Miksi Finnair voi jatkuvasti rikkoa kuluttajansuojalakia?

Kiitos hatusta ja aurinkovo...

Finnair on jatkuvati mainostanut alkaen hintoja 149 euroa Turusta, asun urun naapurikunnassa.

Kun matkat ovat tulleet myyntiin maanantaina, niin itse tärkeiksi kokemiini Hampuriin, Pariisiin, Frankfurtiin ja nyt Dusseldorfiin 16.5. maanantaina ei ollut ainoataan vapaata paikkaa, kun kävin läpi kaikki lähtöpäivät.

Valitin asiasta Frankfurtin kohdalta, jolloin Finnairi myönsi, että järjestelmä ei ole kunnossa ja asia korjataan. Kiitos hatusta ja aurinkovoiteesta, jotka Finnairi lähetti "arv Kaikki jatkuu kuitenkin ennallaan.

Miten ihmeessä Finnair voi jatkuvasti rikkoa suomalaista kuluttajansuojalainsäädäntöä?

10

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa kokenut

      Finnair on lentoyhtiönä tasokas ja kotimainen, mutta liian suuri ja ylimielinen. Samaa olen kokenut kuin kirjoittaja.

    • Onko muuallakin näin??

      Joo,etsin tänään maanantaina Turusta Pariisiin 149 euron matkoja.. En löytänyt yhtään.. onko tää vaan turun alueen ongelma vai onko näin muuallakin??

      • Matkustaja

        Finnair on hyvä yhtiö, mutta tällainen vilpillisyys ei tee hyvää yhtiön tasokkaalle maineelle.


      • tarjoukset

    • ei koskaan enää finskillä

      Finnair on kusettanut suomalaisia ainakin viimeiset 50 vuotta: palvelu on hapanta, hinnat äärettömän kalliita, firma on lyhyesti sanottuna SURKEA.

      Sama lääke pätee lentoihin kuin puheluihin: kilpailu notkistaa eli lisää vaihtoehtoja pitää saada ja nopeasti. Kuluttajat: valitkaa myös sitten se parempi vaihtoehto. Minä en ainakaan lennä Finnairilla tai asioi Alkossa jos näille KOMMUNISTI-MONOPOLEILLE vaan on vaihtoehtoja.

      • miksi-miksi

        En ole kanssasi samaa mieltä. Finnair kestää kansainvälisen vertailun, ongelmineenkaan.

        Se vain tuntuu pahalta, ettei Finnair reagoi olemassa oleviin ongelmiin, se on yhdenlaista asiakkaan halveksuntaa.


      • Chatherin
        miksi-miksi kirjoitti:

        En ole kanssasi samaa mieltä. Finnair kestää kansainvälisen vertailun, ongelmineenkaan.

        Se vain tuntuu pahalta, ettei Finnair reagoi olemassa oleviin ongelmiin, se on yhdenlaista asiakkaan halveksuntaa.

        Kun puhutte tasosta ja maineesta,mitä Finnairilla ei mielestäni ole!!!!Kuinka monen muun lentoyhtiön palvelua/tasoa olette kokeneet??
        Olis jo syytä Finnairin ottaa reklamaatiot ihan tosissaan sillä yhä useampi valitsee toisen yhtiön,ymmärrän todella hyvin!!!
        Kottikärryilläkin ennemmin matkaan...hi hii...
        no onhan tasokkaita paljon mistä valita;)Lennellään mut ei F...airilla;)


      • paljon matkustava
        miksi-miksi kirjoitti:

        En ole kanssasi samaa mieltä. Finnair kestää kansainvälisen vertailun, ongelmineenkaan.

        Se vain tuntuu pahalta, ettei Finnair reagoi olemassa oleviin ongelmiin, se on yhdenlaista asiakkaan halveksuntaa.

        Jos VÄITÄT että finnairissa on JOTAIN hyvää, niin MITÄ? Ja MIHIN VERRATTUNA? Onko siis hyvä esim toiseen monopolifirmaan verrattuna?

        Annan esimerkin: kysyin takavuosina Suomi-Saksa menopaluulentoa Finnarilta: tuhat euroa. Nykyään on monta vaihtoehtoa suorittaa sama matka samoin palveluin hintaan 250e. Miksi Finnairille kannattaa siis maksaa 750e enemmän? Huomio huomio: tänä vertailuaikana on energian hinta tuplaantunut, eli Finnair imi sydänverta ja pahempaan monopolityyliin takavuosina. En tule antamaan anteeksi, ikinä. Valitkaa te muutkin mieluummin kilpailija, se saa Finnairinkin reagoimaan asiakkaisiin.


      • paljon matkustava
        miksi-miksi kirjoitti:

        En ole kanssasi samaa mieltä. Finnair kestää kansainvälisen vertailun, ongelmineenkaan.

        Se vain tuntuu pahalta, ettei Finnair reagoi olemassa oleviin ongelmiin, se on yhdenlaista asiakkaan halveksuntaa.

        Jos VÄITÄT että finnairissa on JOTAIN hyvää, niin MITÄ? Ja MIHIN VERRATTUNA? Onko siis hyvä esim toiseen monopolifirmaan verrattuna?

        Annan esimerkin: kysyin takavuosina Suomi-Saksa menopaluulentoa Finnarilta: tuhat euroa. Nykyään on monta vaihtoehtoa suorittaa sama matka samoin palveluin hintaan 250e. Miksi Finnairille kannattaa siis maksaa 750e enemmän? Huomio huomio: tänä vertailuaikana on energian hinta tuplaantunut, eli Finnair imi sydänverta ja pahempaan monopolityyliin takavuosina. En tule antamaan anteeksi, ikinä. Valitkaa te muutkin mieluummin kilpailija, se saa Finnairinkin reagoimaan asiakkaisiin.


    • 10 lentoa takana

      Ryanair lentää tosi halvalla esim Frankfurtiin, jonka mainitsit. Tosin Tampereelta, eli kohtuullisen matkan päässä oleville se kannatta. Itse olen lentänyt noin 10 matkaa, kokemukset erittäin positiivisia. Koneet siistejä, ovat aikataulussa, matkalaukkua ei ole kadonnut niinkuin on käynyt muilla firmoilla, en nyt muista oliko Finnair- SAS- vai millä lennolla mutta sitäkin on osunut kohdalle 4-5 kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe