Työttömyyraha tuli

Anonyymi-ap

577 euroa jee. No siitä meni laskuihin heti vuokraan 100, nettiin 35, läppärin osamaksuun 40, kalastuslupaan 47, sähköön 21 ja veljelle 30 euroa. 300 euroa jäi ruokarahaa. Yritän selvitä tammikuun ja helmikuun alun 200 eurolla ruuan osalta.

77

714

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On viisasta asettaa tuon kaltaisia tavoitteita. Jos vielä pystyy alittamaan
      oletetut menot, niin sehän tarkoittaa sitä, että jää jopa säästöön rahaa.
      Sitä on helppo sitten käyttää, jos tulee todella tukala tilanne .
      Minäkin olen kerännyt jemmarahaa jo vuosia ja sieltä on helppo napsaista
      kun tulee todellinen tarve eli vaikkapa rahoitetaan kesälomareissua.

      • Anonyymi

        Niinpä.
        Itsekin asetan aina tietyn ajanjakson ajaksi tietyn maksimibudjetin, mitä käytän rahaa. Ja se on tosiaan maksimi ja tavoitteena on pitää ko ajanjakson menot sen alla ja ylijäävä osa menee säästöön.
        Aikas hyvin on toiminut ja säästöönkin on kertynyt ihan ok summa jo nyt. Ei tolkuttomia määriä tietty, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi

        577€ ja säästöön. Juu, onnistuu varmasti, jos lakkaa syömästä vai ajattelitko, että syö kaurapuuroa seuraavaan "tiliin", sitten makaroonia, sitten jauhovelliä jne?


    • Anonyymi

      Älytöntä että Valtion pitää maksaa köyhien kulut. Sähkölaitoksillekkin vain velvoite että toimeentulotuen asiakkaille pakko antaa ilmaiseksi jos suomessa haluaa sähköä asiakkaille myydä. Tuossa siis yritys joka ei suostu ehtoihin menettää oikeuden ja on ulkona suomalaisten maksavien asiakkaiden "rahastamisesta" .

      Yritysten etu olsi palkata viimeinenkin paska töihin muutoin joutusivat niille palvelut/tuotteet ilmaiseksi antamaan,

      • Anonyymi

        Onko sinusta varattomien henkilöinen auttaminen kauheeta??? Miksi, kai siihen joku syy on?

        Mihin nämä yhteiskunnan varat sitten laitetaan jos ei siihen mihin ne on tarkoitettu? Sinullekko?
        Kateellisena sinä voit myös ryhtyä köyhäksi.

        Oletko sinä snaonut kaikki kelan etuudet irti? Veikkaan että et ole, akiikki saat mitä olet hakenut ja et taatusti ole jättänyt niitä hakematta. Aloitappa siitä että irtisanot kaikki kelan ym etuudet.

        Minä niin toivon että jonain päivänä sinä asut kadulla ja itket kun ei ole rahaa.


      • Anonyymi

        Hyväksytkö maahanmuuton kulut ja Eu:n sosiaaliset avustukset joita veronmaksajiemme varoin tehdään?

        https://www.suomenuutiset.fi/suomalaiset-rahoittavat-italian-lapsitalkoot-ja-espanjan-lyhennetyn-tyoviikon-koponen-miksi-hallitus-tekee-taman-meille/

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005634286.html

        Tai yritystuet tai maataloustuet ,jotka ovat tulonsiirtoja samoin kuin viimesijainen sosiaaliturva . Mutta toisin kuin maatalous yrittäjille tai ylipäätänsä yrittäjillä ,ei viimesijaisen toimeentulon saajalla ole muita tuloja.

        Kysyn siis mikä tuki noita on tärkeämpi kuin tuo viimesijainen tuki vai pitäisikö kakki niitä lakkauttaa vai vain tuo viimesijainenko?


      • Anonyymi

        Luovaa ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta varattomien henkilöinen auttaminen kauheeta??? Miksi, kai siihen joku syy on?

        Mihin nämä yhteiskunnan varat sitten laitetaan jos ei siihen mihin ne on tarkoitettu? Sinullekko?
        Kateellisena sinä voit myös ryhtyä köyhäksi.

        Oletko sinä snaonut kaikki kelan etuudet irti? Veikkaan että et ole, akiikki saat mitä olet hakenut ja et taatusti ole jättänyt niitä hakematta. Aloitappa siitä että irtisanot kaikki kelan ym etuudet.

        Minä niin toivon että jonain päivänä sinä asut kadulla ja itket kun ei ole rahaa.

        Tämän yhteiskunnan varat laitetaan maailmalle ja tänne haalittaville loisille. Suomi = koko maailman sossu ja sana on kiirinnyt ympäri maapallon -syvimpään viidakkoon asti.


    • Anonyymi

      "300 euroa jäi ruokarahaa."

      Ruokaahan jaetaan ilmaiseksi? Miksi tuhlata rahaa ruokaan?

      • Anonyymi

        Kymppi päivässä,varmasti riittää. Halvalla asuu aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppi päivässä,varmasti riittää. Halvalla asuu aloittaja.

        Niin, missä noin halvalla asuu? Taitaa asua vanhempien luona nimellisvuokralla .Tuo kattaa juur ja juur veden ja sähkö kulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, missä noin halvalla asuu? Taitaa asua vanhempien luona nimellisvuokralla .Tuo kattaa juur ja juur veden ja sähkö kulutuksen.

        Minä tulkitsin niin, että päivärahasta meni satanen vuokraan, josta loput katetaan asumistuella.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tulkitsin niin, että päivärahasta meni satanen vuokraan, josta loput katetaan asumistuella.

        Pitkäaikatyötön

        Näin se on mullakin.


      • Anonyymi

        Köyhät menee leipäjonoo, mulla on varaa ostaa kaupastakin. Eilenkin meni 135€ eikä tunnu missää.


    • Anonyymi

      Luulis riittävän ruokaan.

    • Anonyymi

      Kallis netti! Kilpailuta se niin säästät vuodessa pari sataa.

    • Anonyymi

      Keva lähetti ilouutisen. Eläke nousee pitkälti toista sataa,, eli käteenkin jää
      120 € enemmän ihan joka kuukausi vaikka verottaja repii 25,5 % .
      Vaikka maksaa vielä asunnon kulut sekä laskut, niin jää elämiseenkin
      jonkin verran rahaa näppiin. Kyllä näistä sähköistäkin selvitään.

      • Anonyymi

        Me miehen kanssa saadaan lisää yhteesn 3 500 e kk. Ilon päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me miehen kanssa saadaan lisää yhteesn 3 500 e kk. Ilon päivä.

        Mut me saadaan se joka kuukausi eli se 3500 käteen kun brutto on n. 5000 €.


      • Anonyymi

        Ainakin talveksi kannattaa kääntää jääkaappi pois päältä ja pitää ruoat eteisessä tai parvekkeella tai ikkunan välissä, niin säästää suuren osan sähkölaskustaan. Vanhan kaappipakastimen tilalle kannattaa hankkia halpa uusi arkkupakastin; maksaa itsensä takaisin pian.


    • Anonyymi

      mulla on 3000e säästettynä tukirahoista, ei hätäpäivää!
      en juo.polta,pelaile uhkapelejä ja autoile.

      • Anonyymi

        Minä ainakin juon ja nuuskaan. Lisäksi pelaan uhkapelejä. Muuten elämä ei olisi pidempi, mutta tuntuisi tosi pitkältä ja tylsältä.

        >simiti<


    • Anonyymi

      nyt sitten vaan kalasteleen, kun lupakin maksettu.
      kala on terveellistä.

      • Anonyymi

        Kalaan menen kunhan meri sulaa. Meen siikaa onkii kunhan vaan jäät sulaa rannalta sen verran. Nyt on satanut vettä koko päivän ja sataa viissiin loppuviikon. En viitis sateessa mennä kuitenkaan koska fillarilla pitäisi polkee 10 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalaan menen kunhan meri sulaa. Meen siikaa onkii kunhan vaan jäät sulaa rannalta sen verran. Nyt on satanut vettä koko päivän ja sataa viissiin loppuviikon. En viitis sateessa mennä kuitenkaan koska fillarilla pitäisi polkee 10 km.

        Täytyykö merellä olla kalastuslupa? Kuka sen perii?


    • Anonyymi

      Älä ole niin varma tuosta kalan terveellisyydestä kun ympäristöpaskoja niin paljon, kaloilta puuttuu silmiä.Merethän ne on suurimpia kaatopaikkoja.Kaupasta pystyy ostaan sillipurkin jo sikseen tulee ja muikkua,silakkaa ja paistaa pannulla. Juu menkää vaan käkkiin lumipyryssä jäälle. Apinat ensin kalastaa ja hyödyn kumoaa sillä kun ostaa kaljaa.

      • Anonyymi

        Kyllä meressä hyvää kalaa on ja ahvenet maistuu kyllä. Haukeekin tulee ja siikaa jonkin verran mutta sitä pitää onkia rannalta tai verkoilla. Eipä kukaan ole valittanut että olis huonoa kalaa. Itsekkin syön paljon kalaa ja ihan terveenä tässä olen.


      • Anonyymi

        Älä maalaile piruja seinälle. Joskus 60 vuotta sitten aina syötettiin lapsille matikan
        maksat, kun ne olivat suurta herkkua. Vast myöhemmin kerrottiin että juuri sinne
        maksaan kertyi vesistöistä se elohopea. Enpä ole kuitenkaan säteillyt tai oireillut.
        Olisi paljon huolestuneempi niistä nuorista, jotka mässää burgereita kitaansa.


    • Anonyymi

      Helmikuussa pitää maksaa venepaikka 235 euroa. Huh huh aika kallis. Kalaa pitää sitten tulla kesällä ahvenia että saan venepaikka rahat takaisin. Onhan sitä tullutkin monta kesää jo. Nyt pitää tämä kuukausi elää hissukseen kuitenkin 200 eurolla pitää pärjätä.

      • Anonyymi

        Venepaikassa on huono hyötysuhde. Autopaikka on vain 180 €/vuosi ja saa sähkötkin.


      • Anonyymi

        Onko tuossa sitten järkeä niin ei ole kun maksat kalastusluvan plus venepaikan niin 300eur vuosi. Tuolla rahalla ostat muikkua tai silakkaa vuositasolla 50kg kun kilohinta 6eur kilo. Tai sillipurkin sillon tällön.Järkeä saa käyttää mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuossa sitten järkeä niin ei ole kun maksat kalastusluvan plus venepaikan niin 300eur vuosi. Tuolla rahalla ostat muikkua tai silakkaa vuositasolla 50kg kun kilohinta 6eur kilo. Tai sillipurkin sillon tällön.Järkeä saa käyttää mitä tekee.

        No on siinä se järki että saa veneen laituriin ja pääsee helposti kalaan lähtemään. Kalaa pitää tietenkin saada niin voin myydä sitä sitten. Ahven filettä myyn kesästä syksyyn. 300 euroa on noin 17 kg ahvenfilettä. Kyllä hyvänä päivänä saa aamuisin 10 kg ahvenia josta tulee perattua ahvenfilettä 3 kg. Tietenkin aikaa siihen menee ja vaivaa mutta en jaksa kotonakaan istuskella. Kalastus on harrastus että tekisin sitä muutenkin.


    • Anonyymi

      Hei hae ihmeessä kjelasta apua, ja tt tukea saat aivan varmasti. Jos on lapsia saat kaikkiin tukiin lapsikorotuksenkin. Saat asunnon lapsiperheelle sopvian, vaatteita, huonekaluja... saat ihan mitä vaan pyydät...urheiluvälineitä ja ruokaa srk tai leipäjakelusta... mars vaan hakemaan, kyllä saat mitä vaan pyydät.

      Pakolaisetkin saa, paitsi vielä enempi kuin oma kansa. Meiän kaupungissa tyhjennettiin vanhainkoti, ja vanhukset heitettiin minne sattuu toisiin kalliimpiin hoitolaitoksiin, ja vanhainkoti annettiin pakolaisille käyttööön kokonaan, siellä oli lähes saa huonetta... joten heidän kelpaa nyt asua kun vanhukset on kurjudessa.

    • Anonyymi

      Työeläke nousi roimasti. Jihaa !

      • Anonyymi

        Höpö höpö! Tavallisella duunrilla muutama euro, korkeintaan 15 e, joka sekinmenee takasin veroina ja korotuksina. Käteen jää vähemmän kuin ennen korotusta. Varakkaat eläkeläiset kyllä rikastu, ei muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö! Tavallisella duunrilla muutama euro, korkeintaan 15 e, joka sekinmenee takasin veroina ja korotuksina. Käteen jää vähemmän kuin ennen korotusta. Varakkaat eläkeläiset kyllä rikastu, ei muut.

        Kyllä se Kevan papereissa lukee että reilut 160 € tuli lisää eläkkeeseen eli se 120 €
        tulee käteen lisää. Se tarkoittaa vuodessa 1440 € näppiin lisää.
        Mihin niiden kanssa oikein joutuu kun jemmarahaa tulee ihan röykkiöttäin.
        Taustalla on kuitenkin kohtuulliset 40 vuotta ihan vaan suoritusportaan työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Kevan papereissa lukee että reilut 160 € tuli lisää eläkkeeseen eli se 120 €
        tulee käteen lisää. Se tarkoittaa vuodessa 1440 € näppiin lisää.
        Mihin niiden kanssa oikein joutuu kun jemmarahaa tulee ihan röykkiöttäin.
        Taustalla on kuitenkin kohtuulliset 40 vuotta ihan vaan suoritusportaan työtä.

        Minusta on hyvä että eläkettä ei saa yhteensä kuin 1300 e, sillon ei mene yhtään veroa!! Saa kaikki kelan etuudet ja tuet, kun tulo on käyhyysrajalla.

        Mulle tuo on sopiva summa, kun tt tuki maksaaa asumiset ym laskut. En varmasti kuluttaisikaan kuukaudessa tonnia koskaan, se on hirmu summa. Olen aina ollut nuuka, ja osaan rahan käytön, en tuhlaa koskaan.

        Minulle sopiva summa 1294 e kk ja lout kelasta.


    • Anonyymi

      Olisit mennyt töihin etkä vain maannut sängyssä. Kotona.

      • Anonyymi

        Sen verran on eroja, että tukiloinen sai lisää 37 €, mutta eläke nousi 137 € mullakin.
        Sähkölaskun saa maksettua ihan helposti eikä kohonnut vastikekaan haittaa.


      • Anonyymi

        Haittaaks se jos mä istun nojatuolissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaaks se jos mä istun nojatuolissa?

        No totta hitossa se haittaa. Vässyköitten kuuluu maata kulahtaneella sohvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No totta hitossa se haittaa. Vässyköitten kuuluu maata kulahtaneella sohvalla.

        Ei kai? Mulla on kaksi isoa kirkkaanpunaista himmeää norjatuolia, aika isot. Niissä mä istun. Sohvaa ei ole kun on nää isto norjatuolit. Pitääkö ne nyt myydä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai? Mulla on kaksi isoa kirkkaanpunaista himmeää norjatuolia, aika isot. Niissä mä istun. Sohvaa ei ole kun on nää isto norjatuolit. Pitääkö ne nyt myydä???

        Ei pidä ruveta kädettömäksi. Laita vaan ne tuolit (norjatuolit?) istuiosat vastakkain
        niin syntyy oivallinen makuukaukalo, missä voi olla ainakin kippurassa.


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä saat menemään ruokaan muka 300€!!! Ruokaa saa ilmaiseksi jakeluista ja kaupoistakin päiväysvanhaa. Ja ei ruoka yhdelle ostaenkaan maksa mahdottomia, 300€ riittää vuoden safkoihin yhdelle, jos ei herkkuja ostele.

      Kyllä tosi vähällä rahalla pärjää ja voi viettää ihmisarvoista elämää! Minäkin kalastan ja pakastimessa on kalaa vielä runsaasti.

      • Anonyymi

        Minulle taas on kertynyt kotiin konjakkia. Sopisiko se naukkailtavaksi kalan
        kanssa vai pitäisikö kuitenkin hankkia sitä valkoviiniä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle taas on kertynyt kotiin konjakkia. Sopisiko se naukkailtavaksi kalan
        kanssa vai pitäisikö kuitenkin hankkia sitä valkoviiniä?

        Minäkin tilasin verkkokaupasta viiniä, maksoi 3 litraa alle 5€, on meillä konjakkia myös tuolla, mutta ei ole nyt tullut avattua edes pulloa.
        Kalan kanssa valkoviiniä voi köyhäkin juoda, kun ei maksa mahdottomia verkkokaupasta ostettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin verkkokaupasta viiniä, maksoi 3 litraa alle 5€, on meillä konjakkia myös tuolla, mutta ei ole nyt tullut avattua edes pulloa.
        Kalan kanssa valkoviiniä voi köyhäkin juoda, kun ei maksa mahdottomia verkkokaupasta ostettuna.

        Ihmettelen, että mikä saa köyhät kantamaan kaupasta kalliisti olutta, kun verkkokaupassa 24 pack maksaa 6,95€!


    • Anonyymi

      Kalastusluvalla saa kalastaa vaikka joka päivä.Jos tietää hyvän kalapaikan niin kalaa saa kymmeniä kiloja kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Siitähän tulee jo kamala määrä ruotoja kurkkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän tulee jo kamala määrä ruotoja kurkkuun.

        Kalat on helppo fileerata, ei ole ruotoja sen jälkeen. Minä ainakin fileeraan kalat heti valmiiksi ja pakastan ne. Tänä vuonna minun ei tarvitse maksaa edes kalastonhoitomaksua, kun täytän keväällä 65 vuotta. Riittää, kun maksan vain osakaskunnalle katiskoista luvat, maksaa muutaman euron.


      • Anonyymi

        Siis kymmeniä kiloja kuukaudessa kalaa... Minulla on ollut kerralla jo katiskoissa kalaa 15kg, kuukaudessa kertyy kalaa melkoisesti ja voi tehdä jotain järkevää työtä sillä aikaa, kun katiskat on vesistössä pyynnössä.
        Nytkin on mahdollista viedä katiskat jäältä vesistöön, tosin lämpimät kelit teki jäät heikoiksi...

        Ja jos ruotoja joku pelkää, ne lähtee fileeraamalla, ei ole ruotoja!


    • Anonyymi

      Jätä kalastuslupa ostamatta ja veljelle lainaamatta sekä ostat olutta lopuilla rahoilla.

    • Anonyymi

      Niimpä ostaa olutta ja sillon tällön sillipurkki sitten paistaa pannulla vaikka muikkuja. Kauheesti kuulemma sitä ahvenaa tulee mukamas kesällä ja joku maksaa älytöntä hintaa fileestä höpö höpö kunhan itselle edes saisi ruokakalat.

      • Anonyymi

        Joo ihan hippa-heikki tuo ahvenen kalastaja täällä, eno ostaa säälistä ne kalat ja muutenkin elättää tätä luuseria.
        Minäkin kalastelen, mutta ihan itselle ruokakalat ja hieman naapurille. Eikä siihen mitään kalliita veneitä tarvita, kun rannalta kalastelee, katiskoita vaan pitkällä riu'ulla veteen työreissuilla. Ei tarvii koko päivää käkkiä niiden kalojen kanssa, menee muutama minuutti, kun poikkean katiskoilla ja kotona fileeraan kalat pakastimeen.
        En ala laskemaan niitä kaloja millään kaupan kalatiskin hinnoilla, kun en niitä sieltä kuitenkaan osta sillä hintaa, eikä kukaan minulta osta edes säälistä niillä hinnoilla. Kalaa kuitenkin tulee omaan ruokakuntaan ihan riittävästi parilla katiskalla, joskus on ollut kolme katiskaa pyynnössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ihan hippa-heikki tuo ahvenen kalastaja täällä, eno ostaa säälistä ne kalat ja muutenkin elättää tätä luuseria.
        Minäkin kalastelen, mutta ihan itselle ruokakalat ja hieman naapurille. Eikä siihen mitään kalliita veneitä tarvita, kun rannalta kalastelee, katiskoita vaan pitkällä riu'ulla veteen työreissuilla. Ei tarvii koko päivää käkkiä niiden kalojen kanssa, menee muutama minuutti, kun poikkean katiskoilla ja kotona fileeraan kalat pakastimeen.
        En ala laskemaan niitä kaloja millään kaupan kalatiskin hinnoilla, kun en niitä sieltä kuitenkaan osta sillä hintaa, eikä kukaan minulta osta edes säälistä niillä hinnoilla. Kalaa kuitenkin tulee omaan ruokakuntaan ihan riittävästi parilla katiskalla, joskus on ollut kolme katiskaa pyynnössä.

        Noin se pitääkin mennä kalastaminen että itselle ruokakalat eikä niinkuin tämä yks ja sama joka hokee ahvenaa ja myy enolle kalliilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ihan hippa-heikki tuo ahvenen kalastaja täällä, eno ostaa säälistä ne kalat ja muutenkin elättää tätä luuseria.
        Minäkin kalastelen, mutta ihan itselle ruokakalat ja hieman naapurille. Eikä siihen mitään kalliita veneitä tarvita, kun rannalta kalastelee, katiskoita vaan pitkällä riu'ulla veteen työreissuilla. Ei tarvii koko päivää käkkiä niiden kalojen kanssa, menee muutama minuutti, kun poikkean katiskoilla ja kotona fileeraan kalat pakastimeen.
        En ala laskemaan niitä kaloja millään kaupan kalatiskin hinnoilla, kun en niitä sieltä kuitenkaan osta sillä hintaa, eikä kukaan minulta osta edes säälistä niillä hinnoilla. Kalaa kuitenkin tulee omaan ruokakuntaan ihan riittävästi parilla katiskalla, joskus on ollut kolme katiskaa pyynnössä.

        Joo ihme hyypiö on niiden ahvenien kanssa. Ei vissiin kykene oikeisiin töihin ja eno elättää säälistä. Onhan näitä tälläisiä joita sukulaiset hyysii.


    • Anonyymi

      Tuo currytonnikala on edelleen maukasta ja sopii moniin ruokiin.

      • Anonyymi

        Paljon kilohinta?


      • Anonyymi

        Kallista on tonnikala, kova kilohinta!
        Samalla rahalla saa vaikka broileria melkoisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kilohinta?

        Harva herkuttelija sitä kiloa syö kiduksiinsa.


    • Anonyymi

      Kalastuslupa kannattaa ostaa jos kalastaa. Viime kesänä tultiin kysymään kalastuslupaa ja onneksi minulla oli se. Minä ainakin myyn myös kalaa jos saan paljon. Itse syön myös.

    • Anonyymi

      Minun pitää pärjätä 90 eurolla 2.5 viikkoa. Ei ole ruoka halpaa tosiaan. Sitten kun laskuja tulee kerralla monta niin rahat vähenee aika äkkiä.

    • Anonyymi

      Kallis netti sulla... 35€

      • Anonyymi

        Onneksi köyhälle riittää puhelinyhteys, mikä on vain 17,90 €/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi köyhälle riittää puhelinyhteys, mikä on vain 17,90 €/kk.

        Itsellä netti 9,90€/kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi köyhälle riittää puhelinyhteys, mikä on vain 17,90 €/kk.

        Dna 12,90€/kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dna 12,90€/kk

        OLihan mullakin se halpa 9,90 €/kk Dna, mutta kun siinä oli saldoraja, mistä
        tuli useanna kuukautena huomautuksia, niin otin vähän arvokkaamman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLihan mullakin se halpa 9,90 €/kk Dna, mutta kun siinä oli saldoraja, mistä
        tuli useanna kuukautena huomautuksia, niin otin vähän arvokkaamman.

        Kaikkien liittymien hinnat ovat nousseet viime vuosina. Halvin taitaa olla tällä hetkelle joku suurelle yleisölle tuntemattomampi Moi tjsp., joka tarjoaa liittymää 9,99€:lla.


    • Anonyymi

      Minulla on työttömyysrahasta jäljellä 136 euroa. Se pitää riittää 8.2 saakka.

    • Anonyymi

      Elikä noin 8 eur per päivä niin kyllä tuolla ruokia ainakin ostaa. Itsellä melkein samat budjetit ja seurv rahapäivä 3.2. Mitään kaljoja nyt itse ainakaan osta. Jännä homma jos oikeen persaukinen niin jos jostain saakin 20eur niin sillä ostaa vaikka mitä.

      • Anonyymi

        Peruselintarvikkeet ovat suorastaan halpoja; perunat, porkkanat kaalit, omenat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruselintarvikkeet ovat suorastaan halpoja; perunat, porkkanat kaalit, omenat.

        Proteiinit puuttuu sinun peruselintarvikkeista ja se ei ole fyysisen hyvinvoinnin kannalta hyvä juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiinit puuttuu sinun peruselintarvikkeista ja se ei ole fyysisen hyvinvoinnin kannalta hyvä juttu.

        No enhän minä kaikkia ostoksia viitsinyt luetella, peruselintarvikkeet vain.
        Tänäänkin söin kana-jauheliha-vihannes salaattia ja pari kananmunaa, niin
        eiköhän siitä jo löytyne muutama proteiinihiutalekin.


    • Anonyymi

      Itse koittanut tai koitan että eri päiville suunnitella mitä syö niin ei tarvi arpoa. Eikä ihmisen mahdottomia määriä edes tarvi syödäkkään jos ei kulutusta mutta joku 2 metrinen äijä tarvii kylläkin enemmän ravintoa kun 50kg neitonen.

      • Anonyymi

        Aivan sen 50 kiloisen neitosen voi työstää jo alkupaloiksi ja sitten vasta
        rynnätä varsinaisen ruoan kimppuun.


    • Anonyymi

      Syön 3-4 palaa leipää päivässä. Päälle kananmunaa, maksamakkaraa tai lauantai makkaraa. Pitäisi tämä viikko pärjätä leivällä. Rahaa ruokaan on 77 euroa 2 viikoksi. Käyn kyllä siikaa onkimassa. Jos saan siikaa niin syön myös sitä.

      • Anonyymi

        Kokeile välillä myös Krakovan makkaraa juuston kanssa paahtoleivän päällä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe