Media on tuonut lähelle elämäntyylin, joka suosii oman mielen, mielihalujen mukaan elämistä. Jos omatunto kuitenkin jo asiaa pohtii, onko joku oikein, niin sana tai teko kannattaa jättää tekemättä. Tai tietää, että rikkoo itseään tai toisia ihmisiä. Seksi on yksi asia, mitä mainostetaan kumppanin valinnassa tärkeänä asiana, mutta loppujen lopuksi se liittyy lisääntymisviettiin ja on parasta vain jo todetun turvallisen kumppanin kanssa. Kun harrastaa seksiä, niin siihen voi tulla addktio,riippuvuus, jonka jälkeen tulee tyhjyyden tunne. Salasuhteita, avioeroja, uudelleen naimisiinmenoja on julkkisten elämät pullollaan. Itse en näe sellaisessa, kuluttavassa elämässä järkeä. Lapset saavan kuvan elämästä, jossa eletään, satutetaan muita oman mielen mukaan. Aikuiset, jotka ovat itse rikkoutuneet, rikkoneet eivät neuvo lapsiaan parempaan, kuka häpeän kuka minkäkin vuoksi. Tämä on sitä synninkierrettä sukupolvesta toiseen, jonka katkaisemisessa Jeesus Kristus auttaa. Luonnon, mielihalujen mukaan eläminen rikkoo myös yhteiskuntaa, ja siksi ihmetellyt, miksi sitä niin mediassa suositaan.
Luonnollinen ei ole aina hyväksi
3
221
Vastaukset
- Anonyymi
Sinnin käsite on hukassa monissa kirkoissakin ja tässä seliltysta asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=WLcW9fyi3bA
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17696412M
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Näkemys riippuu täysin siitä, millainen ihmiskäsitys ja jumalakäsitys henkilöllä on.
En itse ole kristitty. En kuulu mihinkään uskontoon mutta uskon jumalaan. En usko perisyntiin enkä siihen, että ihmisen erehtyväinen luonne olisi paha asia. Uskon siihen, että jokainen meistä on sisimmässään jumalan rakas lapsi, jumalan kuva ja kaipaa yhteyttä jumalaan.
Uskon, että tämä kaipaus kohti jumalaa on kaikissa meissä. Että se on sielussamme riippumatta siitä, mihin synnymme ja mihin uskontoon kuulumme tai jätämme kuulumatta. Uskon, että yhteyden jumalaan voi saavuttaa hyvin luonnollisella tavalla vain elämällä sitä elämää, jossa nyt elää, ja meditoimalla säännöllisesti.
En siis usko, että ihminen on perimmäiseltä luonnoltaan paha. Seksi on minulle positiivinen asia, ensisijaisesti kaunis henkinen mutta myös emotionaalinen ja fyysinen kokemus, jonka kautta voin tuntea yhteyden jumalaan, minulle rakkaaseen ihmiseen sekä omaan sieluuni.
Jotkut hyödyntävät seksiä myös sen biologisen puolen vuoksi ja lisääntyvät sen avulla. Se on kaunista.
Muiden ihmisten loukkaaminen ei mitenkään oletusarvoisesti liity seksiin eikä fyysiseen nautintoon. Piittaamattomuus muiden hyvinvoinnista tai tunteista on väärin, mutta ei se ole seksin syy. Pidän seksiä luonnollisena osana ihmiselämää, samalla tavalla kuin pidän rakkautta ja huolenpitoa.
Sen vuoksi olen eri mieltä kanssasi. Luonnolliset asiat vievät meitä kohti jumalaa. Siihen ei tarvita uskontoja. Siihen tarvitaan vain halu löytää rakkaus itsestään ja osoittaa sitä muille. Yhteiskunta pysyy kasassa, kun välitämme itsestämme ja toisistamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346