Adventismiuskossa on kiellettyjä ruokia ja viettävät sapattia kuin juutalaiset.
Pahin harha on se että kuvittelevat olevansa Jumalan lopunajan jäännösseurakunta vaikka Raamatussa puhutaan juutalaisista eikä adventisteista.
Adventistit eivät ole juutalaisia eikä kristittyjä.
Heidän järkensä on adventtitotuuden vankina.
He uskovat sunnuntai pedonmerkkiin.
He jopa kieltävät Jeesuksen ylöstempauksen.
"Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee."
Jeesuksen ylöstempaus = samanlainen kuin uskovien ylöstempaus.
A d v eivät ole juutalaisia eikä kristittyjä
43
120
Vastaukset
- Anonyymi
Daavidin lahkoon kuului adventismi taustaisia ja johtajakin oli sapattia viettävä ex-adventisti.
Todella varallinen lahko.- Anonyymi
Höh? KAIKKI olivat henkilöitä, jotka olivat HYLÄNNEET adventismin ja adventtikirkon. Tiedämme varmasti todistajien lausunnon perusteella, että kyseinen pulju suunnitteli adventistien tappamista. Olet siis oikeassa. OLI vaarallinen lahko (eivät ole enää, kun kuolivat FBI agenttien piirityksessä).
- Anonyymi
Ööö... KAIKKI suomalaiset kristityt kirkkokunnat tunnustavat Adventtikirkon kristityksi kirkkokunnaksi.
- Anonyymi
Mutta äitikirkko ei tunnusta edes luterilaista kirkkoa oikeaksi eikä sillä olevan mitään pappisoikeutta. Tietenkin jos oma oppi ei perustu siihen että katolinen kirkko on Jeesuksen Kristuksen perustama, niin sen hyväksyllä ei ole väliäkään. Mutta silloin ei sen lahko menettää myös oppinsa. Ei voi olla että mädästä puusta kasvaisi terve hedelmä.
Mutta jos jostain hyvää, niin katolinen kirkko on erillään juutalaisuudesta ja sen tavoista.
Eihän kirkkoa voi perustaa sille ajatukselle että kristinuksoa on vain juutalaisuuden jatkumo. Juutalaisten, jotka tappoivat Jeesuksen. Hullumpaa oppia ei olisi olemassakaan.- Anonyymi
Niin Jeesus oli juutalainen ja niin oli opetuslapsetkin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jeesus oli juutalainen ja niin oli opetuslapsetkin .
Matteus, Markus ja Luukas eivät olleet juutalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteus, Markus ja Luukas eivät olleet juutalaisia.
Mitä sinä höpiset? Matteus ja Markus olivat juutalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä höpiset? Matteus ja Markus olivat juutalaisia.
Mitenkäs tuon todistat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä höpiset? Matteus ja Markus olivat juutalaisia.
Markus tuskin oli juutalainen.
- Anonyymi
Etkös sinä tiedä, että kaikki kristityt olivat alkuaan juutalaisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs tuon todistat.
Historiallisten lähteiden perusteella. Matteus oli Leevi Matteus eli yksi apostoleista. Markus oli Johannes Markus eli Barnabaksen sukulainen ja Paavalin työtoveri. Kyllä tästä on riittävästi todistusaineistoa varhaisissa kristillisissä teksteissä. Ainoa, joka ei ollut juutalainen, oli Luukas (tosin jotkut sanovat hänen olleen hellenistinen juutalainen).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Historiallisten lähteiden perusteella. Matteus oli Leevi Matteus eli yksi apostoleista. Markus oli Johannes Markus eli Barnabaksen sukulainen ja Paavalin työtoveri. Kyllä tästä on riittävästi todistusaineistoa varhaisissa kristillisissä teksteissä. Ainoa, joka ei ollut juutalainen, oli Luukas (tosin jotkut sanovat hänen olleen hellenistinen juutalainen).
Katsonpa mitä 12.8.2015 Raamatun ja historian valossa juutalainen sanoo...
Shalom! Olen Barry Segal Vision for Israel järjestöstä.
Tervehdin teitä ja jaan sydämeltäni sanoman Jerusalemin kukkuloilta.
Tutkitaan Raamatusta ja historiasta juutalaiskansaa, Jumalan lupauksia ja Jumalan liittoa juutalaiskansan kanssa
Otetaanpa sieltä leike..
Messias itse on juutalainen. Hän oli juutalainen ja on aina juutalainen. Juutalainen Messias, joka kuoli ja nousi kuolleista täällä Jerusalemissa, on sama juutalainen, joka palaa Jerusalemin kaupunkiin.
Raamatun kirjoittajat ja alkukristityt, messiaaniset, olivat juutalaisia.
Ensimmäinen seurakunta oli juutalainen Jerusalemissa.
Ensimmäiset lähetyssaarnaajat Israelista olivat juutalaisia.
Seurakunnan johtajien ensimmäinen neuvosto eli Paavali, Barnabas, Pietari, Jaakob ja muut sekä apostolit olivat juutalaisia.
Room. 9:3―5:ssä luetellaan asioita toisella tavalla. Paavali sanoo:
"Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois [Messiaasta] veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on [Messias] lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"
Tässä näemme yhdeksän tosiasiaa juutalaiskansasta.
Ensinnäkin he ovat israelilaisia, joille Jumala antoi nämä lupaukset.
Toiseksi he ovat Jumalan adoptoimia lapsia.
Kolmanneksi, heillä on Herran kirkkaus, ja neljänneksi, liitot, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin liitot. Viidenneksi heille on annettu toora, kirjoitettu laki, Mooseksen opetus.
Kuudenneksi he olivat tosi jumalanpalveluksen toimittajia. Seitsemänneksi heille annettiin Jumalan lupaukset, ja he ovat antaneet ne puolestaan teille kaikille.
Kahdeksanneksi heidän ovat isät Aabraham, Iisak ja Jaakob.
Heidät on haudattu Hebroniin, Israeliin.
Yhdeksänneksi heistä on Messias, Jeshua, inhimilliseltä puoleltaan. "Jeshua" merkitsee hepreaksi: "pelastus". Heistä on Jeshua, Messias, lihan puolesta. Ilman juutalaisia meistä uskovista kukaan ei olisi tässä tänään.
Room. 11:ssä Jumala toi ilmi juutalaisen hengellisen pelastuksen.
Juutalainen apostoli Paavali, hepreaksi Shaul, varoitti kansojen kristittyjä, ettei näiden pidä ylpeillä asemallaan. Hän sanoi, että Jumala tahtoo kansojen kristittyjen herättävän juutalaisissa kateutta seurakunnan ja Jumalan suhdetta kohtaan.
Paavali sanoo Room. 11:18:ssa: "...älä ylpeile oksien rinnalla; - mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata [juutalaista] juurta, vaan juuri kannattaa sinua." J. 20―21:
"Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan."
Paavali paljastaa totuuden, että kaikki israelilaiset lopunaikoina pelastuvat, kun heidän Messiaansa Jeshua palaa tuomaan heille anteeksiannon.
Room. 11:25―27: -
"Sillä minä en tahdo, veljet ― ettette olisi oman viisautenne varassa pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut ja niin kaikki Israel on pelastuva."
J. 28: "Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."
On erittäin tärkeää ymmärtää Jumalan tarkoitukset Israelia kohtaan. Siksi voimme sanoa ja lukea Raamatusta Jumalan lupauksia juutalaiskansaa ja Israelin maata kohtaan.
- Anonyymi
Adventistit eivät pidä kristittyjä kirkkokuntia kristittyinä.
- Anonyymi
Väitteesi on valhe.
- Anonyymi
Tietenkin pitävät. Et näköjään ole lukenut kirkon julkilausumaa.
- Anonyymi
Eivät pidäkään. Se on suuri Babylon, johon nyt myös adventistit itse kuuluvat ja ovat osallisena kaikkiin sen synteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät pidäkään. Se on suuri Babylon, johon nyt myös adventistit itse kuuluvat ja ovat osallisena kaikkiin sen synteihin.
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö.
No mikä se "suuri Babylon" sitten on, kun Adventtikirkon pitäisi oman todistuksensa mukaan varottaa siitä?
Ei taida uskonpuhdistus edetä yhtään mihinkään, mikäli se on Adventtikirkon varassa...ovat menneet niin lähelle tarkkailemaan, etteivät erota enää metsää puilta, eivätkä huomaa, että kaikki kasvavat samasta maaperästä, he itse mukaan lukien... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä se "suuri Babylon" sitten on, kun Adventtikirkon pitäisi oman todistuksensa mukaan varottaa siitä?
Ei taida uskonpuhdistus edetä yhtään mihinkään, mikäli se on Adventtikirkon varassa...ovat menneet niin lähelle tarkkailemaan, etteivät erota enää metsää puilta, eivätkä huomaa, että kaikki kasvavat samasta maaperästä, he itse mukaan lukien...Juutalainen rabbi opettaa Babylonista seuraavaa
Luetaan Ilm. 14:8: -
"Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: 'Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon..."
Ilmestyskirja on hyvä käsittää Vanhan testamentin ja juutalaisuuden valossa.
Johanneksen aikoihin Babylon nähtiin voimakkaana sortajana.
Babylonin eli Baabelin aika oli ollut satoja vuosia ennen Johannesta. Kuitenkin profeetallisesti ottaen Baabelin vankeus oli tärkeä ajanjakso Israelin historiassa.
Ensimmäisen kerran Israel pelastettiin Egyptistä. Myöhemmin Israel pelastettiin myös Baabelin vankeudesta. Baabel tarkoitti Israelin vihollisia, jotka tuhosivat Jerusalemin temppelin. Toinen temppeli tuhottiin luultavasti Johanneksen elinaikana riippuen Ilmestyskirjan kirjoittamisen ajankohdasta. Kuitenkin ihmisten mielissä Babylon oli päävihollinen. Babylonin kukistuminen merkitsi juutalaisille todella hyviä uutisia. Se kukistuu Jumalan vihan voimasta.
Ilm. 14:8: "Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi:
'Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat'."
Babylonia kuvataan seuraavissa luvuissa porttona tai avionrikkojanaisena. Se johdatti kansat haureuteen, jolla tarkoitetaan epäjumalanpalvontaa. Epäjumalanpalvonta herättää Jumalan kiivauden ja vihan. Babyloniin viitataan usein naisena. "...joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat'." Siinä ei puhuta konkreettisesta haureudesta vaan hengellisestä uskottomuudesta.
Jos Ilmestyskirjan 144 000 neitsyttä tulkitaan seksuaalisesti koskemattomiksi, emme ole ymmärtäneet Raamatun kieltä. Neitsyys tarkoittaa tässä yhteydessä hengellistä uskollisuutta Israelin Jumalan käskyille, totuudelle ja palvonnalle.
Jakeessa 9 puhutaan kolmannesta enkelistä. "Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: 'Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä..."
Siinä puhutaan Jumalan vihasta.
Se herää, jos ihminen kumartaa tai palvoo väärää kohdetta. Meidän täytyy ymmärtää, että Jumalalle on tärkeintä se, palvommeko häntä. Hengellisen voiton kannalta ihmisen urakehitys ei ole tärkeää. Tutkintojen hankkiminen arvostuksen saamiseksi ei ole tärkeää. Ei ole tärkeää, asunko arvostetulla alueella. Ne eivät ole hengellisesti tärkeitä asioita.
Jumala odottaa sitä, että olosuhteista, kärsimyksistä ja vaikeuksista huolimatta palvoisimme silti häntä uskollisesti. Vihollinen pyrkii estämään meitä palvomasta Jumalaa. Jos vihollinen onnistuu siinä, se on saanut sinusta erävoiton.
Taistelu koskee sitä, palvotko uskollisesti Jumalaa. Ne, jotka kääntyvät pois Jumalasta, antavat tämän maailman huolten vallata mielensä ja uskovat väärän opin.
"...hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana
[laimentamattomana] on kaadettu hänen vihansa maljaan..."
Näin Jumala toimii, koska hän on kiivas. "...ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."
Miksi siinä mainitaan pyhät enkelit ja Karitsa?
Totesimme jo Ilm. 1:n yhteydessä, että Ilmestyskirjan tarkoitus on ilmoittaa Messias Jeshuaa, jotta ymmärtäisimme, kuka hän oikeasti on. Liian usein ihmiset ajattelevat, että hän on vain armollinen, anteeksiantava ja rakastava. Hän on kuin karitsa, joka ei tee kellekään pahaa. Karitsa ei pure, hyökkää eikä tapa ketään.
Mutta Ilm. 1:ssä häntä kuvataan eri tavalla. Jumalan vihan langetessa paikalla ovat pyhät enkelit sekä Karitsa. Ilm. 6:n lopussa puhuttiin myös Karitsan vihasta. Ilmestyskirjassa puhutaan paljon tuomiosta.
Kun siirrymme luvusta 14 lukuun 15, näemme, mistä Jumalan viha on oikein peräisin. Saatat yllättyä. Jakeessa 11 puhutaan epäjumalan palvonnan tuomitsemisesta.
"Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys..."
Tästä löytyy vastakkainasettelu. On niitä, jotka seuraavat petoa ja antikristusta ja ottavat sen maailmanvallan merkin otsaansa tai käteensä osoitukseksi siitä, että he toimivat ja ajattelevat tämän pahan valtakunnan normien ja luonteen mukaan. He ovat vastakohtana kärsivällisille. Mikä saa ihmisen pitämään kiinni uskostaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen rabbi opettaa Babylonista seuraavaa
Luetaan Ilm. 14:8: -
"Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: 'Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon..."
Ilmestyskirja on hyvä käsittää Vanhan testamentin ja juutalaisuuden valossa.
Johanneksen aikoihin Babylon nähtiin voimakkaana sortajana.
Babylonin eli Baabelin aika oli ollut satoja vuosia ennen Johannesta. Kuitenkin profeetallisesti ottaen Baabelin vankeus oli tärkeä ajanjakso Israelin historiassa.
Ensimmäisen kerran Israel pelastettiin Egyptistä. Myöhemmin Israel pelastettiin myös Baabelin vankeudesta. Baabel tarkoitti Israelin vihollisia, jotka tuhosivat Jerusalemin temppelin. Toinen temppeli tuhottiin luultavasti Johanneksen elinaikana riippuen Ilmestyskirjan kirjoittamisen ajankohdasta. Kuitenkin ihmisten mielissä Babylon oli päävihollinen. Babylonin kukistuminen merkitsi juutalaisille todella hyviä uutisia. Se kukistuu Jumalan vihan voimasta.
Ilm. 14:8: "Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi:
'Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat'."
Babylonia kuvataan seuraavissa luvuissa porttona tai avionrikkojanaisena. Se johdatti kansat haureuteen, jolla tarkoitetaan epäjumalanpalvontaa. Epäjumalanpalvonta herättää Jumalan kiivauden ja vihan. Babyloniin viitataan usein naisena. "...joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat'." Siinä ei puhuta konkreettisesta haureudesta vaan hengellisestä uskottomuudesta.
Jos Ilmestyskirjan 144 000 neitsyttä tulkitaan seksuaalisesti koskemattomiksi, emme ole ymmärtäneet Raamatun kieltä. Neitsyys tarkoittaa tässä yhteydessä hengellistä uskollisuutta Israelin Jumalan käskyille, totuudelle ja palvonnalle.
Jakeessa 9 puhutaan kolmannesta enkelistä. "Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: 'Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä..."
Siinä puhutaan Jumalan vihasta.
Se herää, jos ihminen kumartaa tai palvoo väärää kohdetta. Meidän täytyy ymmärtää, että Jumalalle on tärkeintä se, palvommeko häntä. Hengellisen voiton kannalta ihmisen urakehitys ei ole tärkeää. Tutkintojen hankkiminen arvostuksen saamiseksi ei ole tärkeää. Ei ole tärkeää, asunko arvostetulla alueella. Ne eivät ole hengellisesti tärkeitä asioita.
Jumala odottaa sitä, että olosuhteista, kärsimyksistä ja vaikeuksista huolimatta palvoisimme silti häntä uskollisesti. Vihollinen pyrkii estämään meitä palvomasta Jumalaa. Jos vihollinen onnistuu siinä, se on saanut sinusta erävoiton.
Taistelu koskee sitä, palvotko uskollisesti Jumalaa. Ne, jotka kääntyvät pois Jumalasta, antavat tämän maailman huolten vallata mielensä ja uskovat väärän opin.
"...hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana
[laimentamattomana] on kaadettu hänen vihansa maljaan..."
Näin Jumala toimii, koska hän on kiivas. "...ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."
Miksi siinä mainitaan pyhät enkelit ja Karitsa?
Totesimme jo Ilm. 1:n yhteydessä, että Ilmestyskirjan tarkoitus on ilmoittaa Messias Jeshuaa, jotta ymmärtäisimme, kuka hän oikeasti on. Liian usein ihmiset ajattelevat, että hän on vain armollinen, anteeksiantava ja rakastava. Hän on kuin karitsa, joka ei tee kellekään pahaa. Karitsa ei pure, hyökkää eikä tapa ketään.
Mutta Ilm. 1:ssä häntä kuvataan eri tavalla. Jumalan vihan langetessa paikalla ovat pyhät enkelit sekä Karitsa. Ilm. 6:n lopussa puhuttiin myös Karitsan vihasta. Ilmestyskirjassa puhutaan paljon tuomiosta.
Kun siirrymme luvusta 14 lukuun 15, näemme, mistä Jumalan viha on oikein peräisin. Saatat yllättyä. Jakeessa 11 puhutaan epäjumalan palvonnan tuomitsemisesta.
"Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys..."
Tästä löytyy vastakkainasettelu. On niitä, jotka seuraavat petoa ja antikristusta ja ottavat sen maailmanvallan merkin otsaansa tai käteensä osoitukseksi siitä, että he toimivat ja ajattelevat tämän pahan valtakunnan normien ja luonteen mukaan. He ovat vastakohtana kärsivällisille. Mikä saa ihmisen pitämään kiinni uskostaan?Katsoin jonkin aikaa sitten elokuvaa, jossa joku roikkui ikkunan ulkopuolella. Hän jaksoi pitää kiinni, koska uskoi avun olevan tulossa. Kun hän kuuli, että auttaja oli saanut surmansa, hän päästi irti ja putosi kuolemaansa. Hän oli menettänyt toivon eikä odottanut enää apua. Jos et odota Jumalan tulevaa valtakuntaa etkä usko lupauksiin
Messiaan paluusta, et jaksa sinnitellä vaan lankeat väärän messiaan viettelyksiin.
Koska se tekee ihmeitä ja merkkejä, alat uskomaan pelon vallassa siihen enemmän kuin Jumalaan. Tässä asetetaan pedon seuraamisen vastakohdaksi pyhien kärsivällisyys.
Kärsivällisyytensä vuoksi he "pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon".
Jakeen 12 käyttämät termit ovat monelle uskovalle vieraita.
He luulevat, ettei Messiaaseen uskova tarvitse enää Jumalan käskyjä. Käsitys on täyttä valetta. Usko Messiaaseen saa meidät noudattamaan Jumalan Sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin jonkin aikaa sitten elokuvaa, jossa joku roikkui ikkunan ulkopuolella. Hän jaksoi pitää kiinni, koska uskoi avun olevan tulossa. Kun hän kuuli, että auttaja oli saanut surmansa, hän päästi irti ja putosi kuolemaansa. Hän oli menettänyt toivon eikä odottanut enää apua. Jos et odota Jumalan tulevaa valtakuntaa etkä usko lupauksiin
Messiaan paluusta, et jaksa sinnitellä vaan lankeat väärän messiaan viettelyksiin.
Koska se tekee ihmeitä ja merkkejä, alat uskomaan pelon vallassa siihen enemmän kuin Jumalaan. Tässä asetetaan pedon seuraamisen vastakohdaksi pyhien kärsivällisyys.
Kärsivällisyytensä vuoksi he "pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon".
Jakeen 12 käyttämät termit ovat monelle uskovalle vieraita.
He luulevat, ettei Messiaaseen uskova tarvitse enää Jumalan käskyjä. Käsitys on täyttä valetta. Usko Messiaaseen saa meidät noudattamaan Jumalan Sanaa.Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole pelastuksen ehto vaan seuraus. Meidät on pelastettu tuomaan julki Jumalan kirkkautta. Jumalan käskyistä näemme suunnan hänen mielensä mukaiselle elämälle. Tekomme eivät tee meitä arvollisiksi vaan Jumalan armo tekee. Mutta armo "kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden eläisimme vanhurskaasti nykyisessä maailmanajassa."
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Siinä rinnastetaan Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt.
Siirrytään jakeeseen 13: "Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: 'Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat..." Vain Herrassa kuolleet ovat onnellisia. Siksi meidän tulee julistaa ilosanomaa esimerkiksi muslimeille. Heidän mielestään on hyvä kuolla Allahin huomassa. Ei ole.
Vain Messias Jeshuassa on turvallista kuolla, kun annamme henkemme alttiiksi hänen edestään. Meidän ei ole tarkoitus sotia. "Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu. jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman." Me seisomme vakaasti totuuden kalliolla.
Meidän ei tarvitse paeta eikä taistella vihollista vastaan fyysisesti. Voittoa ei saada konkreettisella miekalla - vaan Jeshuan suusta tulevalla miekalla, joka on hänen Sanansa.
Hän julistaa meille voiton. Ilm. 14:13: "Autuaat [ylen onnelliset] ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.'" Uskollisuutemme seuraukset näkyvät tulevassa ajassa eli Jumalan tulevassa valtakunnassa.
Jumalan uskollinen palveleminen on tärkeämpää kuin turha tavara, jota voimme rahalla ostaa. Meidän tulee ymmärtää, että luvussa 14 puhutaan edellä mainituille 144 000:lle, niille, jotka korjataan kuin elo tai temmataan ylös.
tämä 2020 leike - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole pelastuksen ehto vaan seuraus. Meidät on pelastettu tuomaan julki Jumalan kirkkautta. Jumalan käskyistä näemme suunnan hänen mielensä mukaiselle elämälle. Tekomme eivät tee meitä arvollisiksi vaan Jumalan armo tekee. Mutta armo "kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden eläisimme vanhurskaasti nykyisessä maailmanajassa."
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon." Siinä rinnastetaan Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt.
Siirrytään jakeeseen 13: "Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: 'Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat..." Vain Herrassa kuolleet ovat onnellisia. Siksi meidän tulee julistaa ilosanomaa esimerkiksi muslimeille. Heidän mielestään on hyvä kuolla Allahin huomassa. Ei ole.
Vain Messias Jeshuassa on turvallista kuolla, kun annamme henkemme alttiiksi hänen edestään. Meidän ei ole tarkoitus sotia. "Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu. jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman." Me seisomme vakaasti totuuden kalliolla.
Meidän ei tarvitse paeta eikä taistella vihollista vastaan fyysisesti. Voittoa ei saada konkreettisella miekalla - vaan Jeshuan suusta tulevalla miekalla, joka on hänen Sanansa.
Hän julistaa meille voiton. Ilm. 14:13: "Autuaat [ylen onnelliset] ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.'" Uskollisuutemme seuraukset näkyvät tulevassa ajassa eli Jumalan tulevassa valtakunnassa.
Jumalan uskollinen palveleminen on tärkeämpää kuin turha tavara, jota voimme rahalla ostaa. Meidän tulee ymmärtää, että luvussa 14 puhutaan edellä mainituille 144 000:lle, niille, jotka korjataan kuin elo tai temmataan ylös.
tämä 2020 leikeTässä annetaan kuva tulevista tapahtumista.
Jae 14: "Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen [Messias], päässänsä kultainen kruunu [hän on kuningasten Kuningas], ja kädessänsä terävä sirppi. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli..."
Tämän luvun lopussa puhutaan paljon temppelistä kuten erityisesti luvuissa 15-16.
Nyt ei puhuta Jerusalemissa sijaitsevasta vaan taivaan pyhäköstä.
Kohta näemme, mitä pyhäköllä tarkoitetaan.
"...Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu, ja kädessänsä terävä sirppi. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle:
'Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt'.
Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi." Siinä on kuva ylöstempauksesta, kun Messias ottaa ilosanoman vastaanottaneet luokseen.
Aiemmin kerrottiin, että ilosanoma julistetaan koko maailmalle, jotta ihmiset pääsisivät osalliseksi autuaallisesta toivosta. Sitten tulee tuomio.
Lopullinen tuomio eroaa suuresti äskeisistä tapahtumista.
Jae 17: "Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli..."
Tämä enkeli on erityyppinen kuin äskeinen. "... ja hänelläkin oli terävä sirppi. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan..."
Kun Jumala tuhosi kaiken elävän Nooan aikana vedellä, hän lupasi, ettei toimisi samoin enää koskaan. Hän ei luvannut olla tuhoamatta maata vaan lupasi olla lähettämättä vedenpaisumusta. Kun Jumala viha lankeaa, hän tuhoaa tulella, koska tuli poistaa epäpuhtaudet. Tuomion enkeli on siis erilainen, ja hänellä on eri tehtävä. Hänellä on tuli vallassaan, koska Jumalan viha ja tuli liittyvät yhteen.
Äskeisessä mainitaan myös alttari, koska se viittaa tuomioon tai uhriin. Alttarilla uhri kuolee. Kuolema on yksi tuomion muoto.
Jae 18: "Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: 'Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet'."
Viinirypäleistä saadaan viiniä. Tässä sanankohdassa viinillä tarkoitetaan tuomiota. Juutalaisille viini merkitsee yleensä iloa. Viinillä tarkoitetaan tässä Jumalan vihaa siksi, koska Jumala on mielissään siitä, että hän saa viimein poistaa maailmasta kaiken pahan. Hänen tuomionsa aikaansaa iloa, koska Sakarjan mukaan tuomiot edeltävät Jumalan valtakunnan tulemista. Eli Jumalan viha edistää hänen valtakuntansa tuloa.
Jumalan vihan ja tuomion jälkeen on tuleva suuri juhla. Siksi viini kuvaa sekä tuomiota että iloa. Jumalan valtakunnan ilo syntyy tuomioiden keskeltä.
Jae 18: "'Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet'. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä annetaan kuva tulevista tapahtumista.
Jae 14: "Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen [Messias], päässänsä kultainen kruunu [hän on kuningasten Kuningas], ja kädessänsä terävä sirppi. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli..."
Tämän luvun lopussa puhutaan paljon temppelistä kuten erityisesti luvuissa 15-16.
Nyt ei puhuta Jerusalemissa sijaitsevasta vaan taivaan pyhäköstä.
Kohta näemme, mitä pyhäköllä tarkoitetaan.
"...Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu, ja kädessänsä terävä sirppi. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle:
'Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt'.
Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi." Siinä on kuva ylöstempauksesta, kun Messias ottaa ilosanoman vastaanottaneet luokseen.
Aiemmin kerrottiin, että ilosanoma julistetaan koko maailmalle, jotta ihmiset pääsisivät osalliseksi autuaallisesta toivosta. Sitten tulee tuomio.
Lopullinen tuomio eroaa suuresti äskeisistä tapahtumista.
Jae 17: "Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli..."
Tämä enkeli on erityyppinen kuin äskeinen. "... ja hänelläkin oli terävä sirppi. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan..."
Kun Jumala tuhosi kaiken elävän Nooan aikana vedellä, hän lupasi, ettei toimisi samoin enää koskaan. Hän ei luvannut olla tuhoamatta maata vaan lupasi olla lähettämättä vedenpaisumusta. Kun Jumala viha lankeaa, hän tuhoaa tulella, koska tuli poistaa epäpuhtaudet. Tuomion enkeli on siis erilainen, ja hänellä on eri tehtävä. Hänellä on tuli vallassaan, koska Jumalan viha ja tuli liittyvät yhteen.
Äskeisessä mainitaan myös alttari, koska se viittaa tuomioon tai uhriin. Alttarilla uhri kuolee. Kuolema on yksi tuomion muoto.
Jae 18: "Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: 'Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet'."
Viinirypäleistä saadaan viiniä. Tässä sanankohdassa viinillä tarkoitetaan tuomiota. Juutalaisille viini merkitsee yleensä iloa. Viinillä tarkoitetaan tässä Jumalan vihaa siksi, koska Jumala on mielissään siitä, että hän saa viimein poistaa maailmasta kaiken pahan. Hänen tuomionsa aikaansaa iloa, koska Sakarjan mukaan tuomiot edeltävät Jumalan valtakunnan tulemista. Eli Jumalan viha edistää hänen valtakuntansa tuloa.
Jumalan vihan ja tuomion jälkeen on tuleva suuri juhla. Siksi viini kuvaa sekä tuomiota että iloa. Jumalan valtakunnan ilo syntyy tuomioiden keskeltä.
Jae 18: "'Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet'. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella..."Huomaa ilmaisu "kaupungin ulkopuolella".
Muistathan vertauksen kymmenestä neitsyestä?
Viisi heistä oli viisasta, viisi tyhmää. Tyhmät eivät olleet valmistautuneet eikä heitä päästetty hääjuhlaan. Heidät heitettiin kaupungin ulkopuolelle.
Ilmestyskirjassa kerrotaan myöhemmin, että pyhän kaupungin ulkopuolella on tuomion paikka. Jumalan tuomion ja vihan viinikuurna on pyhän Jerusalemin kaupungin ulkopuolella.
Jae 20 loppu:
"...ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän." Vakomitta on noin 200 metriä. Siinä puhutaan noin 300 kilometrin matkasta.
Puhumme aiheesta enemmän kahden viikon kuluttua Harmagedonin taistelun yhteydessä, josta kerrotaan luvussa 16.
Huomaamme, että Jumalan viha ilmestyy Harmagedonin taistelussa. Se on keskeinen paikka Jerusalemin hyvinvoinnin kannalta. Pitää ymmärtää, että Jerusalemista käydään taistelua, koska se tunnetaan meidän Jumalamme kaupunkina, paikkana, jossa häntä palvotaan. Harmagedonilla eli Megiddolla on merkitystä Jerusalemin kannalta. Siellä taistellaan Jerusalemista, Jumalan palvonnan paikasta. Ilmestyskirjassa on keskeistä Messias Jeshuan persoonan ja työn ymmärtäminen. Kirjan tarkoitus ei ole kuitenkaan antaa pään tietoa. Sen tarkoitus on saada meidät palvomaan häntä Pyhän Hengen voitelussa ja antamaan itsemme hänelle eläväksi uhriksi, joka on Jumalalle otollista palvelusta. Se on myös järjellistä, eli järkikin kehottaa palvomaan häntä.
Uhrimme pitää kuitenkin olla Jumalalle otollinen eli mieluinen.
Kyse ei ole siitä, mitä me pidämme hyvänä, vaan meidän tulee olla alamaisia Jumalan opetukselle.
Joskus ihmiset pyytävät Jumalaa siunaamaan omat suunnitelmansa. Mutta se on epäjumalanpalveluksen olemus. Tämän kirjan tarkoitus on auttaa meitä ymmärtämään Messiaan persoonaa, jotta elämämme voisi muuttua, niin että palvomme häntä
Hengessä ja totuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa ilmaisu "kaupungin ulkopuolella".
Muistathan vertauksen kymmenestä neitsyestä?
Viisi heistä oli viisasta, viisi tyhmää. Tyhmät eivät olleet valmistautuneet eikä heitä päästetty hääjuhlaan. Heidät heitettiin kaupungin ulkopuolelle.
Ilmestyskirjassa kerrotaan myöhemmin, että pyhän kaupungin ulkopuolella on tuomion paikka. Jumalan tuomion ja vihan viinikuurna on pyhän Jerusalemin kaupungin ulkopuolella.
Jae 20 loppu:
"...ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän." Vakomitta on noin 200 metriä. Siinä puhutaan noin 300 kilometrin matkasta.
Puhumme aiheesta enemmän kahden viikon kuluttua Harmagedonin taistelun yhteydessä, josta kerrotaan luvussa 16.
Huomaamme, että Jumalan viha ilmestyy Harmagedonin taistelussa. Se on keskeinen paikka Jerusalemin hyvinvoinnin kannalta. Pitää ymmärtää, että Jerusalemista käydään taistelua, koska se tunnetaan meidän Jumalamme kaupunkina, paikkana, jossa häntä palvotaan. Harmagedonilla eli Megiddolla on merkitystä Jerusalemin kannalta. Siellä taistellaan Jerusalemista, Jumalan palvonnan paikasta. Ilmestyskirjassa on keskeistä Messias Jeshuan persoonan ja työn ymmärtäminen. Kirjan tarkoitus ei ole kuitenkaan antaa pään tietoa. Sen tarkoitus on saada meidät palvomaan häntä Pyhän Hengen voitelussa ja antamaan itsemme hänelle eläväksi uhriksi, joka on Jumalalle otollista palvelusta. Se on myös järjellistä, eli järkikin kehottaa palvomaan häntä.
Uhrimme pitää kuitenkin olla Jumalalle otollinen eli mieluinen.
Kyse ei ole siitä, mitä me pidämme hyvänä, vaan meidän tulee olla alamaisia Jumalan opetukselle.
Joskus ihmiset pyytävät Jumalaa siunaamaan omat suunnitelmansa. Mutta se on epäjumalanpalveluksen olemus. Tämän kirjan tarkoitus on auttaa meitä ymmärtämään Messiaan persoonaa, jotta elämämme voisi muuttua, niin että palvomme häntä
Hengessä ja totuudessa.Siinä puhutaan haaskalinnuista, jotka syövät kuollutta. Tässä Jumala vuodattaa tuomionsa Babylonin ylle.
Raamatun profetioissa Babylonilla viitataan pakkosiirtolaisuuteen. Babylonin kukistuminen tarkoittaa pakkosiirtolaisuuden loppumista. Ryhmää rabbeja voitaisiin pyytää vastaamaan seuraavaan kysymykseen.
Mitä pakkosiirtolaisuuden loppu tuo tullessaan? Asiaa voitaisiin kysyä vaikka sadan rabbin joukolta. He kaikki vastaisivat: valtakunta. Jotta Jumalan valtakunta voi tulla todelliseksi, pakkosiirtolaisuuden pitää loppua. Sen lopettaa tuomio.
Jakeen 2 lopussa kerrotaan, että Babylonista tulee asuinsija kaikelle saastaiselle ja kuolemaan liittyvälle.
Ilm. 18:3:
"Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet..." Tuon lauseen rakenteen tarkoitus on antaa meille ilmestystä. "Sillä hänen haureutensa vihan viiniä..."
Babylonin haureudella tarkoitetaan epäjumalanpalvelusta. Kyseessä on väärä uskonto, joka perustuu lihan himoille. Epäjumalanpalvelus tarkoittaa syntisten halujen toteuttamista uskonnollisessa yhteydessä. "Enhän minä syntiä tee. Minähän harjoitan uskontoa."
Sellainen uskonto herättää Jumalan vihan kaikkia kansoja kohtaan. Sana "kansat" voidaan myös kääntää sanalla "pakanat".
Minulla ei ole ennakkoluuloja ei-juutalaisia kohtaan. Mutta meidän pitää ymmärtää, mitä sanalla "pakanat" tarkoitetaan. Kun Uudessa testamentissa käytetään sanaa pakanat, sillä voidaan tarkoittaa kansoja. Mutta sillä voidaan tarkoittaa myös niitä, joilla ei ole liittosuhdetta Jumalaan, jopa juutalaisia.
Jos juutalainen kapinoi, hän ei ole Jumalan liitossa. Pakana, joka kapinoi evankeliumia vastaan, ei ole myöskään liitossa Jumalan kanssa.
Jumala ei katso ihmiseen.
Kyse ei ole ihmisen juutalaisuudesta vaan uskosta. Jos otamme uskon kautta armon vastaan, olemme uudessa liitossa. Tuomio koskee siis niitä, jotka eivät ole liittosuhteessa Jumalaan. Kaikki kansat, pakanat tai ilman liittosuhdetta olevat juovat Jumalan vihan viiniä. Mukana väärässä uskonnossa olivat maan kuninkaat eli johtajat.
"...ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa..."
Sitten puhutaan kauppiaista, niistä, jotka hallitsevat kaupankäyntiä.
"...ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
He halusivat rikastua voidakseen toteuttaa lihansa himoja. Syynä oli epäjumalanpalvelus ja alamaisuus pahalle maailmanvallalle. Seurauksena on Jumalan tuomio. He valitsivat lihan mukaan, mistä on seurauksena kuolema.
- Anonyymi
Kristityt eivät tarvitse Ellen Whiteä ja adventismia.
- Anonyymi
Kyllä tarvitsevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarvitsevat.
No kerro, miten sunnuntain pyhittämättä jättäminen estäisi "ostamisen" ja "myymisen"?
Kai se EGW nyt senkin on teille selittäny?
Jos ei oo osannu selittää, niin aivan turhia sen järjettömät horinat on, ei niitä kukaan tartte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro, miten sunnuntain pyhittämättä jättäminen estäisi "ostamisen" ja "myymisen"?
Kai se EGW nyt senkin on teille selittäny?
Jos ei oo osannu selittää, niin aivan turhia sen järjettömät horinat on, ei niitä kukaan tartte.Eli- ostamisen tai myymisen. Myytkö sielusi pakanalliseen uskonnon muodostamaan alttariin? Kun perkele kahlitaan, ei voi ostaa - eikä myydä.
Sielun voi myydä haureuden kautta. ja haureus on epäjumalanpalvontaa.
Haureudelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Päänupin häpy avoinnako, annat perkleen siementää nuppisi, että se merkkinä palvot sitä herraasi. Haureellinen, kertoo Ilmestyskirja. Sitten kun menee viimeiselle tuomiolle, todistuksen majaan, siellä on lainarkku avoin ja lain taulut mm. kertomassa, missä olet häpeäksesi palvonut muuta, kuin Ylkääsi. Ei löydy sunnuntaita - ei muusta kuin sakaramentteista ja kirkkokäsikirjoista, sekä kirkkojen jäsenrekisteristä, katekismuksesta ja vauvavaleluista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro, miten sunnuntain pyhittämättä jättäminen estäisi "ostamisen" ja "myymisen"?
Kai se EGW nyt senkin on teille selittäny?
Jos ei oo osannu selittää, niin aivan turhia sen järjettömät horinat on, ei niitä kukaan tartte.Voit lukea vastauksen hänen kirjastaan.
- Anonyymi
Aloitus on typerä aivopieru.
- Anonyymi
Miten muka juutalaisuudesta voi ottaa esimerkkiä, jos Jeesus joutui juutalaisuuden kanssa ristiriitaan, niin voimaakkaasti että he halusivat tappaa hänet sapattirikkomuksista. Ja tappoivatkin. Juutalaisuus oli sitä että myöhemminkin vainottiin sitä nasaretilaisten lahkoa. Kuten esim. Paavali teki. Mitä ihmeen hyvää ja esimerkiksi otettavaa siinä voisi muka olla. Ellei sitten halua olla tieten tahtoen harhaoppinen ja Jeeuksen vihollinen.
- Anonyymi
Kaikki apostolit olivat juutalaisia. Kaikki varhaiset kristityt olivat juutalaisia. Jeesus oli juutalainen. Eivät kaikki juutalaiset olleet Jeesuksen vihollisia. Missä ihmeen pullossa sinä oikein elät??
- Anonyymi
Et sitten tiedä sitäkään, että juutalaisuus ei ollut mikään monoliittinen uskonryhmä. Juutalaisuus oli jakautunut moniin erilaisiin ja toisiaan vastaan kiisteleviin ryhmittymiin. Fariseuksiakin oli kaksi eri ryhmää, joiden näkemykset olivat varsin kaukana toisistaan.
- Anonyymi
Eiköhän ongelma ollut se, että Jeesus sanoi Jumalaa Isäkseen. Ei sapatista tuomittu.
perusteita on esitetty pilkasta näin.
Ja israelilaisen vaimon poika pilkkasi Herran nimeä ja kirosi sitä. Silloin he toivat hänet Mooseksen eteen. Ja hänen äitinsä nimi oli Selomit, Dibrin tytär, Daanin sukukunnasta. Ja he panivat hänet vankeuteen, kunnes heille ilmoitettaisiin Herran vastaus.
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Vie kirooja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat sen, laskekoot kätensä hänen päänsä päälle, ja koko kansa kivittäköön hänet. Ja puhu israelilaisille ja sano:
>>>Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi. Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon. <<<< (3Mo 24:11-16)
Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä;
---->>>>>mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" <<<<<
Juutalaiset vastasivat hänelle: !!! "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan !!!!
--->>>>
jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".<<<<<
(Joh 10:32-33) Eiköhän se kuolemantuomio rakennu sanan opetuksen mukaan siten, että tulkitiin Jumalan pilkan toteutuneen Jeesuksen kohdalta.... ei sapatin kohdalta...
Onhan tästä aikaisemminkin puhuttu, eikö sitä muisteta?=
Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi". Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään: "Kuinka tämä näin puhuu? Hän >>< pilkkaa Jumalaa. >>>>Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?" (Mar 2:5-7)
Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi:
>>>>>>>"Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa. >>>>>Miten teistä on?">>>> He vastasivat sanoen: "Hän on vikapää kuolemaan". <<<< (Mat 26:64-66) tuskin siinä sapatista puhuttiin
Silloin ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: "Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan?" Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle:
"Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".
Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme? >>>< Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" >>>>>Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan. (Mar 14:60-64)
Eli kysymys??? Miksi te sapatista puhutte. ??? Vääntyykö se jotenkin mielessänne, että tuomio oli sapatin rikkomisesta??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki apostolit olivat juutalaisia. Kaikki varhaiset kristityt olivat juutalaisia. Jeesus oli juutalainen. Eivät kaikki juutalaiset olleet Jeesuksen vihollisia. Missä ihmeen pullossa sinä oikein elät??
Nyt on harhaopinen vähän sekaisin. Paavali oli juutalainen ja juuri siksi vainosi noita alkuseurakunnan kristittyjä kun olivat kääntyneet pois juutalaisuudesta ja sapatin viettämisestä.
Ei vainoaminen mitenkään liittynyt siihen oliko vainottu juutalainen vai ei, vaan siihen että ei noudattanut juutalaisia tapoja ja sapattia ja siksi heitä vainottiin kansalaisuudesta riippumatta.
Ja kun Paavali itse kääntyi pois juutalaisuudesta, niin häntä itseään alettiin vainota.
Juutalaisuus ja sapatin viettäminen oli kiihkouskovaisuutta ja juuri sen vuoksi Jeesuksin joutui ristille. Sairaan parantaminen oli se syy miksi joutui oikeuden eteen. Siitä fariseukset olivat suuttuneet, mutta rooman oikeuden edessä ei niin tyhmiä syytöksiä voinut esittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on harhaopinen vähän sekaisin. Paavali oli juutalainen ja juuri siksi vainosi noita alkuseurakunnan kristittyjä kun olivat kääntyneet pois juutalaisuudesta ja sapatin viettämisestä.
Ei vainoaminen mitenkään liittynyt siihen oliko vainottu juutalainen vai ei, vaan siihen että ei noudattanut juutalaisia tapoja ja sapattia ja siksi heitä vainottiin kansalaisuudesta riippumatta.
Ja kun Paavali itse kääntyi pois juutalaisuudesta, niin häntä itseään alettiin vainota.
Juutalaisuus ja sapatin viettäminen oli kiihkouskovaisuutta ja juuri sen vuoksi Jeesuksin joutui ristille. Sairaan parantaminen oli se syy miksi joutui oikeuden eteen. Siitä fariseukset olivat suuttuneet, mutta rooman oikeuden edessä ei niin tyhmiä syytöksiä voinut esittää.Ei alkuseurakunta ollut kääntynyt pois juutalaisuudesta eikä sapatista. Se oli päinvastoin ainoa oikea muoto todellisesta juutalaisuudesta ja sapatinvietosta. Luepas mitä Paavali itse kirjoittaa. Näyttää siltä, että sinä et edes tiedä, mitä juutalaisuus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on harhaopinen vähän sekaisin. Paavali oli juutalainen ja juuri siksi vainosi noita alkuseurakunnan kristittyjä kun olivat kääntyneet pois juutalaisuudesta ja sapatin viettämisestä.
Ei vainoaminen mitenkään liittynyt siihen oliko vainottu juutalainen vai ei, vaan siihen että ei noudattanut juutalaisia tapoja ja sapattia ja siksi heitä vainottiin kansalaisuudesta riippumatta.
Ja kun Paavali itse kääntyi pois juutalaisuudesta, niin häntä itseään alettiin vainota.
Juutalaisuus ja sapatin viettäminen oli kiihkouskovaisuutta ja juuri sen vuoksi Jeesuksin joutui ristille. Sairaan parantaminen oli se syy miksi joutui oikeuden eteen. Siitä fariseukset olivat suuttuneet, mutta rooman oikeuden edessä ei niin tyhmiä syytöksiä voinut esittää.Sorry nyt vaan, mutta juutalaisuus ei ollut mikään monoliittinen uskontokunta, jossa kaikki olisivat ajatelleet samalla tavalla. Ei todellakaan.
- Anonyymi
Olly Halaka kanavalla juuri julistettiin että, adventismi perustuisi vapaamuurareihin. Mitäpä tästä?
- Anonyymi
Jos heillä Halakalla on tapana tiilirakennuksiin muurareita värvätä, niin jos siellä adventisteissa on ammattimuurareita vapaana, ehkäpä se vastaus on siinä.
Sitäpä se...
- Anonyymi
Aloitus on aivan oikeassa. Adventistit eivät ole juutalaisia, vaan Herran opetuslapsia.
Eikä adventistit ole sanoituksella, joka on pilkkanimi aikoinaan ennettu opetuslapsille, mutta tämänpäivän kristitty on antisemitismin hapattama pakana.
Siihenkään ei voi yhyttää adventismia.
Pakanalla on auringonpalvontapäivä, jolla hän korostaa tahtoelämää, syrjäyttää Jumalan siunaaman lepopäivän - joka julistaa Jumalan valtakuntaa, Jumalan työtä, ja sitä, että Herra kutsuu kansansa oppimaan Sanaansa - myös kuuliaisuuteen.
Raamatussa, jos sitä kiellettyä ruokaa joku pähkäilee pakanana, eikä usko, lukee vaikka syytä, että miksi Jumala sian saastaiseksi julisti.
Ymmärtääkö HÄN*? Ainakin LKT Arno Forsius kertoo hyvin syyn.
ts. kun tuo saastaisuusjulistus tuli, se oli kautta aikain varoittavana, suojelemaan Herran omia ja muitakin, jotka sen otti vakavasti.
Eli tämä Lääketieteen tohtorismies kertoi, miksi 1980- luvulla Virossa kuoli ihmisiä ja syy oli isännän syötyä sikaa - ja siassa oli trikiinimato ottanut vallan, siitä otti uuden isännän. Kaiveli elimistössä, silmämunissa ja aivoissa ja tappoi ihmisen.
Tästä Sanan halusi varoittaa aivan opin ja opetuksen mukaan.
Ja vieläkin seon voipainen ohje Raamatussa.
Mutta - pöljyys, joka käy sanan yli -ei tajua, vaan- ihminen on sitä, mitä se syö- SIKA - laulaa Juicekin - edesmennyt laulusaan.
Panetekaahan Jumalaa onnenne ylisillä. Ainahan on jokin syy sanan varoittavaan opetukseen.
Toiset varjeltuu ja toiset tappaa itsensä, tavalla - tahi toisella.- Anonyymi
Niin ei juutalaisuus ole herjaava uskonto, jossa kaikki muut tekevät kaiken väärin ja ovat pakanoita, pedon merkkin ottajia ja sunnuntaipalvojia. Juutalaiset ovat aivan fiksua väkeä uskossaan, vaan ovatkin hyljänneet Jeesuksen. Miten voisivat pitääkään Kristusta Herranaan kun menivät tappamaan sapattirikkomuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ei juutalaisuus ole herjaava uskonto, jossa kaikki muut tekevät kaiken väärin ja ovat pakanoita, pedon merkkin ottajia ja sunnuntaipalvojia. Juutalaiset ovat aivan fiksua väkeä uskossaan, vaan ovatkin hyljänneet Jeesuksen. Miten voisivat pitääkään Kristusta Herranaan kun menivät tappamaan sapattirikkomuksista.
Voisitteko te nyt vihdoinkin lakata puhumasta soopaa ja lukea Raamatusta, millä perusteella Jeesus tuomittiin.
Matt 26,63 Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: »Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika.»
Matt 26,64 »Itsepä sen sanoit», vastasi Jeesus. »Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.»
Matt 26,65 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: »Hän herjaa Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme! Kuulittehan, miten hän herjasi.
Matt 26,66 Mitä mieltä olette?» He vastasivat: »Hän on ansainnut kuoleman.» - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitteko te nyt vihdoinkin lakata puhumasta soopaa ja lukea Raamatusta, millä perusteella Jeesus tuomittiin.
Matt 26,63 Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: »Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika.»
Matt 26,64 »Itsepä sen sanoit», vastasi Jeesus. »Ja minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.»
Matt 26,65 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: »Hän herjaa Jumalaa. Mitä me enää todistajia tarvitsemme! Kuulittehan, miten hän herjasi.
Matt 26,66 Mitä mieltä olette?» He vastasivat: »Hän on ansainnut kuoleman.»Tuo oli oikeudenkäynti roomalaisten edessä, jossa ei voinut sanoa että tämä mies on rikkonut sapatin. Heidät olisi ajettu sieltä pois.
Raamattu aivan selkeästi kirjoittaa miten fariseukset koko ajan kyttäisivät mitä Jeesus teki sapattina. Eikä hän vain ollut synagoogassa, vaan kulki missä sattui ja kun paransi sairaan, niin sen jälkeen fariseukset päättivät että Jeesus pitää tappaa. Siitä syystä hän joutui roomalaisten eteen. Ei hän pilkannut missään vaiheessa Jumalaa eikä fariseukset häntä sen vuoksi seuranneet, vaan sapatin vuoksi.
Ja eihän roomalaiset edes lopulta tuominneet Jeesusta yhtään mistään. Eivät sapatista eikä Jumalan pilkasta. Roomalaiset sanoivat että eivät löydä tästä miehestä mitään syytä eivätkä halua ottaa päälleen hänen verensä. Tulkoot se meidän päälle huusivat juutalaise ja niin on historiassa tosiaan tullut. Juutalaiset ovat saaneet maksaa Jeesuksen tappamisesta sapattirikkomusten vuoksi. Lopullinen tuomio tuli huutoäänestyksellä kumpi vapautetaan ja sillä perusteella Jeesus joutui ristille. Eli tuomionjulistusta ei ollut, mutta syy joutua oikeudeen eteen, oli sapatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009