Jumala todistettu Sotkamossa

Sotkamossa halutaan lopettaa ruokalorut ja palata ruokarukouksiin, koska ”kristillisen vakaumuksen edustaville lapsille loru voi olla jopa taruolentojen palvelemiseen viittaava toimenpide.” Tämähän implikoi selvästi sitä, että kristittyjen Jumala ei ole taruolento. Onko palstalla Sotkamon kristillisdemokraatteja, voisitteko julkistaa Jumalan todisteet meille kaikille?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009253836.html

19

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristitty paheksuu taruolentojen palvontaa 😂😂😂

• Anonyymi

Tietenkin, koska ne ovat valetta. Vain Jumala on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin, koska ne ovat valetta. Vain Jumala on totta.

Mistä tietää, mikä tarolennoista on se Jumala, joka on totta?

• Anonyymi

"Kristitty paheksuu taruolentojen palvontaa 😂😂😂"

Mitä ironiaa!

Mutta itse uutinen on surullinen. Pieniä lapsia manipuloidaan uskomaan yliluonnolliseen tarinaan.

• Anonyymi

Miksi pitää olla uuden vuoden, joulun, juhannuksen, vapun jne. seremoniallinen juhlinta? Myös ateistit osallistuvat erilaisiin kulttuurisiin juhlintaseremonioihin, joiden takana on jokin ajatus tai ideologia.
      Ei sen niin väliä, ketkä ideologiaa juhlivat ja miten juhlivat. Se on aina voitto juhlinnan aiheelle, kun humu sen ympärillä suuri. Vaikka osa juhlaväestä ei edes tietäisi miksi huminoi. Mm. ateismiin tuntuu kuuluvan eräänlainen yleistiedottomuus asioiden alkuperästä. Ja siten ollaan mukana kaikessa. Tämä tiedottomuus tietenkin koskien kiihkofundis ateisteja, jotka tahtovat väittää mm. sekulaarit heidän joukkoihinsa kuuluviksi. Vaikka sekularismi on aivan eri ideologia. Siinä valitaan itselle sopivien asioiden väliltä, mitä haluaa kulloinkin bilettää vai jättääkö biletyksen väliin.
      Siinä missä ateismi käy omaa sisäistä kamppailuaan sen kesken, uskooko se jotain omia esittämiään asioitaan, vai ei? Ja käydäänkö niistä keskustelua vai ei?

• ”Mm. ateismiin tuntuu kuuluvan eräänlainen yleistiedottomuus asioiden alkuperästä.”

Ateistit tuntevat asiat keskimäärin paremmin kuin hihhulit.

”…kiihkofundis ateisteja…”

Ateismi on jumaluskon olemattomuutta. Ei ole mitään fundamentaalia ateismia. Miten voisi ollafundamentaalia postimerkkien keräilemättömyyttä tai fundamentaalia saunatonttuun uskomattomuutta.

”Vaikka sekularismi on aivan eri ideologia.”

Ateismi ei ole ideologia.

”Siinä missä ateismi käy omaa sisäistä kamppailuaan sen kesken, uskooko se jotain omia esittämiään asioitaan, vai ei?”

Ateismi ei ole uskoa vaan uskon olemattomuutta.

• Anonyymi
        HessuIi kirjoitti:

”Mm. ateismiin tuntuu kuuluvan eräänlainen yleistiedottomuus asioiden alkuperästä.”

Ateismi on jumaluskon olemattomuutta. Ei ole mitään fundamentaalia ateismia. Miten voisi ollafundamentaalia postimerkkien keräilemättömyyttä tai fundamentaalia saunatonttuun uskomattomuutta.

”Siinä missä ateismi käy omaa sisäistä kamppailuaan sen kesken, uskooko se jotain omia esittämiään asioitaan, vai ei?”

Usko kuuluu luonnonlakiin.Se on sitä, kun ei ole nähnyt, mutta on todennäköistä, tai ei näe, mutta tietää.
        Henkilöllä ei ole kaikki kunnossa, jos hän joutuu eri nimimerkkien takaa kiistelemään täällä uskonnon ja ateismin suhteesta. Määränpäänä näyttää enemmänkin olevan tarve saada "voittoja", polkea muita. Ja narsistihan ei kykene näkemään vikaa itsessään.
        Mutta jos hlöllä on tarve ylentää itsensä jumalaksi, "koska Jumalaa "ei ole"", on kyse vain kaavojen seuraamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko kuuluu luonnonlakiin.Se on sitä, kun ei ole nähnyt, mutta on todennäköistä, tai ei näe, mutta tietää.
        Henkilöllä ei ole kaikki kunnossa, jos hän joutuu eri nimimerkkien takaa kiistelemään täällä uskonnon ja ateismin suhteesta. Määränpäänä näyttää enemmänkin olevan tarve saada "voittoja", polkea muita. Ja narsistihan ei kykene näkemään vikaa itsessään.
        Mutta jos hlöllä on tarve ylentää itsensä jumalaksi, "koska Jumalaa "ei ole"", on kyse vain kaavojen seuraamisesta.

Etkö onneton edes osaa googlata?

Yritä googlata 'luonnonlaki'.

Jos ymmärrät lukemaasi, et enää tule tänne nolaamaan uskovia.

• Anonyymi
        HessuIi kirjoitti:

”Mm. ateismiin tuntuu kuuluvan eräänlainen yleistiedottomuus asioiden alkuperästä.”

Vastaan vain yhteen ateistiseen epäväittämään. Ei ole koko päivää aikaa käsitellä itsestään selvyyksiä.
        "Ei ole mitään fundamentaalia ateismia."
        Vai oliko kyse siitä, että on kieliopillisesti väärin sanoa fundamentaalia, joka on tosin hieman vanhahtavaa suomenkieltä? Ja siksi ei ole fundamentaalia?

Missä kivenkolossa ja tynnyrissä palsta-ateistit kasvavat, kun he sekottavat oman henkilökohtaisen ateisminsa ateismin kokonaisvaltaiseen monimuotoisuuteen. Ateismin monia eri puolia on tälläkin palstalla käsitelty vaikka ja miten.

https://www.learnreligions.com/definition-of-fundamentalist-atheist-247860

• Anonyymi

Minä olen täysin varma siitä että Joulupukkia ei ole olemassa. Ilmeisesti minä olen nyt sitten fundamentalisti kun en pidä edes auki mahdollisuutta että josko se joulupukki sitten kumminkin olisi olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen täysin varma siitä että Joulupukkia ei ole olemassa. Ilmeisesti minä olen nyt sitten fundamentalisti kun en pidä edes auki mahdollisuutta että josko se joulupukki sitten kumminkin olisi olemassa.

Uskot kuitenkin Joulupukkiin, koska olet sijoittanut rahaa lahjoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaan vain yhteen ateistiseen epäväittämään. Ei ole koko päivää aikaa käsitellä itsestään selvyyksiä.
        "Ei ole mitään fundamentaalia ateismia."
        Vai oliko kyse siitä, että on kieliopillisesti väärin sanoa fundamentaalia, joka on tosin hieman vanhahtavaa suomenkieltä? Ja siksi ei ole fundamentaalia?

Missä kivenkolossa ja tynnyrissä palsta-ateistit kasvavat, kun he sekottavat oman henkilökohtaisen ateisminsa ateismin kokonaisvaltaiseen monimuotoisuuteen. Ateismin monia eri puolia on tälläkin palstalla käsitelty vaikka ja miten.

https://www.learnreligions.com/definition-of-fundamentalist-atheist-247860

Loistavan luotettavan lähteen löysit;-DDDDDDDDDDDDDD

• Anonyymi

Kristityt vihaavat uskonnonvapautta.

• Täällä puhutaan Joulu - ja Saunatontuista ja tämä on tieteellinen palsta.
      Siivilä päässä kulkevia pasta- spagetti hirviö kansalaisia on myös kaikki tovi.
      Hekin ovat tieteellisiä. Kyllä Jumalalla on suuri vaikutus ihmisiin maapallolla.

Muistakaa Joulun Rauha. Olkaa läheisten kanssa jos voitte. Kaikki asiat
      menevät parempaan suuntaan. Osoittakaa Rakkautta ja antakaa lahjoja.

Niin teki myös Jeesus Kristus.

• ”Kyllä Jumalalla on suuri vaikutus ihmisiin maapallolla.”

Ei vaan Joulu- ja Saunatontulla ja Spagettihirviöllä. Itsehän ylempänä juuri näin totesit. Eihän Jumalalla mitään vaikutusta ole, miten olematon voi mihinkään vaikuttaa.

”Muistakaa Joulun Rauha. Olkaa läheisten kanssa jos voitte. Kaikki asiat
        menevät parempaan suuntaan. Osoittakaa Rakkautta ja antakaa lahjoja.”

Juuri näin, kuten Joulutonttu sanoo ja muistakaa jättää Saunatontulle olutta ja puuroa saunaan.

• Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

”Kyllä Jumalalla on suuri vaikutus ihmisiin maapallolla.”

Ei vaan Joulu- ja Saunatontulla ja Spagettihirviöllä. Itsehän ylempänä juuri näin totesit. Eihän Jumalalla mitään vaikutusta ole, miten olematon voi mihinkään vaikuttaa.

”Muistakaa Joulun Rauha. Olkaa läheisten kanssa jos voitte. Kaikki asiat
        menevät parempaan suuntaan. Osoittakaa Rakkautta ja antakaa lahjoja.”

Juuri näin, kuten Joulutonttu sanoo ja muistakaa jättää Saunatontulle olutta ja puuroa saunaan.

Moses. Olet todennäköisesti nuori. Tai vanha ja lapsellinen. Ei pukkaa eetteriin, mutta varmasti kiva kundi olet livenä. Ei epäilystäkään tästä asiata koska olet tutkija. Summa Summarum: Me emme etene yhtään eteenpäin vastustamalla pakko mielteisesti Jumalaa.

• Anonyymi

ruoka loru ? sanna antoi sanna otti tyydy siihen hottentotti 🤔

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2228
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      65
      1511
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1095
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1088
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      844
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe