Autoni syö öljyä. Öljyn käymisen vähiin huomaa moottorivalosta, joka välähtää keltaiseksi kun tietty maaginen raja on alitettu. Puoli pulloa Mobilia koneeseen, ja muutaman kymmenen kilometrin jälkeen moottorivalo häviää.
Tänään kuitenkin huomasin jotain erityistä: ensin syttyi moottorivalo moottoritiellä ja parin kymmenen kilometrin päästä ajettuani auton alkoi ensimmäistä kertaa punainen öljykanisteri välähtelemään. Oudointa on, että en ole koskaan huomannut moottorin lämpömittarissa vaihtelua; moottorin lämmittyä viisari jämähtää aina samaan kohtaan.
Oletettavasti pakkanen vaikuttaa öljyanturin toimintaan, mutta mistä tietää, milloin todella on hätä? Voiko moottori hajota öljynpuutteeseen, vaikka lämpömittari ei koskaan nousisi vakiopaikaltaan?
Miten matalan öljyn tunnistin toimii?
8
451
Vastaukset
- Anonyymi
tietämättä tarkemmin mistä autosta/moottorista on kyse ,niin olettaisin sen olevan nestejähdytetty eikä öljyjäähdytteinen.silloin moottorinlämpömittarin näyttämllä ja öljyn määrällä ei juurikaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa.moottori ei ainoastaa voi,vaan aivan varmasti hajoaa ilman riittävää voitelua,näyttää mitarit/valot mitä hyvänsä.
- Anonyymi
Ainakin meidän fransmannissa on öljypinnan tasonäyttö mittaristossa, mikä aktivoituu moottoria käynnistäessä. Öljy lämpömittari taas näyttää ko. lämpötilan. Mikäli öljyä on vähemmän niin se joko lämpiää enemmän tai jäähtyy huonommin. Sen olen huomannut meidänkin autosta, öljymäärä lähestyy alarajaa.
Ilman öljyä tai liian vähillä öljyillä se moottori varmasti tuhoutuu voitelun puutteeseen. - Anonyymi
Vanhoissa saattaa toimi koho-periaatteella. Uusissa jonkinlainen ultraääneen (saw) perustuva mittaus
- Anonyymi
no ei ainakaan koho, koho on tankissa.
Ultraääni puolestaan on halpaan autoon aival liian kallis.
Terminen tai kapasitiivinen anturi on ruuvaattu öljypohjaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei ainakaan koho, koho on tankissa.
Ultraääni puolestaan on halpaan autoon aival liian kallis.
Terminen tai kapasitiivinen anturi on ruuvaattu öljypohjaan.Tojossa näyttää toimivan koholla nuo vanhat öljyn tasoanturit. Magneetti reed kytkin viritys. Halpa ja toimiva.
- Anonyymi
Eräällä merkillä on sellainen jäähdytysnesteen lämpöviisari, että se jöpöttää 90 asteen merkin kohdalla, vaikka jäähdytysnesteen lämpötila vaihtelee 70-100 asteen välillä.
Miksi näin?
No siksi, että lämpömittarin tarkoitus on kertoa kuljettajalle, että kaikki on hyvin.
Jos se viisari vaeltelisi, niin huolestuneet kuljettajat kyselisi neuvoja internetissä.- Anonyymi
Mulla on jöpöttänyt useammassakin merkissä. Sitten kun on alkanut haahuilemaan 90 alapuolella, on termostaatin uusinta palauttanut jöpötyksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 744266
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans903978Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa572478Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672347Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412044- 1241946
- 491929
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541688- 561682
- 661592