Rekat on potentiaalisia tappajia maanteillä.

Anonyymi-ap

Eivät yleensä välitä pätkääkään turvaväleistä, jos nopeus vain riittää, ajavat tahallaan peräpuskurissa kiinni, usein kahden rekan tiiviissä ryhmässä, jolloin ohittaminen lähes mahdotonta. Tietävät sen, että henkilöautoista ei ole heille fyysistä vaaraa. Yleishavantona vielä, että rekat ajavat mahdollisimman lujaa huonollakin kelillä, rapa roiskuu, kiire on.

55

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy alkaa ottaa kohta ase mukaan matkoille ja ampua rekasta 2 kumia tyhjäksi niin takapuskuriin hengittäminen hidastuu selkeästi....yllättävän idiootteja on muuten nykyään rekkakuskit, kyllä on surkeaa sakkia nykyään ratin takana.Jotenkin järkiköyhää porukkaa, ilmankos on paskat palkat alalla kun ei vaadita mitään ÄO.ta.

    • Anonyymi

      Äskettäin oli jossain artikkeli, missä kuljettaja kertoi ajavansa sukkasillaan. Crocsit tai mitkä-lie-puukengät olivat siinä lattialla oven vieressä. Ei ihme, että törttöilyjä sattuu.

    • Anonyymi

      Miksi poliilis ei puutu moihin murjåhaaja kuskeihin

    • Anonyymi

      Minä pelkään ulkolaisia rekkoja, lasken ohitse heti kun seuraava levikepaikka ilmestyy, minulla ei ole autolla kiire minnekään, ei koskaan.

      • Anonyymi

        Ihan niin kun antaa rekoille tietä ja joustaa liikenteessä niin pitäisi kaikkien olla tyytyväisiä .tavallinen , joka ajelee autollaan silloin sun tällöin ei ilmeisesti käsitä että jos alkaa olemaan rekkoja jonossa hänen takanaan niin ei kun päästää vain ne ohitse, eikä hidasta liikennettä aillä että itse ajelee alinopeuksia kun ei ole niinkuin ammatti ihminen autoajelussa ja itsepäisesti ajelee keskiviivalla mottona että hänellä on siihen oikeus. Niin että poliisi vois ehkä olla paikan päällä ja pysäytellään niitä jotka jarruttavat liikenteessä


    • Anonyymi

      Se on just näin: rekat roikkuvat puskurissa kiinni oli keli mikä tahansa. Varsinaisia teiden ritareita!

      • Anonyymi

        Naiskuskina pelkään rekkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiskuskina pelkään rekkoja.

        Reikä rekan ratissa on pahin mahdollinen, dildo vaan surisee ja lasit huurtuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiskuskina pelkään rekkoja.

        Onhan ne rekat suuria , niin että pelottaa ainoastaan se , mutta rekkakuskit ovat taitavia ajajia , vaan se että kun antaa niille tietä eikä jarruta liikennettä pelkojensa kanssa osoittaa että yheteispeli liikenteessä sujuu .


    • Anonyymi

      Itää alaka soitamaan poliisille aina kun joku roikuu perässä

    • Anonyymi

      On aivan parasta, kun rekkakuski saa päähänsä ajaa moottoritielläkin 80 km/h sijaan 90 km/h ja sitten ohitusta tahdään sen muutaman kilometrin ajan kaiken sujuvan liikenteen estäen.

      • Anonyymi

        Helsingin kehäteistäkin on tullut rekkojen kilparatoja. Tod3lla vaarallisen näköistä ajoa, en ymmärrä, miksi nämä kaahailijat ovat erityisesti poliisi D. Pasternakin suojeluksessa.
        Kun henkilöauto ajaa tyhjällä kadulla 30km rajoitusalueella 4kymppiä, niin johan vilkkuu poliisi perässä. Ei mitään järkeä.


    • Anonyymi

      Olisiko täällä yhtään rekkakuskia perustelemaan sitä henkilöauton puskurissa roikkumista?

      • Anonyymi

        Ja sitä kimppahauskaa ajoa, useampi rekka peräkkäin, eivätkö osaa kotiin?


      • Anonyymi

        Rekkakuski pitää sitä terveellisenä tyylinä kun näkee korkealta yli.


    • Anonyymi

      On huomattava, että rekkojen suhteen suurin vaara ei suinkaan ole pitkät maantiesuorat, vaan risteykset ja muut liittymät.

      Usein rekka ajaa liittymään periaatteella: Hänpä tässä ajaa, ja jos joku jää alle niin siinähän jää. Esimerkiksi liikenneympyrässä jo olevaa ajoneuvoa pitää lain mukaan liikenneympyrään ajavan väistää. Mutta rekalla ajetaan useasti liikenneympyrään paljoa hidastelematta. Jos ympyrässä on ennestään ajoneuvoja, niin sitten pelti kolisee.

      Tätä edesauttamassa on ajoittain ennenkin käytetty laintulkinta, JA uusi tieliikennelaki joka on romuttanut kärkikolmion merkityksen.

      Uudessa tieliikennelaissa "syytöntä" osapuolta ei liikenneonnettomuudessa enää ole. Kärkikolmion takaa päin ajanut on kieltämättä osaltaan syyllistynyt liikennerikkomukseen tekonsa osalta, mutta myös päinajetun voidaan tulkita "vaarantaneen liikennettä" olemassaolollaan. Kolariahan ei olisi syntynyt ilman häntä.

      On myös kolaritapauksia, joissa rekan kuljettaja ei ole hidastanut risteyksessä jossa olisi itse väistämisvelvollinen. Näissä on tehty ennakkotapauksen luonteen saaneita päätöksiä joiden mukaan rekassa on niin paljon massaa ettei sitä voi velvoittaa hidastamaan, saati tulkita syypääksi jos risteyksessä törmäilee.

      Tämä on puolestaan villinnyt rekkakulttuuria, jossa on jo tapana vimmaisesti kiihdyttää liittymiä lähestyttäessä että "muut" ymmärtäisivät väistää.

      • Voimassa oleva tieliikennelaki (729/2018) ei ole romuttanut liikenteenohjauslaitteiden (tai liikennesääntöjen) merkitystä. Lain pohjana oleva hallituksen esityksen (HE 180/2017 vp) lähtökohta on tämä:

        "Ennakointivelvollisuus ei sulje pois keskeisen tieliikenteen periaatteen, luottamusperiaatteen, merkitystä. Luottamusperiaatteen mukaan liikennesääntöjä noudattavalla tienkäyttäjällä on oikeus luotaa, että myös toinen tienkäyttäjä noudattaa liikennesääntöjä."


      • Anonyymi
        LiikenneLordi kirjoitti:

        Voimassa oleva tieliikennelaki (729/2018) ei ole romuttanut liikenteenohjauslaitteiden (tai liikennesääntöjen) merkitystä. Lain pohjana oleva hallituksen esityksen (HE 180/2017 vp) lähtökohta on tämä:

        "Ennakointivelvollisuus ei sulje pois keskeisen tieliikenteen periaatteen, luottamusperiaatteen, merkitystä. Luottamusperiaatteen mukaan liikennesääntöjä noudattavalla tienkäyttäjällä on oikeus luotaa, että myös toinen tienkäyttäjä noudattaa liikennesääntöjä."

        Periaate juu. Juupajuu.

        Mutta käytäntö on toinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Periaate juu. Juupajuu.

        Mutta käytäntö on toinen.

        Voisit laittaa tähän muutaman ennakkotapauksen mainitsemastasi toisesta käytännöstä. Lain esitöissäkään tämä ei ole mitenkään yksioikoinen asia.


    • Anonyymi

      Poliisia ei tunnu kiinnostavan edes rekkojen laittoman kirkkaat lisävalot, joita ei suostuta sammuttamaan edes vaikka vastaantulija vaihtaisi puolivaloille.

      Valojen laittomuutta kuvastaa sekin, että uusien henkilöautojen automaattivalot sekoavat.

      Pelkääkö suomalainen poliisi ammattiautoilijoita ja niiden etujärjestöjä niin , ettei saa edes ilmiselviä rikollisia valoja poistettua rekan katolta?
      Rekalle nimittäin riittää samat valot kuin muillekin, koska perävaunu tulee perässä eikä ohjaamon edessä.

      On ehkä mukavampaa istua Teboilin baarissa pullakahvia ryystäen ja antaa liikennekameroiden kuvata perheitä mökkimatkalla, josko ajavat satasen alueella 107 km tunnissa.

    • Anonyymi

      Ameriikassa ihmiset härnäävät rekkakuskeja ajamalla heidän eteensä ja siinä jarruttelevat, kun jonkin aikaa siinä leikkivät... sitten löytävätkin ittensä ojan pohjalta, Venäjällä käy samoin.

    • Anonyymi

      Pomo antaa kenkää jos linja myöhästyy. No onneksi kesä- ja talviaikatauluissa on kahden minuutin ero.

    • Anonyymi

      Niitä ei tunnu koskettavan peltipoliisitkaan. Kympin ylinopeutta jatkuvasti ajavat lähes.

    • Anonyymi

      Itselläni nopeus tipahtaa liikenneturvallisuuden parantamiseksi heti, kun rekka läähättää puskurissa kiinni.

      • Anonyymi

        Ole varovainen, kaikki eivät ymmärrä tarkoitustasi.


      • Anonyymi

        Siinähän se onkin kun nopeutta alkaa tavis hidastelemaan , esim ylämäessä usein rekat joutuu raskaan kuorman kanssa jarruttelemaan kun tavis ratsastaa keskiviivalla kuuttakymppiä kun ei osaa joustaa liikenteessä .
        Pitäisi ottaa hieman selvää rekkakuskien työstä ja sen hankaluuksista liikenteessä ennenkin alkaa moittimaan , sillä silloin ehkä muutama tärkeä asia selviäis juntillekkin joka keskiviivaa rakastaa niin paljon että hidastaa sujuvaa liikennettä .omalla huonolla ajo kokemuksellaan


    • Anonyymi

      En usko kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Aikoinaan kun ajelin yhdistelmää, niin kyllä ne pikkuautoilijat olivat niitä, jotka aiheuttivat aina yllättäviä tilanteita. Puskurissa roikkuminen ei ole läheskään aina totta, vaan se rekankeula näyttää kauempaakin suurelta pikkuautosta katsoen. Peilit hämäävät takaatulevan läheisyyden. Mitä keliin tulee, niin se on vain tukevampaa menoa hyyhmäkelillä isolla autolla, ei sitä heittele niin kuin pikkuautoja.

      • Anonyymi

        Juu ei se puskurissa roikkuminen olekkaan aina totta, mutta liian usein on. Höpöhöpö peilin vääristymälle. Näkeehän sen silmilläänkin, kun taakse vilkaisee, että siellä taas yksi teiden ritari huohottaa perseessä kiinni.


      • Anonyymi

        Nyrkkikin tuntuu kovemmalta saajan vinkkelistä kuin antajan. Semmoisia hämääviä perspektiivejä.


      • Anonyymi

        En usko minäkään , ja kun moni tuttava ajaa isoja autoja niin tietää että usein on ne pikkuauton kuskit jotka eivät osaa liikennesääntöjä yhtään


    • Anonyymi

      Nyt'hyvä aloittaja olet täysin väärässä!!! Kyllä ne vaaralliset kuskit tien päälläon henkilöautoilijat. Nehän suorastaan ajavat tieten tahtoen rekkoja päin!

      • Anonyymi

        Lapset ne vasta pahoja onkin. Kerääntyy puskuriin kuin itikat tuulilasiin.


    • Anonyymi

      Rekat tulevat kolmioidenkin takaa usein isomman oikeudella. Siihen sitä vaan tullaan härskisti eteen ja vielä kettuuntuvat, jos tööttäät! Silloin torvet soittavat torvea takaisin!

      • Anonyymi

        Älä höpise kyllä rekkakuskit osaavat työnsä ihan hyvin, se olet sinä joka et edes ymmärrä miten liikenne on sujuvaa.


    • Anonyymi

      Mitä niiden rekkojen tulisi tehdä jos aikovat ohittaa hitaammin liikkuvan kulkuneuvon? Ensinhän kuuluu ajaa lähelle ja sitten siittä lähteä ohittamaan kun tulee sopiva kohta?
      Sopiva kohta voi tulla vasta 300 km jälkeen. Joten roikkuu sen 300 kilometriä edellä ajavan "takapuskurissa"?

      Eihän ne voi siirtyä vastaantulevien kaistalle monta sataa metriä ennen ohitettavaa hidastelijaa. Ohitusta aikova roikkuu aina jonkin aikaa "takapuskurissa" kiinni ennen kuin lähtee ohittamaan?

      • Anonyymi

        Sä oot varmaan rekkakuski! 🤣


    • Anonyymi

      Mitä te täällä oikein vingutte tyhjähousut? Itkisitte tällä roskafoorumilla varmaan sitten kun kaupoissa ei olisi tavaraa. Ei ne sinne itsestään ilmesty.

      • Anonyymi

        Aja sinä vaan orja ja anna aikuisten puhua rauhassa.


    • Anonyymi

      Rekka joutuu ottamaan vauhtia ylämäkeen ja siksi jos autoilija ajaa 80 km/h tiellä nopeusrajoitusten mukaisesti, niin hänestä saattaa todellakin tuntua että rekka tulee ihan takapuskuriin kiinni. Silloin ehkä kannattaisi itse vähän lisätä vauhtia jos vain on mahdollista.

      • Anonyymi

        Ihan niin ja antaa tietä rekalla ylämäessä , mutta kun eivät käsitä niin yksinkertaista asiaa


      • Anonyymi

        Rekatkaan ei saa ylinopeutta sjaa, edes ylämäkeä lähestyessä. Rekkakuskeilla on ilmiselvä asenneongelma ja koko ajan ajetaan rajoitinta vasten!


    • Anonyymi

      Rekkoja pitää huomioida erikseen, ei ne voi esim. ylämäkeen hidastaa täydellä kuormalla, rekat pyrkii pitämään sopivaa vauhtia yllä, sinä sopeudut tai itket ja sopeudut!

      • Anonyymi

        Hieno ja tyypillinen rekkakuskin asenne!


    • Anonyymi

      Rekkakuskit on henkilö auton kuskeja jota pelkää oikeasti rekkoja.

      minä ainakin menen pysäkille ja annan tietä heti kun on mahdollisuus.

      • Anonyymi

        eka lause on aika outo?


    • Anonyymi

      En ole kokenut rekkoja negatiiviseksi liikenteessä, mutta pikkuautot jotka jurruuttaa hiljaista vauhtia voisivat antaa tietä niille , sillä ne on ne tavikset jotka sotkee liikenteessä eniten.
      Ja kun katselee esim satamassa miten rekka autot peruuttavat laivan autokannelle niin ei voi kun ihailla kun saavat autonsa sentin tarkkuudella sinne mihin heidät viisataan , niin että kyllä rekkakuskit työnsä osaavat erinomaisesti , ja jos tuntuu että rekka on liian lähellä omaa auton perää niin antaa vaan tietä niille että ehtivät matkansa kohteeseen ajoissa , sitä sanotaan yhteistoiminnassa liikenteessä .

    • Anonyymi

      Kyllä vaikuttaa vahvasti 9 tielläkin yöllä ajaneena autolla että moni rekkakuski on sen kortin tivolista voittanut...poliisi voisi alkaa tekemään iskuja välimatkoihin, saksassa näin vahditaan.

    • Anonyymi

      Valitettavasti myönnettävä, että maantiellä pelkään eniten rekkoja, ennen kaikkea talvikelillä.

    • Anonyymi

      Tavarat pitää kulkea yössä kuskin pitää polkea tallaa

      • Anonyymi

        Rekkakuskin ammattitaito onkin se tärkein vaatimus eli ei pelkästään tallan polkeminen.


    • Anonyymi

      Kannattaa antaa ohitus merkkiä kuski kiittää kohteliaasti

    • Anonyymi

      Kun rekka jättää sentinkin liian pitkän hajuraon edellä ajavaan, joku tavallinen talliainen on heti tunkemassa siihen vastaantulijoista välittämättä. Ollaan niin rekan ohittanutta äijää, kunnes sattuu kolahtamaan omalle kohdalle.

    • Anonyymi

      Mielelläni annan tietä kireällä aikataululla ajaville rekkakuskeille, mutta miten onnistun ajamaan levikkeelle, jos rekka on liian lähellä? Onnistuu, jos tie on tuttu, ja pystyy laittamaan vilkun päälle satoja metrejä aikaisemmin. Oudolla tiellä pysäkkimerkki voi tulla ihan liian myöhään, jotta ehtisi ajaa sinne.

      Rekan kuskiksi ei ihan kuka vaan suostuisi eikä ihan ketä tahansa siihen työhön valitakaan. Jotkut ovat pikkupojista lähtien automiehiä. Rekkaa ajavat naiset taas ovat luonnoton, vaarallinen ilmiö. Pikkusiskoni aikoinaan ajoi kuorma-autokortin. Ilman mitään muuta syytä kuin halu olla erikoinen. Se on tätä sukupuolettomuutta. Hullua.

    • Anonyymi

      Olen juuri nyt ajanut yhden marketin piha-alueelle, kun takana roikkui kaksi rekkaa . Koin ajamisen tosi uhkaavana.

    • Anonyymi

      Totta toinen puoli. Valtaosa vielä luuri korvalla.
      Pudota nopeus rekan edellä laskussa viiteenkymppiin ja sitten nousuun hanaa niin kyllä perskärpäset karisee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe