Tulihelvetti saattaa odottaa uskovaisia

Paavali kertoo Roomalaiskirjeessä, että Jumala armahtaa kenet tahtoo eikä ihmisen tahdolla ja teoilla ole mitään merkitystä. Jos Jumala sattuisi oikeasti olemaan olemassa niin varoitan teitä rakkaat uskovaiset siitä, että teitä voi ihan hyvin odottaa tulihelvetti ja ateisti päästä taivaaseen. Miettikääpä kuinka moraalisesti epärehellisiä te olette, valehtelette ja siirtelette maalitolppia sekä uhkailette ja kiusaatte toisin uskovia tai niitä jotka eivät usko. Minusta tuntuu, että ateistien moraalinen integriteetti on paljon parempi kuin teillä rakkaat uskovaiset. Jumala saattaa katsoa niin, että ateisti on moraalisen integriteettinsä vuoksi vanhurskaampi eli oikeamielisempi kuin te itse. Jos ette paranna tapojanne niin ikuiset helvetin tulet odottavat teitä, vaikka kuvittelette deluusioissanne uskovan oikein.


15 Hän sanoo Moosekselle: »Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.»

16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.

29

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odotan jo innolla tulihelvettiä.

    • Anonyymi

      Mystistä.

    • Anonyymi

      Olisihan se tietysti kaikille uskovaisille ihan oikein kun sitä niin kiihkeästi odottavatkin.
      Valitettavasti se ja siihen liittyvät oheistarinat ovat vain satuja. Muuten olisin jo vetämässä kaukolämpöputkia sieltä.

    • Anonyymi

      Miikanaamakumi on aivan oikeassa. Ateisteja odottaa pitkällinen grillaus.

    • Anonyymi

      Mikä on ateistien puheissa oleva uskovainen? Erikoinen sana.

      • Hihhuli, joka kuvittelee edustavana ainoaa oikeaa uskoa ja tuomitsee muita helvettiin. Tähän ainoaan oikeiden uskovaisten joukkoon kuuluminen oikeuttaa moraalittomuuden toisin uskovia tai uskomattomia kohtaan. Rakkauden kaksoiskäskystä noudatetaan vain sitä ensimmäistä osaa eli rakastetaan omaa jumalaa, siis itseään, yli kaiken ja unohdetaan muut ihmiset. Tämän palstan miikkanaahumit, G4G:t, Trööttanit sun muut latvakakkoset ovat mainioita esimerkkejä tästä.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Hihhuli, joka kuvittelee edustavana ainoaa oikeaa uskoa ja tuomitsee muita helvettiin. Tähän ainoaan oikeiden uskovaisten joukkoon kuuluminen oikeuttaa moraalittomuuden toisin uskovia tai uskomattomia kohtaan. Rakkauden kaksoiskäskystä noudatetaan vain sitä ensimmäistä osaa eli rakastetaan omaa jumalaa, siis itseään, yli kaiken ja unohdetaan muut ihmiset. Tämän palstan miikkanaahumit, G4G:t, Trööttanit sun muut latvakakkoset ovat mainioita esimerkkejä tästä.

        Paljon asiaa. Ainakin aiheeseen perehtymättömälle. Ilmeisesti nimimerkki on perehtynyt asiaan? Hihhuli ilmeisesti on jotakin pomppimista? Jotenkin tuntuu, että olisi olemassa erilaiset uskontojen oikeat tavat joilla toimia niitä harjoittavien yhteisöjen sisällä. Ja joissa erilaiset sanat saavat omat merkityksensä. Ja niitä toistelemalla ja kuulostelemalla ollaan tuntosarvet höröllään, ollaanko meikäläisiä vai muukalaisia? Moni ei oikein nykypäivänä tunne teismien kenttää, eikä niitä tapoja joita niissä noudatetaan. Ja teismien fragmentit sekä niiden keskinäiset eroavaisuudet hämmästyttävät, jos ihminen tutustuu teismien kenttään.

        Noissa tietenkin kiinnostaa se, että onko vaikkapa jonkin Lähi-Idän alueella vaikuttavan uskonnon harjoitusmenojen paikan toiminnoissa eroa sen suhteen mistä maasta sinne tullaan, jos periaatteellinen tulkinta asiasta on sama? Eli, onko teismin puolellakin maiden paikalliskulttuureilla merkityksellinen ero teismin harjoittamisessa? Amerikassa jossain päin kaikki saatetaan huomioida aluksi, mutta ystävyys vaatii kovaakin työtä. Siinä missä Suomessa saattaa alku olla kankeaa ja loppu vieläkin vaikeampaa?


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Hihhuli, joka kuvittelee edustavana ainoaa oikeaa uskoa ja tuomitsee muita helvettiin. Tähän ainoaan oikeiden uskovaisten joukkoon kuuluminen oikeuttaa moraalittomuuden toisin uskovia tai uskomattomia kohtaan. Rakkauden kaksoiskäskystä noudatetaan vain sitä ensimmäistä osaa eli rakastetaan omaa jumalaa, siis itseään, yli kaiken ja unohdetaan muut ihmiset. Tämän palstan miikkanaahumit, G4G:t, Trööttanit sun muut latvakakkoset ovat mainioita esimerkkejä tästä.

        Nyt unohdit Varma_Tiedon


    • Anonyymi

      Roomalaiskirje
      9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
      9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
      9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja antaa paatua sen, joka tahtoo.

      Pelastuminen ei ole sen vallassa, joka tahtoo pelastua - ei siis saatavissa hyvien tekojen tai Mooseksen lain noudattamisen ansiosta ja tämä on Paavalin sanoma koko Roomalaiskirjeessä - vaan Jumalan, joka on armollinen ja antaa anteeksi sekä herättää kuolleista valitut iankaikkiseen elämään.

      Aamen, tule Herra Jeesus!

      Kertomus faraosta ja Israelin paluusta erämaavaelluksen jälkeen luvattuun maahan on tullut tunnetuksi kaikkialla maailmassa. Jumalan nimeä julistetaan nyt kaikkialla maan päällä aivan niin kuin Herra on itse profetoinut lähettiläidensä suun kautta.

      Aamen, tule Herra Jeesus!

      Herra ei ensin paaduttanut faraota vaan antoi tämän paaduttaa oman sydämensä kolme kertaa ennen kuin Herra sitten sulki häneltä pelastuksen tien ja tätä kutsutaan sanoilla "Herra paadutti faraon sydämen", vaikka todellisuudessa farao siis itse paadutti oman sydämensä ja hylkäsi Herran tarjoaman armon, joka olisi kohdannut häntä, jos hän vain olisi päästänyt Jumalan kansan vapaaksi orjuuden ikeestä.

      Aamen, tule Herra Jeesus!

      • "häneltä pelastuksen tien ja tätä kutsutaan sanoilla "Herra paadutti faraon sydämen", vaikka todellisuudessa farao siis itse paadutti oman sydämensä ja hylkäsi Herran tarjoaman armon, joka olisi kohdannut häntä, jos hän vain olisi päästänyt Jumalan kansan vapaaksi orjuuden ikeestä."

        Mutta faraohan muutti mielensä ja katui, pariinkin kertaan. Mutta se ei Jumalalle kelvannut, vaan Jumala paadutti faraon sydämen, koska oli jo ennen vitsauksia päättänyt tehdä niin ja ilmoittanut asiasta myös Moosekselle.

        Se on huvittavaa miten jotkut kristityt ovat valmiita
        tällä lailla valehtelemaan jopa Raamatun sisällöstä uskoaan puolustaakseen.


      • siare kirjoitti:

        "häneltä pelastuksen tien ja tätä kutsutaan sanoilla "Herra paadutti faraon sydämen", vaikka todellisuudessa farao siis itse paadutti oman sydämensä ja hylkäsi Herran tarjoaman armon, joka olisi kohdannut häntä, jos hän vain olisi päästänyt Jumalan kansan vapaaksi orjuuden ikeestä."

        Mutta faraohan muutti mielensä ja katui, pariinkin kertaan. Mutta se ei Jumalalle kelvannut, vaan Jumala paadutti faraon sydämen, koska oli jo ennen vitsauksia päättänyt tehdä niin ja ilmoittanut asiasta myös Moosekselle.

        Se on huvittavaa miten jotkut kristityt ovat valmiita
        tällä lailla valehtelemaan jopa Raamatun sisällöstä uskoaan puolustaakseen.

        Hienoa, että edes joku huomaa taustalla olevan pointin.

        PS. Jännä, että kirjoitat nikillä siare, mutta minulle näyt vastauksissa Michelarkangelona.


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Hienoa, että edes joku huomaa taustalla olevan pointin.

        PS. Jännä, että kirjoitat nikillä siare, mutta minulle näyt vastauksissa Michelarkangelona.

        "Jännä, että kirjoitat nikillä siare, mutta minulle näyt vastauksissa Michelarkangelona."

        Joo, tässä on nyt jonkin kuukauden ajan näkynyt käyttäjätunnus varsinaisen nimimerkin sijaan. (Olen huomannut sen muutamalla muullakin,eli kyse ei ole vain minusta) Se on ärsyttävää . Mulla on muistikuva, että aikoinaan, kun rekisteröin nimimerkkini, oli suositus että käyttäjätunnus ja nimimerkki eivät olisi samoja.


      • siare kirjoitti:

        "Jännä, että kirjoitat nikillä siare, mutta minulle näyt vastauksissa Michelarkangelona."

        Joo, tässä on nyt jonkin kuukauden ajan näkynyt käyttäjätunnus varsinaisen nimimerkin sijaan. (Olen huomannut sen muutamalla muullakin,eli kyse ei ole vain minusta) Se on ärsyttävää . Mulla on muistikuva, että aikoinaan, kun rekisteröin nimimerkkini, oli suositus että käyttäjätunnus ja nimimerkki eivät olisi samoja.

        No problem, sulla on molemmilla nikeillä integriteetti ja kognitiivinen koherenssi kunnossa. Miten mun nikki näyttäytyy, onko jotain muuta muin 'Moses_Zuckerkandl'?


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        No problem, sulla on molemmilla nikeillä integriteetti ja kognitiivinen koherenssi kunnossa. Miten mun nikki näyttäytyy, onko jotain muuta muin 'Moses_Zuckerkandl'?

        Kiitos. Sulla on ihan oikein Moses_Zuckerkandl


      • siare kirjoitti:

        Kiitos. Sulla on ihan oikein Moses_Zuckerkandl

        Huomasin kretupalstalla, että on tullut uusi faktapohjainen asiakirjoittaja, mutta kun nyt huomasin että Michelarkangelo = siare niin en ihmettele enempää 👍


    • Anonyymi

      Myllyn parhaat jauhot pitäisi olla puhtaat.

    • Anonyymi

      Toinen toisilleen tulisia paikkoja toivovia kristillisiä lahkoja on Suomessakin vaikka kuinka paljon. Sellaista se kristillinen rakkaus on todellisuudessa.

    • Anonyymi

      Teot ratkaisevat sanat ratkaisevat oma käytös ratkaisee. On ihan sama mikä on oma maailmankatsomus. Siksi on turha vetää pyhyyttä uskovaisuudesta, tai edustaa tiedettä suurimpana totuutena ja suurimpana uskontona, millä naapuri saatetaan ahdinkoon. Jeesus on pitänyt asiasta luentoja ja ne ovat ajattomia saarnoja, Jumalan henkeyttämiä

      Siksi jokainen viisastelijan omassa viisaudessaan tulisi tarkastella omaa minää, samoin kuin itsekin teen, joka päivä. Tämä jumalallinen asenne ei tunne rajoja ihmiskunnassa,

      Mitä paremmin huolehdit lähimmäisistäsi. Sitä paremmin menee itselläsi.
      Vetovoiman laki.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä, että suurinkaan hyväntekijä ei lähde kuin ammus tai raketti ylöspäin
        JFK Kennedyn avaruuskeskukselta. Vaan jatkot ovat olemassa Kiirastulessa (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka') joka on katolisen kirkon teologian mukaan olotila, jossa pelastuneen ihmisen sielu kuoleman jälkeen puhdistuu (lat. purgare, 'puhdistaa') synneistä ennen taivaaseen pääsyä.
        Tämä kokemuksen rintaäänellä. Näitä sieluja haastattelen. En ole katolinen, mutta tämä teoria pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, että suurinkaan hyväntekijä ei lähde kuin ammus tai raketti ylöspäin
        JFK Kennedyn avaruuskeskukselta. Vaan jatkot ovat olemassa Kiirastulessa (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka') joka on katolisen kirkon teologian mukaan olotila, jossa pelastuneen ihmisen sielu kuoleman jälkeen puhdistuu (lat. purgare, 'puhdistaa') synneistä ennen taivaaseen pääsyä.
        Tämä kokemuksen rintaäänellä. Näitä sieluja haastattelen. En ole katolinen, mutta tämä teoria pitää paikkansa.

        Jatkan vielä, että ihmiset jäävät hierarkiaan. Herra Kennedy sanoi etteivät pahantekijät pääse koskaan hänen tasolleen ja ei siksi kanna huolta. Pahantekijät ovat alempana hierarkiassa, eikä hissi toimi ylöspäin. Vaikka on jatkuva jono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, että suurinkaan hyväntekijä ei lähde kuin ammus tai raketti ylöspäin
        JFK Kennedyn avaruuskeskukselta. Vaan jatkot ovat olemassa Kiirastulessa (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka') joka on katolisen kirkon teologian mukaan olotila, jossa pelastuneen ihmisen sielu kuoleman jälkeen puhdistuu (lat. purgare, 'puhdistaa') synneistä ennen taivaaseen pääsyä.
        Tämä kokemuksen rintaäänellä. Näitä sieluja haastattelen. En ole katolinen, mutta tämä teoria pitää paikkansa.

        Kiirastuli on katolisen kirkon rahankeruuta varten keksitty kannustin.


    • Anonyymi

      Voi käydä totisesti. Ja ohituskaistaakaan ei niinollen ole.

    • Anonyymi

      Kristityillä on tapana pitää tulihelvettiin menevinä monia muita kristittyjä, jotka eivät ole samaa mieltä opillisista asioista ja käytännöistä (rituaalit) heidän kanssaan.

      Jos olet kristitty, niin ole siis tarkka, että et vain ole uskonut väärän suuntauksen tai tunnustuksen oppeja, sillä joudut tuliseen järveen, jos niin olet tehnyt - oikeaoppisten kristittyjen itsensä langettamien helvetin tuomioiden mukaan.

    • Anonyymi

      Ovat jo ikuisen elämän toivon helvetissä ja helvetin helvetillisessä pelossakin.
      😂

    • Anonyymi

      Jeesuksen kieltäjä Juutalaiset kärventyvät ikuisesti ja myös muslimit koska nekään eivät usko Jeesusta kristuksena.

      • Anonyymi

        >> teitä voi ihan hyvin odottaa tulihelvetti ja ateisti päästä taivaaseen <<

        Ateisti ei voi koskaan päästä taivaaseen ja Jumalan luokse, mihin ei edes usko. 😂 Ja jos uskoo, ei ole enää ateisti.

        Uskostaan taas voi luopua. Siinä tapauksessa ihminen on entinen uskova, ei enää uskova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> teitä voi ihan hyvin odottaa tulihelvetti ja ateisti päästä taivaaseen <<

        Ateisti ei voi koskaan päästä taivaaseen ja Jumalan luokse, mihin ei edes usko. 😂 Ja jos uskoo, ei ole enää ateisti.

        Uskostaan taas voi luopua. Siinä tapauksessa ihminen on entinen uskova, ei enää uskova.

        "Ateisti ei voi koskaan päästä taivaaseen ja Jumalan luokse, mihin ei edes usko."

        Miten vitun aivovammainen pitää olla, ettei ymmärrä yksinkertaista Raamatun sanaa. Ratkaisevaa ei ole ihmisen tahto tai teot.

        16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.


    • Vanha juutalaismies istui Moskovassa puistonpenkillä.
      Miliisi tuli hänen taakseen ja luki olkapään yli, ja naureskeli:
      - Opiskelet hepreaa, miksi?
      Juutalaismies vastasi: 
      - Olen kuullut että taivaassa puhutaan hepreaa. Haluan oppia hieman hepreaa jo ennenkuin  kuolen.
      Miliisi naureskeli edelleen:
      - Mitäs jos et pääse taivaaseen vaan joudut helvettiin?
      Juutalaismies vastasi:
      - Mahdollista, mutta venäjää minä jo osaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe