Nyt työlliset kaikki

Anonyymi-ap

koko jouluksi töihin, kun he niin siitä pitävät kun huutelevat täällä jatkuvasti muita duuniin. Näyttäkäs nyt miten se työ on kivaa... Joulusta ei tarvi maksaa edes palkkaa, kun kehutte miten palkalla pärjää joten nyt voitte tehdä ilmaista työtä kaikkien hyväksi. Tämä pitäisi olla pakollista duunareille.

Voitte antaa ison jouluahjan työttömille, palkaton työ on teille ilo, kun voi auttaa.

28

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ollut elämässäni niin monta joulu ylitöissä, että kiintiö on täynnä.
      Nyt vaan köllötellään työstä ansaitulla eläkkeellä ja nautitaan.

      • Anonyymi

        Ei tässä vuosia lasketa vaan sitä että työlliset jatkavat töitä oli kiinitö täys tai ei, sitä ei lakseta. Töihin vaan ja heti... muutoin on turha huudella muillekkaan jos ei itse ysty tekeen sitämitä huutelee muille.

        Nyt on työllisillä näytön paikka.


    • Anonyymi

      Joo ei. Kivaa kun on 7 viikkoa vuosilomaa ja täysi palkka senkun juoksee. Ei tarvitse pihistellä rahan kanssa.
      Mene sinäkin töihin, jos olet terve ja työhön kykenevä. Tietysti, jos olet jo yli 3-kymppinen, etkä ole koskaan ollut ansiotyössä, niin et ole ihan ykkövalinta yhdellekään työnantajalle!
      Monella vähän päälle 2-kymppisellä on jo melko pitkät CV:t kesätöistä ja opiskelun ohella tehdyistä töistä. Ne menee sitten kaikki ohi, kun hyviä duuneja on tarjolla.

      • Anonyymi

        Vaan??? Mulla on ollu MONTA VUOTTA lomaa, 52 viikkoa joka vuosi. On kiva kun kela korvaukset, tt tuet ym asumistuet juoksee ja nousee jatkuvasti, eikä mene työmatkakuluja eikä mitään tarvi tehdä sen eteen että rahaa tulee.

        Mene sinä vaan kuule ihan itse töihin, jos et itse pysty meneen niin älä usuta muita. Näytäppä nyt miten teet sitä mitä huutelet muille????!!!!!

        Sinä olet viimeinen vaihtoehto palkkatöihin, mene ilmasitöihin, niitä sulle on tarjolla, kun olet niin laiska ja raihnainen...

        Voi sua, reppanaa, yritä nyt nousta sieltä sohvalta ja lakkaa syömästä sitäläskiä, kun ei ´t jaksa nousta muuta kun huudella sieltä pierusi kera. Hopi hopi ja duuniin, nyt on joulukin tulossa, ja voit ihan hyvin tehdä koko joulun tauotta duunia... vai läskitkö estää nousemasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan??? Mulla on ollu MONTA VUOTTA lomaa, 52 viikkoa joka vuosi. On kiva kun kela korvaukset, tt tuet ym asumistuet juoksee ja nousee jatkuvasti, eikä mene työmatkakuluja eikä mitään tarvi tehdä sen eteen että rahaa tulee.

        Mene sinä vaan kuule ihan itse töihin, jos et itse pysty meneen niin älä usuta muita. Näytäppä nyt miten teet sitä mitä huutelet muille????!!!!!

        Sinä olet viimeinen vaihtoehto palkkatöihin, mene ilmasitöihin, niitä sulle on tarjolla, kun olet niin laiska ja raihnainen...

        Voi sua, reppanaa, yritä nyt nousta sieltä sohvalta ja lakkaa syömästä sitäläskiä, kun ei ´t jaksa nousta muuta kun huudella sieltä pierusi kera. Hopi hopi ja duuniin, nyt on joulukin tulossa, ja voit ihan hyvin tehdä koko joulun tauotta duunia... vai läskitkö estää nousemasta?

        Eihän sulla ole yhtään lomaa. Lomaa on niillä, jotka käy töissä. Mietippä, jos kaikki töissä käyvät irtisanoisivat itsensä ja ottaisivat lopputilin. He eläisivät säästöillään mukavasti, vaikka tuet loppuisi kaikilta. Tulisi sinullekin nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan??? Mulla on ollu MONTA VUOTTA lomaa, 52 viikkoa joka vuosi. On kiva kun kela korvaukset, tt tuet ym asumistuet juoksee ja nousee jatkuvasti, eikä mene työmatkakuluja eikä mitään tarvi tehdä sen eteen että rahaa tulee.

        Mene sinä vaan kuule ihan itse töihin, jos et itse pysty meneen niin älä usuta muita. Näytäppä nyt miten teet sitä mitä huutelet muille????!!!!!

        Sinä olet viimeinen vaihtoehto palkkatöihin, mene ilmasitöihin, niitä sulle on tarjolla, kun olet niin laiska ja raihnainen...

        Voi sua, reppanaa, yritä nyt nousta sieltä sohvalta ja lakkaa syömästä sitäläskiä, kun ei ´t jaksa nousta muuta kun huudella sieltä pierusi kera. Hopi hopi ja duuniin, nyt on joulukin tulossa, ja voit ihan hyvin tehdä koko joulun tauotta duunia... vai läskitkö estää nousemasta?

        Elämää hikisessä vuokraloosissa, ruokabudjetti on kuukautta kohti vähemmän kuin minulla normaali ravintolaillallinen per henkilö. Erilaiset koulutukset, kuntoutukset, työkokeilut ja tapaamiset silloin kuin käsketään, aina uhkana tukien leikkaus. Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa ja pienikin ylimääräinen meno voi suistaa talouden katastrofiin. Luottohäiriömerkinnän uhka on yllä koko ajan - vai joko se on tullut?

        Ei, ei kiitos, ei tuollaista elämää. Tai no, eihän se ole edes elämää. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, on koulumaailma on kova paikka köyhille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sulla ole yhtään lomaa. Lomaa on niillä, jotka käy töissä. Mietippä, jos kaikki töissä käyvät irtisanoisivat itsensä ja ottaisivat lopputilin. He eläisivät säästöillään mukavasti, vaikka tuet loppuisi kaikilta. Tulisi sinullekin nälkä.

        Kyllä minä lomana tätäpidän. Sitähän se on kun ei ole töitä tai ei halua niitä tehdä. Eihän toki töissäkään nykysin mitäänt ehdä, kahvitellaan ja mennään pakoon kotitöitä. Kaikkihan sanookin ettäkiva mennä töihin huilaamaan kun kotona on aina niin paljon tekemistä.

        Ei mulle nälkä tule, mistä niin päätelet? Minulla on rahaa yli oman tarpeen, kyllä kaksi ihmistä kelan rahoilla pärjää tosi hyvin, plus ne tuet. lapset lentäneet jo kotoonta joten kahdelle kelakorvaukset on hyvät.
        Ja on sitä rahaa muutenkin. On oma talo ja autot, eikä yhtäänv elkaa. Ja aina voi tehdä vearotttomia töitä, mutta harvemmin tarvii. Me lomailemme vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämää hikisessä vuokraloosissa, ruokabudjetti on kuukautta kohti vähemmän kuin minulla normaali ravintolaillallinen per henkilö. Erilaiset koulutukset, kuntoutukset, työkokeilut ja tapaamiset silloin kuin käsketään, aina uhkana tukien leikkaus. Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa ja pienikin ylimääräinen meno voi suistaa talouden katastrofiin. Luottohäiriömerkinnän uhka on yllä koko ajan - vai joko se on tullut?

        Ei, ei kiitos, ei tuollaista elämää. Tai no, eihän se ole edes elämää. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, on koulumaailma on kova paikka köyhille.

        Ai sulla on noin kurjaa? Etkö osaa käyttää rahaa kun noin huonostimenee?

        Meillä on ihana omakotalo ja autot, eikä yhtään velkaa, aikonaa n ostettu ja itse maksettu. Ruokabudjetti on tosi hyvä kaikkea saadaan mitä halutaan, ei tarvi tinkiä. Ravintoloissa emme käy juuri ollenkaan, osataan itse tehdä erinomaista ruokaa, miksi maksaa huonosta ravintolaruuasta kun itse tekee parempaa, ja tietää mitä saa?

        Ei meitä uhkaa tukien leikkaukset eikä kuntoutukset, ne on alkoholisteille tarkotiettu, juuri sinun laisillesi ihmisille, joilla raha menee viinaan. Hyi me emme käytä alkoa. Luottohäiriöitä ei tule kun ei ole velkaa emmekä tarvi kulutusluottoja, jätäsinäkin ne pois.

        Kiitos kun kerroit omista surullista kokemuksista, meiltä ne on jääneet kokonaan kokematta. Yritä sinäkin päästä niistä pois, ne vie sun rahat ja elämän kokonaan. Surullista sulle.

        Juu lapsia on viisi, jotka jo itse perheellisiä, hienosti menee heillä, yksi on di insinööri, toinen sähköteknikko, kolmas opettaja, neljäs ekonomi ja viides musiikin lehtori... joten hyvin menee heilläkin.
        Kun on tukeva alusta lapsena kasvaa, hyvät vanhemmat, ja turvallinen ja hyvä lapsuus, niin se on hyvä lähtökohta lasten omille elämille, niinkuin meilläkin.

        Itsekkin olen ollut sihteeri monessa yrityksessä ja mies esimiehenä pienessä yrityksessä.
        Joten jätä pois noi arvailut ja omat keksimäsi jutut ihmsistä joita et tunne, se tekee suta vielä idioottimaisen ja tyhmn tyypin, kun arvailee ja keksii ja piallaan kuvittaa muiden elmää. Mitä sinä saat siitä että kirjoittelet satuja?

        Toivottavasti sinäsaat tuollasen elämäsi kuntoon mistä kirjoitit, sehän oli sun omaa elmääsi, eikö,näin me sen päättelimme.
        Hyvää uutta vuotta, mene sinne katkaisuhoitoon ja hae mielenterveyspalveluita, niitä sinä tarvit, normaali ihminen ei kirjoittele tarinoita muista. Silitän sun päätä ja halin, sitä sinä reppana apina tarvit. Ole hyvä, ja saat anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä lomana tätäpidän. Sitähän se on kun ei ole töitä tai ei halua niitä tehdä. Eihän toki töissäkään nykysin mitäänt ehdä, kahvitellaan ja mennään pakoon kotitöitä. Kaikkihan sanookin ettäkiva mennä töihin huilaamaan kun kotona on aina niin paljon tekemistä.

        Ei mulle nälkä tule, mistä niin päätelet? Minulla on rahaa yli oman tarpeen, kyllä kaksi ihmistä kelan rahoilla pärjää tosi hyvin, plus ne tuet. lapset lentäneet jo kotoonta joten kahdelle kelakorvaukset on hyvät.
        Ja on sitä rahaa muutenkin. On oma talo ja autot, eikä yhtäänv elkaa. Ja aina voi tehdä vearotttomia töitä, mutta harvemmin tarvii. Me lomailemme vaan.

        Sanoinkin, että jos kaikki ne työssä käyvät, jotka sinua nyt elättävät irtisanoisivat itsensä ja alkaisivat työttöminä elämään säästöillään sinulle tulisi nälkä. Sinulla ei enää olisi meitä elättäjiäsi ja korvaukset loppuisivat. Kannattaisi olla nöyränä todella kiitollinen, että kaltaistasi pummia ei Suomessa vielä jätetä kuolemaan nälkään. Tilanne voi muuttua, kun huoltosuhde jatkaa vääristymistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinkin, että jos kaikki ne työssä käyvät, jotka sinua nyt elättävät irtisanoisivat itsensä ja alkaisivat työttöminä elämään säästöillään sinulle tulisi nälkä. Sinulla ei enää olisi meitä elättäjiäsi ja korvaukset loppuisivat. Kannattaisi olla nöyränä todella kiitollinen, että kaltaistasi pummia ei Suomessa vielä jätetä kuolemaan nälkään. Tilanne voi muuttua, kun huoltosuhde jatkaa vääristymistään.

        Ei minua kukaan muu elätä kuin minä itse. Noh, veroja me maksamme kaikki, että samoin joka ikienn ihminen elättää myös toisia verojen muodossa, ei ne erottele kuka on työtön ja kuka töllinen. Joakien meistä saa jotain kela etuuksia. Sinäkin.

        Osa työllisistä ei vaan ymmärrä että KAIKKI RAHAT MITKÄ TULEE KELASTA, ON TUKIA JA ETUUKSIA. Kukaan täällä ei päjrää ilman kelaa.

        Tilanteet muuttuu aina, mutta AINA JOLLAIN TAPAA YHTEISKUNTA pitää huolta kaikista, sinustakin. Kun sinä jäät työttömäksi niin voit olla kiitollinen, että on se kela.
        Kela on meidän kaikkien elämässämme syntymästä asti.


    • Anonyymi

      Työläiset laiskottele. Pyörätiet taas auraamatta ja 10 cm lunta satanut. Hopi hopi menkää töihin nyt.

    • Anonyymi

      Hyvä idea, on turha sulkea suomea kun on noita erittäin ahkeria työläisiä, jotka täällä valittavat kun ovat töissä kun toiset eivät. Kyllähän työlliset voisi ihan hyvin tehdä jouluna vapaahetoishommia, kun aina purnaavat heille jotka ei ole töiss. Nyt pitää olla sanansa mittainen ja näyttää esimerkkiä miten tehdään ilmaista työtä. Ja hei mikään ei estä olemalla jatkuvasti... kun se on teistä niin kivaa.

    • Anonyymi

      Moni työssäkäyvä tekeekin vapaaehtoistyötä ni miks ei työtön notkuja.Seurakunnissa nyt joulun aikaan paljon henkilöitä työskentelemässä.Työttömät köyhät vaan pyörittelee peukaloita ja kelasossurahaa pitää tulla voi vinetto.

      • Anonyymi

        KOSKA TYÖTÖN YMMÄRTÄÄ ETTEI SIITÄ SAA PALKKAA. JA SE ON TYÖNTEON TARKOITUS.
        HARMI ETTET SINÄKÄÄN OLE SITÄ YMMÄRTÄNYT VAAN RAADAT ILAMAISEKSI.

        Me saadaan kelasta niin hyvin rahaa, ettei ilmaset työt kiinnosta, ei kukaan meillekään tule ilmaiseksi siivoamaan tai hoitamaan kesäsin puutarhaa.


    • Anonyymi

      Ei voi mennä töihin kun on lomaa.

      • Anonyymi

        Juu, lomaa riittää ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, lomaa riittää ympäri vuoden.

        Juu 52 viikkoa vuodessa lomaa ja tas uudet 52 vk edessä.
        Mahtavaa. Ja siitä saa vielä palkkaa kelasta.


    • Anonyymi

      Ei ole pyörätiet auki, kun ei ole kunnalla tarpeeksi rahaa urakoitsijan palkkaan.
      Kaikki kunnan rahat menee nykyään sosiaalipummiarmeijan elättämiseen.

    • Anonyymi

      Joulu ja uusivuosi olivat parasta työaikaa.
      Hyvin pitkät työrupeamat sellutehtailla remonteissa kolminkertaisella palkalla.
      Ansaitsin pyhinä enemmän kuin isäni rakennusliikkeen kuormurikuskina kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Juu ja vero on sitten sen mukainen. Heh... mitä jää käteen kun vero vie yli puolet noista ylitöistä? Ai joo se työn ilo jää.

        Hyvää työiloa, täältä takan ääreltä kuumaa kaakaota ja joulu pullaa ja näin... hui hai huilataan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja vero on sitten sen mukainen. Heh... mitä jää käteen kun vero vie yli puolet noista ylitöistä? Ai joo se työn ilo jää.

        Hyvää työiloa, täältä takan ääreltä kuumaa kaakaota ja joulu pullaa ja näin... hui hai huilataan...

        Huihai! Olen huilaillut 26 vuotta. Kun aikanaan tekee työtä niin voi itse päättää laiskistuminen ajankohdan tinkimättä elämisen tasostaan ilman yhteiskunnan armopaloja.
        Kaksi viimeistä joulua ovat pitkään aikaan ensimmäiset kotimaassa.
        Palasimme eilen vaimoni kanssa kylpylän täysihoidosta. Aaton aatosta tapaninpäivään.
        Välissä oli lukuisia ulkkarijouluja ja niitä ennen joulumme kuluivat urheiluopiston täysihoidossa.
        Viimeinen kotijoulu oli 1999 / 2000 tietämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huihai! Olen huilaillut 26 vuotta. Kun aikanaan tekee työtä niin voi itse päättää laiskistuminen ajankohdan tinkimättä elämisen tasostaan ilman yhteiskunnan armopaloja.
        Kaksi viimeistä joulua ovat pitkään aikaan ensimmäiset kotimaassa.
        Palasimme eilen vaimoni kanssa kylpylän täysihoidosta. Aaton aatosta tapaninpäivään.
        Välissä oli lukuisia ulkkarijouluja ja niitä ennen joulumme kuluivat urheiluopiston täysihoidossa.
        Viimeinen kotijoulu oli 1999 / 2000 tietämistä.

        Me ollaan oltu myös lähes 30 v työttöminä ja ihanaa on ollut.Rahaa on aina tullut kelasta ja riittävsti kahdelle. Omat on talot ja autot ja kesämökit.
        me ei tykätä reissata, kerran käyty ulkomailla, ja se oli riittävästi, ennemmin matkustelllaan kotimaassa vaikka samoissakin paikoissa. Kylpylät on myös meidän intohimo, varsinkin Turussa ja nokia, ja naantalikin menee. Me ollaan yleensä viikko kerrallaan, pari päivää näyttää niin köyhältä.

        Meillä on asunto auto jolla kesäkin onkiva vaihtaa paikkakuntaa vaikka joka päivä.
        Kotimaan joulu on parasta, muualla se on mitä sattuu. Suomen joulua ei voita mikään. Lahjoja ostellaan lapsille ja heidän perheilleen, ja koti koristellaan. lahjaostokset on meillä aina 3 tonnin luokkaa ellei enempikin... siitä ei säätellä.
        On mahtavaa kun on joulu, tämäkin joulu oli vertaansa vailla, aivan upea, en vaihtisi kotimaan joulu mihinkään.

        Kiva olla kotona ja tehdä mitä tykkää. Se vaan on parasta, ei tarvi rasittua ilmaisista töistä tai 9 e korvaustöistä. Työttömyys on ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja vero on sitten sen mukainen. Heh... mitä jää käteen kun vero vie yli puolet noista ylitöistä? Ai joo se työn ilo jää.

        Hyvää työiloa, täältä takan ääreltä kuumaa kaakaota ja joulu pullaa ja näin... hui hai huilataan...

        Vero kolminkertaisesta palkasta? Tietenkin progressio puree mutta asia tasoittuu lopullisessa verotuksessa. Palautuksen saaminen on periaatteessa hölmö ilmiö koska mieluummin maksaisin mahdollisimman suuren osan jälkiverona mutta tuijottaminen jonkin sesongin suuriin tuloihin sen ajan veronpidätyksen vuoksi on typeryyttä, tai kykenemättömyyttä alkeelliseenkaan suunnitteluun!


    • Anonyymi

      Työlliset, niitä ei ole suomessa enää, työlliset huilaa töissä kun kotona on niin paljon tekemistä. palkkaa nosgetaan onneksi se on 9 e piväkrovaus työllisillä, sen enempää ei kukaan enää suomessa tienaa. Naurettavaa, että kelasta saa enempi kun töistä. Työ syö ihmise n ja työttömät ovat onnellisia.

      • Anonyymi

        On oltava melkoisen tumpelo tyyppi joka ei saa kunnon palkkaa! Edellyttää tietenkin, että osaa ja haluaa tehdä työtä ja siten ansaita palkkansa!
        Minulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia. Yhdessä vaiheessa tilanne oli sellainen, että otin vastaan työn noin puolella palkalla edellisestä. Vaihtoehto olisi ollut jäädä työttömänä makailemaan kotiin.
        Kyseinen puolikaskin oli, yleiseen tasoon nähden asiallinen. 90-luvun lopulla 15000mk/kk.
        Onnekseni sitä kesti vain vuoden ja pääsin takaisin minulle sopiville palkoille.
        Tein töitä päivälaskutuksella. 1200mk - 1500mk / päivä. Harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta tehtävät vaativat arkivuorokausien viettämistä työpaikkakunnilla. Asiallinen majoitus oli maksuton.
        Kolmeen vuoteen en raaskinut pitää varsinaista kesälomaa koska valmistelimme "eläköitymistämme".


    • Anonyymi

      Eipä tarvinnu jouluna olla töissä ku baari kiinni.

    • Anonyymi

      Olimme vaimoni kanssa joulupyhät kylpylässä. Miellyttävämpi kokemus kuin edellinen joulu toisessa paikassa.
      Merkille pantavaa oli se, että pyhäkorvaukset kelpasivat virolaisille ? venäläisille ? jotka muodostivat enemmistön henkilökunnasta. Palvelu oli nopeaa ja ystävällistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe