Leponex ja painostus

Anonyymi-ap

Ahdistaa suuresti, kun sukulainen painostaa käyttämään leponexia, vaikka hoitohenkilö hyväksyy toisen neuroleptin. Minä en ala joka kuukausi ravaamaan verikokeissa, olemaan pöhnässä ja kusemaan alleni vain siksi, että sukulaisella on hyvä mieli. Itsemääräämisoikeus on minullakin.

9

136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy onko lääkärillä psykiatrin koulutus. Harvalla hoitajallakaan on psykiatsen hoitotyön koulutusta. Hoitaja voi olla tullut tuohon työhön ,tk vuodeosastolla tai mistä vaan. korvapolilta

• Anonyymi

Todellakin on ja hoitajallakin on sairaanhoitajan koulutus. Mistään vuodeosastolta tai korvapolilta ole tullut. Miksi minun pitäisi kyseenalaistaa hoitohenkilökunnan koulutus? Omituinen vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin on ja hoitajallakin on sairaanhoitajan koulutus. Mistään vuodeosastolta tai korvapolilta ole tullut. Miksi minun pitäisi kyseenalaistaa hoitohenkilökunnan koulutus? Omituinen vastaus.

Kyllä hoitohenkilökunta osaa nämä asiat joten tee omien asioittensa kanssa niin kun olet sopinut hoitohenkilökunnan kanssa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jos kerran voisi vaihtoehtoisesti käyttää jotain toista neuroleptiä, niin itsehän sen saa päättää. Ei sukulaiset pysty määräämään, mitä käytät ja mitä et.

Uskallatko sanoa itse suoraan, että mieluummin haluaisit sen toisen vaihtoehdon Leponexin tilalle ?
      Jos et sano, niin miksi et ?
      Jos sanot oman mielipiteesi, mikä olisi pahinta mitä siitä voisi seurata ?

• Anonyymi

Uskallan sanoa ja olen sanonut. Se on hyväksytty. Luitko aloituksen? Kyseessä on sukulainen joka painostaa leponexin käyttöön ei hoitohenkilöt. Leponex on kyllä määrätty, mutta huomattu että pärjään toisella neuroleptillä ihan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallan sanoa ja olen sanonut. Se on hyväksytty. Luitko aloituksen? Kyseessä on sukulainen joka painostaa leponexin käyttöön ei hoitohenkilöt. Leponex on kyllä määrätty, mutta huomattu että pärjään toisella neuroleptillä ihan hyvin.

Ihan niin se millä lääkkeellä pärjää , niin se on oikea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin aloituksen, kyllä.
        Lähinnä tarkoitin, että oletko tälle sukulaiselle uskaltanut sanoa mielipiteesi ?
        Joskus joidenkin voi olla jostain syystä vaikeaa sanoa vastaan sukulaiselle, omaiselle tms.
        Enkä nyt tosiaankaan tarkoita, että juuri sinulla olisi, älä ymmärrä väärin.

Mutta kyllähän lääkitysasiat hoidetaan lääkärin ja potilaan kesken, ei siinä sukulaisilta kysellä, mitä lääkkeitä he haluaisivat toiselle käyttöön.

Millä se sukulainen perustelee väitteensä, miksi olisi käytettävä juuri Leponexia, siis hänen mielestään ?

• Anonyymi

Teet kuten hoitohenkilökunta sanoo! Sillä kukaan sukulainen ei niinkuin voi määritellä toisen tarpeita lääkkeisiin nähden.
      Sinä syöt lääkkeitä että pysyt terveenä joten ei tartte välittää siitä mitä joku kouluttamaton ihminen yrittää sinun syövän.
      Ja kun puhut asioista oman hoitopiirisi kanssa niin se riittää. Ei siis tarvitse sivullisten puuttua asioihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Syöksit minut syvälle masennukseen

Olit se suurin syy suruuni, jos olen rehellinen. Mutta ethän voinut tietää. Et voinut tietää, että poljit rikkimennyttä. Mielestäni et ollut rehelline
      Ikävä
      262
      2132
    2. Entä jos me törmätään mies

Sattumalta joskus?
      Ikävä
      47
      1208
    3. Horoskooppi: Skorpionilla maltti on valttia, rapu kohtaa muutoksia, leijonalle apua epävarmuuteen...

Uskotko horoskooppeihin? Lue tästä päivän horoskooppi ja katso, pitääkö se paikkaansa... Klikkaa: https://www.suomi24.fi/viihde/horoskooppi-skorpion
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1155
    4. Yhä useammat miehet jäävät ilman seksikumppania

Seksuaalinen yksinäisyys on myös yhteiskunnallinen ongelma: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009348479.html?share=e7236ee8014c17d4d350174fb6afe007
      Sinkut
      255
      1128
    5. Ökymenoa Monacossa! Valtteri Bottas esittelee harvoin julkisuudessa nähdyn Tiffany-rakkaansa tv:ssä

No nyt on ökyä… F1-kuski Valtteri Bottas kutsui Maria Veitolan yökylään luksuskohteena ja rikkaiden asuinpaikkana tunnettuun Monacoon. Tiedossa mm.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1112
    6. PERUSSUOMALAISET HALPA-HALLILLA

On varmaa tietoa, että huomenna lauantaina on Haapaveden Halpa-Hallin edessä klo 10 alkaen tavattavissa perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokkaita läh
      Haapavesi
      211
      986
    7. Neljä lasta! Minttu Murphy-Kaulanen rehellisenä uusperheestä Sampon kanssa: "Me ei olla pidetty..."

Lapset on lahja. Tsemppiä suurperhe-elämään Minttu ja Sampo! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/nelja-lasta-minttu-murphy-kaulanen-rehellisena-
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      894
    8. Martina ei viihdy kotona!

Montako päivää ehti Martina olla kotona ennen kuin oli taas menossa. Tällä kertaa sentään koira mukanaan mutta loput perheestä jäi taas muiden hoidet
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      877
    9. Muistatko kun sähläsin

Edessäsi nainen? Hienomotoriikkakin sakkasi katseestasi ♥️
      Ikävä
      47
      790
    10. Mitä jos...

Lähdetään autoajelulle joskus. Puhutaan aamuyöhön ja katsotaan voisimmeko olla joskus "me". Sopisiko tämä miehelle? PS. Minä ajan, koska sinä ajaisit
      Ikävä
      56
      731
    Aihe