Mikään laki ei tee miehistä naisia tai naisista miehiä!

Anonyymi-ap

😂 On sairasta väittää, että translaki omisi poikkeus!

205

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän on tunnekysymys. Jos koet ja tunnet olevasi jotain muuta kuin mihin kehoon synnyit. Yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Tunne ei saa miehis naista eikä naisesta miestä.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Jatkoa siis nykyihmisen tunne oikeuttaa teon ajatteluun, jos on vihainen onkin oikeus .....


      • Anonyymi

        Vitut ole! Sukupuoli ei ole tunne kysymys! Itse tunnen olevani leijona! Eli jätkä on eläin!


      • Anonyymi

        Toiselle lääkäri kirjoittaisi jo hullun paperit jos kertoisin olevani transu.
        Millaisia on vanhemmat jotka opettavat jo pienet lapsensa kuuluvan toiseen sukupuoleen.
        Ennen oli onnellinen kun sai lapsen oli se tyttö tai poika.
        Kerrohan transu miksi teillä pitäisi olla erilaiset oikeudet, tasa arvot ym kun niitä ei ole vammaisilla? Mikä erottaa teidät?
        Olette saaneet olla omia itteänne, miksi se ei riitä?
        Jos syntymästä ne asti olette olleet toissukupuolisia niin se on sairaus siinä kuten vammaisuus. Sama ihmisarvo kaikilla mutta ei omaa ohituskaistaa, ei lesboille, homoille, sateenkaari henkilöille eikä muillekaan transuille.
        Olkaa onnellisia onnellisessa maassa ja siitä, rttä saatte elää. Sitä ei tarvii korostaa. Ei mulla muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunne ei saa miehis naista eikä naisesta miestä.

        Kannattaa perehtyä asiaan, niin voit jopa ymmärtää mistä oikeasti on kyse.


      • Anonyymi

        … ja se tunne on tullut epävarmuudesta ja esim jonkun vanhan homon kuiskutteluista korvaan juuri oikeaan aikaan. Mietitäämpä, jos kaikki hompit onkin ollert väärässä siitä tunteesta? jos se olikin vanhan hompin keino saada seuraa nuoremmista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        … ja se tunne on tullut epävarmuudesta ja esim jonkun vanhan homon kuiskutteluista korvaan juuri oikeaan aikaan. Mietitäämpä, jos kaikki hompit onkin ollert väärässä siitä tunteesta? jos se olikin vanhan hompin keino saada seuraa nuoremmista?

        Höpöhöpö


      • Anonyymi

        Se on jokaisen oma asia !!laki vain antaa oikeuden suojan asialle!!
        Persuthan silti voi kehittää pyhää vihaa, mitä asiaa tai henkilöä kohtaan!
        Viha ja vihaa on heidän perusvelvollisuutensa, ei muuten kirkastuu ja valaistu aatteensa pyhään vihaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jokaisen oma asia !!laki vain antaa oikeuden suojan asialle!!
        Persuthan silti voi kehittää pyhää vihaa, mitä asiaa tai henkilöä kohtaan!
        Viha ja vihaa on heidän perusvelvollisuutensa, ei muuten kirkastuu ja valaistu aatteensa pyhään vihaan !!

        ai että persuissa ei olisi homoja tai feministejä tai jotain siltä väliltä? tottakai on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa perehtyä asiaan, niin voit jopa ymmärtää mistä oikeasti on kyse.

        En usko että tämä ihminen yltää ymmärtämään mitään muuta kun oman yksinkertaisen selostuksensa.
        Niin se aina on kun ihmiset joilla ei ole tietoa asioista mistä puhuvat vertaavat omaa pikku elämänsä kokemustaan sinä oikeana . Ei voi kun ohittaaa ne kommentit, niillä ei ole mitään merkitystä ihmisten kanssa joille nämä asiat ovat jokapäiväistä elämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunne ei saa miehis naista eikä naisesta miestä.

        Se on tosiasia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö

        Juuri sitä se on.


      • Anonyymi

        Diibadaaba. Jos tunnen olevani vihainen jotain kulttuuria tai sekasukupuolta vastaan olen rasisti. Onko tunnekysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä se on.

        Niin on.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Raiskaaja "pena" varmaan laskee jo päiviä milloin pääsee naisvankilaan...

      • Anonyymi

        Saattaapi olla pettymys kaverillesi, seksuaalinen väkivalta on rikos vankilassakin ja niiden naisten käsiin joutunut raiskaaja tuskin uskaltautuu ekan yrityksensä jälkeen sellinsä ulkopuolelle ilman vartijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaapi olla pettymys kaverillesi, seksuaalinen väkivalta on rikos vankilassakin ja niiden naisten käsiin joutunut raiskaaja tuskin uskaltautuu ekan yrityksensä jälkeen sellinsä ulkopuolelle ilman vartijaa.

        ArtoTTT

        Niin vankila visiitti saattaa pitentyä, mutta "penan" ihmisoikeus on päästä naisvankilaan jos hän niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Niin vankila visiitti saattaa pitentyä, mutta "penan" ihmisoikeus on päästä naisvankilaan jos hän niin haluaa.

        Rikoksenteko on sinulle siis ihmisoikeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikoksenteko on sinulle siis ihmisoikeus?

        ArtoTTT

        Miehen laittaminen naisvankilaan on kyllä rikos, mutta kerro se eduskunnalle.


      • Anonyymi

        Joo, Seta kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Niin vankila visiitti saattaa pitentyä, mutta "penan" ihmisoikeus on päästä naisvankilaan jos hän niin haluaa.

        Melkoinen porsaanreikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Miehen laittaminen naisvankilaan on kyllä rikos, mutta kerro se eduskunnalle.

        Kultapieni, sinähän sen kaverisi halusit laittaa naisvankilaan. Myös vankilassa seksuaalinen väkivalta on rikos, jonka toteuttaminen pyritään estämään. Lääkityksen avulla myös ihmisen rikollista seksuaalista käyttäytymistä voidaan tehokkaasti estää.
        Olisiko mielestäsi käypä vaihtoehto esim. ulkoistaa ostopalveluna kyseinen vankeinhoito itäiselle naapurimaallemme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, sinähän sen kaverisi halusit laittaa naisvankilaan. Myös vankilassa seksuaalinen väkivalta on rikos, jonka toteuttaminen pyritään estämään. Lääkityksen avulla myös ihmisen rikollista seksuaalista käyttäytymistä voidaan tehokkaasti estää.
        Olisiko mielestäsi käypä vaihtoehto esim. ulkoistaa ostopalveluna kyseinen vankeinhoito itäiselle naapurimaallemme?

        Trans-naisen laittaminen naisvankilaan on woke-ajattelun mukaista. Etkö seuraa aikaasi vai etkö ymmärrä sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trans-naisen laittaminen naisvankilaan on woke-ajattelun mukaista. Etkö seuraa aikaasi vai etkö ymmärrä sitä?

        Toki ymmärrän ja mielestäni on aivan oikein että ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Rikoksen tekijän mielenlaadun mukainen säilyttäminen turvaa niin henkilökunnan kuin toisten vankienkin elämisen samoissa tiloissa.
        Edelleen seksuaalinen väkivalta on rangaistava teko myös Rikosseuraamuslaitoksen tiloissa ja johtaa eritykseen toisista vangeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ymmärrän ja mielestäni on aivan oikein että ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Rikoksen tekijän mielenlaadun mukainen säilyttäminen turvaa niin henkilökunnan kuin toisten vankienkin elämisen samoissa tiloissa.
        Edelleen seksuaalinen väkivalta on rangaistava teko myös Rikosseuraamuslaitoksen tiloissa ja johtaa eritykseen toisista vangeista.

        Ei homoja sentään tarvitse vankilaan laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei homoja sentään tarvitse vankilaan laittaa.

        Maallisten lakiemme rikkojia sinne laitetaan.


      • Anonyymi

        Jep, ja muuttuu lesboksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Niin vankila visiitti saattaa pitentyä, mutta "penan" ihmisoikeus on päästä naisvankilaan jos hän niin haluaa.

        Juuri niin.


      • Anonyymi

        Kaipaatko miehistä seuraa selliisi, ehkä liityt johonkin herätysliikkeistä ja voit löytää itsellesi mieleisesi kumppanin.


    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin jaksat asiasta nillittää.

      • Anonyymi

        Onko totuus noin kova koska sinulle?


      • Anonyymi

        Nillittää? Etkös itse tee juuri niin!


    • Anonyymi

      Minusta laki on täysin epärealistinen ja sairas.
      Miksi miehen henkilötiedoissa pitäisi lukea, että hän on nainen?

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys!


      • Anonyymi

        Ja minusta on sinun tietämättömyytesi harvinaista nykyaikana . Mikä olet oikeastaan keskustelemaan asiasta josta et näytä tietävän yhtikäs mitään.
        Niin että ole ihan rauhassa vaan oma itsesi, mutta ota selvää asioista ettet latele yksinkertaisia kommentteja


    • Anonyymi

      Tämä on slogan joka änkyttää setalaisia.

    • Kyllä se tosiasia on.

    • Anonyymi

      Asiassa on kyse vapaudesta. Että ihminen saa halutessaan määritellä oman sukupuolensa siten kuten haluaa. On kyse ihmisen itsemäärämisoikeudesta. Ei siitä mitä mieltä siitä ovat kaiken maailman juustopäät. Nyt yhteiskunta haluaa olla sillä tavalla vapaa.

      Pian tulee myöskin uskonnonvapaus muuttumaan siten että ihminen saa itse jo paljon nuorempana päättää itse mihin haluaa kuulua eikä häntä hänen tietämättään pakolla liitetä mihinkään seurakuntaan eikä sen yhteyteen. Senkin vapauden aika koittaa vielä vaikka sekin herättää itkua ja hammasten kiristystä.

      • Anonyymi

        Miksi vain sukupuolensa? Minä olen aina halunnut olla majuri ja määrittelen sellaiseksi itseni. Tähän asti tämä on riittänyt.

        Nyt vaadin kuitenkin, että asia merkitään myös virallisiin rekistereihin. On kysymys ihmisoikeuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain sukupuolensa? Minä olen aina halunnut olla majuri ja määrittelen sellaiseksi itseni. Tähän asti tämä on riittänyt.

        Nyt vaadin kuitenkin, että asia merkitään myös virallisiin rekistereihin. On kysymys ihmisoikeuksista.

        Onko joku estänyt sinua hakeutumasta Maanpuolustuskorkeakouluun ja sitä kautta upseeriksi?


      • <<Nyt yhteiskunta haluaa olla sillä tavalla vapaa.>>

        Ei yhteiskunta (kansa kokonaisuudessa) sitä halua, vaan hallitus/eliitti ja länsimaiset valtiot.


      • <<Pian tulee myöskin uskonnonvapaus muuttumaan siten että ihminen saa itse jo paljon nuorempana päättää itse mihin haluaa kuulua>>

        Tuo nyt ei liity mitenkään asiaan. Sukupuoli on fyysinen asia, joten sitä ei voi vaihtaa, mutta seurakuntaa voi tietysti vaihtaa, koska seurakunta on sosiaalinen konstruktio.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa


      • Anonyymi

        Lapsilla on jo nyt uskonnonvapaus. En tiedä ketään meidän seurakunnassa joka pakottaisi lapsensa tulemaan jumalanpalveluksiin tms. vastoin lapsen ilmaisemaan tahtoa. Sanoohan sen jo järkikin. Vain ateistit ja maallistuneet ja wokettajat kokevat että heitä jotenkin kauheasti pakotetaan kristinuskoon vaikka kirkkoon kuuluminen on täysin vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilla on jo nyt uskonnonvapaus. En tiedä ketään meidän seurakunnassa joka pakottaisi lapsensa tulemaan jumalanpalveluksiin tms. vastoin lapsen ilmaisemaan tahtoa. Sanoohan sen jo järkikin. Vain ateistit ja maallistuneet ja wokettajat kokevat että heitä jotenkin kauheasti pakotetaan kristinuskoon vaikka kirkkoon kuuluminen on täysin vapaaehtoista.

        Minustakin lapsien pitää saada kasvaa ja kehittyä lapsina, ei pakottaa heitä kasvamaan kahlehdittuna uskonnollisiin sukupuolirooleihin.
        Onneksi nykyään lapsille on omia tilaisuuksia Kirkossa, joihin he saavat vapaaehtoisesti osallistua pelkäämättä vanhempiensa reaktioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain sukupuolensa? Minä olen aina halunnut olla majuri ja määrittelen sellaiseksi itseni. Tähän asti tämä on riittänyt.

        Nyt vaadin kuitenkin, että asia merkitään myös virallisiin rekistereihin. On kysymys ihmisoikeuksista.

        joo, senkun marssit varastolle ja haet uutta hihamerkkiä ja lampsit sitten upseerimessiin konjakille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin lapsien pitää saada kasvaa ja kehittyä lapsina, ei pakottaa heitä kasvamaan kahlehdittuna uskonnollisiin sukupuolirooleihin.
        Onneksi nykyään lapsille on omia tilaisuuksia Kirkossa, joihin he saavat vapaaehtoisesti osallistua pelkäämättä vanhempiensa reaktioita.

        Olethan sinäkin saanut kehittyä lapsena vaikka sinut on pakotettu woke-uskontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sinäkin saanut kehittyä lapsena vaikka sinut on pakotettu woke-uskontoon.

        Kultapieni, ei minua ole pakotettu mihinkään uskontoon. Olen itse saanut valita ja palstalla ei taida olla itseäsi lisäksi muita mainitsemasi uskonnon jäseniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, ei minua ole pakotettu mihinkään uskontoon. Olen itse saanut valita ja palstalla ei taida olla itseäsi lisäksi muita mainitsemasi uskonnon jäseniä.

        Woke-kultti on saanut sinut uskomaan niiden valheisiin. Kuten että sinua ei olisi pakotettu wokeen. Hyvin on aivopesu toiminut. Puhdasta tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Woke-kultti on saanut sinut uskomaan niiden valheisiin. Kuten että sinua ei olisi pakotettu wokeen. Hyvin on aivopesu toiminut. Puhdasta tuli.

        Sinun woke-kulttisi tuskin saisi minua uskomaan yhtään mihinkään.
        Mihin herätysliikkeeseen mainitsemasi woke-uskonto kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Woke-kultti on saanut sinut uskomaan niiden valheisiin. Kuten että sinua ei olisi pakotettu wokeen. Hyvin on aivopesu toiminut. Puhdasta tuli.

        Juurikin niin.


    • Kuinkakohan mones aloitus tämä sinulle oli tästä aiheesta.
      Jotenkin niin itkuista tuherrusta, ettei tuosta ainakaan voi miehisyys kasvaa.

      • Anonyymi

        Sinä sitten olet taas tietäväsi kirjoittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sitten olet taas tietäväsi kirjoittajat.

        Kunhan taas länkyttää….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sitten olet taas tietäväsi kirjoittajat.

        Kunhan taas länkyttää….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sitten olet taas tietäväsi kirjoittajat.

        Ai, anteeksi kamalasti onko kirjoittaja neiti ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ai, anteeksi kamalasti onko kirjoittaja neiti ?

        Sinäkö 56-vuotias mies? 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      EI MIKÄÄN LAKI. PÄÄT VAIHTAMALLA SE PARHAIDEN ONNISTUU.

      • Anonyymi

        Aha, että sitten on oikea keho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, että sitten on oikea keho.

        Juu. Yläpäät pitää vaihtaa, ei alapäät.


    • Anonyymi

      Voitko aloittaja kertoa, mistä johtuu, että ihmisen alkutekijät valitsevat kehittymisen naaraaksi/urokseksi?
      Valinta tapahtuu kaiketi ihmisestä itsestään riippumattomista syistä ja sillä ei liene merkitystä muussa kuin lisääntymismielessä.

      Seksuaaliset teot toiselle ihmiselle ilman hänen suostumustaan ovat rikos sukupuoleen katsomatta ja sellaiset ihmiset kuuluvat Rikosseuraamuslaitoksen hoiviin, lääkityksen avulla saattavat kasvaa ulos seksuaalisen väkivallan teon tarpeestaan.

      • Anonyymi

        Yksilön geneettinen sukupuoli määräytyy X- tai Y-kromosomin sisältämän siittiön hedelmöittäessä munasolun. Naiset perivät kaksi X-sukukromosomia, yhden kummaltakin vanhemmalta. Miehet perivät X-kromosomin äidiltään ja Y-kromosomin isältään. Tulevan lapsen sukupuolen määrittää siis siittiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksilön geneettinen sukupuoli määräytyy X- tai Y-kromosomin sisältämän siittiön hedelmöittäessä munasolun. Naiset perivät kaksi X-sukukromosomia, yhden kummaltakin vanhemmalta. Miehet perivät X-kromosomin äidiltään ja Y-kromosomin isältään. Tulevan lapsen sukupuolen määrittää siis siittiö.

        Tarkoitin, miten tuo valinta/periminen tapahtuu jokaisen yksilön kohdalla, vai onko kyse sattumanvaraisesta valinnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin, miten tuo valinta/periminen tapahtuu jokaisen yksilön kohdalla, vai onko kyse sattumanvaraisesta valinnasta?

        Mitä väliä sillä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on?

        Valinta tapahtuu siitä ihmisestä riippumattomista syistä, joka kyseisistä alkutekijöistä kehittyy.
        Tarkoitatko ettei sukupuolella ole mitään väliä sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinta tapahtuu siitä ihmisestä riippumattomista syistä, joka kyseisistä alkutekijöistä kehittyy.
        Tarkoitatko ettei sukupuolella ole mitään väliä sinulle?

        Tiede ei ole niin kehittynyt että se tietäisi miten sukupuoli määrittyy raskausaikana. Se ei tarkoita etteikö sukupuoli olisi tärkeä. Se tarkoittaa että omaa sukupuoltaan ei voi itse määritellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede ei ole niin kehittynyt että se tietäisi miten sukupuoli määrittyy raskausaikana. Se ei tarkoita etteikö sukupuoli olisi tärkeä. Se tarkoittaa että omaa sukupuoltaan ei voi itse määritellä.

        Samoin suuri osa suomalaista ei kykene tai muusta syystä käytä sukupuoliominaisuuksiaan lisääntymiseen ja kuitenkin käyttävät lisääntyvien ihmisten nimikettä sukupuolessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede ei ole niin kehittynyt että se tietäisi miten sukupuoli määrittyy raskausaikana. Se ei tarkoita etteikö sukupuoli olisi tärkeä. Se tarkoittaa että omaa sukupuoltaan ei voi itse määritellä.

        joistain liskoista tiedetään että lämpötila määrittää onko uros vai naaras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin suuri osa suomalaista ei kykene tai muusta syystä käytä sukupuoliominaisuuksiaan lisääntymiseen ja kuitenkin käyttävät lisääntyvien ihmisten nimikettä sukupuolessaan.

        Se on totta. Liberaalit ei lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta. Liberaalit ei lisäänny.

        Sehän tarkoittaa sitten, että kyseinen väki poistuu Kirkostakin aikanaan ja te voitte muuttaa sen mieleiseksenne.
        Oletko itse elänyt Raamatun Kirjoituksia todeksi, lisääntynyt ja täyttänyt maan?


    • Anonyymi

      Joo, ei se laki teekkään, oma ilmoitus riittää!

      • Anonyymi

        Mutta sukupuoli ei vaihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sukupuoli ei vaihdu.

        No mikä sitten sylettää, ihan sama mitä paperissa lukee?


    • Anonyymi

      Samallla tavalla se vapaus tulee koskettamaan myös uskonnollisia tekoja ettei niitä saa tehdä ihmiselle vastoin hänen tahtoaan ja hänen mahdollisesti itkiessä silloin. Kyllä siihen tullaan vielä lainsäädännöllä puuttumaan kuin yhteiskunta sivistyy.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeestä nyt yrität uskovia syyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä nyt yrität uskovia syyttää?

        Myöskään alaikäisiä ei pitäisi voida liittää heidän tahtomattaan mihinkään uskonnolliseen yhteisöön eikä tehdä heille niin hengellistä väkivaltaa. Silloin lapsilla ja nuorilla olisi yhteläinen oikeus valita sukupuolensa sekä uskontonsa. Oikeastaan niiden vapauksien pitäisi kulkea käsi kädessä, mutta vielä voidaan lapsi liittää seurakuntaan pakonomaisesti ilman hänen tahtoaan.

