Oonko ainoa joka ei tajua raamattua?

Anonyymi-ap

Mä oon taas tässä sen ajatuksen keskiössä ,että en ymmärrä Raamattua.Mulla on vapaakirkkolainen tausta.Tulin uskoon 2/2020.Vaikka mä koitan lukea Raamattua niin siitä ei tule mitään,en ymmärrä sitä.Minulla on keskittymiskyvyn puute.Auttaisiko
selkoraamattu.Jotain pitäis tehdä asialle.Olis kiva jos olisi muitakin hengenheimolaisia ja yhdessä ihmetellä mitä vois tehdä asialle.

6

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itse aloin etsiin ja lukeen , tervettä kristillisyyttä, ja kaikki lahkojen opetukset jätin kokonaan taakse.
      kirja : Sidottu ratkaisuvalta, avaa hyvin kristinuskoa.

netiltä löytyy paljonkin ihan ilmais / näköiskirjana luettavaa.
      tervettä opetusta:

Juhani Aittomaa
      Per.Olof Malk
      Paavo Lievonen
      Olavi Peltola
      Matti Pyykkönen
      Paavo Suihkonen
      Pauli Koskinen
      Jaakko Pirttiaho

kristityn foorumi on on yksi kanava, josta löytyy tervettä kristinuskon artikkeleita.

• Anonyymi
      • Anonyymi

NIin jäi vielä mainitsermatta että on siis Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kirja. Kannattaa lukea ja jos on eri mieltä lopettaa lukemisen. Ja jos on samaa mieltä voipi lukea lisää. Oma elämäni ei ole koskaan ollut selvempää ja kirkaampaa ja onnellisempaa näiden oppien ja sitä kautta omien hyvien tekojen avulla saanut elämään valoa ja iloa ja onnea.

Hyvää alkavaa kevättä!

• Anonyymi

hanki ilmainen raamattukurssi.se kannattaa ja on hauska tutkia yhdessä muiden kanssa.jehovantodistajilla on mainio interaktiivinen kurssi jossa esim paljon videoita,musiikkia ja mennään eri aihe alueita raamatunkohtineen.suosittelen ja sen voi lopettaa jos ei halua jatkaa.

• Anonyymi

Raamattu on vain kirja. Älä lue, jos et ymmärrä vaan pidät sitä lakikirjana. Sormi joka osoittaa kuuta ei ole kuu, sanoisi buddhalainen Raamatusta. Jokainen tuntuu löytävän sieltä lopulta oman luonteensa mukaiset totuudet ja arvot - valitettavasti.

• Anonyymi

Minä löysin ne Aku Ankasta.

Raamattua lukiessani tunnen usein samaistuvani Jahveen. Rohkea, sotaisa ja oikeudenmukainen, aivan kuten minäkin tunnen olevani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4482
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2929
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2692
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1669
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      109
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1174
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      1003
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45