Ristin kantaminen

Tämän aamun avaus ja oivallus:
Lk. 9:22-25
"ja (Jeesus) sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös".
Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?"

Luukkaan mukaan Jeesus tässä ilmaisee opetuslapsilleen ensimmäisen kerran tulevasta kuolemastaan ristillä.

Mitä ristin kantaminen meille merkitsee, siitä on paljon keskustelua ja mielipiteitä. Minun mielestäni se on tässä asiayhteydessä täysin selvästi sanottu.

Sinun ja minun ristin kantaminen on vaeltamista valmiina kuolemaan Jeesuksen tähden , mitä ikinä tapahtuukin.

Me kuljemme hänen perässään ristin tietä, ja seuraamme häntä ristille. Uskonelämä on itselle kuolemista, se on kieltäymyksen ja rakkauden uhritie.

Eikä, lukijani, sinun tarvitse pelätä, väkivaltainen kuolema ei kohtaa meitä kaikkia, mutta silti meidän pitää vaeltaa niin kuin se kohtaisi juuri meitä.
Tässä on meidän voittoisa voimamme!

25

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus suunnitteli itse oman kuolemansa!
      Miksi sitä kutsutaan?
      Itsemurhaksi!

      Luukkaan evankeliumi:
      13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

      • Anonyymi

        Isän, profeetan ja Pyhän Hengen nimeen


    • Anonyymi

      Paljon muutakin Jeesus Nasaretilainen sanoi ja opetti kuten: "Minun ikeeni on sovelias ja taakkani keveä". Se, joka jatkuvasti uhraa, katkeroituu, mutta se joka toimii rakkaudesta, kulkee keveästi.

    • Anonyymi

      Jeesuksen sovitustyö on meidän pelastuksemme!

    • Anonyymi

      Eli jatkakaa vain rikosten tekoa, jesse on kuitannut kaiken.

      • Mitä enemmän syntiä ja rikoksia tekee, sen suuremman arvostuksen olemattoman jeesuksen olematon uhri saa.


    • Anonyymi

      Jeesus on uskollinen ja ihana Vapahtaja! 😁🎚️🩸

      • Anonyymi

        Annoitko sille?


    • Anonyymi

      Olisi ikävää joutua sapattirikkomuksesta tapetuksi.

    • Anonyymi

      Meidän on pidettävä lyhyet syntien päivitys välit. Vähintään ajatuksissamme me teemme syntiä, jopa huomaamattamme, kunnes havahdumme, kiitos saamamme lihasydämmen omantuntomme muistutuksen. Kantamamme " risti," muistuttaa myös, elämämme Via Dolorosaa, joka vie Golgatalle, Jeesuksen ristin juurelle, josta saamme väkevän avun elämäämme. Kannetaan ristimme riemuiten, vaikka meitä lyödään, pilkataan ja syljetään, niin se on roskaa palkintomme rinnalla.

    • Anonyymi

      Kun pilkkaamme takaisin, lankeamme syntiin ja sellaisen rukous on kauhistus.

    • Anonyymi

      2Mos:17:11 Vapahtaja on teräsmies.

    • Anonyymi

      Mutta miksi kaikkitietävä ja -voipa Herra Sebaot teki ensin viallisen ihmisen ja syyttää sitten tätä omien kättensä työtä tuosta viallisuudesta?

      Herra Sebaot tiesi jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista, joten yhdelläkään ihmisellä ei ole Hänen katsannostaan vapautta valita, se on vain omista teoistaan tietämättömän ihmisen harha.

    • Anonyymi

      Jeesuksen murhaaminen oli erikoistapaus, ei siitä pidä vetää mitään elämänohjetta itselle. Pelkkä Jeesuksen veren vuodatuksen ajattelu ja veren hokeminen voi johtaa ns. verihurmokseen.

      Jeesus lupasi elämän ja yltäkylläisen elämän, ei mitään tuskia ja kipuja ihmiselle.

      Jumalan lakien ja käskyjen noudattaminen antaa pitkän elämän.

      1. Kun. 3:14

      Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

    • Anonyymi

      Joh. 10:10

      Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.

    • Anonyymi

      Jeesushan teki avustetun itsemurhan ristillä.

      • Anonyymi

        Järjissään oli koko ajan kun itse otti oman henkensä takaisin?

        Joh.10
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."


    • Anonyymi

      Kun Jeesus olisi viettänyt sapatin, ei Häntä olisi vainottu eikä tapettu.

      Mutta nyt se murhe on päältämme haudattu risteille.

      • Anonyymi

        Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät koskeneet.

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?

        Joh. 1:49

        Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät koskeneet.

        Matt. 12:5

        Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?

        Joh. 1:49

        Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

        Jeesus oli Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan.

        1. Tim. 1:9

        Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Tim. 1:9

        Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Ei ihme ollenkaan, että kaikenlaiset hyrhöt pyrkii kumoamana Jumalan lait ja käskyt.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


    • Anonyymi

      Ahdasmieliset uskonlahkot kyllä keksivät niitä ristejä sulle kannetavaksi.

      Matt. 23:4

      He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

    • Anonyymi

      Jeesus kantanut kaikki meille asetetut taakat ja herjat.

      Ei niistä ole mitään huolt

    • Anonyymi

      Kyllä minä ole ilman jeesusta kantanut kaikki taakkani.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      153
      1116
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      847
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      78
      802
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      731
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe