta trauma jäänyt päälle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt tähän kirjoitukseen takerru, kautta linjan haukut keskustaa.
Mitä pahaa keskusta tehnyt kun noin pitää räkyttää. Ja Valiolla kehut
olleesi. Eikö se ollut vaikeaa aikaa kun noin Valion omistajien kimppuun
käyt kirjoituksissasi. Ihme sälli olet. Yleensä ei pitkäaikaisen työnantajien
juuria haukuta, en minäkään huku, vaan kiitollisea että sin olla hyvässä
työyhteisössä mukana, useammassakin, niitä osaltani kehittämässä.
Jäänyt hyvät kokemukset, joita en kyllä haukkuisi taustoja.
Olitko jotenkin osaamaton,josta trauma jäänyt päälle?Ihan pieni korjaus sinulle, olet selvästi sen verran yksinkertainen puusilmä. Kapi ei ole missään yhteydessä haukkunut tai arvostellut Valioa. Keskustaa kyllä ja syystäkin keskustan typerästä politiikasta. Onko sinulle Valio ja keskusta sama asia? Aika erikoinen näkemys, vai onko Kapin kirjoitukset aiheuttanut sinulle syvän trauman ja kepun nykyinen syöksykierre harmittaa vietävästi. Valiolla menee edelleen hyvin, mutta olihan siellä loistava isännöitsijä pitämässä asiat kunnossa;-)) Olisipa kepussakin ollut, ei olisi niin pahasti siipi maassa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan pieni korjaus sinulle, olet selvästi sen verran yksinkertainen puusilmä. Kapi ei ole missään yhteydessä haukkunut tai arvostellut Valioa. Keskustaa kyllä ja syystäkin keskustan typerästä politiikasta. Onko sinulle Valio ja keskusta sama asia? Aika erikoinen näkemys, vai onko Kapin kirjoitukset aiheuttanut sinulle syvän trauman ja kepun nykyinen syöksykierre harmittaa vietävästi. Valiolla menee edelleen hyvin, mutta olihan siellä loistava isännöitsijä pitämässä asiat kunnossa;-)) Olisipa kepussakin ollut, ei olisi niin pahasti siipi maassa..
Väärin !
Keskusta ja Valio on samaa. Valion omistajia keskustalaiset maidontuottajat, jotka istuu myös Valion hallituksessa.
Räävitöntä katseltavaa ollut kun Valion eläkeläinen noin herjaa ja haukkuu keskustaa.
Tuon vois ottaa heidän kanssaan esille, mitä kieltä Korhonen pitänyt heistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin !
Keskusta ja Valio on samaa. Valion omistajia keskustalaiset maidontuottajat, jotka istuu myös Valion hallituksessa.
Räävitöntä katseltavaa ollut kun Valion eläkeläinen noin herjaa ja haukkuu keskustaa.
Tuon vois ottaa heidän kanssaan esille, mitä kieltä Korhonen pitänyt heistä.Valio ja Keskusta samaa? Jopas oli YYA-aikainen kannanotto. Pitäneekö siis siirtyä Arlan tai Maitomaan asiakkaaksi, kun kepulainen alkaa vaatimaan kuluttajia polvistumaan Valion ja Kepun edessä?
Höpö höpö touhua sinulta Kapi ja lapsellista kun omia ketjujasi nostelet, mm "ohjataanko maalaisliittoa" on yksi.
- Anonyymi
Pahnan pohjimmainen puolimielinen ryssä vielä aukoo päätään. Taitaa Herra Kapin tupla-eläke kyrsiä aisaa ja vielä Nato jäsenyys.. Se syö ryssämielisen luontoa! Maalaisliitto sai rahoituksensa ryssistä, ei ihme, että Kekkonen oli kiltisti ryssän ruodussa.
