Mutta en minä itse kolmen viimeisen kuukauden keskihintaa 13,18 snt per KWh niin katastrofina pidä. Kuin kylkiäisenä sähköä säästämällä putosi myös siirtolaskun hinnat puoleen ja lopulta viime vuoteen verrattuna ei sähkölasku noussut vuoden takaisesta juuri kulutuksen putoamisen vuoksi kuin 30%.
Pörssisähkön piti olla vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä kuolemansuudelma
17
77
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä kaikki loppuvuoden kuukauden sähkölaskut alle 100 € joten ei asiaa valtion hillotolpalle. Sinne pääsevät vain sähköauton omistajat ja ne jotka tehneet uuden sikakalliin määräaikaisen tai toistaiseksi voimassa olevan sopparin.
- Anonyymi
Paljon melua tyhjästä
- Anonyymi
Asiakasportaalin ei vielä tullut joulukuuta mutta edelliset kuukaudet tiedän:
Lokakuu 4,94 snt/kWh ja marraskuu 12,51 snt/kWh sisältäen alv:n - Anonyymi
Minulla talo lämpenee vain yösähköllä pörssisähkösopimuksella. Usein on nykyään kalliita päiviä ja joskus todella halpoja. Kalleimmat oli 42€/vrk ja halvin 0,89 €/vrk. Tuohon 0,89€ vuorokauteen kuului myös sähkösaunominen.
Pörssisähkö on ollut minulla vuodesta 2016.
Toivotaan että tuotanto pysyy riittävänä ja ei tule kovia pakkasjaksoa, tokihan niitä pakkasia talvella tulee. - Anonyymi
Minulla pörssisähkö-yösähkölämmittäjällä lokakuu-joulukuu (3kk) keskihinta on ollut 4,97 c/kWh ja kulutus oli 4 976,86 kWh . Joulukuussa se oli 4,21 c/kWh. Tuossa on lämmitys ja käyttösähkö molemmat.
- Anonyymi
Sähkön hinnan ennustetaan laskevan heti talven jälkeen ja jäävän jatkossa pysyvästi alle 10 sentin, ruotsalaisten ennusteen mukaan noin 5 senttiin. Ei paha.
Miksi näin on? Olkiluoto3 oletetaan vihdoin rupeavan toimimaan.
Tuulivoimaa tulee koko ajan lisää, 20 gigawattia vuosikymmenen loppuun mennessä.
Raakaöljyn hinta on tullut alas.
Kaasun hinnat Euroopassa ovat jo laskeneet, kaasutankkeri on tullut Suomeen ja halpaa biokaasua tehdään Suomessa lisää.- Anonyymi
Kyllä tästä selvitään.
- Anonyymi
Mutta mitä alhainen keskihinta auttaa, jos sähkö on kallista silloin kun sitä tarvitsee?
- Anonyymi
No tasaahan se pitkässä juoksussa, mutta tottakai se on ongelma jos tulee kalliita kuukasia sähkömaksuille.
Onneksi hallitus heräsi tähän ja kehitti tukimuotoja noiden kalliiden kuukasien varalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tasaahan se pitkässä juoksussa, mutta tottakai se on ongelma jos tulee kalliita kuukasia sähkömaksuille.
Onneksi hallitus heräsi tähän ja kehitti tukimuotoja noiden kalliiden kuukasien varalle.Tukimuotoja tuhlareille, ei mm. lisäeristämällä kulutusta pienentäneille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukimuotoja tuhlareille, ei mm. lisäeristämällä kulutusta pienentäneille.
Minä ole lisäeristänyt välikaton nipistänyt kulutusta monella tapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi hallitus heräsi tähän ja kehitti tukimuotoja noiden kalliiden kuukasien varalle.Pitkässä juoksussa? Jos päiväsähkö on arvokasta, niin mitä se yösähkön edullisuus auttaa, jos päivällä pitää käyttää sähköä. Ei se mittausjakson pituus auta asiaa.
- Anonyymi
Kärsit "tasainen lämpö" -syndromasta.
Pysäytin lämmityksen klo 7:59 ja vähän on jäähtynyt, mutta odottelen vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ole lisäeristänyt välikaton nipistänyt kulutusta monella tapaa.
Eristeitä tavikset kuskaavat jäteastiaan ja maksavat poisviennistä.
Pakkausstyroxit ja -kuplamuovit, paksut aaltopahvit jne ilmaa paikallaan pitävät - Anonyymi
Säästä rahaa tilille silloin, kun sähkö on halpaa ja käytä sitä silloin, kun se on kallista.
- Anonyymi
Kallista on pörssisähkö kaikesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553763- 322179
- 402074
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401542Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251482- 791443
- 1381172
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221133Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115