Kuuntelin ja luin eilen uutisia nuorten koululaisten fyysisestä kunnosta.Oli hälyyttävää se että kaupunkilaisnuoret oli läpi suomen huomattavasti paremmassa kunnossa kuin maalaisnuoret. Ennen ei näin ei todellakaan ollut. Johtuuko tämä maaseudun koneelistamisesta ja viihdeelektroniikan sekä internetin saapumisesta maalle luultavasti koska siellä nyt ei ole sitten muuta tekemistä. kaupungissa on monipuoliset urheilu harrastus mahdollisuudet vastapainoksi muulle ja lisäksi uskon että kaupungin nuoret ovat kuitenkin ruuan puolesta terveystietoisempia.
Liikunta barometri
7
180
Vastaukset
- Anonyymi
No, kaupungeissa tehdään kaikki valmiiksi latuja myöten, joku muu tekee lumityöt ym. Vai johtuisko hyväkuntoisuus siitä, että kakarat kaupungeissa joutuu juoksemaan "tulevaisuuden toivo"rättipäitä karkuun? Taitaa vain olla valetutkimus. Uskallan väittää, että hallitushuorien tilaama valetutkimus, kun pitää saada sakki muuttamaan slummeihin.
Ainoa mikä pitää paikkansa on se, että teini-ikään tullessaan, on kakaroilla muutakin mielessä, kun leikki/urheilu ym. Sillä ei ole väliä, missä asuu ja lisäksi lasten harrastushoiminnan on moni vanhempi pistänyt jäihin, kun ei ole millä maksaa. Tälläkään ei ole väliä, missä asuu. - Anonyymi
Nykyään maaseudulla ei tehdä niin paljoa fyysistä työtä kuin ennen!
- Anonyymi
Juu, kaveri on liikunnanopettaja ja sanoi olevansa erittäin huolissaan nuorten fyysisestä kunnosta!
- Anonyymi
Tuohan on selvä asia, mikäli vanhemmilla on niin heikot geenit ja kärsivät niin pahoista mielenterveysongelmista, että maalittavat ja haukkuvat ihmisiä anonyymisti Suomi 24 palstalla, ei voida olettaa että lapset olisi hyvä geenisiä
- Anonyymi
Maaseudulla vanhemmat kuskaavat lapsiaa kouluun. Kaupungissa KAIKKI käyttävät jukista liikennettä: kouluun ja töihiin. Tässä yksi iso syy.
- Anonyymi
Juu , naurattaa, kun vanhemmat selittää, miten meidän kullannuppu pelaa lätkää!Todellisuudessa muutaman kerran viikossa autolla kuskataan harjoituksiin, liikunnan pitäisi olla päivittäistä!
- Anonyymi
Todellakin! Vanhemmat ovat liikunnasta ihan ulalla. Autolla kuskaaminen tai skuutin päällä seisominen ei ole liikuntaa. Arkiliikunta on treenejä tärkeämpää, jotta kunto pysyy tai paranee.
Onneksi nyt ollaan puuhastamassa sähköpotkulaudoille ja vastaaville alaikärajaa 12 - 15v välille. Toivoa siis on, että skuuttia ei ensi kesänä enää näy alle 15-vuotiailla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391