Ateistit pääsee taivaaseen, kristityt ei

"Autuaita ovat HENGELLISESTI KÖYHÄT, sillä heidän on taivasten valtakunta." (Matteuksen 5:3)

Hengellisesti köyhillä tarkoitetaan siis ateisteja, jotka ei usko mihinkään hengellisiin asioihin, ja näkevät todellisuuden vain sellaisena kuin se on. Kristityt uskoo kaikenlaisiin hengellisiin asioihin mitkä vie heidät harhaan ja pois totuudesta/todellisuudesta.

Tässä vielä lista ateisteista jotka ovat todistetusti päässyt taivaaseen:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_space_travellers_by_first_flight

27

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkiintymyksen suuntaa maailmalla seuraava tiede on asiasta hyvin tietoinen.
      Tiede / "Usko ja äly
      Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."
      Se, voiko uskossa oleva vaikuttaa ominaisuudeensa on ilmeisesti tutkimaton mielenterveyden alue. Toisaalta uskonnolliset manipuloinneilla on järkyttävän voimakas hypnoollinen vaikutus joten on ilmeistä että tosi uskovaisen auttaminen luopumaan uskostaan ja sen oppeihin vaatii lahjakkaan asiantuntijan joka tietää ja pystyy aikaan saamaan uskovaisessa sisäisen muutoksen aikaan ihmisyyden ymmärryksen tasolle.

      • Anonyymi

        Saisiko vähän tarkemmin nuo lähdeviittaukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisiko vähän tarkemmin nuo lähdeviittaukset?

        Googlaa ite hänen tekstin sisältöä avuksi käyttämällä!
        Professori Richard Lynnin

        Toisaalta se on helpompi jos tutkii uskontunnustuksen todellinen tarkoituksen ja ymmärtää sen, ettei ktistillisten Kaikkivaltias Jeesus ole sitäkään eksytyttäjien oppia asettanut:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))

        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Luopumalla Heistä uhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Että tämmöinen hölynpöly aloitus.

      • Anonyymi

        Miksi tunnustit sen!!!


      • Anonyymi

        Mulle on ihan yks hailee, Kuhan nyt tämän elämän elän.


      • Anonyymi

        Täyttä asiaa, mutta jos olet katkera etteivät muut tuhlaa elämäänsä samanlaisiin satuihin puhuvista käärmeistä ja vetten päällä kävelevistä juutalaislahkopaasaajista, niin kokeilepa tulla järkiisi ja elää laadukkaampaa elämää.


    • Anonyymi

      Siis henkisesti köyhät?

    • Anonyymi

      Uskontunnustuksen kaltaisten ominaisuus, manipuloituna ehkä miljoonia vuosia kehityksestä jälkeen. Yksilöllinen ominaisuus joka vaihtelee eri yksilöiden välillä ja on ehkä yksi syy eri uskonsuuntien syntymisiin...

    • Anonyymi

      Mielestäni ei ole kaukaa haettua totuutta jos joku uskovaisena pilkkaa ateisteja niin todellisuudessa se pilkkaaja olisi se ateisti.
      Ateismin ilmenemisestä pieni kartta ja teitoja:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateistien_osuus_väestöstä

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateistien_osuus_väestöstä#Ateismi_Euroopassa
      Uskonnottomien osalta Suomi on sijalla 13 Euroopassa. Tuo tilanne olisi varmaan varempi jos nuorten koulutuksessa vapaudettaisiin lapsia oppi aineista joita voisi vähentää tai jopa poistaa.

    • Anonyymi

      Ihmettelen Jumalan olemassa olemisen mahdollisuuden edes teoreettisena ihmeenä KUN maailman eri kulttuureilla on tieteen mukaan yli 11-miljoonaa Jumalaa kristittyjen Jumalat mukaan lastettuina ja yhteistä niille kaikille on, se ettei yksikään heistä ole pystynyt maailman kaikkeutta luomaan.
      Tieteen toimintaa lehdistöstä seuranneet saavat tuon tuostakin mahtavaa tietoa mitä kaaaaaaaukana avaruudessa todella tapahtuu tai että on tapahtunut miljoonia valovuosia sitten....
      Tiede on arvaamattoman suuri avustaja ihmiskunnalle ja sen toiminta tuo uutta valoa totuuksista joita tulisi päivittää totuuksiksi sillä raamatun ensimmäinen lause on todistus uskon heikkeudesta kun tarvitaan faktaa.
      1.Mooseksen kirja: 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
      Kuka loi sitä ennen jo olleen maailman kaikkeuden?
      Ehkä juuri nämä tiedot johtaa siihen taantumukseen jota uskonnot edustavat; https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnon_alkuperä
      ja samalla ihminen menetti syntyissään saamansa järkevyydet....

    • Anonyymi

      Aloitus on osin vahingossa oikeassakin.

      Enemmin taivaaseen pääsevät kiltit vähän hölynpölyä kirjoittavat ateistit kuin riitelevät uskovat.

      Jopa Jeesus taisi jotain tuon suuntaista mainita. Eri sanoilla tosin.

      • Anonyymi

        Jumala päättää kuka pääsee taivaaseen. ja kenet tuomitaan joutumaan helvetin tuleen.
        Raamatussa sanotaan selvästi, että pitää olla uskoa, koska Jumalan poika on tärkeämpi kuin muut Hänen Isälleen, joka sattuu olemaan Jumala. Jumalan on taivas, saatana hallitsee helvetin liekkien keskellä, kuten Sanassa lukee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala päättää kuka pääsee taivaaseen. ja kenet tuomitaan joutumaan helvetin tuleen.
        Raamatussa sanotaan selvästi, että pitää olla uskoa, koska Jumalan poika on tärkeämpi kuin muut Hänen Isälleen, joka sattuu olemaan Jumala. Jumalan on taivas, saatana hallitsee helvetin liekkien keskellä, kuten Sanassa lukee

        saatana ohjaa harhateille häntä tyhmemmät ja itseään täynnä olevat, ylpeät ja pöyhkeät ihmiset, uskoon pääsee vain sellainen ihminen, jolle Jumala uskon haluaa antaa


      • Anonyymi

        Näillä ominaisuuksilla ei kannattaisi arvostella toisia ihmisyydestään luopuneena.
        Uskontunnustuksen kaltaisuuden vaikutuksien selitykset katekismuksista:
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Tiede / "Usko ja äly
        Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala päättää kuka pääsee taivaaseen. ja kenet tuomitaan joutumaan helvetin tuleen.
        Raamatussa sanotaan selvästi, että pitää olla uskoa, koska Jumalan poika on tärkeämpi kuin muut Hänen Isälleen, joka sattuu olemaan Jumala. Jumalan on taivas, saatana hallitsee helvetin liekkien keskellä, kuten Sanassa lukee

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


    • Anonyymi

      Kaikki suomenkieliset käännökset raamatusta ovat vain käännöksiä eikä omaa samaa sisältöä alkukielen kanssa.

      Autuaita ovat ne jotka antavat henkensä maan ISIEN edestä.
      Autuaita ovat ne jotka itkevät marttyyrien vuoksi. = murheelliset.
      Autuaita ovat ne jotka nauravat marttyyrien vuoksi. = pitkämieliset, hiljaiset
      Jne.

      Alkukieli vain on se raamattu joka on tietoa, viisautta ja ymmärrystä kykenevä antamaan.

      Hyvää uutta vuotta 2023!

      • Anonyymi

        Raamatussa on kristillisten Kaikkivaltias Jumala ja Jeesus mutta silti raamattu suosii kristittyjen laittomuuden Herroja.
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        .............
        "...vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee..."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Oli alkukieli miten hassua tahansa, niin aloituksessa on vinha totuus siitä että enemmin kiltit ja mukavat ateistit menevät taivaaseen kuin mitä riitelevät ja herjoja heittelevät uskovat. Jeesuskin vihjasi jotain siihen suuntaan että ennen teitä menevät syntiset ja publikaanit taivaste valtakuntaan.

      Ja huom, ei tuomita eikä anneta taivastapaikkaa, vaan sanotaan että kiltit ateistit menevät ennen riiteleviä uskova taivaaseen.

      Aloitus on vahingossa aivan linjassa Jeesuksen opetuksen kanssa kertoi alkukieli mitä tahansa.

      • Anonyymi

        Tuo konsepti että rationalistit ja ateistit perii lopulta kirkon, Taivasten valtakunnan, Jumalan valtakunnan mainitaan jo 1700 luvun Biblian johdannossa. Biblian esipuheet ovat karua luettavaa.

        Linnut ja kalat ovat pomoja ja lain yläpuolella.
        Laki koskee maaeläimiä ja ihmisiä, jotka ovat syntisiä.
        Kun tulee ahdingo kristityt uhrataan ja heidän paikalleen tulee rationalistit ja ateistit.

        Jne.


    • Anonyymi

      2Moos.4:21-23 Ja Herra sanoi Moosekselle: Kin tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei pästä kansaa. Sano sitten faraolle: Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani; sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä, niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi. Hoos.11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani. Matt.2:15

    • Anonyymi

      Jer.2:1-3 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Mene ja julista Jerusalemin kuulen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, nuoruusaikasi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä. Herralle pyhitetty oli Israel, hänen satonsa esikoinen. Kaikki, jotka sitä söivät, joutuivat syynalaisiksi; onnetomuus kohtasi heitä, sanoo Herra.

    • Anonyymi

      Taivas mitä se on henkinkylö lähtee minne mennään kuka on tullut sanomaan sitä putkessa olin aikoinaan,eli näin itseni ellytettyniäniä oli raukea olo näin jonkin putken minne mennä tulin takas iskiväs adrelaanilipiikin rintaan näin kaiken jostain ylhäältä arpi on muistona niistä ,kukaan ei usko mitä näin ja koin mutta mitäpä tuosta.

    • Anonyymi

      Ateistit ovat luopuneet Jumalasta mutta eivät välttämättä Laista ja opeista.

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      ....
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä,
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Lähde:
      V.A.KOSKENNIEMI
      Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelta.
      Vaeltava Viisaus

      "Tekopyhät ovat todellisia ateisteja."
      Bacon, Insttauratio Magna.
      Lähde:
      V.A.KOSKENNIEMI
      Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelta.
      Vaeltava Viisaus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. 22
      1047
    Aihe