Kun Jumalan kerrotaan tehneen ihmisen maan tomusta, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Huomatkaa: hänestä tuli sillä hetkellä elävä sielu. Häneen ei siis tullut jostain se erillinen olento sielu, kuten täällä uskotellaan kaiken aikaa, vaan se sielu on pelkkä käsite. Pitäisi sanoa, että ihmisestä tuli elävä OLENTO, kun häneen puhallettiin se elämän henkäys, joka sekin on vain käsite, ei mikään erillinen olento sielun tapaan.
Nythän uskotellaan, miten jokaiselle ihmiselle tulee jostain erillinen olento sielu syntymän hetkellä ja että se asuu ruumiissa ja kuinka se sitten kuollessa lähtee pois ja menee enkeleitten noutamana sinne taivaisiin. Niinhän lukee kuolinilmoituksissa . Ei siellä tietenkään koskaan lue, että epäuskoista tuli helvetin Iso kiero hakemaan, vaan aina ne enkelit hakee sielun, kun se ei ilmeisesti osaa itse lähteä.
Onhan tämä vähän raflaavasti sanottu, mutta täytyy todeta, miten meillä ihmisillä piisaa näitä kaikenlaisia uskomuksia varsinkin nyt jouluna. Me elämme satujen maailmassa lapsestä lähtien ja olemme uskovinamme satuihin vielä aikuisinakin.
Ei tarvitse mennä kuin sata vuotta taaksepäin, kun suomalaiset uskoivat tonttuihin, keijuihin, metsän ja veden jumaliin. Pirun läsnä oloon uskottiin. Pääsiäisen aikaan Piru oli liikkeellä noitineen ja muinaissuomalaiset uskoivat ihan totaalisesti noitiin, minkä johdosta naisia poltettiin roviolla noituudesta syytettyinä. Siihen aikaan ei tiedetty kristinuskosta mitään, mutta uskomusta sekin vaan on samoinkuin lestadiolaisuus usko sielun vaellukseen ja kuolemattomuuteen.
Muistakaa, mitä kaikkea onkaan ollut kristinuskon pitkän historian aikana. Kreikkalaisilla oli monia jumalia ja itse asiassa Kreikkalaista alkuperää on uskomus sielun kuolemattomuuteen ja vaellukseen.
Luonnossa on kiertokulkua, ja niin voisi ajatella olevan sielujenkin kohdalla. Kun uskotaan sielujen tulevan vauvoihin syntymässä ja poistuvan kuollessa, niin kiertokulkuahan sellainen on, jos kerta sielu ei voisi kuolla, vaan lähtee vaellukselle. Intian uskonnoissahan juuri näin on, että jos sielu ei oikein menestynyt eläessään, niin hän yrittää parempaa seuraavassa elämässä, mihin sattuukaan liittymään, venäläiseen, suomalaiseen vai Somalilaiseen vauvaan. Tuurista siis on kysymys. Ei mutta ihan oikeesti, emmekö voisi tällaista asiaa pohtia seura puheissakin. Lopetettais ne samat sataan kertaan saarnatut jorinat ja paneuduttaisi joihinkin uusiin teemoihin.
Uskonnot opettaa, että on olemassa henkiolentoja, joita ei voi ajallisella ruumiilla käsittää, ei nähdä, eikä siis mitenkään aistia, tutkimisesta puhumattakaan. Tiede ei siis voi koskaan selvittää sielun ja henkien olemassa oloa. Kuitenkin meille uskotellaan, miten kuollessa kaikki selviää. Miten niin ? Eihän kuollut todistettavasti tieteen eikä raamatunkaan mukaan tiedä mitään. Sieluko sitten tietää ? Kas kun se ruumiissa ollessaankaan ei tiennyt eikä tiedostanut. Ruumis ei voi todentaa siellä lymyävää kaksois eli henkiolentoa.
Nyt tulemme taas siihen alkupisteeseen, kuinka ihmiseen puhallettiin elämä, eli ne henget ja sielut voisi jättää laskuista pois.
Asiaa voisi havainnollistaa vaikkapa omalla autollaankin. Kun auto käynnistetään, siihen tulee tavallaan se elämän henki ja kun auto sammutetaan, se elämä eli hyrinä vain lakkaa, eikä mene mihinkään. Seuraavassa vielä havainnollisempi esimerkki. Sinulla on kädessäsi lautoja nauloja ja olet nyt luoja, joka luo eli tekee niistä laatikon eli nyt syntyi se kolminaisuus käsite laatikko. Kun purat laatikon erotellen naulat pois, laatikko häviää ja kysyt, minne se laatikko meni ? Ei se mennyt minnekkään, se vaan lakkasi olemasta. Näin on ihmisenkin laita, että kun siitä elämä sammuu, eli ruumiin toiminnot lakkaa, niin se on kuollut ruumis, sielu ja henki, jotka eivät menneet mihinkään vaan lakkasivat olemasta.
Tietenkin on pitänyt tällainen tarina keksiä, jotta ihmisillä olisi tämä kristinuskon uskottelema ylösnousemus toivo ja usko, koska eihän ihminen pärjää, ellei ole tällaisia uskomuksia luotu. Jatkakaa vaan uskomistanne, koska jos ette usko, niin silloin hyvin herkästi sorrutte muihin jumaliin, kuten viinaan ja huumeisiin.
Mistä sielun kuolemattomuusoppi on tullut ?
188
1158
Vastaukset
- Anonyymi
Olen eri mieltä, minä uskon tonttuhin vieläkin.
Vakavasti ottaen, kirjoituksesi oli oikein hyvä. Tuon suuntaista itsekin olen pohtinut, mihin ihminen tarvitsee Jumalaansa. Se on jotenkin ominaispiirre ja vahva vieläpä. Ja jos sieluja syntyy, miksi ne olisivat sitten kuoemattomia, osa niistä siis. Mukavaa lukea välillä tuolllaistakin tekstiä.- Anonyymi
Joo, näin on marjat. Kyllä sitä kaipaa selvää asioitten pohdintaa, eikä vaan koko ajan sitä samaa jargoniaa, mitä seuroissa alati toistellaan, siis usko ja usko , sekä on lupa uskoa. Minkä sille voi, jos ei jaksa uskomuksiin uskoa, kuten sielun elämään kuoleman jälkeen ym. uskomuksia
- Anonyymi
Uskoisin että kaikki nämä tarinat saa alkunsa ettei itse haluta ottaa vastuuta elämästään vaan kaikki tapahtumat vieritetään kävelykepin tavalla tukemaan elämää, kiitetään jotain henkiolentoa jos menee hyvin,
pyydellään armoa jos menee huonosti, niin että vielä ottaa aikaa ennenkun ihminen on kehittynyt niin paljon että hyväksy itsensä kaipaamatta jotain mitä ei voi edes todistaa todeksi
Vaaralliseksi se menee silloin kun vähemmistö ryhmiä vainotaan jumalan nimissä ja mitä joku Jeesus on sanonut.
Se on psykologinen prosessi koko ajan joiden mukaan nämä uskonveljet veljet touhua .
Luulisi maailman olevan kehittyneempi , sillä kaikki muut asiat ovat tieteen kautta olleet parannettavissa
On lentokoneita, junia, autoja, jääkaapoeja, pakaseita taloja lämmitys laitteilla ja jopa säätiedoituksia ettei tartte pyydellään turhaa sadettakaan kun se nähdään tietäen avulla koska se tulee.
Niin että ihminen on tehnyt paljon omilla avuillaan ja viisaiden ajatusten tuloksena ihan itse.
Joten kehitystä on tapahtunut ihmisten ansiosta
Ei millään loitsuilla siksi ihmetyttää kun Aina vaan ollaan uskon orjuudesssa vaikka ihmisten keksinnöt ovat näyttäneet että ihminen osaa asioita ihan itse
Joten nämä henki olennot ovat vaan eräiden tukikeppi kun johonkin siirtää sen mitä maailmassa tapahtuu
Niin on turvisa syyllisyydestä jota ei halua tunnustaa
Tukikeppi on tarkoitettu ainoastaan ihmisille joilla on joku vika jossain - Anonyymi
mihin ihminen tarvitsee Jumalaansa
Raamattu puhuu ylösnousemuksesta,se on Jumalan(lähteen) luojan tarkoitus,että ihminen sielultaan kasvaa.
Missä elät nyt,on vankiplaneetta, maa ! - Anonyymi
mihin ihminen tarvitsee Jumalaansa...
Mihin Kristus tarvitsi Isäänsä Jumalaa?
Me uskomme iankaikkiseen olemattomuuteen. Ei tarvitse pelata pasianssia miljardia vuotta tai miinaharavaa, mikäli taivaassa käytetään kirpputorilta hankittuja 1990-luvun puolivälin Windows 3.1 tietokoneita.
Jeesus puhui paskaa kuolemattomasta sielusta mutta sai ansionsa mukaan.
😄😄😄😄😄Aihe on tärkeä, palaan siihen myöhemmin kun on aikaa.
Luulenpa että Pinnan ja minun käsitykset eroavat eniten juuri tässä asiassa.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Aihe on tärkeä, palaan siihen myöhemmin kun on aikaa.
Luulenpa että Pinnan ja minun käsitykset eroavat eniten juuri tässä asiassa.Ketään ei kiinnosta harhasaalemien kasitykset,
- Anonyymi
Luulenpa että Pinnan ja minun käsitykset eroavat eniten juuri tässä asiassa.Mielestäni olet palannut aiheeseen ihan liiankin kanssa kopioimalla Raamattua. Koitetaan edes tässä keskustelussa pärjätä ilman sitä.
- Anonyymi
Luulenpa että Pinnan ja minun käsitykset eroavat eniten juuri tässä asiassa.Ristiriidat itsensä kanssa ovat aina vakavasti otettava ongelma.
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriidat itsensä kanssa ovat aina vakavasti otettava ongelma.
Pinnakin voisi sanoa selvästi itse asianlaidan,että olemme kaksi eri ihmistä, jotka emme edes tunne toisiamme.
Toisaalta meidän julistuksen samanlaisuus ,niin ettei vl-eksytetyt edes erota meitä eri ihmisiksi,-todistaa sen,- että Herran Henki puhuu kauttamme.- Anonyymi
Älä usko Jaskaa, Jaska puhuu pasia!
Älä usko Tuijaa, Tuija sua huijaa ! 😁
- Anonyymi
Jeesus puhui paskaa kuolemattomasta sielusta mutta sai ansionsa mukaan.
😄😄😄😄😄
Sinä kirjoitat paskaa apina !
Vain ymmärtämön voi kirjoittaa noin joka elää kuplassa.
Toki tyhjä ihminen saa ajatella noin.
- Anonyymi
Entäpä ruumiistairtaantumiskokemukset?
Niitä tarinoita on paljon. Minullakin oli sellainen 20 vuotta sitten, joten minä en usko vaan minä TIEDÄN että sielu jatkaa matkaa ruumiin kuoleman jälkeen. Raamatun kertomukset eivät välttämättä ole tärkeitä tai edes oikeansuuntaisia.- Anonyymi
Minullakin on ollut vastaavanlainen kokemus vieläpä samoilta ajoilta. Niin mukavaa kun olisikin uskoa sielun jatkamiseen, ei minulle silti sellaista uskoa tai tietoa syntynyt. Ne jotka kokemuksestaan ovat kertoneet, heidän sielunsa ei matkaa jatkaneet ja niiden toisten sieluista ei sittemmin olekaan kuulunut mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on ollut vastaavanlainen kokemus vieläpä samoilta ajoilta. Niin mukavaa kun olisikin uskoa sielun jatkamiseen, ei minulle silti sellaista uskoa tai tietoa syntynyt. Ne jotka kokemuksestaan ovat kertoneet, heidän sielunsa ei matkaa jatkaneet ja niiden toisten sieluista ei sittemmin olekaan kuulunut mitään.
Niin kauan kun ihminen on elävä ja hengittää, hän näkee näkyjä jotka ovat samaa kuin unen näkeminen. Itse olen nähnyt kaikenlaisia unia laidasta laitaan, mutta tiedän, ettei ne ole ruumiista irtautumisen aikaan saannosta. Ihmisen kuollessa näkyjen näkeminen loppuu ja mitä tulee vähän ennen kuolemaa näkyjen näkemiseen tai kun on nukutettu leikkauspöydälle sydämen siirtoa varten, niin silloinkin voi nähdä unia eli näkyjä. Kumma kun jotkut vaan niitä näkyjä kuoleman lähestyessä näkevät, mutta eivät läheskään kaikki. Ihmisillä kun vaan on rajaton mielikuvitus varsinkin näissä uskonnollisissa asioissa.
- Anonyymi
Niin kauan kun ihminen on elävien kirjoissa, voi nähdä ja kokea vaikka millaisia hallusinaatioita tahansa, myös ruumiista irtautumista. Olen minäkin nähnyt monenlaisia unia. Olen leijaillut yläilmoissa ja nähnyt kuolleita omaisiani, mutta nehän eivät ole mitään oikeita ruumiista irtautumisia, vaan pelkkiä unia vain. Olen kuullut ja lukenut monien sellaisten, jotka ovat käyneet kuoleman rajamailla nähneensä itsensä leijailemassa sairaalan vuoteensa yläpuolella, mutta nehän eivät todista muuta kuin unen näkemistä. Kyllä ne unet sitten loppuvat, kun oikeasti kuolee. Jos ihminen ei koskaan elämänsä aikana olisi kuullut uskonnoista eikä Jeesuksesta yhtikäs mitään, niin ei hän voisi nähdä mitään ylösnousemus unia eikä sielunsa irtautumista, ellei olisi kuullut koskaan "kuolemattomasta sielusta". Eihän se sielu voi välillä irtautua ruumiista, ellei ruumiisi olisi kokonansa kuollut eli sitten vasta se seellainen irtautuminen tapahtuisi. Joka tosiaan uneksii kokeneensa sielunsa irtautuneen ruumiistaan ja palanneen sitten takaisin, niin kysymyshän on vain unen näkemisestä niinkuin itsekkin kerroin leijailleeni yläilmoissa. Ja kun raamattua siteerataan, niin siellä ei ole ainuttakaan kohtaa, jossa sanan sielu edessä olisi tuo uskomus sana KUOLEMATON.
- Anonyymi
Jos ja kun jättää New Age -jutut omaan arvoonsa sielusta - jollaista ei idän kirjoituksissa ole alun perin ollut - niin mitä jää jäljelle on Jumala, ja että olemme sen kanssa yhtä, jonka voi nähdä ja tulkita jokusin tavoin myös Raamattua lukemalla. Se on niinku myös meidän henkemme, ja siitä on paljon juttua varsinkin hindulaisuudessa.
Ja sitten on noita rajatilakokemuksia teho-osastolta ja muualta, joita tosin on tieteellisesti ehkä näytettykin myös harhakokemuksiksi niin kehon ulkopuolella olemisen suhteen, että tunnelin suhteen. Kuolleet sukulaiset todellisena tuntuvine harhanäkyineen ja psykoositietoinemme, on myös selvää.
Mutta niin tai näin, usko henkeen on vahva, kun taas sieluun oikeastaan ei, ja siitä on vain noi kokemukset, jota vain pieni osa kokee kuollessaan, ja jokunen hindu, ja niihin on kaikkeen olemassa tieteellinen selitys, sekä reaalisena, että enemmän tai vähemmän harhaisena.
Kun pysytään ihan sen parissa, mitä tiedetään, ja mitä siitä tiede jopa kiistää, todisteiden ja tietojen valossa, niin ollaan tutkimuksen äärellä. Oikeaa tietoa ei saavuteta vain viittaamalla joihinkin uskonnollisiin ja New Age -kirjoituksiin, ja omiin tulkintoihin niistä.
Pysytään ihan tieteellisellä, faktuallisella, reaalisella tasolla ja ollaan sekä avoimia, että kriittisiä, ja ehkä ratkaisemme ongelman suhteellisessa lähitulevaisuudessa. Joidenkin tiedemiesten puolesta tai vastaan asenteisiin ei tulee suhtautua totuutena, vaan asiaa rajaa heidän asenteensa ja tulkintansa, jotka ovat usein ilmeiseen vajaita.- Anonyymi
Hallusinaatioita ja harhanäkyjä näkee esim. viikon pari putkeen ryypännnyt, joka näkee pikku-ukkoja sekä voi nähdä kaiken kahtena, jopa kolomenakin. Myös erittäin uupuneena ja väsyneenä voi harhanäkyjä nähdä. Mitähän näkyjä ne entivanhaset ihmiset näkivät, kun kertoivat ihan pokkana nähneensä piruja, enkeleitä, ufoja tai kummituksia. Hyvin tavallisia näkyjä uskovaisten keskuudessa ovat enkelit.
Enpä voi olla ottamatta kantaa, kristittynä teologina, mutta en kuulu Kerhoon, mutta olen aika tiiviisti palstalla, tuomassa totuutta Jeesuksessa.
Heti alussa aistin pakanallisuuden. Kerrot ikään kuin lonkalta, mitä Jumala oli tehnyt luomisessa.
Otit esille vain jahvistisen kertomuksen, jättäen babtistisen täysin käsittelemättä, joka on Gen. 2 luvun lopussa.
Olen toki samaa mieltä siitä, että Jumalan, Elohiim teki Ihmisestä elävän Hengen, puhaltaen itse sen ihmiseen.
Näin ollen sikiö, joka on iältään vaikka 1 kk ei ole elävä olento, mutta kehittyy synnytyksessä sellaiseksi.
Tämä Henki on ihmisen Henki, ei Pyhä Henki.
Siinä yhteydessä Genesis mainitsee sielusta ensimmäisen kerran; 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Sielun olemusta on käsitelty niin kaunan, kun se on ollut taidollisesti mahdollista.
Sielu on kuitenkin se osa ihmisestä, joka liitetään usein jumalalliseen, Pyhään ihmiseen, vaikka sielun omistus on itse Jumalalla, se on kuolematon. Se on se osa ihmistä, joka perii Iankaikkisen elämän ylösnousemusruumissa ja toisaalta menee ihmisen, joka joutuu kadotukseen, menee sinne sielun kanssa. Se elämä loppuu siellä, Pyhillä jatkuu iankaikkisuutena.
Kukaan ei mene Taivaaseen Uuden Testamentin aikana, poisluettuna Jeesus, Messias. Johanneksen evankeliumi:
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Kaikki ihmiset menevät Manalaan, odottamaan kutsua tuomiolle, Pyhät Palkkatuomiolle, pahat tuleen.
Mutta mitä heistä nousee, se sielu, joka on kun "kovalevy" joka meissä on ollut ja siitä Jeesus hyväksyy omansa Iankaikkiseen, loput menevät todella kadotukseen.
Kun ihminen kuolee ihmisen sielu, irtaantuu ruumiista, näin ihmisessä ei ole elämän henkeä enää. Kuolemassa ihmisen ruumis hajoaa ja maatuu ja ihmisen sielu palaa takaisin Jumalan luo, josta Jeesus sanoo kattavasti Veljelle, joka halusi neuvoa Iäsnä perinnön jakoon Luuk. 12: 20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
Sielu on ikään kuin ollut lainassa Ihmisellä maalisessa elämässä.
Enkelien roolia en osaa vahvistaa vaeluksessa.
Pirun, eli sielun vihollisen läsnäolohan on aina, mutta sillä on juuri sen verran valtaa ihmiseen, mitä Hän sille itse antaa. Jeesus ei antanut Hänelle valtaansa, vaikka olivat ennen maan päälle tuloa samaa jengiäkin Taivaassa.
Siitä vallasta joka silloin saatanalle annettiin, toteutti usein kateelliset ihmiset, leikkaamalla lehmien tissit irti. Ihminen oli todella tyhmempi silloin, oppi oli vain varakkailla.
Kirjoitat häkellyttävästi, jopa moukkamaisesti siitä, että tiedettiinkö kristinuskosta silloin mitään? Asia on valveutuneille ollut aina selvä, Jeesus tulee toisen kerran, poimii omansa ja antaa omansa saatanalle.
Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Kerronpa lisää, Sana oli Jeesuksen nimi ennen ihmiseksi syntymistä. Hän asui Taivaassa, Jumalan luona.
Jatkuu;Siihen aikaan ei tiedetty kristinuskosta mitään, mutta uskomusta sekin vaan on samoin kuin lestadiolaisuus usko sielun vaellukseen ja kuolemattomuuteen.
Taas jaetta 3 ei tunnusta useatkaan ns kristityt, mutta minä sen tunnustan, johtuen asioihin paneutumisestani.
Hän on myös Valkeus, valo joka aina erottuu ja voittaa pimeyden, joka hallitsee useita lahkoja, jopa Suomessakin.
Jopa 1. Mooseksessa on useita kertomuksia langenneen ihmisen pelastajaan, joka meille Jumalan omaisuuskansan ihmisille on kun pala kakkua.
Hellenisteillä oli kaikkia muutakin, joten sillä on oma palstansa, eli asia on siellä parempi tuoda julki temppelihuorineen ja monijumalineen. Mutta sielun kuolemattomuus tulee vaivan muualta, kun Kreikasta. Vaelluksia siellä oli, kaikemoisa, kuten kauko- Idän pelle uskonnoissa, Budhakin on vain kullattu veistos, liian lihava nykyaikaan.
Kannattaa pidättäytyä Kolmiyhteiseen Jumalaan, saattaa olla että pääkin paremmin kestää, kun saatana tuotteita, jotka ovat useinkin Idän ihmisten juttuja palmumetsissä ja kulla tuissa Temppeleissään.
Olisi hyvä, kun laittaisit Raamatun paikan, jota mollaat, niin voisimme keskustella tasoillamme.
Aistin kuitenkin Jehovan todistajien kannan jopa halulle asti, mutta se on Sinun juttu, ei minun.
Kaiken olennaisen ihminen tietää, kun hankkii tietää ja kun ollaan Jeesuksessa, Henki avaan loput, joka saattaa olla Sinulle outo. Pelastus tulee uskon ja Pyhien tekojen kautta.
Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Tutkimukset ovat avanneet tiedon, jossa vanhemmissa ikäryhmissä Jeesuksen löytää juuri akateemisesti ja tutkimuksellisesti pitkällä olevat Henkilöt.
Oli kuitenkin ilo vastata.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Siihen aikaan ei tiedetty kristinuskosta mitään, mutta uskomusta sekin vaan on samoin kuin lestadiolaisuus usko sielun vaellukseen ja kuolemattomuuteen.
Taas jaetta 3 ei tunnusta useatkaan ns kristityt, mutta minä sen tunnustan, johtuen asioihin paneutumisestani.
Hän on myös Valkeus, valo joka aina erottuu ja voittaa pimeyden, joka hallitsee useita lahkoja, jopa Suomessakin.
Jopa 1. Mooseksessa on useita kertomuksia langenneen ihmisen pelastajaan, joka meille Jumalan omaisuuskansan ihmisille on kun pala kakkua.
Hellenisteillä oli kaikkia muutakin, joten sillä on oma palstansa, eli asia on siellä parempi tuoda julki temppelihuorineen ja monijumalineen. Mutta sielun kuolemattomuus tulee vaivan muualta, kun Kreikasta. Vaelluksia siellä oli, kaikemoisa, kuten kauko- Idän pelle uskonnoissa, Budhakin on vain kullattu veistos, liian lihava nykyaikaan.
Kannattaa pidättäytyä Kolmiyhteiseen Jumalaan, saattaa olla että pääkin paremmin kestää, kun saatana tuotteita, jotka ovat useinkin Idän ihmisten juttuja palmumetsissä ja kulla tuissa Temppeleissään.
Olisi hyvä, kun laittaisit Raamatun paikan, jota mollaat, niin voisimme keskustella tasoillamme.
Aistin kuitenkin Jehovan todistajien kannan jopa halulle asti, mutta se on Sinun juttu, ei minun.
Kaiken olennaisen ihminen tietää, kun hankkii tietää ja kun ollaan Jeesuksessa, Henki avaan loput, joka saattaa olla Sinulle outo. Pelastus tulee uskon ja Pyhien tekojen kautta.
Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Tutkimukset ovat avanneet tiedon, jossa vanhemmissa ikäryhmissä Jeesuksen löytää juuri akateemisesti ja tutkimuksellisesti pitkällä olevat Henkilöt.
Oli kuitenkin ilo vastata.Teologiksi, kuten itse itseäsi haluat kutsua, sinulla on erittäin huono kenttätuntemus muista uskonnoista ja oppisuunnista selvästi.
En ole siis aloittaja - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Siihen aikaan ei tiedetty kristinuskosta mitään, mutta uskomusta sekin vaan on samoin kuin lestadiolaisuus usko sielun vaellukseen ja kuolemattomuuteen.
Oli kuitenkin ilo vastata.Sinä ja sinun pyht teot. Anna mun nauraa.
Anonyymi kirjoitti:
Teologiksi, kuten itse itseäsi haluat kutsua, sinulla on erittäin huono kenttätuntemus muista uskonnoista ja oppisuunnista selvästi.
En ole siis aloittajaOlisi hienoa olla nenätysten ja verrata kompetenssejamme.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ja sinun pyht teot. Anna mun nauraa.
Naura pois, sillä itselle naurat, kun asiaa et pysty kommentoimaan.
Toisaalta, vastus ei kuulu yhtään Sinulle.- Anonyymi
Kaikki ihmiset menevät Manalaan, odottamaan kutsua tuomiolle, Pyhät Palkkatuomiolle, pahat tuleen.
Ei mene,outo saatana olet !
Olet jokin uskonnolisenpajhan riiva.
Kun ymmärtäisit,muualla maailmain kaikkedessa ei ole uskontoja jotka ovat pahasta ja riitauttavat.
Tämä maa planeetta on vanki planeetta,siinä sinäkin olet ja olet siirtynyt tänne tekojesi tähden tai vapaa ehtoisesti? - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oli kuitenkin ilo vastata.Aistin kuitenkin Jehovan todistajien kannan jopa halulle asti,
Amerikan pelko lahko!
Kukaan tai harva ei halua heitä ! Anonyymi kirjoitti:
Ei mene,outo saatana olet !
Olet jokin uskonnolisenpajhan riiva.
Kun ymmärtäisit,muualla maailmain kaikkedessa ei ole uskontoja jotka ovat pahasta ja riitauttavat.
Tämä maa planeetta on vanki planeetta,siinä sinäkin olet ja olet siirtynyt tänne tekojesi tähden tai vapaa ehtoisesti?Manalaa ei Raamattu tunne.
Muuten en osaa sekavuuteesi vastata.- Anonyymi
Vai totuutta tuomassa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oli kuitenkin ilo vastata.Pinnasänky oletko Hunnilauman jäänteitä. Juttusi haisevat kuin hunnilauman kenttäkäymälä.
- Anonyymi
Raamatusta:
Saarnaaja:
12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.- Anonyymi
13:7
Voitin! - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kerrotko missä se vahvistetaan.
Yllä.
- Anonyymi
Tomu kyllä palajaa maahan, ihan oikein ja henki taivaan tuuliin, mutta tästä nyt puuttuu järkeen käypä logiikka, mikä henki ?
Onko Henki ja Sielu yksi ja sama persoona ? Kun jokin eläin tai ihminen tapetaan, niin sanotaan; "siltä lähti henki pois"! Sanonta varmasti tarkoittaa elämän hengen päättymistä, ei sitä, että henki lähtisi jonnekkin liitelemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tomu kyllä palajaa maahan, ihan oikein ja henki taivaan tuuliin, mutta tästä nyt puuttuu järkeen käypä logiikka, mikä henki ?
Onko Henki ja Sielu yksi ja sama persoona ? Kun jokin eläin tai ihminen tapetaan, niin sanotaan; "siltä lähti henki pois"! Sanonta varmasti tarkoittaa elämän hengen päättymistä, ei sitä, että henki lähtisi jonnekkin liitelemään.Onko Henki ja Sielu yksi ja sama persoona ?
Ei ole. Sielu on meillä luoduilla ja henki on Jumalalan jos saat sen !
- Anonyymi
Samaa jumalaa pokkuroivat juutalaiset ovat rehellisempiä - heillä ei ole kuolemattomuutta tai taivasta vaan elämä eletään tässä ja nyt niin kuin eletään. Ihmisiksikin sopii olla.
Ylösnousemuskäsite on ovela uskontokauppiaan markkinointikikka kun jotain piti lisää luvata. "Eikä tässä vielä kaikki, lätkäistään tuosta ylösnousemusoptio kaupan päälle samaan hintaan. Kukaan ei ole vielä tullut valittamaan etteikö se toimisi. Mutta kokeile lunastusta vasta bäst efter-päivän jälkeen"- Anonyymi
Samaa jumalaa pokkuroivat juutalaiset ovat rehellisempiä
Silti muna leikataan,sirkus temppuna?
Sielun kuolemattomuusoppi ja sielu yleensäkin on tullut kristinuskoon Kreikasta, missä suuri osa Raamatun Uuden Testamentin alkuperäisistä kirjoituksista on kirjoitettu.
Ehkä kristinuskoa oli sitten helpompi kaupata kreikkalaisille ja roomalaisille, joiden jumalkäsityksessä jo oli ajatus sielusta, sen kuolemattomuudesta ja jopa jälleensyntymisestä, mikä ilmeisesti on Kreikkaan tullut alunperin Intiasta.- Anonyymi
Raamatussa kyllä sanotaan näinkin, että se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Eli kaikki ei-lestadiolaiset epäuskoiset menettävät sielunsa kadotuksessa. Ja mitäkö kadotus tarkoittaa ? Se tarkoittaa kuolemista ja häviämistä olemattomiin eli väliäkö sillä sielun pelastumisella on ?
Tämä toteamus sopii hyvin yhteen sen lupauksen kanssa, että kerran synti hävitetään lopullisesti maailman kaikkeudesta pääpiru, langenneet enkelit ja syntiset ihmiset sieluineen päivineen niin, ettei heistä jää juurta eikä oksaa. Mitä järkeä olisi ylläpitää ikuisesti syntiä ja helvettiä, koska silloinhan synti ja saatana ja kaikki muu väki olisi ikuisesti olemassa ja ehkä kehittyisivät lopulta niin, että aloittaisivat jälleen sodan taivasta ja sen asukkaita vastaan. Koskapa se synnin valta oli mahdollista silloin aikoinaan, niin se voi olla mahdollista vielä tulevaisuudessakin, koska myös helvetin asukkailla ja pääpirulla sekä langenneilla enkeleillä on se kuolematon sielu.
- Anonyymi
Daniel:
12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
12:3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.- Anonyymi
Ei siellä maan tomussa ketään makaa, korkeintaan vaan ne vähää ennen Kristuksen toista tulemusta hautoihin kätketyt ruumiit.
Huomatkaa, että koko raamattu on vaan pelkkää symboliikkaa ja vertaus kuvallista tekstiä, ei kirjaimellista totta. Yhdestä asiasta voi olla varma, ne ammoin miljoonia vuosia sitten kuolleet eivät takuulla voi tulla enää esiin. Täytyy kyllä olla melkoinen taikuri, joka sellaiseen pystyy. Niin, elämää maapallolla on ollut kymmeniä miljoonia vuosia sitten. Sen todistaa paleontologiset löydökset niin ihmisistä kuin dinosauruksistakin.
Saarn. 9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu
- Anonyymi
Arvoisa SaaleminPastori-ko, te osuitte asian ytimeen raamatunpaikallanne, mitä kohtaa lestadiolaisissa saarnoissa ei koskaan käsitellä ja miksi ei ? Siksi koska he pitävät kiinni julistuksestaan, miten heti kuoltuamme pääsisimme tietoisuuden uuteen maailmaan eli sinne Lasaruksen helmaan, mikä sekin on vain pelkkä kuvaannollinen vertaus.
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa SaaleminPastori-ko, te osuitte asian ytimeen raamatunpaikallanne, mitä kohtaa lestadiolaisissa saarnoissa ei koskaan käsitellä ja miksi ei ? Siksi koska he pitävät kiinni julistuksestaan, miten heti kuoltuamme pääsisimme tietoisuuden uuteen maailmaan eli sinne Lasaruksen helmaan, mikä sekin on vain pelkkä kuvaannollinen vertaus.
Arvoisa lähimmäiseni, lestadiolaisten saarnat, ovat suoraan sielunvollisen laatimia,-missään asiassa et totuutta niistä löydä.
Herra on koskettanut sinua Totuudellaan, älä torju sitä. Sitä tietä myöten Herra tulee valaisemaan koko totuutensa sinulle. Se tie vie sinut väistämättä ulos vl-valheesta!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatusta:
Luukas:
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' - Anonyymi
Arvoisa lähimmäiseni, lestadiolaisten saarnat, ovat suoraan sielunvollisen laatimia,-missään asiassa et totuutta niistä löydä.
Herra on koskettanut sinua Totuudellaan, älä torju sitä. Sitä tietä myöten Herra tulee valaisemaan koko totuutensa sinulle. Se tie vie sinut väistämättä ulos vl-valheesta!Säälisaalemi on hyvä esimerkki katkerasta luopujasta. Jos olet jättänyt vl:t , niin elä ja nauti uudessa lahkossasi sen hedelmiä vilkuilematta taakse. Muista vielä, et ole sanan tuoja vaan sen häpäisijä.
Anonyymi kirjoitti:
Säälisaalemi on hyvä esimerkki katkerasta luopujasta. Jos olet jättänyt vl:t , niin elä ja nauti uudessa lahkossasi sen hedelmiä vilkuilematta taakse. Muista vielä, et ole sanan tuoja vaan sen häpäisijä.
Vai katkera ? Sinäkö määräät tunnetilani?
Teillätuota lahjakkuutta riittää herjasanojen tehtailuun.
- Anonyymi
Eee... nyt te puhutte ihan hassuja. Raamatun alusta on kyse siitä että synnin tähden ihminen joutui ulos paratiisista, jossa hänellä oli ikuinen elämä. Kristuksen kautta (= elämän puu) ihmiskunnalla on pääsy takaisin sinne.
22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!".
Tällainen sanonta on "länsimainen filosofia on sarja alaviitteitä Platonin teoksiin"
Sanoisin että kaikki profeetat, kirjoitukset, sekä VT että UT on "sarja alaviitteitä Mooseksen kirjoihin"- Anonyymi
Melkoista sekameteli soppaa saarnataan, että mennään jonnekkin taivaaseen, kun toisaalta puhutaan paratiisista maan päällä, eli maapallo luodaan uudeksi ja samoin taivas eli ilmakehä. Mitä järkeä olisi elää ikuisesti. Se ei ole mitenkään mahdollista, sen todistaa meille maailmankaikkeus, joka sekään ei elä ikuisesti, vaan muuttuu koko ajan. Ei malta olla mainitsematta tätä ilmastonmmuutos vouhotusta, ettei se riipu ihmisistä. Ilmaston muutoksia on ollut miljoonien vuosien aikana monia, kylmiä ja kuumia kausia. Jos ette vielä tiennyt, niin etelänapa mantereellakin on joskus ollut lämmin aikakausi ja sitten tuli kylmä kausi ja manner peittyi kilometrien paksuiseen jäävaippaan ja sen alle jäi kaikki kasvillisuus ja eläimet, joitten kivettyneitä jäänteitä kaivetaan nyt sieltä esiin todisteeksi ilmaston muutumisesta ilman ihmisen toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista sekameteli soppaa saarnataan, että mennään jonnekkin taivaaseen, kun toisaalta puhutaan paratiisista maan päällä, eli maapallo luodaan uudeksi ja samoin taivas eli ilmakehä. Mitä järkeä olisi elää ikuisesti. Se ei ole mitenkään mahdollista, sen todistaa meille maailmankaikkeus, joka sekään ei elä ikuisesti, vaan muuttuu koko ajan. Ei malta olla mainitsematta tätä ilmastonmmuutos vouhotusta, ettei se riipu ihmisistä. Ilmaston muutoksia on ollut miljoonien vuosien aikana monia, kylmiä ja kuumia kausia. Jos ette vielä tiennyt, niin etelänapa mantereellakin on joskus ollut lämmin aikakausi ja sitten tuli kylmä kausi ja manner peittyi kilometrien paksuiseen jäävaippaan ja sen alle jäi kaikki kasvillisuus ja eläimet, joitten kivettyneitä jäänteitä kaivetaan nyt sieltä esiin todisteeksi ilmaston muutumisesta ilman ihmisen toimia.
Älä nyt pilaa toisten toiveita. On katsos lohdullista uskoa, että jotain jatkuu jossain, vaikka ei jatkukaan. Siihen että ihminen on ainoa eläin, joka on näin pitkälle tietoinen olemassaolostaan, liittyy myös se haitta, että pelottaa kun tämä loppuu joskus.
Tuo mantra, "Kristuksen kautta", sillä Jeesuksen rooli oli vain luominen, Hänen kauttansa, mutta Paratiisin järjesti Jumala, kuten sen uudelleen ilmestymisessä.
Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Asia on todellisuudessa yksinkertainen.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Tuo mantra, "Kristuksen kautta", sillä Jeesuksen rooli oli vain luominen, Hänen kauttansa, mutta Paratiisin järjesti Jumala, kuten sen uudelleen ilmestymisessä.
Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Asia on todellisuudessa yksinkertainen.Tässä sinulle mantraa.
Room. 1:8
Ensiksi kiitän Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaani teistä kaikista, sillä teidän uskostanne kerrotaan kaikkialla. [Kol. 1:4; 1. Tess. 1:8; Filem. 1:5]
Room. 16:27
Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen! Aamen.
1. Kor. 15:57
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! [Room. 8:37; 2. Kor. 2:14]
Tit. 3:6
Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, [Ap. t. 2:33; Room. 5:5]
1. Piet. 4:11
Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen. [Room. 12:6-8; 1. Kor. 10:31]
Juud. 25
ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen. Anonyymi kirjoitti:
Tässä sinulle mantraa.
Room. 1:8
Ensiksi kiitän Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaani teistä kaikista, sillä teidän uskostanne kerrotaan kaikkialla. [Kol. 1:4; 1. Tess. 1:8; Filem. 1:5]
Room. 16:27
Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen! Aamen.
1. Kor. 15:57
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! [Room. 8:37; 2. Kor. 2:14]
Tit. 3:6
Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, [Ap. t. 2:33; Room. 5:5]
1. Piet. 4:11
Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen. [Room. 12:6-8; 1. Kor. 10:31]
Juud. 25
ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.Todella mantraa, Raamatun kopiointia vailla kontekstia?
Häpeä.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Todella mantraa, Raamatun kopiointia vailla kontekstia?
Häpeä.Niin, konteksti on kaikki kaikessa. Mantrassakin. Todella häpeällistä laittaa mantraa ilman kontekstia.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Todella mantraa, Raamatun kopiointia vailla kontekstia?
Häpeä.Itse pilkkasit mantraa "Kristuksen kautta#, mutta kuitenkin Raamattu kertoo, että Jeesuksen rooli oli muutakin kuin harhapastorin väite.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, konteksti on kaikki kaikessa. Mantrassakin. Todella häpeällistä laittaa mantraa ilman kontekstia.
Jäikö kohdentamatta, esimerkillä?
Konteksti ei ole mikään läpihuutojuttu.Anonyymi kirjoitti:
Itse pilkkasit mantraa "Kristuksen kautta#, mutta kuitenkin Raamattu kertoo, että Jeesuksen rooli oli muutakin kuin harhapastorin väite.
En pilkkaa mantraa vaan todella nauran sen käytöstä lestadiolaisuudessa, mm siitä, että mennään kuoltua Taivaaseen.
Voitko todistaa sen Raamatulla?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse pilkkasit mantraa "Kristuksen kautta#, mutta kuitenkin Raamattu kertoo, että Jeesuksen rooli oli muutakin kuin harhapastorin väite.
Mutta kato se konteksti on se juttu mantrassa. Mantra ei ole mantra ilman kontekstia. Aivan sama kun veneen perämoottorissakin pitää olla konteksti.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
En pilkkaa mantraa vaan todella nauran sen käytöstä lestadiolaisuudessa, mm siitä, että mennään kuoltua Taivaaseen.
Voitko todistaa sen Raamatulla?Älä siirry asiata toiseen. En tiedä lestadiolaisista, mutta Jeesus sanoi:
Joh. 14:2
Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
Matkalla on yleensä päämäärä, mutta matka voi kestää.
Puhuiko Jeesus mielestäsi palturia? Anonyymi kirjoitti:
Älä siirry asiata toiseen. En tiedä lestadiolaisista, mutta Jeesus sanoi:
Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
Puhuiko Jeesus mielestäsi palturia?Tämähän on lestadiolais- palsta, huomioi se.
Jeesus ei koskaan puhunut palturia, siksi olen tällä palstalla todistamassa sitä- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä siirry asiata toiseen. En tiedä lestadiolaisista, mutta Jeesus sanoi:
Puhuiko Jeesus mielestäsi palturia?Oudoksuttaa tuo sanonta; menen valmistamaan teille sijaa. Meinaattekos, että kun Jeesus oli puuseppä ammatiltaan, että hän siellä rakentelisi taloja sekä asumuksia, kun Jumalahan voisi ne tehdä pelkällä hokkus-pokkus tavalla.
Miten kauan Jeesus onkaan jo niitä asuinsijoja rakennellut, eikä valmista liene tullut päätellen siitä, kun ei ole vielä tullu hakemaan omiaan niihin yksiöihin tai isompiin asuntoihin. Ja missä ne asumukset oikein sijaitsevatkaan ? Taivaassa, sinnenhän uskovaiset julistaa olevansa menossa kaiken aikaa. Ja missähän taivaassa, kun todistettavasti näköpiirissä aivan lähi avaruudessa sellaista ei ole.
Kaikkihan perustuu pekkiin uskomuksiin, eli ei voi sanoa sitä tahi tätä, puhuiko Jeesus palturia. Kyllä hän palturia puhui siinä, kun sanoi tulevansa pian takaisin, mutta ne aikakäsitykset pian ja kauan ovat suhteellisia käsitteitä. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Voitko todistaa sen Raamatulla?Olet aivan oikeassa siinä, ettei kukaan ole vielä missään taivaassa, koska silloinhan se kuolleista herättely menettäisi kokonaan merkityksensä tai miksi se olisi enää tarpeellistakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt pilaa toisten toiveita. On katsos lohdullista uskoa, että jotain jatkuu jossain, vaikka ei jatkukaan. Siihen että ihminen on ainoa eläin, joka on näin pitkälle tietoinen olemassaolostaan, liittyy myös se haitta, että pelottaa kun tämä loppuu joskus.
Kyllä vaan, tosi on, ettei uskovaisten ihmisten toive ajattelua sekä uskoa saisi latistaa, mut kun on meitä kyselyiässä olevia, jotka haluumme kovasti kyseenalaistaa uskoa, joka on niin hataralla pohjalla eli ei perustu muuhun kuin epämääräiseen historiallisten ihmeellisyyksien ja yliluonollisten tapahtumien uskomuksiin.
Voimme kaikki uskoa nämä tieteelliset tosiasiat eli nämä, että aurinko joskus sammuu ja elämä sen mukana ja että maapallolla on ollut miljoonia vuosia kaikenlaista elämää ja ihmisiä paljon paljon kauemman aikaa, kuin uskovaisten uskomat 6000 vuotta.
Kristinusko syntyi hyvin myöhään ihmisen ilmestymisen jälkeen maapallolle ja he itse ovat sepittäneet raamatun, jossa on paljon faktaa, mutta myös mielikuvituksen tuotetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähtitaivas todistaa meille sen, ettei mikään ole ikuista milloinkaan, vaan tähdetkin elävät aikansa ja kuolevat, tosin elävät paljon ihmisiä kauemmin.
Ei voi tulla sellaista maailmankaikkeutta,joka olisi pysyvä ja eläisi muuttumattomana ikuisesti. Koska avaruuden kiertokulku ja elämä ei voi pysähtyä paikalleen, niin sehän tarkoittaa vain sitä, ettei me ihmishöperötkään voida koskaan muuttua ikuisiksi muuttumattomiksi olevaisiksi. Uskotko tämän ? Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa siinä, ettei kukaan ole vielä missään taivaassa, koska silloinhan se kuolleista herättely menettäisi kokonaan merkityksensä tai miksi se olisi enää tarpeellistakaan.
Näinhän se menee ja Jumalakin tulee sieltä alas, perustaen Jumalan valtakunnan, Uuden Jerusalemin Israeliin, Ilm 21;1-6.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan, tosi on, ettei uskovaisten ihmisten toive ajattelua sekä uskoa saisi latistaa, mut kun on meitä kyselyiässä olevia, jotka haluumme kovasti kyseenalaistaa uskoa, joka on niin hataralla pohjalla eli ei perustu muuhun kuin epämääräiseen historiallisten ihmeellisyyksien ja yliluonollisten tapahtumien uskomuksiin.
Voimme kaikki uskoa nämä tieteelliset tosiasiat eli nämä, että aurinko joskus sammuu ja elämä sen mukana ja että maapallolla on ollut miljoonia vuosia kaikenlaista elämää ja ihmisiä paljon paljon kauemman aikaa, kuin uskovaisten uskomat 6000 vuotta.
Kristinusko syntyi hyvin myöhään ihmisen ilmestymisen jälkeen maapallolle ja he itse ovat sepittäneet raamatun, jossa on paljon faktaa, mutta myös mielikuvituksen tuotetta.Niin se on. Mutta kun jotkut uskovat, että sininen on punainen ja nurkan takana on norsu, minkäs teet. Paha väittää vastaan, vaikka me tiedämme, että sininen on sininen ja on äärettömän epätodennäköistä, että nurkan takana on norsu.
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko syntyi hyvin myöhään ihmisen ilmestymisen jälkeen maapallolle ja he itse ovat sepittäneet raamatun, jossa on paljon faktaa, mutta myös mielikuvituksen tuotetta.Ei elämä sammu koskaan Maan päältä, kuu, tähdet ja aurinko kyllä, ja valon antaa Jumalan Valtakuntaan, eli Uuteen Jerusalemiin Kristuksen valo.
Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Ap. t. 2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
Ilm. 6:12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi
Sinne Paratiisiin pääsee vain Jeesuksen omat ja saavat nähdä Jumalan.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei elämä sammu koskaan Maan päältä, kuu, tähdet ja aurinko kyllä, ja valon antaa Jumalan Valtakuntaan, eli Uuteen Jerusalemiin Kristuksen valo.
Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Ap. t. 2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
Ilm. 6:12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi
Sinne Paratiisiin pääsee vain Jeesuksen omat ja saavat nähdä Jumalan.#Ei elämä sammu koskaan Maan päältä, kuu, tähdet ja aurinko kyllä,#
Älä valehtele.
Ilm. 20:11
Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
Ilm. 21:1
Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
Ilm. 20:11 Anonyymi kirjoitti:
#Ei elämä sammu koskaan Maan päältä, kuu, tähdet ja aurinko kyllä,#
Älä valehtele.
Ilm. 20:11
Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
Ilm. 21:1
Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
Ilm. 20:11Kerro, missä valehtelin? Aivan konkreettisesti, ja pane Uuden Jerusalemin mitat, jossa Pyhät, eli Jeesuksen omat asuu yhdessä Kolmiyhteisen Jumalan kanssa, eikä lapsia enää tehdä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kerro, missä valehtelin? Aivan konkreettisesti, ja pane Uuden Jerusalemin mitat, jossa Pyhät, eli Jeesuksen omat asuu yhdessä Kolmiyhteisen Jumalan kanssa, eikä lapsia enää tehdä.
Vaikene saatana, kun et ymmärrä lukemaasi.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikene saatana, kun et ymmärrä lukemaasi.
Etkö Vl saatan tiedä Jumalan Valtakunnan mittoja?
Oletko katkera vai muuten Tahkolalla töissä?
- Anonyymi
Miksiköhän Jumala ei tappanut Saatanaa, vaan uhrasi ainoan poikansa syntiemme tähden? Ihmisuhri-kultti.
Joku tässä nyt mättää...- Anonyymi
Jos hän ei ollutkaan kaiken voiva.
Anonyymi kirjoitti:
Jos hän ei ollutkaan kaiken voiva.
Ei se siitä ole kiinni, vaan siitä että pakanoiden määrä tulee tulla täyteen ja vääryys saa palkinnon; Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Arvaa ketä siellä vasemmassa jonossa on?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Uskosi Raamatun Sanaan.
Usko sinäkin pinnasänky kaikki syntisi anteeksi jeesuksen nimessä ja veressä, niin pelastut.
Myös epäuskon saat uskoa suurimpana syntinä anteeksi. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei se siitä ole kiinni, vaan siitä että pakanoiden määrä tulee tulla täyteen ja vääryys saa palkinnon; Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Arvaa ketä siellä vasemmassa jonossa on?Vasemmassa jonossa ovat kaikki, jotka uskollaan rehentelevät. Oikeassa ne, jotka eivät tee uskostaan numeroa, uskovat omaa uskoaan, eivätkä minkään yhteisön uskoa (harhatulkintaa) ja ovat nöyriä.
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmassa jonossa ovat kaikki, jotka uskollaan rehentelevät. Oikeassa ne, jotka eivät tee uskostaan numeroa, uskovat omaa uskoaan, eivätkä minkään yhteisön uskoa (harhatulkintaa) ja ovat nöyriä.
Mutta millä uskolla, se jäi pois.
Heidän usko oli sama Jumala, mitä Pavella ja Hän selvisi sillä, että otti Jeesuksen vastaan.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Tunnistatko tästä itsesi ja Lahkosi; Joh. 10:1 "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.
Siksi olette vasemmassa Jonossa.Anonyymi kirjoitti:
Usko sinäkin pinnasänky kaikki syntisi anteeksi jeesuksen nimessä ja veressä, niin pelastut.
Myös epäuskon saat uskoa suurimpana syntinä anteeksi.Minun kaikki synnit on sovitettu jo Golgatan ristillä?
Ne on putipuhtaat nytkin.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Minun kaikki synnit on sovitettu jo Golgatan ristillä?
Ne on putipuhtaat nytkin.Niin minunkin. Siksi ei tarvitse asiasta enää huolehtia. Voin tehdä mitä vain ja elää miten vain. Kaikki on hyvin.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ne on putipuhtaat nytkin.Jeesushan sovitti kaikkien synnit Golgatalla, joten kaikki on putipuhtaita. Noin ajattelee saalemi. Johannes ampuu alas tuon harhan.
1. Joh. 1:8
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ne on putipuhtaat nytkin.Sinä olet hyvä esimerkki syvästi paatuneesta, jolla ei ole synnintuntoa. Pakanoillakin omatunto luonnostaan erottaa hyvän ja pahan.
Anonyymi kirjoitti:
Niin minunkin. Siksi ei tarvitse asiasta enää huolehtia. Voin tehdä mitä vain ja elää miten vain. Kaikki on hyvin.
Sillä erolla, että seuraan Jeesusta, pysyy kartalla, mitä tai ketä Sinä seuraat, kun miten vain?
Valaisepa.Anonyymi kirjoitti:
Jeesushan sovitti kaikkien synnit Golgatalla, joten kaikki on putipuhtaita. Noin ajattelee saalemi. Johannes ampuu alas tuon harhan.
1. Joh. 1:8
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.Kommentoit eri asiaa.
Jeesus sovitti Lain, mutta missä petän itseäni, kun seuraan Häntä ja on kastettu Häneen, jos Johannes; Johanneksen evankeliumi:
15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Teihinhän tämä asia ei istu, sillä teiltä uupuu kaksi asiaa, Jeesus ja Hänen seuraaminen upotus.
Jumala ei pelasta, ei edes tuomitse, mutta Jeesus tekee tämän Isän luvalla.Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet hyvä esimerkki syvästi paatuneesta, jolla ei ole synnintuntoa. Pakanoillakin omatunto luonnostaan erottaa hyvän ja pahan.
Sinä olet todella epäkurantti. Väitätkö, ettei syntini ole sovitettu Golgatalla ja valehteliko Sinulle outo, Kaikki valtias Jeesus viimeisenä sanomaa; Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Missä se sanotaan Kirjassa (politettuna pakanoiden edustaja, SRK) luonnostaan erottaa hyvän ja pahan.
Kaikesta näkee pakallisen ihmisuskosi.
Kun olet noin kaukaa viisas, kerro koko palstalle, minkä syntini on omatuntoni kadottanut, ja laita siihen konteksti.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Sinä olet todella epäkurantti. Väitätkö, ettei syntini ole sovitettu Golgatalla ja valehteliko Sinulle outo, Kaikki valtias Jeesus viimeisenä sanomaa; Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Missä se sanotaan Kirjassa (politettuna pakanoiden edustaja, SRK) luonnostaan erottaa hyvän ja pahan.
Kun olet noin kaukaa viisas, kerro koko palstalle, minkä syntini on omatuntoni kadottanut, ja laita siihen konteksti.Harhapastori aiemmassa kommentissaan kumoaa sovituksen ja seuraavassa pillastuu puolustamaan, että sovitus tapahtui.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Sillä erolla, että seuraan Jeesusta, pysyy kartalla, mitä tai ketä Sinä seuraat, kun miten vain?
Valaisepa.Jaak. 3:14
Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne. [Ef. 4:31; 1. Joh. 4:20] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhapastori aiemmassa kommentissaan kumoaa sovituksen ja seuraavassa pillastuu puolustamaan, että sovitus tapahtui.
Vastaatko? Eikö harhalesta Golgata riitä?
Pitääkö olla lesta ja vilkuttelu? Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 3:14
Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne. [Ef. 4:31; 1. Joh. 4:20]Lueppa hieman laajemmin, erotat siinä tyhmän ja viisaan.
3 Kuka teistä on viisas ja ymmärtäväinen? Esittäköön hän osoitukseksi hyvästä vaelluksesta tekonsa, sävyisästi, niin kuin viisas tekee.
14 Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne.
15 Sellainen ei ole ylhäältä tulevaa viisautta, vaan maallista, ihmisistä tulevaa, pahojen henkien viisautta.
16 Sillä siellä, missä kateus ja riidanhalu vallitsevat, on myös hillittömyyttä ja kaikenlaista pahaa.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.
18 Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaatko? Eikö harhalesta Golgata riitä?
Pitääkö olla lesta ja vilkuttelu?Oletko piintynyt saalemi ja et harhassasi tajua .En ole lesta, joten säälittävä arvaus. Etkö sinäkään todennäköisesti saalemi ymmärrä lukemaaasi. En ole kommentoinut Golgatan riittävyyttä, vaan harhapastorin kommenttien sekavuutta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Lueppa hieman laajemmin, erotat siinä tyhmän ja viisaan.
3 Kuka teistä on viisas ja ymmärtäväinen? Esittäköön hän osoitukseksi hyvästä vaelluksesta tekonsa, sävyisästi, niin kuin viisas tekee.
14 Mutta jos teidän sydäntänne hallitsee katkera kateus ja riidanhalu, älkää vastoin totuutta kerskuko kuvitellulla viisaudellanne.
15 Sellainen ei ole ylhäältä tulevaa viisautta, vaan maallista, ihmisistä tulevaa, pahojen henkien viisautta.
16 Sillä siellä, missä kateus ja riidanhalu vallitsevat, on myös hillittömyyttä ja kaikenlaista pahaa.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.
18 Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.Ei minun tarvitse lukea. Halusin tuon Raamatun jakeen myötä viestittää harhapastorille hänen ristiriitaisesta käytöksestään ja luuloistaan.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kun olet noin kaukaa viisas, kerro koko palstalle, minkä syntini on omatuntoni kadottanut, ja laita siihen konteksti.Outo sepustus, sairaasta mielestä lähtenyt, ei yllätys.
Room. 2:14
Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko piintynyt saalemi ja et harhassasi tajua .En ole lesta, joten säälittävä arvaus. Etkö sinäkään todennäköisesti saalemi ymmärrä lukemaaasi. En ole kommentoinut Golgatan riittävyyttä, vaan harhapastorin kommenttien sekavuutta.
Ja täällä toinen samanlainen, jota tuo uskonkiukuttelija aina luulee velluksi. Aika syvälle on kauna tainnut mennä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Valaisepa.Taidat seurata enemmänkin itseäsi, kuin Jeesusta,
Anonyymi kirjoitti:
Taidat seurata enemmänkin itseäsi, kuin Jeesusta,
Mihin olettamuksesi perustuu, ja mikä on oma tiesi?
Valaiseminen, jota pyysin taisi unohtua pois, ainoa oli minun arvioiti, oletko joistain katkera?Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tarvitse lukea. Halusin tuon Raamatun jakeen myötä viestittää harhapastorille hänen ristiriitaisesta käytöksestään ja luuloistaan.
Viestittää,,,, mitä.
Ainoa viesti on sekavaisuutesi.Anonyymi kirjoitti:
Outo sepustus, sairaasta mielestä lähtenyt, ei yllätys.
Room. 2:14
Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]Kommentoi asiaa Lain täyttymyksestä, älä Paavalin lain tulkintaa, joka on aivan eriä, eli - "vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki" ja näkyvin osoitus siitä on Vl syntilasta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kommentoi asiaa Lain täyttymyksestä, älä Paavalin lain tulkintaa, joka on aivan eriä, eli - "vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki" ja näkyvin osoitus siitä on Vl syntilasta.
Minusta sinä olet enemmän pakana kuin vl:t.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta sinä olet enemmän pakana kuin vl:t.
Kerro kaikille mikä on pakana?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mihin olettamuksesi perustuu, ja mikä on oma tiesi?
Valaiseminen, jota pyysin taisi unohtua pois, ainoa oli minun arvioiti, oletko joistain katkera?Tietoni perustuu havaintoihini sinun sadoista kirjoituksista.
Anonyymi kirjoitti:
Tietoni perustuu havaintoihini sinun sadoista kirjoituksista.
Millä kompetenssilla teet arvostelua minusta?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Millä kompetenssilla teet arvostelua minusta?
Millä kompetenssilla sinä muka synnitön Bar-jeesus rienaat ja levität harhojasi täällä?
Anonyymi kirjoitti:
Millä kompetenssilla sinä muka synnitön Bar-jeesus rienaat ja levität harhojasi täällä?
Kokeile pelle selvittää ensin mitä bar tarkoittaa ikäkontekstissa
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kokeile pelle selvittää ensin mitä bar tarkoittaa ikäkontekstissa
Oletko harhapastori synnitön niinkuin väität?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko harhapastori synnitön niinkuin väität?
Missä väitän? Sen väitän, että en viitsi sinulle enää vastata, jollei nimi muutu. Kokeile lukea itsellesi sama koulutus, jos vain pystyt. Siinä ei harhalla ole sijaa.
- Anonyymi
Usko on uskon asia, siis "Järki vangiks`ottakaatte", te viisastelijat !!
Raamatun totuudet ovat olleet vuosituhansia ennen teitä tietäjiä, aina oikeassa olijoita !! Kyllä se elämä vielä opettaa, jos ei muuta, niin hiljaa kävelemään ja nöyrtymään, viimeistään kuoleman edellä, mutta toivottavasti heräätte vähän ennen viime henkäystä totuuteen ?- Anonyymi
Vl:stä lähdön jälkeen vasta ymmärsin, kuka on oikeasti nöyrä ja kuka ylpeä. Kuka alistaa katsomuksellaan toista. Ja kuoleman pelkokin loppui heti, kun ymmärsin, että ihminenkin on vain eläin. Tyhmä sellainen, joka täyttää maapallon ja tuhoaa sen. Jos Jumala olisi olemassa, hän varmasti pitäisi myös maapallosta huolen. Mutta voi sitä kyllä selitellä kaikenlaisilla selityksillä koettelemusten ajasta yms. Mieluumin elän tämän ainoan elämäni vapaana ja iloisena, kuin toisten alistamana ja valvomana. Pyydän anteeksi vastailkeyttäni, mutta en malta olla nyt tätä kirjoittamatta: mahtaa teitä harmittaa, kun rajan tuolla puolen ei olekaan mitään ja tuli elettyä elämä toisten määräiltävänä. Mutta raja on pääteasema, eikä teillekään onneksi pettymystä tule.
Miten selität jaon viisaat ja tyhmät neitseet, jossa vain viisaiden usko vei pelastukseen.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miten selität jaon viisaat ja tyhmät neitseet, jossa vain viisaiden usko vei pelastukseen.
Ihan vain vertaamalla sitä Kalevalaan
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jos tätä hetkeä ajattelen, niin olet varmasti tyhmä neitsyt.
Anonyymi kirjoitti:
Valta osa juuri näin, vaikka koko maailmaa ajatellen.
Anonyymi kirjoitti:
En ole neitsyt, vaan naisissa oleva Jeesuksen mies.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
"Naisissa oleva Jeesuksen mies"
jopas - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Valta osa juuri näin, vaikka koko maailmaa ajatellen.
Sinusta oli puhe, älä sotke muita kohtaloosi.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Olisi parempi, kun et noita hölmöyksiäsi toisi julki. Kummallinen otus.
Anonyymi kirjoitti:
Olisi parempi, kun et noita hölmöyksiäsi toisi julki. Kummallinen otus.
Parempi se on selvittää reppanalle, että tietää, kuka minä olen.
Oletko katkera?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oletko katkera?En usko, että hän on. Mutta minä olen. Kun en itse ole noin hyvä, ihana, viisas ja järkevä. Voi hitsi kun on kurjaa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oletko katkera?Joku tietää.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13807495/helluntalainen-jussi-pellikka
- Anonyymi
Näin on ihmisenkin laita, että kun siitä elämä sammuu, eli ruumiin toiminnot lakkaa, niin se on kuollut ruumis, sielu ja henki, jotka eivät menneet mihinkään vaan lakkasivat olemasta.
Vaikea väitettä on kumota mutta omaa kokemusta on paljon,että elämä jatkuu.
Mutta tiedän,että keho menee ja sielu elää kun on kuolematon luotuna.- Anonyymi
Eikös siellä raamatussa ole jossain kohta, jossa sanotaan:" älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin( sen elävän sielunko?), vaan pelätkää häntä joka sekä ruumiin ja SIELUN voi hukuttaa helvettiin"?
Siis kaksi eri asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös siellä raamatussa ole jossain kohta, jossa sanotaan:" älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin( sen elävän sielunko?), vaan pelätkää häntä joka sekä ruumiin ja SIELUN voi hukuttaa helvettiin"?
Siis kaksi eri asiaa.Vai että ruumiin ja sielun voi "hukuttaa" helvettiin. ;ot' ymmärrät helvettiin hukuttamisella ? Maallisen hukkumisen kyllä ymmärtää, mutta se helvettiin hukkuminen vaatii lisäselvitystä.
Helvetissäkin voi kuolla eli hukkua. Se nyt on selvää, ettei helvetissä ole ruumiillisia olentoja, koska tuli polttaisi hetkessä. Sanotaanhan siellä raamatussa, miten syntiset poltetaan niin, ettei heistä ole jäävä juurta eikä oksaa.
Raamattu on ristiriitainen kirja, koska siellä toisessa paikoin jokin asia kumotaan eli annetaan selvästi toisenlainen käsitys kinkkisistä asioista. Ja koska näin on, jokainen uskonlahko saa omille mielipiteilleen sieltä omat todistelunsa mieleiselleen asia kokonaisuudelle.
Kaksi eri asiaa, sielu ja ruumis, joihin uskotaan vahvasti. Sanotaan tyhjänkin olevan jotain ainetta. Joo, onhan siellä näkymätöntä ainetta. Sähkö virtakin on jotain todella merkittävää ainetta, jota ei oikein pysty selittämään tai on selitetty elektronien liikkeeksi. Sähkövirtaa on ihmis aivoissakin ja se häviää sieltä eli lakkaa, kun ihminen kuolee. Sielua ei voi selittää edes sähköiseksi olioksi, koska se tarvitsisi ruumiista irtaantumseksi jonkinlaisia johtimia ja paikan, minne menisi. Näitä asioita ovat raamatun kirjoittajatkin pohtineet luoden oman käsityksensä ihmiskuvasta. Voidakseen edes jotenkin selittää kuolemanjäkeistä elämää on pitänyt keksiä tällainen sielunvaellus oppi. - Anonyymi
Noin on mukava ajatella. Eikä minullakaan olisi mitään sitä vastaan, jos noin olisi . Mutta itse uskon, että kaikki ihmisten rajakokemukset johtuvat alitajunnasta. Aivan kuten pitkiltäkin tuntuvat unet nähdään oikeasti hetkessä, voidaan rajakokemuksia saada hetkessä. Mutta toivotaan toki, että jotain muutakin olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kaksi eri asiaa.Ei tietenkään voi sielua tappaa, kun se on kuviteltu "henkiolento". Jos tämä sielu sitten pannaan helvettiin, niin eihän se voi siellä palaa tulessa, koska tuli ei elä, ellei ole happea ja sitä poltettavaa ainetta. Koska siis sielu ei ole ainetta, se ei voi palaa eikä kärsiä. Onko sielulla tunto aistia tai mitään muutakaan aistia ? Hukuttamisella ymmärrämme maallisessa mielessä tietenkin kuolemista, mutta kun sielu ei voi kuolla, niin eikait sitä voi hukuttaakkaan. Raamattu on ristiriitainen kirja, koska eräässä paikassa on myös maininta, että heidät polttaa tuli, siis syntiset, niin ettei heistä ole jäävä juurta eikä oksaa. Silloinhan on kyse tietysti niistä syntisistä sieluista, jotka eivät eläneet syntisessä ruumiissa sillä tavoin kuin uskovaisen tulisi elää. Syntinen ruumis on saanut jo palkkansa, eli mädäntynyt ja hävinnyt atomeiksi, mutta miksi sieluparka saisi tuomion, koska minkäs se sille voi, kun se ruumis ei elänyt sitä uskovaisen elämää. Minua riepoo hautajaisissa aina tuo sanonta; Jeesus herättää sinut viimeisenä päivänä ! Aivan älytön uskomus siis. Jotta tuhansia ja miljooniakin vuosia sitten atomeiksi haudassa hajonnut olio voisi hetkessä kehittyä samaksi, joka sinne pantiin, tarvitaan todella mahtava taikavoima, jossa luonnon lait syrjäytettäsiin täysin. Ja oletteko miettineet sitä, että pitääkö Jeesuksen käydä joka ikisellä miljardeilla hautapaikoilla erikseen jokahinen taikomassa ylös. Tämän älyttömämpää satua ei maailmassa sitten olekkaan. Uskoakseni kaikkialla maailmankaikkeudessa vallitsee luonnon lait, ei mitkään taikuuden lait, joten emmehän voi uskoa kuolleiden ilmestyvän tyhjästä viimeisenä päivänä. Kirkastettu ruumis sieltä nousee, sanoo saarnamies, ei sama papparainen,, joka sinne 90 vuotiaana pantiin. Jos papparainen ei ole enää entisen näköinen, miten hänet voisi läheiset tunnistaa. Voisiko papparainen saada samat aivot takaisin, mitkä menetti ? Onko papparaisen aivot ja muisti tallennettu levylle ja jotka sitten taiottaisiin aivoihin takaisin. Miettikää nyt hyvät veljet ja miksei sisaretkin, että onko tässä uskonnossa mitään järkeä ? Joo, sanotte tietenkin, jotta usko ei ole järjen asia. Kuitenkin sen täytyy olla järjellinen jollakin tapaa, mutta jota ette osaa ettekä pysty selittämään. Sanotte vaan, että kuollessa kaikki selviää. Minusta kuollut ei tiedä mitään, niinkuin raamattu ihan selvästi sanoo. Saarnaatte kaiken aikaa, miten kuoltuanne menette taivaan iloon. Miten niin, koska raamattu sanoo, että se tapahtuu sitten vasta Jeesuksen tullessa. Missä Jeesus värkkäilee, kun sanoi silloin aikoinaan, ettei tämä sukupolvi katoa, ennen kuin Jeesus palaa takaisin. Mihin hän oikein meni ja millä voimalla ja kyydillä ? Edes valo ei kykene liikkumaan avaruudessa tarpeeksi nopeaa, niin Jeesusko sitten pystyisi menemään valoakin nopeammin. Olisko se niin, että Jevovain opissa se taivas onkin näkymättömänä tässä maapallon ilmakehässä ja että se taivas ja helvetti olisivatkin toisessa uloottuvuudessa ihan tässä lähellämme ?
- Anonyymi
Hei haloo ! Kun Aatamia luotiin, niin ei siinä sanottu sillai, että se sielu tuli jostakin, vaan että ihmisestä TULI elvä sielu sillä hetkellä. Olkaapa nyt tarkkoina tässä, eli se sielu ei TULLUT jostakin vaan siitä tuli sielu sillä hetkellä, kun elämä alkoi ja sydän sykkii. Sinusta tuli elävä sielu sillä hetkellä, kun synnyit tai olithan elävä sikiö jo siitä hetkestä saakka, kun sydän löi ensimäiset lyöntinsä, eli sinut pantiin käyntiin niinkuin auton moottori ja kun se lyönti joskus loppuu, niin samalla sinusta tulee kuollut sielu aivan kuten autosta, joka sammuu. Ja mistäs sää sitten arvelet sen sielun sinuun tulleen ? Oliskos se jonkun aiemmin eläneen ihmisen sielu ? Olisiko se taivaan enekelin sielu ? Eikö ole älytöntä uskoa, että synnittömät sielut lähetettäisiin maan paäälle jolllekkin ihmiselle, joak sitten turmelisi sielunsa syntielämällään ja sieluparka joutuisi helvettiin, eikä pääsisikään takaisin taivaan kunniaan. Aivan älytön uskomus siis. Miten ajattelet näitä esim. Palestiinan ihmisraukkoja, joita terroristi valtio Israel tappaa kaiken aikaan. Eihän niillä ole tätä lestadiolaista ainoaa oikeaa pelastavaa uskoa, eli sun mukaan helvetti olisi tupaten täynnä porukkaa kaikista maailman kansoista. Putini kyllä joutaisi sellaiseen helvettiin, mutta soisin kyllä kaikille Palestiinan siviileille taivas osuuden kärsittyään helvettiä jo enemmän kuin tapreeksi siellä tuhotussa palestiinan pikku valtiossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei haloo ! Kun Aatamia luotiin, niin ei siinä sanottu sillai, että se sielu tuli jostakin, vaan että ihmisestä TULI elvä sielu sillä hetkellä. Olkaapa nyt tarkkoina tässä, eli se sielu ei TULLUT jostakin vaan siitä tuli sielu sillä hetkellä, kun elämä alkoi ja sydän sykkii. Sinusta tuli elävä sielu sillä hetkellä, kun synnyit tai olithan elävä sikiö jo siitä hetkestä saakka, kun sydän löi ensimäiset lyöntinsä, eli sinut pantiin käyntiin niinkuin auton moottori ja kun se lyönti joskus loppuu, niin samalla sinusta tulee kuollut sielu aivan kuten autosta, joka sammuu. Ja mistäs sää sitten arvelet sen sielun sinuun tulleen ? Oliskos se jonkun aiemmin eläneen ihmisen sielu ? Olisiko se taivaan enekelin sielu ? Eikö ole älytöntä uskoa, että synnittömät sielut lähetettäisiin maan paäälle jolllekkin ihmiselle, joak sitten turmelisi sielunsa syntielämällään ja sieluparka joutuisi helvettiin, eikä pääsisikään takaisin taivaan kunniaan. Aivan älytön uskomus siis. Miten ajattelet näitä esim. Palestiinan ihmisraukkoja, joita terroristi valtio Israel tappaa kaiken aikaan. Eihän niillä ole tätä lestadiolaista ainoaa oikeaa pelastavaa uskoa, eli sun mukaan helvetti olisi tupaten täynnä porukkaa kaikista maailman kansoista. Putini kyllä joutaisi sellaiseen helvettiin, mutta soisin kyllä kaikille Palestiinan siviileille taivas osuuden kärsittyään helvettiä jo enemmän kuin tapreeksi siellä tuhotussa palestiinan pikku valtiossa.
Kun eivät usko, niin eivät usko ja sillä siisti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun eivät usko, niin eivät usko ja sillä siisti!
Niin juuri, usko on vain uskoa vailla tietoa ja todisteita. Usko on uskomuksia. Kautta ihmiskunnan historian on uskottu milloin mihinkin henkimaailman asioihin ja olentoihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin on mukava ajatella. Eikä minullakaan olisi mitään sitä vastaan, jos noin olisi . Mutta itse uskon, että kaikki ihmisten rajakokemukset johtuvat alitajunnasta. Aivan kuten pitkiltäkin tuntuvat unet nähdään oikeasti hetkessä, voidaan rajakokemuksia saada hetkessä. Mutta toivotaan toki, että jotain muutakin olisi.
Kun ihminen nukutetaan leikkausta varten, ei voi nähdä edes unia, sillä silloin ollaan niin syvässä tajuttomuuden tilassa. Joskus käy niin, että potilaan sydän pysäytetään tarvittavan toimenpiteen vuoksi, mutta että elintoimontoja muutoin ylläpidetään keinotekoisesti. Sielu voi silloin luulla, että nyt on aika poistua ruumiista ja se leijuu siellä katon rajassa, mutta joutuukin palaamaan takaisin, kun ruumiin kuolemasta ei ollutkaan kysymys. Tässä yksi esim. raja tapauksista. On pystytty herättämään eloon joskus potilas, jonka sydän on ollut pysähdyksissä hetken aikaa, jolloin jotain kummaa aivoissa tapahtuu eli voi nähdä näkyjä. Mutta katsos, kun kovasti humalassa ollut ei muista mitään, eli muisti katoaa. Muisti eikä taju pelaa nukutetussa potilaassa. Herätessäsi sinulla ei ole mitään muistikuvia muusta kuin vain siitä, kun se kuonokoppa pantiin nenääsi nukutusta varten.
- Anonyymi
Et sää tiedä mitään, vaan luulet ja uskot . Koeta yrittää järkeillä sen verran, että millainen olio se sielu on ? Tarviiko se jonkinlaisen reiän tullakseen, eli erotakseen ruumiista ? Mietippä sitäkin, että kenen sielu se sinuun pantiin silloin, kun synnyit ? Oliko se taivaasta tullut enkeli sielu vai mikä.? Jos sielu on kuolematon, niin silloinhan se ei ole koskaan syntynytkään. Sielu kuitenkin vaeltelee kodittomana kuolemasi jälkeen, koska sanassa sanotaan, että noustuasi haudasta, sielusi palaa sinuun takaisin. Nämä nyt ovat vaan sellaisia spekulaatioita, mutta jonkinlainenhan selitys kaikelle täytyy olla olemassa, joko luonnollinen tai yliluonnollinen. Mitään yliluonnollista ei maailmassa ole koskaan ilmennyt. Jos johonkin ilmiöön ei löydy selitystä, niin kyse on vaan siitä, ettei tieteellinen tutkimus ole vielä löytänyt ratkaisua. Tide menee kuitenkin koko ajan hyvää vauhtia eteenpäin ja luonnon salaisuudet selviää pikku hiljaa. Herran tiet ovat tietenkin ja pysyvät tutkimattomina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen nukutetaan leikkausta varten, ei voi nähdä edes unia, sillä silloin ollaan niin syvässä tajuttomuuden tilassa. Joskus käy niin, että potilaan sydän pysäytetään tarvittavan toimenpiteen vuoksi, mutta että elintoimontoja muutoin ylläpidetään keinotekoisesti. Sielu voi silloin luulla, että nyt on aika poistua ruumiista ja se leijuu siellä katon rajassa, mutta joutuukin palaamaan takaisin, kun ruumiin kuolemasta ei ollutkaan kysymys. Tässä yksi esim. raja tapauksista. On pystytty herättämään eloon joskus potilas, jonka sydän on ollut pysähdyksissä hetken aikaa, jolloin jotain kummaa aivoissa tapahtuu eli voi nähdä näkyjä. Mutta katsos, kun kovasti humalassa ollut ei muista mitään, eli muisti katoaa. Muisti eikä taju pelaa nukutetussa potilaassa. Herätessäsi sinulla ei ole mitään muistikuvia muusta kuin vain siitä, kun se kuonokoppa pantiin nenääsi nukutusta varten.
Lääke tiede on saatanasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun ihminen nukutetaan se on käytännössä kuollut jollei anestesia lääkärit saa sitä herätettyä sielun irrottaminen ruumiista on sairasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun ihminen nukutetaan se on käytännössä kuollut jollei anestesia lääkärit saa sitä herätettyä sielun irrottaminen ruumiista on sairasta
Kuten kaikki muutkin nukutus lääkkeet kaikki muu nukkuminen on astraali matkailua eikä siitä voi herätä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten kaikki muutkin nukutus lääkkeet kaikki muu nukkuminen on astraali matkailua eikä siitä voi herätä
mut nukutettiin kerran saatana ja nää kuusi pää lääkärit teki mulle ympäri leikkauksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mut nukutettiin kerran saatana ja nää kuusi pää lääkärit teki mulle ympäri leikkauksen
ihan sama olinko kuillut mut ihmisen ympäri leikkauksesta tulee kuoleman tuomio ja kaikki maailman lääketiede tapetaan lääkäreitä myöten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan sama olinko kuillut mut ihmisen ympäri leikkauksesta tulee kuoleman tuomio ja kaikki maailman lääketiede tapetaan lääkäreitä myöten
saatanan palveluksessa olevat lääkärit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatanan palveluksessa olevat lääkärit
Pahin lääke tieteen pilkka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahin lääke tieteen pilkka
varmaan kuollin sillon ja menetin uskoni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
varmaan kuollin sillon ja menetin uskoni
no sillä ei ole väliä suomalaiset saatanat tapetaan sen vuoksi heidän juutalainen kunikaansa telottaa heidät tietävät että jeesus on mukava ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no sillä ei ole väliä suomalaiset saatanat tapetaan sen vuoksi heidän juutalainen kunikaansa telottaa heidät tietävät että jeesus on mukava ihminen
Jeesus jakaa namia ja antaa synnit anyeeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus jakaa namia ja antaa synnit anyeeksi
anteeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
anteeksi
No ei anna yhtään mitäön
- Anonyymi
veitsellä alottitte ja veitseen se looetetaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
veitsellä alottitte ja veitseen se looetetaan
vai että että aletaan ihmisiä silpomaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai että että aletaan ihmisiä silpomaan
avuttomia lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
avuttomia lapsia
suomelle tehdään sellainen ympärileikkaus et tietää juutalaisen syntyneen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
enkä ymmärrä miten äiti voi viedä lapsensa ympäri leikattavaksi kumartakaa epä uskoset saatanat teidän jumalaanne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläs ny harmittele tuota ymärileikkaustasi, sillä se on miehelle hyvinkin tarpeellinen, eli tuo esinahka on yhtä tarpeeton kuin umpisuoli, jotka joutaakin poistaa. Naiselle ympärileikkaus sen sijaan on ihan turha ja josta on erittäin pahat haitta vaikutukset. Jeesuksen aikana ei tiettävästi tehty naisille, vaan pojille esinahan poistoja, mutta mistä hiivatista ne tuolla Afrikassa saivat päähän alkaa tyttölapsia silpomaan ? 😫
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei anestesia lääkärin tarvitse herätellä nukutettua, vaan kyllä hän herää omia aikojaan. Itsekkin ollut anestesioitu ja en kyllä ole koskaan ollut niin syvässä "unessa" kuin nukutettuna ja en muista mitään leijailukokemuksia, jollaisia jotku ovat kokeneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääke tiede on saatanasta
Mites sää nyt tollai aloit lääketiedettä parjaamaan, kun lääketiedehän on ihmiskunnalle parasta, mitä voi ikänään olla. Sata vuotta sitten kuoltiin paljon ja ennen aikaisesti vain sen takia, kun lääketiede oli kehittymätöntä. Niin, tuo sana lääketiede sana kirjoitetaan siis yhteen, ei erikseen.
- Anonyymi
Ihan hyvä kirjoitus sielusta.
En ole vintilainen,en muuta mitään.
Silti kävi,että erkanin kehostani nukkuessani.
Palasin mutta jysähdin kehooni todela kovasti..jäi kova kokemus. - Anonyymi
Mistä sielun kuolemattomuusoppi on tullut ?
En osaa sanoa itseni kohdalla,näen sellaisa mitä muut sanovat oudoksi,saan kuvattua,tunnen vierelläni..
Tunnen ihmisen "virran",onko positiivinen vai nega.. >> Mitään yliluonnollista ei maailmassa ole koskaan ilmennyt. Jos johonkin ilmiöön ei löydy selitystä, niin kyse on vaan siitä, ettei tieteellinen tutkimus ole vielä löytänyt ratkaisua.>>
Tuolle "Järkeilylle" on olemassa ihan termi: Kehäpäätelmä.
Jos kaikki on luonnollista niin silloin mitään yliluonnollista ei ole olemassa.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Mitään yliluonnollista ei ole vaan luonnollista. Avaruutta tutkittaessa siellä ei ole havaittu olevan mitään taian omaista , vaan sitä mukaa kun tieto ja ymmärrys on lisääntynyt, niin kaikkiin avaruuden ilmiöihin on löytynyt luonnollinen selitys. Koska kaikkiin ilmiöihin täällä maapallolla sekä avaruudessa ei ole vielä löytynyt selitystä, niin niitä me tuppaamme pitämään yliluonnollisina ja jumalallisina. Nuo raamatun kertomukset ovat juuri näitä selittämättömiä ilmiöitä, kuten esim. se, kun Joona oli valaan vatsassa kolme päivää. Uskokoon ken haluaa, mutta se ja monet muut tapahtumat eivät ole mahdollisia luonnonlakien mukaan. Miksi niitä ihmeitä ei tapahdu enää, vaan silloin kauan sitten ? Muut kuin raamatun historioitsijat eivät tunnista näitä ihmeitä tapahtuneen silloinkaan ja miksi nämä ihmeet keskittyivät vain tälle lähi-idän alueelle ? Kaikkina aikoina on Jeesuksen tavoin tullut kaikenlaisia uskonnon saarnaajia joka puolelta maailmaa, varsinkin Yhdysvalloista, jossa esim. Mormoni Josephille Jeesus ilmestyi ja antoi kultaisia tauluja. Uskoo ken tahtoo !
>>Sinusta tuli elävä sielu sillä hetkellä, kun synnyit tai olithan elävä sikiö jo siitä hetkestä saakka, kun sydän löi ensimäiset lyöntinsä, eli sinut pantiin käyntiin niinkuin auton moottori ja kun se lyönti joskus loppuu, niin samalla sinusta tulee kuollut sielu aivan kuten autosta, joka sammuu. Ja mistäs sää sitten arvelet sen sielun sinuun tulleen ?>>
Tuleeko autosta elävä sielu kun sen moottori käynnistetään?
Entä leivänpaahtimesta kun siihen laitetaan virta?
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Kyllä tulee autosta ja leivänpaahtimesta omalla tavallaan elävä mekaaninen sielu ja sinusta sekä minusta taas biologinen elävä sielu ja samaaan hengenvetoon tietysti kuollut mekaaninen sielu ja kuollut biologinen sielu 😊
- Anonyymi
"Mistä sielun kuolemattomuusoppi on tullut ?"
Jostain itämaisesta sielunvaellususkonnosta.
Raamattu ei sellaista tunne, ainoastaan ylösnousemuksen, joka ei ole sama asia.Kyllä Raamattu tuntee sielunkuolemattomuusvalheen synnyn, eli nykyaikaisen spiritismin alkusanat; Ne olivat "ette suinkaan kuole" kun saatana-käärme viekoitteli Eeva syömään kiellettyä hedelmää.
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
3:2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot- Anonyymi
Kyllä Raamattu tuntee sielunkuolemattomuusvalheen synnyn, eli nykyaikaisen spiritismin alkusanat; Ne olivat "ette suinkaan kuole" kun saatana-käärme viekoitteli Eeva syömään kiellettyä hedelmää.
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
3:2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhotEsitän vasta väitteen oliko ihminen kuolematon ennenku lankes syntiin
- Anonyymi
Kyllä Raamattu tuntee sielunkuolemattomuusvalheen synnyn, eli nykyaikaisen spiritismin alkusanat; Ne olivat "ette suinkaan kuole" kun saatana-käärme viekoitteli Eeva syömään kiellettyä hedelmää.
1.Mooseksen kirja:
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhottaivaasta langenneet enkelit yhty maan tyttäriin ja syntyi kuolleita sieluja jotka oli pimeyden ympäröimiä
Anonyymi kirjoitti:
Esitän vasta väitteen oliko ihminen kuolematon ennenku lankes syntiin
Ihmisillä oli pääsy elämän puun luo, ennen syntiinlankeemusta.
Anonyymi kirjoitti:
1Moos. 2:9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän- ja pahantiedon puun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taivaasta langenneet enkelit yhty maan tyttäriin ja syntyi kuolleita sieluja jotka oli pimeyden ympäröimiä
Tarkenna vähän eli keitä ovat maan tyttäret, eivätkö maan pojat ? Onpa se kummaa, kun näille langenneille enkeleille ei suotu parannuksen armoa eli anteeksi antamusta. Sekin on kummaa, että kun Aatami ja Eeva lankesivat, niin hekään eivät saaneet pientä syntiään anteeksi, vaan se oli molemmissa tapauksissa kerrasta poikki. Miten sitten syntyy kuolleita sieluja ?, mikä onkin ennenkuulumaton asia. Lestadiolais oppi tuntee vain sielujen kuolemattomuuden, mutta eivät saarnoissaan täsmennä, milloin, ja mistä nämä sielut tulevat ihmiseen ja ovatko ne taivaasta tulleita lankeamattomien enkeleiden sieluja ? Ei siis voi olla niin, että kun ihmislapsi syntyy, niin siihen syntyy samalla uusi sielu, joka ei sitten koskaan kuole, eli sielulla olisi sillä hetkellä alku, mutta ei loppua. Meitä täällä ympäröi siis pimeyden maailma, jossa liikkuu kaikenlaisia näkymättömiä sieluja vaeltelemassa ympäriinsä. Perustelen tätä sillä, kun opetetaan sielun eroavan ruumiista kuollessamme joka taas jää odottelemaan sitä ylösnousemusta palatakseen taas siihen ruumiiseen, josta kauan sitten joutui lähtemään. Melkosita ristiriitaa, sillä kuunnellessa lestadiolaista saarnaa, siellä toistetaan yhtenään, kuinka sielumme menee taivaaseen heti kuoltuamme, mutta nyky saarnoissa jätetään kertomatta, mihin ne epäuskoisten sielut menevät, eli ei kehdata puhua helvetistä enää niinkuin silloin vaikkapa 1960 luvun palopuheissa, joissa helvetillä hehkutettiin ja saatiin naisväki ekstaasiin eli liikutusten tilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan, sillä eiväthän he olleet mitään kuolemattomia ruumiita, joissa esim. hampaat eivät olisi koskaan kuluneet. Kyllä he olivat luonnonmukaisia ja luonnon lakien alaisuudessa samalla tapaa niinkjuin me kaikki ollaan tänäkin päiviänä. Ei ruumis voi olla kuiolematon, se on niin täysin luonnonlakien vastaista höpinää. Yhä edelleen on tutkinnassa ja pohdinnassa olevaisuuden arvoitus, että mistä ja miten kaikki sai alkunsa. Jo ammoisista luola ihmisten ajoista saakka on tätä samaa syntymekanismia pohdittu ja eräät viisaat ovatkin keksineet raamatun, joka selittää kaiken sadun omaisella tavalla, koska parempaa selitystä ei ole vieläkään saatu selvitettyä. Miksi ne ihmeiden tapahtumat lakkasivat Jeesuksen kuolemaan. Jeesus oli taikuri, jolla oli kykyä tehdä ihmeitä, mutta nehän ovatkin vaan sepitettyjä tarinoita. Miksi apostolit eivät kyenneet samaan, vaikka Jeesus antoi heille pyhän hengen voiman tehdä ihmeitä, kuten kielillä puhumista ja kuolleistakin herättämistä. Ainoa asia, mihin on kyetty, on tämä syntien anteeksi antaminen, johon taas ei lestadiolais opin mukaan kykene muut kuin vain he itse. Ainoat asiat, joita lestadiolainen saarnaaja toistaa perä jälkeen, on vaan tämä, uskokaa itse syntinne anteeksi, että pääsette kuoleman jälkeen heti taivaaseen. Syntejä pitää siis lakkaamatta itse uskoa anteeksi, eli ei riitä että joku vuosi takaperin ne uskoi. Tämä syntien automaatti antaa kaikille joka kerta seuroissa käydessä synnit anteeksi, eli saarnaajan ei tarvitse sitä henkilökohtaisesti julistaa, sen kun vaan istut penkissä ja odotat hetkeä, jolloin koko salilliselle kansaa julistetaan synninpäästö yhdellä kertaa. Sama rituaalihan toistuu kirkossakin, tosin vähn eri tavalla, eli pappi julistaa synnit anteeksi ilman Jeesuksen nimessä ja veressä taikasanoja tehden samalla ristinmerkin rintaansa, mitä tapaa taas lestadiolais seuroissa ei ole. Toki vieläkin on sitä vanhempaa ikäpolvea seuroissa, joka ei luota tähän synninpäästö automaattiin, vaan haluaa varmistua asiasta anomalla saarnaajalta henkilökohtaisesti kättä huiskauttamalla synneistä vapahdusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan, sillä eiväthän he olleet mitään kuolemattomia ruumiita, joissa esim. hampaat eivät olisi koskaan kuluneet. Kyllä he olivat luonnonmukaisia ja luonnon lakien alaisuudessa samalla tapaa niinkjuin me kaikki ollaan tänäkin päiviänä. Ei ruumis voi olla kuiolematon, se on niin täysin luonnonlakien vastaista höpinää. Yhä edelleen on tutkinnassa ja pohdinnassa olevaisuuden arvoitus, että mistä ja miten kaikki sai alkunsa. Jo ammoisista luola ihmisten ajoista saakka on tätä samaa syntymekanismia pohdittu ja eräät viisaat ovatkin keksineet raamatun, joka selittää kaiken sadun omaisella tavalla, koska parempaa selitystä ei ole vieläkään saatu selvitettyä. Miksi ne ihmeiden tapahtumat lakkasivat Jeesuksen kuolemaan. Jeesus oli taikuri, jolla oli kykyä tehdä ihmeitä, mutta nehän ovatkin vaan sepitettyjä tarinoita. Miksi apostolit eivät kyenneet samaan, vaikka Jeesus antoi heille pyhän hengen voiman tehdä ihmeitä, kuten kielillä puhumista ja kuolleistakin herättämistä. Ainoa asia, mihin on kyetty, on tämä syntien anteeksi antaminen, johon taas ei lestadiolais opin mukaan kykene muut kuin vain he itse. Ainoat asiat, joita lestadiolainen saarnaaja toistaa perä jälkeen, on vaan tämä, uskokaa itse syntinne anteeksi, että pääsette kuoleman jälkeen heti taivaaseen. Syntejä pitää siis lakkaamatta itse uskoa anteeksi, eli ei riitä että joku vuosi takaperin ne uskoi. Tämä syntien automaatti antaa kaikille joka kerta seuroissa käydessä synnit anteeksi, eli saarnaajan ei tarvitse sitä henkilökohtaisesti julistaa, sen kun vaan istut penkissä ja odotat hetkeä, jolloin koko salilliselle kansaa julistetaan synninpäästö yhdellä kertaa. Sama rituaalihan toistuu kirkossakin, tosin vähn eri tavalla, eli pappi julistaa synnit anteeksi ilman Jeesuksen nimessä ja veressä taikasanoja tehden samalla ristinmerkin rintaansa, mitä tapaa taas lestadiolais seuroissa ei ole. Toki vieläkin on sitä vanhempaa ikäpolvea seuroissa, joka ei luota tähän synninpäästö automaattiin, vaan haluaa varmistua asiasta anomalla saarnaajalta henkilökohtaisesti kättä huiskauttamalla synneistä vapahdusta.
joo ei tarvi itse julistaa kun pappi julistaa synnin päästön
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkenna vähän eli keitä ovat maan tyttäret, eivätkö maan pojat ? Onpa se kummaa, kun näille langenneille enkeleille ei suotu parannuksen armoa eli anteeksi antamusta. Sekin on kummaa, että kun Aatami ja Eeva lankesivat, niin hekään eivät saaneet pientä syntiään anteeksi, vaan se oli molemmissa tapauksissa kerrasta poikki. Miten sitten syntyy kuolleita sieluja ?, mikä onkin ennenkuulumaton asia. Lestadiolais oppi tuntee vain sielujen kuolemattomuuden, mutta eivät saarnoissaan täsmennä, milloin, ja mistä nämä sielut tulevat ihmiseen ja ovatko ne taivaasta tulleita lankeamattomien enkeleiden sieluja ? Ei siis voi olla niin, että kun ihmislapsi syntyy, niin siihen syntyy samalla uusi sielu, joka ei sitten koskaan kuole, eli sielulla olisi sillä hetkellä alku, mutta ei loppua. Meitä täällä ympäröi siis pimeyden maailma, jossa liikkuu kaikenlaisia näkymättömiä sieluja vaeltelemassa ympäriinsä. Perustelen tätä sillä, kun opetetaan sielun eroavan ruumiista kuollessamme joka taas jää odottelemaan sitä ylösnousemusta palatakseen taas siihen ruumiiseen, josta kauan sitten joutui lähtemään. Melkosita ristiriitaa, sillä kuunnellessa lestadiolaista saarnaa, siellä toistetaan yhtenään, kuinka sielumme menee taivaaseen heti kuoltuamme, mutta nyky saarnoissa jätetään kertomatta, mihin ne epäuskoisten sielut menevät, eli ei kehdata puhua helvetistä enää niinkuin silloin vaikkapa 1960 luvun palopuheissa, joissa helvetillä hehkutettiin ja saatiin naisväki ekstaasiin eli liikutusten tilaan.
ne oli maan vartijoita serafeja jotka lankes ihmisten tyttärien ne sitoivat toinen toisensa kirouksista ja ajattelivat luoda paremman ihmisen syntyi jättiläisiä ja eri rotuja jos tota pohtii elävä sielu on ihmisellä mutta jos niitten jälkeläiset oli sittenkin sieluttomia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne oli maan vartijoita serafeja jotka lankes ihmisten tyttärien ne sitoivat toinen toisensa kirouksista ja ajattelivat luoda paremman ihmisen syntyi jättiläisiä ja eri rotuja jos tota pohtii elävä sielu on ihmisellä mutta jos niitten jälkeläiset oli sittenkin sieluttomia
eläimilläkin on sielu ja jos turmelee sen ne syyttää siitä viimeisellä tuomiolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eläimilläkin on sielu ja jos turmelee sen ne syyttää siitä viimeisellä tuomiolla
mutta tota kohtaa en usko
- Anonyymi
Ihmisillä oli pääsy elämän puun luo, ennen syntiinlankeemusta.
mutta ei sen jälkeen sitä pistettiin vartioimaan kerubi jolla on tulinen miekka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta ei sen jälkeen sitä pistettiin vartioimaan kerubi jolla on tulinen miekka
paratiisi on keskellä maata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paratiisi on keskellä maata
lentokoneetkin lentää pohjois navan sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lentokoneetkin lentää pohjois navan sivusta
vanhoissa kartoissa sen ympärillä oli vielä edenin paratiisin kaksi virtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vanhoissa kartoissa sen ympärillä oli vielä edenin paratiisin kaksi virtaa
Haluan nähdä sen kaverin joka on käyny pohjoiis navalla historia on vale
- Anonyymi
1.Mooseksen kirja:
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhotTuo Eedenin paratiisi ei ollut todellakaan mikään autuaallinen paikka, koska sinne sijoitettiin myös langenneet enkelit ja myös itse pääpukari Saatana. On lapsellista kuvitella, että nämä kaksi ihmistä olisivat kestäneet Saatanan läsnä oloa loputtomiin, vaan jossakin vaiheessa he olisivat ennemmin tai myöhemmin tulleet petetyiksi. Synti ei siis suinkaan alkanut siitä hetkestä, kun haukattiin omenaa, vaan se oli jo siellä paratiisissa ja miksipä ei olisi ollut, kun nämä synti oliot kerran siellä olivat läsnä. Synti ja sielut ovat siis aina olleet olemassa, eli synti on ollut taivaassakin ja siirrettiin sieltä tänne maa planeetalle. Onko kukaan miettinyt, olisiko syntiä muilla planeetoillla, kuten esim. marsissa tai jollain muulla asutulla planeetalla. Hehe, hee.. kun Aatami ja Eeva eivät tienneet pahan olemassa olosta, niin kuinka he olisivat voineet tietää olevansa pahan teossa. Minusta elämän puu siellä paratiisissa olisi pitänyt Jumalan aidata niin hyvin, etteivät nämä kaksi olisi sinne päässeet tekemään tätä virhe liikkua ja sitten vielä kissan kokoisilla kirjaimilla tauluun teksti, ettei tämä kerran Jumalalta saatu suu sanallinen varoitus olisi päässyt heiltä unohtumaan. Pohdinta ei lopu tähän, sillä luodessaan nämä kaksi, heidät tietysti tehtiin suoraan aikusiksi ilman lapsuutta, sillä kukapa heitä olisi opettanut ja neuvonut esim. puhekielen ymmärtämiseen. Mitähän niissä silmissä oli sellaista, etteivät muka ennen syntiin lankeemusta huomanneet olevansa alasti. Varmaan heillä ei ollut sitten seksi halujakaan, kun ei toisen alastomuus kiihoittanut. Ja ajatelkaapa sitäkin, ettei Eeva olisi voinut tulla raskaaksi, koska heidänhän piti suunnitelman mukaan elää vain kahdestaan halki iäisyyksien. Olihan siinä syntiin lankeemuksessa se hyvä puoli, että suku alkoi lisääntymään, kun se muutoin olisi jämähtänyt vain kahteen koko asutulla maapallolla. Onhan tämä paratiisi juttu niin sadun omainen, ettei paremmin sadun juonta olisi voinut kehitellä. Ja käärme osasi puhua . Ei varmasti osannut, vaan se on ollut joku muu henkilö, joka siellä paratiisissa teki tuttavuutta näille kahdelle. Ja kun pohditaan, kenen kanssa ainoa poika Aabel alkoi sukua jatkamaan, kun kehtasi tappaa veljensä mitättömän riidan seurauksena, niin vastauksena on kuulema, että oli Jumalan poikia ja tyttäriä, eli eivät Aatami ja Eeva suinkaan olleet ainoat Jumalan tekemät ihmiset.
Minusta kaikki kedon eläimet ja myös sudet ja pedot olivat "synnittömässä" paratiisissa veljiä keskenään, eli eivät tappaneet toisiaan syödäkseen, mutta yhdestä otuksesta käärmeestä Jumala teki tarkoituksella häijyn, jotta saisi eksytettyä Aatamin ja Eevan lankemaan syntiin. Jumalan suunnitelmahan ei olisi toteutunut, ellei tätä syntiinlankeemusta olisi tapahtunut. Kyllä koko paratiisi kertomus on niin sadun omaista kuin olla ja voi, mutta tälläisen on Mooses sepittänyt pohtiessaan itse tätä maailmaa ja olevaisen arvoitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan nähdä sen kaverin joka on käyny pohjoiis navalla historia on vale
vatikaanin holvista varmaan löytyy tietoa varmaan aatamin olenkin in siellö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vatikaanin holvista varmaan löytyy tietoa varmaan aatamin olenkin in siellö
onena
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onena
dinosauruksista kertovia tauluja on 1500 luvulta jossa ihmiset ratsasti niillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
dinosauruksista kertovia tauluja on 1500 luvulta jossa ihmiset ratsasti niillä
joku oli joskus käynyt museossa kattilassa mitä dinosaurukset oli ne ikinä muovia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joku oli joskus käynyt museossa kattilassa mitä dinosaurukset oli ne ikinä muovia
kiipes laidan yli koskettelemaan niitä oliko ne sit alun perin lohikäärmeen luita mitä ne löys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kiipes laidan yli koskettelemaan niitä oliko ne sit alun perin lohikäärmeen luita mitä ne löys
bermudan kolmiossa on iso kristalli pyramidi ja joku tyyppi luotas että siellä olisi kaksi sinnepäin kaikki apollonin kuu lennot menee et tais kuun vallotus olla amerikkalaisten pro pa gandaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
bermudan kolmiossa on iso kristalli pyramidi ja joku tyyppi luotas että siellä olisi kaksi sinnepäin kaikki apollonin kuu lennot menee et tais kuun vallotus olla amerikkalaisten pro pa gandaa
avaruutta ei ole maahan luotiin vedestä ja erotettiin vedestä vesien väliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
avaruutta ei ole maahan luotiin vedestä ja erotettiin vedestä vesien väliin
jossakin oli juttua et 1000 km syvyydessä on vettä varmaan kairannu aika syvöän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jossakin oli juttua et 1000 km syvyydessä on vettä varmaan kairannu aika syvöän
syväön
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syväön
syvään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syvään
Venäläiset kuulemma kairas 11 km syvyyteen ja siellä on aika kuuma et onks se helvetti siellä pyöriikö siellä laava virrat ja aiheuttaa seismisiä ilmiöitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäläiset kuulemma kairas 11 km syvyyteen ja siellä on aika kuuma et onks se helvetti siellä pyöriikö siellä laava virrat ja aiheuttaa seismisiä ilmiöitä
valkoinen talo kaivettiin esille hiekasta samaten rauta tiet kukaan ei muista mitään 1780 ja 1810 luvun tapahtumista jostakin jäästä löytyny materiaalia joka on jäähtynyt tosi nopeasti ja löytyny kilometrin syvysiä vesikuoppia onko käyty ydin sota
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Eedenin paratiisi ei ollut todellakaan mikään autuaallinen paikka, koska sinne sijoitettiin myös langenneet enkelit ja myös itse pääpukari Saatana. On lapsellista kuvitella, että nämä kaksi ihmistä olisivat kestäneet Saatanan läsnä oloa loputtomiin, vaan jossakin vaiheessa he olisivat ennemmin tai myöhemmin tulleet petetyiksi. Synti ei siis suinkaan alkanut siitä hetkestä, kun haukattiin omenaa, vaan se oli jo siellä paratiisissa ja miksipä ei olisi ollut, kun nämä synti oliot kerran siellä olivat läsnä. Synti ja sielut ovat siis aina olleet olemassa, eli synti on ollut taivaassakin ja siirrettiin sieltä tänne maa planeetalle. Onko kukaan miettinyt, olisiko syntiä muilla planeetoillla, kuten esim. marsissa tai jollain muulla asutulla planeetalla. Hehe, hee.. kun Aatami ja Eeva eivät tienneet pahan olemassa olosta, niin kuinka he olisivat voineet tietää olevansa pahan teossa. Minusta elämän puu siellä paratiisissa olisi pitänyt Jumalan aidata niin hyvin, etteivät nämä kaksi olisi sinne päässeet tekemään tätä virhe liikkua ja sitten vielä kissan kokoisilla kirjaimilla tauluun teksti, ettei tämä kerran Jumalalta saatu suu sanallinen varoitus olisi päässyt heiltä unohtumaan. Pohdinta ei lopu tähän, sillä luodessaan nämä kaksi, heidät tietysti tehtiin suoraan aikusiksi ilman lapsuutta, sillä kukapa heitä olisi opettanut ja neuvonut esim. puhekielen ymmärtämiseen. Mitähän niissä silmissä oli sellaista, etteivät muka ennen syntiin lankeemusta huomanneet olevansa alasti. Varmaan heillä ei ollut sitten seksi halujakaan, kun ei toisen alastomuus kiihoittanut. Ja ajatelkaapa sitäkin, ettei Eeva olisi voinut tulla raskaaksi, koska heidänhän piti suunnitelman mukaan elää vain kahdestaan halki iäisyyksien. Olihan siinä syntiin lankeemuksessa se hyvä puoli, että suku alkoi lisääntymään, kun se muutoin olisi jämähtänyt vain kahteen koko asutulla maapallolla. Onhan tämä paratiisi juttu niin sadun omainen, ettei paremmin sadun juonta olisi voinut kehitellä. Ja käärme osasi puhua . Ei varmasti osannut, vaan se on ollut joku muu henkilö, joka siellä paratiisissa teki tuttavuutta näille kahdelle. Ja kun pohditaan, kenen kanssa ainoa poika Aabel alkoi sukua jatkamaan, kun kehtasi tappaa veljensä mitättömän riidan seurauksena, niin vastauksena on kuulema, että oli Jumalan poikia ja tyttäriä, eli eivät Aatami ja Eeva suinkaan olleet ainoat Jumalan tekemät ihmiset.
Minusta kaikki kedon eläimet ja myös sudet ja pedot olivat "synnittömässä" paratiisissa veljiä keskenään, eli eivät tappaneet toisiaan syödäkseen, mutta yhdestä otuksesta käärmeestä Jumala teki tarkoituksella häijyn, jotta saisi eksytettyä Aatamin ja Eevan lankemaan syntiin. Jumalan suunnitelmahan ei olisi toteutunut, ellei tätä syntiinlankeemusta olisi tapahtunut. Kyllä koko paratiisi kertomus on niin sadun omaista kuin olla ja voi, mutta tälläisen on Mooses sepittänyt pohtiessaan itse tätä maailmaa ja olevaisen arvoitusta.Kannattaisi ensin perehtyä asiaan, josta tuollaisen palopuheen pidit.
Lue ensin ajatuksen- ja rukouksen kanssa luomiskertomus, niin voidaan keskustella asiasta.
- Anonyymi
Justus se oli joka näki unta et on kuolematon. Päissään pisti pötkölleen niin siitäkö ois johtunna. Ja rapuloissaan hoki noita horiskojansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1385997Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5515852Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313326- 4122335
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401450- 521426
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1811350- 771307
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N131074Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731051