Oonko ainoa joka ei tajua raamattua?

Anonyymi-ap

Mä oon taas tässä sen ajatuksen keskiössä ,että en ymmärrä Raamattua.Mulla on vapaakirkkolainen tausta.Tulin uskoon 2/2020.Vaikka mä koitan lukea Raamattua niin siitä ei tule mitään,en ymmärrä sitä.Minulla on keskittymiskyvyn puute.Auttaisiko
selkoraamattu.Jotain pitäis tehdä asialle.Olis kiva jos olisi muitakin hengenheimolaisia ja yhdessä ihmetellä mitä vois tehdä asialle.

6

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse aloin etsiin ja lukeen , tervettä kristillisyyttä, ja kaikki lahkojen opetukset jätin kokonaan taakse.
      kirja : Sidottu ratkaisuvalta, avaa hyvin kristinuskoa.

      netiltä löytyy paljonkin ihan ilmais / näköiskirjana luettavaa.
      tervettä opetusta:

      Juhani Aittomaa
      Per.Olof Malk
      Paavo Lievonen
      Olavi Peltola
      Matti Pyykkönen
      Paavo Suihkonen
      Pauli Koskinen
      Jaakko Pirttiaho

      kristityn foorumi on on yksi kanava, josta löytyy tervettä kristinuskon artikkeleita.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        NIin jäi vielä mainitsermatta että on siis Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kirja. Kannattaa lukea ja jos on eri mieltä lopettaa lukemisen. Ja jos on samaa mieltä voipi lukea lisää. Oma elämäni ei ole koskaan ollut selvempää ja kirkaampaa ja onnellisempaa näiden oppien ja sitä kautta omien hyvien tekojen avulla saanut elämään valoa ja iloa ja onnea.

        Hyvää alkavaa kevättä!


    • Anonyymi

      hanki ilmainen raamattukurssi.se kannattaa ja on hauska tutkia yhdessä muiden kanssa.jehovantodistajilla on mainio interaktiivinen kurssi jossa esim paljon videoita,musiikkia ja mennään eri aihe alueita raamatunkohtineen.suosittelen ja sen voi lopettaa jos ei halua jatkaa.

    • Anonyymi

      Raamattu on vain kirja. Älä lue, jos et ymmärrä vaan pidät sitä lakikirjana. Sormi joka osoittaa kuuta ei ole kuu, sanoisi buddhalainen Raamatusta. Jokainen tuntuu löytävän sieltä lopulta oman luonteensa mukaiset totuudet ja arvot - valitettavasti.

      • Anonyymi

        Minä löysin ne Aku Ankasta.

        Raamattua lukiessani tunnen usein samaistuvani Jahveen. Rohkea, sotaisa ja oikeudenmukainen, aivan kuten minäkin tunnen olevani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe