Join etikkaa

Anonyymi-ap

Vedellä lantrattuna muutama ruokalusikallinen, on kuulemma terveellistä. Omenaviinietikkaa, ei se nyt niin pahaa ollut jos nyt mitään herkkuakaan.

38

2922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

happohan se on. mahtaako edes olla terveellistä ja missä mielessä. elimistöt on vähä happamia muutenki

• Anonyymi

En ajatellut ottaa kuitenkaan tavaksi.

• Anonyymi

Miten vaikutti?

• Anonyymi

Alkoi närästämään illalla mutta se saattoi johtua muustakin.

• Anonyymi

Miksi se on terveellistä?

• Anonyymi

No esimerkiksi väitetysti toki, sen pitäisi auttaa pitkäkestoiseen ja toistuvaa närästykseen. Närästys ei kai johdu vatsan liian korkeasta happoisuudesta kuten moni luulee, vaan matalahappoisuudesta, jolloin ruokatorven läppä ei sulkeudu koska happorefleksi on liian pieni. Siksi mahahappoa nousee ruokatorveen eli närästää.
        Etikka nostaa vatsan happoisuutta ja korjaa läppäongelman.

Etikkaliuoksen toistuvasti otettuna pitäisi myös parantaa suun bakteerikantaa eli ts. vähentää plakkia ja reikiintymistä aiheuttavia bakteereita.

Sillä oli myös jotain muita sanottuja terveysvaikutuksia, joita en muista.

Ei kannata etikkaa juoda pelkästään minun kertomisilla, koska en ole lääkäri. Mutta asiasta voi lukea enemmän ulkomaisilta sivustoilta tai vaikka katsoa youtubesta "is vinegar healthy"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkiksi väitetysti toki, sen pitäisi auttaa pitkäkestoiseen ja toistuvaa närästykseen. Närästys ei kai johdu vatsan liian korkeasta happoisuudesta kuten moni luulee, vaan matalahappoisuudesta, jolloin ruokatorven läppä ei sulkeudu koska happorefleksi on liian pieni. Siksi mahahappoa nousee ruokatorveen eli närästää.
        Etikka nostaa vatsan happoisuutta ja korjaa läppäongelman.

Etikkaliuoksen toistuvasti otettuna pitäisi myös parantaa suun bakteerikantaa eli ts. vähentää plakkia ja reikiintymistä aiheuttavia bakteereita.

Sillä oli myös jotain muita sanottuja terveysvaikutuksia, joita en muista.

Ei kannata etikkaa juoda pelkästään minun kertomisilla, koska en ole lääkäri. Mutta asiasta voi lukea enemmän ulkomaisilta sivustoilta tai vaikka katsoa youtubesta "is vinegar healthy"

Vilkaisin ja siitä on tutkimuksia esim. etikka vaikuttaisi estävän syöpäsolujen kasvua ja muodostumista. Sillä on myös verensokerin heittelyä estäviä vaikutuksia.

Siinä on myös tärkeitä hivenaineita, kuten kaliumia, magnesiumia ym. ja antioksidantteja.

Kaiken kaikkiaan pieninä annoksina sillä vaikuttaisi olevan useita terveyshyötyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilkaisin ja siitä on tutkimuksia esim. etikka vaikuttaisi estävän syöpäsolujen kasvua ja muodostumista. Sillä on myös verensokerin heittelyä estäviä vaikutuksia.

Siinä on myös tärkeitä hivenaineita, kuten kaliumia, magnesiumia ym. ja antioksidantteja.

Kaiken kaikkiaan pieninä annoksina sillä vaikuttaisi olevan useita terveyshyötyjä.

Etikka syövyttää hampaat! Jos haluat kaliumia, magnesiumia tai antioksidanttia, niin syö banaania tai muita hedelmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etikka syövyttää hampaat! Jos haluat kaliumia, magnesiumia tai antioksidanttia, niin syö banaania tai muita hedelmiä.

Monet saavat jo ruokavaliostaan liikaa happoja. Niitä saa mm. lihasta, maitotuotteista, valkoisesta viljasta ja sokerista. Pitkäaikainen kehon happamuus voi johtaa erilaisiin sairauksiin. Happo-emästasapainon kanssa vaikeuksia on erityisesti diabeetikoilla tai munuaisten vajaatoiminnassa. Munuaisten toiminta hiipuu luonnollisesti iän mukana, vaikka kyseessä ei vielä hoitoa vaativa sairaus olisikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tähän tutkimusta? Ei kaikki hapot syövytä hampaita, ainakaan siten että kiille on uhattuna. Esimerkiksi hiilihappo jota on vaikkapa vissyssä, ei ole uhka.
        Etikan haitallisuudesta en osaa sanoa, mutta tuskin se kovin vahva happo on.

• Anonyymi

Etikka on muuten vanhaa viiniä. Siitä tulee etikkaa.

• Anonyymi

Niimpä viini kannattaa juoda ajoissa pois ettei se mene etikaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimpä viini kannattaa juoda ajoissa pois ettei se mene etikaksi.

Sano se Riikalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sano se Riikalle!

sait sitten persut vedettyä tähänkin aloitukseen...tollo

• Anonyymi

Riikka Purran kestovirnistyksen salaisuus.
      Meriittiä persuille.
      🤗

• Anonyymi

Jatka samaan malliin, jos haluat tuhota hampaasi.

• Anonyymi

Mitkä hampaat?
        Mallipersu.

• Anonyymi

niimpä.

kuitenkin etikkaa käytetään ruuan kanssa dippikastikkeena monissa maissa. etikkaa loraus pikkulautaselle ja siihe dippaa sitte. tommone viinietikka sopii hyvin dippinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niimpä.

kuitenkin etikkaa käytetään ruuan kanssa dippikastikkeena monissa maissa. etikkaa loraus pikkulautaselle ja siihe dippaa sitte. tommone viinietikka sopii hyvin dippinä

Entä Leijona viina ruokajuomani?

Persu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persu

tuo ei mene läpi kaikki tietää että olet persufobiasta kärsivä demari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persu

viina ruuan kanssa kylläkin kuuluu perinteiseen pohjoismaiseen ruokakulttuuriin. Akvavit vaikka. ruotsis ja norjas käyny sen verran kyläs että tiedän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma kun noiden vassarien on paskottava joka ketju, joka ei edes liity politiikkaan. Mitä liikkuu tuollaisella pään sisällä? Ei kovin paljoa, aihe kerrallaan joka yleisimmin on persu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viina ruuan kanssa kylläkin kuuluu perinteiseen pohjoismaiseen ruokakulttuuriin. Akvavit vaikka. ruotsis ja norjas käyny sen verran kyläs että tiedän

Persuilla Lejon Sprit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma kun noiden vassarien on paskottava joka ketju, joka ei edes liity politiikkaan. Mitä liikkuu tuollaisella pään sisällä? Ei kovin paljoa, aihe kerrallaan joka yleisimmin on persu.

heille pitäs perustaa persusfanialue tänne myös kun noin kovasti pitää väkisin tunkea persuajaan joka paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, paljastuin.
        Oikeasti syön vain kepappii, pitsaa ja burgerii.
        Alkupaloina ja jälkkärinä taikakukkaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, paljastuin.
        Oikeasti syön vain kepappii, pitsaa ja burgerii.
        Alkupaloina ja jälkkärinä taikakukkaa...

Minäkin oon rehellisyyspuuskassa.
        Persumunani on keskikokoa 9,7cm

• Anonyymi

Ei se veny😪

• Anonyymi

Minä syön sitruunat ja sipulit raakana ja ryyppään etikkaa pullosta päälle.
      Ooon huomannu, että naama on muuttunu sen näköiseksi, kuin on "Hyvvää" sanoessa.

• Anonyymi

syön oikeesti sipulia raakana vaikka leivän päällä. sitruunaa itse en käytä vaan lime maistuu aina raakana etenki rommin kanssa näin talvella. hampaat kyl mennee mut hyvää on. mangoa erityisesti tykkään dippailla etikkaan tai suolaan. ja grillattua kanaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

syön oikeesti sipulia raakana vaikka leivän päällä. sitruunaa itse en käytä vaan lime maistuu aina raakana etenki rommin kanssa näin talvella. hampaat kyl mennee mut hyvää on. mangoa erityisesti tykkään dippailla etikkaan tai suolaan. ja grillattua kanaa

Minä olen syönyt sitruunoita silloin tällöin raakana. Rakastan sitruunaa, ainoa syy miksi en syö koko ajan koska se pehmentää kiilteen ja vahingoittaa jatkuvasti käytettynä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen syönyt sitruunoita silloin tällöin raakana. Rakastan sitruunaa, ainoa syy miksi en syö koko ajan koska se pehmentää kiilteen ja vahingoittaa jatkuvasti käytettynä.

Purra ilmeisesti myös ja joka tunti desin.
        Siitä persukestovirnistys!

• Anonyymi

yksi teelusikallinen riittää jos haluaa väittää, että on tarpeellista nauttia etikkaa terveyden tähden. :)

• Anonyymi

Etikalla on terveyshyötyjä, mutta ei se mikään ihmelääke ole tai että sitä pitäisi liikaa ottaa. Kohtuus kaikessa.
        https://www.webmd.com/diet/vinegar-good-for-you

Ilmankin varmaan pärjää, mutta esim. diabeetikolle voisi olla hyötyä tai jos on korkea verenpaine.

• Anonyymi

Juo sinä etikkaa minä juon pontikkaa.

• Anonyymi

Valkoselkätikkaa, johon mausteeksi
        lipstikkaa, joka huuhdellaan alas maistelemalla
        pontikkaa, jonka jälkeen yrjölle
        päistikkaa

• Anonyymi

pontikasta tulee kipeäksi seuraavana päivänä. saat pitää ponut mun puolesta. tai no paskoja viinoja oon käyttäny käsidesinä näinä aikoina

• Anonyymi

Sanovat omenaviinietikkahapon puhdistavan verisuonia

• Anonyymi

Sillä on tutkittu olevan useita terveyshyötyjä. Toki liikaa nautittuna syövyttää hampaita. Pitää ottaa kohtuudella, pieninä pitoisuuksina.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82