Tomumaja hairahtui, varaus taivaspaikkaan jäi mikäli sellainen on, vai liekö tämä elomme se taivas..

Kyllä niin vaan kävi että hairahduin taas kerran. Havannalaisella puoliksi poltetulla sikarilla ne kehvelit, porvarit, minut ostivat. Enää en saa polttamaani sikarinjämää polttamattomaksi, minkäs teen ? Hakisin porvarille Havannasta uuden sikarin ja peruisin kaupat, mutta kun ne lentokoneet, kuka todella tietää, mihin ne oikeasti lentävät ? Voivat hyvinkin kuljettaa lettumaan reunan yli ja sitten ei olla enää missään. Niin, maahan ON litteä lettu, kiekko. Lapsikin sen ymmärtää.

Nyt kun tulin myyneeksi maallisen tomumajani ilkeälle oikeistolle, nyt minäkin olen se kapikali.. kalipanis.. kapitatata.. vai mikä se nyt oli, mutta ruma sana kuitenkin. Eli jos jokin kaksijalkainen kameleontti minua vielä kommunistiksi sanoo, tietää se huutia eipäs kun siis huutoja. Purran sanoin:" usan demokraatit on kommunisteja, maa on kommunistien kaappaama" eli Kamala on kommunisti ja kommunisti on kamala. Ja nyt kaikki koko sivistynyt suomi polkemaan viimeisetkin kommunistit suohon.

Anarkisti, vihervassari, piraatti, hyttytyttö ja muut yhteiseen hyvään uskovat maailmanparantajat, mitä yhteistä näillä on ? Se on usko oikeudenmukaisempaan, inhimillisempään yhteiskuntaan, joka ymmärtää vastuunsa myös luonnon vitaliteetin varjelemisessa ja on tarvittaessa valmis toimimaan myös ulkoparlamentaarisesti, sillä useinkin muutokset yhteiskunnissa tapahtuvat voimistuvina vastareaktioina vallitsevaa epäoikeudenmukaista normistoa kohtaan. Paskoja lakeja ja määräyksiä ei pidä noudattaa, ne pitää kyseenalaistaa ja sitten kun enemmistö herää korjausliikkeelle, se toteutuu. Näin kuuluukin olla.

Kokoomus, pääoma, rahavallan keskittymät, mitä yhteistä näillä sitten on ? Tavoite on pohjimmiltaan sama kuin edellisillä sillä erotuksella, että siinä päässä laidunmaata EI tavoitella yhteistä hyvää eikä tasa-arvoa, pikemminkin päinvastoin. Tämä sortti eläjää, porvari, pitää sisällään tuhdin määrän intelligenssiä ja se kykenee ohjeistamaan ja ollessaan päättävässä asemassa, toteuttamaan usalaista, heikompaa sortavaa politiikkaa, jossa niin oikeusvaltioperiaate kuin tasa-arvokin jäävät toteutumatta.

Minä pidän Suomen monipuoluejärjestelmästä, missä pitkälti oikeistoryppään tuottama intelligenssi tuottaa innovaatioita kansakuntamme kehittyä ja se toinen rypäs, vasemmisto, pitkälti toteuttaa ja mahdollistaa työllään kokonaisuuden koossapysymisen. Mielestäni moniarvoinen yhteiskunta -Suomen malli- , on jos ei paras, niin parhaasta päästä kuitenkin takaamaan eettisesti kestävän tulevaisuuden kehittyminen edeti suotuisampaan, kaikkia osapuolia hyödyttävään suuntaan.

Mikä on sitten keskustan rooli nykysuomessa ? Jaa-a , olisiko näin, että terveestä ideologisesta menneisyydestä maatalousyhteiskunnan kukoistuskaudelta on pikku hiljaa ajauduttu nykytilaan, jossa vanhat viisaudet eivät enää päde siinä määrin että äänestäjiä riittäisi, mutta mikä neuvoksi ? Mene ja tiedä, mielestäni edessä on joko perinpohjainen uudistuminen tai kuihtuminen, jotka molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. Jos puolue ei uudistu rankimman mukaan, se tekee itse itsestään hyödyttömän, tarpeettoman, joku sanoo jopa haitallisen (minä en sano). Keskustalla on maakunnissa vahvat kenttäorganisaatiot ja ylevät perinteet, joiden vahvana tukena ovat olleet puolueen omat koulutuskeskukset, jotka nekin ovat nyt enenevässä määrin hiipumassa. Tätä voimavaraa, -kouluttamista- , kehittämällä ja uudistamalla voitaisiin tehdä hyvinkin paljon keskustan säilymiseksi merkittävänä puolueena. Vahva yhteinen -keskustalainen linja- , sen tulisi löytyä jotta menestykselle olisi jatkossa edellytykset.

Eläköön yhteiskunnan moniarvoisuus, tasa-arvo ja nouskoon eettinen moraali, siis kansan syvien rivien oikeustaju, taas kerran yhteiskunnan kantavaksi voimaksi.

Vielä otan puheeksi yleiseurooppalaisen ilmiön nimeltä äärioikeistohöhhötys. Se joutaa kuihtua, mitä pikemmin, sen parempi.

Jaa mutta mitä minä sen sikarijutun kanssa nyt teen... Taidanpa nostaa peltiveneen vetten syvyyksistä ja seilata sillä Havannaan noutamaan sen sikarin ja pläjäyttää sen sitten takaisin ahneen ja ruman porvarin naamalle. Leikki leikkinä, ei se välttämättä ruma ole, itse olen ruma...

4

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovasti sinä Martti yritit heittää kepulaisille pelastusrengasta ajatuksillasi, mutta tarttuvatko kepulaiset siihen? Valitsevatko mieluummin hukkumisen kuin että ottaisivat vihervassarin neuvosta vaarin? Nauvon sipilisti "monialaosaaja" taitaa ainakin kammoksua punikkia, joka vastaa hänen räkäpää-iskuunsa muistuttamalla lahtaria hänen museoituneista näkemyksistään.

      Mihinköhän tämä palstan mielikuvitusupseeri viittasi, kun vuosia taaksepäin esitti varoituksen sanansa, että tuhannet rovaniemeläiset olisivat vaarassa hukkua Kemijokeen? Oliko hänellä kuitenkin sen verran kaukokatseisuutta, että nämä hukkumisvaarassa olisivat juuri heitä, jotka tulevaisuudessa eli juuri nyt kieltäytyisivät vihervassarin anarkistin heittämästä pelastusrenkaasta?

      • Kiitos kommentistasi. Antaa ajan näyttää kuinka käy. Minä nyt vaan seuraan ja analysoin omasta perspektiivistäni, muut päättää. Mutta jos mölinälläni on edes hieman positiivista vaikutusta ihmisten eloon ja valintoihin, on se mielestäni hyvä asia. Olen kehäraakki ja fyysisesti hampaaton, mutta en vielä henkisesti.


      • Anonyymi

        Muistan tuon, että olisivat kuulemma rovaniemeläiset vaarassa hukkua Kemijokeen. On kait niin, että hänen sairaudellaan nyt vaan on monet kasvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan tuon, että olisivat kuulemma rovaniemeläiset vaarassa hukkua Kemijokeen. On kait niin, että hänen sairaudellaan nyt vaan on monet kasvot.

        Vaan eipä löydy palstan mielikuvitusmajurilta niin paljoa selkärankaa, että perustelisi omaa ennustustaan. Tyhjännaurajaksi tai huru-ukoksi siis epäiltäköön.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe