Eivät yleensä välitä pätkääkään turvaväleistä, jos nopeus vain riittää, ajavat tahallaan peräpuskurissa kiinni, usein kahden rekan tiiviissä ryhmässä, jolloin ohittaminen lähes mahdotonta. Tietävät sen, että henkilöautoista ei ole heille fyysistä vaaraa. Yleishavantona vielä, että rekat ajavat mahdollisimman lujaa huonollakin kelillä, rapa roiskuu, kiire on.
Rekat on potentiaalisia tappajia maanteillä.
56
171
Vastaukset
- Anonyymi
Täytyy alkaa ottaa kohta ase mukaan matkoille ja ampua rekasta 2 kumia tyhjäksi niin takapuskuriin hengittäminen hidastuu selkeästi....yllättävän idiootteja on muuten nykyään rekkakuskit, kyllä on surkeaa sakkia nykyään ratin takana.Jotenkin järkiköyhää porukkaa, ilmankos on paskat palkat alalla kun ei vaadita mitään ÄO.ta.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17685081a
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Äskettäin oli jossain artikkeli, missä kuljettaja kertoi ajavansa sukkasillaan. Crocsit tai mitkä-lie-puukengät olivat siinä lattialla oven vieressä. Ei ihme, että törttöilyjä sattuu.
- Anonyymi
Miksi poliilis ei puutu moihin murjåhaaja kuskeihin
- Anonyymi
Minä pelkään ulkolaisia rekkoja, lasken ohitse heti kun seuraava levikepaikka ilmestyy, minulla ei ole autolla kiire minnekään, ei koskaan.
- Anonyymi
Ihan niin kun antaa rekoille tietä ja joustaa liikenteessä niin pitäisi kaikkien olla tyytyväisiä .tavallinen , joka ajelee autollaan silloin sun tällöin ei ilmeisesti käsitä että jos alkaa olemaan rekkoja jonossa hänen takanaan niin ei kun päästää vain ne ohitse, eikä hidasta liikennettä aillä että itse ajelee alinopeuksia kun ei ole niinkuin ammatti ihminen autoajelussa ja itsepäisesti ajelee keskiviivalla mottona että hänellä on siihen oikeus. Niin että poliisi vois ehkä olla paikan päällä ja pysäytellään niitä jotka jarruttavat liikenteessä
- Anonyymi
Se on just näin: rekat roikkuvat puskurissa kiinni oli keli mikä tahansa. Varsinaisia teiden ritareita!
- Anonyymi
Naiskuskina pelkään rekkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiskuskina pelkään rekkoja.
Reikä rekan ratissa on pahin mahdollinen, dildo vaan surisee ja lasit huurtuu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiskuskina pelkään rekkoja.
Onhan ne rekat suuria , niin että pelottaa ainoastaan se , mutta rekkakuskit ovat taitavia ajajia , vaan se että kun antaa niille tietä eikä jarruta liikennettä pelkojensa kanssa osoittaa että yheteispeli liikenteessä sujuu .
- Anonyymi
Itää alaka soitamaan poliisille aina kun joku roikuu perässä
- Anonyymi
On aivan parasta, kun rekkakuski saa päähänsä ajaa moottoritielläkin 80 km/h sijaan 90 km/h ja sitten ohitusta tahdään sen muutaman kilometrin ajan kaiken sujuvan liikenteen estäen.
- Anonyymi
Helsingin kehäteistäkin on tullut rekkojen kilparatoja. Tod3lla vaarallisen näköistä ajoa, en ymmärrä, miksi nämä kaahailijat ovat erityisesti poliisi D. Pasternakin suojeluksessa.
Kun henkilöauto ajaa tyhjällä kadulla 30km rajoitusalueella 4kymppiä, niin johan vilkkuu poliisi perässä. Ei mitään järkeä.
- Anonyymi
Olisiko täällä yhtään rekkakuskia perustelemaan sitä henkilöauton puskurissa roikkumista?
- Anonyymi
Ja sitä kimppahauskaa ajoa, useampi rekka peräkkäin, eivätkö osaa kotiin?
- Anonyymi
Rekkakuski pitää sitä terveellisenä tyylinä kun näkee korkealta yli.
- Anonyymi
On huomattava, että rekkojen suhteen suurin vaara ei suinkaan ole pitkät maantiesuorat, vaan risteykset ja muut liittymät.
Usein rekka ajaa liittymään periaatteella: Hänpä tässä ajaa, ja jos joku jää alle niin siinähän jää. Esimerkiksi liikenneympyrässä jo olevaa ajoneuvoa pitää lain mukaan liikenneympyrään ajavan väistää. Mutta rekalla ajetaan useasti liikenneympyrään paljoa hidastelematta. Jos ympyrässä on ennestään ajoneuvoja, niin sitten pelti kolisee.
Tätä edesauttamassa on ajoittain ennenkin käytetty laintulkinta, JA uusi tieliikennelaki joka on romuttanut kärkikolmion merkityksen.
Uudessa tieliikennelaissa "syytöntä" osapuolta ei liikenneonnettomuudessa enää ole. Kärkikolmion takaa päin ajanut on kieltämättä osaltaan syyllistynyt liikennerikkomukseen tekonsa osalta, mutta myös päinajetun voidaan tulkita "vaarantaneen liikennettä" olemassaolollaan. Kolariahan ei olisi syntynyt ilman häntä.
On myös kolaritapauksia, joissa rekan kuljettaja ei ole hidastanut risteyksessä jossa olisi itse väistämisvelvollinen. Näissä on tehty ennakkotapauksen luonteen saaneita päätöksiä joiden mukaan rekassa on niin paljon massaa ettei sitä voi velvoittaa hidastamaan, saati tulkita syypääksi jos risteyksessä törmäilee.
Tämä on puolestaan villinnyt rekkakulttuuria, jossa on jo tapana vimmaisesti kiihdyttää liittymiä lähestyttäessä että "muut" ymmärtäisivät väistää.Voimassa oleva tieliikennelaki (729/2018) ei ole romuttanut liikenteenohjauslaitteiden (tai liikennesääntöjen) merkitystä. Lain pohjana oleva hallituksen esityksen (HE 180/2017 vp) lähtökohta on tämä:
"Ennakointivelvollisuus ei sulje pois keskeisen tieliikenteen periaatteen, luottamusperiaatteen, merkitystä. Luottamusperiaatteen mukaan liikennesääntöjä noudattavalla tienkäyttäjällä on oikeus luotaa, että myös toinen tienkäyttäjä noudattaa liikennesääntöjä."- Anonyymi
LiikenneLordi kirjoitti:
Voimassa oleva tieliikennelaki (729/2018) ei ole romuttanut liikenteenohjauslaitteiden (tai liikennesääntöjen) merkitystä. Lain pohjana oleva hallituksen esityksen (HE 180/2017 vp) lähtökohta on tämä:
"Ennakointivelvollisuus ei sulje pois keskeisen tieliikenteen periaatteen, luottamusperiaatteen, merkitystä. Luottamusperiaatteen mukaan liikennesääntöjä noudattavalla tienkäyttäjällä on oikeus luotaa, että myös toinen tienkäyttäjä noudattaa liikennesääntöjä."Periaate juu. Juupajuu.
Mutta käytäntö on toinen. Anonyymi kirjoitti:
Periaate juu. Juupajuu.
Mutta käytäntö on toinen.Voisit laittaa tähän muutaman ennakkotapauksen mainitsemastasi toisesta käytännöstä. Lain esitöissäkään tämä ei ole mitenkään yksioikoinen asia.
- Anonyymi
Poliisia ei tunnu kiinnostavan edes rekkojen laittoman kirkkaat lisävalot, joita ei suostuta sammuttamaan edes vaikka vastaantulija vaihtaisi puolivaloille.
Valojen laittomuutta kuvastaa sekin, että uusien henkilöautojen automaattivalot sekoavat.
Pelkääkö suomalainen poliisi ammattiautoilijoita ja niiden etujärjestöjä niin , ettei saa edes ilmiselviä rikollisia valoja poistettua rekan katolta?
Rekalle nimittäin riittää samat valot kuin muillekin, koska perävaunu tulee perässä eikä ohjaamon edessä.
On ehkä mukavampaa istua Teboilin baarissa pullakahvia ryystäen ja antaa liikennekameroiden kuvata perheitä mökkimatkalla, josko ajavat satasen alueella 107 km tunnissa. - Anonyymi
Ameriikassa ihmiset härnäävät rekkakuskeja ajamalla heidän eteensä ja siinä jarruttelevat, kun jonkin aikaa siinä leikkivät... sitten löytävätkin ittensä ojan pohjalta, Venäjällä käy samoin.
- Anonyymi
Pomo antaa kenkää jos linja myöhästyy. No onneksi kesä- ja talviaikatauluissa on kahden minuutin ero.
- Anonyymi
Niitä ei tunnu koskettavan peltipoliisitkaan. Kympin ylinopeutta jatkuvasti ajavat lähes.
- Anonyymi
Itselläni nopeus tipahtaa liikenneturvallisuuden parantamiseksi heti, kun rekka läähättää puskurissa kiinni.
- Anonyymi
Ole varovainen, kaikki eivät ymmärrä tarkoitustasi.
- Anonyymi
Siinähän se onkin kun nopeutta alkaa tavis hidastelemaan , esim ylämäessä usein rekat joutuu raskaan kuorman kanssa jarruttelemaan kun tavis ratsastaa keskiviivalla kuuttakymppiä kun ei osaa joustaa liikenteessä .
Pitäisi ottaa hieman selvää rekkakuskien työstä ja sen hankaluuksista liikenteessä ennenkin alkaa moittimaan , sillä silloin ehkä muutama tärkeä asia selviäis juntillekkin joka keskiviivaa rakastaa niin paljon että hidastaa sujuvaa liikennettä .omalla huonolla ajo kokemuksellaan
- Anonyymi
En usko kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Aikoinaan kun ajelin yhdistelmää, niin kyllä ne pikkuautoilijat olivat niitä, jotka aiheuttivat aina yllättäviä tilanteita. Puskurissa roikkuminen ei ole läheskään aina totta, vaan se rekankeula näyttää kauempaakin suurelta pikkuautosta katsoen. Peilit hämäävät takaatulevan läheisyyden. Mitä keliin tulee, niin se on vain tukevampaa menoa hyyhmäkelillä isolla autolla, ei sitä heittele niin kuin pikkuautoja.
- Anonyymi
Juu ei se puskurissa roikkuminen olekkaan aina totta, mutta liian usein on. Höpöhöpö peilin vääristymälle. Näkeehän sen silmilläänkin, kun taakse vilkaisee, että siellä taas yksi teiden ritari huohottaa perseessä kiinni.
- Anonyymi
Nyrkkikin tuntuu kovemmalta saajan vinkkelistä kuin antajan. Semmoisia hämääviä perspektiivejä.
- Anonyymi
En usko minäkään , ja kun moni tuttava ajaa isoja autoja niin tietää että usein on ne pikkuauton kuskit jotka eivät osaa liikennesääntöjä yhtään
- Anonyymi
Nyt'hyvä aloittaja olet täysin väärässä!!! Kyllä ne vaaralliset kuskit tien päälläon henkilöautoilijat. Nehän suorastaan ajavat tieten tahtoen rekkoja päin!
- Anonyymi
Lapset ne vasta pahoja onkin. Kerääntyy puskuriin kuin itikat tuulilasiin.
- Anonyymi
Rekat tulevat kolmioidenkin takaa usein isomman oikeudella. Siihen sitä vaan tullaan härskisti eteen ja vielä kettuuntuvat, jos tööttäät! Silloin torvet soittavat torvea takaisin!
- Anonyymi
Älä höpise kyllä rekkakuskit osaavat työnsä ihan hyvin, se olet sinä joka et edes ymmärrä miten liikenne on sujuvaa.
- Anonyymi
Mitä niiden rekkojen tulisi tehdä jos aikovat ohittaa hitaammin liikkuvan kulkuneuvon? Ensinhän kuuluu ajaa lähelle ja sitten siittä lähteä ohittamaan kun tulee sopiva kohta?
Sopiva kohta voi tulla vasta 300 km jälkeen. Joten roikkuu sen 300 kilometriä edellä ajavan "takapuskurissa"?
Eihän ne voi siirtyä vastaantulevien kaistalle monta sataa metriä ennen ohitettavaa hidastelijaa. Ohitusta aikova roikkuu aina jonkin aikaa "takapuskurissa" kiinni ennen kuin lähtee ohittamaan?- Anonyymi
Sä oot varmaan rekkakuski! 🤣
- Anonyymi
Mitä te täällä oikein vingutte tyhjähousut? Itkisitte tällä roskafoorumilla varmaan sitten kun kaupoissa ei olisi tavaraa. Ei ne sinne itsestään ilmesty.
- Anonyymi
Aja sinä vaan orja ja anna aikuisten puhua rauhassa.
- Anonyymi
Rekka joutuu ottamaan vauhtia ylämäkeen ja siksi jos autoilija ajaa 80 km/h tiellä nopeusrajoitusten mukaisesti, niin hänestä saattaa todellakin tuntua että rekka tulee ihan takapuskuriin kiinni. Silloin ehkä kannattaisi itse vähän lisätä vauhtia jos vain on mahdollista.
- Anonyymi
Ihan niin ja antaa tietä rekalla ylämäessä , mutta kun eivät käsitä niin yksinkertaista asiaa
- Anonyymi
Rekatkaan ei saa ylinopeutta sjaa, edes ylämäkeä lähestyessä. Rekkakuskeilla on ilmiselvä asenneongelma ja koko ajan ajetaan rajoitinta vasten!
- Anonyymi
Rekkoja pitää huomioida erikseen, ei ne voi esim. ylämäkeen hidastaa täydellä kuormalla, rekat pyrkii pitämään sopivaa vauhtia yllä, sinä sopeudut tai itket ja sopeudut!
- Anonyymi
Hieno ja tyypillinen rekkakuskin asenne!
- Anonyymi
Rekkakuskit on henkilö auton kuskeja jota pelkää oikeasti rekkoja.
minä ainakin menen pysäkille ja annan tietä heti kun on mahdollisuus.- Anonyymi
eka lause on aika outo?
- Anonyymi
En ole kokenut rekkoja negatiiviseksi liikenteessä, mutta pikkuautot jotka jurruuttaa hiljaista vauhtia voisivat antaa tietä niille , sillä ne on ne tavikset jotka sotkee liikenteessä eniten.
Ja kun katselee esim satamassa miten rekka autot peruuttavat laivan autokannelle niin ei voi kun ihailla kun saavat autonsa sentin tarkkuudella sinne mihin heidät viisataan , niin että kyllä rekkakuskit työnsä osaavat erinomaisesti , ja jos tuntuu että rekka on liian lähellä omaa auton perää niin antaa vaan tietä niille että ehtivät matkansa kohteeseen ajoissa , sitä sanotaan yhteistoiminnassa liikenteessä . - Anonyymi
Kyllä vaikuttaa vahvasti 9 tielläkin yöllä ajaneena autolla että moni rekkakuski on sen kortin tivolista voittanut...poliisi voisi alkaa tekemään iskuja välimatkoihin, saksassa näin vahditaan.
- Anonyymi
Valitettavasti myönnettävä, että maantiellä pelkään eniten rekkoja, ennen kaikkea talvikelillä.
- Anonyymi
Tavarat pitää kulkea yössä kuskin pitää polkea tallaa
- Anonyymi
Rekkakuskin ammattitaito onkin se tärkein vaatimus eli ei pelkästään tallan polkeminen.
- Anonyymi
Kannattaa antaa ohitus merkkiä kuski kiittää kohteliaasti
- Anonyymi
Kun rekka jättää sentinkin liian pitkän hajuraon edellä ajavaan, joku tavallinen talliainen on heti tunkemassa siihen vastaantulijoista välittämättä. Ollaan niin rekan ohittanutta äijää, kunnes sattuu kolahtamaan omalle kohdalle.
- Anonyymi
Mielelläni annan tietä kireällä aikataululla ajaville rekkakuskeille, mutta miten onnistun ajamaan levikkeelle, jos rekka on liian lähellä? Onnistuu, jos tie on tuttu, ja pystyy laittamaan vilkun päälle satoja metrejä aikaisemmin. Oudolla tiellä pysäkkimerkki voi tulla ihan liian myöhään, jotta ehtisi ajaa sinne.
Rekan kuskiksi ei ihan kuka vaan suostuisi eikä ihan ketä tahansa siihen työhön valitakaan. Jotkut ovat pikkupojista lähtien automiehiä. Rekkaa ajavat naiset taas ovat luonnoton, vaarallinen ilmiö. Pikkusiskoni aikoinaan ajoi kuorma-autokortin. Ilman mitään muuta syytä kuin halu olla erikoinen. Se on tätä sukupuolettomuutta. Hullua. - Anonyymi
Olen juuri nyt ajanut yhden marketin piha-alueelle, kun takana roikkui kaksi rekkaa . Koin ajamisen tosi uhkaavana.
- Anonyymi
Totta toinen puoli. Valtaosa vielä luuri korvalla.
Pudota nopeus rekan edellä laskussa viiteenkymppiin ja sitten nousuun hanaa niin kyllä perskärpäset karisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963