Laille kuuliaisuus on ihmisyyden tunnus

Anonyymi-ap

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei ole velvollinen osallistamaan paskankaan puhumiseen, jollei ole pakko, aina voi pitää turpansa kiinni

      • Anonyymi

        Hae apua:
        https://www.narsisminuhrientuki.fi/

        Ihmiskunnan eri ammateissa olevista yksilöistä kehittyy ammattiinsa liittyen omanaisuus jota tunnetaan narsismisuutena.

        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleensa-narsisteja-katso-lista/132890
        "Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin. (kuten: – Uskonnollinen johtaja )
        Joten valttisi narsistina ovat:
        1. Lokakampanjat selän takana
        2. Rakkaudella pommittaminen
        3. Jatkuva valehtelu ja katteettomat lupaukset,
        mm ilman näyttöäsyyttömän tuomiseminen ilman oikeuksia
        4. Uskottelu, että vika on uhrissa"
        jne...

        Näissä ammateissa narsismin ominaisuus esiintyy ammattin liittyvänä:
        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        kiva. kerro nyt sitten se evankeliumi joka Raamatussa on kehoitettu kertomaan ihmisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiva. kerro nyt sitten se evankeliumi joka Raamatussa on kehoitettu kertomaan ihmisille

        lakijuttuja ja muuta apua toki löytyy netistäkin, mutta kun tämän on kristinusko niminen keskustelupaikka ja sinä eksyit asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lakijuttuja ja muuta apua toki löytyy netistäkin, mutta kun tämän on kristinusko niminen keskustelupaikka ja sinä eksyit asiasta

        Jaa, no tässä sitäkin.....
        Onko joku tutkinut kuka on vastuussa laittomuuksista kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Hänen opetuslapsensa; Pietarin murhasta?
        Kristillisillä ei ollut muita "vihollisia" joilla olisi ollut aihetta tai syytä päästä heistä eroon kuin laittomuudella edustajineen ja Paavalihan oli herra Jumalanne (Saatanan) kanssa ilmeisesti hyvissä väleissä solmiessaan yhteistyötä roomalaisten sotilaisen kanssa mm vainotessaan kristillisä ja kavaltaessaan heitä roomalaisten tapettaviksi. Tosin, Paavali meni kristillisten asettamaan ansaan ja paljastui kavaltajaksi ja kristilliset kivittivät hänet mutta eivät saaneet "Älä tapa" Lain rikkomiseen oikeutta...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
        "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

        Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
        "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

        Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no tässä sitäkin.....
        Onko joku tutkinut kuka on vastuussa laittomuuksista kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Hänen opetuslapsensa; Pietarin murhasta?
        Kristillisillä ei ollut muita "vihollisia" joilla olisi ollut aihetta tai syytä päästä heistä eroon kuin laittomuudella edustajineen ja Paavalihan oli herra Jumalanne (Saatanan) kanssa ilmeisesti hyvissä väleissä solmiessaan yhteistyötä roomalaisten sotilaisen kanssa mm vainotessaan kristillisä ja kavaltaessaan heitä roomalaisten tapettaviksi. Tosin, Paavali meni kristillisten asettamaan ansaan ja paljastui kavaltajaksi ja kristilliset kivittivät hänet mutta eivät saaneet "Älä tapa" Lain rikkomiseen oikeutta...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
        "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

        Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
        "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

        Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        ei tuo ole mikään evankeliumi, vaan jotain ihan oman pään höttöö, et taida sitten itse olla uskossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tuo ole mikään evankeliumi, vaan jotain ihan oman pään höttöö, et taida sitten itse olla uskossa,

        mutta eipä se mitään, juttujahan sullakin siellä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lakijuttuja ja muuta apua toki löytyy netistäkin, mutta kun tämän on kristinusko niminen keskustelupaikka ja sinä eksyit asiasta

        Mutta uskominenhan on todistettu raamatussa kielletyksi.
        Tai, no sahan tuomion hankkia jos niin tahtoo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tuo ole mikään evankeliumi, vaan jotain ihan oman pään höttöö, et taida sitten itse olla uskossa,

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesushan kielsi uskomasta vääriin profeettoihin.
        Ne väärät löydät Paavalin teksteistä nimeltään mainittuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiva. kerro nyt sitten se evankeliumi joka Raamatussa on kehoitettu kertomaan ihmisille

        Mutta uskontunnustuksissn kristillisten Kaikkivaltiaista ja Heidän Pyhästä Hengestä luopuneet ovat luopuneet myös ihmisyydestään:
        Tällaisiksi kukaan lapsi tai alaikäinen nuori EI ole syntynyt:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta uskontunnustuksissn kristillisten Kaikkivaltiaista ja Heidän Pyhästä Hengestä luopuneet ovat luopuneet myös ihmisyydestään:
        Tällaisiksi kukaan lapsi tai alaikäinen nuori EI ole syntynyt:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Luukkaan evankeliumi:
        13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'


    • Anonyymi

      Paavalikin katui uskomustaan.

      Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
      10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

      Eikä kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ole antanut valtaansa kristittyjen Paaville vaan raamatussa on oikea tieto josta selviää, että vallan ja ohjeet kristillisten Jeesus antoi Pietari nimiselle opetuslapselleen jonka kristityt tappoivat ristille kuten historiallinen tieto kertoo, pää alaspäin Pietarin itsensä tahdosta.
      Kristittyjen Jeesus on Barjeesus ja omana Jumalana Saatana:
      Paavalin kutsui Barjeesus ja heidän herrastaan Paavali rukoili eroa kolme kertaa, ero saamatta joten se jäi kristittyjen johtoon ja myöhemmän ajan kristittyjen historia kertoo loput.

      Kristillisten Kaikkivaltiasta, Lait ja opit antanut Jeesusta ei Paavali edes koskaan tavannut.
      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm

    • Anonyymi

      Nyt on yksi ehkä pahimmista päivistä kun ajatellaan lapsia. Aikuiset valehtelevat lapsilleen korvatunturin pukista jne ja siten aivopesevät lapsiaan uskomaan ja varttuessaan huomaavat oppineensa myös valehtelemaan.
      Lapset eivät ole syyllisiä siihen, etteivät ole varttuessaan rehellisiä vanhemmilleen joten syyttöminä rehellisyydensä menettäneinä heitä monet vanhemistakin jne haukkuvat valehtelijoiksi.
      Muistaakseni väärän tietojen ja todistuksien antamiset ovat kiellettyjä.
      Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen on Lain vastaista rikollisuutta palvella uskontunnustuksen luopuneiden nimeen mm kristittyjen laittomuuden todellisia Herroja; "älä anna väärää todistusta" ja Jumalan pilkkaamisen tunnette kieltona maallisessa Lain sanassa.

    • Anonyymi

      Lapsille aivopesu aikuisten tuelle jo noin 300-luvulla:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
      #Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]#

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe