eikös se niin mennyt että se uusi taksilaki mahdollisti sen että taksiautoilu muuttui kaikille sopivaksi elinkeinoksi ja nyt alalle pääsee helpolla. 800 euron taksiauto on näin ensialkuun varmaan hyvä valinta koska ei kannata investoida liikaa aluksi jos hommaa aloittelee. no tietysti maksaa ne maksupäätteet jotain ja aina se taksivälittäjä ottaa oman osansa. mutta jos ajat vain 800 euron autolla niin jää itellekin jotain kun ei tarvi maksaa sitä 50 tonnin mersua.
paikkakunnaksi voi valita jonkun pikkupaikan jostain paikasta mistä on pitkät matkat isoihin kaupunkeihin. saa usein sitten niitä sadan kilsan kyytejä. kuluja voi vähentää ostamalla tarjousbensiiniä isoja määriä kerralla. vaikka polttonesteet on nykyisin kalliita niin aina tulee niitä halpoja päiviä väliin. toinen on että voisi juoppoporukoille mainostaa palveluaan sellaisena hovitaksina joka kuskaa sitä juopporemmiä sopivaan hintaan. paljoahan ei tee jos on 5 asiakasta kimpassa maksamassa.
jos homma pyörii niin voi vaihtaa kalliimpaan 5 tonnin autoon. kalliimmalla ei tee mitään koska 5 tonnilla saa hyvin pidetyn ja huolletun vanhan mersun tai volvon. jos laskee että tyypillisesti taksiautoon tulee vuodessa se 50tkm jolla jo pitäisi pärjätä vaikka kyydin hakumatkoista ei palkkiota saakkaan. 25tkm jää kuitenkin laskutettavaa ja jos laskee että kilsasta saa nykyisin 2 euroa lähes niin 50 tonnin liikevaihdolla kyllä pärjää jos autoa ajaa renki öisin jonka ajoilla maksetaan auton kaikki vuoden kulut ja rengin palkka. omat päiväajot jää sitten omaksi palkaksi.
ylimenovaihe alkaa olla ohi taksiautoilussa ja nyt on jo paremmat ajat kun iso osa vanhoista lopetti autoilun kannattamattomana.
no yksi tapa hoitaa hommaa olisi myydä mainospaikkoja taksin sivut ja takalasit täyteen. no sillä ei rikastu mutta saa sentään auton polttoainekulut maksettua. sähköautossa olisi ilmaista lähes ajaa taksia mutta ne maksaa liikaa. lisäksi nyt on sähköstä pulaa niin uskon fossiilisten autojen olevan vielä 50 vuoden päästä taksiautoilussa valtavirtaa. autohan ei kulu jos sitä huolletaan. ei ne kilsat vaikuta auton kestoon. paljon on miljoona ajettuja laatuautoja ajossa maailmalla ja suomessakin. huollot ne ratkaisee.
yhteenvetona siis halpa 800 euron auto=ei pääomakuluja. tarroja auton sivut täyteen= pollttoainekulut pois. juopporengille hovitaksiksi= vakioasiakkaita. renki ajaa taksia yöt= auton kaikki kulut pois ja omat ajot palkaksi.
tältä pohjalta näen taksiautoilussakin mahdollisuuksia edelleen. koronakin on jo voitettu niin ihmiset liikkuu taas hulluina takseilla. näin äskenkin ajossa kaupungilla ainakin kaksi taksia joissa keltaine valo sammutettuna eli joku kyyti oli menossa.
800euron autolla taksariksi. onnistuuko
Anonyymi-ap
1
157
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa853097Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3192741Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911516Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401161Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 79967
- 117960
- 70948
- 72914