Yksi syy on se ku (nord pool spot) yhdistettiin eurooppalaiseen sähköjärjestelmään,
eli etelä -ruotsista vedettiin linja Eurooppaan, jotta saataisiin huippu hinta sähköstä.
Siinä kapitalisti onnistui ja sähkö hinta nousi kaikkien tietävälle tasolle.
Toinen syy on hallituksen, jossa viher-vasurit kepun avustuksella, tuhosivat
ilmasto-kiimassaan, toimivat hiilivoimalat joissa olisi voinut polttaa myös kotimaista
polttoainetta turvetta. Tämä tuhotyö tehtiin asiantuntijoiden varoituksista huolimatta.
Samalla tuhottiin myös huolto-varmuus, joka olisi ollut tärkeä myös sotaa
silmälläpitäen.
Miksi sähkön hinta on nousut pilviin?
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kokoomuslainen kapitalistinyrittäjä haluaa kaikki sinun rahat
Siski on hinta koree samoin hqluu rukakquppiqs ja bensan myyjä jos sullamauto on olet humqnnut senkin
Siis et ole keskiluokaa kun sähkölaslu sullemkaois
Muista äänestää pienituloisten puoluetta sdp - Anonyymi
Marini pätkäs sähkönoston Venäjältä!
- Anonyymi
Siinähän oli ne tärkeimmät lukuun ottamatta sitä tosiasiaa, että sähkön hinta oli vain kymmenesosan nykyisestä, kun Kokoomus oli hallituksessa.
Kun siihen liittää vielä Valtosen esityksen läpinäkyvyyden lisäämisestä, ei Kokoomusta voi syyttää mistään.
Sähköyhtiöiden virheiden aikaan demrit ovat aina olleet hallituksessa, joskus jopa valtionvarainministerin pestissä. Kunnia pitää jakaa kaikille myötävaikuttaneille. - Anonyymi
Olisi kiva tietää, kuinka suuria lahjuksia sai moisen järjettömyyden päättäneet tahot?
- Anonyymi
Varmasti korruptiota on mukana.
- Anonyymi
Kysykää Kataisen hallitukselta joka möi puoliilmaiseksi ulkomaille sähköt
- Anonyymi
Kyllä usea hallitus on epäonnostunut energian omavaraisuusasiassa.
- Anonyymi
Nyt lakki käteen ja ostoksille Venäjälle nöyränä!
- Anonyymi
Ehdottomasti sähkön kWh pitää saada alle 20 sentin.
- Anonyymi
Sähkön hinnan määritys on rikki. Hallituksen pitää korjata se.
Ehdotettu velalla maksaminen ei tule halvemmaksi koska velat pitää maksaa korkoineen takaisin.
Huolettaa myös se että jos sähkön hinta on matala, niin sitä ei säästetä ja se vain loppuu kesken.
- Anonyymi
Koska Lintilä on antanut työrauhan Olkiluodon työmiehille.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa! Juuri tämä on syy ja nyt kansalaisia huijataan mennen tullen viemällä viimeisetkin rahat! Kyllä on ihanaa olla EU:n jäsenmaa!!!
- Anonyymi
Kokoomus suhmuroinut koko maan tärviölle!
- Anonyymi
Venäjältä ei osteta enää pakkasaikoina puuttuvaa energiaa . Suomen oma tuotanto on romutettu .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491085
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908