Voimassa myös sopimuksettomilla aloilla koko maassa.
20 §
Lisä- ja ylityöstä sekä sunnuntaityöstä maksettava korvaus
Sunnuntaityöstä on maksettava 100 prosentilla korotettu palkka. Jos tehty työ on samalla ylityötä, on siitä suoritettava myös 2 ja 3 momentin mukaan määräytyvä ylityökorvaus, joka lasketaan työntekijän korottamattomasta palkasta.
Vastuu Group edellyttää : Suomi, työaikalaki.
31
550
Vastaukset
- Anonyymi
1 §
Yleinen soveltamisala
Tätä lakia sovelletaan työsopimuslain (55/2001) 1 luvun 1 §:ssä tarkoitetun työsopimuksen sekä virkasuhteen perusteella tehtävään työhön, jollei muualla laissa toisin säädetä. Alle 18-vuotiaan tekemästä työstä säädetään lisäksi nuorista työntekijöistä annetussa laissa (998/1993). - Anonyymi
No mitä sitten? Oletko sinä tällä palstalla joku vanha kommari, joka jatkuvasti vääntää ja kääntää näitä palkka asioita? Ne i muuten täällä ratkea, vaikka kuinka asiasta jauhat!
- Anonyymi
Kirjoituksesi perusteella Suomessa on suurin osa ihmisistä kommunisteja.
Jos joku kirjoittaa itsestään selvän asian ei siitä suuttua kannata.
Palkka on kyselyiden perusteella tärkeimmäksi luokiteltu asia kun työpaikkoja vertaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksesi perusteella Suomessa on suurin osa ihmisistä kommunisteja.
Jos joku kirjoittaa itsestään selvän asian ei siitä suuttua kannata.
Palkka on kyselyiden perusteella tärkeimmäksi luokiteltu asia kun työpaikkoja vertaillaan.Ja sinäkö kuvittelet, etteivät ihmiset osaa tarkistaa palkanmaksun perusteita ilman ,että postailet itsestäänselvyyksiä tänne? Miten muuten on, saako kännissä ajaa autoa?
Voiko lainan jättää maksamatta jollei huvita maksaa?
Laitas noihin paragraafit kanssa niin saadaan nauraa. - Anonyymi
Ajovälityksien renkipoikien, jotka harhoissaan kutsuvat itseään isänniksi, ei kannattaisi leikkiä työnantajaa, koska ovat itse osaamattomia ja kouluttamattomia toiminimirenkejä. Taksiyrittäjät ovat samassa asemassa kuin Woltin ja Foodoran renkipojut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajovälityksien renkipoikien, jotka harhoissaan kutsuvat itseään isänniksi, ei kannattaisi leikkiä työnantajaa, koska ovat itse osaamattomia ja kouluttamattomia toiminimirenkejä. Taksiyrittäjät ovat samassa asemassa kuin Woltin ja Foodoran renkipojut.
Aivan! Minäkin yritin leikkiä taksi-isäntää ja työnantajaa mutta eihän siitä mitään tullut kun rahat alkoivat tulla pankkitilille eikä enään käteisellä. Tästä syystä kuljettajani ei pystynyt toimittamaan välitilityksiä minulle baariin, ja ajauduin velkakierteeseen. Vouti vei auton ja nyt istun kotisohvalla haukkumassa entisiä kolleegoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan! Minäkin yritin leikkiä taksi-isäntää ja työnantajaa mutta eihän siitä mitään tullut kun rahat alkoivat tulla pankkitilille eikä enään käteisellä. Tästä syystä kuljettajani ei pystynyt toimittamaan välitilityksiä minulle baariin, ja ajauduin velkakierteeseen. Vouti vei auton ja nyt istun kotisohvalla haukkumassa entisiä kolleegoja.
Ajoin kelaajoja viime vuonna ja nyt oli pakko lopettaa, kun pitäisi tehdä veroilmoitus. Ei niistä kilometripalkkioista ole varaa maksaa veroja eikä mitään muutakaan. Siksi taksifirma on vuoden välein laitettava konkkaan ja aloitettava uusi pulju, kunhan saa auton jostakin taas piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö kuvittelet, etteivät ihmiset osaa tarkistaa palkanmaksun perusteita ilman ,että postailet itsestäänselvyyksiä tänne? Miten muuten on, saako kännissä ajaa autoa?
Voiko lainan jättää maksamatta jollei huvita maksaa?
Laitas noihin paragraafit kanssa niin saadaan nauraa.Tilaajavastuusopimusta rikotaan räikeästi palkan maksun sekä työaikalain puitteissa.
Tätä ei Vastuu Group valvo lainkaan, vaikka rahastaa taksiyrittäjiä ja lupaa valvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilaajavastuusopimusta rikotaan räikeästi palkan maksun sekä työaikalain puitteissa.
Tätä ei Vastuu Group valvo lainkaan, vaikka rahastaa taksiyrittäjiä ja lupaa valvoa.Vastuu Groupin toiminta on puhtaasti rahoitusta. He eivät oikeastaan valvo mitään, mitä he lupaavat, paitsi että maksat laskusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin kelaajoja viime vuonna ja nyt oli pakko lopettaa, kun pitäisi tehdä veroilmoitus. Ei niistä kilometripalkkioista ole varaa maksaa veroja eikä mitään muutakaan. Siksi taksifirma on vuoden välein laitettava konkkaan ja aloitettava uusi pulju, kunhan saa auton jostakin taas piikkiin.
Sinähän umpityhmä olet. Ei taksialalla kukaan maksa veroja.
- Anonyymi
Lopeta kirjoittelusi,tuoko se sinulle fiiliksiä?Et aja taksia,tuskin edes omistat autokorttia.
- Anonyymi
Mullakaan ei kyllä ole autokorttia. Mitä sellaisella tehdään? Taksia ajanut kohta 20 vuotta enkä ole ennen autokortista kuullut
- Anonyymi
Mikäli työnantaja on rikkonut työnantajavelvollisuuksiaan siten, ettei työntekijältä voida vaatia työn jatkamista, voi työsuhteen purkaa. Tällaisia ovat esimerkiksi palkan maksamatta jättäminen tai työturvallisuussäännöksien rikkominen.
Mikäli sinulle ei ole maksettu sunnuntailisiä, voit purkaa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa, koska kyseessä on palkan maksamatta jättäminen.
Voit myös purkaa työsopimuksen koeaikana mm. joistakin seuraavista syistä johtuen;
– Työtä on ollut 12 viikon aikana alle 18 tuntia viikossa.
– Työstä maksetaan alle Jos 1331 e/kk (vuonna 2023) euroa kuukaudessa ja työaika on yli 80 % alalla sovellettavasta kokoaikaisesta työstä tai 80 % työaikalain mukaisesta viikkotyöstä eli 80 % 40 tunnista eli 32 tuntia.
– Jos työmatka ylittää kokoaikatyössä 3h päivässä ja osa-aikatyössä 2h. - Anonyymi
Palkka asiat saatava läpinäkyviksi !
Miksi Suomen Taksiliitto ei jyrähdä? Vaikka käytännössä omistaa Suomen Lähilogistiikan, jonka ajoissa ei noudateta Vastuu Groupin valvomia sopimuksia.
Nostakaa provisiota ja laittakaa laskuja. Sen osaatte kyllä.- Anonyymi
Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö. Se ei omista Suomen Lähilogistiikkaa, eikä muitakaan Kela keskuksia tai harjoita välitystoimintaa. Se on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö. Se ei omista Suomen Lähilogistiikkaa, eikä muitakaan Kela keskuksia tai harjoita välitystoimintaa. Se on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö.
Suomen Taksiliitto omistaa Taksikuution joka on maksuvälityspalvelu kelakyytien hoidossa ainakin Lähilogistiikan kyydeissä. Eli valtaosasta.
Ottaa noin 7% kaikista ajetuista kelakyydeistä. Myös omavastuista.
Hyvä Taksiliitto on.
"Ajakaa kuljettajat vaan pitkää päivää niin saamme hillot himaan" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen Taksiliitto omistaa Taksikuution joka on maksuvälityspalvelu kelakyytien hoidossa ainakin Lähilogistiikan kyydeissä. Eli valtaosasta.
Ottaa noin 7% kaikista ajetuista kelakyydeistä. Myös omavastuista.
Hyvä Taksiliitto on.
"Ajakaa kuljettajat vaan pitkää päivää niin saamme hillot himaan"Tulee mukavasti Taksikuutio Oy lle liikevaihtoa ja tulosta vuodesta 2022
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mukavasti Taksikuutio Oy lle liikevaihtoa ja tulosta vuodesta 2022
Taksikuutio myy taksikortteja pääasiassa julkiselle sektorille, kansanedustajia myöten. Korteilla ajellaan myös iltaisin ja sunnuntaisin taksiyrityksien autoissa, joissa rikotaan törkeästi ja jatkuvasti työaikalakeja, ei makseta sunnuntailisiä, ylityökorvauksia, eikä vuosilomapalkkoja. Kortteja käyttävät mm. eduskunnan henkilökunta.
Julkinen sektori taksikortteineen on suurimpia lainvastaisen toiminnan ylläpitäjiä, Kelan jälkeen. Kela ei maksa sunnuntaiajoista, eikä ilta, tai yöajoista senttiäkään enempää, vaikka laki edellyttää korkeamman palkan jokaiselle kuljettajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksikuutio myy taksikortteja pääasiassa julkiselle sektorille, kansanedustajia myöten. Korteilla ajellaan myös iltaisin ja sunnuntaisin taksiyrityksien autoissa, joissa rikotaan törkeästi ja jatkuvasti työaikalakeja, ei makseta sunnuntailisiä, ylityökorvauksia, eikä vuosilomapalkkoja. Kortteja käyttävät mm. eduskunnan henkilökunta.
Julkinen sektori taksikortteineen on suurimpia lainvastaisen toiminnan ylläpitäjiä, Kelan jälkeen. Kela ei maksa sunnuntaiajoista, eikä ilta, tai yöajoista senttiäkään enempää, vaikka laki edellyttää korkeamman palkan jokaiselle kuljettajalle.Miksi tuota pelkkää provisiopalkkaa sovelleta muissakin julkisissa hankinnoissa?
Millä muilla aloilla jätetään palkat sopimuksien mukaisesti maksamatta?
Nuo pyhäkorvaukset ja ylityöt määrää laki, provisio voi toimia ainoastaan arkipäivän aikana sovittaessa. Silti palkka ja työehdot pitää olla paperilla sopimuksen muodossa.
Nämä sopimukset kuuluisi lähettää myös Vastuu Grouppiin ja niitä pitäisi valvoa.
Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista.
Nykyisin useat kuljettajat ajavat 7 päivää viikossa. Minne näistä voi ilmoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tuota pelkkää provisiopalkkaa sovelleta muissakin julkisissa hankinnoissa?
Millä muilla aloilla jätetään palkat sopimuksien mukaisesti maksamatta?
Nuo pyhäkorvaukset ja ylityöt määrää laki, provisio voi toimia ainoastaan arkipäivän aikana sovittaessa. Silti palkka ja työehdot pitää olla paperilla sopimuksen muodossa.
Nämä sopimukset kuuluisi lähettää myös Vastuu Grouppiin ja niitä pitäisi valvoa.
Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista.
Nykyisin useat kuljettajat ajavat 7 päivää viikossa. Minne näistä voi ilmoittaa?"Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista." Varmasti valvoisi, jos niillä olisi yksikin kuljettaja työsuhteessa mutta, kun välitysyhtiöt eivät taida omistaa yhtään taksia tässä maassa, joten ne eivät maksa yhdellekään kuljettajalle palkkaa.
- Anonyymi
Meillä maksetaan joka päivä. 100% korotettu palkka.
Eli yhteensä 36% verottomasti kassasta.
Arkisin arkilisä ja pyhäisin pyhälisä. Perus prosentti on 18.- Anonyymi
Ei kukaan lähde noilla ehdoilla ajamaan!
- Anonyymi
Hienoa, että olet taas löytänyt liimaa haisteltavaksi.
- Anonyymi
Keikkaa pukkaa!!
- Anonyymi
Vastuu grouppi on pelkkä rahastusfirma.
Sapettaa tämmöset saatanan vedätykset.
Tarvittavat tiedot saa muualtakin ja ehkä ne on oikeinkin !- Anonyymi
Sama fiilis, pelkkää rahastusta koko firma. Ymmärtäisin jos saisin edes oikeaa palvelua ja tekisivät valvontaa, mutta valvonta on viranomaisten tehtävä. Vastuuttomuus ryhmä ottaa ensin firman tiedot ja haluaa kasan valtakirjoja "automatisointiin" sitten myyvät "samat" tiedot takaisin mutta väärällä tulkinnalla. Vastuutonta touhua ja saan samat tiedot muualta helpommin ja varmasti oikein.
- Anonyymi
Vastuu Group ei tarkasta yrityksiä kuin kerran. Firma voi olla heidän hyväksymä ka luotot ja maksut ovat kaikki pystyssä. Ne olivat silloin kunnossa, kun siihen liityttiin. Sama kuin Kelan sopimuksissa. Kukaan ei tarkasta mitään aloituksen jälkeen.
- Anonyymi
Joo vähän sama kun tämä kela koulutus ja sote nyt pitää käydä tarkoitettu kai alun perin kamelikuskeille, mutta eihän sitä pelkästään voi niihin soveltaa niin nyt pitää kaikkien käydä.
- Anonyymi
Jokainen yhteiskuntakyyti tekee vain enemmän tappiota autoilijoille. Välistävetäijien voittoprosentit 10-25%
- Anonyymi
Miten Suomen Taksiliitto suhtautuu suomen lakiin?
Ei tarvitse noudattaa ilmeisesti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat
Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi1791468Mietin sinua nainen
Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten551012Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta
Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa63761Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.35735Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin
Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi51697Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun111680- 81669
- 36644
- 68627
Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan
Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e303597