Kaikille tiedoksi.

Pikku Myy

Aloittakaamme aivan oma uusi ketju,sellaiset joiden viesteihin ei vastata.Sellaisiahan meitä on täällä useita.
Pistäkäämme töpinäksi ja vaikkapa höpinäksi,ja saa muuten tulla sellaisetkin jotka vastaavat kaikille tai ei kenellekkään.
Myös häirikötkin saa tulla tähän ketjuun vai mitä,pitäähän kaikille antaa tilaisuus kirjoittaa.Eihän täällä kunnon häiriköitä olekkaan,voi olla vain tiukkapipoisia ja sellaisia jotka ottavat herneen nenuunsa syyttä suotta.

69

3344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipo niin syvällä

Terveisiä täältä muumiomaailmasta, tämmöiseen osallistuu aina kaikesta sydämestään. Hyvä idea!

• Len

Täällä päin Suomea sataa, joten en viitsi sateeseen lähteä. Hyvää tuo sade luonnolle tekeekin. Ikkunani alla alkaa vaahtera työntää kukintojaan. Kun tuo sade lakkaa, niin ei kun ulos sauvakävelylle pururadalle metsään haistelemaan kevään tuoksuja. Muuten minulle tuovat tuoksut aina mielleyhtymiä johonkin nuoruuteeni liittyvään.

• Pikku Myy

Kerrankin pääsee oikein sydämensä kyllyydestä haastelemaan ja kirjottamaan,ihanaa että on sinullakin samanlaisia ajatuksia.
        Terveisin Pikku Myy

• Pikku Myy.
        Len kirjoitti:

Täällä päin Suomea sataa, joten en viitsi sateeseen lähteä. Hyvää tuo sade luonnolle tekeekin. Ikkunani alla alkaa vaahtera työntää kukintojaan. Kun tuo sade lakkaa, niin ei kun ulos sauvakävelylle pururadalle metsään haistelemaan kevään tuoksuja. Muuten minulle tuovat tuoksut aina mielleyhtymiä johonkin nuoruuteeni liittyvään.

Satelee se täälläkin,vaikkakin nyt näyttää aurinko jo vähäsen pilkottavan.
        Minun ikkunani alla työntyy esiin elämänlanka kukkaset.
        Ja eikun ylös ulos ja lenkille reippain mielin,sekä sointuvin kielin lauleskellen metsäpolulla.
        Terveisin Pikku Myy.

• pipo niin syvällä
        Pikku Myy kirjoitti:

Kerrankin pääsee oikein sydämensä kyllyydestä haastelemaan ja kirjottamaan,ihanaa että on sinullakin samanlaisia ajatuksia.
        Terveisin Pikku Myy

Siinähän se tämän muumiomaailman taika piilee, että saa irrotella niitä peränurkkiin ahtautuneita aatoksiaan, jos tulisi tilaa oikeille kunnon asioille. :)

Vihertää se täälläkin, harmittaa hetken, kun taitaa olla pakko luopua tuosta piposta....tai ainakin nostaa vähän ylemmäksi. :D

• Pikku Myy
        pipo niin syvällä kirjoitti:

Siinähän se tämän muumiomaailman taika piilee, että saa irrotella niitä peränurkkiin ahtautuneita aatoksiaan, jos tulisi tilaa oikeille kunnon asioille. :)

Vihertää se täälläkin, harmittaa hetken, kun taitaa olla pakko luopua tuosta piposta....tai ainakin nostaa vähän ylemmäksi. :D

No mutta kyllä sitä aina silloin tällöin tulee kunnon asiaakin,mutta se ei ole välttämättömyys
        #eihän#

• pipo niin syvällä
        Pikku Myy kirjoitti:

No mutta kyllä sitä aina silloin tällöin tulee kunnon asiaakin,mutta se ei ole välttämättömyys
        #eihän#

Kyllä se on terveellisempää kirjoittaa kunnon aisaakin joskus. Tänään täällä näyttääkin olevan sen tyylinen teema.:D

• pipo niin syvällä
        Pikku Myy kirjoitti:

#eihän#

mitähän tarkoittaa nuo risuaidan pätkät #eihän# ympärillä? Onko ne vain koristeena, vai liittyvätkö ko. aisaan?

• Pikku Myy

mitähän tarkoittaa nuo risuaidan pätkät #eihän# ympärillä? Onko ne vain koristeena, vai liittyvätkö ko. aisaan?

Pikku Myy vain huumorilla höystää,kun tuli kipukohtaus,mutta ei se nyt niin ihmeellisiä merkitse.

• pipo niin syvällä
        Pikku Myy kirjoitti:

Pikku Myy vain huumorilla höystää,kun tuli kipukohtaus,mutta ei se nyt niin ihmeellisiä merkitse.

Pitääkö oikein huolestua, ettei vain tulisi tänne muumiomaailmaan galleriavajausta?
        Mutta eihän se tainnut aisantynkää haitata, jos kerran vielä huumoriakin höysteenä?

• pipo niin syvällä

Pitääkö oikein huolestua, ettei vain tulisi tänne muumiomaailmaan galleriavajausta?
        Mutta eihän se tainnut aisantynkää haitata, jos kerran vielä huumoriakin höysteenä?

Vähän liikaa on tullut noita kirjoitusvihreitä, saankohan anteeksi, Pikku Myy?
        :((

• Pikku Myy

Vähän liikaa on tullut noita kirjoitusvihreitä, saankohan anteeksi, Pikku Myy?
        :((

Niin että mitä kirjoitusvirheitä,kuka meistä on virheetön?Kyselee Pikku Myy.

• Pikku Myy kirjoitti:

..melko tuoreena rekisteröityneenä olen katsellut toisten profiileita ja hämmästellyt niissä näkyviä kurkkailijoita. Useimmat semmoisia nikkejä, joita en kertaakaan ole 'kirjoitusrintamalla' tavannut. Mistä he oikein ilmestyvät?

Tässä vähän epäröivänä tuskin uskallan omaa profiilia julkistaa, ennenkuin sielläkin näkyy ainakin 'olen taivaanlahjasi', 'ikuisesti sinun', totinen tukihenkilö' jne. :DDD

Paitsi, että en itsekään omastani näe muuta kuin peilikuvani profiilin, vai olisiko joku toinen keino?

• lueskelija
        TiaLiinu kirjoitti:

..melko tuoreena rekisteröityneenä olen katsellut toisten profiileita ja hämmästellyt niissä näkyviä kurkkailijoita. Useimmat semmoisia nikkejä, joita en kertaakaan ole 'kirjoitusrintamalla' tavannut. Mistä he oikein ilmestyvät?

Tässä vähän epäröivänä tuskin uskallan omaa profiilia julkistaa, ennenkuin sielläkin näkyy ainakin 'olen taivaanlahjasi', 'ikuisesti sinun', totinen tukihenkilö' jne. :DDD

Paitsi, että en itsekään omastani näe muuta kuin peilikuvani profiilin, vai olisiko joku toinen keino?

asiaahan tässä on,mutta näkyy olevan huumorimielellä pikku myy kirjoitellut,mikä minusta on ihan okei.
        Minä en ole rekistöröitynyt,muuta kuin kerran ja sen kuitenkin otettiin käyttöön melkein samanlainen nikki sitten vain yhdellä pisteellä erotettuna ja kun en muutenkaan täällä paljon ole niin olen vain lueskelija nikillä.
        En tiedä mistä ne kaikki ilmestyvät,mutta se ei minua haittaa saa ilmestyä mistä tahansa eikös vain;-)

• lueskelija kirjoitti:

asiaahan tässä on,mutta näkyy olevan huumorimielellä pikku myy kirjoitellut,mikä minusta on ihan okei.
        Minä en ole rekistöröitynyt,muuta kuin kerran ja sen kuitenkin otettiin käyttöön melkein samanlainen nikki sitten vain yhdellä pisteellä erotettuna ja kun en muutenkaan täällä paljon ole niin olen vain lueskelija nikillä.
        En tiedä mistä ne kaikki ilmestyvät,mutta se ei minua haittaa saa ilmestyä mistä tahansa eikös vain;-)

..Ihmettelijän aika ei siis ole ohi? :)

• kertoja
        TiaLiinu kirjoitti:

..Ihmettelijän aika ei siis ole ohi? :)

Vierailtuasi tuolla Chat sivuilla, saat profiiliisi lisää nimiä... siellä kun moni halua kurkistaa mikä ja kuka olet, täällä ei uteliaita ole niin paljon.

Käväiseppä Ikäryhmien chatissa, tulee se "ihailijakin" ehkä, ehkä Esko tai Matti... ketä sattuu istunnossa kulloinkin olemaan.

• kertoja kirjoitti:

Vierailtuasi tuolla Chat sivuilla, saat profiiliisi lisää nimiä... siellä kun moni halua kurkistaa mikä ja kuka olet, täällä ei uteliaita ole niin paljon.

Käväiseppä Ikäryhmien chatissa, tulee se "ihailijakin" ehkä, ehkä Esko tai Matti... ketä sattuu istunnossa kulloinkin olemaan.

Portilla asti käväisin, mutta kun.....

Miksihän kysyttiin; 'haluatko kirjautua' tai sinnepäin, sitten kun en halunnut heti syöksyä sisälle 'kuulutuksien kera' vaan ajattelin että vilkaisen nimettömänä - enpäs päässytkään.

Eikä siellä 'osanottajaluettelossakaan' näkynyt edes 'totista tukihenkilöä', niin jäi nyt se elämys kokematta. :DDD

• Helena04 ejk.
        TiaLiinu kirjoitti:

...ovat minuakin profiilissani ihmetyttäneet. Nuoria... ? Mutta oletan, että ovat siirtyneet jonkun ikäiseni profiilinkurkkauksesta tavallaan vahingossa tutkiessaan hänen kurkkailijoitaan... Voi, menipä vaikeaksi oletteluni selvittäminen.

• fiiuliN

Aina ei tule oltua kirjoitustuulella, mutta tänään minäkin olen saanut jonkunlaista juttua aikaiseksi.
      Osallistumpahan tähänkin ketjuun kun joskus tulee sellainen hassu kuvitelma mieleen ettei kukaan hyväksy kirjoituksiani.
      Itsestäni se on vain kiinni , kyllä minä sen tiedän, eikä pitäisi ketään muuta sellaisesta syytellä.

Ei minulla tälläkään kertaa mitään ihmeellistä sanottavaa ole, mutta on kiva kun kerran joku vaivautuu ketjun aloittamaan niin pitää siihen jatkoakin syntyä vaikka tyhjästä.

Hyvää sadepäivää myöskin täältä suunnalta.

• Pikku Myy

Ai,ai niin minäkin olen aina silloin tällöin kirjoitus tuulella ja saa kirjottaa aivan sitä mikä mieltä painaa,ja vaikka ei painaisikaan.

• mummi67

tämä nyt on ihan sekalaista.Käykääs katsomassa www.radiosavo/pönttökamera.Sitä on hauska seurata.

• Pikku Myy

Tämä pitääkin olla sekalaista,mitä sekalaisempaa sitä parempaa.

• mummi67
        Pikku Myy kirjoitti:

Kyllähän on hyvä kun sataa luonto sitä oikein huutaa,mutta on siinä yksi iso mutta,minä en tykkää,kun sitte kolottaa ja jomottaa joka paikkaa.Täytyy vaan heitää joku tabu naamariin.siitä osoittesta jäi se yle alusta pois.Kun yritin korjata niin kone sanoi ettei käy.Että se siitä sitten.Pärjäilkää....

• Katsoja
        mummi67 kirjoitti:

Kyllähän on hyvä kun sataa luonto sitä oikein huutaa,mutta on siinä yksi iso mutta,minä en tykkää,kun sitte kolottaa ja jomottaa joka paikkaa.Täytyy vaan heitää joku tabu naamariin.siitä osoittesta jäi se yle alusta pois.Kun yritin korjata niin kone sanoi ettei käy.Että se siitä sitten.Pärjäilkää....

Osoitteessa
        http://www.ponttokamera.net/

on enemmänkin pönttöjä joissa on kamera.
        Katsokaa, jo monta munaa pöntössä.
        Täällä voitte seurata oravankin touhuja, entisiä tapahtumia videoilla.

• koti huuhkaja
        Katsoja kirjoitti:

Osoitteessa

tuli ihan hassu olo ihan kuin oisin ollut oikeasti pesän lähellä, hiljaa ja varovaisesti hengittäen. Hauska.

• pönttö
        Katsoja kirjoitti:

Osoitteessa

Välähtävät aivan liian kirkkaasti maantie- pöntöt,
        häikäisevät hämärässä.

• Katsoja kirjoitti:

Osoitteessa

Nyt siellä radio savon pöntössä on pikku suita avoinna.Tänään iltapäivällä huomasin.

• aihetta
        Pikku Myy kirjoitti:

Hyvä pikku myy ku on tälläisiäkin ketjuja,ei aina tartte takertua samaan asiaan koko ketjun ajan,saa siis rönsyillä sinne sun tänne,ja eipä näy ilkeilyjä olevan .

• Trina

Oletpa keksinyt hauskan nimimerkin. Jos olet
      yhtä hauska kuin kaimasi, niin mukavapa on
      kanssasi viestejä vaihdella meidän kaikkien
      "unohdettujen".
      Ei täällä kannata tiukkapipoinen olla, meitä on
      täällä niin moneksi ja väriähän se vain tuo
      tällaiseen viestintään, että kaikenlaisia
      ajatuksia löytyy.
      Kävin tuolla Pönttökameralinjalla ja mukavaltahan
      se näytti. Meilläkin on kotipöntössä talitiasella
      munat haudottavana. Nytpähän tiedän, millaista
      siellä on sisällä.
      Äsken tuli pienen pieni orava kynnykselle. Annoin
      maapähkinän, mutta se raukka ei siitä paljon irti
      saanut. Lieneekö orpo ressu vai miten lienee
      noin pienenä yksin liikkeellä.

Jatketaan vain erillaisilla asioilla. Mitä kulloinkin mieleen juolahtaa.

• Pikku Myy

Samaa toivoo Pikku Myy,ei aina jaksa asialinjalla kyyhöttää.

• Len
        Pikku Myy kirjoitti:

Samaa toivoo Pikku Myy,ei aina jaksa asialinjalla kyyhöttää.

Kun nyt ollaa tämmöisiä keski-ikäisiä naisia, niin aika monellahan on noita nukkumisongelmia. Onhan se unen tarve vähentynyt iän mukana. Minulla on ainakin pimeämpänä vuodenaikana taipumus ottaa iltapäivänokosia. Siitä sitten seuraa se, että nukkumaan meno siistyy joskus aika myöhäiseen. Ihan tuonne yöllä yhteenkin asti.
        Tämä unettomuus on siten itse aiheutettua. Onhan sitä joskus tullut valvottua koko yökin, mutta sitä nukkuu sitten taas seuraavan yön hyvin. Nyt tänä iltana tein tunnin lenkin tuolla sateen raikastamassa ilmassa. Joten taidankin tästä mennä nukkumaan pian, kun ihan selvästi ramasee.

• Trina
        Len kirjoitti:

Kun nyt ollaa tämmöisiä keski-ikäisiä naisia, niin aika monellahan on noita nukkumisongelmia. Onhan se unen tarve vähentynyt iän mukana. Minulla on ainakin pimeämpänä vuodenaikana taipumus ottaa iltapäivänokosia. Siitä sitten seuraa se, että nukkumaan meno siistyy joskus aika myöhäiseen. Ihan tuonne yöllä yhteenkin asti.
        Tämä unettomuus on siten itse aiheutettua. Onhan sitä joskus tullut valvottua koko yökin, mutta sitä nukkuu sitten taas seuraavan yön hyvin. Nyt tänä iltana tein tunnin lenkin tuolla sateen raikastamassa ilmassa. Joten taidankin tästä mennä nukkumaan pian, kun ihan selvästi ramasee.

uni aina aikanaan, mutta tahtoopi luiskahtaa
        tuonne toisen vuorokauden puolelle.
        Yleensä minäkin ehdin tuonne petin uumeniin vasta
        klo 12.00 ja sitten kirja käteen. Luen niin
        kauan kuin silmät lupsahtavat kiinni, joskus
        jopa klo 2:een saakka.
        (ukkoni kyllä marmattaa minulle iänikuisesta
        valvomisesta:)

Sanonpahan jo tässä vaiheessa, että
        Hyvää Yötä!

• Pikku Myy
        Trina kirjoitti:

uni aina aikanaan, mutta tahtoopi luiskahtaa
        tuonne toisen vuorokauden puolelle.
        Yleensä minäkin ehdin tuonne petin uumeniin vasta
        klo 12.00 ja sitten kirja käteen. Luen niin
        kauan kuin silmät lupsahtavat kiinni, joskus
        jopa klo 2:een saakka.
        (ukkoni kyllä marmattaa minulle iänikuisesta
        valvomisesta:)

Sanonpahan jo tässä vaiheessa, että
        Hyvää Yötä!

Kyllä Pikku Myykin unettomuudesta kärsii aina silloin tällöin,mutta se kirja on oikein hyvä unilääke.Pian aina alkaa ramasee ja saa laittaa kirjan tyynyn koloon,non niin yöpöydälle piti sanomani.Ainakin jos kirja on vähän sellainen pitkän veteistä luettavaa.

• Pikku Myy.
        Len kirjoitti:

Sanotaan että päiväuni ei ole samaa lepoa kuin yöllä nukuttu,Pikku Myy lähtee päivällä ulos jos uni matti oikein alkaa leukaperiä venyttää.
        Ja kehvelit kun sanovat tuolla lääkärit että ei piisaisi tuollainen 4-6 tunnin yö unet,Pikku Myylle toisinaan piisaa aivan hyvin,vaikka ikä-ihminen olenkin.Pikku Myykin joutui ennen vanhaan valvomaan monen monet yöt,työ kun oli sellainen.

• krissan
        Len kirjoitti:

hyvä Len,
        olen onnellinen, että löytyy muita jotka välillä kärsivät nukkumisongelmista.
        Olen kuullut, että pitäisi nukkua n. 8 t. yössä, mutta minä nukun huomattavasti vähemmin - ja elän oikein hyvin. En toki aina - välillä olen hyvinkin väsynyt, mutta yleisesti minulle riittä 5 - 6 tuntia unta yössä.
        Minulla on tuttavia jotka kärsivät unenpuuttesta ja hermostuvat siitä - minä en en välitä nukunko vai en, otan kirjan käteen ja luen jonkun aikaa ja nukun sitten jos nukuttaa. Ellei nukuta, niin en mieti asiaa enkä anna sen häiritä.

• Len
        krissan kirjoitti:

hyvä Len,
        olen onnellinen, että löytyy muita jotka välillä kärsivät nukkumisongelmista.
        Olen kuullut, että pitäisi nukkua n. 8 t. yössä, mutta minä nukun huomattavasti vähemmin - ja elän oikein hyvin. En toki aina - välillä olen hyvinkin väsynyt, mutta yleisesti minulle riittä 5 - 6 tuntia unta yössä.
        Minulla on tuttavia jotka kärsivät unenpuuttesta ja hermostuvat siitä - minä en en välitä nukunko vai en, otan kirjan käteen ja luen jonkun aikaa ja nukun sitten jos nukuttaa. Ellei nukuta, niin en mieti asiaa enkä anna sen häiritä.

Ihan hyvä asenne tuo on, ettei tee siitä numeroa, jos välillä valvoo. Unentarve vähenee iän myötä. Jos ei ole päiväväsymystä, niin se on merkki, että olet nukkunut Sinulle tarpeellisen määrän. Tämä eläkkeellä olo antaa mukavia vapauksia. Voi nukkua milloin nukuttaa ja valvoa silloin, kun siltä tuntuu. Kyllä minä silti pyrin pitämään jonkinmoisen päivä- ja viikkorytmin.

• mummi67
        Pikku Myy. kirjoitti:

Sanotaan että päiväuni ei ole samaa lepoa kuin yöllä nukuttu,Pikku Myy lähtee päivällä ulos jos uni matti oikein alkaa leukaperiä venyttää.
        Ja kehvelit kun sanovat tuolla lääkärit että ei piisaisi tuollainen 4-6 tunnin yö unet,Pikku Myylle toisinaan piisaa aivan hyvin,vaikka ikä-ihminen olenkin.Pikku Myykin joutui ennen vanhaan valvomaan monen monet yöt,työ kun oli sellainen.

minua vaivaa unettomuus täydenkuun aikaan,ja jos sattuu että olen torkahtanut tuossa 22-24 välillä niin sitte ei tartte kuvata nukkumista ainakaan enne5.olin työelämässä 3vuoro työssä,niin kyllä se vielä vaikuttaa.onneksi ei ole kiirettä mihinkään.Nukun silloin kun nukuttaa ja valvon ja usein luen,jos ei nukuta.

• Pikku Myy
        mummi67 kirjoitti:

minua vaivaa unettomuus täydenkuun aikaan,ja jos sattuu että olen torkahtanut tuossa 22-24 välillä niin sitte ei tartte kuvata nukkumista ainakaan enne5.olin työelämässä 3vuoro työssä,niin kyllä se vielä vaikuttaa.onneksi ei ole kiirettä mihinkään.Nukun silloin kun nukuttaa ja valvon ja usein luen,jos ei nukuta.

Näin se on tehtävä Pikku Myynkin,ei se nukkumatti ota kainaloonsa aina kun pitäisi,joskus valvon ja joskus en,vaikka
        lääkärini sanoi että nukkumisesta tulee
        sellainen tapa milleen itsensä opettaa,
        olenhan minä opettanut itseni hyvillekkin tavoille vaan eihän nuo näy tehoavan,
        mutta unipillerit ne on se viimeinen keino niitä älkää vain missään tapauksessa opettako itseänne ottamaan.

• Trina
        Pikku Myy kirjoitti:

Kyllä Pikku Myykin unettomuudesta kärsii aina silloin tällöin,mutta se kirja on oikein hyvä unilääke.Pian aina alkaa ramasee ja saa laittaa kirjan tyynyn koloon,non niin yöpöydälle piti sanomani.Ainakin jos kirja on vähän sellainen pitkän veteistä luettavaa.

olla tylsähkö, jos unilääkkeenä aikoo sitä
        käyttää.
        Kun käteen sattuu oikein mielenkiintoinen ja
        jännittävä opus, niin siinähän saattaa luiskahtaa
        hyvinkin melkein koko yö. Sitten on seuraavana
        päivänä silmät ristissä, mutta joskus sen
        kestää, kun ei tavoikseen ota.

• krissan

Hellou myy
      esitä joitain viisaita ajatuksia tai lopeta toivomusta keskusteluista.
      Pitää olla jotain mitää purkaa!

• Pikky Myy

Hei krissan,nyt Pikku Myy ei oikein taas ymmärrä mitä tarkoitat selvennä vähän.
        Enhän ole mitään viisaita ajatuksia luvannut esittää,ja toivoahan aina voi,keskustelusta ihka mihin suuntaan hyvänsä.
        Saahan tässä purkaa tuntoja syviä jos haluu,
        jos jokin asia painaa pura ne vaikka minuun Pikku Myyhyn,kunhan vain purat,älä sisälläsi pidä paineita,jos kerran purkamalla helpottaa.

• mummi67
        Pikky Myy kirjoitti:

Hei krissan,nyt Pikku Myy ei oikein taas ymmärrä mitä tarkoitat selvennä vähän.
        Enhän ole mitään viisaita ajatuksia luvannut esittää,ja toivoahan aina voi,keskustelusta ihka mihin suuntaan hyvänsä.
        Saahan tässä purkaa tuntoja syviä jos haluu,
        jos jokin asia painaa pura ne vaikka minuun Pikku Myyhyn,kunhan vain purat,älä sisälläsi pidä paineita,jos kerran purkamalla helpottaa.

tiedätteks että minulla on kesäisin käynyt monasti mielessä:mitähän nuoret miehet tuumais jos tällainen mummeli kävis taputtamassa pepulle.Niillä kun on välillä niiiin sesikkäät peffat.Vois tulla näpeille. Heh heh..

• Pikku Myy
        mummi67 kirjoitti:

tiedätteks että minulla on kesäisin käynyt monasti mielessä:mitähän nuoret miehet tuumais jos tällainen mummeli kävis taputtamassa pepulle.Niillä kun on välillä niiiin sesikkäät peffat.Vois tulla näpeille. Heh heh..

No mutta nyt sait Pikku Myyn nauraa hekottamaan aivan kippurassa.Ainakin huolet tältä illalta meni sen sileän tien.

• muumimamma
        Pikku Myy kirjoitti:

No mutta nyt sait Pikku Myyn nauraa hekottamaan aivan kippurassa.Ainakin huolet tältä illalta meni sen sileän tien.

mihkäs kauas se Pikku myy on lähdössä,sellaista lueskelin tuolla onnenapilassa.Vai tuutko tänne mamman esiliinan-nauhoihin.

• höystettyä asiaa
        muumimamma kirjoitti:

mihkäs kauas se Pikku myy on lähdössä,sellaista lueskelin tuolla onnenapilassa.Vai tuutko tänne mamman esiliinan-nauhoihin.

Älä ole kauaa pois pikku myy,on hauska lukea viestejäsi,niissä on asiaa säestettynä huumorilla,en tiedä onko kukaan osannut oikein lukea sitä.Mutta minä olen.

• höystettyä asiaa kirjoitti:

Älä ole kauaa pois pikku myy,on hauska lukea viestejäsi,niissä on asiaa säestettynä huumorilla,en tiedä onko kukaan osannut oikein lukea sitä.Mutta minä olen.

Tämä on taas todella sekalaista.Loppui tuo sade,niin kävin lenkillä"ravikalikoiden"kanssa.eli sauva kävelyllä.teki ihan eetvarttia.Nyt menee eurosportilla pyöräilyä niin "lähden"italiaan.Kiva katsella mahtavia maisemia.Ei aina jaksa lukea eikä pyyhkiä pölyjä.

• Sini-vuokko
        muori67 kirjoitti:

Tämä on taas todella sekalaista.Loppui tuo sade,niin kävin lenkillä"ravikalikoiden"kanssa.eli sauva kävelyllä.teki ihan eetvarttia.Nyt menee eurosportilla pyöräilyä niin "lähden"italiaan.Kiva katsella mahtavia maisemia.Ei aina jaksa lukea eikä pyyhkiä pölyjä.

Sehän se että pääsee television kautta
        maisemien katseluun.
        Sitä minäkin teen aina kun ehdin,mutta
        minä kun olen niin menevää tyyppiä,että en kauaa paikallani pysy.
        Nää sekalaiset on oikein kiva kun saa puhua pulputtaa ihan mistä vain.
        Ei tarvitse kaavoihin kangistua koko ketjun aikaa.

• isosisko
        Sini-vuokko kirjoitti:

Sehän se että pääsee television kautta
        maisemien katseluun.
        Sitä minäkin teen aina kun ehdin,mutta
        minä kun olen niin menevää tyyppiä,että en kauaa paikallani pysy.
        Nää sekalaiset on oikein kiva kun saa puhua pulputtaa ihan mistä vain.
        Ei tarvitse kaavoihin kangistua koko ketjun aikaa.

sekalaista seurakuntaa pitääkin olla,antakaamme vain rönsyillä.

• mummi67
        isosisko kirjoitti:

sekalaista seurakuntaa pitääkin olla,antakaamme vain rönsyillä.

Huiii..Yllätti kova sadekuuro äsken kun tulin kaupungilta ja tietysti tippakeppi kotona.Noh piristise ainakin.Nyt siellä sit paistaa arska.

• mummi67 kirjoitti:

Huiii..Yllätti kova sadekuuro äsken kun tulin kaupungilta ja tietysti tippakeppi kotona.Noh piristise ainakin.Nyt siellä sit paistaa arska.

Kyllä nyt suututtaa.Nimittäin minä itte ! olen sählännyt tuon nimimerkin kanssa.toivottavasti se nyt on oikein.Kun ei miusta niin ei.Minkäs sille teet.höh höh.

• hih hih kävin lukemassa väärin ymmärrettyjä laulun sanoja ja ihan vattaan koskee kun olen nauranut niin kamalasti.heh heh heee...

• ...kysyn, kun lueskelin tuolla nuorempien palstalla kohuttua 'lähtemiskeskustelua', miten täällä on koettu tuontapaiset tilanteet?

Ensin siellä kyseltiin 'palstojen lentäviä lauseita' ja nyt näyttäisi siltä, että lausahtelijat ovat itse lennähtämässä jonnekin.

Tietämättä sen kummemmin, mitä on tapahtunut, itselle tuli tunne kuin olisivat läimäyttäneet oven kasvoille. Jonkinasteinen syyllisyyden tunne, kun kohtalaisen vähän osallistuneena täällä yrittää jotain kontakteja ylläpitää.
      Eikö olisi ollut mukavampi vain hissukseen 'lähteä lomalle' tms.?

Minkähänlaiset fiilikset teillä toisilla mahtaa olla? Ajatteletteko, että sinne pyyhkäisivät mökeilleen kesää viettämään, 'muka' loukkaantuneina, vai ihan vakavissaan?

Ja jos mokomat ovat tuolla varjolla mökeillään sarkastisesti hymyilemässä, niin nauttikoot sitten runsaista itikkaparvista, ainakin! :DD

• Trina

pieni taka-ajatus, jos vaikka täällä kanssakulkijat alkaisivat kaipausviestejä kirjoitella. Jos vaikka kerjäisivät jäämään ja sanoisivat, että kyllä täällä nyt tulee tylsää, kun häivyt. Olisikohan se jonkinlaista pätemisen tarvetta?

Oliko ilkeästi ajateltu?

• ellumari
        Trina kirjoitti:

pieni taka-ajatus, jos vaikka täällä kanssakulkijat alkaisivat kaipausviestejä kirjoitella. Jos vaikka kerjäisivät jäämään ja sanoisivat, että kyllä täällä nyt tulee tylsää, kun häivyt. Olisikohan se jonkinlaista pätemisen tarvetta?

Oliko ilkeästi ajateltu?

ajateltu ja sanottu.
        Nimittäin nokka solmussahan täältä usein lähdetään ja pikkuisen annetaan ymmärtää, että jos oikein kauniisti pyydätte, niin saatan jäädäkin.
        Minä en ainakaan selittele...kukaan ei sitä edellytä, enkä koe mitään tarvettakaan.
        Nythän vaan on niin, että kesällä ei paljoa palstoilla häiläillä.
        Täällä on ollut mukavaa ja varsinkin kehittävää ja kasvattavaa.
        Ketään en mainitse nimeltä, ettei tuntuisi keskinäisenkehunkerholta, mutta muutama palstalainen on pystynyt opettamaan minullekin tapoja.
        En vastaile luultavasti niin agressiivisesti kun palstataipaleeni alussa.
        Tälläinen 'opettaja' on käyttänyt hienoista ironiaa ja saanut minutkin pölkkypään tajuamaan, että vähempikin rääväsuisuus riittäisi.
        En tarkoita meidän Ellin poksia, mikä on hupijuttu kaiken kaikkiaan.
        Onhan tässä vielä kesäkuuhun ja lomaan runsas viikko ,kirjoitellaan!

• se on oiva leikki
        ellumari kirjoitti:

ajateltu ja sanottu.
        Nimittäin nokka solmussahan täältä usein lähdetään ja pikkuisen annetaan ymmärtää, että jos oikein kauniisti pyydätte, niin saatan jäädäkin.
        Minä en ainakaan selittele...kukaan ei sitä edellytä, enkä koe mitään tarvettakaan.
        Ketään en mainitse nimeltä, ettei tuntuisi keskinäisenkehunkerholta, mutta muutama palstalainen on pystynyt opettamaan minullekin tapoja.
        Tälläinen 'opettaja' on käyttänyt hienoista ironiaa ja saanut minutkin pölkkypään tajuamaan, että vähempikin rääväsuisuus riittäisi.

Oishan se kiva tietä,nimittäin se opettaja,
        vai laitetaanko arvaus leikiksi, ku o minullakin nyt aikaa näin yöllä, arvaisin minä että pikku myy mitähän toiset arvelevat,sanohan sit ken osui arvauksesa oieaan.Nimittäin se opettaja.
        minulla alkaa kesäloma nyt kuuauden vaihyeessa,tuntuu kivalle.
        Heido vain.

• Trina
        ellumari kirjoitti:

ajateltu ja sanottu.

saa paljonkin hyviä neuvoja ja mukavia viestejä.

Kyllähän useimmat ovat palanneet, vaikka ovatkin
        hyvästejä silloin tällöin heitelleet.

Tuosta rääväsuisuudestsa tuli mieleeni, kun huoma-
        sin tuolla toisaalla, että palstoja lukevat nuo
        nuorisonkin edustajat. Mitähän he mahtavat ajatel-
        la meistä tämän ikäpolven ihmisistä.
        Joskus tuntuu, että puhe käy yksinomaan siitä ja
        sen kestävyydestä. Joskus on kielenkäyttö ollut
        niin karmeaa, että hävettää jo lukeakin.

Kyllä minäkin voin sellaisen kaksimielisen vitsin
        heittää, mutta muuten tuntuu, että moskan puhumi-
        sella saastuttaa vain ajatusmaailmansa.

Tässä taitaa nostaa päätään se vanhakantainen
        kasvatus, jonka olen saanut.

Kai se on sekin, että on ollut aviossa kymmeniä
        vuosia, elämä on ollut niin suojattua.

Toivottavasti saat lämpimät lomasäät. Voit nauttia
        talven raadannan jälkeen maalaismaisemassa oikein
        kunnon loman lemmikkisi kanssa.

• Leski
        Trina kirjoitti:

saa paljonkin hyviä neuvoja ja mukavia viestejä.

Kyllähän useimmat ovat palanneet, vaikka ovatkin
        hyvästejä silloin tällöin heitelleet.

Tuosta rääväsuisuudestsa tuli mieleeni, kun huoma-
        sin tuolla toisaalla, että palstoja lukevat nuo
        nuorisonkin edustajat. Mitähän he mahtavat ajatel-
        la meistä tämän ikäpolven ihmisistä.
        Joskus tuntuu, että puhe käy yksinomaan siitä ja
        sen kestävyydestä. Joskus on kielenkäyttö ollut
        niin karmeaa, että hävettää jo lukeakin.

Kyllä minäkin voin sellaisen kaksimielisen vitsin
        heittää, mutta muuten tuntuu, että moskan puhumi-
        sella saastuttaa vain ajatusmaailmansa.

Tässä taitaa nostaa päätään se vanhakantainen
        kasvatus, jonka olen saanut.

Kai se on sekin, että on ollut aviossa kymmeniä
        vuosia, elämä on ollut niin suojattua.

Toivottavasti saat lämpimät lomasäät. Voit nauttia
        talven raadannan jälkeen maalaismaisemassa oikein
        kunnon loman lemmikkisi kanssa.

on, että siitä puhe mistä puute. 60 :ssa alkaa olla melkoinen määrä paripuolia, joilla silti on yhä mielessä se ja sen kestävyys.

• kestävyys
        Leski kirjoitti:

on, että siitä puhe mistä puute. 60 :ssa alkaa olla melkoinen määrä paripuolia, joilla silti on yhä mielessä se ja sen kestävyys.

näinkin sen voi sanoa,onkopa nuoriso asialla.

• Anu.

Mökillekkö lomailemaan,kyllä se on minulla kaikkea muuta kuin lomaa.

Mökillä minä teen kaikenmaailman töitä mitä pystyn tekemään.

Naapurista saan apua kun siltä tuntuu,ettei itse jaksa tehdä jotain raskaampaa.

Siksi toiseksi mökki on minulla sellainen miettimis keidas ja voin siellä purkaa tunteeni.

Vien iloni ja suruni sinne,pakerran ja pukerran
        siellä viimeiseen asti illalla ja ensimmäisenä aamulla.

Illalla nukahdan lintujen lauluun ja aamusella herään käen kukuntaan.

Koivut lehottavat herkkää tunnelmaa,
        vihreänä lehvistö antaa yksinoloon mielenrauhaa.

Tämä on minun mökki elämääni jota rakastan.

• Anu. kirjoitti:

Mökillekkö lomailemaan,kyllä se on minulla kaikkea muuta kuin lomaa.

Mökillä minä teen kaikenmaailman töitä mitä pystyn tekemään.

Naapurista saan apua kun siltä tuntuu,ettei itse jaksa tehdä jotain raskaampaa.

Siksi toiseksi mökki on minulla sellainen miettimis keidas ja voin siellä purkaa tunteeni.

Vien iloni ja suruni sinne,pakerran ja pukerran
        siellä viimeiseen asti illalla ja ensimmäisenä aamulla.

Illalla nukahdan lintujen lauluun ja aamusella herään käen kukuntaan.

Koivut lehottavat herkkää tunnelmaa,
        vihreänä lehvistö antaa yksinoloon mielenrauhaa.

Tämä on minun mökki elämääni jota rakastan.

Onhan se lomaa mikä poikkeaa tavallisista rutiineista, itselleni pienikin on 'suurta'. :)

Ne askareet siellä, vaikka tietenkin jokapäiväisinä alkavat rutinoitua, ovat kai kuitenkin talvisesta menosta poikkeavia, semmoisia kesäntuoreita?

Kerran ihmettelin pariskuntaa, joka oli myymässä kaunista kesäpaikkaansa, taisin kysyäkin syytä heiltä. Vastaus oli jotain "kun kaupunkinaapuri osti myös täältä läheltä". Voihan se olla niinkin, että kesällä haluaa irti jopa tutuista ihmisistä, mutta epäilenpä, että heidän motiivinsa oli kuitenkin lopulta toinen. Paikka oli niin täydellisen valmis, että nähdessäni isännän työkaluvajan ymmärsin hänen halunsa päästä jatkamaan nikkarointia jossain muualla.

Eivät kaikki jaksa auringossa makoilla,ja tuo mitä kirjoittelit tunnelmoinnista puurtamisen jälkeen, sehän on sitä oikeaa, todellista lomaa.

• Leny
        TiaLiinu kirjoitti:

Onhan se lomaa mikä poikkeaa tavallisista rutiineista, itselleni pienikin on 'suurta'. :)

Ne askareet siellä, vaikka tietenkin jokapäiväisinä alkavat rutinoitua, ovat kai kuitenkin talvisesta menosta poikkeavia, semmoisia kesäntuoreita?

Kerran ihmettelin pariskuntaa, joka oli myymässä kaunista kesäpaikkaansa, taisin kysyäkin syytä heiltä. Vastaus oli jotain "kun kaupunkinaapuri osti myös täältä läheltä". Voihan se olla niinkin, että kesällä haluaa irti jopa tutuista ihmisistä, mutta epäilenpä, että heidän motiivinsa oli kuitenkin lopulta toinen. Paikka oli niin täydellisen valmis, että nähdessäni isännän työkaluvajan ymmärsin hänen halunsa päästä jatkamaan nikkarointia jossain muualla.

Eivät kaikki jaksa auringossa makoilla,ja tuo mitä kirjoittelit tunnelmoinnista puurtamisen jälkeen, sehän on sitä oikeaa, todellista lomaa.

Muistan, kun jäin vuosia sitten eläkkeelle, miten sana loma menetti merkityksensä. Tuli sanottua välillä, että ainahan minulla on loma. Ennen oli lomamatkat, kesälomat, syys- ja talvilomat. Nyt on matkat (tosin harvemmin), kevät, kesä, syksy ja talvi. Mutta todella, niillä jotka harrastavat esim. mökkeilyä, voikin sanoa olevan loma kaupunkirutiineista. Siis vaikka ei olisikaan vuosilomalain määräämää lomaa, niin on omaa lomaa.

• Anu.
        Leny kirjoitti:

Muistan, kun jäin vuosia sitten eläkkeelle, miten sana loma menetti merkityksensä. Tuli sanottua välillä, että ainahan minulla on loma. Ennen oli lomamatkat, kesälomat, syys- ja talvilomat. Nyt on matkat (tosin harvemmin), kevät, kesä, syksy ja talvi. Mutta todella, niillä jotka harrastavat esim. mökkeilyä, voikin sanoa olevan loma kaupunkirutiineista. Siis vaikka ei olisikaan vuosilomalain määräämää lomaa, niin on omaa lomaa.

En minä tuntenut töissäkään lomia lomiksi,
        ne ajat olivat työtä täynnä.

Piti lomien aikana tehdä kaikki sellainen työ mikä oli jäänyt tekemättä kun töissä oli.

Lasten kanssa vaaroja kiersin ja nyt etelään
        muuttaneena hiihtolomalle aina lappiin.

Ei se reissaaminenkaan miltään lomalta tuntunut kuin että sai lapissa nähdä entisiä tuttuja.

Tuntureille piti lähteä kun lapset halusi laskettelemaan hiihtoloman aikana.

Nykyään kun käyn siellä se tuntuu lomalle kylläkin ja on tosi mukavaa nähdä tuttuja.

Mutta päivääkään en vaihtaisi pois niistä ajoista,kun lapset olivat pienet.

Ehkäpä pitäisi sanoa että,se aika kokonaan oli lomaa minkä sai lasten kanssa viettää.

Nyt tuo mökkielämä on sellainen henkireikä,sinne saa mennä tuulettamaan kaupungin pölyt päältään.

• Anu. kirjoitti:

En minä tuntenut töissäkään lomia lomiksi,
        ne ajat olivat työtä täynnä.

Piti lomien aikana tehdä kaikki sellainen työ mikä oli jäänyt tekemättä kun töissä oli.

Lasten kanssa vaaroja kiersin ja nyt etelään
        muuttaneena hiihtolomalle aina lappiin.

Ei se reissaaminenkaan miltään lomalta tuntunut kuin että sai lapissa nähdä entisiä tuttuja.

Tuntureille piti lähteä kun lapset halusi laskettelemaan hiihtoloman aikana.

Nykyään kun käyn siellä se tuntuu lomalle kylläkin ja on tosi mukavaa nähdä tuttuja.

Mutta päivääkään en vaihtaisi pois niistä ajoista,kun lapset olivat pienet.

Ehkäpä pitäisi sanoa että,se aika kokonaan oli lomaa minkä sai lasten kanssa viettää.

Nyt tuo mökkielämä on sellainen henkireikä,sinne saa mennä tuulettamaan kaupungin pölyt päältään.

Kiva kun olet taas täällä joukossamme!
        Minustakin tuntuu että tarvitsemme jonkinlaista henkireikää kaupungin stressin vastapainona.
        Itse olen 3 vuotta vanha maalainen ja kaupungissa käydessäni minulle tulee kiire takaisin kotiin, puolet asioista saavat jäädä odottamaan seuraavaa kertaa.
        On niin ihanaa olla maalla ja aikaiset aamut ovat parasta: Betonibunkkerin sijaan sinua ympäröi vihreä, ystävällinen maisema, täynnä luonnon tuottamia ääniä! On vaan nautittava ja otettava kaikki itselleen!

• ellumari
        MdK-MdK kirjoitti:

Minustakin tuntuu että tarvitsemme jonkinlaista henkireikää kaupungin stressin vastapainona.
        Itse olen 3 vuotta vanha maalainen ja kaupungissa käydessäni minulle tulee kiire takaisin kotiin, puolet asioista saavat jäädä odottamaan seuraavaa kertaa.
        On niin ihanaa olla maalla ja aikaiset aamut ovat parasta: Betonibunkkerin sijaan sinua ympäröi vihreä, ystävällinen maisema, täynnä luonnon tuottamia ääniä! On vaan nautittava ja otettava kaikki itselleen!

että kotiin maalle on niin kiire ja suuri halu päästä, etten minuttiakaan kauempaa olisi nykyään kaupungissa kuin mikä on pakko.
        Minulla on kyllä tuo Joppe poikanikin, jonka en haluaisi ikävystyvän yksin ollessaan, vaikka hänellä ei ole mitään hätää. On riittävän iso oma pihansa ja katto pään päällä jos tulee sade.
        Tänne kotiin on vaan niin ihana tulla.
        Rauhoittuu ja jättää taakseen työhuolet ja kiireet.Tuntee kuinka latautuu saamaan uutta voimaa luonnon läheisyydestä.
        Tiedän kyllä, että pimeinä syysiltoina ja talvisaikaan kaipaan kaupunkiin, mutta se on sitten.....
        Nyt lähden katiskoita katsomaan, tai kokeman(miten sanotaan?)

• ilima
        ellumari kirjoitti:

että kotiin maalle on niin kiire ja suuri halu päästä, etten minuttiakaan kauempaa olisi nykyään kaupungissa kuin mikä on pakko.
        Minulla on kyllä tuo Joppe poikanikin, jonka en haluaisi ikävystyvän yksin ollessaan, vaikka hänellä ei ole mitään hätää. On riittävän iso oma pihansa ja katto pään päällä jos tulee sade.
        Tänne kotiin on vaan niin ihana tulla.
        Rauhoittuu ja jättää taakseen työhuolet ja kiireet.Tuntee kuinka latautuu saamaan uutta voimaa luonnon läheisyydestä.
        Tiedän kyllä, että pimeinä syysiltoina ja talvisaikaan kaipaan kaupunkiin, mutta se on sitten.....
        Nyt lähden katiskoita katsomaan, tai kokeman(miten sanotaan?)

Herjajuttuja tuolla kerrottiin olevan jossain päin palstaa,minä kun en löydä yhtikäs semmosta ja hyvä on kun ei löydy.Ei niit ole tässäkään ketjussa enkä nähnyt ole vain muuallakaan,luojan kiitos olemme päässeet niistä eroon. silti ei ihan kaikkea eriävää mielipidettä saisi kyllä poistaakkaan,kun ei ketään kerran nimitelläkkään.
        Nyt on ollunna oikein hyvä palsta kun vain poistoja vähennettäisiin,eihän sitä voi millään jokaisen mielen mukaan olla,pitää uskaltaa sanoa muutaki,kuin kaunis ilma tänään,vai onkopa.

• Anu.
        MdK-MdK kirjoitti:

Kyllä maalla on ihanaa,niinhän jossain laulussakin sanotaan.

Nämä kaupunki asunnot on kyllä semmosia betonipunkkereita että mieli tekee vihreille niityille.

mutta talvella taas on hyvä kun ei tarvi itse huolehtia lämmityksestä.

Eikä lumenluontia,täytyy vastakohdaksi katsoa aina hyviäkin puolia kaupunkioloista.

Enhän päivääkään asuisi kaupungissa jos teveys olisi toisenlainen.

Mutta kumma kyllä lappiin mieleni palajaa,aina joka kevät ja kesä jopa talvellekin.

• Leny
        Anu. kirjoitti:

Kyllä maalla on ihanaa,niinhän jossain laulussakin sanotaan.

Nämä kaupunki asunnot on kyllä semmosia betonipunkkereita että mieli tekee vihreille niityille.

mutta talvella taas on hyvä kun ei tarvi itse huolehtia lämmityksestä.

Eikä lumenluontia,täytyy vastakohdaksi katsoa aina hyviäkin puolia kaupunkioloista.

Enhän päivääkään asuisi kaupungissa jos teveys olisi toisenlainen.

Mutta kumma kyllä lappiin mieleni palajaa,aina joka kevät ja kesä jopa talvellekin.

Maalla ovat minunkin juureni, joten luonto on kaikki kaikessa. Näin keväällä aivan hurmioituu tuosta luonnon voimasta, joka valtavalla voimallaan laittaa kedot kukkimaan ja puut käärii vihreään vaippaansa. Kesävieraat, muuttolintumme, saapuvat pesimisseuduilleen. Asun kaupungissa ja minulla ei ole omaa kesänviettopaikkaa. Olen silti onnellinen, että kerrostalo jossa asun on sijainniltaan ihanassa paikassa. Oven edestä voin lähteä hiihtämään. Lähimetsässä sienestän ja noukin talvimustikat. Lähiluonto on hyvin rehevää: valkovuokkoja, sinivuokkoja, kieloja, kevätesikkoja,tuomia, ikikuuset, tammet ja männyt. Korkeita kallioita, jolta näkymät merelle. Torille on kävellen matkaa 40 minuuttia.
        Äsken tulin takapihan keinusta Apua lukemasta. Kovin olivat perennat kasvaneet eilisen sateen jälkeen.Nauttikaamme luonnosta kuka missäkin.

• kirjar ilman rek.
        Leny kirjoitti:

vaikka maalla asuen nautin joka päivä lomasta ja olen joka päivä työssä... omakotitalossa riittää aina huolenpitoa ja huolta, vaikka ei mitään tekisikään.
        1988 alkoi ns. vapaus työstä, mutta tätä omaa työtä omakotitalossa riittää, tehtävää voimien mukaan, ja vähitellen mielessä käy muutto sellaiseen asuntoon jossa työtä ja huolta olisi vähemmän.

Tämä asumismuoto on niin kivaa, että työt ja vaivat vain oppii hyväksymään hintana omasta vapaudesta, rauhasta, ympäröivästä luonnosta ja kiireettömyydestä. Vielä en ole valmis vaihtamaan näitä hyviä puolia niihin toisiin hyviin puoliin... nautin kesästä omalla pihalla ja rasitan itseni niissä töissä joita pihan kunnossapito vaatii, olen onnellinen, vaikka lomaa tämä ei aina ole tämäkään.

Onnellisuus riippuu paljolti omista valinnoista, minulle näin on hyvä.

Toivottavasti jokainen löytää elämän mielekkyyden ja onnen sieltä missä kulloinkin on, mutta nautitaan siitäkin, että meillä on ystäviä, kuuntelijoita ja auttajia jopa täällä palstoilla.
        Minun vierailuni näillä sivuilla harvenee kesällä, koska aika kuluu tuolla ulkoilmassa ihaillen ja ihmetellen paremmin kuin sisällä.

Pääskyset visertävät, aurinko paistaa, kukat kukkivat ja luonto on kauneimmillaan.

Hyvää kesää kaikille palstalaisille.

• Kielo
        Leny kirjoitti:

Maalla ovat minunkin juureni, joten luonto on kaikki kaikessa. Näin keväällä aivan hurmioituu tuosta luonnon voimasta, joka valtavalla voimallaan laittaa kedot kukkimaan ja puut käärii vihreään vaippaansa. Kesävieraat, muuttolintumme, saapuvat pesimisseuduilleen. Asun kaupungissa ja minulla ei ole omaa kesänviettopaikkaa. Olen silti onnellinen, että kerrostalo jossa asun on sijainniltaan ihanassa paikassa. Oven edestä voin lähteä hiihtämään. Lähimetsässä sienestän ja noukin talvimustikat. Lähiluonto on hyvin rehevää: valkovuokkoja, sinivuokkoja, kieloja, kevätesikkoja,tuomia, ikikuuset, tammet ja männyt. Korkeita kallioita, jolta näkymät merelle. Torille on kävellen matkaa 40 minuuttia.
        Äsken tulin takapihan keinusta Apua lukemasta. Kovin olivat perennat kasvaneet eilisen sateen jälkeen.Nauttikaamme luonnosta kuka missäkin.

Minäkin huomasin juuri että kielot kukkivat,ja mikä tuoksu.Tuomet ovt kukassa ja paljon muita kauniita luonnonkukkia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11412
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7040
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5823
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5171
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4311
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4049
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3554
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3541
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3075
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3060
    Aihe