Vuosi vaihtuu nyt järkyttävässä maailmantilanteessa. Venäjän järjetön, raaka hyökkäys Ukrainaan on aiheuttanut maassa valtavat tuhot ja ihmishenkien suuret menetykset. Ukraina on puolustautunut urhoollisesti ja länsimaailmalta merkittävää apua saaden on saanut vihollisen kärsimiään suuremmat tappiot niin ihmishenkien kuin kalustonkin menetyksinä. Sodalle loppua ei kuitenkaan ole näkyvissä.
Enpä olisi uskonut tällaista maailmantilannetta enää kokevani. Sodan muistoja minulla on jo lapsuusajaltani. Pieneltä, seitsemän asumuksen kotikylältänikin sodat veivät kaatuneina kaksi miestä, toinen heistä lähimmän naapurimme, ukkini nuoremman veljen poika. Haavoittuihan enonikin, mutta onneksi ei niin vakavasti, että olisi jäänyt invalidiksi loppuiäkseen. Sotien aikana ehkä n. 4000 asukkaan Rautavaaran hautausmaalla on viidessä rivistössä pitkälti toistasataa sankarihautaa.
Sota on ollut läsnä myös rauhanturvaajareissuillani. Kyproksella 1960-luvun puolivälissä saaren kreikkalaisten ja turkkilaisten kesken oli jatkuvaa öistä ammuskelua jota lopettamaan aina menimme. Rauhallisempaa oli jo Siinailla 1978-79 israelilaisten ja egyptiläisten välissä mutta hyvin nähtävissä vielä olivat muutama vuosi aikaisemmin päättyneen sodan tuhot. Sodan jälkiä oli vielä Golanillakin 1981-82, mutta rauha vallitsi jo niin, että me olimme kuin rajavartijoina Israelin ja Syyrian välissä.
Kaikki nuo edellä mainitsemani sodat tuottivat tietysti suurta kärsimystä ja kuolemaakin paikallisille, myös suuria tuhoja heidän elinalueilleen, mutta ei niillä ollut sellaista maailmanrauhaa ravisuttavaa vaikutusta jonka Venäjä nyt aiheutti. Onneksi maallamme tässä järkyttävässäkin tilanteessa turvanamme on Naton jäsenyysehdokkuus. Kiitos siitä asiaa hienosti hoitaneelle valtiojohdollemme, siis presidentillemme ja hallituksellemme, jossa Keskustaa edustava puolustusministeri Kaikkonen on ollut tärkeässä asemassa.
Itselläni vuosi vaihtuu rauhallisesti täällä kotonani - no, häiriötekijä saattaa olla tänään illalla alkava ja myöhään yöhön jatkuva vuoden vaihteen ilotulitusräiske puolen kilometrin päässä Paloheinän mäellä. Täytynee ottaa tuhdimpi ”yömyssy” jotta saan hyvin nukutuksi ja pääsen virkeänä huomiseen, jolloin olen tasan puolivälissä kahdeksatta vuotta yhdeksännellä kymmenelläni;-))
Oikein Hyvää tulevaa vuotta Teille kaikille!
Vuoden vaihtuessa
53
108
Vastaukset
Oikea SOTILAS ei Kapi pienistä hätkähdä. Ei ole mitään syytä puhua järkyttävästä maailmantilanteesta. Ukrainassa on puhtaasti kyse slaavien kahdenvälisestä, ei mistään muusta.
Meillä ei ole akuuttia uhkaa sanoi kenraali Kivinenkin, mutta siitä huolimatta hosutaan NATO:oon?? Miksi?- Anonyymi
Kapi hosuaa NATO:oon!! HO HOO HO HOO!
- Anonyymi
Ukrainassa ei ole tuosta kyse vaan venäjän hyökkäyksestä itsenäisene maahan.
Ja natoon on hyvä mennä jos meillä on sinunlaisia sotilaita; meillä ei olisi mitään mahdollisuutta ketään vastaan. Mutta en usko että armeija ottaa sinunlaisia hörhöjä palvelukseen. Ukrainalaiset kuten Kroaatitkaan eivät ole slaavilaisia barbaareja kuten Ryssä ja Serbia.
Tähän liittyen hieno päätös suuren kymppipaikan pelaajan ja esimerkillisen johtajan Modricin uralle.- Anonyymi
Oletko aisa oikeasti noin tyhmä, vai näytteletkö. Kaikki ryssämielisille ja vkk pelleille edelleen surkeaa uutta vuotta. Anu Turtiainen saattaa tulla kaapista ulos.
Olet totaalisen väärässä. Ukrainassa on kyse pienten valtioiden oikeudesta itsenäisyyteen. Ukraina vertautuu tässä mielessä kaikin tavoin Suomeen. Kyse on Venäjän reunavaltio- ja etupiiripolitiikasta, ei mistään slaavien keskinäisestä välienselvittelystä. Se on aivan sitä samaa, mihin Stalin pyrki, puskurivaltioiden luomiseen. Esim. DDR:llä ei ollut mitään tekemistä slaavilaisuuden kanssa.
Akuuttia uhkaa ei onneksi ole ja sehän johtuu siitä, että Ukraina taistelee nyt muidenkin puolesta. Jos Venäjä saavuttaa tavoitteitaan, uhka on edessä tulevina vuosina. Ei Venäjän etupiiripolitiikka ja pyrky uuteen maailmanjärjestykseen mihinkään häviä. putlerhan yrittää palauttaa NL:n entisen aseman maailmanpolitiikassa. Ukrainan sota antaa Suomellekin aikaa. Nyt on hyvä aika sitä varten liittyä Natoon ja huolehtia puolustuksemme kestävyydestä. Ja hyvältä se näyttää. putler antoi tahtomattomaan Suomelle hyvän syyn ja tilaisuuden liittyä Natoon. putler teki siinä täydellisen virhearvion. Hän lähti soittokuntaväen kanssa. Se on aina suuri virhe. Vastustaja kun ei paljon soittokuntia säikähdä.mielipidepankki kirjoitti:
Olet totaalisen väärässä. Ukrainassa on kyse pienten valtioiden oikeudesta itsenäisyyteen. Ukraina vertautuu tässä mielessä kaikin tavoin Suomeen. Kyse on Venäjän reunavaltio- ja etupiiripolitiikasta, ei mistään slaavien keskinäisestä välienselvittelystä. Se on aivan sitä samaa, mihin Stalin pyrki, puskurivaltioiden luomiseen. Esim. DDR:llä ei ollut mitään tekemistä slaavilaisuuden kanssa.
Akuuttia uhkaa ei onneksi ole ja sehän johtuu siitä, että Ukraina taistelee nyt muidenkin puolesta. Jos Venäjä saavuttaa tavoitteitaan, uhka on edessä tulevina vuosina. Ei Venäjän etupiiripolitiikka ja pyrky uuteen maailmanjärjestykseen mihinkään häviä. putlerhan yrittää palauttaa NL:n entisen aseman maailmanpolitiikassa. Ukrainan sota antaa Suomellekin aikaa. Nyt on hyvä aika sitä varten liittyä Natoon ja huolehtia puolustuksemme kestävyydestä. Ja hyvältä se näyttää. putler antoi tahtomattomaan Suomelle hyvän syyn ja tilaisuuden liittyä Natoon. putler teki siinä täydellisen virhearvion. Hän lähti soittokuntaväen kanssa. Se on aina suuri virhe. Vastustaja kun ei paljon soittokuntia säikähdä.Hieno viesti Sinulta! Ukraina todellakin nyt taistelee muidenkin puolesta ja antaa Suomellekin aikaa, jota Suomi on käyttänyt ja edelleen käyttää parhaalla mahdollisella tavalla maamme ja kansalaistemme turva tarkoituksenaan. Yli 80 % kansalaisistamme on tämän hyvin ymmärtänyt, sen he ovat osoittaneet. Ihmetellä täytyy, miksi kuitenkin kansalaisissamme on myös ”toisinnäkijöitä”. Ovatko he vain kovin tyhmiä? En halua arvella asialle muuta syytä, sillä mahdollinen sellainen olisi maallemme ja kansallemme paljon vaarallisempi kuin heidän tyhmyytensä.
- Anonyymi
joo samaa minäkin ihmettelen ei venäjä lähde kahdenrintaman sotaan kun ei näytä pärjäävän yhdenkään kanssa..
ensin pitäisi kitkeä korruptio ja omaan napaan tuijottaminen hallitukselta ja medialta.
sen jälkeen valita oikeat poliitikot hoitamaan hommaa, ei laulajia,missejä,koomikkoja,kassaneitejä ja ex-urheilijoita sotkemaan maan asiota
Hauskaa vuodenvaihdetta myös sinulle.
Maailmanrauha on todellakin tänä vuonna järkkynyt tavalla jota ei olisi aiemmin uskonut ja siihen on kolme syyllistä, venäjä, venäjä ja venäjä. putin on esimerkki siitä, että valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti. Onneksemme valtionjohtomme oli tässä ajan hermolla ja ripeydellä josta saamme olla kiitollisia, ymmärsivät ajan merkit oikein ja saimme tilaisuuden hakea Nato-jäsenyyttä. Tietenkin tätä prosessia tuki se voimakas 80% kannatus kansan keskuudessa. Eduskunta äänesti asiasta ja jaa-tuloksen taakse asemoitui 188 edustajaa ja vain 8 vastusti liittymistä. Historia tulee muistamaan tuon tuloksen.
Golan oli rauhallinen operaatio koska sillä oli molempien sotijoiden tuki kun sinne väliin mentiin ja suomalaisethan siirtyivät Unef-operaatiosta suoraan Undof-operaatioon. Alueella oli runsaasti miinoituksia joten vaarallisiakin tilanteita, varsinkin alkuvaiheessa siellä koettiin mutta verattuna Libanonin ja Namibian operaatioihin siellä oli rauhallista. Näissä kaikissa minulla oli kunnia palvella ja edelleenkin tapaan aika-ajoin näissä tehtävissä samaan aikaan olleita faittereita.
Silloin oli silloin ja nyt on nyt.
Illalla kohotetaan porejuomalasi ja toivotaan että tuleva vuosi olisi menestyksekäs meille kaikille mutta etenkin Ukrainalle ja sen hienolle armeijalle.Ei kansa ymmärrä Kapi juuri höykäsen pöläystä NATO:sta. Minä ymmärrän ja siksi suhtaudun kovin epäillen siihen kun turvallisuudestamme annetaan valtaa vieraisiin käsiin.
Täysin samaa mieltä kanssasi olen niin Venäjästä kuin omasta Nato-prosessistamme sanomastasi. Noinhan nuo asiat ovat, tietenkin.
Noihin faitteriasioihin: Palvelin Siinailla siis Unef-operaatiossa tammikuusta 1978 kesäkuuhun 1979. Vajaata vuotta myöhemmin sieltä joukot sitten siirrettiin Undof-operaatioon Golanille. Siellä palvelin sitten jo kapt evp:nä eli res. kapteenina huhtikuusta 1981 alkaen heinäkuuhun 1982 saakka. Sinä ilmeisesti olit siellä jo ennen minua, mutta miinoituksia sieltä purettiin vielä minunkin aikanani. Olet kai minua melkoisesti nuorempi, joten olit mukana vielä Libanonin ja Namibiankin operaatioissa, joihin minä en olisi ollut enää kelvollinen ikäni vuoksi - enkä toki olisi enää halunnut jättää hyvää työpaikkaani Valiolla.
Kiitoksia hyvistä toivotuksistasi! Porejuomaakin olisi pullo minulla, mutta taidan ottaa illalla vähän vahvempaa mm. avauksessani mainitsemistani syistäkapi_ kirjoitti:
Täysin samaa mieltä kanssasi olen niin Venäjästä kuin omasta Nato-prosessistamme sanomastasi. Noinhan nuo asiat ovat, tietenkin.
Noihin faitteriasioihin: Palvelin Siinailla siis Unef-operaatiossa tammikuusta 1978 kesäkuuhun 1979. Vajaata vuotta myöhemmin sieltä joukot sitten siirrettiin Undof-operaatioon Golanille. Siellä palvelin sitten jo kapt evp:nä eli res. kapteenina huhtikuusta 1981 alkaen heinäkuuhun 1982 saakka. Sinä ilmeisesti olit siellä jo ennen minua, mutta miinoituksia sieltä purettiin vielä minunkin aikanani. Olet kai minua melkoisesti nuorempi, joten olit mukana vielä Libanonin ja Namibiankin operaatioissa, joihin minä en olisi ollut enää kelvollinen ikäni vuoksi - enkä toki olisi enää halunnut jättää hyvää työpaikkaani Valiolla.
Kiitoksia hyvistä toivotuksistasi! Porejuomaakin olisi pullo minulla, mutta taidan ottaa illalla vähän vahvempaa mm. avauksessani mainitsemistani syistäVastasit taas itsellesi Kapi! HO HOO, HO HOO!
kapi_ kirjoitti:
Kiitoksia hyvistä toivotuksistasi! Porejuomaakin olisi pullo minulla, mutta taidan ottaa illalla vähän vahvempaa mm. avauksessani mainitsemistani syistäPariin otteeseenkin palvelin Golanilla, Spy Hillin juurella Ziwanissa ja arollakin tuli oltua. Libanonissa myös pari kertaa ja viimeinen reissu oli Namibiaan. K-for operaatioonkin olisin vielä ikäni puolesta päässyt mutta ns. yleiset syyt estivät lähdön.
Itse en enää viljele väkeviä mutta lasia voi aina kohottaa. Voi hyvin vanha faitteri!- Anonyymi
Ja sinähän et ole mikään oikea sotilas. Kuka sinunlaista sekopäätä edes päästäisi mihinkään armeijaan. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinähän et ole mikään oikea sotilas. Kuka sinunlaista sekopäätä edes päästäisi mihinkään armeijaan. ;)
Ole kiltti ja jätä kommentoimatta tuon "sotilaan" kirjoituksia muissa kuin sotilaan itse aloittamissa keskusteluissa. Sillä tavalla voidaan pitää muut avaukset keskusteluina. Olisiko hyvä näin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole kiltti ja jätä kommentoimatta tuon "sotilaan" kirjoituksia muissa kuin sotilaan itse aloittamissa keskusteluissa. Sillä tavalla voidaan pitää muut avaukset keskusteluina. Olisiko hyvä näin?
Täysin samaa mieltä, kenenkään ei pitäisi niihin reagoida millään tavoin.
- Anonyymi
Ovatko kaikki ex-kapiaiset latvalahoja, vai vainko nuo jotkut hyllytetyt kehäraakit?
- Anonyymi
Se oli sosiaalidemokraattien aikakautena perusvaatimus armeijassa notta esimiestehtäviin hakevan tulee olla kahjo, muuten ei ollut mitään menestymisen mahdollisuuksia.
Se käy mainiosti esille näistä muisteloitaan jakavista tomppeleista. - Anonyymi
Täsmälleen olet samaa sarjaa...
- Anonyymi
Nyt selvisi Sonnimies - Sonnarin ( 1000 muuta SOTILAS-nikkiä) katkeruuden todellinen syy!
SOTILASoikia
2022-12-22 17:34:21
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17677528#comment-118142560
"Minä suunnittelin ensimmäisen varusmiessoittokunnan sotilaskoulutuksen, jota toteutettiin alussa kiitettävästi. Sitten kuvaan astui Saksa. Hänellä ei ollut kykyä johtaa ja siksi minä jäin paitsioon."
Voi voi, vuosien tyhjän houruamisen jälkeen totuus kuviomarssikouluttajan "johtamiskokemuksesta" joutui päivän valoon...
Voi mikä häpeä! Ossi olikin vain sotilasmestaaja... no eipä siis ihme kun hän on kapteeniksi ylenneelle Korhoselle noin sairaan kade!
Nyt selvisi katkeruuden todellinen syy!Pankkomajurin titteli lienee siis osuvin tähänastisista...
Näin on ja näin on oleva.
https://sotilasmusiikki.fi/historia7
Mielenkiintoista tietoa myös sotilakuviomarssin kouluttajista :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt selvisi Sonnimies - Sonnarin ( 1000 muuta SOTILAS-nikkiä) katkeruuden todellinen syy!
SOTILASoikia
2022-12-22 17:34:21
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17677528#comment-118142560
"Minä suunnittelin ensimmäisen varusmiessoittokunnan sotilaskoulutuksen, jota toteutettiin alussa kiitettävästi. Sitten kuvaan astui Saksa. Hänellä ei ollut kykyä johtaa ja siksi minä jäin paitsioon."
Voi voi, vuosien tyhjän houruamisen jälkeen totuus kuviomarssikouluttajan "johtamiskokemuksesta" joutui päivän valoon...
Voi mikä häpeä! Ossi olikin vain sotilasmestaaja... no eipä siis ihme kun hän on kapteeniksi ylenneelle Korhoselle noin sairaan kade!
Nyt selvisi katkeruuden todellinen syy!Pankkomajurin titteli lienee siis osuvin tähänastisista...
Näin on ja näin on oleva.
https://sotilasmusiikki.fi/historia7
Mielenkiintoista tietoa myös sotilakuviomarssin kouluttajista :-)HO HOO. HO HOO! Nyt meni selkäkeikkanauruksi ja kunnolla;-))))) Meidän "sotilas" on tosiaan ollut kuviomarssikouluttaja, se pätevöittää Nato-arvioihin;-)) Ja koronan arviointiin, ja ryssän toimien arviointiin;-))))) Ei ihme, että on katkera;-)))
- Anonyymi
Arvoisa kapteeni Korhonen on laillaan kokenut sodan seuraukset vieläkin henkilökohtaisemmin, sillä hänen biologinen isänsä, Rieti Rissanen, kaatui heti hyökkäysvaiheen alussa 1941.
https://www.sotapolku.fi/henkilot/rissanen_rieti_1913-04-27_petsamo/
---
Jorma Korhoselle toivotan pitkää ikää ja hyvää terveyttä, sekä oikein hyvää tulevaa vuotta 2023!- Anonyymi
Asiaton kommentti, kerta kaikkiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ollutkaan Reeti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin asiaton?
Korhonen on itse tämänkin asian kertonut täällä. Muistaakseni useammanpaan otteeseen. Olen nähnyt hänen julkaiseman kuvankin jossa hän on isänsä haudalla Haukiputaalla.
Nyt oli puhe sodasta ja sen seurauksista ym.
Ei taatusti ollut asiaton kommentti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin asiaton?
Korhonen on itse tämänkin asian kertonut täällä. Muistaakseni useammanpaan otteeseen. Olen nähnyt hänen julkaiseman kuvankin jossa hän on isänsä haudalla Haukiputaalla.
Nyt oli puhe sodasta ja sen seurauksista ym.
Ei taatusti ollut asiaton kommentti.Reetikö pääsi astumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reetikö pääsi astumaan?
Sonnarin hommia nuo astumiset...
- Anonyymi
Oliko Reeti Manne, ainqkin pojalla ne piirteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Reeti Manne, ainqkin pojalla ne piirteet.
Pankkomajurilla lienee vereen lirahtanut osuus kansallispukuväen verta. Valehteleminen kun ei tunnu olevan mikään ongelma itse pussihousulle.
- Anonyymi
terve Kapi
22.12.2021 siis vuosi sitten
olin Prismassa lehtitelineellä ja siinä luin Kuppalehteä
ja takasivulla oli tylsä otsikko joka räjäytti kaiken
ostin lehden
Paperilehdessä luku tylsästi
Palveluyritykset vaikeuksissa
netissä se on ronskimmalla nimellä
https://www.talouselama.fi/uutiset/listasimme-venajalta-poistuneet-suomalaisyritykset-kuka-lahtee-seuraavaksi/0c49e53b-c493-4ba8-b83f-c80d0bd0566f
Myin vuosi sitten heti kaikki omistamani Fortumit ja vinkkasin myös parille kaverille
että pian rapisee koska omalla rahalla sijoittavat ovat häipyneet Venäjältä - Anonyymi
Kepulle annettu ääni oli yhteiskunnalle katastrofin alku , joten ei enää koskaan .
Aattopäiväni on kulunut lähinnä tv:n urheiluantia seuratessani. On tietysti ollut vähän muutakin, kuten ateriointia ja kahvittelua, mutta sisätiloista en ole poistunut sen jälkeen kun aamulla noudin lehdet postilaatikosta. Lenkille en viitsinyt lähteä tuollaiseen loskaan, jollaiseksi ovat menneet runsaat lumet, kun monta päivää lämpötilat ovat olleet plussalla ja vettäkin on satanut, tänäänkin.
Loskakeli ei näy häiritsevän noita ”ilotulittelijoita”, joiden räiske Paloheinän mäeltä on jo alkanut. En kuitenkaan vielä ala ”torjua” sen vaikutusta siten kuin sanon avauksessani. Taidanpa noudattaa aito-arskan kehotusta; jo päivällä laitoin baarikaapissani olleen kuohuviinipullon jääkaappiin.
Avaukseni on saanut kivasti vastineita. Asiallisiakin, jotka mielenkiinnolla luin, mutta en jaksa niitä nyt kommentoida. Haluan kuitenkin kiittää niistä ja niissä muutamissa olleista hyvän toivotuksesta minulle! Tietysti on tullut asiattomiakin niiltä, joilla ei ole kykyä muuhun, mutta eivät ne ole minua häirinneet, kun yhdellä vilkaisulla olen ne sivuuttanut.
Eräs on ottanut esille tuossa fyysisen isäni - minut siittäneen miehen - ja joku on paheksunut sellaista. Ei se minua mitenkään loukkaa, sillä olenhan hänestä itsekin täällä puhunut. Isäkseni en tietenkään häntä koskaan kokenut. Tiesin kyllä kuka hän on, hänen silloiset ja myöhemmätkin vaiheensa . Kuulin myös kaatumisestaan, ja kymmenkunta vuotta sitten kävin hänen haudallaankin, josta käynnistäni taisin laittaa tännekin valokuvan.
Eipä nyt aihetta kuin vain vielä toistamaan kiitokseni asiallisista viesteistä Oikein Hyvän tulevan vuoden kaiken muunkin hyvän toivotuksin niiden lähettäjille!- Anonyymi
Kiitoksia paljon ja edelleen oikein Hyvää Uutta Vuotta Kapille!
Niin se vuosi taas vaihtui. Ja minä pääsin puoliväliin yhdeksännen kymmeneni kahdeksatta vuotta. En sittenkään noudattanut eilisiltaista lupaustani vaan avaamatta jäi ”kuoharipulloni” ja otin vähän vahvempaa juhlajuomaa, konjakkia, vaikka se ei mielijuomiani olekaan. Hyvin se kuitenkin tehosi tarkoitukseeni; kun keskiyöllä vuoteeseen menin, heti nukahdin ja yhdeksän jälkeen aamulla sitten heräsin virkeänä aamutoimiini.
Eilinen lämpöasteiden ja vesisateen loskakeli on yön aikana muuttunut täällä Stadissa; on kirkas taivas ja sää näyttää olevan pari astetta miinuksen puolella. Taidanpa lähteä tästä pienelle lenkille, sauvakävelylle piikkipohjaisissa kengissä, sillä nuo lenkkireittini ovat nyt varmaan jäissä ja kovin liukkaita. Myöhemmin päivä kulunee paljolti tv:n runsasta urheiluantia seuratessani. Wienistä tulevan perinteisen uudenvuoden konsertin laitan digiboxini talletukseen ja katson sen myöhemmin.
Joo, puhuin nyt vain omista asioistani, kun kotimaan politiikka tai muutkaan asiat eivät nyt paljon mielenkiintoa tarjoa. Enkä tänään halua ajatella ja puhua siitä järkyttävästä tilanteesta, jonka Venäjä järjettömällä, julmalla hyökkäyksellään Ukrainaan aiheutti meillä kuten muuallakin demokraattisessa maailmassa, jonka se toisaalta havahdutti tarpeelliseen herätykseen. Niin meidätkin, kun kansamme yli 80 % tuella välittömästi jätimme Natohakemuksemme, jota vastuunsa tunteva valtiojohtomme on vienyt hienosti eteenpäin.
Eiköhän tämä jo riittäne minulta tälle uuden vuoden päivälle. Vaikka monetkin asiat minua myös kiinnostavat, minulla ei sittenkään ole sellaista pääni valloittanutta kohdetta, joka saisi minut suoltamaan siitä aina samaa ja siten täyttämään palstaa kuten nyt taas näkyy tapahtuneen pudottaen tämän avaukseni toisen sivun hännille;-))
Oikein Hyvää vuoden jatkoa kaikille!- Anonyymi
Sinua näyttää kiinnostavan vain sinä, sinä, sinä.
Mutta eiköhän sinustakin päästä pikapuoliin... Kuinka unohdinkaan! Tv:sta ihan kohta alkavan Tasavallan Presidentin uudenvuoden puheen. Sen tietenkin katson vielä ennen lenkille lähtöäni. Muistakaa tekin katsoa!
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kuinka unohdinkaan! Tv:sta ihan kohta alkavan Tasavallan Presidentin uudenvuoden puheen. Sen tietenkin katson vielä ennen lenkille lähtöäni. Muistakaa tekin katsoa!
TopKAPI ✌
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua näyttää kiinnostavan vain sinä, sinä, sinä.
Mutta eiköhän sinustakin päästä pikapuoliin...Älä spede pullaasi tukehdu. VKK pellehermannit voisi muuttaa paratiisiinsa ryssiin. Ei teitä kukaan täällä Suomessa jäisi kaipaamaan.
Presidenttimme esittämä noiden kahden mainitsemasi suhteen oli todellakin nappiosuma! Täysin samaa mieltä kanssasi olen kaikesta muustakin sanomastasi, loppulausettasi myöten. Kiitos hienosta viestistäsi!
- Anonyymi
Putler lienee tietoisesti rakentanut oman diktatoorisen viitekehyksensä, joka koostuu:
-Hitleristä; kansalaisia ohjataan samanlaisen propagandan keinoin, jossa totuus kiepautetaan ylösalaisin ja näin haetaan kansan tukea nykyhallinnolle, mitä tahansa se jatkossa tulisikin päättämään esim. huhuttu uusi liikekannallepano. Yhteiskuntaa valvotaan ihan gestapolaisessa hengessä.
-Stalinista; Putlerilla on vaikeuksia luottaa pelkän propagandan voimaan. Mitä pidemmälle Ukrainan sota on edennyt ja Putler kompastunut omiin huonoihin päätöksiinsä, sitä epävarmemmaksi hän on tullut siitä, pettääkö jopa lähipiirinsä lpulta hänet. Sillä hän on laittanut lähipiirinsä taistelemaan suosiostaan, jossa esim. Prigozhin pelaa upporikasta ja rutiköyhää. Hän yrittää joukkojensa silmittömällä uhraamisella Bakhmutissa saavuttaa voiton, joka nostaisi hänet mahdollisesti jopa Putinin seuraajaksi. Joka tapauksessa Putler on jo osoittanut samanlaista pelkoa kuin psykopaatti Stalin tapattamalla omiaan. Kasvava joukko sekä oligarkkeja että armeijan upseeristoa on kuollut "hämärissä olosuhteissa". Edellä mainitsemani Prigozhin saattaa liittyä vielä tuohon joukkoon, mikäli voitto Bakhmutista ei toteudu.
Pietari Suuresta; Putler on usein toistellut puheissaan Venäjän suuruutta ja tuo imperialistisen näkemyksensä esikuva on juuri Pietari I Suuri. Venäjän kärkipropagandistit ovat useaan otteeseen uhonneet Euroopan kontalleen laittamisesta ja EU-maiden ajamisesta Kremlin tahdonalaisiksi. Putlerin ongelmaksi kyseisen suuruuden tavoittelussa on osoittautunut Ukraina, joka ei kaatunutkaan kolmessa päivässä, kuten Putler itse oli kuvitellut. Kuinka Venäjä siten voisi haaveillakaan EU-jäsenvaltioiden ajamisesta Venäjän käskyläiseksi? Olisiko tähän vastauksena Euroopan oikeistopopulistit, jotka ovat olleet hyvää pataa Venäjän ja etenkin Putinin suuntaan? Saksassa paljastettiin jo yksi vallankaapaussuunnitelma.
- Anonyymi
Niin se vuosi vaihtui ja toivottavasti tänä vuonna putler kuolee ja ryssissä alkaa repivät sisällissota. Tosin siitä meidän pitää olla kiitollinen puutarhatonttu putlerille, että on tapattanut ryssiä oikein kunnolla. Kyllä sieltä hyvääkin löytyy, jos vaan jaksaa hakea!
Täytyy tunnustaa, että toiveemme on sama, mutta en olisi ehkä sitä noin suorasukaisesti esittänyt. Kiitos, kun Sinä rohkenit noin tehdä!
Heitin viestini aito-arskan hienolle avaukselle. Sitten palasin vielä tälle omallekin avaukselleni ja kun näin viimekäyntini jälkeen tulleen mielipidepankin hienon viestin, siihen lyhyesti vastasin.
Näin myös päivällä tälle tulleen tällaisen viestin: ”Sinua näyttää kiinnostavan vain sinä, sinä, sinä. Mutta eiköhän sinustakin päästä pikapuoliin...”
En viitsi mennä moiselle viestille, mutta tässä kuitenkin sen johdosta: Totta on, että olen puhunut täällä paljon itsestäni. Mutta eikö ole hyväksyttävämpää puhua itsestään kuin muista keskustelijoista? Varsinkin, jos puhuu aina totta itsestään, kuten minä olen tehnyt ja joutunut sille myös todisteita esittämään.
Silti varmaan muut, varsinkin muutama on puhunut minusta hyvin paljon enemmän kuin minä itse. Ne puheet eivät kuitenkaan juuri koskaan ole olleet totta vaan heidän päänsä tuottamia. Mistä sellainen johtuukaan? Luulisi, että se voi johtua vain minua kohtaan kokemastaan alemmuudentunnostaan tai kateudestaan, mutta ehkä minä olen vain jostakin muusta syystä niin kovin kiinnostava heille. Mikähän se syy olisi? En viitsi arvailla.
Tuota sanomansa loppuosaa ihmettelen, sillä en usko koskaan mitenkään olleeni hänen vaivanaan - ellen sitten sellaisista syistä joihin edellä viittaan:-))
Nyt vain kaikille tämän lukeville Oikein Hyvää loppuvuotta 2023!- Anonyymi
Kiitoksia ja sitä samaa Sinulle, Oikein Hyvää loppuvuotta 2023!!
- Anonyymi
Lerppakulli jaksaa itkeä surkeuttaan.
- Anonyymi
Myös sotavuosi vahtui, mutta Ukrainan urhea kansa on pitänyt ryssän örkki laumat edelleen kaukana Kiovasta ja ryssän tappiot on hirvittävät ja hyvä niin!
- Anonyymi
Oikein Hyvää tulevaa vuotta Teille kaikille!
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832