Adventistit eivät vietä joulua vaan palvovat Saturnus - jumalaa

Anonyymi-ap

Adventisteille Joulu ei ole kistillinen juhla vaan Saturnus - jumalan juhla.
Sapatin palvonta kuuluu olennaisesti SDA uskoon.
Myös jehovalaiset eivät vietä jouluja ja helluntaita.
Babylonialaiset juhlivat joulua ”Auringon pojan”, Tammuksen syntymäpäiväjuhlana. Baabelin uskonnossa jumaliston ydintriadin muodosti kolminaisuus: isä Baal, äiti Astarte, ja Auringon poika Tammus. Taustalla on tarina kuningas nimrodista, joka saattoi raskaaksi äitinsä Semiramiksen, josta syntyi insesti seurauksena Tammus-poika. Joulu oli paitsi Tammuksen syntymäpäivä, myös hänen isänsä Baalin juhlapäivä.

Roomalaiset palvoivat Tammusta Saturnuksen nimellä. Tästä syystä he juhlivat 25. joulukuuta Saturnalia-juhlaa.

Auringon pojan syntymää juhlittiin riehakkaalla karnevaalilla, jolloin ylensyötiin, ryypättiin, rällästettiin ja elosteltiin minkä kerettiin. Tästäkin näkee paljon heijastumia meidän joulu- ja varsinkin pikkujouluperinteissämme.
Sapatin kunniaksi adventististit antavat lahjoja toisilleen.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Adventus sana on kirkkolatinaa pimeltä keskiajalta peräisin.

      • Anonyymi

        Latinan kielinen Raamatun käännös ei ole keskiajalta, vaan 300-luvulta, ja se käyttää adventus-sanaa Jeesuksen toisesta tulemisesta. Ettäs tiedät.


    • Anonyymi

      Ota lääkkeesi.

    • Anonyymi

      Aloittaja on yhden valheellisen aivopierun ihminen.

    • Anonyymi

      Mistä tuota paaaskaaa oikein keksit? Adventistit, jos jotkut tietävät joulun todellisen merkityksen. Eivätkä todellakaan palvo mitään Saturnuksia. Hanki kuule elämä!

      • Anonyymi

        Saturnday Adventistist.
        Saturnuksen / sapatin palvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saturnday Adventistist.
        Saturnuksen / sapatin palvontaa.

        Valehtelet.


    • Anonyymi

      Adventistit viettävät jouluna sapattia?
      Toivottavasti sapattikirkot ovat auki jouluna.

      • Anonyymi

        Sapatti on joka viikko. Kyllä ovat.


    • Anonyymi

      Ei sapattina edes voi viettää Joulua. Siinä on niin paljon touhua ja tohinaa, että menee laittomuuden tekemisen puolelle. Eikä sitä saa millään keinolla anteeksi. Ei Raamatussa ole ohjetta miten sapattirikkomuksen saa anteeksi. Tai ei sitä voikaan saada sen vuoksi että siitä ihminen tapetaan ja sen jälkeen anteeksiannot eivät enää paljon lämmitä.

      • Anonyymi

        Tuokin on taas aivopieru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on taas aivopieru.

        Raamatun sanaa VT:stä. Jumalankin tappoi ihmisiä, jotka keräsivätä mannaa sapattina. Jos se ei ole totta, on koko VT aivopieru.


    • Anonyymi

      Adventistille jos tulis nyt pukki käymään sapattina, niin syyttäisivät sitä laittomuuden tekijäksi.

      Toisaalta aivan sama itse harhaoppisten osalta, mutta lapsen sydämelle se voi olla kova pala kun kaikki tohisevat Joulusta ja meillä ei tehdä mitään kun vain istumaan kynttälänvalossa katse Jeesuksessa, joka oli tuomittu sapattirikkomuksista.

      • Anonyymi

        Sapatti päättyy auringon laskiessa, joten pukki voi tulla lasten iloksi mihin aikaan tahansa sen jälkeen.


      • Anonyymi

        Jeesusta ei tuomittu mistään sapattirikkomuksista. Lukisit joskus edes Raamattusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti päättyy auringon laskiessa, joten pukki voi tulla lasten iloksi mihin aikaan tahansa sen jälkeen.

        Se onkin niin tarkkaa ettei sapatti loppuu talvella jo heti iltapäivällä. Hyvä että on sellaiset perinäissäänöt joten pukki voikin tulla.

        Tosin Lapissa mistä Pukki lähtee liikkelle ei aurinko edes nouse, joten siinä tarvitaan taasen uudet perinnäissäännöt siihen että onko Pukki laittomuuden tekijä kun lähtenyt sieltä liikkelle. Kesällä taasen sama ongelma kun aurinko ei laske. Taasen on perinnäisäänöille käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei tuomittu mistään sapattirikkomuksista. Lukisit joskus edes Raamattusi.

        Jos ottaa harhaoppiset silmälasit pois päästä Raamattua lukiessa, niin voi lukea miten Jeesus paransi sairaan sapattina ja siitä hetkestä lähtien fariseukst tavoittelivat Jeesusta tappaakseen hänet. Mitään muuta syytä vihoitella Jeesukselle ei ollut kuin sapattirikkomukset. Hän ja opetuslapset kulkivat sapattina missä haluisivat eikä heidän toimissaan ollut mitään tietoa vanhan liiton sapatista. Raamattua pitää vain uskaltaa lukea ilman harhaoppisia silmälaseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti päättyy auringon laskiessa, joten pukki voi tulla lasten iloksi mihin aikaan tahansa sen jälkeen.

        Kyllä pukki voi tulla ennen auringonlaskuakin. Meille on ainakin tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei tuomittu mistään sapattirikkomuksista. Lukisit joskus edes Raamattusi.

        Mutta eihän Jeesus rikkonutkaan sapattilakia vaan fariseusten ja kirjanoppineiden perinnäissääntöjä. Luepas Vanhan testamentin lait, niin tiedät mistä puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa harhaoppiset silmälasit pois päästä Raamattua lukiessa, niin voi lukea miten Jeesus paransi sairaan sapattina ja siitä hetkestä lähtien fariseukst tavoittelivat Jeesusta tappaakseen hänet. Mitään muuta syytä vihoitella Jeesukselle ei ollut kuin sapattirikkomukset. Hän ja opetuslapset kulkivat sapattina missä haluisivat eikä heidän toimissaan ollut mitään tietoa vanhan liiton sapatista. Raamattua pitää vain uskaltaa lukea ilman harhaoppisia silmälaseja.

        "Raamattua pitää vain uskaltaa lukea ilman harhaoppisia silmälaseja."

        Niin, samat sulle!

        Jeesus ei rikkonutkaan sapattilakia vaan fariseusten ja kirjanoppineiden perinnäissääntöjä. Luepas Vanhan testamentin lait, niin tiedät mistä puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa harhaoppiset silmälasit pois päästä Raamattua lukiessa, niin voi lukea miten Jeesus paransi sairaan sapattina ja siitä hetkestä lähtien fariseukst tavoittelivat Jeesusta tappaakseen hänet. Mitään muuta syytä vihoitella Jeesukselle ei ollut kuin sapattirikkomukset. Hän ja opetuslapset kulkivat sapattina missä haluisivat eikä heidän toimissaan ollut mitään tietoa vanhan liiton sapatista. Raamattua pitää vain uskaltaa lukea ilman harhaoppisia silmälaseja.

        Sairaiden parantamine sapattina ei riko Jumalan käskyä. Olet väärässä.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle siksi, että he eivät halunneet uskoa hänen olevan Jumalan Poika. Tämän voi jokainen lukea Raamatusta.

        Sinun väitteesi sapatista on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa harhaoppiset silmälasit pois päästä Raamattua lukiessa, niin voi lukea miten Jeesus paransi sairaan sapattina ja siitä hetkestä lähtien fariseukst tavoittelivat Jeesusta tappaakseen hänet. Mitään muuta syytä vihoitella Jeesukselle ei ollut kuin sapattirikkomukset. Hän ja opetuslapset kulkivat sapattina missä haluisivat eikä heidän toimissaan ollut mitään tietoa vanhan liiton sapatista. Raamattua pitää vain uskaltaa lukea ilman harhaoppisia silmälaseja.

        Sinä et kyllä tiedä mitään Raamatun opettamasta sapatin vietosta.

        Jes. 56:2-5 Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa. Älköön murehtiko muukalaisen poika, joka on liittynyt Herran palvelijoiden joukkoon: »Näinkö Herra sulkee minut kansansa yhteydestä?» Älköön eunukki huokailko: »Minähän olen kuivettunut puu.» Sillä Herra sanoo näin: — Myös eunukit, jotka pyhittävät minun sapattini, jotka tahtovat noudattaa minun mieltäni ja pysyvät minun liitossani, saavat kunniakkaan nimen pyhäkössä, muurieni sisäpuolella. Heillekin minä luon muistomerkin, poikia ja tyttäriä kestävämmän, annan nimen, joka ei koskaan katoa."

        Jes. 58:13-14 "Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja omia etujasi, silloin saat iloita Herrasta."

        Jes. 66:23 "Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra."

        Missä noista teksteistä sanotaan, että sairasta ei saa auttaa sapattina? Ei yhdessäkään.

        Jeesus ei rikkonut Jumalan sapattina, vaan osoitti, kuinka sitä vietetään oikein. Juutalaisten perinnäissääntöjä hän kyllä rikkoi, mutta ne ovat aina olleetkin arvottomat Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kyllä tiedä mitään Raamatun opettamasta sapatin vietosta.

        Jes. 56:2-5 Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa. Älköön murehtiko muukalaisen poika, joka on liittynyt Herran palvelijoiden joukkoon: »Näinkö Herra sulkee minut kansansa yhteydestä?» Älköön eunukki huokailko: »Minähän olen kuivettunut puu.» Sillä Herra sanoo näin: — Myös eunukit, jotka pyhittävät minun sapattini, jotka tahtovat noudattaa minun mieltäni ja pysyvät minun liitossani, saavat kunniakkaan nimen pyhäkössä, muurieni sisäpuolella. Heillekin minä luon muistomerkin, poikia ja tyttäriä kestävämmän, annan nimen, joka ei koskaan katoa."

        Jes. 58:13-14 "Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja omia etujasi, silloin saat iloita Herrasta."

        Jes. 66:23 "Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra."

        Missä noista teksteistä sanotaan, että sairasta ei saa auttaa sapattina? Ei yhdessäkään.

        Jeesus ei rikkonut Jumalan sapattina, vaan osoitti, kuinka sitä vietetään oikein. Juutalaisten perinnäissääntöjä hän kyllä rikkoi, mutta ne ovat aina olleetkin arvottomat Jumalan edessä.

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.

        Sorry vaan, mutta olet väärässä. Juutalaiset olivat Jeesuksen aikana laatineet valtavan määrän käskyjä, joita Jumala ei ollut koskaan antanut. Se on fakta.

        Sinun sotasi sapattia vastaan on sotaa Jeesusta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.

        Jeesus EI rikkonut Jumalan sapattikäskyä. Se olisi ollut syntiä, eikä Jeesus voisi silloin ketään pelastaa.

        Sen sijaan hän rikkoi fariseusten keksimät perinnäissäännöt.

        Ei hän turhaan sanonut fariseuksille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne?" (Matt. 15:3).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.

        Sapatti on iloa, rauhaa ja onnea.

        Sunnuntai on paholaisen palvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus EI rikkonut Jumalan sapattikäskyä. Se olisi ollut syntiä, eikä Jeesus voisi silloin ketään pelastaa.

        Sen sijaan hän rikkoi fariseusten keksimät perinnäissäännöt.

        Ei hän turhaan sanonut fariseuksille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne?" (Matt. 15:3).

        Jeesus siis nimenomaan sanoi että te rikotte Jumalan käskyä. Ei hän sanonut että ei Jumalan käskyjä rikota vaikka tehdään mitä halutaan.

        Ei Jeesus tosiaankaan tullut käskyjä ja lakeja muuttamaan. Hän sanoi sen itsekin eikä sapattikäsky Jeesuksessa muuttunut miksikään oikeaksi Jumalan sapatiksi. Tai ainakaan Raamattu ei niin opeta. Jos sellaisen haluaa nähdä, niin se pitää selittää kieroilmauksin.

        Jeesus toi uuden liiton eikä se ole lakihenkisyyttä, vaan Jumalan tahdon tekemistä. Ja jos tekee Jumalan tahdon niin ei voi olla syntinen. Jumalan tahto oli se, ettei sapattisäädökset ole enää voimassa ja siksi Jeesus ei rikkonut enää uuden liiton sapattimääräyksiä.

        Laki naulittiin ristille Jeesuksen kanssa. Kuten meidän vanha syntinen ihmisemme silloin kun saamme armon Hengen. Silloin emme ole lain alaisia, vaan täytämme Jumalan tahdon kuten Jeesus. Silloin laki ei syytä meitä eikä kukaan harhaoppinen, vaan toimimme Jumalan tahdon mukaan. Ja jos emme toimi, ei laki siinä suhteessa auta yhtään mitään. Laki ei ole pelastaja, vaan niiden tuomitsija, jotka eivät vaella Herrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry vaan, mutta olet väärässä. Juutalaiset olivat Jeesuksen aikana laatineet valtavan määrän käskyjä, joita Jumala ei ollut koskaan antanut. Se on fakta.

        Sinun sotasi sapattia vastaan on sotaa Jeesusta vastaan.

        Jumala oli kuitenkin antanut sapattikäskyn sekä tappanut ihmisiä, jotka olivat keränneet mannaa sapattina. Sinänsä rike oli pieni. Kerätä ruokaa itselleen sapattina. Ja siitä Jumala tappoi ihmisiä. Ei ollut kyse mistään käskystä jota noudatettiin jotenkin sinne päin Jumalan sapattina, vaan pikkutarkasta käskystä jonka rikkomisesta piti tappaa. Fariseusten suhtautuminen sapattiin oli täysin oikea. Jos mannaa ei saanut kerätä sapattina, niin aivan varmasti moni muukin asia oli kielletty. Ylilyöntejä tietenkin tapahtuu aina lakihenkisessä uskossa, koska ei kaikkea mitä ihmisen elämän eteen tulee voi koskaan kirjoittaa lakiin. Juuri siksi uusi liitto ei ole lakiliitto. Eikä se ole sotaa ketään vastaan, vaan asettumista uuteen liitoon Kristuksen kanssa eikä omavanhurskauden valheeseen mitä paholainen syöttää uskonnolisille ihmiselle.

        Ja jos ja kun sapattikäskyt olisi yhä voimassa, niin voisi kysyä että minkä Jumala on asettanut, miten ihmisen pitää toimia ettei olisi sodassa sapattia vastaan. Eikä siihen ole muuta vastausta kuin ihmisten keksimät perinnäissäännöt ja tulkinnat. Eli puhdas farisealaisuus. Mutta siksi Jeesus on, että hän pelastaa meidät lakihenkisestä harhaopista ja sen hengellisestä ja henkisestä helvetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.

        "Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin."

        Seuraava lienee hyvinkinitsensä selittävä:

        “33. ...Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan. 34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu. 35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. 36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.” 38. Silloin muutamat kirjanoppineet ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: ”Opettaja, me haluamme nähdä sinulta merkin.” 39. Hän vastasi heille: ”Tämä paha ja avion rikkova sukupolvi vaatii merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki. 40. Niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin myös Ihmisen Poika on oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.” (Matteus 12:33-40, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan olettaa että sen ajan fariseukset olivat kyllä parhaita Tooran tuntijoita mitä maa päällään kantoi. Eikä Jeesus missään sanonut että he opettivat väärin. Hän käski jopa uskoa heidän opetuksiaan. Heidän tekojaan vain ei pitänyt seurata. Kuten sitä että tappaa Jeesus sapattirikkomuksista. On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä.

        Kun fariseukset syyttivät Jeesusta sapattirikkomuksista, ei Jeesu sanonut että soh soh minä vietän Jumalan sapattia, te ette vain ymmärrä, vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa.

        Fariseukset vihoittelivat Jeesukselle tietenkin myös muistakin syistä. Siitä että hän sanoi heitä valkeaksi kalkituiksi haudoiksi. Sanoi heidän pitävän pitkiä rukouksia julkisilla paikoilla vain näyttääkseen hurskailta. Muutoinkin Jeesuksen puheet eivät olleet lakihenkisiä ja se kävi fariseusten pirtaan. Kun Jeesus sanoi olevan yhtä Jumalan kanssa, hän viittasi siihen Henkeen joka oli tuleva, ja joka tulee uudessa liitossa uskovan osaksi. Siitä fariseukset hermostuvat. Kuten hermoilevat tänäkin päivänä Hengen asioista.

        Jeesus piti lakihenkisen puheen vuorisaarnassa. Ei sapattina tietenkään, koska eivät ihmiset olisi voineet kävellä vuorelle kuulemaan. Hän ei siinä kertonut mitään Jumalan sapatista. Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

        Sapatti on uudessa liitossa, jonka ajamiseen pitää käydä uskonsotaa. Ei se ole ilon, rauhan ja onnen juhla, vaan harhaoppista uskonsotaa.

        "On vain harhaoppista kuvittelua että on olemassa joku Jumalan sapatti, jota vain me osaamme noudattaa ja johon vain meillä on oikeat perinnäissäänöt ja me voimme niiden nojalla tuomita ihmisiä."

        Mitä ihmettä höpiset?! Raamattu kertoo hyvin selkeästi miten sapattia tulee pyhittää. Sinä vain et tunne Raamattua. Mitään perinnäissääntöjä ei kenenkään tarvitse noudattaa, eivätkä adventistit noudattakaan.

        Vain sinä tuomitset! Adventtikirkko ei opeta tuomitsemista eikä oikea adventisti tuomitse ketään.

        "vaan hän sanoi Isäni tekee työtä alati ja niin myös minä. Hän siis myönsi sapattirikkomuksensa."

        Ei kai sapatin Herra riko yhtään mitään kun on itse sapatin säätänyt?!

        "Ja muutoinkin kumosi lakeja sanoen, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille."

        Ei tietenkään kumonnut. Jeesus tunsit lait ja opetti niiden todellisen merkityksen. Jos sinäkin olisit oikeasti lukenut Vanhan testamentin lait, niin tietäisit mitä se sanovat. Opetuksellaan Jeesus kumosi perinnäissäännöt, ei lakeja.

        Olet sinä aika epeli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siis nimenomaan sanoi että te rikotte Jumalan käskyä. Ei hän sanonut että ei Jumalan käskyjä rikota vaikka tehdään mitä halutaan.

        Ei Jeesus tosiaankaan tullut käskyjä ja lakeja muuttamaan. Hän sanoi sen itsekin eikä sapattikäsky Jeesuksessa muuttunut miksikään oikeaksi Jumalan sapatiksi. Tai ainakaan Raamattu ei niin opeta. Jos sellaisen haluaa nähdä, niin se pitää selittää kieroilmauksin.

        Jeesus toi uuden liiton eikä se ole lakihenkisyyttä, vaan Jumalan tahdon tekemistä. Ja jos tekee Jumalan tahdon niin ei voi olla syntinen. Jumalan tahto oli se, ettei sapattisäädökset ole enää voimassa ja siksi Jeesus ei rikkonut enää uuden liiton sapattimääräyksiä.

        Laki naulittiin ristille Jeesuksen kanssa. Kuten meidän vanha syntinen ihmisemme silloin kun saamme armon Hengen. Silloin emme ole lain alaisia, vaan täytämme Jumalan tahdon kuten Jeesus. Silloin laki ei syytä meitä eikä kukaan harhaoppinen, vaan toimimme Jumalan tahdon mukaan. Ja jos emme toimi, ei laki siinä suhteessa auta yhtään mitään. Laki ei ole pelastaja, vaan niiden tuomitsija, jotka eivät vaella Herrassa.

        "Laki naulittiin ristille Jeesuksen kanssa."

        “13. ...Hän antoi meille anteeksi kaikki rikkomukset 14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli vastustajamme. Sen hän otti pois tieltä ja naulitsi ristiin.” (Kolossalaiskirje 2:13-14, FinRK)

        Niin pyyhki ja naulitsi, koska pelastus ei tule tekojen tai lakien noudattamisen kautta, vaan armosta. Mutta se ei tarkoita sitä, että laki olisi lakannut olemasta

        “Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä.” (Roomalaiskirje 7:12, FinRK)

        “12. Kaikki, jotka ovat tehneet syntiä ilman lakia, myös hukkuvat ilman lakia, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat tehneet syntiä, tuomitaan lain mukaan. 13. Eiväthän lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat julistetaan vanhurskaiksi.” (Roomalaiskirje 2:12-13, FinRK)


    • Anonyymi

      Tip tap tip tap... Hei tonttu ukot hyppikää... Tonttu Torvinen on salainen... kyllä kun kuntelee näitä joululauluja niin alkaa ymmärtää paremmin tätä Saturnaliaa. Tää on ihan kaistapäinen juhla ja sirkusmusiikki vaan soi.

      • Anonyymi

        Älä sitten kuuntele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kuuntele!

        No kommentoi sä.


    • Anonyymi

      Seven Day adventistit ovat ulkokultaisia sapattifariseuksia.
      Jokainen täysjärkinen osaa levätä sapattina ilman adventismia.

      • Anonyymi

        "Seven Day adventistit"

        Mitä ne sitten ovat? Jokapäivän adventisteja?


    • Anonyymi

      Onko adventismille sielunsa myyneillä pastoreilla jouluna pukkipalvelua?

    • Anonyymi

      Niin tulihan se sieltä ettei pelastus tule tekojen eikä lain kautta kuten Raamattu sanoo. Siten on turha kitistä siitä mitkä ovat muka ne oikeat ja aidot sapattisäädökset joita ei edes löydä Raamatusta vaan pitää itse kuvitella. Ei tarvitse kun niiden vuoksi ei pelastu, vaan armosta.

      Miksi on sitten laki.?Jäljestäpäin lisätty rikkomusten tähden ja sen mukaan meidät kyllä tuomitaan. Ei siten että jos et ole viettänyt sapattia, niin ole kadotuksen lapsi, vaan siten että ne, jotka eivät ole armon Hengen kautta Jumalan lapsia, ne laki tuomitsee. Eikä siltä tuomiolta säästy kukaan vaikka olisi miten hyvät raamatunselityskotelot käskyille.

      Eli jos me lakiin luotamme, niin me siihen hukumme.

      Saammeko sitten tehdä synt? Pois se meistä, vaan me vaellamme Kristuksen Hengessä Jumalan pyhinä kuten Paavali kirjoittaa uskoville kirjeissään. Hän pitää heitä pyhinä eikä minään lainkiivailjoina.

      • Anonyymi

        “Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä.” (Roomalaiskirje 7:12, FinRK)

        “12. Kaikki, jotka ovat tehneet syntiä ilman lakia, myös hukkuvat ilman lakia, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat tehneet syntiä, tuomitaan lain mukaan. 13. Eiväthän lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat julistetaan vanhurskaiksi.” (Roomalaiskirje 2:12-13, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä.” (Roomalaiskirje 7:12, FinRK)

        “12. Kaikki, jotka ovat tehneet syntiä ilman lakia, myös hukkuvat ilman lakia, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat tehneet syntiä, tuomitaan lain mukaan. 13. Eiväthän lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat julistetaan vanhurskaiksi.” (Roomalaiskirje 2:12-13, FinRK)

        Nimenomaan, jotka ovat lain alaisia, niin ne lain mukaan tuomitaan. Eikä siitä tuomiosta selviä ehjin nahoin kukaan. Jos siis haluaa lain alaisina mennä helvettiin, niin siitä vaan.

        Raamatun opetuksen mukaan ihminen ei pelastu mitenkään muutoin kuin armon Hengen kautta. Siitä Jumalan lapset tunnistetaan. Muut omavanhurskaat selittelijät ovat tuomion alalaisia.


    • Anonyymi

      Kuka sinne homeiseen ja helvetin kylmään adventtikirkkoon haluaa?
      Sellaisella täytyy olla hometta korvien välissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe