Naiset ei osaa hoitaa raha-asioita

Anonyymi-ap

Lehtijutussa nainen valittaa ettei 491€/kk riitä mihinkään, ruokaan käyttää n. 350€/kk.

Itsellä jää tällä hetkellä 50€ vähemmän, silti on varaa pitää autoakin ja maksan itse sähkölaskun. Vähimmillään on jäänyt ruokaan vain 50€/kk ja silloinkin pärjäsin ilman leipäjonoa. Kannattaa opetella tekemään itse ruokaa.

5

406

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Suvi Kokkonen saa kuukausittain työmarkkinatuen, jonka suuruus ennen veroja on noin 768 euroa. Käteen pitäisi jäädä 614 euroa.

      Kokkosen asunnon vuokra on reilut 537 euroa, johon hän saa asumistukea noin 414 euroa. Vuokran jälkeen hänellä on käytettävissään noin 491 euroa.

      Esimerkiksi sähkölasku ja kotivakuutus korvataan hänelle toimeentulotukena.

      Marraskuun aikana Kokkonen käytti ruokaan ja muihin päivittäistavaraostoksiin yhteensä reippaat 367 euroa. Lisäksi hän lyhensi muutamia eri kulutusluottoja ja maksoi muita laskuja.

      Joulukuun 2. päivänä Kokkosen pankkitilillä oli käyttövaroja 3,52 euroa."
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009263391.html

      Miehen on turha edes hakea mitään toimeentulotukea, ainakin suomalaisen yksin asuvan, kelafemakot jakaa vain naisille, matuille ja perheellisille. Kuinka paljon tuo oilkein syö jos noin tarkasti laskee ruuan hinnan ja silti menee lähes satanen viikossa, minulla riittää 100-200€/kk monipuoliseen ruokaan. Ja mihin tarvitsee kotivakuutusta jos ei edes omista mitään.

    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti paska juttu naisen kannalta, tai kenen tahansa kannalta olla työtön ja vähätuloinen. Mutta.. rahankäyttö ei ole kunnossa olosuhteisiin nähden.
      Olen itsekin ollut työttömänä joitakin kertoja, ja kyllä se ärsyttää että pitää ostaa sitä halvinta, joka itse asiassa on aika paskaa, maultaan sekä sisällöltään. Mutta kyllä silloin tulee miettiä mihin rahansa käyttää. Kyllä minä miehenä leivoin leipää/sämpylää, mutta leipätarvikkeet maksaa kun tahdon juustoa sekä kinkkua päälle. Ehkä jopa tomaatin tai kurkun.
      Tälläkin hetkellä syön paljon pastaa koska se on halvempaa ja puuroa aamuisin kustannus-syistä. Enkä pidä puurosta. Kahvin olen lopettanut sekä tupakanpolton, syistä että on niin kallista kun Pirkka-kahvi ei ole hyvää. Työtuloni on tällä hetkellä 1200€ netto (osa-aika, n.120h/kk, pyrin vaihtamaan työpaikkaa parempituloiseen ja kokoaikaiseen) , vuokra 600€, -200€ vakuutuksia ja opintolaina etc. Ruoan jälkeen yleensä karvan vajaa 200€ tilillä kun kulut maksettu.
      Nyt ruokakulut 200€/kk. Ja se ei ole säästöbudjetti, ja inhoan mautonta tai yksinkertaista ruokaa.
      Lisään tähän vielä että on helppo mennä itsesääliin työttömänä, niin tein itsekin. Mutta kun on sitä aikaa pitää mennä ulos ilman kännykkää ja miettimään missä sitä oikein on. Miettiä mitä haluaa ja miten siihen realistisesti voi päästä. Ei ole helppoa kun sitä rahaa ei vaan tule vaikka on valmis tekemään töitä.
      Virossa on joku äppi jossa tarjotaan keikkatyötä, esim. yritys tarvitsee ikkunanpesijää, tai lehtien haravoimista kolmeksi päiväksi ym. Ei tarvitse käydä haastattelua tai muuta. Voi olla esim firman autolla jonnekin ja takaisin kertakorvauksella. En löytänyt googlella kyseistä sivua äkkiseltään, mutta suomessa ei tietääkseni nopeaa keikkahommaa löydä ihan helposti ja nopeasti.

      PS. Mäkki tai siivoushomma ei ole huonoa työtä, sieltäkin tulee rahaa, kontakteja ja parempi mieli kun saa 'järkevää' tekemistä. Ystäväni meni siivoustöihin paskalla palkalla, mutta pääsi siitä siirtymään työpaikka-siivoojaksi valitsemaan omat työajat, ja korvaus sama, teki kuinka hitaasti tai nopeasti.
      Kaveri teki sen verran nopeasti että pääsisi kotiin nopeasti, että siltä kysyttiin voisiko hän hoitaa myös erästä varastoa 2-3krt viikossa. No hän ei sitä vienyt eteenpäin työnantajalleen, vaan perusti oman toiminimen ja veloittaa 4000€, pienehköstä työstä. Toki kulut pois, mutta kotona ennen yhdeksää aamulla ja tilillä helpot 2000€/kk.

    • Anonyymi

      Aikamoinen haaste kaikille että raha-asiat osataan niin miehisesti että on varaa naisiakin alentaa. Saas nähdä että voitatko kaikki jotka ei ole samaa mieltä kanssasi.

      • Anonyymi

        Naisille kaikki on haastavaa ja rahat kuluu pääasiassa turhuuksiin etenkin parisuhteessa, erossa sitten ovat viemässä kuitenkin vähintään puolet vaikeivat olisi kustantaneet mitään yhteisiä menoja.


    • Anonyymi

      Nainen ei pysty elättämään itseään vaan tarvitsee virkanilkin holhousta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe