"Penni ajatuksista" !

Anonyymi-ap

Mitä mietiskelet ? Mikä päälle kuuskymppistä kiinnostaa ? Seuraatko maailmantapahtumia vai Seiskaa ? Vai jotain siltä väliltä ? Täällä on aika harvoin uusia aloituksia. Ehkä moni on vielä työelämässä, eikä ole aikaa eikä kiinnostusta
palstoille ? Mitä harrastat ? Mitä tutkit mediasta ? Mitä katsot telkkarista ?
Mitä luet ? Mikä on mielenkiintosi kohde ? Mikä inspiroi ?
Mikä ärsyttää ? Mikä saa nauramaan ? Minkä muuttaisit ?

Mitä toivot ensi vuodelta ?

194

1493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liian monta kysymystä. Lienee iltasanomien tai iltalehden uteluja.

    • Mietin menenkö huomenna ystäväni kanssa haudalle.
      Minua kiinnostaa, mitä tekisin loppuelämäni kanssa.
      Luen Hesaria ja Iltaläpyskää.
      Olen eläkkeellä ja mitään muuta ei ole kuin aikaa.
      Harrastan vapaaehtoistoimintaa.
      Nyt on psykiatri ykkösuutinen
      Dc Martin, Emmerdale, Ulosottomiehet
      Luen netistä kaikkea mahdollista
      Ei ole mitään mielenkiinnon kohdetta
      Talvisää
      Tupakoivat ja ryyppäävät ihmiset
      Koiran tempaukset
      Hallituksen
      Terveyttä

    • Tämän päivän kokemuksen perusteella elämän yllätyksellisyyttä. Neljäs lähipiiriin kuuluva puolentoista vuoden sisään pääsi yllättäen ajasta ikuisuuteen. Itseäni muutaman vuoden vanhempi. Juuri päässyt eläkkeelle.
      Niin surullista.

      • Anonyymi

        Siili2, samoja ajattelen joskus. Elämä tässä iässä alkaa olla yllätyksiä täynnä ja ne ovat
        useimmiten ikäviä. Olen monta läheistä ja ystävää jo menettänyt, kaksi nuorempaakin
        pitkäaikaista ystävää. Tuntuu lohduttomalta. Havahtuu miettimään, että itselläkin
        on parhaat ajat menneet ja kauanko tässä saa vielä kuppelehtia. Elämästä on tullut
        epävarmaa eri lailla kuin nuorempana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siili2, samoja ajattelen joskus. Elämä tässä iässä alkaa olla yllätyksiä täynnä ja ne ovat
        useimmiten ikäviä. Olen monta läheistä ja ystävää jo menettänyt, kaksi nuorempaakin
        pitkäaikaista ystävää. Tuntuu lohduttomalta. Havahtuu miettimään, että itselläkin
        on parhaat ajat menneet ja kauanko tässä saa vielä kuppelehtia. Elämästä on tullut
        epävarmaa eri lailla kuin nuorempana.

        Kyllä. Epävarmuus on konkretisoitunut. Elämä keikuttaa venettä ja tapahtuu enemmän asioita joille et itse voi mitään. Elämää ei koskaan voi täysin hallita.

        Pidetään huolta läheisistä ja etenkin heistä jotka asuvat yksin.


    • Anonyymi

      Mukava aloitus sikäli, että se sallii keskustelun rönsyilevän,
      kun on niin monta kysymystä.
      2-3 toivetta ensi vuodelle tulee päällimmäisenä mieleen.
      Että P. mieluummin kuolisi, että sota saisi äkkilopun.
      P. on tapattanut niin paljon ihmisiä elämänsä aikana,
      ettei ansaitse mitään hyvää. Uskallan sen sanoa.
      Että korona loppuisi.
      Että pysyisi terveenä.
      Ja että kaikilla olisi terveyttä ja syytä hyvään mieleen.

    • Anonyymi

      Nyt ajattelen huomista joulupuuroaamiaista, onko kaikki kasassa.
      Luen lehtiä, ajankohtaisten uutisten ja tapahtumien ohella mieluisimmat ovat liikunta, erikoiset elämäntarinat, yleisönosasto, kulttuuri ja tv-ohjelmat.
      Ensi vuodesta toivon itselle yhtä hyvää kuin tämä on ollut, etten vanhene näyttävästi, raihnaistu, liho, laihdu, sairastu enkä rumene.
      Perheenjäsenillekin saman tyyppisen elämän jatkumista. Ehkä yhdelle uuden idean löytymistä, on turhautunut pitkään samaan työputkeensa, en näköjään hyväpalkkainen, tasokas työkään ole aina viehkeä.
      Sodan loppumista ja hintojen normalisointia, siis laskua.
      Ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa sanoa, En tiedä, vaan vastaavat siihen mitä en kysy. Viimeksi atk.guru selitti ummet lammet kun kysyin ilmeisesti liian vaikeita.
      Tykkään ajatella hiljaisuudessa, kaikenlaista, yleensä suunnitelmia lähitulevaisuuteen, menneisyyden hyvien ja huonojen tapahtumien vaikutusta nykyisyyteen, uskoa, uskontoa, rakkautta, tykkäämistä ja tunteita yleensä.

      • Anonyymi

        Oletko "pohdiskelijaluonne" 00003 ? Minä olen, päässäni pyörii kaiken aikaa kaikenlaisia asioita, joita "kypsyttelen" mielelläni omassa rauhassani ajan kanssa. Toivoisin
        lopputuloksena löytäväni "mielenrauhaa", vaikka en määrätietoisesti etsi sitä
        kuitenkaan, koska tiedän, että. se on vaikeasti saavutettava asia.


      • Anonyymi

        Sinun kommentissasi 00003 on jotain lämminhenkistä, jouluaamu ja puuro.
        Nauti ja elä hetkessä"-meininkiä. Elämä koostuu pienistä onnen pipanoista.
        "Nyt ajattelen huomista joulupuuroaamiaista, onko kaikki kasassa".
        Alkoi muuten tehdä mieli uuniohrapuuroa .... tai riisiuunipuuroa....
        Mitä puuroa sinä teet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommentissasi 00003 on jotain lämminhenkistä, jouluaamu ja puuro.
        Nauti ja elä hetkessä"-meininkiä. Elämä koostuu pienistä onnen pipanoista.
        "Nyt ajattelen huomista joulupuuroaamiaista, onko kaikki kasassa".
        Alkoi muuten tehdä mieli uuniohrapuuroa .... tai riisiuunipuuroa....
        Mitä puuroa sinä teet ?

        Riisipuuroa teen punaiseen maitoon, alusta asti kauhalla keikuttaen, siinä puurossa ei ole vettä.
        Sinä 00009 toivot lopputuloksena löytäväsi mielenrauhaa. Niin minäkin. Elämässäni tapahtuu koko ajan sellaista mikä huolestuttaa, ahdistaa, vaatii toimenpiteitä,
        Kun vaivun ajatuksiini, siellä on paljon mukavampaa suunnitella, toivoa, odottaa... Ei ole pakenemista, koska saan toteutettavia ideoita, mutta siirtymistä hetkeksi rakentavien ajatusten maailmaan, se tuo sita rauhaa. Olen pohtija.
        Usein ihmiset eivät ymmärrä mitä kysyn, oli hän sitten lääkäri, atk-guru tai puhelinoperaattori. Johtuu siitä että olen ajatellut asiaa perinjuurin ja pitkään.
        Jotakin yhteistä meillä on, tunnen ja koen ajatukseni, ne liikkuvat kaiken aikaa, vilkkaasti huomioiden ja kysymyksiä herättäen. En tiedä millaista on olla ajattelematta mitään. onkoha sellaista tilaa.


    • Anonyymi

      Todellakin liian monta kysymystä. Tee aloite yhdellä ja jatka sitten seuraavalla, kun edelliseen kirjoittelu tyrehtyy.

      Muuten ihan hyvä yritys herätellä tätä kuihtunutta palstaa. Mutta me emme ole kuihtuneita, emmehän?

      • Anonyymi

        Vastaat vain niihin joihin haluat hyvä ihminen äläkä ohjeista. Tai tee itse aloitus.


    • Anonyymi

      Etkö yhtään enempää kysymyksiä keksinyt?

      • Anonyymi

        Itse on vielä pari vuotta alle oleva ikäkompleksinen "ikinuori".


    • Anonyymi

      Joku idiootti ei keksinyt parempaa...

    • Anonyymi

      No jos penni ajatuksista niin on aika haikea olo näin joulun tullessa ja
      tunnelmissa. Muistuu mieleen hyvät ajat, kun kaikki rakkaat ihmiset olivat
      vielä koossa jouluna. Pari vuotta sitten lähetin vielä 15 joulukorttia.
      Nyt "ei tarvinnut" ostaa kuin viisi. Veti apeaksi.

    • Anonyymi

      24.12.22. Hyvää huomenta aamunvirkulta täältä Itä-Helsinki. Olen työstä eläkkeellä. Asun pieni vuokra asunto.Elämästäni kuoli 2020-2021 Minulle tärkeitä Ihmisiä 17 kpl. Joten hyvin hiljaista on elämäni ollut.Uusia ihmisuhteita en voinut luoda kun en tupakoi ja katuu siihen kysymykseen: Juotko Viiniä? En! Täytän päivät paljon ulkoilulla yksin.En ole persona joka sisätilat istuu, kahvia juodessa.Joten käyn viikolla eri päivät 3 eri ohjatussa liikunassa.Luen iltapäivälehdet netistä.Tv katsoin vain tosi dokumentit sarjat. Kuin kirjat pitää olla paperisia. Ei mitään äänikirjoja.Jonkun verran elämääni mahtuu Vapaaehtoistyö,Kuntelen edessä olevaa ihmistä aina ja kuntelen itseäni mitä puhun itse edessä olevalle ihmiselle.Syy myös muistan asiat.Eilen aamulla 23.12. Olin aikasin jo hautausmaat Helsinki-Malmi Ja Helsinki Vantaa Honkanummen Hautausmaa.Kun Kynttilät on sytyttänyt 11vuotiaasta tytöstä jo vuodesta 1964.Isän Haudalle. Se on asia joka ei unohdu.tässähän tätä terv. Mutsi 69v. Elämää ItäHelsinki lähiöstä .

      • Anonyymi

        Olet kohdannut järkyttävän paljon surua lyhyessä ajassa ja silti selvinnyt eteenpäin.
        Nostan sinulle hattua ja toivotan kaikkea hyvää elämääsi ja hyvää joulua !


    • Anonyymi

      Juuri nyt ajattelen ihmisiä, jotka ovat töissä nyt jouluaattoiltana,
      muutkin kuin televisiossa meitä aattoiltana viihdyttävät ihmiset.

    • Anonyymi

      TV:1 kanavalta
      tulee nostalgiaa,

      vuosien vuosien vuosien takainen joulukonsertti
      JARI SILLANPÄÄ NUORENA
      terveenä komee ohjelma, silloin kauan sitten,

      • Anonyymi

        Oli nautinto kuunnella hyvää laulajaa, musiikkia on liian vähän televisiossa.


      • Anonyymi

        Mielestäni paras suomalainen laulaja ja esiintyjä kautta aikojen. Silloin ennen. Harmi, että sairaus vei. Ikävöin hänen esityksiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli nautinto kuunnella hyvää laulajaa, musiikkia on liian vähän televisiossa.

        Kuuntele radiosta , kanavia ainakin on riittävästi.


      • Anonyymi

        Aivan ihana konsertti vuodelta 2003! Tulee tänään 26.12. klo 11.20 uusintana. Katso ja ihaile!


    • Anonyymi

      Päälle 60 vuotiasta voi kiinnostaa ihan mikä vaan.
      Samat asiat kuin alle 60 vuotiaana.
      Ihminen ei yksilötasolla muutu niin radikaalisti,
      että olisi yht'äkkiä ihan erilainen, kun täyttää 60 v.
      Jos ei sitä ennen ole ollut mistään kiinnostunut on todennäköistä,
      ettei sen jälkeenkään kiinnostu mistään.
      Ihminen alkaa aivosolutasollakin taantua eläkeiässä,
      vaikkei itse sitä huomasi eikä se heti vaikuttaisi arkielämään.

      • Anonyymi

        Ei ihan samat asiat enää kiinnosta yhtä paljon: Itse en katso enää juuri koskaan Muumeja ja Aku Ankkaa luen vain joskus, mutta Asterixit ovat edelleen hauskoja :) Totta puhuen elämän vakavammat puolet kiinnostaa enemmän, ja Joulun sanoma tuntuu läheiseltä. Hyvää Joulua kaikille!


    • Anonyymi

      62v kelailee tapaisko vielä tässä vaiheessa naista ulkotyöt uimahalli yleensä hyöty liikunta maailmaan rauhaa toivon 180cm kalju 92kg ok alkoton autollinen jos nappaa niin

    • Anonyymi

      Yksin joulua viettänyt, käsitöitä näpertänyt aikani kuluksi ja eilen 13km lenkillä lompsottelin. Telkkarin avasin vain Rouhea Joulu-kanavalta ja sitä kuuntelin.
      Tänään pakkaan pienen matkalaukun ja huomenna parin vuorokauden reissulle toiseen kaupunkiin hotelliin ja taaskin ihan itsekseni. Matkaseuraa ei ole mutta välillä on mukava irtautua näistä kotiympyröistä kun vielä voi, todennäköisesti kuitenkin tuttu tanssittaja tulee seurakseni Tapanintansseihin :)
      Tulee vielä aika kun ei erinäisistä syistä johtuen voi vaan on jumituttava näihin kotiympyröihin.
      Ensi vuonna uusia kujeita kohti kun pieni eläkekin nousee senverran että sillä saa jo melkein kuukauden ruuat. Enimmikseni elän tässä ja nyt enkä juuri suunnittele eteenpäin, huomisesta kun ei tiedä mitä tuo tullessaan. Senverran joutuu suunnittelemaan että sopivan tarjouksen tultua pitää varaus hoitaa heti.

      vn

    • Anonyymi

      Kyttään s24 palstan kirjoituksia ja komentoin kaikkeen negatiivisesti pyrkien myös arvosteleen muita..

    • Anonyymi

      Mietin, että miten jotain voi kiinnostaa toisten asiat niin paljon että pitää laittaa niistä aloitus tänne. Sanoisin aloittajlle, että hommaa elämä ja ala harrastamaan jotain, ihan mitä vaan.

      • Anonyymi

        HAHHAH. Tuskin kiinnostakaan toisten asiat pätkän pätkää.
        Aloitus vain alustus mahdollisille keskusteluhaluille, jos joku aihe sattuisi
        nappaamaan.


      • Anonyymi

        Älä pelkää. Et ole kiinnostava. Olet tyhmä.


    • Anonyymi

      Just nyt ihmettelen, mikä saa jonkun niin paljon sekoamaan, että lähtee polttamaan kirkon.
      On ainakin jo toinen kirkonpolttaminen muutaman vuoden sisällä, Jouluna .

      • Anonyymi

        Mistä tiedät mistä se on syttynyt kun tutkijatkaan ei vielä tiedä.... jos et sitten itse sytyttänyt ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät mistä se on syttynyt kun tutkijatkaan ei vielä tiedä.... jos et sitten itse sytyttänyt ??

        Kirkonpolttaja poltti seuraavaksi oman talonsa ja tappoi itsensä.
        Jouluna kulminoituu mielenterveysongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkonpolttaja poltti seuraavaksi oman talonsa ja tappoi itsensä.
        Jouluna kulminoituu mielenterveysongelmat.

        Siitäkin on vain tutkimus käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkin on vain tutkimus käynnissä.

        Tutkitaan, tutkitaan.
        Kirkonpolttaja, omantalon polttaja ja itsensä teilannut, on ikänsä paikkakunnalla asunut K.K
        Mielenhäiriö, ei voi muuta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkitaan, tutkitaan.
        Kirkonpolttaja, omantalon polttaja ja itsensä teilannut, on ikänsä paikkakunnalla asunut K.K
        Mielenhäiriö, ei voi muuta sanoa.

        Asiasta ei ole virallista tietoa. Sinun mielipiteellä ei ole mitään virkaa.


    • Anonyymi

      Olen TÄYSIN kyllästynyt samoihin laahaavan masentaviin jouluviisuihin,
      joita joka kanava näyttää joka vuosi kolme päivää.
      Olisipa tullut vaikka Matin ja Tepon rytmikäs konsertti.

      • Anonyymi

        Peukut mielipiteellesi. Mutta luulen että olisi monta valittajaa. Toivotaan että tulee uusintana joku heidän konserteistaan joulun jälkeen. Tuskin uutta pykäävät. Kertoivat jonkin lehden palstoilla että ovat talvet eläkkeellä ja kesällä keikalla.


    • Anonyymi

      Voi kun toivon että tuo 62-vuotias löytäisi kumppanin. Ei minullakaan ketään tuttusinkkua, rupeaisin puhemieheksi.
      Mietin, mikä hemmetti maksaa muikunmädissä 200 e/kg. Söin sitä eilen ja ymmärrän sitä hintaa vielä vähemmän. Ei toki huonoa mutta ei mitään mahdottoman erikoista herkkua.

      • Anonyymi

        Tuotteet, joita on vähän markkinoilla maksavat sen mukaan.


    • Anonyymi

      Nyt on tiukka paikka. Mietityttää kovasti miten sais vanhan Opelin katsastuksesta läpi.

      • Anonyymi

        Laitatutat kuntoon.


      • Anonyymi

        Jos todella Opel on tosi vanha, myy minulle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomessa on jouluviikolla kuollut koronaan 150. Tilastoissa mukana ei ole enää ne,
        joilla on jotain muuta sairautta tai heikentynyt kunto, jotka olisivat vielä hengissä
        jos eivät olisi saaneet koronatartuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on jouluviikolla kuollut koronaan 150. Tilastoissa mukana ei ole enää ne,
        joilla on jotain muuta sairautta tai heikentynyt kunto, jotka olisivat vielä hengissä
        jos eivät olisi saaneet koronatartuntaa.

        Mistä tiedot on peräisin ?? THL:n viimeinen raportti on 22.12.2022.
        Seuraavat ensi vuonna......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedot on peräisin ?? THL:n viimeinen raportti on 22.12.2022.
        Seuraavat ensi vuonna......

        Raportti tulee torstaisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Onpa alkeellista. Miksi Suomessa valitetaan terveydenhuollosta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa alkeellista. Miksi Suomessa valitetaan terveydenhuollosta ?

        Kiinan tilanne on rankka. Kiinassa koronaan menehtyneitä makaa pitkin sairaalan
        lattioita, koska tilanne ei ole hallinnassa. Resurssit ei riitä. Kaikkia ei voida edes
        ottaa sairaaloihin. Apteekkien hyllyt on tyhjät lääkkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan tilanne on rankka. Kiinassa koronaan menehtyneitä makaa pitkin sairaalan
        lattioita, koska tilanne ei ole hallinnassa. Resurssit ei riitä. Kaikkia ei voida edes
        ottaa sairaaloihin. Apteekkien hyllyt on tyhjät lääkkeistä.

        1-2 kuukautta niin uudet variantit ovat kulkeutuneet eurooppaan ?


    • Anonyymi

      Kiinalaiset aloittavat kohta uudenvuodenvieton. Puolet kansasta
      matkustaa kotiseudulleen. Ainakin Kiinassa tartuntojen leviäminen
      on taattu.

    • Anonyymi

      Mitä mietiskelet ? Mitä milloinkin...

      Mikä päälle kuuskymppistä kiinnostaa ? Minua kuuskymppistä kiinnostaa läheisten kuulumiset, niin ystävien kuin perheenjäsentenkin. Samoin oma työni kiinnostaa sekä mukava vapaa-ajan vietto

      Seuraatko maailmantapahtumia vai Seiskaa ? Itse asiassa kumpaakin

      Vai jotain siltä väliltä ? Täällä on aika harvoin uusia aloituksia. Ehkä moni on vielä työelämässä, eikä ole aikaa eikä kiinnostusta. AIkaa ja kiinnostusta on vaikka olisi työelämässäkin.

      Mitä harrastat ? Ulkoilua, lukemista
      Mitä tutkit mediasta ? En mitään sen kummempaa
      Mitä katsot telkkarista ? Mitä milloinkin
      Mitä luet ? Elämäkertoja ja dekkareita

    • Anonyymi

      Lähdin katselemaan asuntojen jouluvaloja, on ollut tapana ihailla niitä. Ei niitä juuri ollut. Nyt mietin: Joko ihmiset istuvat pimeässä tai ovat jossain muualla, ensimmäistä arvelen.

      • Anonyymi

        Etkö ole kuullut tai lukenut, että on ohjeistettu säästämään sähköä ?
        Sähkö on kallistakin, jokainen haluaa säästää, ettei tule kauheat laskut.


    • Anonyymi

      Mua kiinnostaa maailman tilanne. Olen surullinen ja ahdistunut Ukrainan kansan kohtalosta. Venäjän kansan kohtalosta. Suomen kansan kohtalosta.

      Omakin elämä toki. Ennen eläkeikää joulu oli aikaa, jolloin ensin hössötettiin ja sitten huilattin. Nyt asiat ovat käänyneet huilauksen puolelle. Aattona kutsutaan valmiiseen pöytään. Sitten tulee lapsenlapsia muutamaksi päiväksi ja siihen pitää olla varautunut. Toki nykynuoret eivät syö 'laatikoita' eivätkä perinteisiä jouluruokia. Tehtiin yhdessä poronkäristystä, perunamuusia, pitsaa,uunijuureksia ja pihvejä. Oli lautapelejä ja herkkupöytä karkkeineen ja suklaineen. Leivonnaiset eivät menneet alas, paitsi suolaiset pasteijat. Ja kotikalja. Mutta ilohan se oli! Riisipuuroa kyllä keitin ja se ihan upposi!

      Aattona käytiin hautausmaalla eka kertaa jo päiväsaikaan viemässä kynttilät. Sankarihaudalla oli lumipukuisten sotilaiden kunniavartio, se lämmitti mieltä.

      • Anonyymi

        Minäkin seuraan maailmantapahtumia ja Ukrainan tilanne ahdistaa ja surettaa minuakin.
        Putinin käskyttämä kansanmurha on niin järjetön, että tuntee voimatonta raivoa.
        Mikä oikeus yhdellä mielipuolella on tapattaa tuhansittain syyttömiä ihmisiä ?
        Putin on psykopaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin seuraan maailmantapahtumia ja Ukrainan tilanne ahdistaa ja surettaa minuakin.
        Putinin käskyttämä kansanmurha on niin järjetön, että tuntee voimatonta raivoa.
        Mikä oikeus yhdellä mielipuolella on tapattaa tuhansittain syyttömiä ihmisiä ?
        Putin on psykopaatti.

        Tuntee tuskaa sydämessään, kun uutisia katsoo. Tänäänkin eräs iäkäs nainen kertoi
        murtuneena, että hänen poikansa oli tapettu, Kansa on melko köyhää. Poika voi olla
        ollut hänen ainoa vanhuudenturvansa. Köyhimmät eivät edes pysty noin vain
        pakenemaan minnekään.

        Jos kuvittelisin, että minun kaupunkiani pommitettaisiin ei minulla olisi paikkaa
        mihin paeta eikä niin paljon rahaa, että voisin elää jossain muualla.
        Tavallisella ukrainalaisella ei ole sitäkään rahaa. Jotkut tulevat Suomeen mansikoita poimimaan orjapalkalla, että pärjäävät..


    • Anonyymi

      Harrastan sukututkimusta ja kuuntelen äänikirjoja, dekkareita, historiaa ja tietokirjoja.
      Niitä voi kuunnella ulkoillessa, hiljaisia kotitöitä tehdessä ja vaikkapa käsitöitä tehdessä.

      Nettiä selailen, tänne kirjoittelen satunnaisesti. Mulla on myös pari tietokonepeliä, joita pelaan. Puhelimella otettuja kuvia joskus käsittelen ja laitan someen. Itsellä on nyt sellainen digitalisaatioprojekti vanhoista kuvista. Siirtelen niitä tietokoneelle.

    • Anonyymi

      Tyhjä tynnyri kolisee,,

      ei oo ajatuksia,,

    • Anonyymi

      Orpon aikaisemmat jämäkät puheet arvopohjasta ja ihmisyydestä tekivät minusta lähes kokoomuksen äänestäjän. Mutta puolueen viimeaikaisen persuflirttailun takia ei jää muuta vaihtoehtoa kuin äänestää vasemmistoliittoa.

      Ihmisyydestä ei tehdä tarjouskilpailua

      • Anonyymi

        Orpo ja ihmisyys ei mahdu samaan lauseeseen.
        Kokoomuksessa ihmisyys koskee vain toista kokoomuslaista
        tai sen varakasta kannattajaa.


    • Anonyymi

      Arveluuttaa meno hallituksessa Orpo oikeiston ohjailemassa talouttamme, jääkö nykyisen hallituksen tavoite kohdella niitä heikompi osaisia toisarvoiseksi.

      • Anonyymi

        Huolestuttaa todella paljon jos kokoomus on hallituksessa ketkä ovat sen kumppaneita,
        siitä riippuu saako kokoomus toteutettua heikompien elämän kurjistamisen.


    • Anonyymi

      ”Vihreät” puolueet eri puolilla maailmaa tunnetaan siitä, että hallitukseen päästessään

      ne alkavat ”ilmastonmuutoksen torjumisen” nimissä syytää veronmaksajien rahaa

      tuttavien, vaalirahoittajien ja sukulaisten ”ympäristöystävällisille” yhtiöille,

      joiden todellinen panos luonnonsuojelussa on parhaimmillaankin neutraali ja
      usein negatiivinen.

      Kyse on siis ”luonnonsuojeluksi” naamioidusta vanhanaikaisesta korruptiosta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Putin ainakin uskottelee, että kansa tukee Putinin kansanmurhaa Ukrainassa.
        Mitä varten lakeja pitää säätää, että kansa pysyisi kurissa ?


    • Anonyymi

      Erika muoviblondi ja nyhverö-Jyrki on eronneet :DDD

      • Anonyymi

        Erika väittää että eivät ole eronneet, toisaalla itkee että ei sen vanhan käppänän jälkeen ole löytänyt ketään saman tasoista ja ikävöi käppänän perään edelleen vaikka käppänällä jo uusi ja nuorempi. Onhan se tietty kamalaa kun itse joutunut menonsa kustantamaan käppänän jälkeen niin pitää yrittää lööpeissä pysyä keinolla millä hyvänsä ja tunkee naamansa joka paikkaan.
        Kerran livenä nähnyt eikä tarvii toiste mennä katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erika väittää että eivät ole eronneet, toisaalla itkee että ei sen vanhan käppänän jälkeen ole löytänyt ketään saman tasoista ja ikävöi käppänän perään edelleen vaikka käppänällä jo uusi ja nuorempi. Onhan se tietty kamalaa kun itse joutunut menonsa kustantamaan käppänän jälkeen niin pitää yrittää lööpeissä pysyä keinolla millä hyvänsä ja tunkee naamansa joka paikkaan.
        Kerran livenä nähnyt eikä tarvii toiste mennä katsomaan.

        Kaksi paukapäätä. Kumpaankaan en koskisi pitkällä tikullakaan.


    • Anonyymi

      Tein testin raamatun lauseesta, tee toiselle se minkä toivoisit itsellesi tehtävän.
      Olen nyt kolannut kaksi kertaa auran jättämät töyräät autojen takaa koko parkkipaikan rivistä pois, kun menin omaani kolaamaan. Mitä luulette, kun olen paljon pois ja tulen kotiin, onko joku kolannut minun autoni kohdan vai nököttääkö siinä jäätynyt töyräs.
      Sitä tässä mietiskelen.

      • Anonyymi

        Luulen samaa kuin isnäkin: Ei ole kolannut.


      • Anonyymi

        Olen luullut ja ajatellut, että hyvä työ tehdään odottamatta vastapalvelusta ja ihan vain omaksi iloksi. Ylimääräistä bonusta elämään tuo se, että joku yllättäin huomaakin asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen luullut ja ajatellut, että hyvä työ tehdään odottamatta vastapalvelusta ja ihan vain omaksi iloksi. Ylimääräistä bonusta elämään tuo se, että joku yllättäin huomaakin asian.

        Siihenkin hyvän työn tekemiseen kyllästyy kun vastaavasti itse ei koskaan saa apua mistään. Tulee vaan hyväksikäytetty olo. Näin kävi itselleni kun autoin aina kun voin ja sitten kun itse olisin apua tarvinnut ihan pienessä asiassa ja jopa maksua vastaan niin enpä saanut keneltäkään näistä joita itse olin auttanut. Vieraalle jouduin maksamaan ja muutaman kerran jälkeen tein päätöksen että en enää ole käytettävissä ilmaiseksi minäkään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomen kuvalehteä ei pääse lukemaan kuin tilaajat. Otsikosta päätellen ilmeisesti eu-jäsenneuvotteluja käyvä Serbia ja eu-maa Unkari. Vai onko muita.

        Postinumeron käyttö tuli voimaan 50 v sitten, hyvin muistan ja miksen muistaisi. Silloin vielä kirjoiteltiin kirjeitä ja korttia lähetetiin monta (kymmentäkin) vuodessa.

        Ulkona on reilu kymmenkunta astetta pakkasta. Kännykkäni näyttää kaksi astetta todellista enemmän??


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mietin tässä kun huomenna Loppiainen, niin pitäisköhän alkaa riisumaan noita joulukoristeita takaisin laatikkoihinsa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joulukuusi lähti eilen. Jotkut valot jäi odottamaan valoisampaa aikaa!


      Mielenkiintoisia lakeja se Putin on säätänyt:
      Uusilla laeilla on tarkoituksena luoda muun muassa positiivisia ajatuksia Ukrainan sodasta.
      Esimerkiksi Ukrainassa taistelevien sotilaiden lasten on jatkossa entistä helpompi hakea korkeakouluun erityiskiintiön turvin. Myös niitä, jotka kutsutaan taistelemaan Ukrainaan, ei tuomittaisi enää vanhentuneista aseluvista.
      Useat muut uudet lait koskevat sabotaasia. Se, mitä tällä ottaen tarkoitetaan, ei asiasta uutisoivan Dagens Nyheterin mukaan käy tarkalleen ilmi. Joka tapauksessa elinkautinen vankeus uhkaa niitä henkilöitä, jotka ”organisoivat sabotaasiyhteisöjä”, ”kouluttavat sabotaasin toteuttamiseksi” tai ”auttavat kumouksellisessa toiminnassa”. Lisäksi jokaista ”sabotaasiyhteisöön kuuluvaa” henkilöä uhkaisi kymmenen vuoden vankeus.

      Onkohan se laki jo kumottu, missä erikoisoperaatiosta Ukrainassa ei saa käyttää sanaa 'sota'? Kun se lipsahti Putiniltakin.

      • Anonyymi

        Venäjällä ei saa tehdä enää mitään paitsi vihata ukrainalaisia.


    • Anonyymi

      Kävin City-Marketissa ja äimistelin ruuan hintaa. Onko sitä taas nostettu vai onko City- Market kalliimpi kuin muut. Viikolla kävin Lidlissä ja se ei minusta ole ihan niin kallis. Onkohan tämä uusnormaali tilanne?
      Voi noita lapsiperheitä.

      • Anonyymi

        "Voi noita lapsiperheitä ". Niinpä, etenkin vähävaraisia lapsiperheitä ja myös vähävaraisia
        eläkeläisiä.


      • Anonyymi

        Vaikka olenkin köyhyysrajan alapuolella elävä niin ruokani ostan vain Citymarketista ja K-Supermarketista sekä K-Marketista.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tulis mieleenkään.


      • Anonyymi

        En onneksi asu Helsingissä enkä siellä harvoin käydessänikään tarvitse taksipalvelua.


    • Anonyymi

      Kaikki tuntemani ihmiset viettää iltaa ilta myöhään naiset yli 60v. some F:B ja Instagram.Kyttävät siellä ystäviä,sukua.serkun kumin kaimaa.Myös heidän puolisoiden sukua.Joita ei edes tunne.Valvovat juuri sikisi.Kun elämä on F.B. Epätodelinen maailma ja elävät kuplassa. Ei nillä aikaa serata lehdistöä.Itse en some luonnut tiliä.Luen ilmaset iltapäivä lehdet.Koska en töissä.Lähden tänäkin aamuna ilmaisen kunto jumppaan kotoani kello 8.Tapan siis aikaa tällä nyt.terv.mutsi yksi monista.itä Helsingistä

    • Anonyymi

      Että persut häviää maailmankartalta

      • Anonyymi

        Toivon samaa ja samaa r*ssille ja koronalle.


    • Anonyymi

      Taannoin kolatessani koko autojonon parkkipaikan takaosan aura-auton tekemän töyrään, mietin, tekeekö joskus joku saman. Nyt lähdin laittamaan auton lämmityksen virtaan ja huomasin. Se oli tehty. Hyvyyttä ja talkootyötä on olemassa. Tulinpa iloiseksi. Kohta menen puhdistamaan roskasäiliöiden kannet.

    • Anonyymi

      Kumpi on nätimpi Suomen pääministeri vai Saksan ulkoministeri

    • Anonyymi

      Ottakaa tehosterokotus. Joulun jälkeen on ainakin 330 ihmistä menehtynyt
      koronaan. Keskimäärin joka tunti/koronakuolema.

      • Anonyymi

        Ihmisiähän on muutenkin liikaa maapallon kestokyvylle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiähän on muutenkin liikaa maapallon kestokyvylle!

        Miksi sitten olet vielä täällä ?


      • Anonyymi

        Kaikki 4 rokotusta jo saanut ja enempää ei näillä näkymin saa. Montas sulla?


    • Anonyymi

      Nyt ajattelen. vienkö joulukuusen pois vai odotanko, alkaako siihen tulla uusia alkuja. Näyttää niin virkeältä. Eilen oli roskikseen viety tuore kaunis kuusi. Voi!
      Tulee tupapäivä kun sataa, taikina on nousemassa.

      • Anonyymi

        Älä viitti! Mulla sama ”ongelma”. Kuusi päätti aloittaa uusia alkuja puskemaan ja on muutenkin niin virkeä. Olen sopinut lauantaiksi kuusen pois viennin, mutta nyt vähän epäröin.
        Kohta lähtö viikon kauppakäynnille. Vaikka sataa!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Päättäjät päättivät panna koulujen / koulutuksen rahahanat kiinni 90-luvun laman aikaan / jälkeen. Juuret juontuvat sieltä asti.


    • Anonyymi

      Nyt oon täälä netissä . Olisi pitänyt sukatkin saada neulottua valmiiksi. No ehkä huomenna . Uutta kirjaakin aloitin . Suon villi laulu. Vähän luin ja ei ois malttanu keskeyttää

    • Anonyymi

      POPULISTIPUOLUE kerää ääniä kaikilta, jotka sen valheisiin uskoo.

    • Anonyymi

      Lähden pääkaupungillemme. Kiertelen ja menen ruokapaikkaan syömään ystävän kanssa. Tässä mietin mitä laitan päälleni, että tuolla kurjassa säässä olisi lämmin ja jalat pysyisivät kuivina ja kuitenkin olisin pukeutunut niin että ruokapaikassa olisin siisti. Nättikin tarvitsisi olla kun ystävä on miesystäväni, pitää hänelle silmäruokaakin olla.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä silmänruokaa siellä ravintolassa on. Älä ole niin mielistelevä.
        Se tyyli ei vedä pitemmän päälle.


    • Anonyymi

      Mikä helpotus, että PS:n avoin rasistisuus ei ole enää "julkinen salaisuus",
      josta ei saa puhua, vaikka kaikki sen tietävät.

      Kiitos Sanna Marin ! Teit "miehen teon" ja paljon enemmän kuin mies pystyy !

      Allah-aho ja PS alkaa näyttää yhä enemmän kelmeältä vilunki-kelmiltä,
      vihapuolueelta.

      • Anonyymi

        Tältä vuodelta ollaan jo saatu onnenpotku.
        Sannan arvostus ja suosio nousee !
        Vihdoinkin joku sanoi ääneen sen, minkä kaikki jo muutenkin tietävät.
        Se puhdistaa ilmapiiriä ja on hyvä tietää, että enää kokoomus (ja keskusta?) näyttäisi
        olevan valmis yhteistyöhön avoimesti rasistisen puolueen kanssa.
        Kuluttajavalistus on alkanut toimia politiikassakin.


    • Anonyymi

      PS pitäisi kieltää puolueena. Se on perustuslain vastainen.

    • Anonyymi

      Keväämmällä alkaa vaalitentit. Oletko katsonut niitä aikaisemmin ?
      Aiotko katsoa nyt ? Aion yrittää katsoa jotkut tietyt riippuen kuka/ketkä
      ovat tenttaamassa.

    • Anonyymi

      Tuo uutinen kehitysvammaisen lapsen sängystä sai mieleni kuohahtamaan. Onkohan lapsi vielä sijoitettuna toiseen perheeseen vai annettu takaisin vanhemmilleen kidutettavaksi.?
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc2cd3e8-1102-40b5-8f5e-c7d3fda26343
      Jos tuollaisia kehitelmiä olisi päivähoitopaikoissa vilkkaitten lasten "turvaamiseksi" niin vankilaan joutuisivat siellä työskentelevät.
      Olisihan nuokin kehitysvammaisen lapsen vanhemmat voineet ostaa matalan sängyn 4-5 vuotiaalle lapselleen eikä pitää häntä vauvansängyssä josta kiipeämällä varmastikin voi vahingoittaa itsensä.
      En käsitä minkälaisia tuomareita tuolla hovioikeudessakin on.

      • Anonyymi

        Matala sänky on yhtä vaarallinen kehitysvammaisella kuin dementiapotilaalla. Kun he yöllä lähtevät liikkeelle, kuten oma äitini perunoita keittämään ja laittoi tekohampaansa talteen ylähyllylle tikkailla seisten. Tapaturman kohdatessa vammaisen tapauksessa vanhemmat olisivat olleet taas tapetilla ja kyllä olisi siunailtu, ettei ole valvottu tarpeeksi, olisiko peräti rangaistu. Dementikolle laitetaan edunvalvojan luvalla korkeat laidat hoitokodissa.
        Keksipä sinä oikein pätevä ratkaisu, missä vammaista vilkasta lasta nukuttaa, Se kannattaa paremmin kuin moite. On varmaan tuomarikin sitä pähkäillyt.
        Eikö se isä sanonut, koittakaapa valvoa lasta yö yön jälkeen, kai päivätyökin vaatii nukkumista isällä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomalainen maksaa suomalaisesta kurkusta 5 euroa kilo eli 1.75 euroa kappale. Puolassa myydään suomalaista kurkkua 62 senttiä kappale.

      • Anonyymi

        Laitappa liite Puolan hinnoista vihannestiskiltä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa liite Puolan hinnoista vihannestiskiltä.

        Mikä ihme tuo on ? Aina on maksettu vientitukia, veronmaksaja maksaa ne.
        50 vuotta sitten oli voista ylituotanto. Sitä myytiin Englantiin ja Venäjälle
        pilkkahintaan. Suomalainen veronmaksaja maksoi tuottajalle erotuksen.


    • Anonyymi

      Sataa lunta, en ehtinytkään vielä tuoda suksia autosta.

    • Anonyymi

      Mietiskelen, että miten tästä selviää vai selviääkö mitenkään. Pää on tyhjä, mikään ei jaksa kiinnostaa. Aivan hukassa koko mies. 36 yhteistä vuotta, viimeiset omaishoitajana ja sitten vaimo nukkui pois.
      Nimimerkillä entinen entinenmiäs

      • Anonyymi

        Osanottoni. Vuosikymmenten nollaamiseen menee varmasti oma aikansa eikä se oletettavasti ole kenelläkään kovin lyhyt aika. Vuosien hyvät ja pahat kulkevat mukana, takaraivossa, aiheuttaen matalapainetta. Elää on pakko, vaikkei tahtoisikaan.


      • Anonyymi

        Otan osaa suruusi. Sitä on shokissa. Se on tyrmäävää, kun yksin jää.
        Kirjoittele ajatuksiasi vaikka tänne, kun tuska oikein painaa,
        jos pystyt kirjoittamaan ja jos et muutakaan keksi.
        Onko sinulla ketään luonasi lähipäivinä ? Toivottavasti olisi !
        Yritä saada untakin.


      • Anonyymi

        Hei ! Ollaan joskus "kommunikoitu" mukavissa merkeissä.
        Otan osaa ja toivotan voimia ja jaksamista ja lähetän lämpimiä etähalauksia,
        jos se ei ole sopimatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osanottoni. Vuosikymmenten nollaamiseen menee varmasti oma aikansa eikä se oletettavasti ole kenelläkään kovin lyhyt aika. Vuosien hyvät ja pahat kulkevat mukana, takaraivossa, aiheuttaen matalapainetta. Elää on pakko, vaikkei tahtoisikaan.

        Kiitos. En usko, että asioita koskaan saa kokonaan nollattua, mutta eiköhän ajan kulu ainakin helpota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa suruusi. Sitä on shokissa. Se on tyrmäävää, kun yksin jää.
        Kirjoittele ajatuksiasi vaikka tänne, kun tuska oikein painaa,
        jos pystyt kirjoittamaan ja jos et muutakaan keksi.
        Onko sinulla ketään luonasi lähipäivinä ? Toivottavasti olisi !
        Yritä saada untakin.

        Kiitos. Vaimon kuolemasta kaksi ja puoli kuukautta. Ensimmäinen kuukausi ihan kamalaa, vaimon sisko kerran viikossa kävi. Sitten sairastuin itse keuhkoveritulppaan ja se jotenkin katkaisi pahimman ahdistuneisuuden. Suruun ja kaipaukseen aika tuonee helpotusta mutta yksinäisyys vähän pelottaa.

        "entinenmiäs"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ! Ollaan joskus "kommunikoitu" mukavissa merkeissä.
        Otan osaa ja toivotan voimia ja jaksamista ja lähetän lämpimiä etähalauksia,
        jos se ei ole sopimatonta.

        Kiitos. Ei ole sopimatonta, lämmin halaus on aina paikallaan.

        "entinenmiäs"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Vaimon kuolemasta kaksi ja puoli kuukautta. Ensimmäinen kuukausi ihan kamalaa, vaimon sisko kerran viikossa kävi. Sitten sairastuin itse keuhkoveritulppaan ja se jotenkin katkaisi pahimman ahdistuneisuuden. Suruun ja kaipaukseen aika tuonee helpotusta mutta yksinäisyys vähän pelottaa.

        "entinenmiäs"

        Hei ! Yksinäisyys pelottaa. Hiljaisuus on ahdistavaa. Siihen kestää tottua
        eikä kai totu koskaan. Yksinäisyys on suuri yhteiskunnallinenkin ongelma.
        Yksinäisiä on kaikissa ikäryhmissä.
        Elämänkumppanin menettäminen on raskainta yksinäisyyttä.
        Se on niin lohduttoman lopullista.
        Aina kun läheinen tai ystävä kuolee, tuntuu että menettää osan elämästään.
        Tuntuuko vaikealta mennä ulos ?
        Oletko käynyt missään "ihmisten ilmoilla" ?
        Käytkö esimerkiksi kaupassa ? (pakko kai on ?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ! Yksinäisyys pelottaa. Hiljaisuus on ahdistavaa. Siihen kestää tottua
        eikä kai totu koskaan. Yksinäisyys on suuri yhteiskunnallinenkin ongelma.
        Yksinäisiä on kaikissa ikäryhmissä.
        Elämänkumppanin menettäminen on raskainta yksinäisyyttä.
        Se on niin lohduttoman lopullista.
        Aina kun läheinen tai ystävä kuolee, tuntuu että menettää osan elämästään.
        Tuntuuko vaikealta mennä ulos ?
        Oletko käynyt missään "ihmisten ilmoilla" ?
        Käytkö esimerkiksi kaupassa ? (pakko kai on ?)

        Normaalielämään palaaminen läheisen menettämisen takia on vaikeaa,
        kun se normaalielämä on poissa. Pitäisi "kehittää" uusi normaalielämä.
        Se vaatii valtavasti sopeutumista.


      • Anonyymi

        Kauanko olit vaimosi omaishoitaja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ! Yksinäisyys pelottaa. Hiljaisuus on ahdistavaa. Siihen kestää tottua
        eikä kai totu koskaan. Yksinäisyys on suuri yhteiskunnallinenkin ongelma.
        Yksinäisiä on kaikissa ikäryhmissä.
        Elämänkumppanin menettäminen on raskainta yksinäisyyttä.
        Se on niin lohduttoman lopullista.
        Aina kun läheinen tai ystävä kuolee, tuntuu että menettää osan elämästään.
        Tuntuuko vaikealta mennä ulos ?
        Oletko käynyt missään "ihmisten ilmoilla" ?
        Käytkö esimerkiksi kaupassa ? (pakko kai on ?)

        Ulos nyt on pakko mennä jo koiran takia, mutta eihän täällä haja-asutusalueella ihmisiä näy. Kaupassa käyn entiseen malliin kahdesti viikossa. Ihmisten ilmoilla, ihmisjoukoissa edes viihdy, mutta ei ihan yksinkään hyvä ole.

        "entinenmiäs"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko olit vaimosi omaishoitaja ?

        Virallisesti 1,5 vuotta mutta käytännössä enemmän tai vähemmän 4 - 8 vuotta.

        "entinenmiäs"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallisesti 1,5 vuotta mutta käytännössä enemmän tai vähemmän 4 - 8 vuotta.

        "entinenmiäs"

        Se on pitkä aika joka vaatii ihmiseltä paljon, vie ajan ja voimia, mutta
        se on merkityksellistä elämän sisältöä ( jos niin voi ja saa sanoa)
        kun saa pitää rakkaan ihmisen lähellään.
        Sitten yht'äkkiä on tyhjyys ja miettii yksin mistä löytäisi jotain uutta "sisältöä" elämään.
        Siinä ihminen joutuu rankkaan paikkaan, perimmäisten kysymysten äärelle.
        Hyvää tätä päivää !
        Vie kaverisi pitkälle lenkille, luonnossa liikkuminen on terapiaa,
        se lohduttaa ja rauhoittaa mieltä.
        Jos asuu ikänsä luonnon lähellä, luontoa ei ehkä noteeraa samalla tavalla.
        Lomilla ollessa merien äärellä "kadehtii" ihmisiä, jotka saavat aina asua
        aurinkoisissa vihreissä maisemissa meren äärellä, mutta paikalliset eivät pidä
        sitä minään. kun se on aina ollut niin. Siinä ei ole heille mitään erikoista.


      • Anonyymi

        Otan osaa suruusi.
        Elämä ottaa ja antaa, siihen meidän jokaisen on tyytyminen.

        Oli mukavaa, että kirjoitit palstalle pitkästä aikaa, vaikka kuulumisesi olivatkin surullisia.
        Toivottavasti kirjoitat tänne jatkossakin.

        Meitä yhdistää musiikki. Se antaa voimaa ja lohdutusta vaikeinakin aikoina.

        Toivon sinulle "entinenmiäs" kaikkea hyvää jatkossa!

        https://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJM

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa suruusi.
        Elämä ottaa ja antaa, siihen meidän jokaisen on tyytyminen.

        Oli mukavaa, että kirjoitit palstalle pitkästä aikaa, vaikka kuulumisesi olivatkin surullisia.
        Toivottavasti kirjoitat tänne jatkossakin.

        Meitä yhdistää musiikki. Se antaa voimaa ja lohdutusta vaikeinakin aikoina.

        Toivon sinulle "entinenmiäs" kaikkea hyvää jatkossa!

        https://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJM

        kylmätotuus

        Kiitos!

        En edes muista, kauanko ollut poissa täältä. Jonkinlaista ajankuluahan tämä ollut ja taannoin jäin koukkuun kivaan maatilapeliin, joka täytti ajankulun tarpeen. Lisäksi alkoi kyllästyttämään tämän palstan surkea käyttöliittymä. Vähänkään pidempi ketju, niin seuraaminen mahdottoman hankalaa. Ja anonyymijutuista kun en tykkää sitten yhtään. Joskus 50+ aikoihin palsta oli vielä hyvä, sitten joka uudistuksen myötä askel huonompaan. Saa nyt nähdä, jaksaako enempää kiinnostaa vai jääkö tähän.

        Musiikki yhdistää, vaan ei välttämättä tämä viimeaikaisiin mielentiloihini sopiva musiikki.

        https://www.youtube.com/watch?v=N6D29r0QPhc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        En edes muista, kauanko ollut poissa täältä. Jonkinlaista ajankuluahan tämä ollut ja taannoin jäin koukkuun kivaan maatilapeliin, joka täytti ajankulun tarpeen. Lisäksi alkoi kyllästyttämään tämän palstan surkea käyttöliittymä. Vähänkään pidempi ketju, niin seuraaminen mahdottoman hankalaa. Ja anonyymijutuista kun en tykkää sitten yhtään. Joskus 50 aikoihin palsta oli vielä hyvä, sitten joka uudistuksen myötä askel huonompaan. Saa nyt nähdä, jaksaako enempää kiinnostaa vai jääkö tähän.

        Musiikki yhdistää, vaan ei välttämättä tämä viimeaikaisiin mielentiloihini sopiva musiikki.

        https://www.youtube.com/watch?v=N6D29r0QPhc

        Tässä hieman lohdullisempaa kuunneltavaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=icCIkh-FL8A

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hieman lohdullisempaa kuunneltavaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=icCIkh-FL8A

        kylmätotuus

        Apulanta toimii aina.

        Lisää metallista lohtumusiikkia.

        https://www.youtube.com/watch?v=NmyWeOvF_Sg

        entinenmiäs


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet nuori vielä.

        Kuuskutonenko vielä nuori?

        entinenmiäs


    • Anonyymi

      11.1 ilmoitettiin menehtyneitten määräksi 8263.
      Tänään 18.1 THL sivulla luku on 8431.
      Noin viikossa 168 koronaan menehtynyttä lisää.
      Mukana ei ole ne kuolemat, joissa on joku taustasairaus koronan lisäksi.
      Todellinen luku voi olla esim. 300.

      • Anonyymi

        Hanki itsellesi elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki itsellesi elämä.

        Olen jo hankkinut. Sairaalahoito pelasti minut kuolemasta koronaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo hankkinut. Sairaalahoito pelasti minut kuolemasta koronaan.

        No luulisi, että sellainen tyyppi ei viitsi vatkata kuolinlukuja joka hemmetin ketjuun. Kun olet saanut jatkoaikaa, käytä se paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No luulisi, että sellainen tyyppi ei viitsi vatkata kuolinlukuja joka hemmetin ketjuun. Kun olet saanut jatkoaikaa, käytä se paremmin.

        Päätän ihan itse elämästäni. Voiko olla joku parempi käyttää joutohetkille
        kuin informoida koronasta ?
        Suojautukaa ihmiset, korona ei ole ohi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No luulisi, että sellainen tyyppi ei viitsi vatkata kuolinlukuja joka hemmetin ketjuun. Kun olet saanut jatkoaikaa, käytä se paremmin.

        Olen itse paras tietämään miten aikani käytän, foliohattu-persu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse paras tietämään miten aikani käytän, foliohattu-persu !

        Ai sinäkö? Minä en ole sellainen eikä minusta tule sellaista. Kannattikohan sinut pelastaa?


    • Anonyymi

      Pääkanisteriämmä on myymässä suomea jollekin pääomasijoittajille et saa jonku naminami viran kommunistieurounionista.

      • Anonyymi

        Kertokaahan oikeistopopulistit: jos Marin olisi ollut "globalistien sätkynukke" ja "ottanut käskyjä ulkomailta", miksi hänet halutaan nyt Brysseliin ja häntä ylistetään "poliittisena supertähtenä"?

        Olette vain kateellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaahan oikeistopopulistit: jos Marin olisi ollut "globalistien sätkynukke" ja "ottanut käskyjä ulkomailta", miksi hänet halutaan nyt Brysseliin ja häntä ylistetään "poliittisena supertähtenä"?

        Olette vain kateellisia.

        En ole sosdem, mutta silti pidän Marinia harvinaisen asioihin perehtyvänä ja hommaansa sitoutuvana politiikkona. Hän poikkeaa politiikkojen joukosta. En yhtään ihmettele että häntä on kutsuttu uuteen hommaan. Jään odottamaan miten Marin vastaa.
        Jos lähtee, sieltä aikanaan palaa presidenttiehdokkaaksi, oma arkinen kristallipalloni sanoo niin.
        Mitenkään liittymättä Mariniin, Ihmettelen miksi helkkarin haloo syntyi siitä että kolme kepulaista äänesti translakia vastaan, kun heti tiedettiin ettei se vaikuta lopputulokseen. Saa olla vakaumuksesta eri mieltä, mitä sitten laissa mahdetaankaan transuista kertoa, sitähän ei mainita missään, on salainen kun on keskeneräien ja aloite. Minusta epistä, kyllä kansan pitäisi nähdä että voisi ottaa kantaa ovatko nämä kolme oikeassa vai väärässä. Jos voisi lukaista lain, voisi meistäkin osa olla näiden kolmen kepulaisen kanssa samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sosdem, mutta silti pidän Marinia harvinaisen asioihin perehtyvänä ja hommaansa sitoutuvana politiikkona. Hän poikkeaa politiikkojen joukosta. En yhtään ihmettele että häntä on kutsuttu uuteen hommaan. Jään odottamaan miten Marin vastaa.
        Jos lähtee, sieltä aikanaan palaa presidenttiehdokkaaksi, oma arkinen kristallipalloni sanoo niin.
        Mitenkään liittymättä Mariniin, Ihmettelen miksi helkkarin haloo syntyi siitä että kolme kepulaista äänesti translakia vastaan, kun heti tiedettiin ettei se vaikuta lopputulokseen. Saa olla vakaumuksesta eri mieltä, mitä sitten laissa mahdetaankaan transuista kertoa, sitähän ei mainita missään, on salainen kun on keskeneräien ja aloite. Minusta epistä, kyllä kansan pitäisi nähdä että voisi ottaa kantaa ovatko nämä kolme oikeassa vai väärässä. Jos voisi lukaista lain, voisi meistäkin osa olla näiden kolmen kepulaisen kanssa samaa mieltä.

        "kansan pitäisi nähdä että voisi ottaa kantaa ovatko nämä kolme oikeassa vai väärässä."
        Meidän äänestämämme edustajat ovat ottamassa kantaa asiaan,
        joka on aika yksinkertainen. Joko hyväksyt ihmisen oikeuden päättää
        sukupuolestaan tai sitten et hyväksy, mutta kysymys on kai yksityiskohdasta nyt,
        kuinka usein saa muuttaa sukupuoli-statustaan, eli mitä sukupuolta on
        virallisesti.

        Minäkin luin jostain tänään, että Marinille voi tulla "kutsu" kansainvälisempään
        virkaan, tuli mieleen Bryssel, EP, Euroopan parlamentti.
        Jospa hän saa sieltä huippuviran ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kansan pitäisi nähdä että voisi ottaa kantaa ovatko nämä kolme oikeassa vai väärässä."
        Meidän äänestämämme edustajat ovat ottamassa kantaa asiaan,
        joka on aika yksinkertainen. Joko hyväksyt ihmisen oikeuden päättää
        sukupuolestaan tai sitten et hyväksy, mutta kysymys on kai yksityiskohdasta nyt,
        kuinka usein saa muuttaa sukupuoli-statustaan, eli mitä sukupuolta on
        virallisesti.

        Minäkin luin jostain tänään, että Marinille voi tulla "kutsu" kansainvälisempään
        virkaan, tuli mieleen Bryssel, EP, Euroopan parlamentti.
        Jospa hän saa sieltä huippuviran ?

        Toivottavasti Marin ei jätä Suomea.


    • Anonyymi

      Miksi Suomen iltapäivälehdet tekevät Alankomaiden Kuningatar Maximan talvisaappaista draaman ex-kuninkaan Konstantinin hautajaisissa? Eikö nyt ole tammikuu ja aika kylmä myös Kreikassa.

    • Anonyymi

      Homous ei juuri kiinnosta ja 112 on ihan turha numero.

    • Anonyymi

      Kannabis käyttö on ihmiselle lajinomaista ja sen kieltäminen on rikos ihmisyyttä vastaan

      Kannabis on maailman käytetyin kielletty aine ja kasvi, mutta siitä huolimatta sadat miljoonat ihmiset kuluttavat sitä ympäri maailmaa. tämä kertoo ainakin siitä että ihmiset vaikuttavat pitävän kannabiksesta ja kokevat saavansa siitä jotain, ehkäpä nautintoa ja terveyttä

      Arkeologit tietävät kertoa, että ihminen on käyttänyt kannabista jo tuhansien vuosien ajan. muinaisina aikoina sitä on poltettu metallista taotuista bongeista ja vaporisoitu teltoissa kuumien kivien päältä. Kalevalassa kerrotaan, kuinka hamppu palautti tulen maailmaan

      Jos jokin ihmislajille tyypilliseltä vaikuttava taipumus ylittää aikakausien ja sivilisaatioiden rajat antropologit puhuttelevat sitä nimellä "inhimillinen universaali". sikäli kun menneestä tiedämme ihmiset ovat käyttäneet kannabista aina ja kaikkialla. ja käyttävät edelleen

      Onkin ihan odotettua ja normaalia, että kannabista käyttävä vähemmistö löytyisi Suomestakin. sehän löytyy ja kasvaa nopeasti: arviolta miljoona suomalaista on jo kokeillut kannabista ja heistä sadat tuhannet käyttävät sitä vielä kuluvan vuoden aikana

      Samaan aikaan valtio käyttää käsittämättömän summan rahaa kannabiksen kieltolakiin. onko meillä todellakin varaa kannabista käyttävien suomalaisten vainoamiseen? Hyötyykö veronmaksaja jotenkin siitä, että poliisi juoksee heidän perässään ja ruuhkauttaa oikeusistuimet?

      Suomessa tullaan aina käyttämään ja kasvattamaan kannabista, tätä kasvia ei koskaan saada kitkettyä yhteiskunnastamme pois. tämä johtuu siitä, että suomalaiset ovat ihmisiä ja kannabiksen käyttäminen on ihmiselle tyypillistä lajinomaista käyttäytymistä

      Lisäksi kannabis kuuluu itsemääräämisoikeuden piiriin. ihmisellä on oikeus omaan suuhunsa laittaa mitä haluaa ja muita suomalaisia tai yhteiskuntaa kannabis ei vahingoita yhtään enempää kuin kahvi tai tupakkakaan – ja alkoholi vahingoittaa paljon enemmän!

      Minun sukupolveni opetettiin jo koulussa vihaamaan huumeita ja inhoamaan niiden käyttäjiä. lukion terveystiedon tunnilla kerrottiin, että kannabiksen käyttäjät ovat lainsuojattomia, vähempiarvoisia ihmisiä ja kakkosluokan kansalaisia. mitä hyvää tällä on saatu aikaan?

      Sosiologi Louis Wirth määrittelee vähemmistön “ryhmäksi ihmisiä, jotka ulkonäkönsä tai kulttuurinsa vuoksi on eristetty muusta yhteiskunnasta, jossa heitä kohdellaan eriarvoisesti, jonka vuoksi he pitävät itseään yhteisen syrjinnän kohteina”

      Aika on nyt kypsä tämän ryhmän, kannabista käyttävien suomalaisten yhtäläisten ihmis- ja perusoikeuksien tunnistamiselle ja tunnustamiselle. ei muitakaan vähemmistöjä saa enää syrjiä lain edessä ja eristää muusta yhteiskunnasta. siksi

      KannabisLailliseksi

      • Anonyymi

        Suomi olisi sosialidemokraattisempi


      • Anonyymi

        Eikö elämä pitäisi kohdata selvinpäin? Kerro yksikin hyvä syy, miksi käyttää esim huumeita? Kannabiksesta matka jatkuu melko varmasti vahvempiin ja joku menee jo ekasta sätkästä psykoosiin. Otan tähän vertauskuvaksi sät.. eiku tupakan. Siitä ei vahvempaan mennä.
        Ei, en ole raitis, huikkaakin otan, mutta ei mulle jää putki päälle, mutta liian monelle jää. Ikinä ei ole tarvetta ollut kokeilla huumeita tai ryypännyt vaikka elämä on ollut, mitä on.


    • Anonyymi

      "Ylikuolleisuus lisääntyi kaikissa jäsenvaltioissa lukuun ottamatta Romaniaa, Bulgariaa ja Slovakiaa, joissa ei kirjattu ylikuolemia." Nämä on sattumalta myös vähiten rokotetut maat.

      • Anonyymi

        Sattumalta ne ovat surkeimmat EU:n takapajulat,
        EU:n lääketieteen öö-maat, joissa ei kirjata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumalta ne ovat surkeimmat EU:n takapajulat,
        EU:n lääketieteen öö-maat, joissa ei kirjata mitään.

        Perusteeton väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusteeton väite.

        Ne on rupumaita, joissa tuet menee poliitikoille ja oligarkeille
        eikä kukaan ole kiinnostunut kansasta ja sitä koskevista tilastoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on rupumaita, joissa tuet menee poliitikoille ja oligarkeille
        eikä kukaan ole kiinnostunut kansasta ja sitä koskevista tilastoista.

        Ukraina on Euroopan korruptoitunein persläpi


    • Anonyymi

      Tampereella kenialainen maakunta jätti hoitajaopiskelijoidensa 200000€ opintomaksut Tamkille maksamatta.
      Demarijohtoinen 9-hlön delegaatio teki n. viikon ja arviolta ainakin 30 000€ maksaneen matkan maksujen saamiseksi.

      Tehokasta toimintaa!

    • Anonyymi

      On huomattu, että osa eläkeläisistä ei ymmärrä politiikasta yhtään mitään.
      Ne, jotka äänestävät PS:ää ovat ihan ulalla. Aivan ulkona kaikesta. Taivasalla.
      Yksikin luulee, että SDP edustaa vuorineuvoksia, on oikeistopuolue.
      Moni ei ymmärrä edes sanan rasismi merkitystä. Ehkä sotkevat sadistiin ?
      Miten ihminen voi eläkeiässä olla niin täydellisen tietämätön ?
      Autuaita ovat yksinkertaiset, mutta he tuottavat suurta vahinkoa isänmaalleen,
      kun rasistipuoluetta äänestävät.

    • Anonyymi

      Viikon aikana on 126 kuollut koronaan.

    • Anonyymi

      PS-puolueen aateveli Ruotsissa on Ruotsidemokraatit nimeltään.
      Sama aate molemmilla.
      Koraanin polttaja on Ruotsidemokraattien jäsen.
      Toivottavasti PS ei tee vastaavan tekoa tukeakseen aateveljiään Ruotsissa.

      • Anonyymi

        Muslimeita ei kannata suututtaa heillä on nimittäin sellaiset vahvat asiat kun kunnia, kulttuuri ja yhteisöllisyys.


    • Anonyymi

      Pyysin naapurin miestä katsomaan kotiini laitetta, josta en ymmärtänyt itse. Hän tuli ja jutellessaan poimi lattiallani olevia vaatekappaleita ja nosti ne penkille. Minusta tilanne oli huvittava ja hämmästyttävä, eikä koskaan ennen ole tapahtunut. Varmaan siisti mies.

      • Anonyymi

        Lattiallako vaatteita säilytät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lattiallako vaatteita säilytät ?

        Kiireessä käyn usein purkamassa kengät ja sukat aulan matolle (ja vaatteet tuolinkorvalle), nappaan toisenlaiset ja painun baanalle. Sinä päivänä oli vaihdellut menojen mukaan ja siinä ne lojuivat, kahdet kengät ja kahdet sukat. joku huivi ja käsineet. Ei ole tapana selitellä sekaisuutta, luonne on tämä.


      • Anonyymi

        Kiits päivän pyrskähdyksestä.


    • Anonyymi

      Joka toinen tunti joku kuolee koronaan. Kuolleita on Suomessa kaikkiaan
      8639 eilisessä tilastossa, nyt jo enemmän.

      • Anonyymi

        Ei ole koko totuus. Jos koronan myötävaikuttamat kuolemat otetaan mukaan
        luku olisi paljon suurempi, mutta tilastointitapa on muuttunut viime vuoden lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole koko totuus. Jos koronan myötävaikuttamat kuolemat otetaan mukaan
        luku olisi paljon suurempi, mutta tilastointitapa on muuttunut viime vuoden lopulla.

        THL:n tilaston mukaan yli 1000 olisi menehtynyt parissa viikossa koronan
        TAI koronataudin myötävaikutuksella.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä ihmiset ottavat niiin vakavasti jonkun pukeutumisen ja tyylin? Meitsiä lähinnä huvittaa tuokin asu. Ja toisaalta; hänen täytyy näkyä ja säväyttää tavalla tai toisella uransa luonnin takia, oletettavasti hän osaa tuolla lailla ja se sopii hänen pirtaansa.

        Se tuskin kuitenkaan tekee hänestä horatsua, joten jospa siivoaisit oman likaisen mielikuvituksesi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ihmiset ottavat niiin vakavasti jonkun pukeutumisen ja tyylin? Meitsiä lähinnä huvittaa tuokin asu. Ja toisaalta; hänen täytyy näkyä ja säväyttää tavalla tai toisella uransa luonnin takia, oletettavasti hän osaa tuolla lailla ja se sopii hänen pirtaansa.

        Se tuskin kuitenkaan tekee hänestä horatsua, joten jospa siivoaisit oman likaisen mielikuvituksesi,

        "....hänen täytyy näkyä ja säväyttää tavalla tai toisella uransa luonnin takia"

        M i n k ä uran .... ? Burleski "artistinako" ehkä .... ?
        Jos oikeasti osaa jotain, miten mauttomuus ja rivous edistää taitoja ja uraa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ihmiset ottavat niiin vakavasti jonkun pukeutumisen ja tyylin? Meitsiä lähinnä huvittaa tuokin asu. Ja toisaalta; hänen täytyy näkyä ja säväyttää tavalla tai toisella uransa luonnin takia, oletettavasti hän osaa tuolla lailla ja se sopii hänen pirtaansa.

        Se tuskin kuitenkaan tekee hänestä horatsua, joten jospa siivoaisit oman likaisen mielikuvituksesi,

        Sivistymätön juntti ei osaa "säväyttää", vaan tekee itsensä entistä typerämmäksi.


      • Anonyymi

        Luulin ensin, että Tuksu siinä on.


      • Anonyymi

        Ressukka junttero luulee olevansa joku Beyoncé.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin ensin, että Tuksu siinä on.

        Eikö se ollut Tuksu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....hänen täytyy näkyä ja säväyttää tavalla tai toisella uransa luonnin takia"

        M i n k ä uran .... ? Burleski "artistinako" ehkä .... ?
        Jos oikeasti osaa jotain, miten mauttomuus ja rivous edistää taitoja ja uraa ?

        Kyllähän hän luo ja tekee omaa uraansa omalla tavallaan. Mutta pääasia tässä on, mitä sinä siitä sanot ja mitä minä en.


    • Anonyymi

      Alimmat kuvat on pahimmat.

      • Anonyymi

        Joo niissä Erika Vikmanin trikoot pullistuvat vatsakaasujen ansiosta.


    • Anonyymi

      Kun ei osaa laulaa, pitää heittäytyä mauttomaksi, että saa huomiota.
      Ehkä idea oli ent. 80 v. poikaystävän ? Tai nykyisen entisen 69 v.

    • Anonyymi

      Hahhahahaa... ei ne kuuskymppiset tänä päivänä mitään fossiileja ole. Käyvät töissä, harrastavat, lukevat lehtiä (myös sitä seiskaa, kuten nuoretkin), matkailee,kattovat telkkaa (no noista typeristä realityteistä en tiedä, kun nuoremmatkaan ei niitä kato, jos eivät ole pissiksiä) ym ym.
      Kuuskymppiset on vaan fiksumpia, kun nuoret. Heillä on elämän kokemusta, kestävät niitä elämän kolhuja, eivät kitise pienistä, niitä v***t kiinnostaa esim, jos joku hipaisee, onko se seksuaalista häirintää vai ei vaan toteavat "prkle joku tönäsi"...
      No yksi asia lienee varma? Jokaisella aikakaudella on ollut omat juttunsa ja jokainen varmaan jollain tasolla vanhetessaan funtsii, et "olinpa tyhmä/olis saanut jäädä tekemättä"...

    • Anonyymi

      Viidessä päivässä on tullut 100 koronakuolemaa lisää.
      5.2 luku on 8739.
      Koronan "edesauttamia" kuolemia on ollut lisäksi noin kaksinkertainen
      määrä. 65-vuotiaasta alkaen riskit kasvavat jo jonkun verran
      peruskunnosta ja muista sairauksista riippuen.

      • Anonyymi

        Luku on ollut 8739 jo 3.2. Kolmessa päivässä 100 lisää ja luku koskee vain
        pelkkään koronaan kuolleita. Koronan myötävaikuttamia kuolemia ei ole
        luvussa mukana.


    • Anonyymi

      Suomi on euroopan rasistisin maa ja kokoomuksen ja persujen suosio maalaa ikävän kuvan sisäsiittoisen kylmän maan kansasta

      • Anonyymi

        Niin totta. Muualla euroopassa on vuosikymmeniä sitten ohitettu vaihe, jossa
        eräät suomalaiset ihmisvihaajaryhmät elävät henkisesti tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Olin yleisessä saunassa. Pesutilassa nainen pesi hiuksiaan, en olisi muuten kiinnittänyt huomita, mutta vaahdon runsaus hämmästytti. Kun hän lähti, huikkasin perään: unohdit shampoosi ja hoitoaineesi. Ei ne oo mun, käytä vaan sinäkin, ovat merkiltään kalliita luxustuotteita. Hämmästytti enemmän, en käyttänyt.
      Mitä sinä olisit tehnyt?

      • Anonyymi

        En ole niin köyhä, että jonkun toisen unohtuneita tuotteita alkaisin käyttää.


    • Anonyymi

      Sentti suloisista sanoista.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe