Laki näitä ohjaa. Kun joku ala lopetetaan, sitä ei enää siten ole.
Vaikka joki ohjataan uuteen uomaan, vanhaa ei enää ole. Uusi eduskunta ja hallitus tulee, hallitusta ei enää ole entistä. Vaikka siihen pääministeri Sipilän perään huutaminen ollut kovaa, muttei se auta, sivussa on.
Armeija lakkautti aliupseereina alunpitäen tulleet, uudemmat toimiupseereina, vieläkin uudemmat opistoupseereina. He olleet titteliensä perään, huippu oli kun SDP keksi että tehdään heistä upseereja kun alkoivat alkupää SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Heidät lakkautettu, ovat nyt palanneet aliupseereiksi. Mitä on vielä, he ovat arvossaan eläkkeelle asti, vielä kymmenkuntavuotta.
Se on finis siltä osin. On vain upseerit ja aliupseerit. Toimi eikä opistoupseereja sitten enää ole. Haikailla voi, että olin paras, ja priimuksia tuli joka paikasta.
Ympyrä sulkeutuu. Jos yhä herrottelet-.- sano "herra aliupseeri"
Kapteeni Kapia ei ole enää, älä käytä sitä nimikettä
30
117
Vastaukset
- Anonyymi
Herra aliupseerille katkera pala kun lakkautettiin upseerius ilman ao koulutuksia.
Kaikkea ne demarit keksiikin kun oikotie upseeriksi. Joku kuitenkin huomasi ettei noin voi olla. Sama aikanaan tulossa Stasilistastakin jonka demarit piilotti, kun heillä oli kaikki valta. Ettehän demarit sano enää oikeusvaltioksi. - Anonyymi
Hyvä ettei demarit laajemmin teheet oikopolkujaan. Kirurgit, lentokateenit.... lukemttomia muita ammatteja. Jos kostaapelitkin komissarioiksi...HUH..
- Anonyymi
Rakennusarkkitehtikoulutuskin lopetettiin aikanaan pitkäksi aikaa. Mitä tapahtui niille, jotka olivat suorittaneet aikanaan rakennusarkkitehdin tutkinnon? HE PYSYIVÄT RAKENNUSARKKITEHTEINA!
Voi helvetin ********* sinua. KERRO minulle yksikin upseeri/toimiupseeri, joka on tuon koulutusmuutoksen seurauksena ALENNETTU!
Joo, asia ei itseäni sinänsä kiinnosta korpraalin natsoineni pätkääkään. Ärsyttää vaan, että tietämättömät työntävät tälle palstalle samaa roskaa uudestaan ja uudestaan, eivätkä ole valmiita ottamaan asioista selvää.- Anonyymi
Varmaan Kapi on suorittanut rakennusarkkitehdin tutkinnonkin priimuksena.
- Anonyymi
Selvyyttä, kun vertaat arkkitehtiin, he koulunsa käyneet, Kapi ei ole upseeri kouluja käynyt, SDP kautta kun heillä oli valtaa sai upseeri vakanssin, jotka sitten v2001 on peruttu.
- Anonyymi
Tiedän, mistä puhun. Rakennusarkkitehtikoulutus lakkautettiin aikanaan pitkäksi aikaa. Eli heitä ei koulutettu ollenkaan. SILTI rakennusarkkitehdit eivät yhtäkkiä lakanneet olemasta.
Puolustusvoimissa taasen avattiin aikanaan tietyt "arvot"... Tai, katsotaanpa, miten Wikipedia asian määrittelee, kun itse olin juuri ja juuri syntynyt, kun tämä (väliaikainen) muutos on tehty:
"Pääesikunta laati vuonna 1973 suunnitelman puolustus- ja rajavartiolaitoksen esimiesjärjestelmän kehittämiseksi. Suunnitelman mukaan kaikkien sotilasesimiehen ammatin valinneiden tulisi saada mahdollisuus edetä urallaan kykyjensä ja taitojensa mukaan aina ylimpiin päällystöarvoihin saakka. ... Toimiupseerien palvelusarvot olivat yliluutnantti, luutnantti, sotilasmestari, ylivääpeli/ylipursimies, vääpeli/pursimies ja ylikersantti. Myöhemmin toimiupseerille mahdollistui sotilasarvoksi myös kapteeni/kapteeniluutnantti. Toimiupseerien peruskoulutus muuttui opistotasoiseksi vuonna 1989. Tutkinto muuttui samalla opistoupseerin tutkinnoksi."
YHTÄÄN ketään toimiupseeria ei varmasti ole alennettu luutnantista tai kapteenista aliupseeriksi sen takia, että toimiupseerijärjestelmää ei ole olemassa.
- Anonyymi
Minuakin vituttaa, kun keskusta on syksykierteessä. Ikäni olen kepua äänestänyt ja pyytänyt armoa jumalalta, mutta miksi antaa keskustan syöksyä. Antakee armoo!
Sinä leskirouva nyt vaan et ymmärrä tai halua ymmärtää totuutta. Keneltäkään ei viety arvoa siten kun sinä sanot.
- Anonyymi
Hyvä Martti kun sentään naisiin katsot. Leskirouvahan minä. Sinä komea poika sen huomasit-.
- Anonyymi
Leskirouvahan minä.
Olet Martti kuin senssipalstalla kuva ja kaikki, siitähän minä komean pojan huomasin.
Rahalla on arvoa, mutta Arvolla ei ole rahaa. Anonyymi kirjoitti:
Leskirouvahan minä.
Olet Martti kuin senssipalstalla kuva ja kaikki, siitähän minä komean pojan huomasin.
Rahalla on arvoa, mutta Arvolla ei ole rahaa.Korjaa talteen, et pety.
- Anonyymi
Laki näitä tosiaan ohjaa. Tutkipa asiaa ja viisastu sen verran että et noita älyttömyyksiäsi esittäisi. Tässä vähän netistä poimittua tietoa:
Sotilasarvon menettäminen on mahdollista, jos sotilas on syyllistynyt maan- tai valtiopetokseen. Myös yli kahden vuoden vankeustuomion oheisrangaistuksena tuomioistuin voi tuomita sotilasarvon menettämisen. Tietyn sotilasarvon saavuttanut ei menetä sitä arvoaan, vaikka ei olisi enää sotilasammattikuntaa, jossa hän arvonsa saavutti.
Tietääkseni Kapi ei ole tehnyt sellaista rikosta, jonka seuraamuksena hänet olisi tuomittu menettämään kapteenin arvonsa.- Anonyymi
Tuskin kukaan linnaan panosta on puhunutkaan sinua lukuunottamatta.
Tämä SDP tekemät upseerit kuitenkin lakkautettiin jo 20 vuotta sitten. Nyt on vain -ali ja ns -virkaupseerit. Ei ole näitä -toimi, eikä -opistoupseereja. VAIKEA YMMÄRTÄÄ ! Huomattiin, ettei -herran tähden- SDP puolue-elin voi alkaa upseereja tekemään, alkuun jotka alkoi SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Kyllä siihen ollut vaatimuksena ylioppilas tutkinto ja kadettikoulu, molemmat kestoltaan 3 vuotta. Kadettikoulu nykyisin maapuolustuskorkeakoulu. Aliupseereilla omat koulutuksensa kuten ennnenkin, arvot sotilasmestariin asti.
Sama joskus huomataan Stasilistasta, kun itsejään saivat demarit piiloon. Koivisto oli presidenttinä, Lipponen pääministeri, Halonen ulkoministerinä jne. Demareilla oli vahva edustus maan hallinnassa. Maanpetturuuksista mm on edelleen kovat tuomiot. Harvinaista että noin piilottaa hekin joita epäillään listalla olevan. Edellinen valtakunnasyyttäjä sanoi, että pitää itse esittää syyttömyyttään. Ei vain sanonut että ketä se koskee. Tuomioajan Erkki jo esitti 10000 euron veikkaa, että hän valmis sen lyömään jos joku näyttää hänen olevan Stasilistalla, jos olisi niin hän sen maksaisi toiselle osapuolelle, jos ei niin toinen osapuoli maksaisi hänelle.
Nämä sosialistien tiet on ihmeelliisä, kuten Putinilla nyt, hänkin siihen luetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kukaan linnaan panosta on puhunutkaan sinua lukuunottamatta.
Tämä SDP tekemät upseerit kuitenkin lakkautettiin jo 20 vuotta sitten. Nyt on vain -ali ja ns -virkaupseerit. Ei ole näitä -toimi, eikä -opistoupseereja. VAIKEA YMMÄRTÄÄ ! Huomattiin, ettei -herran tähden- SDP puolue-elin voi alkaa upseereja tekemään, alkuun jotka alkoi SDP kuntavaali ehdokkaiksi. Kyllä siihen ollut vaatimuksena ylioppilas tutkinto ja kadettikoulu, molemmat kestoltaan 3 vuotta. Kadettikoulu nykyisin maapuolustuskorkeakoulu. Aliupseereilla omat koulutuksensa kuten ennnenkin, arvot sotilasmestariin asti.
