Käy kiinni kuin "sika limppuun".

Anonyymi-ap

Oliko teidän Joulupöydässä possun tilalla jotain muuta?

9

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaupan laatikot ei nyt oikein maistunnut, tuli syötyä vain yhtenä päivänä. Olin ajatellut tehdä Joulun jälkeen ylijäämäkinkusta hernesoppaa, niin teinkin sen jo jouluna.

• Anonyymi

Epätietoinen kysyy? Miten riisipuuro tehdään?

• Anonyymi

Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).

Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.

Vielä vinkkinä lisäys laatikoihin jos itse teet, kandee voinokareita laittaa laatikoiden pinnalle ennen uuniin laittamista.

• Anonyymi

Ei ollut "possun sijasta", kun en ole koskaan possua syönyt. Oli kalapöytä.

• Anonyymi

Ai se on hyvää ja terveellistä. Syökää kalaa sanotaan.

• Anonyymi

Joulupöydässä oli uunissa paistettua kirjolohta.

• Anonyymi

Lohi jossain muodossa olennaisesti kuuluu Joulupöytään kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe