Oonko ainoa joka ei tajua raamattua?

Anonyymi-ap

Mä oon taas tässä sen ajatuksen keskiössä ,että en ymmärrä Raamattua.Mulla on vapaakirkkolainen tausta.Tulin uskoon 2/2020.Vaikka mä koitan lukea Raamattua niin siitä ei tule mitään,en ymmärrä sitä.Minulla on keskittymiskyvyn puute.Auttaisiko
selkoraamattu.Jotain pitäis tehdä asialle.Olis kiva jos olisi muitakin hengenheimolaisia ja yhdessä ihmetellä mitä vois tehdä asialle.

6

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itse aloin etsiin ja lukeen , tervettä kristillisyyttä, ja kaikki lahkojen opetukset jätin kokonaan taakse.
      kirja : Sidottu ratkaisuvalta, avaa hyvin kristinuskoa.

netiltä löytyy paljonkin ihan ilmais / näköiskirjana luettavaa.
      tervettä opetusta:

Juhani Aittomaa
      Per.Olof Malk
      Paavo Lievonen
      Olavi Peltola
      Matti Pyykkönen
      Paavo Suihkonen
      Pauli Koskinen
      Jaakko Pirttiaho

kristityn foorumi on on yksi kanava, josta löytyy tervettä kristinuskon artikkeleita.

• Anonyymi
      • Anonyymi

NIin jäi vielä mainitsermatta että on siis Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon kirja. Kannattaa lukea ja jos on eri mieltä lopettaa lukemisen. Ja jos on samaa mieltä voipi lukea lisää. Oma elämäni ei ole koskaan ollut selvempää ja kirkaampaa ja onnellisempaa näiden oppien ja sitä kautta omien hyvien tekojen avulla saanut elämään valoa ja iloa ja onnea.

Hyvää alkavaa kevättä!

• Anonyymi

hanki ilmainen raamattukurssi.se kannattaa ja on hauska tutkia yhdessä muiden kanssa.jehovantodistajilla on mainio interaktiivinen kurssi jossa esim paljon videoita,musiikkia ja mennään eri aihe alueita raamatunkohtineen.suosittelen ja sen voi lopettaa jos ei halua jatkaa.

• Anonyymi

Raamattu on vain kirja. Älä lue, jos et ymmärrä vaan pidät sitä lakikirjana. Sormi joka osoittaa kuuta ei ole kuu, sanoisi buddhalainen Raamatusta. Jokainen tuntuu löytävän sieltä lopulta oman luonteensa mukaiset totuudet ja arvot - valitettavasti.

• Anonyymi

Minä löysin ne Aku Ankasta.

Raamattua lukiessani tunnen usein samaistuvani Jahveen. Rohkea, sotaisa ja oikeudenmukainen, aivan kuten minäkin tunnen olevani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      126
      8241
    2. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      445
      7410
    3. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      214
      5634
    4. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      137
      4570
    5. Kun täällä kysytään aina vaan naisilta

Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en
      Sinkut
      84
      4554
    6. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      104
      4432
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      10
      4132
    8. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      3810
    9. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      6
      2916
    10. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      13
      2680
    Aihe