Koittakaahan nyt päättää

Anonyymi-ap

missä näiden 65 v pitäisi olla?
Jos he ovat eläkkeellä, he vaan ovat ja laiskottelevat ja rahaa virtaa!!!

Jos he ovat töissä, niin ei pitäisi olla kun vievät työt nuoremmilta???

Hih... taas on tehty kärpäsest härkänen.

31

143

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika monessa firmassa on nyt YT-neuvottelut käynnissä. Fakta nyt on että kokenut yli 40-vuotias tekee 2 nuoren ihmisen työt. Nuoret ovat työpaikoilla laiskoja valittajia pienistä asioista.

      • Anonyymi

        Nykyisin ei ole yhtään rankkaa tehdä vaikka viiden ihmisen työt, kaikkihan on tietokoneperäisiä, ei tarvi kun tietsikkaa kyttää ja nätöltä katsoo että homma toimii, käyttää niin kaikki toimii. Ei ole kovin raskasta. Ennen ihmiset tekivät kaiken itse fyysisesti oltiin työn ääressä. Siinä ei tarvi kuin se yksi työntekijä.

        Sa,ahan se on toimisto alalla, ennen oli kirjanpitäjät, laskuttajat, kopistit, juoksutyöt, palkanlaskijat, puhtaaksikirjoittajat, postittajat, mainosten tekijät... jne... nyt yksi tekee ne kaiken koneellisesti.

        Kaikki valittaa, ei vaan nuoret. Vanhat köntykset ne valittaa kun säkree sinne ja tänne, ja mitään ei jaksa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin ei ole yhtään rankkaa tehdä vaikka viiden ihmisen työt, kaikkihan on tietokoneperäisiä, ei tarvi kun tietsikkaa kyttää ja nätöltä katsoo että homma toimii, käyttää niin kaikki toimii. Ei ole kovin raskasta. Ennen ihmiset tekivät kaiken itse fyysisesti oltiin työn ääressä. Siinä ei tarvi kuin se yksi työntekijä.

        Sa,ahan se on toimisto alalla, ennen oli kirjanpitäjät, laskuttajat, kopistit, juoksutyöt, palkanlaskijat, puhtaaksikirjoittajat, postittajat, mainosten tekijät... jne... nyt yksi tekee ne kaiken koneellisesti.

        Kaikki valittaa, ei vaan nuoret. Vanhat köntykset ne valittaa kun säkree sinne ja tänne, ja mitään ei jaksa...

        Voihan sitä valittaa vaivojaan, mutta ei jäädä kuitenkaan saitsulle vaan
        jatketaan töitä koska työmoraali on kuitenkin korkealla.


      • Anonyymi

        Valittavat ja laiskottelevat koska se on tehty mahdolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittavat ja laiskottelevat koska se on tehty mahdolliseksi.

        Suomen laki mahdollistaa, ja sitä käytetään. Niin sinäkin käytät sitämikä onmahdollista.

        Otat yhteiskunnan tuet vastaan aikki, nautit siitä kunsaat veronpalautuksia, vietät lomaa koska se on laillisesti mahdollista... olet sairaslomalla koska se on laillisesti mahdollista... ei ole kansakunnan vika... sitä tehdään mikä on laillisesti mahodllista. Jotkut jopa sitäkin mikä ei ole.

        Eläke on laillinen, työttömyys on laillinen... vaimitä mieltä olet?


      • Anonyymi

        Tuo on valitettavasti kovin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen laki mahdollistaa, ja sitä käytetään. Niin sinäkin käytät sitämikä onmahdollista.

        Otat yhteiskunnan tuet vastaan aikki, nautit siitä kunsaat veronpalautuksia, vietät lomaa koska se on laillisesti mahdollista... olet sairaslomalla koska se on laillisesti mahdollista... ei ole kansakunnan vika... sitä tehdään mikä on laillisesti mahodllista. Jotkut jopa sitäkin mikä ei ole.

        Eläke on laillinen, työttömyys on laillinen... vaimitä mieltä olet?

        En käytä, jos se on vastoin moraaliani.


    • Anonyymi

      Olen nuoria ajatteleva jalo sielu.
      Jo vuosia sitten lopetin vakituisessa työssä käymisen 52 vuotisena. Viimeinen työpaikkani oli sellainen, että siihen oli pikaisesti palkattava seuraaja.
      Olin viikot asunut työpaikkakunnalla. Vienyt pk-seudulla asuntonani yksiön.
      Polttanut viikonloppuisin 2 x 250km ajoihin bensaa ja vittuuntunut verottajan tulkintaan, etten saanut vähentää asumiskustannuksia enkä viikonloppujen kotimatkoja kuin halvimman julkisen mukaan.

    • Anonyymi

      Eipä omatunto kolkuta yhtään kun on jo 40 vuotta ollut töissä ja nyt nautiskelee
      siitä ansaittua eläkettä hymyssä suin. Sen sijaan olen huolestunut aivan
      toisesta kansalaisryhmästä.
      Nimittäin tukiloiset makaavat sohvalla vuosikymmeniä nuoruusvuosinaan.
      Pitäisikö heidän siis mennä vastaavasti töihin vanhoilla päivillään ?

      • Anonyymi

        Samoin mutta olen vaan ollut poissa kodin ulkopuolella työelämästä, kotona on riittänyt paljon tekemistä ja aina keksinyt niitä lisää.

        Ainakin kohta 30 v, koitiäitinä ja nyt kotimummina. Aivan mahtavaa,
        Ja todellakin. HYMYSSÄ SUIN!

        Loisiet, mitä lienet tarkoitatkaan, mutta viekkaan ett työlliset kun ei ehdi siivoon kotona kun työ vie voimat, niin loiset siellä nurkissa nakertaa taloa ja matelee lattioilla, hyi...
        näin ei ole meillä kun kotona olen niin siistiä riittää. Ihanaa.

        Kyllä rahaa tulee, kaikki kelan tuet ja tt tuet ja mikä estää tehdä verotonta tuloa aina kun ehtii. KOtona on niin kiire.

        2500 e tulee pelkkää kelan etuutta verottomana ja siihen päälle muuta verotonta reilu 1000 e kk. Lähes 4 tonnia kuussa... aivan mahtavaa. HYMYSSÄ SUIN me nautiskellaan miehen kanssa ihanasta olosta, ja tiäksä, mies saa myös kelasta... aattele, laskeppa kuin paljon me tienataan olemalla kotona töissä.


    • Anonyymi

      No vähintään yhtä harvoin keskustellaan siitä, että nää kuusvitoset ja siitä vanhemmat ovat monetkin aloittaneet työnteon teini-iässä. Pakon sanelemista syistä, kun ei kotoota riittänyt opiskelurahaa, eikä leipääkään.
      Itse aloitin työurani 14v, olin kotiapulaisena kolme vuotta, sitten huonekalutehtaassa nelisen vuotta. Satakunnankansan jakajana ja siivoojana säästin rahat lyhyelle koulutukselle maatalousoppilaitoksessa. Sain töitä eläinten parissa ja se oli työ, jota rakastin ja tein 40 vuotta. Eläke alkoi karttumaan karjanhoitajan ja sittemmin maatalouslomittajan töistä Vasta 23 vuotiaasta.
      Nyt olen 69v ja vaivalloisesti lenkottava pieneläkeläinen. Saan eläkettä 1540e/netto ja on vaikea uskoa, että joku sitä kadehtisi.

      • Anonyymi

        Tyypillistä ikäluokallemme. Varsinkin hieman aikaisemmille.
        14v koko kesäloma täyttä työaikaa EG:n järvitöissä. Siitä 2 viikkoa yöt, klo 17 > klo 07 järjestelyhinaajalla.
        15v ikäisenä saman firman uudisrakennus verstaalla hitsarin pakinkantajana opin rautarakentamisen perusteet ml. polttoleikkaus, puikkohitsaus yms.
        Jne. Jne. Ikävintä oli, etten saanut pitää palkoistani mitään enne kuin muutaman kuukauden ennen inttiin menoa jolloin selvisin maksamalla ruokarahan.
        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena,
        Duunari työpaikkoja yli 20kpl. Vakituisia "kauluspuuhia" 7kpl eri paikkakunnilla. Valmistauminen eläköitymiseen eri mittaisia konsulttipätkiä 10kpl.
        5:n vuoden harjoittelun jälkeen lopullinen laiskistuminen 57v iässä.
        Nyt 79v hyväkuntoisen ukon tilille rapsahtaa eläkettä 3389,00€/kk.
        Mielestäni kannatti aikanaan tehdä töitä mitä tavoitti ja välillä hieman opiskellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä ikäluokallemme. Varsinkin hieman aikaisemmille.
        14v koko kesäloma täyttä työaikaa EG:n järvitöissä. Siitä 2 viikkoa yöt, klo 17 > klo 07 järjestelyhinaajalla.
        15v ikäisenä saman firman uudisrakennus verstaalla hitsarin pakinkantajana opin rautarakentamisen perusteet ml. polttoleikkaus, puikkohitsaus yms.
        Jne. Jne. Ikävintä oli, etten saanut pitää palkoistani mitään enne kuin muutaman kuukauden ennen inttiin menoa jolloin selvisin maksamalla ruokarahan.
        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena,
        Duunari työpaikkoja yli 20kpl. Vakituisia "kauluspuuhia" 7kpl eri paikkakunnilla. Valmistauminen eläköitymiseen eri mittaisia konsulttipätkiä 10kpl.
        5:n vuoden harjoittelun jälkeen lopullinen laiskistuminen 57v iässä.
        Nyt 79v hyväkuntoisen ukon tilille rapsahtaa eläkettä 3389,00€/kk.
        Mielestäni kannatti aikanaan tehdä töitä mitä tavoitti ja välillä hieman opiskellakin.

        Sulla on hvyin! Onnittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on hvyin! Onnittelut!

        Kiitoksia onnittelusta! Vaimoni aikanaan havaittu geneettinen sairaus alkoi kolme vuotta sitten oikuttelemaan pahemman kerran ja on muuttanut elämäämme oleellisesti.
        Vaimoni oli tenavien kanssa kotona useita vuosia ja meni sitten virkistäytymään osa-aikaiseksi puotipuksuksi.
        Hoiti kotilinnakkeen kaikki asiat 12 vuotta jolloin olin kotona vain viikonloput.
        Valmistellessani yhteisesti sovittua varhaista "eläköitymistä" niin 3:n vuoden tauottoman putken jälkeen sanoi, että nyt tuolle ahneudelle on tultava loppu. Siis loppu tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä ikäluokallemme. Varsinkin hieman aikaisemmille.
        14v koko kesäloma täyttä työaikaa EG:n järvitöissä. Siitä 2 viikkoa yöt, klo 17 > klo 07 järjestelyhinaajalla.
        15v ikäisenä saman firman uudisrakennus verstaalla hitsarin pakinkantajana opin rautarakentamisen perusteet ml. polttoleikkaus, puikkohitsaus yms.
        Jne. Jne. Ikävintä oli, etten saanut pitää palkoistani mitään enne kuin muutaman kuukauden ennen inttiin menoa jolloin selvisin maksamalla ruokarahan.
        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena,
        Duunari työpaikkoja yli 20kpl. Vakituisia "kauluspuuhia" 7kpl eri paikkakunnilla. Valmistauminen eläköitymiseen eri mittaisia konsulttipätkiä 10kpl.
        5:n vuoden harjoittelun jälkeen lopullinen laiskistuminen 57v iässä.
        Nyt 79v hyväkuntoisen ukon tilille rapsahtaa eläkettä 3389,00€/kk.
        Mielestäni kannatti aikanaan tehdä töitä mitä tavoitti ja välillä hieman opiskellakin.

        Kyllä siitä työelämästä on perheessä ollut sentään jotakin hyötyä, kun ihan
        taviksen yhteinen eläke on yli 5000 € ja siitä jää käteen n. 3500 € .
        Kulupuolella vastike, vesimaksut ja sähkö on 10 % netosta, joten siihen
        kulutusjuhliin jää 90 % nettotuloista. Noin 40 v. töitä riittää siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä työelämästä on perheessä ollut sentään jotakin hyötyä, kun ihan
        taviksen yhteinen eläke on yli 5000 € ja siitä jää käteen n. 3500 € .
        Kulupuolella vastike, vesimaksut ja sähkö on 10 % netosta, joten siihen
        kulutusjuhliin jää 90 % nettotuloista. Noin 40 v. töitä riittää siihen.

        Ole onnellinen! Jos eläkkeet ovat likimainkaan samaa suuruusluokkaa niin verotus kohtelee kokonaisuutta suopeammin kuin suurten erojen eläkkeitä. Minä maksan törkeän paljon ja vaimoni selviää paljon vähemmällä. Varsinaisen eläkkeensä lisäksi vaimo saa kelan täydennystä yli 200€/kk.

        Minulla 27:n työvuoden eläke on jo muutenkin pieni ja taitettu indeksi on syönyt sitä häjyn paljon yli 20:n vuoden aikana.
        Asunnon hoitovastike on 372€/kk sisältäen 26m2:n lämpimän autotallin ja veden ennakon.
        Vapaa-ajan asunnon kustannukset hoitovastikkeineen, talkkarin palkkoineen, kunnallis- ja kiinteistöveroineen ja käyttämämme toimiston maksuineen sekä koko ajan voimassa olevine sähkön ja veden perusmaksuineen, on noin 100€/kk.
        Vuokratulot loppuivat muutama vuosi sitten, Lapsenlasten tileille menee kuukausittain vakiosumma.
        Yhtä kurjistumista on tänä vuotena 80v täyttävän ukon elämä.


    • Anonyymi

      No aika köyhää teillä, mulla ei koskaan ollut rahasta pulaa, synnyin rikkaaseen perheeseen, jossa ei ollut tietoa käyhyydestä Töitä eitarvi veiläkään tehdä ja lapseni ovat aikuisia ja heillä jo perheet. On kiva kun ei tarvi tehdä töitä, en viittis, oon tottunu oleen vappaalla, ja kaikkea on ja rahani riittää.

    • Anonyymi

      Kylläeläke pitää alkaa silloin kun itsestään niin tuntuu. Ei kukaan voi määritellä, milloin joku haluaa eläkkeelle.
      Minä jäin aikasen ja sen vuoksi olen terve, ja jaksava. Mikän ei vaivaa kun ei ole pakkotyötä. Kaikkee teen mikä kiinnostaa ja jos ei en tee. Ei ole kelleen orjana.

    • Anonyymi

      Minä odotan koska pääsen postin pääjohtajaksi. Hänellä on just sopiva palkka minun tarpeisiini, hän saa kuukaudessa 911.000,00 euroa! Atelkaa ja kuulemma on palkkakuopassa, muissa maissa saa enempi!!!! Huomioikaa että tuhon tulee myös kaikki lisä½!

      • Anonyymi

        Aika mukavat tuntuu olevan edutkin.
        Jos menee hyvin, niin saa rutkasti bonuksia.
        Jos menee huonosti, niin ei ole mitään vastuuta. sillä ..
        Jos menee huonosti niin vastuu on delegoitu duunarille.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla ei kannata sitten puhua vielä mitään pääomatuloista ettei
      mene ihmisillä oikein tuplavellit housuihin.

    • Anonyymi

      Jälleen ketju, joka osoittaa, että ihmiset 'tietävät' jopa toisten raha-asiat paremmin kuin omansa.

      • Anonyymi

        Niitä ei ole vaikea selvittää. Senkun lukee lehtiä, tai menee eduskunnan sivuille, siellä on heidän palkkansa ja etunsa, palkkatiedoista saa ammattikohtaisesti palkat, ei ole vaikea itse laksena siihen edut ja verot, Nykysin aihmise tpuhuvat aika avoimesti palkoista ja tiedoksi että suomesssa on tosi huonot palkat, niillä ei elä.
        Verosivuilta saa kaikki vähennykset palkkoihin jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä ei ole vaikea selvittää. Senkun lukee lehtiä, tai menee eduskunnan sivuille, siellä on heidän palkkansa ja etunsa, palkkatiedoista saa ammattikohtaisesti palkat, ei ole vaikea itse laksena siihen edut ja verot, Nykysin aihmise tpuhuvat aika avoimesti palkoista ja tiedoksi että suomesssa on tosi huonot palkat, niillä ei elä.
        Verosivuilta saa kaikki vähennykset palkkoihin jne...

        Ainahan niistä "huonoista palkoista" on valitettu. Joskus opiskelijapoikana palkka oli
        4,70 mk/h ja seuraavassa työssä jo 5 mk/h . Kyllä silläkin pärjäsi kun siivosti eli.
        Sitten tehtiin töitä ja välillä käytiin lyhyitä kursseja niin sai palkan kohoamaan.
        Eläkkeelle jäädessä tuntiliksa oli 17,20 € ja siitä jäi jo säästöönkin.
        Tarkka ihminen pärjäsi sillä ihan mukavasti , mutta eihän se tietenkään
        juopolle tai jopa pelihimoiselle riitä.
        Mulla oli kaksi esimiestä, jotka sai samaa palkkaa. Toinen oli maksanut
        perheelleen omakotitalon ja toinen asui edelleen vaan vuokralla.
        Miten sen selittää muuten kun niin erilaisella rahan käytöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä ei ole vaikea selvittää. Senkun lukee lehtiä, tai menee eduskunnan sivuille, siellä on heidän palkkansa ja etunsa, palkkatiedoista saa ammattikohtaisesti palkat, ei ole vaikea itse laksena siihen edut ja verot, Nykysin aihmise tpuhuvat aika avoimesti palkoista ja tiedoksi että suomesssa on tosi huonot palkat, niillä ei elä.
        Verosivuilta saa kaikki vähennykset palkkoihin jne...

        Ööööö ... Puhutaanko tässä ketjussa eduskunnan palkoista?


    • Anonyymi

      Suomi on niin eriarvoinen maa ja koko ajan se lisääntyy. Ne jotka tarvisi, eivät saa, mutta ne joilla jo on, heille tulee aina vaan lisää.

      Taas uusi rahakas tuki, sähkösopimus, siinä rikkaat rikastuu ja käyhät ei saa mitään . Jokaikinen uudistus sorsii heikkotuloisia ja antaa rikkaille lisää.
      Siksi työttömyys on parasta, ei trvi orjailla eikä anta rahaa varakkaille.

      Pimeesti kun tekee töitä saa kaiken itselleen ja voi tehdä miten itse haluaa.

    • Anonyymi

      Entä sinä avaaja? Loisit kotona yhteiskunnan kustannuksella tekemättä mitään hyödyllistä.

      • Anonyymi

        Bingo! Tämä on se perusongelma. Jos ei tee mitään yhteiskunnan hyödyksi, eli aiheuttaa vain kuluja, niin on yhteiskunnalle ja muille rasite.


      • Anonyymi

        Ja se on parasta, joten menehän nyt sinne duuniisi, niin minä odottelen täällä veroista maksettavaa kelan rahaa minulle. I ETTÄ ON SE VAAN KIVAA.... ensiviikolla taa tulee rahaa ai että...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      139
      8531
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1403
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1175
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1166
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1057
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      139
      1010
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      785
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      778
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      761
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      684
    Aihe