Jumalan voima on ristin sanassa.

Anonyymi-ap

Jumala tekee tuon armonsa sanan kautta meidät voimallisiksi olemaan hänen todistajinaan maailmassa. Siispä ollaksemme mahdollisimman tehokkaita todistajia, meidän on yhä syvemmin ymmärrettävä Jumalan armoa Kristuksessa. En puhu järjellisestä ymmärryksestä vaan sydämellä ymmärtämisestä. Koska vain sydämen ymmärryksellä me voimme julistaa Kristusta ristiinnaulittuna rakkaudessa. Eikä Kristuksen julistaminen ole sitä että me pidämme meteliä. Joskus hiljaisuus puhuu enemmän hänestä kuin tuhat sanaa. Oikea-aikainen hiljaisuus voi tuoda yhtälailla ilmi Kristusta kuin oikea-aikaiset sanat. Me etsimme niitä sieluja, joissa on edeltäpantu toivo Kristukseen. Joiden sydän jo odottaa sanan kuulemista. Meidän vanhurskautemme on Jeesus ristiinnaulittuna. Mitä siihen lisätään, on roskaa. Kerskauksemme on vain Herrassa. Ja elämämme on hän ylösnousseena ja hänen Henkensä meissä kirkkauden toivona. Itselleni rakas sielu on juuri tullut pelastuneeksi. Älkää luovuttako kenenkään kohdalla. Kunnia Jumalalle, Jeesuksen, meidän Herramme, nimessä.

17

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä löytää ne joille todistaa? Jokainen meistä on osa erilaisia yhteisöjä ja elämissämme on enemmän tai vähemmän ihmisiä. Eikä todistaminen ole mitään kertaluontoista jonka jälkeen välit poikki. Se on joskus vuosien mittainen teko, jonka Jumala ja Jeesus meissä vaikuttaa. Eikä se ole evankeliumin tuputtamista. Kristuksen hyvyys meissä loistaa pahan maailman keskellä valoaan kun vain pysymme armossa emmekä nojaa mihinkään omaan vanhurskauteen vaan Herraan kuka antoi itsensä alttiiksi meidän puolestamme. Maailmassa ne jotka Kristukseen mielistyvät ja siten myös häneen uskovat ja pelastuvat, näkevät Kristuksen meissä tekojemme ja sanojemme kautta, sanoista varsinkin niissä joissa Jumalan viisaus tulee ilmeiseksi.

      Jos olette yksinäisiä ja arkoja, niin netissä voitte toimia todistajina. Emme me ole Kristustakaan kasvotusten nähneet mutta hänen sanojensa kautta, jotka on kirjoihin kirjoitettu, on säilynyt se pelastussanoma joka on meidänkin pelastukseksemme koitunut. Kaikilla on omanlaisensa todistus annettavana Jumalan armosta. Älkää vähätelkö päällepäin heikkoja. Paavalikin oli heikko läsnäollessaan.

    • Anonyymi

      Miksi jankkaatte rististä? Se on tyhjä. Jeesus ei ole enää ristillä. Se oli vain väline millä hän kuoli ja sovitti synnit. Miksi olette jääneet siihen ristiin jumiin, ettekä puhu ylönousseesta eli siitä ristin voittaneesta Jeesuksesta. Tarkoitat vissiin jotain syvällisempää ristiä? Olisi hyvä jos tämä termi avattaisiin kunnolla, en ymmärtänyt sanaakaan tuosta kirjoituksestasi.

      • Anonyymi

        Uskotko että Jeesus on Jumala? Uskotko että pelastut omilla teoillasi vai Kristuksen teoilla? Kanssasi on turha jankata enempää jos et ole pelastettu. Kun käyt tuolla tavalla tuomitsemaan en yhtään ihmettelisi vaikka sinun uskosi olisi omissa teoissasi tai opettajiesi teoissa ja puheissa. Ristin sana on sana Jeesuksessa olevasta syntien anteeksiantamuksesta, uskon kautta hänen vereensä. Ei tämä vaikeaa ole. Lue välistä Paavalin kirjeitä niin avautuu nämä asiat. Älä sano että lopetat lukemisen apostolien tekoihin? Siinä on keskiössä vielä Israel. Roomalaiskirjeestä - Filemoniin on pakanakansoille suoraan suunnatut Jumalan Sanat. Jeesus itse sanoi että hänet lähettiin Israelin kadonneita lampaita etsimään. Olet lain alla jos Matteus - Johannes ovat ohjenuorasi. Paavali taas sanoo suoraan että hänet lähetettiin pakanain apostoliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko että Jeesus on Jumala? Uskotko että pelastut omilla teoillasi vai Kristuksen teoilla? Kanssasi on turha jankata enempää jos et ole pelastettu. Kun käyt tuolla tavalla tuomitsemaan en yhtään ihmettelisi vaikka sinun uskosi olisi omissa teoissasi tai opettajiesi teoissa ja puheissa. Ristin sana on sana Jeesuksessa olevasta syntien anteeksiantamuksesta, uskon kautta hänen vereensä. Ei tämä vaikeaa ole. Lue välistä Paavalin kirjeitä niin avautuu nämä asiat. Älä sano että lopetat lukemisen apostolien tekoihin? Siinä on keskiössä vielä Israel. Roomalaiskirjeestä - Filemoniin on pakanakansoille suoraan suunnatut Jumalan Sanat. Jeesus itse sanoi että hänet lähettiin Israelin kadonneita lampaita etsimään. Olet lain alla jos Matteus - Johannes ovat ohjenuorasi. Paavali taas sanoo suoraan että hänet lähetettiin pakanain apostoliksi.

        Juu sovitus tapahtui kyllä ristillä, mutta mieluummin saarnaisin ylösnousseesta Jeesuksesta kuin ristillä riippuvasta. Mutta se siis tarkoittaa sovitusta,ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sovitus tapahtui kyllä ristillä, mutta mieluummin saarnaisin ylösnousseesta Jeesuksesta kuin ristillä riippuvasta. Mutta se siis tarkoittaa sovitusta,ok.

        Galatalaiskirje 3:1
        "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?"

        Huomaatko? Galatalaiset olivat luopumassa vanhurskaudestaan joka on Herra Jeesus Kristus, ristiinnaulittuna meidän pahoista teoistamme. Muuta vanhurskautta meille ei ole tarjolla. Ylösnousemuksen takia ei pidä luopua vanhurskaudesta. Ylösnousemus on osa evankeliumia mutta ei koko evankeliumi.
        Jeesus ei koskaan lakkaa olemasta uhri meidän synneistämme. "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." Onko Jeesus ristiinnaulittu tänään? On. Onko Jeesus ylösnoussut tänään? On. Jeesus on iankaikkinen Henki.

        Kolossialaiskirje 2:9
        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti."

        Jumaluuden koko täyteys asuu Jeesuksessa. Ei 1/3 Jumalaa, ei 1/2 Jumalaa, vaan koko Jumala. Jeesus on yhtä iankaikkinen kuin Herra Jumala, koska hän on Herra ja hän asuu iankaikkisuudessa.

        Ja siksi koska meidän vanhurskautemme on Jeesus, meidän Herramme, ristiinnaulittuna, ei meillä ole mitään muuta mistä kerskata:

        2 Korinttolaiskirje 10:17
        "Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra."

        Galatalaiskirje 6:14
        "Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!"

        Siunattua päivää.


      • Jeesus ylös nousemuksellaan voitti kuoleman vallan, meidän synnit oli hänen päälllä että saisimme rauhan häen kanssa, näin ollen olemme vanhurskaita hänen ylös nousemuksensa vuoksi, jota uskomme häneen.


    • Anonyymi

      Saunatontun voima on löylykauhassa. Muuta ei tarvita.

    • Anonyymi

      eli paikallinen rikollinen tuomitaan ja te teette siitä sankarin 🤔

      • Anonyymi

        syytettynä ihmissyönnistä , hänen kulttinsa sellaista harjoitti ?


    • Anonyymi

      Niin paljon kun on kerrottu, väitelty ja herjalla todistettu kasteen armosta minkä saa kun lapsena oikein kastetaan ja siinä tulee Pyhä Hengen täyteys, niin sitten ryhdytään kaikkea siitä ja tästä selittämään. Aivan kuin sitä pyhää sakramenttia ei olisi olemassakaan eikä se vaikuttaisi mitään. Häpeällistä toimintaa, jota ei voi mitenkään puolustella.

    • Anonyymi

      Mikä on Jumalan tahto meihin nähden? Tätä olen itse pitkään pohtinut. Olen yrittänyt etsiä mitä Jumalan minulta tahtoo. Mihin hän tahtoo minua käyttää, että olisin hyödyksi. Mutta olen etsinyt väärästä paikasta. Jumalan tahto löytyy Raamatusta. Ei siitä kuka minä olen, missä olen, miltä minusta tuntuu tai mitä minä haluan, siis se ei löydy minun sydämestäni, ellen minä sitä Raamatusta opi ja elä sen mukaan.

      1 Tessalonikalaiskirje 4:3-6
      "Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet."

      1 Tessalonikalaiskirje 5:18
      "Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa."

      Roomalaiskirje 8:13
      "Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää."

      Efesolaiskirje 5:1-4
      "Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset, ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle 'suloiseksi tuoksusksi'. Mitään haureutta tai minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii - älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta."

      Näitä kohtia on lukuisia. Älkää etsikö Jumalan tahto itsestänne. Sieltä näiden pilkkaajien ajatukset kumpuavat, heidän pahasta sydämestään. Samasta sydämestä joka on ollut meilläkin.

    • Anonyymi

      Meidän pitäisi vain kiittää, kun toiset hurmoksessa molottaat, kaatuilevat ja ovat vieraan vallan asialla.

      Siinä kohden ei kyllä voi noudattaa sanaa, vaan pitää antaa omantunnon äänen puhua ja laittaa kaikki herjapaukut laulamaan hoosiannaa.

    • Viisaus hän suo sitä häneltä anoville, evankeljumin viemiseksi eteen päin.

      • Anonyymi

        Tämä on mielenkiintoista. Todelliset uskovat eivät pidä uskostaan meteliä, mutta sen sijaan ateistit ja uskovia pilkkaavat ihmiset tekevät sen, levittävät itse sanaa jumalasta tahtomattaan ja edes tiedostamatta sitä itse.
        Näin jumala käyttää heitä jotka häntä pilkkaavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on mielenkiintoista. Todelliset uskovat eivät pidä uskostaan meteliä, mutta sen sijaan ateistit ja uskovia pilkkaavat ihmiset tekevät sen, levittävät itse sanaa jumalasta tahtomattaan ja edes tiedostamatta sitä itse.
        Näin jumala käyttää heitä jotka häntä pilkkaavat.

        Todelleiset uskovat meissä näkyy Jeesusksen rakkaus elämässä, rukous ihmisen puolesta että pelastuisivat tästä maailmasta. Olemme kristuksen tuoksu uskoville ja tuoksu jotka menevät kadotukseen, eivä pidän sanastamme eivät miten elämme.


    • Anonyymi

      Hihhulit pääsevät taivaassa pappien ja munkkien kanssa saunaan usein.
      Siitä kannattaakin kilvoitella.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe