Pääseekö Ted Bundy taivaaseen?

Ted Bundy, USA:n yksi pahamaineisimmista sarjamurhaajista pääsee taivaaseen koska ennen kuolemantuomiota hän tuli uskoon. Hänen nuorin uhrinsa oli 12-vuotias pikkutyttö jonka Bundy raiskasi ja kidutti kuoliaaksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy

Nyt palstan aitolaisosasto sanoo, että ei ole mitään väliä miten ihminen on elämänsä elänyt. Tärkeintä usko. Eli jos ihminen kääntyy viime hetkillä uskovaiseksi, niin hän pääsee taivaaseen. Ilmankos tämä porukka on hurrannut Suomessakin kolmoismurhaajalle.

Jos tällainen kaveri, eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä. Varsinkin kun samalla periaatteella taivaasta löytyy myös Stalin, patriarkka Kirill ja Putin.

40

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No hihhulien "logiikan" mukaan pääsee, joka vain korostaa heidän järjettömyyttään.

      • Anonyymi

        Se nyt vain sattuu olemaan kristinuskon ja pelastuksen "logiikka", ymmärsit sinä sitä tai et. Kaikki synnit saa anteeksi, jos uskoo Jeesukseen. Ilman sitä kaikki ihmiset joutuisivat kadotukseen.

        Eli vaihtoehtona aloittajalla on vain se, että hän joutuisi kadotukseen Ted Bundyn kanssa. Ja olisi siellä myös Stalin, patriarkka Kirill ja Putin. Ja Hitler, Mao ja Tsingis Khan. Siellä olisi kaikki ihmiset, niin pahat kuin "hyvätkin".

        Siihen verrattuna minä menen mieluummin taivaaseen, kaikkien muiden uskovaisten kanssa. Uskovaiset on hyvää seuraa. He ovat syntisiä mutta katuvat syntejään ja uskovat että Jumala on rakkaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vain sattuu olemaan kristinuskon ja pelastuksen "logiikka", ymmärsit sinä sitä tai et. Kaikki synnit saa anteeksi, jos uskoo Jeesukseen. Ilman sitä kaikki ihmiset joutuisivat kadotukseen.

        Eli vaihtoehtona aloittajalla on vain se, että hän joutuisi kadotukseen Ted Bundyn kanssa. Ja olisi siellä myös Stalin, patriarkka Kirill ja Putin. Ja Hitler, Mao ja Tsingis Khan. Siellä olisi kaikki ihmiset, niin pahat kuin "hyvätkin".

        Siihen verrattuna minä menen mieluummin taivaaseen, kaikkien muiden uskovaisten kanssa. Uskovaiset on hyvää seuraa. He ovat syntisiä mutta katuvat syntejään ja uskovat että Jumala on rakkaus.

        No minä en kyllä halua mihinkään teidän taivaaseen teidän hihhuleiden kanssa. Ihmetyttää jo sekin, että mitä ihmettä siellä taivaassa tehdään päivästä päivään...


    • Anonyymi

      Se riippuu oliko hänen uskoontulonsa aitoa. Vain Jumala sen yksin tietää ja myös tuomitsee. Linkkaamassasi artikkelissa ei mielestäni lue uskoontulosta.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tämä kyllä luulisi kuuluvan yleissivistykseen. Ted Bundy kääntyi todella uskovaiseksi ennen kuolemantuomiota. Pappi antoi hänelle myös viimeisen voitelun ennen kuin kuolemantuomio laitettiin täytäntöön.

        https://thirdhour.org/blog/life/latter-day-saints/ted-bundy-and-the-truth-about-his-church-membership/

        Lisäksi et millään tavalla kommentoi sitä, että Bundyn kaverina teidän taivaassa ovat myös Putin, patriarkka Kirill ja Stalin, jolla muuten oli Kremlissä oma rukoushuone.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tämä kyllä luulisi kuuluvan yleissivistykseen. Ted Bundy kääntyi todella uskovaiseksi ennen kuolemantuomiota. Pappi antoi hänelle myös viimeisen voitelun ennen kuin kuolemantuomio laitettiin täytäntöön.

        https://thirdhour.org/blog/life/latter-day-saints/ted-bundy-and-the-truth-about-his-church-membership/

        No miksi linkki ei ollut suoraan siihen väittämään, että hän tuli uskoon? Miksi väittää jotain ja linkata muualle?
        Ja että kohta 40-vuotta sitten kuolleen sarjamurhaajan uskoontulo on yleissivistystä. Ihanko totta? Onko se sitä ateistista yleissivistystä? Sellaista yleissivistystä minä en tarvitse!!!


      • Anonyymi

        Eli väärin linkkaaminen väitteen tueksi on älykkyyttä ja hyvää yleissivistystä? Ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kääntyi mormoniksi.

        Siis ei "tullut uskoon".
        Vaan hän "kääntyi mormoniksi", on täsmällisempi termi.
        (Hänestä "tuli jehovantodistaja".)

        Nämä kaikki ovat eri uskontoja!

        Tuo termi "tulla uskoon" koskee lähinnä anabaptisteja (helluntailaisia).

        Aidot kristityt muutoin eivät käytä tuollaista epämääräistä termiä, joka ei sanana kerro mitään.

        Luterilainen sanoisi: "Jeesus kutsui minua ja minä vastasin". Tai: "Usko tuli minuun". "Uudestisynnyin". Kunnia annetaan siis Jumalalle, Kristuksen teoille, ei ihmiselle.

        Hengellisissä asioissa ihminen itse ei tule eikä mene mihinkään. Jeesus On Herra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei "tullut uskoon".
        Vaan hän "kääntyi mormoniksi", on täsmällisempi termi.
        (Hänestä "tuli jehovantodistaja".)

        Nämä kaikki ovat eri uskontoja!

        Tuo termi "tulla uskoon" koskee lähinnä anabaptisteja (helluntailaisia).

        Aidot kristityt muutoin eivät käytä tuollaista epämääräistä termiä, joka ei sanana kerro mitään.

        Luterilainen sanoisi: "Jeesus kutsui minua ja minä vastasin". Tai: "Usko tuli minuun". "Uudestisynnyin". Kunnia annetaan siis Jumalalle, Kristuksen teoille, ei ihmiselle.

        Hengellisissä asioissa ihminen itse ei tule eikä mene mihinkään. Jeesus On Herra.

        Voi jesus noita teidän hihhuleiden selityksiä....


    • Anonyymi

      No entäs jos helvetistä löytyy vaikkapa Jeffrey Dahmer, Stalin Pol Pot, Mao sun muut "sankarit".

      Mites sitä samaa logiikkaa näihin käytät? Jos puhut taivaasta ja sinne pääsevistä ja miten itse et sinne halua, niin sitten sinun on puhuttava loogisesti myös siitä helvetistä ja sinne menevistä.
      Löytyykö sieltä siis mieleisempää seuraa?

      • Varmaa siksi että en usko teidän taivaaseen enkä helvettiin. Ja mistä sinä tiedät miten Jeffrey Dahmer, Stalin, Pol Pot ja Mao tekivät viimeisillä minuuteillaan? Jos he kääntyivät kristityksi, niin teidän taivaastahan he löytyvät.

        Muuten Stalinista jo mainitsin, että hänellä oli todella Kremlissä oma pieni rukoushuone. Tämä vanha pappiskoulun oppilas kääntyi kristityksi kun saksalaiset joukot lähestyivät Moskovaa. Silloin Stalin päätti ottaa myös "korkeimmat" voimat avuksi.

        Hyökkäys pysäytettiin vaikka saksalaiset pääsivät viimeiselle ratikkapysäkille saakka. Mutta eivät se pidemmälle. Sitten tuli stoppi. Se olisi tullut varmasti ennemminkin jos Stalin olisi uskonut brittitiedustelun uutisia siitä, että operaatio Barbarossa on alkamassa.

        Tätä Stalin ei uskonut vaan luuli sen olevan propagandaa. Tästä viisastuneena hän nyt uskoi brittitiedustelua, joka kertoi että japanilaiset eivät ole hyökkäämässä NL:n kimppuun idässä. Tämä vuoksi Stalin uskalsi siirtää Aasian armeijan Hitleriä vastaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Varmaa siksi että en usko teidän taivaaseen enkä helvettiin. Ja mistä sinä tiedät miten Jeffrey Dahmer, Stalin, Pol Pot ja Mao tekivät viimeisillä minuuteillaan? Jos he kääntyivät kristityksi, niin teidän taivaastahan he löytyvät.

        Muuten Stalinista jo mainitsin, että hänellä oli todella Kremlissä oma pieni rukoushuone. Tämä vanha pappiskoulun oppilas kääntyi kristityksi kun saksalaiset joukot lähestyivät Moskovaa. Silloin Stalin päätti ottaa myös "korkeimmat" voimat avuksi.

        Hyökkäys pysäytettiin vaikka saksalaiset pääsivät viimeiselle ratikkapysäkille saakka. Mutta eivät se pidemmälle. Sitten tuli stoppi. Se olisi tullut varmasti ennemminkin jos Stalin olisi uskonut brittitiedustelun uutisia siitä, että operaatio Barbarossa on alkamassa.

        Tätä Stalin ei uskonut vaan luuli sen olevan propagandaa. Tästä viisastuneena hän nyt uskoi brittitiedustelua, joka kertoi että japanilaiset eivät ole hyökkäämässä NL:n kimppuun idässä. Tämä vuoksi Stalin uskalsi siirtää Aasian armeijan Hitleriä vastaan.

        No miksi sitten alkaa ensinkään puhumaan taivaasta "sinne en ainakaan halua, JOS".
        Sitähän minä juuri sanoin, käytin vain omaa logiikkaasi.
        Miksi edes otit taivaan esille, jos seuraava argumenttisi on "en usko..", mutta sorrut heti jo oman logiikkasi heikkouksiin kun joku nostaa sen eteesi.

        Kyllä jos sinun omaa logiikkaasi seurataan, niin miksi et ole valmis jatkamaan helvetin seurasta?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Varmaa siksi että en usko teidän taivaaseen enkä helvettiin. Ja mistä sinä tiedät miten Jeffrey Dahmer, Stalin, Pol Pot ja Mao tekivät viimeisillä minuuteillaan? Jos he kääntyivät kristityksi, niin teidän taivaastahan he löytyvät.

        Muuten Stalinista jo mainitsin, että hänellä oli todella Kremlissä oma pieni rukoushuone. Tämä vanha pappiskoulun oppilas kääntyi kristityksi kun saksalaiset joukot lähestyivät Moskovaa. Silloin Stalin päätti ottaa myös "korkeimmat" voimat avuksi.

        Hyökkäys pysäytettiin vaikka saksalaiset pääsivät viimeiselle ratikkapysäkille saakka. Mutta eivät se pidemmälle. Sitten tuli stoppi. Se olisi tullut varmasti ennemminkin jos Stalin olisi uskonut brittitiedustelun uutisia siitä, että operaatio Barbarossa on alkamassa.

        Tätä Stalin ei uskonut vaan luuli sen olevan propagandaa. Tästä viisastuneena hän nyt uskoi brittitiedustelua, joka kertoi että japanilaiset eivät ole hyökkäämässä NL:n kimppuun idässä. Tämä vuoksi Stalin uskalsi siirtää Aasian armeijan Hitleriä vastaan.

        Niin, sinä voit väittää Stalinista ja muista mitä tahansa ilman lähteitä. Mutta vaikka Stalin olisikin viime hetkillään kääntynyt uskoon, tuo uskovia vainonnut ja murhannut diktaattori, niin mitenhän lienee ateistin laita viimeisillä hetkillä?
        Niinhän sitä sanotaan, että putoavassa lentokoneessa ei ole ateisteja.
        Vaikutat hieman naivilta, ehkä koska olet tavattoman ylimielinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sitten alkaa ensinkään puhumaan taivaasta "sinne en ainakaan halua, JOS".
        Sitähän minä juuri sanoin, käytin vain omaa logiikkaasi.
        Miksi edes otit taivaan esille, jos seuraava argumenttisi on "en usko..", mutta sorrut heti jo oman logiikkasi heikkouksiin kun joku nostaa sen eteesi.

        Kyllä jos sinun omaa logiikkaasi seurataan, niin miksi et ole valmis jatkamaan helvetin seurasta?

        Sinä siirsit pelkästään maalitolppia etkä vastannut kysymykseen. Ja nyt sitten samaa laulua vaikka sinulla ei ensinnäkään ole pienintäkään todistusta siitä, että helvetti, saati sitten taivas olisi muka olemassa.

        Ne ovat "olemassa" vain teidän hihhuleiden ajatuksissa. Ei missään muualla. Mitään - siis yhtään mitään -konkreettisia todisteita sinulla ei ole. "Todisteesi" on samaa luokkaa jos väittäisin että "näin eilen lentävän koira".

        Ja jos olet todella niin tyhmä että en ymmärrä mitä tarkoitin sanomalla "eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä", niin sille minä en tosiaankaan voi mitään.

        Onko sinun tosiaan noin vaikea ymmärtää mitä asialla on tekemistä moraalin, ei sinun jumalasi kanssa? Edelleen sinä olet niitä tyyppejä jotka voivat laukoa täällä mitä tahansa älyttömyyksiä. mutta julkisesti et niitä pystyisi esittämään.

        Plus mitä tulee noihin historiantietoihin esim Stalinista,. niin ne kyllä pitäisi kuulua jokaisen hiukankin historiaa tuntevan yleissivistykseen. Mutta jos sinä olet lukenut vain sitä 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla lammaspaimenten kirjoittamaa opusta, niin sillekään minä en voi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinä voit väittää Stalinista ja muista mitä tahansa ilman lähteitä. Mutta vaikka Stalin olisikin viime hetkillään kääntynyt uskoon, tuo uskovia vainonnut ja murhannut diktaattori, niin mitenhän lienee ateistin laita viimeisillä hetkillä?
        Niinhän sitä sanotaan, että putoavassa lentokoneessa ei ole ateisteja.
        Vaikutat hieman naivilta, ehkä koska olet tavattoman ylimielinen.

        Aloita nyt vaikka tuosta:

        https://historianet.fi/sota/toinen-maailmansota/operaatio-barbarossa-yllatti-stalinin


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinä siirsit pelkästään maalitolppia etkä vastannut kysymykseen. Ja nyt sitten samaa laulua vaikka sinulla ei ensinnäkään ole pienintäkään todistusta siitä, että helvetti, saati sitten taivas olisi muka olemassa.

        Ne ovat "olemassa" vain teidän hihhuleiden ajatuksissa. Ei missään muualla. Mitään - siis yhtään mitään -konkreettisia todisteita sinulla ei ole. "Todisteesi" on samaa luokkaa jos väittäisin että "näin eilen lentävän koira".

        Ja jos olet todella niin tyhmä että en ymmärrä mitä tarkoitin sanomalla "eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä", niin sille minä en tosiaankaan voi mitään.

        Onko sinun tosiaan noin vaikea ymmärtää mitä asialla on tekemistä moraalin, ei sinun jumalasi kanssa? Edelleen sinä olet niitä tyyppejä jotka voivat laukoa täällä mitä tahansa älyttömyyksiä. mutta julkisesti et niitä pystyisi esittämään.

        Plus mitä tulee noihin historiantietoihin esim Stalinista,. niin ne kyllä pitäisi kuulua jokaisen hiukankin historiaa tuntevan yleissivistykseen. Mutta jos sinä olet lukenut vain sitä 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla lammaspaimenten kirjoittamaa opusta, niin sillekään minä en voi mitään.

        Sinä sanoit selvästi aloituksesi lopussa:
        "Jos tällainen kaveri, eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä. Varsinkin kun samalla periaatteella taivaasta löytyy myös Stalin, patriarkka Kirill ja Putin."

        Eli jos Bundy ja muut mainitut pääsevät taivaaseen, niin sinä et sinne halua.

        Et sinä puhunut aloituksessa että et usko taivaaseen tai helvettiin. Puhuit ikään kuin uskoisit, mutta et sinne halua koska....
        Aloit jauhamaan tätä olkiukkoa "en edes usko" vasta kun toin esille logiikkasi heikkouden. Olen huomannut, että heti kun joku osoittaa ateistin ilmiselvän logiikan heikkouden tai sanan ymmärtämättömyyden tai lukemattomuuden, niin aletaan jauhamaan "mutta minä en edes usko ja se ja se on satuolento". Ettekö te nyt kertaakaan voi pelata aloittamaanne peliä loppuun?


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sanoit selvästi aloituksesi lopussa:
        "Jos tällainen kaveri, eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä. Varsinkin kun samalla periaatteella taivaasta löytyy myös Stalin, patriarkka Kirill ja Putin."

        Eli jos Bundy ja muut mainitut pääsevät taivaaseen, niin sinä et sinne halua.

        Et sinä puhunut aloituksessa että et usko taivaaseen tai helvettiin. Puhuit ikään kuin uskoisit, mutta et sinne halua koska....
        Aloit jauhamaan tätä olkiukkoa "en edes usko" vasta kun toin esille logiikkasi heikkouden. Olen huomannut, että heti kun joku osoittaa ateistin ilmiselvän logiikan heikkouden tai sanan ymmärtämättömyyden tai lukemattomuuden, niin aletaan jauhamaan "mutta minä en edes usko ja se ja se on satuolento". Ettekö te nyt kertaakaan voi pelata aloittamaanne peliä loppuun?

        Täytyy kyllä olla täysin ymmärrystä vailla jos kuvittelee että tuossa kirjoituksessa muka uskoisin jumalaasi. Siis millä ihmeen tasolla teidän hihhuleiden ajatus oikein kulkee? Oletteko te ihan pönttöjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taidettu puhua että Stalin oli uskovainen. Tosin en ehtinyt loppuun selata kun on joku subscription homma. Kai tuohon löytyy ilmainen artikkeli toteamaan, että Stalin oli uskovainen?

        Kuten sanoin kun saksalaisen lähestyivät Moskovaa niin Stalin kääntyi jumalan puoleen. Hyökkäys pysähtyi mutta todellinen syy siihen oli että Aasian joukot siirrettiin itärintamalle Saksaa vastaan.

        Jos Stalin ei ollut uskovainen, niin miksi Kremlissä on edelleen hänen käyttämänsä pieni rukoushuone? Se taitaa olla nykyään kyllä Putinin käytössä, vaikka sinä unohdat hänet tässä juoksutuksessa kokonaan. Ei ole vaikea arvata miksi...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kuten sanoin kun saksalaisen lähestyivät Moskovaa niin Stalin kääntyi jumalan puoleen. Hyökkäys pysähtyi mutta todellinen syy siihen oli että Aasian joukot siirrettiin itärintamalle Saksaa vastaan.

        Jos Stalin ei ollut uskovainen, niin miksi Kremlissä on edelleen hänen käyttämänsä pieni rukoushuone? Se taitaa olla nykyään kyllä Putinin käytössä, vaikka sinä unohdat hänet tässä juoksutuksessa kokonaan. Ei ole vaikea arvata miksi...

        Eli sinulla ei siis olekaan lähdettä. Ota huomioon, että Kremlillä on pitkä historia, satoja vuosia. Totta kai siellä on ollut rukoushuoneita. Venäjähän oli ennen Stalinia kristittyjä jotain 1000 vuotta, ehkä enemmänkin.
        Mutta olisi viisasta laittaa lähde, kerran esittää väitteen jota ei missään ole aiemmin kerrottu. En ole ainakaan nähnyt. Sen sijaan on hyvin tunnettu, että Stalin puhui uskontoja vastaan ja vainosi kristittyjä. Vai etkö sinä osaa lähteitä käyttää, kuten tuossa aloituksessa linkkasit muuhun kuin mitä väitit.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Täytyy kyllä olla täysin ymmärrystä vailla jos kuvittelee että tuossa kirjoituksessa muka uskoisin jumalaasi. Siis millä ihmeen tasolla teidän hihhuleiden ajatus oikein kulkee? Oletteko te ihan pönttöjä?

        Kysymys ei ole siitä, itse sanoit että et haluaisi taivaaseen koska siellä on se ja se. Minä sitten samaa logiikkaasi käytin ja kysyin haluaisitko helvettiin jos siellä on se ja se.
        Jos sinä itse sanoit että et haluaisi taivaaseen KOSKA...
        Se on se avain sana. Joten vielä kerran, mikä on syysi että et haluaisi helvettiin KOSKA...???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei siis olekaan lähdettä. Ota huomioon, että Kremlillä on pitkä historia, satoja vuosia. Totta kai siellä on ollut rukoushuoneita. Venäjähän oli ennen Stalinia kristittyjä jotain 1000 vuotta, ehkä enemmänkin.
        Mutta olisi viisasta laittaa lähde, kerran esittää väitteen jota ei missään ole aiemmin kerrottu. En ole ainakaan nähnyt. Sen sijaan on hyvin tunnettu, että Stalin puhui uskontoja vastaan ja vainosi kristittyjä. Vai etkö sinä osaa lähteitä käyttää, kuten tuossa aloituksessa linkkasit muuhun kuin mitä väitit.

        Stalin vainosi kaikkia niitä jotka hän kuvitteli oman valtansa uhaksi. Myös kommunisteja. Mutta se ei poista sitä totuutta että vanha pappiskoululainen kääntyi saksalaisten hyökkäyksen seurauksena jumalansa puoleen.

        Kun Lenin nousi valtaa, niin uskovia vainottiin ideologisista syistä. Samoin Stalin alkuaikoina. Mutta saksalaisten hyökkäys käänsi hänen kelkansa. Koeta nyt vain tottua ajatukseen. Miksi ihmeessä minä olisi moisen jutun "keksinyt"?

        Mutta samalla tavalla sinä varmaan yrität nyt esittää että Putin tai patriarkka Kirill eivät ole uskovaisia. Ei vaikka he yhdessä vaeltavat kirkoissa ja Kirill siunaa juokkoja ynnä Putin suutelee tämän tästä ristiä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Stalin vainosi kaikkia niitä jotka hän kuvitteli oman valtansa uhaksi. Myös kommunisteja. Mutta se ei poista sitä totuutta että vanha pappiskoululainen kääntyi saksalaisten hyökkäyksen seurauksena jumalansa puoleen.

        Kun Lenin nousi valtaa, niin uskovia vainottiin ideologisista syistä. Samoin Stalin alkuaikoina. Mutta saksalaisten hyökkäys käänsi hänen kelkansa. Koeta nyt vain tottua ajatukseen. Miksi ihmeessä minä olisi moisen jutun "keksinyt"?

        Mutta samalla tavalla sinä varmaan yrität nyt esittää että Putin tai patriarkka Kirill eivät ole uskovaisia. Ei vaikka he yhdessä vaeltavat kirkoissa ja Kirill siunaa juokkoja ynnä Putin suutelee tämän tästä ristiä.

        Vakuuttelet totuudesta ja et edelleenkään toimita lähdettä, että Stalin tuli uskoon.
        En ole koskaan moisesta kuullut, enkä muista lähdettä moiselle mistään. Ehkäpä siinä onkin syy, että et toimita lähdettä. Luulisi olevan helppoa, jos tuo on totta.
        Totuus lienee se, että olet valehtelija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vakuuttelet totuudesta ja et edelleenkään toimita lähdettä, että Stalin tuli uskoon.
        En ole koskaan moisesta kuullut, enkä muista lähdettä moiselle mistään. Ehkäpä siinä onkin syy, että et toimita lähdettä. Luulisi olevan helppoa, jos tuo on totta.
        Totuus lienee se, että olet valehtelija.

        Niinkö? No se on sinun mielipiteesi. Mutta edelleen odotan vastausta siihen että miten on Putinin ja Kirillin kanssa? Et myöskään vastannut aloituksen kysymykseen. Pääseekö Ted Bundy taivaaseen? Voisitko vastata....


    • Anonyymi

      "Tuli uskoon".
      Mihin ihminen tulee tai menee, ei yksistään pelasta, tai kadota häntä.

      Kellään meistä ei ole "pelastusvarmuutta", eivätkä omat luulot ja varmuudet meitä pelasta, kuten eivät epävarmuudetkaan kadota.

      Jumala päättää, kuka pelastuu ja kuka ei. Hän on Herra, emme me.

      Jeesus On Syntisten Vapahtaja (= vapauttaja), Pelastaja.

      Periaatteessa, mikäli T. B. viime hetkillään on ollut Jumalan, uskon kautta kelpuuttama, hän on pelastunut. Toinen ryöväri ristillään, viime minuuteillaan, läpäisi Taivaan portit. Toinen meni Helvettiin.

      En tiedä mitä TB on viime hetkillään kokenut, joten en voi ottaa kantaa, missä nyt viettää ikuisuuttaan.

      • Anonyymi

        Eikö olemassa olomme tarkoitus ole täällä löytää Kristus? Ja tunnustaa syntimme ja ottaa Hänet vastaan. Jumala kyllä näkee mikä on sydämen ajatus, onko usko aitoa.
        Kyllähän se Raamatusta oikeastaan ilmi, että Jumala voi antaa minkä tahansa rikoksen anteeksi. Pyhän Hengen pilkkaa ei anteeksi anneta.

        Ja oliko kymmenet raa'at sarjamurhat ihmisen ultimaattista pahuutta? Eittämättä, mutta jokainen täällä kuolee tavalla tai toisella. Sydäriin, sarjamurhaajan uhrina, vanhuuteen, liukastuu banaaniin jne.

        Raamattu on kyllä erittäin selkeä sen suhteen, mikä on jumalattoman kohtalo. Monestihan on niin, että niillä kaikista kovimmilla muiden syyttäjillä ei se oma kotipesä ole kovinkaan puhdas. On se helppo kauhistella hirveää sarjamurhaajaa ja toivoa hänet alimpaan helvettiin, mutta samalla tällainen henkilö voi tukea vaikka lasten silpomista pojasta tytöksi, abortteja, pedofiliaa, perversioita ties mitä iljettävyyttä. Yhtä kaikki niistäkin on tehtävä parannus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olemassa olomme tarkoitus ole täällä löytää Kristus? Ja tunnustaa syntimme ja ottaa Hänet vastaan. Jumala kyllä näkee mikä on sydämen ajatus, onko usko aitoa.
        Kyllähän se Raamatusta oikeastaan ilmi, että Jumala voi antaa minkä tahansa rikoksen anteeksi. Pyhän Hengen pilkkaa ei anteeksi anneta.

        Ja oliko kymmenet raa'at sarjamurhat ihmisen ultimaattista pahuutta? Eittämättä, mutta jokainen täällä kuolee tavalla tai toisella. Sydäriin, sarjamurhaajan uhrina, vanhuuteen, liukastuu banaaniin jne.

        Raamattu on kyllä erittäin selkeä sen suhteen, mikä on jumalattoman kohtalo. Monestihan on niin, että niillä kaikista kovimmilla muiden syyttäjillä ei se oma kotipesä ole kovinkaan puhdas. On se helppo kauhistella hirveää sarjamurhaajaa ja toivoa hänet alimpaan helvettiin, mutta samalla tällainen henkilö voi tukea vaikka lasten silpomista pojasta tytöksi, abortteja, pedofiliaa, perversioita ties mitä iljettävyyttä. Yhtä kaikki niistäkin on tehtävä parannus.

        Ei kiinnosta sitten niin pätkääkään etsiä sinun jumalaasi. Mitä ihmettä minä moiselle elämässäni tekisin? Niin että minäkö nyt sitten tuen muka esim pappien pedofiliaa kun en usko sinun jumalaasi?

        Mutta kerro nyt kuitenkin että mikä on minun jumalattoman kohtalo kun en usko jumalaasi? Mikä minua oikein odottaa? Mitä se sinun rakastava jumalasi on minulle ja muille ateisteille suunnitellut?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ei kiinnosta sitten niin pätkääkään etsiä sinun jumalaasi. Mitä ihmettä minä moiselle elämässäni tekisin? Niin että minäkö nyt sitten tuen muka esim pappien pedofiliaa kun en usko sinun jumalaasi?

        Mutta kerro nyt kuitenkin että mikä on minun jumalattoman kohtalo kun en usko jumalaasi? Mikä minua oikein odottaa? Mitä se sinun rakastava jumalasi on minulle ja muille ateisteille suunnitellut?

        Minä en tiedä mitä sinulla tapahtuu, se on Jumalan tuomio ja päätös. Minä vain aavistelen Sanan perusteella. Mutta paras keskittyä siihen, että itse pysyn Herran käskyissä ja uskossa. Ja tietenkin kerron mielellään niille jotka haluavat kuulla. Sinä et selvästikään halua, joten ole sitten sellainen. Jumala sinut ja minut tuomitsee.

        Mistäs sinä tuon pappien pedofilian tempaisit? Ihan sama mikä pedofilia, oli vaikka ateistien tai pappien, yhtä väärin. Pointtihan on se, että jos meinaat arvostella ja tuomita muita, niin otahan hirsi ensin omasta silmästäsi pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä mitä sinulla tapahtuu, se on Jumalan tuomio ja päätös. Minä vain aavistelen Sanan perusteella. Mutta paras keskittyä siihen, että itse pysyn Herran käskyissä ja uskossa. Ja tietenkin kerron mielellään niille jotka haluavat kuulla. Sinä et selvästikään halua, joten ole sitten sellainen. Jumala sinut ja minut tuomitsee.

        Mistäs sinä tuon pappien pedofilian tempaisit? Ihan sama mikä pedofilia, oli vaikka ateistien tai pappien, yhtä väärin. Pointtihan on se, että jos meinaat arvostella ja tuomita muita, niin otahan hirsi ensin omasta silmästäsi pois.

        Ai nytkö sinä et sitten tiedäkään mitä meille ateistille tapahtuu vaikka juuri äsken kirjoitit että "Raamattu on kyllä erittäin selkeä sen suhteen, mikä on jumalattoman kohtalo.". Etkö sinä siis nyt yhtäkkiä enää osaakaan lukea "selkeää" raamattua...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai nytkö sinä et sitten tiedäkään mitä meille ateistille tapahtuu vaikka juuri äsken kirjoitit että "Raamattu on kyllä erittäin selkeä sen suhteen, mikä on jumalattoman kohtalo.". Etkö sinä siis nyt yhtäkkiä enää osaakaan lukea "selkeää" raamattua...

        Raamattu sanoo että mitä tapahtuu jumalattomille. Voit sen lukea itsekin. Oletko siis jumalaton?
        Miksi sinä minun mielipidettäni siihen tarvitset? Lue Raamatusta.


    • Anonyymi

      Ja pääseekö helluntailainen sarjamurhaaja Gary Ridgway koskaan vapaaksi.

      Hänellä on 49 vahvistettua raiskausmurhaa.

    • Anonyymi

      Riippuu millä niistä 120 eri parannuksen suunnasta se tuli uskoon ?

    • Anonyymi

      "Jos tällainen kaveri, eli Ted Bundy, tosiaan pääsee taivaaseen, niin en halua olla kyseisen jumalan kanssa missään tekemisissä. "

      Eipä se paljoa auta mitä sinä haluat tai et halua. Tärkeämpää on mitä Jumala haluaa. Jumala haluaa olla tekemisissä sinun kanssa ja jos hylkäät Jumalan niin joudut kadotukseen.

      Ehkä tämä antaa sinulle miettimistä: Jumala ottaa häneen uskovan Ted Bundyn ilomielin taivaaseen mutta sinut hän heittää kadotukseen, koska et usko Häneen. Joh. 3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

    • Kristuksen omien sanojen mukaisesti taivasten valtakunnassa ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Sanomaa selventääkseen Herra kertoi vertauksen työntekijöistä, jotka palkattiin päivän kuluessaa ja viimeisenä, lähes työpäivän päättyessä, palkattu sai saman palkan kuin heti aamusta palkattu. Tätä ihmeteltiin opetuslasten toimesta kovasti, ja näemmä sitä ihmetellään edelleen.

      Ihminen tuomitsee lihan kuolemaan hänen rikoksensa tähden ihmisten lakien mukaan. Jumala tuomitsee sielun kadotukseen Jumalan lakien, synnin, mukaan.

      Kenties et ole itse niin syntinen kuin joku toinen on. Saanen kuitenkin arvella, että jotain syntiä olet elämäsi aikana tehnyt. Tämän synnin vuoksi olet tuomittu kadotukseen yhtälailla kuin mitä syntisin ihminen on.

      Mitä tulee maallisiin tuomioihin ja niiden suhteesta Jumalalliseen moraaliin, Jumalan lakiin, Kristuksen sanojen mukaan, "joka on syntiä vailla, heittäköön ensimmäisen kiven."

      Toisin sanoen, jos olet itse viaton syntiin, voit arvostella syntistä, (tai jopa Jumalaa) jos joku menee mielestäsi oikeuden vastaisesti edellesi taivasjonossa.

      Mitä tulee Bundyyn, oli hän mitä sadistisin ja vastenmielisin ihminen. Jos hänestä kuitenkin tuli syntinsä tunnustanut kristitty ennen kuolemaansa, tuli hänestä viimeinen, joka tulee ennen ensimmäistä.

      Kristus kuoli kaikkien syntien vuoksi, jopa Bundyn.

      Kristinusko ei ole helppo uskonto. Ylenkatsominen puolestaan on mitä helpointa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Kristinuskon ydin on monelle käsittämätön, mutta näitä asioita pitää tutkia ja miettiä.

        Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä, että synti on ensisijaisesti jokin teko joka on Jumalan tahdon vastainen. Synti on rikkomus Jumalaa vastaan.

        Ihmiselle tuleva haitta tai vahinko on itseasiassa toissijainen aivan kuten rakkauden kaksoiskäskyssä kehoitetaan ensin rakastamaan Jumalaa ja vasta sitten lähimmäistä. Jos jättää Jumalan pois, se on vain humanismia tai maallista oikeutta eikä nämä voi pelastaa ihmistä Jumalan tuomiolta.

        Ihminen voi olla ihan fiksu ihminen, noudattaa maallista lakia, olla kohtelias ja kiva, yrittää parhaansa auttaa kaikkia ja olla hyvä ihminen...ja silti joutua kadotukseen koska ei usko Jumalaan.


    • Anonyymi

      juupas eipäs sanoi uskovainen ja oli aina oikeassa 🤣

    • Anonyymi

      kristillisyys on mielikuvitusta , ei pappi kristillisyydestä saarnaa, jos ei siitä etuja saa !!!

    • Anonyymi

      Amerikkaan on lähdössä lestojen parannuskokousryhmä suorittamaan anteeksiantoa synneistä hänelle, jolloin hänelle aukeaa taivaspaikka aitioineen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe