Nyt tiedän paljonko meillä on ikäeroa

Anonyymi-ap

Onhan sitä paljon kyllä.

125

2916

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No paljon? Kolme vuotta?

• Anonyymi

Kolme vuotta ei ole mitään.

• Anonyymi

Onneksi ei 300.

• Anonyymi

Se on tosi paljon. Mua ei haittaisi mutta sua haittaa.

• Anonyymi

Minua ei haittaa, mutta luulen että sitä toista haittaa.

• Anonyymi

Noh, Däni ja Helmi ovat todistaneet, että 58v on vielä aivan hyväksyttävä ikäero. Kunhan siis nainen on se nuorempi osapuoli...

• Anonyymi

Ennen mies , jos mies tavoitettiin seurustelemasta , 20- 50 vuotta nuoremman Tytön kanssa, kyllä katsottiin että Mies sekaantuu Lapseen" vaikka se oli

18- v , niin pistettiin semmoinen , pehmotettuun koppiin !

Eli Mielisairaalaan !

Eikä ennen tätäkään , hoitopaikkaa ole ennen. Puhuteltu mielisairaalsi vaan pahemmaksi ! Hullujen huoneeksi ,!

Ja eikä siellä hoidot olleet Inhmillisiä , kuten nyt 2020- luvulla!

Eli se,, joka tavattiin seurustelemasta itseään , Yli 10- vuotta nuoremman naisen kanssa ,joutuu sitten kärsimään!

Ja 18- vuotiaskin oli , vielä ala- ikäinen ,piti olla rippikoulun käynyt ja 20- vuotias kun pääsi , Tansseihin!

Ja kyllä se tuo Helmin ja Dannyn ikäero on Nytkin sairas ikäero!

Että Joku raja tultava nytkin. Kun 1800- 30 1950 luvulla

.

Dannyn ikäisillä miehillä , kuulo,, näkö heikkenee, ja liikkuminen on ikääntymisen myötä vaikeaa !,

Saattaa ilmetä käsien vapinaa, virtsan karkailua,

Muistin heikkenemistä tai tulla Dementia !

Kun muistisairaus voi tulla nuoremillakin , Selviytyminen arjesta ,itsenäisesti , voi tuottaa vaikeuksia, tarvitsee Ulkopuolista apua, kuten Kotisairaan hoito,

Apua pesetymisessä, Kotipalvelu myös öisin !

• Anonyymi

EI MISSÄÄN NIMESDÄ

Ei ole hyväksyttävä ikä ero!

• Anonyymi

Ei sitä tarvitse miettiä liian pitkälle vielä 🤫

• Anonyymi

En mietikään.

• Anonyymi

Oletko taas kuunnellut Radio Novan toimittajaa vain onko se toimittaja lukenut suomi24 palstaa? Netissä taitaa toimia erilaisia toimijoita jotka yrittää hallita mediaa ja herättää ja levittää huhuja. Yksi psykopaatin tunnus merkistöön kuuluu huhujen levitys

• Anonyymi

Huhujen levitys muuten saattaa kuulua psykopaatin tunnusmerkistöön, varsinkin jos ns kiinnijääminen saa himmeät kierrokset päälle varmaan ihan puhtaan järkytyksen takia ja yritys on entistä kovempaa ja kaoottisempaa

• Anonyymi

Auts... Minä olen tiennyt koko ajan paljonko on 😂. Ajattelin kyllä että suunnilleen tiedät.

• Anonyymi

Kyllä mä suunnilleen tiesinkin. Mutta on kiva kun nyt tiedän tarkalleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä suunnilleen tiesinkin. Mutta on kiva kun nyt tiedän tarkalleen.

Mä tiesin aika tarkasti. Joutu miettimään. En muuten normioloissa noin paljo nuorempaan sekaannu, järkisyistä.

• Anonyymi

... Eikö näkynyt ulkonäön perusteella 😂

• Anonyymi

Häh nytkö vasta? Vai vihta?

• Anonyymi

Onko se sitten sinusta aivan liikaa?

• Anonyymi

Ei se ole liikaa, koska rakastan häntä. En haluaisi ketään muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toi on rakkautta ei pieni ikäero haittaa jos rakastaa,eikä vähän isompikaan koska kerrran eletään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et rakasta koska joudut kirjoittamaan tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et rakasta koska joudut kirjoittamaan tänne.

No se on sun mielipide.

• Anonyymi

Mistä vakoilit? :)

• Anonyymi

Tonttu kertoi, ne tietää kaiken. :)

• Anonyymi

25 vuotta on kyllä aika paljon mutta ei vielä mahdoton. Kunhan nyt ensin saavutat täysi-ikäisyyden.

• Anonyymi

No näin. Paljonko sitä nyt sitten oli? :) Muistan vain sen, miten eristin sinut lastenkarsinaan.

• Anonyymi

Mitä vielä... Nyt kun tiedän että olet täällä. Mulla on sua ikävä ❤️

• Anonyymi

Ketä sulla on ikävä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä sulla on ikävä?

Sua tietenkin. Älä pelleile siinä 😂. Laita sitä viestiä mokoma kun sait numeronkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sua tietenkin. Älä pelleile siinä 😂. Laita sitä viestiä mokoma kun sait numeronkin.

Miten niin sain numeron? Itse olen senkin netistä etsinyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullakin on ikävä häntä. Et varmaan ole hän.

• Anonyymi

Olet varmasti tiennyt että sitä on paljon. Mitä itse ajattelet siitä ?

• Anonyymi

Ei minua haittaa. Rakastan häntä.

• Anonyymi

Tiedän että oot yli 30 ja mä oon alle, mut ei se haittaa mua t. Nalle

• Anonyymi

Mulle tuli hirveä ikäkriisi tästä. Mä tunnet itseni paljon vanhemmaksi nyt, kuin oikeasti oon. Ei kannata sekaantua nuorempiin, en voi suositella.

• Anonyymi

Vanhempana miehenä minun pitäisi tajuta, etten saa rakastua niin nuoreen naiseen. Mutta jos hänkin haluaa, niin miksi en?

• Anonyymi

Niin mikä teitä sitten estää?
        Sauli, Dani, Renny...
        Jos tulee hyväkin suhde, saatat elää vahemmaksi kuin jos eläisit yksin.

• Anonyymi

Onhan sitä..väliltä 10-20? Eipä tullut ikää kysyttyä kun naisilta ei saa ikää kysyä...ikähän on vain numeroita lopulta ja jokainen ikääntyy väistämättä ja jos hamuaa että samaan aikaan kiikkustuolissa niin se on myytti minkä voi rikkoa sairauskin...joten ikäero ei minua haittaa ollenkaan.

• Anonyymi

10-20 vuotta.

• Anonyymi

Jätäppä ne toisten aviopuolisot rauhaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätäppä ne toisten aviopuolisot rauhaan!

Sivusta
        Onko hän kirjoittanut varatusta? Voivat hyvin olla yksinäisiä kumpikin.

• Anonyymi

Minulla ja hänellä 20 vuotta eikä haittaa yhtään. Muut asiat esteenä, mutta ei ikä.

• Anonyymi

Mielenkiintoista ❤😻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista ❤😻

Samma här!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samma här!

Mielenkiintoista ja samma här, onko mies nuorempi?
        Minun (miehen) mielessä ihana 20 vuotta itseäni vanhempi nainen.

• Anonyymi

Minäkin aivan pihkassa 21v nuorempaan ihanaan naiseen. Epäilen ettei ikä ole este.

• Anonyymi

Mitkä MUUT asiat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitkä MUUT asiat?

No oikeastaan kaikki. Ikä on se pienin asia, siinä ei 20 vuotta tunnu missään kun toinen on uskomattoman ihana. Tietysti upea tarina vaatii tuulimyllyjä ja vastoinkäymisiä, eihän se olisi muuten kunnon stoori.

• Anonyymi

Mistä sait tietää ikäni? Mahdotonta.

• Anonyymi

Ihan sattumalta löysin, hämmästyin itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sattumalta löysin, hämmästyin itsekin.

Treffipalstaltako??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Treffipalstaltako??

En jaksa uskoa että hän olisi treffipalstalla.

• Anonyymi

Paljonko tarkalleen vuosissa?

• Anonyymi

14 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

Ihan älytöntä. Mä vaikutan/vaikutin paljon nuoremmalta? :O

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

Aika hyvin sitten mielessäni arvelin kun laskin kertomasi asioita yhteen...🤔tuo vaihteluväli oli pessimistisenpuoleinen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin sitten mielessäni arvelin kun laskin kertomasi asioita yhteen...🤔tuo vaihteluväli oli pessimistisenpuoleinen...

vuodet on meneet jotenkin nopeasti. mä tunsin itsene about 10 v nuoremmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

Jotain vinkkiä antaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

Minun ja Mariannen ikäero oli tuota luokkaa, Voisiko tämä olla päättymätöntä rakkautta yli rajojen.

• Anonyymi

Itse olen aina viehättynyt vanhemmista naisista, joten meidän ikäero ei haittaa yhtään 😘

• Anonyymi

Eikö todellakaan haittaa, jos nainen on sinua vaikka 10-12 vuotta vanhempi?

• Anonyymi

Sepä mukavaa 😘 Käythän jälleen kyläilemässä minun, oman Elsasi 89v luona, täällä palvelutalossa? Nähdään pian! 😘

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sepä mukavaa 😘 Käythän jälleen kyläilemässä minun, oman Elsasi 89v luona, täällä palvelutalossa? Nähdään pian! 😘

Elsa olet kohtalon lapsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elsa olet kohtalon lapsi.

Elsa vetää Einarin 77 kanssa vilttiä päälle ja vetäisee kotimatkalla Einoilla voltit Einarin pihamaalla. Kylläpä se oli niin mukavaa hyväillä välillä, tuumailee Elsa ensipolilla 😅❣️

• Anonyymi

Näinkö kauan sulla meni sitten laskiessa? 😂

• Anonyymi

Meni, huono laskupää mulla😉

• Anonyymi

Meillä 17 vuotta.

• Anonyymi

Taidan olla sun tuleva parisuhde pari.

• Anonyymi

Mies vai nainen vanhempi. Kumpi itse olet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidan olla sun tuleva parisuhde pari.

Tässä tapauksessa nainen on nuorempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies vai nainen vanhempi. Kumpi itse olet?

Mies vanhempi. Nainen olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies vanhempi. Nainen olen.

Taidat olla ns. Mies!

• Anonyymi

Voi kulta pupuseni nuorempi mies. Kyllä se vaan niin on että olen sulle liian vanha. Pakko se vaan on myöntää vaikka mikä on. Kirpaisee kyllä. Haluan että menet nyt juoksemaan niiden nuorten ja kauniiden naisten perään ja jätät minut rauhaan. Tämä meidän hetkellinen huuma kyllä haihtuu omia aikojaan.

• Anonyymi

Mitä se sitten on apllä?

• Anonyymi

14 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

riplat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14 vuotta.

Jos nainen on 14v vanhempi, niin tuskin tulee onnistumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nainen on 14v vanhempi, niin tuskin tulee onnistumaan.

Ei voi tietää ennen kuin kokeilee.

• Anonyymi

Minua ei haittaa vaikks oisit 100 vuotias minä rakastan sinua. Muu ei merkitse mitään rakas❤️

• Anonyymi

Kyllä se vaan rupee haittaamaan. Helpompi molemmille kun vaan unohdetaan koko juttu.

• Anonyymi

Näinkö on... Tämän halusin vain kuulla. En oikeesti halua että lähdet etsimään niitä nuoria naisia. Anteeksi jos säikäytin ❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinkö on... Tämän halusin vain kuulla. En oikeesti halua että lähdet etsimään niitä nuoria naisia. Anteeksi jos säikäytin ❤️

Haluan että käännetään kaikki kortit ja päätetään sitten.

• Anonyymi

En voi olla minä. Nuorruin 100 vuotta kun näin lapsuuden tuttavan. Hän ei tunnistanut minua. Minulla ja hänellä on ikäeroa alle 2 vuotta. Hän on mies. Sopiva ikäero mielestäni.

• Anonyymi

Minä rakastan nuorempaa tummaa miestä❤️

• Anonyymi

Onko ihan Gambia tumma? Lomalla bongattu?

• Anonyymi

Kuinka paljon nuorempaa rakastat?

• Anonyymi

Onko viisi sitten liikaa? Nooh, oonhan mä vähän vanha..

• Anonyymi

Minä hyväksyn vain muutaman vuoden ikäeron, eli vähän vanhempi, tai vähän nuorempi. En ole ikinä halunnut suurta ikäeroa. En koe sellaista minun näköiseksi elämäksi.

• Anonyymi

Muista tuo kun vanhenet.

• Anonyymi

Tai oikeastaan sun ei tarvitse muistaa,koska
        kohtalosi muistaa sinut ja sanomisesi.

• Anonyymi

Meillä on 2 vuotta ikäeroa.

• Anonyymi

Sivullinen tarttuu helposti ikäeroon ja tekee siitä ongelman, vaikka ongelmaa ei olisi heille. Siksi siitä voi tulla taakka/ ongelma myös heille, koska ympäristön paine voi olla liikaa, jota vaikea ennalta arvata ymmärtää, kun ei ole toiselle vielä riittävän tuttu. Epäily voi raastaa, jollei kyvyt riitä keskustelemaan asiasta.

• Anonyymi

Minulla ja keski-ikäisellä naisella, joka kiinnostaa, on ikäeroa yli 20 vuotta. Minulle ikäero ei ole ongelma, mutta hänelle voi olla, minkä vuoksi otan rauhallisesti, en ahdista.

• Anonyymi

Entä jos tuo nainen haluaisi tutustua ja hänelle se ei olisi ongelma. Entä jos se ongelma onkin sinun päässäsi, niin kuin tuntuu olevan. Asenneongelma nimeltä itsetunto. Kohtaa se ihminen. Sisin ratkaisee tämän dilemman. Älä ajattee lukuja, ne ovat vain numeroita. Te olette aikuisia ja sillä selvä.
        Tädilläni ja hänen miehellään oli 20v ikäeroa. Ja heillä meni hyvin. Mies oli vanhempi.
        Nyt molemmat ovat vaihtaneet hiippakuntaa.
        Ex oli 15v minua vanhempi.

• Anonyymi

mulla on 30 vuotta ja stondis

• Anonyymi

-67?

• Anonyymi

7 v

• Anonyymi

Eihän tuo ole keski-iässä mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo ole keski-iässä mitään!

No ei ole. - Sivusta

• Anonyymi

Mutta kyllä se vanhenet sinäkin.

• Anonyymi

Niin paljon että et voi lähestyä minua

• Anonyymi

On kai sitä 30 vuotta.

• Anonyymi

🇫🇮🤭

• Anonyymi

Mikä tän viestin tarkoitus on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tän viestin tarkoitus on?

äsh.. no tällä kertaa 🤣

• Anonyymi

Ei se sinua tähän asti pidätellyt fantasioistasi.

• Niinhän sitä on, aika paljon...

• Anonyymi

Onhan sitä. Sun tytär on ikäiseni. Mutta sun olemus henkii silti sellaista naiivia leikkisyyttä mistä tykkään.

• Anonyymi

Pitäskö sun jättää se rauhaan.

• Anonyymi

Olen nainen 45-vee. Tykkään 13 vuotta nuoremmasta miehestä. Tuntui katselevan ihastuneena ja halukkaana. Mutta huolestuttaa se kun mies ei tiedä varmaankaan ikääni, koska näytän kaikkien mielestä nuoremalta kuin olen. Ja olenkin säilynyt varsin rypyttömänä koska olen korvannut hormonini jotka olivat jo aikeissa vähentyä 40 vee jälkeen...

Mitä tehdä...haluaisin p*nna (tai vaikka vakavampaakin, mut ei ole pakko olla vakavaa) jos nähdään sopivalla hetkellä, mutta mitä jos mies saa traumoja tai jotain jos kuulee jälkikäteen minun iän? Pitäisikö mun kertoa ensin ikäni? Puuma en ole sillä tykkään yhtä lailla minua vanhemmistakin.

N-1977

• Anonyymi

Minä tykkään 20 vuotta nuoremmasta pojastani. Mutta ei se ole sama asia kuin seurustelisi noin 2 vuotta vanhemman miehen kanssa. Hoitoon kuuluisi kaikki, jotka seurustelevat paljon vanhemman tai nuoremman kanssa.

• Anonyymi

Älä sekannu tulee hirveä ikäkriisi . Tuon ikäiset on ihan pikkupoikia, ei ymmärrä naisista mitään.

• Anonyymi

Hän keneen rakastuin aivan silmittömästi syksyllä 2018 tai 2019 (en muista kumpi ja olin aiemmin jo ihastunut, mutta se yksi kerta katse vähän liian läheltä, sai tajuamaan, että kyse on muutakin kuin ohimenevä ihastus on 13.5v nuorempi. En silloin ajatellut häntä mikään ikäisenä vaan arvostin osaamista ja hänen arvomaailmaansa. Kun huomasin tunteiden olevan roihussa, yritin ensin kieltää ne ja odotin että tunne menisi ohitse. Olin varattuna hyvin huonossa suhteessa, miksi koin huonoa omaatuntoa tunteistani. Näin hänen ikänsä ja syntymäpäivän vahingossa, kun hän esitteli lentolippuaan. Ikä oli järkytys, mutta myös helpostus. Hän olisi voinut olla nuorempikin. Pohdin asiaa ja mietin lopuksi, että ikä on loppujen lopuksi ihan sama-osastoa, kun muu osuu ja rakkaus on suuri.

Meitä ei kuitenkaan koskaan tullut. En silti ole häntä unohtanut, vain ensi rakkaus on aiheuttanut niin suuria tunteita. Kumpikin näistä herroista aiheutti tunteet jo ennen fyysistä yhteyttä kun muut (pitkäaikaisten suhteiden miehet) ovat aiheuttaneet sen vasta seksin jälkeen. Kuten olen aikanaan ensirakkaudesta (lyhyt seurustelu) selvinnyt ja hyväksynyt ettei meistä tullut lopun elämän paria, samoin olen selvinnyt hänestä. Suuret tunteet ei koskaan silti lopu, vaikka tietää ja hyväksyy hyvin ettei toista tule saamaan koskaan. He ovat molemmat saaneet paikkansa sydämestäni omalla tavallani.

• Anonyymi

Kiitos kokemuksestasi :) Tästä on apua ainakin minulle. Että olisin rohkeamman ennakkoluulottomampi. Minusta on hienoa että sinulla oli rohkeutta haluta /olla valmis ryhtymään suhteeseen aivan eri ikäisen kanssa.

Olen pahoillani ettei teistä tullut mitään...

mutta varmasti löydät vielä jonkun ainakin melkein saman veroisen tai jopa paremman.

Minä olen löytänyt toisenkin josta olen hyvin kiinnostunut, en ehkä samalla tavalla mutta tämä on järkyttävän seksikäs ainakin mielestäni, tai siis vetoaa fyysisesti (ja muutenkin?) juuri minuun. Tämä on parivuotta vanhempi minua. Minulla on sama juttu näiden kahden kanssa, että on selvästi ihastusta jo ennen seksiä.

N-1977

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kokemuksestasi :) Tästä on apua ainakin minulle. Että olisin rohkeamman ennakkoluulottomampi. Minusta on hienoa että sinulla oli rohkeutta haluta /olla valmis ryhtymään suhteeseen aivan eri ikäisen kanssa.

Olen pahoillani ettei teistä tullut mitään...

mutta varmasti löydät vielä jonkun ainakin melkein saman veroisen tai jopa paremman.

Minä olen löytänyt toisenkin josta olen hyvin kiinnostunut, en ehkä samalla tavalla mutta tämä on järkyttävän seksikäs ainakin mielestäni, tai siis vetoaa fyysisesti (ja muutenkin?) juuri minuun. Tämä on parivuotta vanhempi minua. Minulla on sama juttu näiden kahden kanssa, että on selvästi ihastusta jo ennen seksiä.

N-1977

Panit vaikka suhteessa perus Lortto😇

• Anonyymi

22 v ja joitain kuukausia.

• Anonyymi

Jokaisessa meissä löytyy joku eroavaisuus toisiin, siihen ihmisen kuvaan, joka on toisenlainen, kuin me itse koemme olevamme.

Se eroavaisuus voi olla ulkonäössä, käyttäytymisessä, koulutuksessa, varallisuudessa, suvun taustassa, mieltymyksissä, vaatetuksessa, asuin oloissa, sukupuolisessa suuntautumisessa, kansallisuudessa, poliittisessa puolueessa, ihonvärissä, asuinalueessa, pituudessa, painossa,…. niitä pilkan aiheita on lukematon määrä.

Joka kerta kun pilkka osuus omaan nilkkaan, niin se tuntuu, vaikka sen nauraen ottaisi vastaan, niin meidän sisällä se tuntuu tuliselta hiileltä. Välittömästi meidän mieliala laskee ja ilo kaikkoaa.

• Anonyymi

Nuorille kuuluu nuori,koska se on kirjoittamaton totuus.

• Anonyymi

mulle kyllä kelpaa vanhempikin pyydys,,, ei kuitenkaan enää yli 35v, nehän kuoleekin ihan just

• Anonyymi

Oletpas hauska.

• Anonyymi

eii, olin kyllä ihan tosissani, joskin tuon ylärajan vetäisin hiukan venymällä, kun ajattelin että voihan sitä tosipaikan tullen sitten laistaa, mutta kiva kuitenkin, että jotakin huvitti.

• Anonyymi

Kumpi on vanhempi?

• Anonyymi

Nainen.

• Anonyymi

Ikäeroa on 9 v mies vanhempi.

• Anonyymi

*maatuska*

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe