Jokapäiväinen ateismimme

Anonyymi-ap

Ateismipalstalle on tullut taas aikapaljon sensuuria. Yleensähän sensuuri on merkki siitä, että ollaan ylitetty suvaitsevaisuuden rajat.
Miksi ateismi on aatteena joillekin niin herkkähipiäinen, että se ei hyväksy kritiikkiä? Ja missä ovat ateismi aatteen suvaitsevaisuuden rajat? On eriasia kritisoida ateismiin uskovaa, kuin hänen aatettaan. Koska jokainen saa ja voi taaplata tyylillään
Monesti näyttää siltä, että palstalla on kertomuksia, joissa ateistisesti uskovat ovat luoneet itselleen jonkin näköisen erikoisen ja myyttisen hahmon nimeltään uskovaisuus tai uskovainen. Mutta kysyttäessä mikä tai millainen tämä hahmo on ja mistä se on saanut ateistisen tunnusmerkistönsä, ei vastausta haluta antaa. Mistä tämä johtuu, että ateismissa on ns. kirjoittamaton teos, salattu sisäpiiri, jossa ei tahdota kertoa sen ulkopuolisille tietoa tai näkökulmia siitä, mistä ja miksi ateismissa on muodostettu mkäkin uskonkappale ja sen tulkinta? Tämä tekee ateismista ikävän asian ihmisille jotka ovat ateismista kiinnostuneita, koska ei voida selittää miksi kulloinkin kyseessä olevat tulkinnat ovat olemassa ja käytössä.
Parasta ateismissa on tietenkin sen monimuotoisuus ja sen liberaalit suuntaukset ja tulkinnat, joissa ymmärretään toisin kuin sen fundamentalistisissa suuntauksissa, että ihmisiä kiinnostaa asia. Ja siitä halutaan ja voidaan puhua toisin kuin. em. ateismin hihhulipiireissä, jossa on vain harvain vallan hyväksymä oikeaoppinen henkilökohtainen ateismin tulkinta, jonka kuvitellaan olevan olemassa.

33

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos on jotain asiaa, sano se.

• Anonyymi

Jos haluat pelastua, se vaatii uskoon tulemisen ja tosissaan.
        Maailman menot, vie lopullisesti hautaan matojen nakerrettavaksi....siksi ihmetyttää ateismi...tuhoaa itse itsensä tietoisesti!
        Siinä se vasta tyhmyys on huipussaan!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailman menot, vie lopullisesti hautaan matojen nakerrettavaksi....siksi ihmetyttää ateismi...tuhoaa itse itsensä tietoisesti!

!!! kUN KeRRAN...TULIN USKOOn se tunhui hienolta.. Vuosi sitten jo sanoin ... elämä uskovaisena ja homona...pelasti minut

Kiitos...Uskolle homokokemuksistani tähänastisista 2020-22!
        Amen...kadu en... Jeesus on ansa, homous vapauttaa...aina
        Amen Amen .,amen Jos haluat pelastua, se vaatii uskoon tulemisen ja tosissaan.
        olemisen avoimesti homo... LIsään edellieni 2023-01-04 14:15:29

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tyhmää uskoa luulevansa elää ikuisesti.
        Kaikki kuolleet uskovaiset ovat kuolleet tyhmä.
        Tuo se "elävä" jeesuksesi tänne näytille tyhmä.
        Pyydä se kommentoimaan ja lopeta valehtelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tyhmää uskoa luulevansa elää ikuisesti.
        Kaikki kuolleet uskovaiset ovat kuolleet tyhmä.
        Tuo se "elävä" jeesuksesi tänne näytille tyhmä.
        Pyydä se kommentoimaan ja lopeta valehtelu.

Uskovaiset kuolevat kuten kaikki ihmiset. Uskoville kuolema on vain välietappi matkalla kotiin. Tämä matka ei ole todellinen tässä maailmassa. Siitä on mahdotonta saada tietoa. Voi vain uskoa jos ei usko niin ok. Case is closed.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍒 ­­N­­­y­m­f­­o­­­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17691790u

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kivahan tänne on kirjoitella joskus ateistina joskus hihhulina siinä sitten arvailevat kuka on Hessu ja kuka on pieraissut.

Varma_Tieto

Ateismin ja mielenvikaisuuden torjuntayhdistys.

• Anonyymi

Ei kannata mennä minkään "ismien" mukaan. Parempi vain kun jättää sellaiset huuhaat pois.

• Anonyymi

Ainoa Varma on, että sä oot Kuumaa_Kakkaa.

• Anonyymi

HihhuliAteismi on järjen vastaista ja tunteetonta. Siinäpä kaikki tärkeimmät

• Anonyymi

Ateistit menee maailman virtojen mukana, se on ns muotia, että ollaan suosittujen joukossa!
        Kun sen tajuaa kiikkustuoli iässä, se vasta viduttaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateistit menee maailman virtojen mukana, se on ns muotia, että ollaan suosittujen joukossa!

viduttaa uskovaista kun sodia on kaikkialla. lisään delisenie!

SItä nuuskitaan palli hikeä PH, vedetään viinaa ja ydyns sanatkin uonhtuu

Haluaan vain iskeä Kahveli Jeesuksen lihaan ja jäädään omaan vihaan.

Uskovaiset menee viinavirtojen mukana, kuten palstall saammelukea
        Jeesukseen uskova, tarbitset tuken
        lisään edelliseeni 2023-01-04 21:20:35

ÄLÄ JÄÄ YKSIN JEESUKSESI KANSSA, JEESUS ON SYVÄ ANSA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä 77 vuotiaana vituta vaikka olen syntynyt ateistiseen kotiin. Olenkin nyt kääntymässä uskoon. Saattaa olla etten saa uskonnollista kokemusta mutta olen ainakin yrittänyt

Varma_Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä 77 vuotiaana vituta vaikka olen syntynyt ateistiseen kotiin. Olenkin nyt kääntymässä uskoon. Saattaa olla etten saa uskonnollista kokemusta mutta olen ainakin yrittänyt

Varma_Tieto

Onko jumala antanut kuulua itsestään 77 vuoden jälkeen. Vai alkaako vain Altzheimer vaikuttamaan jumalalliselta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varma_Tieto

Saat, jos haet sitä Raamatun kautta.
        Jos eksyt lahkoon, kulutat aikaasi turhuuteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jumala antanut kuulua itsestään 77 vuoden jälkeen. Vai alkaako vain Altzheimer vaikuttamaan jumalalliselta?

Pelkkää uteliaisuutta. Minut jo lapsena varjeltiin kaikelta uskonnollisuudelta. En kouluun mennessä tiennyt mikä on Jumala

Varma Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat, jos haet sitä Raamatun kautta.
        Jos eksyt lahkoon, kulutat aikaasi turhuuteen!

Lahkot eivät tule kysymykseen. Olen ottanut yhteyttä uskontoon joka on suurin.
        Tutustumiskoulutus kestää vuoden. Katsotaan löytyykö Jumala jos ei niin ok. case is closed.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkää uteliaisuutta. Minut jo lapsena varjeltiin kaikelta uskonnollisuudelta. En kouluun mennessä tiennyt mikä on Jumala

Varma Tieto

Kristinuskoa kuitenkin

Varma Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viduttaa uskovaista kun sodia on kaikkialla. lisään delisenie!

SItä nuuskitaan palli hikeä PH, vedetään viinaa ja ydyns sanatkin uonhtuu

Haluaan vain iskeä Kahveli Jeesuksen lihaan ja jäädään omaan vihaan.

Uskovaiset menee viinavirtojen mukana, kuten palstall saammelukea
        Jeesukseen uskova, tarbitset tuken
        lisään edelliseeni 2023-01-04 21:20:35

ÄLÄ JÄÄ YKSIN JEESUKSESI KANSSA, JEESUS ON SYVÄ ANSA.

Sekä uskoville että ateisteille haistelu on yhteistä.
        Uskovat haistelevat pallihikeä, ateistit pieruja

Varma Tieto

• Anonyymi

*curse*

• Anonyymi

Minä uskon vain ainoastaan itseeni.

• Anonyymi

Olet tyhmä kuin talonpojan saapas!

• Anonyymi

Eihän uskovien jumala ole muuta kuin oman mielen luomus, ja siksi ihmettelenkin, miten miten uskovat pystyvät uskottelemaan että se on muuta kuin ajatusmalli. Case closed ainakin siihen asti että uskovat pystyvät esittämään jotain todellista.

• Anonyymi

Uskonto on uskoa sitä ei voi todistaa. Jumala kuuluu uskontoihin sitäkään ei voi todistaa. Totuusarvoa ei voi määrittää
        Voi vain uskoa. Miksi niin moni uskoo ? Syynä on ainakin tunne , jotkut saavat elämänsä kuntoon uskon avulla
        Jotkut sairastuvat henkisesti. Kenenkään täällä päin maailmaa ei ole pakko uskoa.

Varma Tieto

• Anonyymi

Tunne uskonnot ovat tunteita

Varma Tieto

• Anonyymi

Mitä muuta usko on kuin tunteita sinun mielestäsi?

• Anonyymi

Tunne on tärkein mikä vetää ihmisiä. Tuleehan siinä mukana psykologiaa elämänohjeita kuinka tulet onnelliseksi. Katson mitä löytyy

Varma Tieto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunne on tärkein mikä vetää ihmisiä. Tuleehan siinä mukana psykologiaa elämänohjeita kuinka tulet onnelliseksi. Katson mitä löytyy

Varma Tieto

Ateistille on tärkeintä ymmärtää esim
        hiukkasfysiikasta uskoville tärkeämpää ovat muut ihmiset ja rakkaus heidän välillään ei niinkään ne löytyneet Higginsin hiutaleet, Corn Flakes parempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varma Tieto

Mutta tunteella ei yksin pärjää, täytyy olla järkeä mukana. Ateisteilla on myös paljon elämän ohjeita. Järki ja realismi ( itse ainakin olen niin kokenut) tuottavat paljon paremmin jälkeä elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tunteella ei yksin pärjää, täytyy olla järkeä mukana. Ateisteilla on myös paljon elämän ohjeita. Järki ja realismi ( itse ainakin olen niin kokenut) tuottavat paljon paremmin jälkeä elämässä.

Ei kukaan käske unohtamaan järkeä vai käskeekö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämänohjeita voi olla kaikilla riippumatta vakaumuksesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovien mukaan Jumala antaa ihmiselle järjen jota hän käyttää. Samoin ne tunteet ovat Jumalan antamia joiden tehtävä ohjata älyä oikeaan suuntaan. Pelkän järjen käyttö voi aiheuttaa ristiriitaa moraalin kanssa.

Varma Tieto

• Anonyymi

Mutta eikö suhtkoht normaalille ihmiselle ole itsestään selvää että ihmisen pitää pyrkiä hyvään koko ajan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      1983
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1514
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      146
      1327
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1298
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1178
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      918
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      45
      847
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      803
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      126
      790
    Aihe