Käy kiinni kuin "sika limppuun".

Anonyymi-ap

Oliko teidän Joulupöydässä possun tilalla jotain muuta?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupan laatikot ei nyt oikein maistunnut, tuli syötyä vain yhtenä päivänä. Olin ajatellut tehdä Joulun jälkeen ylijäämäkinkusta hernesoppaa, niin teinkin sen jo jouluna.

    • Anonyymi

      Epätietoinen kysyy? Miten riisipuuro tehdään?

      • Anonyymi

        Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

        Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

        Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

        Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

        Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

        Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riisipuuro-ohje löytyy paketin kyljestä! Keitä kiehuvaksi ja hauduttele miedolla lämmöllä. Täyteläisemmän maun saa tekemällä puuron kulutusmaitoon/luomumaitoon ja voinokare joukkoon. Hyvää esim. mansikkahillon kera.

        Tein joulutortut mansikkahillolla, lisäys mieluiten vasta lopussa, tai alussa vain vähän ja lisäys kun uunista valmistuvat, kun ei paistonkestävä hillo.

        Kun ostan tai teen itse joulusalaatin; rosollin joukkoon laitan omenaa sopivassa suhteessa. Kaupallisista versioista se puuttuu kokonaan, vaan vanhoissa ohjeissa löytyy.

        Kinkun tilalla voi sinkku syödä savukaslerpaistin. Edullisempi, eikä tule mässäiltyä liikoja. On myös kinkkua mehevämpi kun sopivasti rasvaa väleissä.

        Parhaimmat joululaatikot tulee kun tekee itse vanhoilla ohjeilla. Esim. Puuroriisiä ei porkkanalaatikkoon kannata laittaa paljoa, tulee parempi! Perunalaatikko imeltyy parhaiten tuoreilla ohrajauhoilla! Kaupan laatikot ja sienisalaattikin parantuneet.

        Kaloja; Lohta ja siikaa graavattuna. Silli: kokonainen silli perotaan ja leikataan annospaloiksi, sen oltua ensin yön yli kylmässä vedessä liossa. Pieneksi pilkottu punasipuli, hapankermaa (smetana tai creme france), pikku loraus valko- tai punaviinietikkaa, maun mukaan hunajaa. Sekoittele kulhossa, josta voit vaikka siltään tarjota. Voit myös asettaa pöytään juhlavammin tarjoiluvadille; ensin sillipalat ja kastike päälle (sipulirenkaita tällöin lisäksi).

        Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

        Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: sillikastikkeeseen maun mukaan myös sinappia!

        Itse teen usein joulun alla konjakkihunajasinapin. Kinkun kanssa sopii myös puolukkahunajasinappi. Colmans-sinappijauhe paras.

        Vielä vinkkinä lisäys laatikoihin jos itse teet, kandee voinokareita laittaa laatikoiden pinnalle ennen uuniin laittamista.


    • Anonyymi

      Ei ollut "possun sijasta", kun en ole koskaan possua syönyt. Oli kalapöytä.

      • Anonyymi

        Ai se on hyvää ja terveellistä. Syökää kalaa sanotaan.


    • Anonyymi

      Joulupöydässä oli uunissa paistettua kirjolohta.

      • Anonyymi

        Lohi jossain muodossa olennaisesti kuuluu Joulupöytään kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe