Onko iso ego hyödyksi vai haitaksi ateismissa?

Kristittyjen keskuudessa elää voimakkaana deluusio, jonka mukaan ihmisen pitäisi olla itsessään hyvin vaatimaton ja jopa epäkelpo, jotta olisi hyödyllinen Jumalan valtakunnan työssä ja arvokas Kristuksen Jeesuksen soturi taistelussa...

Jos joku on saanut hyvän koulutuksen ja menestynyt aina ja kaikkialla huomattavasti keskivertoa paremmin – ÄO:kin on yli 150 – niin onko väärin tuoda esille tätä omaa erinomaisuutta ja tarkastella muita vähän niin kuin ylhäältä alaspäin?

Tuleeko mieleesi yhtään palstan aktiivista kirjoittajaa, joka kerskaa jatkuvasti omalla tietomäärällään, oppineisuudellaan, älykkyydellään ja huumorintajullaan, samalla kun kyykyttää itseään huonompia ja vähemmän älykkäitä ihmisiä: vetää heitä alta kölin? 😘

Voisiko nimimerkki Moses_Zuckerkandl olla sellainen narsistinen psykopaatti ja patologinen valehtelija? 🥳

Jos hän on sellainen, niin ei voi tietenkään mielisairautensa vuoksi itse omaa tilaansa ja persoonaansa tunnistaa, minkä vuoksi pakenee totuutta ja kätkeytyy satojen eri sivupersoonien taakse, ja vetoaa itseään tunnetuimpiin auktoriteetteihin argumentoinnissa (vertaisarvioidut tieteelliset artikkelit ja Wikipedia lähteenä perusteluille).

Onneksi minulla ei ole tuollaisia fiksaatioita ja deluusioita kuin Moseksella on! 😗 Olen vain tällainen ihan tavallinen kouluja käymätön pistomies, mutta jos oikein arvaan, niin olen tienannut paljon enemmän vuosien varrella kuin tämä diletantti pilkunviilaaja ja koulupudokas, joka ei edes ylioppilaaksi päässyt? ☺️

6

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jos hän on sellainen, niin ei voi tietenkään mielisairautensa vuoksi itse omaa tilaansa ja persoonaansa tunnistaa..."

Jos olen tyhmä mielisairas, koulupudokas, armeijan käymätön, muljua ja bentsoja nappaileva ateistimulkku niin miksi minusta pitää tehdä kymmeniä aloituksia? 🤣🤣🤣

• Toki hulluus kiinnostaa meitä älykkäitä ja tervejärkisiä? 🥳

• imbecille kirjoitti:

Toki hulluus kiinnostaa meitä älykkäitä ja tervejärkisiä? 🥳

Minusta sinun tunteet menevät enemmänkin sinne peppukivun puolelle kuin kiinostukseen. Miten hullu voi aiheuttaa sinulle noin paljon peepukipua?

• Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

Minusta sinun tunteet menevät enemmänkin sinne peppukivun puolelle kuin kiinostukseen. Miten hullu voi aiheuttaa sinulle noin paljon peepukipua?

En ole peppukipeä. Olen vain ammatillisesti kiinnostunut kaltaisestasi törkyjen ulos suoltajasta. Olet hyvä esimerkki narsistisesta psykopaatista.

Silti, pidän sinua ystävänä tällä palstalla, koska olet älyltäsi vähän siinoa yläpuolella, mutta toki ihan helvetin paljon minun takana.

Ja onhan sinulla hyviä lähteitä, vaikka ne puoltaisivatkin deluusioitasi sen sijaan, että toisivat ilmi jotakin totuudellista ja realismia. Psykoottisen hullun oireet ovat muuten sinussa ilmeiset, mutta jos otat lääkkeesi aikanaan, niin se auttaa tässä asiassa. 🥹

Mitä estetiikkaan ja gourmet keittiöön tulee, niin sinulla on näillä aloilla paljon annettavaa. Siitä biologiasta en nyt pysty sanomaan, humanisti kun olen, mutta kuitenkin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut pistomies. 😎

P.S. Kiinnostaako matka Saudi-Arabiaan? Saisit julistaa siellä positiivista ateismia ilman pelkoa? 😁 Vai oletko syntyperäinen juutalainen, niin että sinun pitää salata se matkoilla ja kertoa olevasi muslimi? 😋 Ei kait niitä muita syitä ole antaa silpoa itseään?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Amerikka

• Anonyymi

Olen pärjännyt hyvin tällä älyllä ja koulutuksella. Ei tarvitse korostaa mitään. Mottoni "Minä olen ok-sinä olet ok"

Lainaus
      Eric Berne

Varma Tieto

• Elämä on parhaimmillaan laiffii. 😅

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3195
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2253
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1839
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      26
      1688
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1230
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe