Vastuu Group edellyttää : Suomi, työaikalaki.

Anonyymi-ap

Voimassa myös sopimuksettomilla aloilla koko maassa.


20 §

Lisä- ja ylityöstä sekä sunnuntaityöstä maksettava korvaus

Sunnuntaityöstä on maksettava 100 prosentilla korotettu palkka. Jos tehty työ on samalla ylityötä, on siitä suoritettava myös 2 ja 3 momentin mukaan määräytyvä ylityökorvaus, joka lasketaan työntekijän korottamattomasta palkasta.

31

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1 §

      Yleinen soveltamisala

      Tätä lakia sovelletaan työsopimuslain (55/2001) 1 luvun 1 §:ssä tarkoitetun työsopimuksen sekä virkasuhteen perusteella tehtävään työhön, jollei muualla laissa toisin säädetä. Alle 18-vuotiaan tekemästä työstä säädetään lisäksi nuorista työntekijöistä annetussa laissa (998/1993).

    • Anonyymi

      No mitä sitten? Oletko sinä tällä palstalla joku vanha kommari, joka jatkuvasti vääntää ja kääntää näitä palkka asioita? Ne i muuten täällä ratkea, vaikka kuinka asiasta jauhat!

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi perusteella Suomessa on suurin osa ihmisistä kommunisteja.
        Jos joku kirjoittaa itsestään selvän asian ei siitä suuttua kannata.
        Palkka on kyselyiden perusteella tärkeimmäksi luokiteltu asia kun työpaikkoja vertaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella Suomessa on suurin osa ihmisistä kommunisteja.
        Jos joku kirjoittaa itsestään selvän asian ei siitä suuttua kannata.
        Palkka on kyselyiden perusteella tärkeimmäksi luokiteltu asia kun työpaikkoja vertaillaan.

        Ja sinäkö kuvittelet, etteivät ihmiset osaa tarkistaa palkanmaksun perusteita ilman ,että postailet itsestäänselvyyksiä tänne? Miten muuten on, saako kännissä ajaa autoa?
        Voiko lainan jättää maksamatta jollei huvita maksaa?
        Laitas noihin paragraafit kanssa niin saadaan nauraa.


      • Anonyymi

        Ajovälityksien renkipoikien, jotka harhoissaan kutsuvat itseään isänniksi, ei kannattaisi leikkiä työnantajaa, koska ovat itse osaamattomia ja kouluttamattomia toiminimirenkejä. Taksiyrittäjät ovat samassa asemassa kuin Woltin ja Foodoran renkipojut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajovälityksien renkipoikien, jotka harhoissaan kutsuvat itseään isänniksi, ei kannattaisi leikkiä työnantajaa, koska ovat itse osaamattomia ja kouluttamattomia toiminimirenkejä. Taksiyrittäjät ovat samassa asemassa kuin Woltin ja Foodoran renkipojut.

        Aivan! Minäkin yritin leikkiä taksi-isäntää ja työnantajaa mutta eihän siitä mitään tullut kun rahat alkoivat tulla pankkitilille eikä enään käteisellä. Tästä syystä kuljettajani ei pystynyt toimittamaan välitilityksiä minulle baariin, ja ajauduin velkakierteeseen. Vouti vei auton ja nyt istun kotisohvalla haukkumassa entisiä kolleegoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Minäkin yritin leikkiä taksi-isäntää ja työnantajaa mutta eihän siitä mitään tullut kun rahat alkoivat tulla pankkitilille eikä enään käteisellä. Tästä syystä kuljettajani ei pystynyt toimittamaan välitilityksiä minulle baariin, ja ajauduin velkakierteeseen. Vouti vei auton ja nyt istun kotisohvalla haukkumassa entisiä kolleegoja.

        Ajoin kelaajoja viime vuonna ja nyt oli pakko lopettaa, kun pitäisi tehdä veroilmoitus. Ei niistä kilometripalkkioista ole varaa maksaa veroja eikä mitään muutakaan. Siksi taksifirma on vuoden välein laitettava konkkaan ja aloitettava uusi pulju, kunhan saa auton jostakin taas piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinäkö kuvittelet, etteivät ihmiset osaa tarkistaa palkanmaksun perusteita ilman ,että postailet itsestäänselvyyksiä tänne? Miten muuten on, saako kännissä ajaa autoa?
        Voiko lainan jättää maksamatta jollei huvita maksaa?
        Laitas noihin paragraafit kanssa niin saadaan nauraa.

        Tilaajavastuusopimusta rikotaan räikeästi palkan maksun sekä työaikalain puitteissa.

        Tätä ei Vastuu Group valvo lainkaan, vaikka rahastaa taksiyrittäjiä ja lupaa valvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaajavastuusopimusta rikotaan räikeästi palkan maksun sekä työaikalain puitteissa.

        Tätä ei Vastuu Group valvo lainkaan, vaikka rahastaa taksiyrittäjiä ja lupaa valvoa.

        Vastuu Groupin toiminta on puhtaasti rahoitusta. He eivät oikeastaan ​​valvo mitään, mitä he lupaavat, paitsi että maksat laskusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin kelaajoja viime vuonna ja nyt oli pakko lopettaa, kun pitäisi tehdä veroilmoitus. Ei niistä kilometripalkkioista ole varaa maksaa veroja eikä mitään muutakaan. Siksi taksifirma on vuoden välein laitettava konkkaan ja aloitettava uusi pulju, kunhan saa auton jostakin taas piikkiin.

        Sinähän umpityhmä olet. Ei taksialalla kukaan maksa veroja.


    • Anonyymi

      Lopeta kirjoittelusi,tuoko se sinulle fiiliksiä?Et aja taksia,tuskin edes omistat autokorttia.

      • Anonyymi

        Mullakaan ei kyllä ole autokorttia. Mitä sellaisella tehdään? Taksia ajanut kohta 20 vuotta enkä ole ennen autokortista kuullut


    • Anonyymi

      Mikäli työnantaja on rikkonut työnantajavelvollisuuksiaan siten, ettei työntekijältä voida vaatia työn jatkamista, voi työsuhteen purkaa. Tällaisia ovat esimerkiksi palkan maksamatta jättäminen tai työturvallisuussäännöksien rikkominen.

      Mikäli sinulle ei ole maksettu sunnuntailisiä, voit purkaa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa, koska kyseessä on palkan maksamatta jättäminen.

      Voit myös purkaa työsopimuksen koeaikana mm. joistakin seuraavista syistä johtuen;
      – Työtä on ollut 12 viikon aikana alle 18 tuntia viikossa.
      – Työstä maksetaan alle Jos 1331 e/kk (vuonna 2023) euroa kuukaudessa ja työaika on yli 80 % alalla sovellettavasta kokoaikaisesta työstä tai 80 % työaikalain mukaisesta viikkotyöstä eli 80 % 40 tunnista eli 32 tuntia.
      – Jos työmatka ylittää kokoaikatyössä 3h päivässä ja osa-aikatyössä 2h.

    • Anonyymi

      Palkka asiat saatava läpinäkyviksi !

      Miksi Suomen Taksiliitto ei jyrähdä? Vaikka käytännössä omistaa Suomen Lähilogistiikan, jonka ajoissa ei noudateta Vastuu Groupin valvomia sopimuksia.

      Nostakaa provisiota ja laittakaa laskuja. Sen osaatte kyllä.

      • Anonyymi

        Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö. Se ei omista Suomen Lähilogistiikkaa, eikä muitakaan Kela keskuksia tai harjoita välitystoimintaa. Se on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö. Se ei omista Suomen Lähilogistiikkaa, eikä muitakaan Kela keskuksia tai harjoita välitystoimintaa. Se on taksiyrittäjien edunvalvonta järjestö.

        Suomen Taksiliitto omistaa Taksikuution joka on maksuvälityspalvelu kelakyytien hoidossa ainakin Lähilogistiikan kyydeissä. Eli valtaosasta.
        Ottaa noin 7% kaikista ajetuista kelakyydeistä. Myös omavastuista.
        Hyvä Taksiliitto on.
        "Ajakaa kuljettajat vaan pitkää päivää niin saamme hillot himaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Taksiliitto omistaa Taksikuution joka on maksuvälityspalvelu kelakyytien hoidossa ainakin Lähilogistiikan kyydeissä. Eli valtaosasta.
        Ottaa noin 7% kaikista ajetuista kelakyydeistä. Myös omavastuista.
        Hyvä Taksiliitto on.
        "Ajakaa kuljettajat vaan pitkää päivää niin saamme hillot himaan"

        Tulee mukavasti Taksikuutio Oy lle liikevaihtoa ja tulosta vuodesta 2022


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mukavasti Taksikuutio Oy lle liikevaihtoa ja tulosta vuodesta 2022

        Taksikuutio myy taksikortteja pääasiassa julkiselle sektorille, kansanedustajia myöten. Korteilla ajellaan myös iltaisin ja sunnuntaisin taksiyrityksien autoissa, joissa rikotaan törkeästi ja jatkuvasti työaikalakeja, ei makseta sunnuntailisiä, ylityökorvauksia, eikä vuosilomapalkkoja. Kortteja käyttävät mm. eduskunnan henkilökunta.

        Julkinen sektori taksikortteineen on suurimpia lainvastaisen toiminnan ylläpitäjiä, Kelan jälkeen. Kela ei maksa sunnuntaiajoista, eikä ilta, tai yöajoista senttiäkään enempää, vaikka laki edellyttää korkeamman palkan jokaiselle kuljettajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuutio myy taksikortteja pääasiassa julkiselle sektorille, kansanedustajia myöten. Korteilla ajellaan myös iltaisin ja sunnuntaisin taksiyrityksien autoissa, joissa rikotaan törkeästi ja jatkuvasti työaikalakeja, ei makseta sunnuntailisiä, ylityökorvauksia, eikä vuosilomapalkkoja. Kortteja käyttävät mm. eduskunnan henkilökunta.

        Julkinen sektori taksikortteineen on suurimpia lainvastaisen toiminnan ylläpitäjiä, Kelan jälkeen. Kela ei maksa sunnuntaiajoista, eikä ilta, tai yöajoista senttiäkään enempää, vaikka laki edellyttää korkeamman palkan jokaiselle kuljettajalle.

        Miksi tuota pelkkää provisiopalkkaa sovelleta muissakin julkisissa hankinnoissa?

        Millä muilla aloilla jätetään palkat sopimuksien mukaisesti maksamatta?

        Nuo pyhäkorvaukset ja ylityöt määrää laki, provisio voi toimia ainoastaan arkipäivän aikana sovittaessa. Silti palkka ja työehdot pitää olla paperilla sopimuksen muodossa.

        Nämä sopimukset kuuluisi lähettää myös Vastuu Grouppiin ja niitä pitäisi valvoa.
        Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista.

        Nykyisin useat kuljettajat ajavat 7 päivää viikossa. Minne näistä voi ilmoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuota pelkkää provisiopalkkaa sovelleta muissakin julkisissa hankinnoissa?

        Millä muilla aloilla jätetään palkat sopimuksien mukaisesti maksamatta?

        Nuo pyhäkorvaukset ja ylityöt määrää laki, provisio voi toimia ainoastaan arkipäivän aikana sovittaessa. Silti palkka ja työehdot pitää olla paperilla sopimuksen muodossa.

        Nämä sopimukset kuuluisi lähettää myös Vastuu Grouppiin ja niitä pitäisi valvoa.
        Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista.

        Nykyisin useat kuljettajat ajavat 7 päivää viikossa. Minne näistä voi ilmoittaa?

        "Myös välitysyhtiön kuuluisi valvoa kuljettajien työaikalain noudattamista." Varmasti valvoisi, jos niillä olisi yksikin kuljettaja työsuhteessa mutta, kun välitysyhtiöt eivät taida omistaa yhtään taksia tässä maassa, joten ne eivät maksa yhdellekään kuljettajalle palkkaa.


    • Anonyymi

      Meillä maksetaan joka päivä. 100% korotettu palkka.
      Eli yhteensä 36% verottomasti kassasta.
      Arkisin arkilisä ja pyhäisin pyhälisä. Perus prosentti on 18.

      • Anonyymi

        Ei kukaan lähde noilla ehdoilla ajamaan!


      • Anonyymi

        Hienoa, että olet taas löytänyt liimaa haisteltavaksi.


    • Anonyymi

      Keikkaa pukkaa!!

    • Anonyymi

      Vastuu grouppi on pelkkä rahastusfirma.
      Sapettaa tämmöset saatanan vedätykset.
      Tarvittavat tiedot saa muualtakin ja ehkä ne on oikeinkin !

      • Anonyymi

        Sama fiilis, pelkkää rahastusta koko firma. Ymmärtäisin jos saisin edes oikeaa palvelua ja tekisivät valvontaa, mutta valvonta on viranomaisten tehtävä. Vastuuttomuus ryhmä ottaa ensin firman tiedot ja haluaa kasan valtakirjoja "automatisointiin" sitten myyvät "samat" tiedot takaisin mutta väärällä tulkinnalla. Vastuutonta touhua ja saan samat tiedot muualta helpommin ja varmasti oikein.


      • Anonyymi

        Vastuu Group ei tarkasta yrityksiä kuin kerran. Firma voi olla heidän hyväksymä ka luotot ja maksut ovat kaikki pystyssä. Ne olivat silloin kunnossa, kun siihen liityttiin. Sama kuin Kelan sopimuksissa. Kukaan ei tarkasta mitään aloituksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Joo vähän sama kun tämä kela koulutus ja sote nyt pitää käydä tarkoitettu kai alun perin kamelikuskeille, mutta eihän sitä pelkästään voi niihin soveltaa niin nyt pitää kaikkien käydä.

    • Anonyymi

      Jokainen yhteiskuntakyyti tekee vain enemmän tappiota autoilijoille. Välistävetäijien voittoprosentit 10-25%

    • Anonyymi

      Miten Suomen Taksiliitto suhtautuu suomen lakiin?
      Ei tarvitse noudattaa ilmeisesti

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe