Ennen osattiin Pielisjärvellä...

Anonyymi-ap

Tehttiin työkalut ite, jos niitä ei ollunna. Kaikki tarvekkalut osattiin tehä vielä 1950-60 luvuvuilla siihe hommaan, mihin ite kuhi tarvihti.
Myö teimmä nuapurin poekkiin kansa ite kelekat, jos isäukko anto luvan ottoo muutaman lauvanpätkän tuapelista. Höyläsimmä jalakset ja kyllä muuten kyyti maitti.
Sitäpaitsi teimme myöhemmin ite lasikuituseippään . Sen kehitys jäi ehken hieman kesken, kun ennätykseksi tuli nuapurin poejan hyppeemä 165 sm, jollon se otti ja katkes.
Mutta keihästä heitimme yli 65 metrii pyörräätystyylillä. Tuorreella pihlajakepillä.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oon pannu pielisjärvenselällä veneessä paljaalla

      • Anonyymi

        Siis tapinreikään.


    • Anonyymi

      Joku heitti yhellä käillä keihästä yli sata metrrii. On hänellä kyllä kova käsi.
      Jotennii vielä mänis jakelluu, jotta kahella käillä, vae ei helekutissa, yhellä.
      Pittää olla riski ukko.

    • Anonyymi

      Kyllä niitä työkaluja jo silloin oli. Ei niitä Suuri osa edestehnyt. Ne lainasi tai ostine.

    • Anonyymi

      Kaikki aloitekykyiset henkilöt muuttivat sieltä pois viimeistään -70-luvulla.

      • Anonyymi

        Lieksassa on asunut 70 luvulta lähtien, miten sen nyt muotoilisi, pikkasen järjen puolesta saamapuolelle jääneitä.


    • Anonyymi

      Lähtivät Ruotsiin autoja kasaamaan Volvolle.

      • Anonyymi

        Lähtivät ja jäivät sille tielleen. Tänne jäivät vain älyttömät ja kädettömät! Ne, joille riitti työttömyyskorvaus, muutama kaljapullo päivässä ja kunnan tarjoama kämppä. Tämä porukka on täällä vieläkin ja voi oikein hyvin. Kirjoittelee tänne joutavaa skeidaa, jankkaa sateenkaaresta ja muuta hekosekoa.
        Jos täällä on työpaikka, mikäs täällä on ollessa, ainakin on muuta ajateltavaa kuin pyöriä joutavassa
        p....ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtivät ja jäivät sille tielleen. Tänne jäivät vain älyttömät ja kädettömät! Ne, joille riitti työttömyyskorvaus, muutama kaljapullo päivässä ja kunnan tarjoama kämppä. Tämä porukka on täällä vieläkin ja voi oikein hyvin. Kirjoittelee tänne joutavaa skeidaa, jankkaa sateenkaaresta ja muuta hekosekoa.
        Jos täällä on työpaikka, mikäs täällä on ollessa, ainakin on muuta ajateltavaa kuin pyöriä joutavassa
        p....ssa.

        70 luvulla Lieksaan jääneet ovat juoneet itsensä mullan alle aikapäiviä sitten. Väkiluku sukeltaa kiihtyvällä vauhdilla kun junttikylässä ei ole veto ja pitovoimaa.


    • Anonyymi

      Kyllä ennen osattiin. Isä teki jouluomenankii puusta ja maalasi siniseksi kun ei muuta maalia löytäny...

      • Anonyymi

        Ennen tehtiin jopa ihminen toisen sisään, mutta nykyisin on valtasuuntaus ettei tehdä, ovat mieluummin homoja ja lesboja ja lapsentekoa ei enää suvaita. On maailma kummas jamas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen tehtiin jopa ihminen toisen sisään, mutta nykyisin on valtasuuntaus ettei tehdä, ovat mieluummin homoja ja lesboja ja lapsentekoa ei enää suvaita. On maailma kummas jamas.

        Juu, se bemari on pahin uhka suomen väkiluvulle. Kun on liikaa bemaripoikia niin tarvitaan enemmän maahanmuuttajia että saataisiin syntyvyyttä maahan. Jos ei sitten keksitä lisääntyvää homoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, se bemari on pahin uhka suomen väkiluvulle. Kun on liikaa bemaripoikia niin tarvitaan enemmän maahanmuuttajia että saataisiin syntyvyyttä maahan. Jos ei sitten keksitä lisääntyvää homoa...

        Sinähän itse olet homo. Siksi aina Silvast bemaripoikia. Jospa tulisit julkisuuteen niin ei tarvitsesi joka väliin haukkua syyttömiä homoiksi. Sihän vain sillä piilottelet omaa homouttasi. JOTEN OLET HOMO ITSE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän itse olet homo. Siksi aina Silvast bemaripoikia. Jospa tulisit julkisuuteen niin ei tarvitsesi joka väliin haukkua syyttömiä homoiksi. Sihän vain sillä piilottelet omaa homouttasi. JOTEN OLET HOMO ITSE.

        Se on ite homo joka muita sanoo, eli sinä ite.
        Onko mukava olla homo?
        Minkä värinen bemari sulla on?
        Paljonko tummelinkulutus satasella?
        Onkos ahnus pipi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän itse olet homo. Siksi aina Silvast bemaripoikia. Jospa tulisit julkisuuteen niin ei tarvitsesi joka väliin haukkua syyttömiä homoiksi. Sihän vain sillä piilottelet omaa homouttasi. JOTEN OLET HOMO ITSE.

        Nykyisin tytötkin on lättäpillua mopoautoissaan ja nauttivat tummeliseksistä.


    • Anonyymi

      Nykyisin koneinsinöörit tekee koneet ja pyörittelee sambuusit

    • Anonyymi

      oon pannu koraani kourassa paljaalla

    • Anonyymi

      Tietääkseni kukaan ei tehnyt esim. kirveen tai sahan teriä traktoreista puhumattakaan. Enimmäkseen tehtiin vain kakaroita.

      • Anonyymi

        Kyllä ne työkalut kaipas huoltoa, toisila oli paremmassa terssä kuin toisilla. Jo pelkästään sahan teroitus oli taitolaji. Että puri hyvin, ei kiristäny sahatessa ja ei ollu teroitettu ns. lutikan perseelle.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe