Autoni syö öljyä. Öljyn käymisen vähiin huomaa moottorivalosta, joka välähtää keltaiseksi kun tietty maaginen raja on alitettu. Puoli pulloa Mobilia koneeseen, ja muutaman kymmenen kilometrin jälkeen moottorivalo häviää.
Tänään kuitenkin huomasin jotain erityistä: ensin syttyi moottorivalo moottoritiellä ja parin kymmenen kilometrin päästä ajettuani auton alkoi ensimmäistä kertaa punainen öljykanisteri välähtelemään. Oudointa on, että en ole koskaan huomannut moottorin lämpömittarissa vaihtelua; moottorin lämmittyä viisari jämähtää aina samaan kohtaan.
Oletettavasti pakkanen vaikuttaa öljyanturin toimintaan, mutta mistä tietää, milloin todella on hätä? Voiko moottori hajota öljynpuutteeseen, vaikka lämpömittari ei koskaan nousisi vakiopaikaltaan?
Miten matalan öljyn tunnistin toimii?
8
178
Vastaukset
- Anonyymi
tietämättä tarkemmin mistä autosta/moottorista on kyse ,niin olettaisin sen olevan nestejähdytetty eikä öljyjäähdytteinen.silloin moottorinlämpömittarin näyttämllä ja öljyn määrällä ei juurikaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa.moottori ei ainoastaa voi,vaan aivan varmasti hajoaa ilman riittävää voitelua,näyttää mitarit/valot mitä hyvänsä.
- Anonyymi
Ainakin meidän fransmannissa on öljypinnan tasonäyttö mittaristossa, mikä aktivoituu moottoria käynnistäessä. Öljy lämpömittari taas näyttää ko. lämpötilan. Mikäli öljyä on vähemmän niin se joko lämpiää enemmän tai jäähtyy huonommin. Sen olen huomannut meidänkin autosta, öljymäärä lähestyy alarajaa.
Ilman öljyä tai liian vähillä öljyillä se moottori varmasti tuhoutuu voitelun puutteeseen. - Anonyymi
Vanhoissa saattaa toimi koho-periaatteella. Uusissa jonkinlainen ultraääneen (saw) perustuva mittaus
- Anonyymi
no ei ainakaan koho, koho on tankissa.
Ultraääni puolestaan on halpaan autoon aival liian kallis.
Terminen tai kapasitiivinen anturi on ruuvaattu öljypohjaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei ainakaan koho, koho on tankissa.
Ultraääni puolestaan on halpaan autoon aival liian kallis.
Terminen tai kapasitiivinen anturi on ruuvaattu öljypohjaan.Tojossa näyttää toimivan koholla nuo vanhat öljyn tasoanturit. Magneetti reed kytkin viritys. Halpa ja toimiva.
- Anonyymi
Eräällä merkillä on sellainen jäähdytysnesteen lämpöviisari, että se jöpöttää 90 asteen merkin kohdalla, vaikka jäähdytysnesteen lämpötila vaihtelee 70-100 asteen välillä.
Miksi näin?
No siksi, että lämpömittarin tarkoitus on kertoa kuljettajalle, että kaikki on hyvin.
Jos se viisari vaeltelisi, niin huolestuneet kuljettajat kyselisi neuvoja internetissä.- Anonyymi
Mulla on jöpöttänyt useammassakin merkissä. Sitten kun on alkanut haahuilemaan 90 alapuolella, on termostaatin uusinta palauttanut jöpötyksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4001607- 1051308
Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1171245Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1711208- 44997
- 63906
Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32836Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s91834Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0830Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni183746