- Anonyymi
Hyvää Itsenäisyyspäivää Herra Kapille! Myös sinä olet ollut osaltasi pitämässä huolta Suomen itsenäisyyden säilymisestä ja nyt Suomen historian parhaat pääministeri ja Presidentti sen varmistaa seuraavaksi sadaksi vuodeksi. Vihdoin tuohon idän örkkivaltioon tehdään lopullisesti pesäero ja siitä kiitos nykyiselle hallitukselle. 2021 VKK Anu Turtiainen julisti 6.12.2021, että suomalaisten on vihdoin yhdistyttävä ja sanottava ei hulluudelle. Kävi juuri niin, Suomi yhdistyi Naton taakse yhtenäisenä kansakuntana ja seuraava Itsenäisyyspäivä on erityisen juhlallinen Nato maassa! Poika ollut kolmissa kertausharjoituksissa tänä vuonna ja kertoi hengen muuttuneen ja kaikki ovat innoissaan Naton tuomasta lisävoimasta ja harjoituksissa on todella ollut ns hyvä meno päällä. Ei turhaan äänestystulos ollut 188-8!
Hyvää Itsenäisyyspäivää! Paitsi ryssämielisille, heillä on taas mustan hatun päivä ja Inkeroisissa musta lippu puolitangossa, ja yhdellä Ossilla myös housut!Kiitos toivotuksistasi! Täysin samaa mieltä kanssasi olen pääministeristämme ja presidentistämme sanomastasi. Joo, toteutuihan se Ano Turtiaisen toive - heh heh;))
Hienoa, että pojallasi on ihan kokemusperäisesti samat näkemykset, joita on kuultu monilta myös mediassa.- Anonyymi
Kyllä eduskunnan äänestys oli kansan mukainen. Nämä anot ja Tiihoset voivat painua sinne venäjälle. Kukaan ei jää kaipaamaan.
- Anonyymi
Terve Kapi, hyvä että kunto kestää, olet listan kärkikaveri, mutta siis liian hyvä kelvataksesi kaikille, olemme joskus keskustelleet värikkäästä kuvamateriaalistasi mm. Espanjasta donde viajaste en tus recorridos
Kapi kun kerrot ÄÄRETTÖMÄN KANSAINVÄLISESTÄ Temppeliaukion kirkosta, niin tiedän siitä jotain sisäpiiristä, piiriä en voi paljastaa
Niin TIEDÄTKÖ Kapi miksi "kukaan" ei koskaan tiedä arkkitehtiä, joka kirkon teki vaikka muuten arkkitehdeistä jauhetaan joka paikassa?Kiitos tervehdyksestäsi ja alussa sanomastasi! Tuohon Temppeliaukion kirkkoa koskevaan sanomaasi en osaa sanoa muuta kuin että arkkitehtiveljekset Timo ja Tuomo Suomalainen olivat kirkon suunnittelijat. Asiassa lienee jokin mysteeri, jota tarkoittanet. Mikä se olisi?
kapi_ kirjoitti:
Kiitos tervehdyksestäsi ja alussa sanomastasi! Tuohon Temppeliaukion kirkkoa koskevaan sanomaasi en osaa sanoa muuta kuin että arkkitehtiveljekset Timo ja Tuomo Suomalainen olivat kirkon suunnittelijat. Asiassa lienee jokin mysteeri, jota tarkoittanet. Mikä se olisi?
Kiitelet taas itseäsi reppana. Ei kenelläkään muulla ole mitään syytä kiitellä. HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kiitos tervehdyksestäsi ja alussa sanomastasi! Tuohon Temppeliaukion kirkkoa koskevaan sanomaasi en osaa sanoa muuta kuin että arkkitehtiveljekset Timo ja Tuomo Suomalainen olivat kirkon suunnittelijat. Asiassa lienee jokin mysteeri, jota tarkoittanet. Mikä se olisi?
Terve Kapi. Ne ovat Nliiton ryöstämältä alueelta ja kirkko kuvaa sitä aluetta heidän kotiseutuaan
Mikä on kallioinen Suomelta rosvottu
johon sinäkään Kapi et pääsisi vaikka olet paljon alueita nähnyt? - Anonyymi
Pistän lusikkani soppaan. Kyllä on erittäin paljon venäjä mielisiä persuissakin. Samoja jotka Peukuttaa Trumppia ,Orbania ja muita diktaattoreita.
- Anonyymi
Ei hulmua siniristilippu tänä itsenäisyyspäivänä, kuten ei kyllä tavallisesti muulloinkaan kuin vihreiden suurimmissa kuvitelmissa. Harmi, sillä juuri näin sydäntalvella sitä tuulisähköä eniten kaivattaisiin.
Annan avauksessanikin tunnustusta puolustusministerillemme. Hyvin ansaitsemalleen tunnustukselle tässä vielä lisäperuste:
https://urly.fi/2V7p
Nyt täytyy alkaa valmistella lounasta ja vielä nauttiakin se ennen klo 13.15, jolloin tv:sta tulee itsenäisyyspäivän paraatin ohimarssi Haminasta. Heti sen jälkeen klo 14.00 on tunnin kestävässä ohjelmassa kuultavana presidentti Tarja Halonen.
Muistakaahan te muutkin katsoa nuo ohjelmat ja ehkä niiden jälkeen sanotte myös mielipiteenne näkemästänne!- Anonyymi
Kommunisti Halonen. On siinäkin idoli hänellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunisti Halonen. On siinäkin idoli hänellä.
Taidat olla peräkammarin ääliö. Missä kohden Kapi kertoi Halosen olevan hänen idoli? Mistä näitä peräkammarin pers´kärpäsiä oikein sikiää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla peräkammarin ääliö. Missä kohden Kapi kertoi Halosen olevan hänen idoli? Mistä näitä peräkammarin pers´kärpäsiä oikein sikiää?
Punikkiääliö raivoaa itsenäisyyden kunniaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä itsekin ihmettelen. Nuo Esson typerykset täällä ulvoo ,niinkuin aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olehan persu hiljaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli sitten vielä tyhmyytesi todistamaan, olipas helppo tapaus;-))) Älä vaan pullaasi tukehdu peräkammarin hörhö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli sitten vielä tyhmyytesi todistamaan, olipas helppo tapaus;-))) Älä vaan pullaasi tukehdu peräkammarin hörhö!
Punikkiääliö laski alleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punikkiääliö laski alleen.
Taisit kuitenkin vähäpoika tehdä sen itse.
- Anonyymi
Sotilas ei väykän tavoin arvosta maamme itsenäisyyttä vaan kaipaan kekkosajan venäjäsidoksia.
- Anonyymi
Väyryselle itsenäisyys on myrkkyä, koska tietää aioan mahdollisuuden olevan ryssien tuki.
- Anonyymi
Monta hienoa Sisua oli paraatissa! Kyllä Suomessa osataan.
- Anonyymi
Upeaa luettavaa Sanna Marinista! Meidän Sanna, ruotsin isosisko!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5fc41910-a823-49cd-abf1-9a05f72f244f- Anonyymi
Sanna rikkoo rajoja kaikkialla. Luultavasti tunnetuinen suomalainen maailmalla ever.
- Anonyymi
Kiitos samoin.
- Anonyymi
Kaikki innolla mukaan "kehumaan kepua"... kyllä JKK on siinäkin Primus inter pares 😉
Millainen ihminen ja millainen kepulainen?
Paras on viisas ja ahkera. Tyydyttävä on viisas, mutta laiska. Huono on tyhmä ja laiska. Kaikkein surkein on tyhmä, mutta ahkera. Mihin ryhmään kuuluu Uniperhankinnan sallinut ministeri?
Kaikkein surkein on tyhmä, mutta ahkera.
Pekkarinen on tästä kauhistuttava esimerkki. Kaikki, mihin tämä antimidas koskee, muuttuu katastrofaaliseksi tappioksi suomalaisille. Kemira, Partek jne.
Nyt kepuli Lintilä näyttää Pekkarisen manttelinperijältä. Hänen urotekonsa on Fortumin Uniper-sekoilut, joihin viimeinen niitti saadaan Venäjältä.
Kepu toimii kaikissa tilanteissa suomalaisten etujen vastaisesti ja puolue on NIIN VIERAANTUNUT KANSASTA, että vielä ihmettelee kannatuksen laskua!!!
Aika hoitaa kiihkokeput nurmen alle ja uusia ei tule. Ei niin puusilmäisiä ihmisiä nykyaikana enää ole eikä tule.
Häpeäisitte valehtelijoiden puoltajat. Tänään pitää sanonta "Missä kepu, siellä rötös" kirjaimellisesti paikkaansa! - Anonyymi
Kepulisti Esko Aho valittiin pääministeriksi. Suomen talous romahti, valtio velkaantui, saatiin 600 000 työtöntä ja konkurssiaalto.
Aho valittiin Hiihtoliiton johtoon. Koko pulja romahti doping-skandaaliin.
Aho valittiin Nokian johtoon. Nokia kaatui ja puhelimet myytiin.
Aho valittiin Venäjänkaupan johtoon. Venäjä lopetti myös Valion tavaran ostamisen ja kauppasota kiihtyy...
Aho valittiin Venäjän keskuspankkiin ja nyt Venäjä on sodassa ja täyttä vauhtia romahtamassa...- Anonyymi
Niin tai näin, sähkön hinnalle joku puuhaa kattoa kansalaisaloitteen kautta. 50 000 kannatusta pakottaa eduskunnan käsittelemään asiaa. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11121
- Anonyymi
Aho on ollut Suomen historian surkein pääministeri, ehkä Vanhanen oli samaa tasoa, ja Kiviniemi, ja Anneli Jätemäki.
Eilen jätin tämän avaukseni ja vain muutaman viestin tälle sitten heitin, kun päivä kului tv:n runsasta itsenäisyyspäivän juhlien antia ja ”futiksen” MM-kisojen otteluita seuratessani. Onhan avaukselleni tullut melkoisesti viestejä, asiallisiakin, jotka ovat pitäneet yllä keskustelua. Kiitos siitä, mutta ei enempää, kun täällä tarvittava esitystaitonikin on kovin rapistunut, kuten avaukseeni linkittämässäni viestissä totesin. On tullut asiattomiakin, mutta puutun niistä vain noihin, joissa sanotaan Valion olleen kepulainen firma johtoaan myöten.
Valion johtajissa ainoa kepulaiseksi tiedetty oli tiedotusjohtajana toiminut Marjatta Väänänen, joka toimi koko ajan myös kansanedustajana, oli toiminut useampaan kertaan ministerinäkin, minun valiolaisaikananikin vielä 1980-luvun alkupuolella. Vain käymäseltään hän työhuoneessaan pääkonttorissamme oli. Valion pääjohtajia - myöhemmältä nimikkeeltään toimitusjohtajia - aikanani ehti olla kolme, kukaan heistä ei ollut minkään puolueen jäsen. Ei ollut minkään puolueen jäsen minun lähin esimiehenikään, Valion talous- ja hallintojohtaja. Tuon johtajiston jäsenistä yhdenkään poliittiset kannat eivät tulleet koskaan esille. Ei heidän tietoonsa minunkaan poliittiset kantani, joita itse asiassa minulla ei juuri ollutkaan.
Ruotsin vallan aikana pariin kertaan Suomen kenraalikuvernöörinä toiminut Pietari Brahe (Per Brahe) ensimmäisen kautensa päätteeksi merkitsi päiväkirjaansa: Minä olin maahan ja maa minuun sangen tyytyväinen (ruots. Iagh war med landett och landett med mig wääl tillfreds.) Nuo sanat ovat edelleen luettavissa Brahen Turussa olevan patsaan jalustassa.
Minä voin sanoa valiolaisajastani: Minä olin Valioon ja Valio minuun sangen tyytyväinen. Valion tyytyväisyydestä minuun sain palvelusaikanani lukuisia osoituksia. Sellaisena on pidettävä minulle järjestettyjä komeita läksiäiseni edustuspaikassamme, myös isännöintiini kuuluvassa Näsen kartanossa Porkkalanniemellä. Siellä esimieheni, talous- ja hallintojohtaja luovutti minulle Valion anomana saadun korkeimman kunniamerkkini Suomen Valkoisen ruusun ritarimerkin. Pääesikunnasta eläkkeelle jäädessäni sain toiseksi korkeimman saamistani, Suomen Leijonan ritarimerkin - sitä korkeampaa ei kukaan toimiupseeri saanut palvelusansioistaan. Sotilasansiomitalin olin saanut jo aikaisemmin. Tässäpä on kuva, josta näette kaikki ”mitskuni” rintapielessäni:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10153945334299182&set=a.10153306116459182
Ensimmäisenä vasemmalla on tuo korkein saamani, sitten toiseksi korkein, kolmantena sotilasansiomitali ja keskellä valkoisena ristinä YK:n Rauhanturvaajille myönnetyn Nobelin palkinnon johdosta saamani ”mitsku” (luovutettiin juhlatilaisuudessa Puolustusministeriössä v. 2008). Kymmenen ”mitskun” ketjussa hännillä on kolme muistomitalia rauhanturvaajareissuistani Kyproksella, Siinailla ja Golanilla - ne ”mitskut” näkyvät jäävän hieman kainalon katveeseen tuossa kuvassa.
Tulipahan nyt taas puhuttua itsestäni, mutta te erääthän siihen minut houkuttelitte. Mitäpä siinä; varmaan on suotavampaa puhua itsestään kuin muista keskustelijoista. Tätä enempää en nyt kuitenkaan puhu yhtään mistään. Klo 14.00 minulla on aika lääkärille; toivottavasti se käyntini ei anna aihetta ikävään puheenaiheeseen.RennompiSOTILAS kirjoitti:
Onhan komia vanhus, kuin joulukuusi.
Unohdin; HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
Hieno työura ollut Sinulla. Sotaväessä ja sitten Valiolla. Hienosti mennyt edelleen. Toivottavasti saat tänään lääkäriltäkin hyviä uutisia.
- Anonyymi
Olipahan taas linna illalla täynnä makkarankuoria. On se kumma, että liikaa raaka-ainetta laitetaan edelleen niihin makkarankuoriin? Koskakohan makkarat oppivat hankkimaan itselleen riittävän isot kuoret?
Täällä on ollut kovin vilkasta, kun tämä toissapäiväinen avaukseni, jolle vielä eilen heitin viestin, oli vajonnut palstan viidennelle sivulle! Varmasti tuo keskustan katastrofaalinen kannatustulos uudessa gallupissa on kirvoittanut puhetulvaan niin puolueen hädissään olevia kannattajia kuin myös tuloksesta riemuitsevia puolueen vastustajia. Laitoinhan itsekin muutama tunti sitten asiasta avauksen, tämän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661597/karua-luettavaa
Palasin tälle avaukselleni siksi, kun eilisaamun viestissäni kerroin olevani lääkärintarkastuksessa klo 14.00 ja kun siinä totesin, että toivottavasti minulla ei ole sen tuloksista ikävää kerrottavaa. Joku on sitten toivonut minun saavan lääkäriltä hyviä uutisia.
Kyseessä ei ollut kovin vakava asia. Minullahan on jo vuosikymmeniä ollut taipumusta verenpaineeseen ja olen siihen koko ajan saanut lääkitystäkin. Lääkityksestä huolimatta viimeaikoina verenpaineeni on taas huidellut melkoisissa korkeuksissa, sys-arvo jopa reippaasti yli 160. Minullahan on Omronin mittari, jolla mittailen painetta lähes päivittäin. Näytin nyt lääkärille kirjaamiani tuloksia ja kun hän laittoi mittausremmin käsivarteni ympärille, minua jännitti, että huiteleekohan arvo nyt omissa ylhäisyyksissään. Olin kai siinä kuitenkin niin rentoutunut, että arvo oli jopa vähän alle 160. Korkeanahan lääkäri sitä kuitenkin piti ja ilmeisesti aikaisempiinkin mittausarvoihini nojaten hän määräsi uutta tehokkaampaa lääkitystä, jonka jo eilen noudin apteekista. Lääkitystä on nyt aamuisin ja iltaisin, kummallakin eri lääkkeellä, ja varmaan lääkitys on jo tehonnut, kun tänä aamuna ennen aamiaista jonkin aikaa rentouduttuani mittausarvot olivat SYS 149, DIA 69 ja PULSE 56. Hienoa!- Anonyymi
Hienoja uutisia!
Ihan olet kovassa kunnossa tuosta matalasta sykkeestäkin päätellen.
Virkeyttä ja pitkää ikää Korhoselle.
P.S. Vielä on toinenkin hyvä uutinen tältä päivältä, eli kepun 9% kannatus gallupin mukaan! - Anonyymi
Olet huomattavasti paremmassa hapessa, kuin kepu konsanaan. Siis vakavasti puhuen, on todella hyvät arvot sinun korkeassa iässä. Hyvin olet kunnostasi pitänyt huolen, mutta erityisesti olet edelleen hyvä ja terävä avaaja, eli olet loistavassa kunnossa fyysisesti ja henkisesti. Sitä samaa ei voi ihan kaikista sanoa, ajattele palstan POTILAAN harhoja ja hörhöilyä VKKssa, huh-huh..
- Anonyymi
Hienoa Korhonen !
Pistäisit vielä näytille sen hienon kuvan, jossa istutte jossain maastoautossa, arvatenkin YK-hommissa, ja kapteenin ruusukkeet näkyy kaulassasi. Baskeri päässä ja hymy huulilla...
Siitä se palstan rakki jo villiintyy kierroksille - Anonyymi
Ja jotekin hieno extra on putlerin eilinen esiintyminen ympäri päissään. Muistutti Ahto Karjalaista...
- Anonyymi
Suomi on hieno maa ja sitä on edelleenkin syytä puolustaa.
- Anonyymi
Hienoa. Juuri näin!
- Anonyymi
Upsansaa!!!
- Anonyymi
Ryssä mielellään veisi meiltä itsenäisyyspäivän, mutta kun olemme Natojäsen, niin tervetuloa yrittämään, Suomi pitää sitten seuraavan itsenäisyyspäivän Moskovassa ja Suomen ja Natolippujen liehuessa Kremlin tornissa.
- Anonyymi
Ryssiä kyrsii muiden maiden itsenäisyys, mutta eivät voi mitään, kiitos Nato!
- Anonyymi
Ukrainan itsenäisyyspäivä on 24.2, kun antoivat ryssälle turpaan kunnolla!
- Anonyymi
Putler jää historiaan alimittaisena kääpiönä sarjaan kansanmurhaajat. Zelenskyi yhtenä suurimpana valtiomiehenä ja esimerkkinä kaikille!!!
- Anonyymi
Ukrainan itseäisyys jatkuu, toivottavasti myös Moldovan.
- Anonyymi
Ryssä pois Ukrainasta!
- Anonyymi
Ryssällä voi olla itsenäisyys vielä hakusessa.
- Anonyymi
Omat listii putlerin!
- Anonyymi
Ukrainan uusi itsenäisyyspäivä ei tule olemaan mikään Eikka uusitalon ryssäpäivä, vaan Ukrainalla se päivä, milloin viimeinen ryssä poistuu Ukrainasta, vaikka ruumisarkussa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814