Löytyy 2.kor 4:16-5:10 Paaavali jaksoin kun hän uskon silmin katsoin näkymättömään todelisuuteen niin meidänn kin tulisi katsoa,koska näkyväinen on kerran katoava mutta näkymätön ei katoa.
Usko suuntautuu näkymättömään
2
144
Vastaukset
- Anonyymi
minä olen jo pitkään asunut näkymättömässä talossa
Jännä juttu, että kun ihminen näkee punaisen omenan, niin se omena on puutarhassa, mutta punainen on ihmisen sisimmässä. Näkymätön siis näkee näkyväisiä. Sellainenkin ajatus on esitetty, että itse omenallakin olisi väri vaikkei kukaan sitä katso. Ihmisen aivoillakin olisi väri ja ero omenaan on siinä, että jokin näkee tämän aivojen värin. Paavalin pointti lienee se, että näkijä itse on näkymätön. Kuten koulussa jo opetettiin, niin on subjekti ja objekti. Objektit katoavat, mutta subjekti säilyy. Subjekti on ei-aineellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818437
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264568- 504128
- 543612
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262596- 372358
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043