Sama joskus huomataan Stasilistasta, kun itsejään saivat demarit piiloon. Koivisto oli presidenttinä, Lipponen pääministeri, Halonen ulkoministerinä jne. Demareilla oli vahva edustus maan hallinnassa. Maanpetturuuksista mm on edelleen kovat tuomiot. Harvinaista että noin piilottaa hekin joita epäillään listalla olevan. Edellinen valtakunnasyyttäjä sanoi, että pitää itse esittää syyttömyyttään. Ei vain sanonut että ketä se koskee. Tuomioajan Erkki jo esitti 10000 euron veikkaa, että hän valmis sen lyömään jos joku näyttää hänen olevan Stasilistalla, jos olisi niin hän sen maksaisi toiselle osapuolelle, jos ei niin toinen osapuoli maksaisi hänelle.
Nämä sosialistien tiet on ihmeelliisä, kuten Putinilla nyt, hänkin siihen luetaan.Kuvitteletko, että tuo sosialisti-huutosi jotenkin muuttaisi asian tolaa suhteessa keskusteltavaan aiheeseen? Ei, mutta saat kyllä itsesi näyttämään todella tyhmältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko, että tuo sosialisti-huutosi jotenkin muuttaisi asian tolaa suhteessa keskusteltavaan aiheeseen? Ei, mutta saat kyllä itsesi näyttämään todella tyhmältä.
Olen tyhmä leskirouva. Martti jo iski silmänsä minuun, joten myöhästyit Pankkolängvitsi.
Saat tyytyä edelleen lampaisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tyhmä leskirouva. Martti jo iski silmänsä minuun, joten myöhästyit Pankkolängvitsi.
Saat tyytyä edelleen lampaisiin.Kihlat anarkistin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko, että tuo sosialisti-huutosi jotenkin muuttaisi asian tolaa suhteessa keskusteltavaan aiheeseen? Ei, mutta saat kyllä itsesi näyttämään todella tyhmältä.
'asian tolaa' on yhdyssana 'asiantolaa'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat tyytyä edelleen lampaisiin.Häpeä pankkomajuri kyläläisille aiheuttamaasi häpeää. Leveävartisissa saappaissasi navettagigolona lampolassa. Kyläläiset eivät ole vieläkään toipuneet toilailuistasi.
- Anonyymi
Onhan kai täällä ahkerin mikälieSOTILAS sentäs säilyttänyt ylilutin arvonsa jonka sai toimiupseerina armeijassa???
Anonyymi kirjoitti:
Saat tyytyä edelleen lampaisiin.Jeeeeee :-))))))))))))))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeä pankkomajuri kyläläisille aiheuttamaasi häpeää. Leveävartisissa saappaissasi navettagigolona lampolassa. Kyläläiset eivät ole vieläkään toipuneet toilailuistasi.
asian tolaa Pankkolängvitsi.
- Anonyymi
Pitihän se arvata, että palstan Biggus Dickus oli asialla aloituksessa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17661798/tunnistaako-kukaan-palstan-biggus-dickusta
https://montypython-fandom-com.translate.goog/wiki/Biggus_Dickus?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=sc - Anonyymi
Mites tää kaikki liittyy palstan aiheeseen?
Kyllä on Ssunamajuri katkera.
Terv. Reservin Luutnantti.- Anonyymi
Halonen nyt on mikä on eikä muuksi muutu.
Kuten olen sanonut Kempeleeltä löytyy kyllä henkilö joka panisi talousasiat järjestykseen.
Tuo on kyllä totta että koronakriisin tiedottamisen voisivat hoitaa PM ja Kiuru. Muut keskittyköön tehtäviinsä.
- Anonyymi
Se on finis siltä osin. Paluu aliupseeriksi.
- Anonyymi
Älä pankkomajuri-aloittaja höpötä. Presidentti Kekkonen ylensi Korhosen kapteeniksi ansioistaan eikä sitä arvoa kukaan/mikään voi viedä häneltä. Ei ole viety eikä viedä.
Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on 90-vuotiaan vanhan miehen sotilasarvosta?
Onko syynä kateus kun itse kirjoitustaidottomuudestasi päätellen et ikinä päässyt jääkärin sotilasarvoa pidemmälle?- Anonyymi
Vuonna 2001 finis. Ei ole enää näitä varjo-upseereja SDP luomuksia.
- Anonyymi
Vastahan tuli 90v mittariin... mitä ne nöösit höpisee?
https://postimg.cc/ykXL9t6q
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2029642Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen314397Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1193965Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1003841- 2023417
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik192864Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1231385Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its731376- 901184
Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!
Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A151151