        Lait ovat menossa kuitenkin oikeaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään alaikäisiä ei pitäisi voida liittää heidän tahtomattaan mihinkään uskonnolliseen yhteisöön eikä tehdä heille niin hengellistä väkivaltaa. Silloin lapsilla ja nuorilla olisi yhteläinen oikeus valita sukupuolensa sekä uskontonsa. Oikeastaan niiden vapauksien pitäisi kulkea käsi kädessä, mutta vielä voidaan lapsi liittää seurakuntaan pakonomaisesti ilman hänen tahtoaan.

        Lait ovat menossa kuitenkin oikeaan suuntaan.

        Ilmeisesti et edes tiedä mikä sukupuoli on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeestä nyt yrität uskovia syyttää?

        Gender-uskovaisista lienee kysymys!!!


      • Anonyymi

        Lapsi voi itkeä kastettaessa vaikka mistä syystä. Mistä tiedät että se johtuu juuri uskonnosta? Sitäpaitsi tutkimukset osoittavat että lapset olettavat automattisesti Jumalan olemassaolon, itsenäisesti kasvatuksesta ja ympäristöstä riippumatta.


    • Anonyymi

      Synti ja kieroutuma on nykyään "ihmisoikeus". Toisinajattelijat ovat pahimpia rikollisia, koska he "tekevät turvattoman olon" pervoille. Mikään ei ole niin tärkeää kuin saada rypeä synnissä ja harjoittaa kaikkea mahdollista kieroutunutta pahuutta. Jumalan silmä valvoo ja tuomion hetki koittaa.

      • Anonyymi

        Miten tuo eroaa mistään aikaisemmasta mitä on ollut?

        Jumalattomat touhuavat mitä touhuavat ja Hengen ihmiset vaeltavat Hengessä. Niin on aina ollut ja tulee olemaan.

        Aina on ollut sotia ja nytkin tälläkin hetkellä ihmiset tappavat toisiaan silmittömästi sodassa. Siinä on meille pahuutta aivan riittämiiin mitä paheksua jos sillä saavuttaa yhtään suuremman hurskauden.


    • Anonyymi

      Ei tee, mutta kun munista tehdään römpsä ja vedetään hormooneja urakalla, niin ihme tapahtuu.

      • Anonyymi

        Samoin ihme tapahtuu lobotomia leikkauksessa. Pahimmastakin ateistista tulee hurskas uskovainen.


    • Anonyymi

      Täsmälleen noin.

    • Anonyymi

      Se on nyt viime metreillä Demareilla kiire niittää mainetta ja kunnissa ,siksi tuota nyt viedään runnomalla läpi pelko pehvassa jos jättää asian sikseen se ei ehkä etene seuraavan hallituksen toimesta jos SDP ei istukkaan hallituksessa.

    • Anonyymi

      Jos tyttö haluaa olla poika tai poka tyttö, niin aivan sama. Jos yhteiskunnalle tulee kuluja tästä vapaudesta olla mitä haluaa haluan minä olla miljonääri ja vaadin, että yhteiskunnan pitää tämä tahtotilani toteuttaa tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden nimissä!

      • Anonyymi

        Tyttö voi esitä olevansa pika mutta poikaa ei hänestä millään tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö voi esitä olevansa pika mutta poikaa ei hänestä millään tule.

        Pikachu


      • Anonyymi

        kyllä! Laitahan tilinumeroa niin… jaa ei se toteudu…


    • Anonyymi

      Eli uskovaisen subjektiivinen kokemus jumalan olemassaolosta pitää ottaa tosissaan mutta jonkun toisen subjektiivinen kokemus omasta väärästä sukupuolesta pitää jättää huomioimatta?

      • Anonyymi

        Objektiivinen!🤤


    • Anonyymi

      Ei laki, mutta sukupuolenvaihdosleikkaus ja ankarat hormonihoidot tekee Matista Maijan ja toisin päin.
      Mutta ei tuohon prosessiin pääse ihan tuosta vaan .

      • Eivät tee! Tämä uusi Maija ei synnytä eikö uusi Matti hedelmöitä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Eivät tee! Tämä uusi Maija ei synnytä eikö uusi Matti hedelmöitä.

        Kultapieni, todella monet Maijat eivät synnytä ja Matit hedelmöitä, vaikka heitä kutsutaan naisiksi ja miehiksi.
        Sukupuoliominaisuuksien käyttö vaikuttaa jäävät käyttämättä myös todella monelta Jumalan lisääntymään valitsemien ja yhdistämien miehen ja naisen välillä.
        Ihmisten määrä koettelee jo nyt maapallon kantokykyä, miksi ihmisten ei anneta olla ihmisiä vaan heitä jaetaan sukupuoliin perusteettomasti pelkän pissaamiseen käytettävän kehonosan perusteella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, todella monet Maijat eivät synnytä ja Matit hedelmöitä, vaikka heitä kutsutaan naisiksi ja miehiksi.
        Sukupuoliominaisuuksien käyttö vaikuttaa jäävät käyttämättä myös todella monelta Jumalan lisääntymään valitsemien ja yhdistämien miehen ja naisen välillä.
        Ihmisten määrä koettelee jo nyt maapallon kantokykyä, miksi ihmisten ei anneta olla ihmisiä vaan heitä jaetaan sukupuoliin perusteettomasti pelkän pissaamiseen käytettävän kehonosan perusteella?

        Siitä huolimatta kukaan leikki Maija ei koskaan synnytä eikä leikki Matti hedelmöitä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Siitä huolimatta kukaan leikki Maija ei koskaan synnytä eikä leikki Matti hedelmöitä.

        Todellakin, osaatko kertoa minkä vuoksi siis lisääntymiskyvyttömiä/haluttomia ihmisiä myös kutsutaan miehiksi ja naisiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, osaatko kertoa minkä vuoksi siis lisääntymiskyvyttömiä/haluttomia ihmisiä myös kutsutaan miehiksi ja naisiksi?

        Koska he ovat joko miehiä tai naisia.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Koska he ovat joko miehiä tai naisia.

        Toisin sanoen haluat ylläpitää sukupuolijaottelua, jolla kutsutaan lisääntymiskyvyttömiä/haluttomia ihmisiä lisääntymiskykyisiksi?
        Ihmiskunnan olemassaolon kannalta tuo saattaa olla aika kohtalokas tahtotila, valitettavana esimerkkinä Suomi.
        Tosin, ehkä ajattelusi myötä ihmisten lisääntyminen hidastuu riittävästi ja Maapallo kykenee kantamaan myös tulevat sukupolvet ja ilmastonmuutokset rauhoittuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen haluat ylläpitää sukupuolijaottelua, jolla kutsutaan lisääntymiskyvyttömiä/haluttomia ihmisiä lisääntymiskykyisiksi?
        Ihmiskunnan olemassaolon kannalta tuo saattaa olla aika kohtalokas tahtotila, valitettavana esimerkkinä Suomi.
        Tosin, ehkä ajattelusi myötä ihmisten lisääntyminen hidastuu riittävästi ja Maapallo kykenee kantamaan myös tulevat sukupolvet ja ilmastonmuutokset rauhoittuvat.

        Ei biologisia tosiasioita tarvitse pitää yllä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei biologisia tosiasioita tarvitse pitää yllä.

        Minunkaan mielestäni niitä ei keinotekoisesti pitäisi olla tarvetta pitää yllä, siis nimeämällä lisääntymiskyvyttömät/haluttomat lisääntymiskykyisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minunkaan mielestäni niitä ei keinotekoisesti pitäisi olla tarvetta pitää yllä, siis nimeämällä lisääntymiskyvyttömät/haluttomat lisääntymiskykyisiksi.

        Niinpä, sosiaalinen sukupuoli tai sukupolven muuttaminen ovat juuri tätä keinotekoista.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Niinpä, sosiaalinen sukupuoli tai sukupolven muuttaminen ovat juuri tätä keinotekoista.

        Juuri niin? Aivan samalla tavoin, kuin ne hedelmöittämään/hedelmöittymään kykenemättömät/haluttomat ihmisetkin jotka nyt esiintyvät hedelmöittävien/hedelmöittyvien ihmisten nimikkeellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin? Aivan samalla tavoin, kuin ne hedelmöittämään/hedelmöittymään kykenemättömät/haluttomat ihmisetkin jotka nyt esiintyvät hedelmöittävien/hedelmöittyvien ihmisten nimikkeellä.

        Kukaan mies ei hedelmöity eikä mukaan nainen hedelmöitä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kukaan mies ei hedelmöity eikä mukaan nainen hedelmöitä.

        Yksikään hedelmöityskyvytön ihminen ei hedelmöitä, vaikka hänellä olisi vastaava pissaamiseen käytettävä kehonosa kuin hedelmöityskykyisillä miehillä.
        Samoin yksikään hedelmöittymiskyvytön nainen ei hedelmöity, vaikka hänellä olisi vastaava pissaamiseen käytettävä kehonosa kuin hedelmöittymiskykyisillä naisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään hedelmöityskyvytön ihminen ei hedelmöitä, vaikka hänellä olisi vastaava pissaamiseen käytettävä kehonosa kuin hedelmöityskykyisillä miehillä.
        Samoin yksikään hedelmöittymiskyvytön nainen ei hedelmöity, vaikka hänellä olisi vastaava pissaamiseen käytettävä kehonosa kuin hedelmöittymiskykyisillä naisilla.

        Sukupuoli on biologiaa, hedelmöittyminen/hedelmöittymisen on teko/tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli on biologiaa, hedelmöittyminen/hedelmöittymisen on teko/tapahtuma.

        Aivan niin ja hedelmöitys-/hedelmöittymiskyvytön ihminen ei kykene hedelmöittämiseen/hedelmöittymiseen. Miksi hänen sukupuoltaan siis kutsutaan hedelmöitys-/hedelmöittymiskykyisen ihmisen sukupuoleksi?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kukaan mies ei hedelmöity eikä mukaan nainen hedelmöitä.

        Se on saletti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli on biologiaa, hedelmöittyminen/hedelmöittymisen on teko/tapahtuma.

        Ai eikö hedelmöittäminen ja hedelmöittyminen ole biologiaa.. Päivi Räsänen muuten unohti puheenvuorossaan hedelmöittymiskyvyttömät ihmiset (niin cis- kuin transihminen voi olla hedelmöittymiskyvytön) kun ilmaisi mielipiteensä sukupuolen perustumisesta edellä mainittuun biologiseen kykyyn


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Ikäkin on varmaan vain mielipidekysymys, täydelle eläkkeelle voi siirtyä milloin haluaa?

      • Anonyymi

        Ihan samoilla perusteilla niin sen pitäisi olla.


      • No en tiedä täydelle mutta jos on ollut fiksu ja säästänyt, niin voi tosiaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No en tiedä täydelle mutta jos on ollut fiksu ja säästänyt, niin voi tosiaan.

        Poljet ihmisoikeuksia!


    • Anonyymi

      Biologiaa ei pystytä muuttamaan. Muutetaan siis sanojen merkitystä.


      -Seta-

      • Juuri tämä on ainoa keinonne saada valheenne läpi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Juuri tämä on ainoa keinonne saada valheenne läpi.

        Raamatun Kirjoituksiakaan ei pystytä enää muuttamaan, ainoastaan väärentämään ihmisten omilla mielipiteillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun Kirjoituksiakaan ei pystytä enää muuttamaan, ainoastaan väärentämään ihmisten omilla mielipiteillä.

        Valitettavasti Raamatustakin on väännöksiä,


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Valitettavasti Raamatustakin on väännöksiä,

        Tarkoitatko esimerkiksi raamattu kansalle kirjaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko esimerkiksi raamattu kansalle kirjaa?

        Se ei ole väännös vaan tarkin suomalainen alkutekstien mukainen käännös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko esimerkiksi raamattu kansalle kirjaa?

        Uudrnmasilman käännös ja 1992 ovat väännöksiä,


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se ei ole väännös vaan tarkin suomalainen alkutekstien mukainen käännös.

        Palstalla esitettyjen kohtien perusteella esimerkiksi Roomalaiskirjekö on sinun mukaasi tarkinta suomalaista käännöstyötä?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Uudrnmasilman käännös ja 1992 ovat väännöksiä,

        Siis Uudenmaailman käännös …


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla esitettyjen kohtien perusteella esimerkiksi Roomalaiskirjekö on sinun mukaasi tarkinta suomalaista käännöstyötä?

        Raamattu Kansalle käännös kokonaan on alkuteksteille uskollisin.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Raamattu Kansalle käännös kokonaan on alkuteksteille uskollisin.

        Voitko perustella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko perustella?

        Se on alkukieltä kunnioittava suomenkielinen raamatunkäännös. Kääntäjinä on toiminut eri kirkkoihin ja seurakuntiin kuulu­via, Raamatun arvovaltaan sitou­tu­neita teologeja ja alkukielten asiantuntijoita.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se on alkukieltä kunnioittava suomenkielinen raamatunkäännös. Kääntäjinä on toiminut eri kirkkoihin ja seurakuntiin kuulu­via, Raamatun arvovaltaan sitou­tu­neita teologeja ja alkukielten asiantuntijoita.

        Mainitsemiesi arvovaltaisten asiantuntijoiden mukaanko käännöstyö on tehty alkukirjoituksien mukaisesti esimerkiksi Roomalaiskirjeessä sekä Mooseksen Kirjoissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemiesi arvovaltaisten asiantuntijoiden mukaanko käännöstyö on tehty alkukirjoituksien mukaisesti esimerkiksi Roomalaiskirjeessä sekä Mooseksen Kirjoissa?

        Ymmärtääkseni en sulkenut niitä pois.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ymmärtääkseni en sulkenut niitä pois.

        Palstalla vellovista keskusteluista on jäänyt mieleen, miten raamattu kansalle kirjasta palstalle kopioitujen sanamuotojen mukaan Roomalaiskirjeen sekä Mooseksen Kirjojen kohdissa miesten kanssa makaavien miesten sekä miehimysten kielletyt teot on kielletty ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta. Muilta niitä ei ole kielletty, kuten esimerkiksi KR92 käännösversiossa ne on kielletty kaikilta ihmisiltä.
        Siis tämä nyt vaan oli yksi huomio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla vellovista keskusteluista on jäänyt mieleen, miten raamattu kansalle kirjasta palstalle kopioitujen sanamuotojen mukaan Roomalaiskirjeen sekä Mooseksen Kirjojen kohdissa miesten kanssa makaavien miesten sekä miehimysten kielletyt teot on kielletty ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta. Muilta niitä ei ole kielletty, kuten esimerkiksi KR92 käännösversiossa ne on kielletty kaikilta ihmisiltä.
        Siis tämä nyt vaan oli yksi huomio.

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.

        Miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten nimeäminen homoseksuaalisiksi ihmisiksi, tarkoittaa tuhansia vuosia sitten nimettyjen tekijöiden olleen pelkästään homoseksuaalisia ihmisiä (miehiä ja naisia).
        Teot olisivat olleet sallittuja muunlaisen seksuaalisen suuntautumisen omaaville ihmisille, esimerkiksi heteron/bi-seksuaalisen perheenisän olisi kyseisen teoksen mukaan ollut hyväksyttävää raiskata oma poikansa.
        Minusta Raamatunkirjoitusten muuntelu kyseisellä tavalla ei voi olla hyväksyttävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten nimeäminen homoseksuaalisiksi ihmisiksi, tarkoittaa tuhansia vuosia sitten nimettyjen tekijöiden olleen pelkästään homoseksuaalisia ihmisiä (miehiä ja naisia).
        Teot olisivat olleet sallittuja muunlaisen seksuaalisen suuntautumisen omaaville ihmisille, esimerkiksi heteron/bi-seksuaalisen perheenisän olisi kyseisen teoksen mukaan ollut hyväksyttävää raiskata oma poikansa.
        Minusta Raamatunkirjoitusten muuntelu kyseisellä tavalla ei voi olla hyväksyttävää.

        Ihan yleisnimitys se on saman sukupuolen seksistä.
        Älä eksytä itseäsi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ihan yleisnimitys se on saman sukupuolen seksistä.
        Älä eksytä itseäsi.

        Pahoittelen, minusta miehimys/miesten kanssa makaava mies vaikuttaa enemmän alkutekstien tarkoitusta kuvaavammalta kuin mainitsemasi yleisnimitys.
        Pysykää te Raamatun osoittamalla tiellä, niin kuulijannekaan eivät eksy,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen, minusta miehimys/miesten kanssa makaava mies vaikuttaa enemmän alkutekstien tarkoitusta kuvaavammalta kuin mainitsemasi yleisnimitys.
        Pysykää te Raamatun osoittamalla tiellä, niin kuulijannekaan eivät eksy,

        Kuvaa kyllä miessukupuolista henkilöä joka harrasti seksiä toisten samanlaisten kanssa.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kuvaa kyllä miessukupuolista henkilöä joka harrasti seksiä toisten samanlaisten kanssa.

        Rajasi sen kuitenkin ainoastaan tiettyyn sukupuoliseen suuntautumiseen kohdistuvaksi.
        Falklandin sodassa sotavangiksi jääneitä brittejä raiskattiin ja raamatun käännösversiosi mukaan teko olisi ollut kielletty vain mikäli raiskaaja sekä raiskattu olisivat olleet homoseksuaalisia.
        Mikäli esimerkiksi raiskaajat olisivat olleet bi-seksuaalisia ja raiskatut heteroita, se olisi tarkan käännösversiosi perusteella sallittua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rajasi sen kuitenkin ainoastaan tiettyyn sukupuoliseen suuntautumiseen kohdistuvaksi.
        Falklandin sodassa sotavangiksi jääneitä brittejä raiskattiin ja raamatun käännösversiosi mukaan teko olisi ollut kielletty vain mikäli raiskaaja sekä raiskattu olisivat olleet homoseksuaalisia.
        Mikäli esimerkiksi raiskaajat olisivat olleet bi-seksuaalisia ja raiskatut heteroita, se olisi tarkan käännösversiosi perusteella sallittua.

        Niin miehimys on nykykielellä homoseksuaali ja homoseksiä on miesten välinen seksi.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Niin miehimys on nykykielellä homoseksuaali ja homoseksiä on miesten välinen seksi.

        Juuri niin? Kyseisessä kirjassa tietyt uskonnolliset ihmiset ovat rajanneet miehimysten teot pelkästään homoseksuaalisten ihmisten tekemiksi ja ainoastaan samaa sukupuolta olevien homoseksuaalisten ihmisten välinen seksi oli/on teille kiellettyä.
        Mitäpä olet mieltä, pitäisikö Raamattu kirjoituttaa uudelleen aiemmin esittämilläsi asiantuntijoilla, niin saisivat lapsilleen seksuaalista väkivaltaa tehneet/tekevät isätkin uskonnollisen hyväksynnän kammottaville teoilleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin? Kyseisessä kirjassa tietyt uskonnolliset ihmiset ovat rajanneet miehimysten teot pelkästään homoseksuaalisten ihmisten tekemiksi ja ainoastaan samaa sukupuolta olevien homoseksuaalisten ihmisten välinen seksi oli/on teille kiellettyä.
        Mitäpä olet mieltä, pitäisikö Raamattu kirjoituttaa uudelleen aiemmin esittämilläsi asiantuntijoilla, niin saisivat lapsilleen seksuaalista väkivaltaa tehneet/tekevät isätkin uskonnollisen hyväksynnän kammottaville teoilleen?

        Miten se asiaa muuttaa jos joku muu homostelee?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Miten se asiaa muuttaa jos joku muu homostelee?

        No tietenkin ettei syyllistettäisi kyseisistä teoista aiheettomasti Raamatun Kirjoituksilla niitä ihmisiä joilta kyseisiä tekoja ei ole kielletty, vai onko sinulla antaa jokin parempi selitys tuollaiselle muuntelulle?
        Minusta seksuaalinen väkivalta on kiellettyä kaikilta ja sen pitää antaa näkyä myös Raamatun Kirjoituksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tietenkin ettei syyllistettäisi kyseisistä teoista aiheettomasti Raamatun Kirjoituksilla niitä ihmisiä joilta kyseisiä tekoja ei ole kielletty, vai onko sinulla antaa jokin parempi selitys tuollaiselle muuntelulle?
        Minusta seksuaalinen väkivalta on kiellettyä kaikilta ja sen pitää antaa näkyä myös Raamatun Kirjoituksissa.

        Ketä on syyllistetty?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ketä on syyllistetty?

        Ei ketään, kunhan höpisee…


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ketä on syyllistetty?

        Raamattuhan ei tunne homostelua, jolla mitä ilmeisimmin yrität ohjata keskustelun tarkoittamaan homoseksuaalisia ihmisiä Raamatun Kirjoituksissa kerrottujen miehimysten sekä miesten kanssa makaavien miesten sijaan.
        Miksi miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten teoista syytetään homoseksuaalisia miehiä ja naisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuhan ei tunne homostelua, jolla mitä ilmeisimmin yrität ohjata keskustelun tarkoittamaan homoseksuaalisia ihmisiä Raamatun Kirjoituksissa kerrottujen miehimysten sekä miesten kanssa makaavien miesten sijaan.
        Miksi miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten teoista syytetään homoseksuaalisia miehiä ja naisia?

        Room 1:26->


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room 1:26->

        KR92 ja sitä vanhemmissa Raamatun Käännösversioissa kyseisessä kohdassa normitetaan aviomiehiä jotka käyttävät vaimojensa luonnottomia yhteyksiä seksuaalisten tarpeidensa täyttämiseen sekä pettävät vaimojaan toisten samaa sukupuolta olevien kanssa.
        Homoseksuaaliset ihmisethän eivät kaiketi esimerkiksi vaihda naista mieheen ja luovu naisen luonnollisesta yhteydestä, vai olenko ymmärtänyt sinut ihan väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR92 ja sitä vanhemmissa Raamatun Käännösversioissa kyseisessä kohdassa normitetaan aviomiehiä jotka käyttävät vaimojensa luonnottomia yhteyksiä seksuaalisten tarpeidensa täyttämiseen sekä pettävät vaimojaan toisten samaa sukupuolta olevien kanssa.
        Homoseksuaaliset ihmisethän eivät kaiketi esimerkiksi vaihda naista mieheen ja luovu naisen luonnollisesta yhteydestä, vai olenko ymmärtänyt sinut ihan väärin?

        Höpöhöpö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Aika rankasti kirjoitettu raamattu kansalle teoksesta, mutta mikäpä minä olen sinua kyseenalaistamaan noinkin tärkeässä asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Raamattu kansalle teos tosiaankin osoittaa homoseksuaalisten ihmisten vaihtavan naisen (vaimonsa) luonnolliset yhteydet luonnonvastaisiin ja sitten vaihtavat vaimon vielä mieheen jonka kanssa saavat sitten palkintonsa.
        Todella uskollisesti alkukirjoituksia noudattaen käännetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kansalle teos tosiaankin osoittaa homoseksuaalisten ihmisten vaihtavan naisen (vaimonsa) luonnolliset yhteydet luonnonvastaisiin ja sitten vaihtavat vaimon vielä mieheen jonka kanssa saavat sitten palkintonsa.
        Todella uskollisesti alkukirjoituksia noudattaen käännetty.

        Eikös sen pitänyt olla uskollisin käännös alkukirjoitusten teksteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sen pitänyt olla uskollisin käännös alkukirjoitusten teksteille.

        Se onkin, te ette vaan ette osaa lukea.


    • Anonyymi

      On ihanaa, että voi pitää omasta sukupuolesta syntymästään saakka. On ihanaa vaalia omaan sukupuoleen kuuluvia ominaisuuksia. Sukupuoli on kokonaisvaltainen ominaisuus. Henkeä ja sielua ei voi muuttaa

      • Anonyymi

        "Henkeä ja sielua ei voi muuttaa".

        Siksi translaki on oikein ja kohtelee ihmistä oikein.
        "Väärään" sukupuolen syntyneillä on nyt toivoa.
        Mutta kun ratkaisu on tehty, niin sen pitää olla lopullinen.
        Tämä uusi lakimme tuntuu hölmöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Henkeä ja sielua ei voi muuttaa".

        Siksi translaki on oikein ja kohtelee ihmistä oikein.
        "Väärään" sukupuolen syntyneillä on nyt toivoa.
        Mutta kun ratkaisu on tehty, niin sen pitää olla lopullinen.
        Tämä uusi lakimme tuntuu hölmöltä.

        Miten se väärä sukupuoli tuli ja mihin se oikea meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se väärä sukupuoli tuli ja mihin se oikea meni?

        Sitä ei kukaan tiedä.


      • Anonyymi

        Niin eläimiä kuin ihmisiäkin on pitkään ja paljon tutkittu purkamalla ruumiita kuoleman jälkeen mitä pienempiin osasiin mutta sellaista osaa kuin sielu ei ole löydetty.
        Joku raamattuperäinen muka jumalallinen kuvitelma oli kai aikansa että eläimillä ei ole sielua mutta että ihmisillä on. Mutta kun sitä ei löydy eikä kuoleman jälkeen löydy henkeäkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eläimiä kuin ihmisiäkin on pitkään ja paljon tutkittu purkamalla ruumiita kuoleman jälkeen mitä pienempiin osasiin mutta sellaista osaa kuin sielu ei ole löydetty.
        Joku raamattuperäinen muka jumalallinen kuvitelma oli kai aikansa että eläimillä ei ole sielua mutta että ihmisillä on. Mutta kun sitä ei löydy eikä kuoleman jälkeen löydy henkeäkään...

        21 grammaa on sieluni paino?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21 grammaa on sieluni paino?

        Paljonko sukupuoli painaa?


    • Anonyymi

      Eikö ihminen joka ei tiedä sukupuoltaan !!!! ole koskaan tehnyt alapesua ? huomatakseen onko nainen tai mies .

      • Anonyymi

        Ei kai sitten.


      • Anonyymi

        Todellakin, sieltä ihmisen alapäästähän se kyky hedelmöittää/hedelmöittyä selkeästi on todennettavissa. Ihmeellistä ettei noin selvää asiaa joku ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, sieltä ihmisen alapäästähän se kyky hedelmöittää/hedelmöittyä selkeästi on todennettavissa. Ihmeellistä ettei noin selvää asiaa joku ymmärrä.

        Ja jos siellä alapäässä tai yläpäässä olisikin jotain häikkää eli epäselvyyttä, niin biologia erotttaa heti naisen ja miehen perimän, ei siihen tarvita mitään lakeja! Ei siinä ole silloin mitään epäselviä "jos kuitenkin tuntuu..."-mutuja, vaan siinä selviää kyllä sukupuoli. Mutta, "mitä enemmän normaalia ajattelua saadaan sekoitetuksi valheilla, puolitotuuksilla tai hämäyksillä, sitä paremmin tämä myös propagandaksi kutsuttu genderideologia ja -toiminta vaikuttaa niihin, jotka eivät tunnista selvää ideologista sodankäyntiä normaaleja faktoja vastaan. Puolueet ja Eduskuntammekin sortuivat propagandan alla uhreiksi, valitettavasti. Mutta kannattaa muistaa, että Eduskunnassa olevilla kymmenellä puolueella on nyt yhteensä noin 190  000 jäsentä, kun marraskuussa 2020 jäseniä oli noin 214  000. Laskevat luvut perustuvat Uutissuomalaisen puolueilta keräämiin tietoihin. Niin pieni kuihtuva klikki on päättämässä erittäin suurista asioista, joihin maallikot eivät voi mitenkään vaikuttaa eli kansan ääni ei kuulu sinne asti. Puolueen edut määräävät politiikan suunnan, ei kansan etu eikä usein arvotkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos siellä alapäässä tai yläpäässä olisikin jotain häikkää eli epäselvyyttä, niin biologia erotttaa heti naisen ja miehen perimän, ei siihen tarvita mitään lakeja! Ei siinä ole silloin mitään epäselviä "jos kuitenkin tuntuu..."-mutuja, vaan siinä selviää kyllä sukupuoli. Mutta, "mitä enemmän normaalia ajattelua saadaan sekoitetuksi valheilla, puolitotuuksilla tai hämäyksillä, sitä paremmin tämä myös propagandaksi kutsuttu genderideologia ja -toiminta vaikuttaa niihin, jotka eivät tunnista selvää ideologista sodankäyntiä normaaleja faktoja vastaan. Puolueet ja Eduskuntammekin sortuivat propagandan alla uhreiksi, valitettavasti. Mutta kannattaa muistaa, että Eduskunnassa olevilla kymmenellä puolueella on nyt yhteensä noin 190  000 jäsentä, kun marraskuussa 2020 jäseniä oli noin 214  000. Laskevat luvut perustuvat Uutissuomalaisen puolueilta keräämiin tietoihin. Niin pieni kuihtuva klikki on päättämässä erittäin suurista asioista, joihin maallikot eivät voi mitenkään vaikuttaa eli kansan ääni ei kuulu sinne asti. Puolueen edut määräävät politiikan suunnan, ei kansan etu eikä usein arvotkaan.

        Todellakin vaikuttaa normaalilta ajattelulta kutsua lisääntymiskyvytöntä ihmistä lisääntymiskykyiseksi sukupuolinimitystä käyttäen.
        Voitko tarkentaa, mitkä poliittiset puolueet siis ovat olleet vaatimassa lisääntymiskyvyttömiä ihmisiä kutsuttavan lisääntymiskykyisiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin vaikuttaa normaalilta ajattelulta kutsua lisääntymiskyvytöntä ihmistä lisääntymiskykyiseksi sukupuolinimitystä käyttäen.
        Voitko tarkentaa, mitkä poliittiset puolueet siis ovat olleet vaatimassa lisääntymiskyvyttömiä ihmisiä kutsuttavan lisääntymiskykyisiksi?

        Niin, sukupuoli on biologinen ominaisuus joka ei muutu vaikka. sitä ei käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sukupuoli on biologinen ominaisuus joka ei muutu vaikka. sitä ei käytä.

        Juuri kuten kirjoitit? Mikäli kyseistä biologista ominaisuuttaan ei todistettavasti käytä, kyseessä on tietenkin mies-/naisoletettu.
        Oletusarvona muiden kuin uskonnollisten paimenien kohdalla voitaneen pitää uskonnollista sukupuolta, joka määritellään mikroskooppisen tarkasti kyseisen ihmisen pissaamiseen käytettävän kehonosan ulkonäöstä.
        Kyseisillä paimenillahan kyseinen kehonosa toimii sukupuolielimenä ilman sukupuoliominaisuuksiakin.
        Mikäli kykyä suvunjatkamiseen ei käytetä sukupuolen määrittelyyn, on tietenkin aivan sama minkä sukupuolen ihminen itselleen valitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kuten kirjoitit? Mikäli kyseistä biologista ominaisuuttaan ei todistettavasti käytä, kyseessä on tietenkin mies-/naisoletettu.
        Oletusarvona muiden kuin uskonnollisten paimenien kohdalla voitaneen pitää uskonnollista sukupuolta, joka määritellään mikroskooppisen tarkasti kyseisen ihmisen pissaamiseen käytettävän kehonosan ulkonäöstä.
        Kyseisillä paimenillahan kyseinen kehonosa toimii sukupuolielimenä ilman sukupuoliominaisuuksiakin.
        Mikäli kykyä suvunjatkamiseen ei käytetä sukupuolen määrittelyyn, on tietenkin aivan sama minkä sukupuolen ihminen itselleen valitsee.

        Mies ja nainen ovat biologinen fakta eikä mikään oletus.


      • Anonyymi

        Miksi sinusta sukupuoli on vaan fyysinen asia kun kerran raamattukin tunnustaa tämän sosiaalisen puolen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sukupuoli on biologinen ominaisuus joka ei muutu vaikka. sitä ei käytä.

        Edes raamattu ei pidä sukupuolta pelkkänä biologisena ominaisuutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ja nainen ovat biologinen fakta eikä mikään oletus.

        Juuri niin? Biologinen fakta, entä he jotka eivät kykene lisääntymään, mikä heidän Biologinen faktansa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinusta sukupuoli on vaan fyysinen asia kun kerran raamattukin tunnustaa tämän sosiaalisen puolen?

        Palstan uskovathan ovat liittäneet kommenteissaan sukupuolen lisääntymiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstan uskovathan ovat liittäneet kommenteissaan sukupuolen lisääntymiseen.

        Niin, lisääntymiseen tarvitaan aina uros- ja naaraspuolinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edes raamattu ei pidä sukupuolta pelkkänä biologisena ominaisuutena.

        Perustele toki.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Niin, lisääntymiseen tarvitaan aina uros- ja naaraspuolinen.

        Hedelmöitys ja hedelmöittymiskyky tarvitaan, että ihmiset lisääntyvät?
        Mihin sinä tarwitset sukupuolta kun kerran et lisäänny?


    • Anonyymi

      Ihmisellä on kova tarve yrittää mutta Jumalan luomistyötä.

      • Anonyymi

        Aamen!!!


    • Anonyymi

      Tieteellistä elävää faktaa ei ole esitetty ulostuksen käyvän muualta kuin on tarpeellista. Uskonnolliset älköön vaivautuko.

    • Anonyymi

      Olet täysin oikeassa ja siksi tämä lakimuutos oli tarpeellinen, koska ennen tämän faktan osoitus oli vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Niin, tarvitaan oikein laki pönkittämään tätäkin Setan valhetta.


    • Anonyymi

      Eikä mikään muukaan.

    • Anonyymi

      Intersukupuolisuus kehittyy jo sikiövaiheessa. Keskimäärin 0,5 % syntyvistä lapsista on intersukupuolisia. Silloin ihmisellä on sekä miehisiä että naisellisia ominaisuuksia. Sukupuolielimet ovat ristiriidassa sukupuolisten kromosonien kanssa. Se ei välttämättä ole silmin havaittavaa ja voi ilmetä vasta murrosiässä kun esim. tytöille ei tule kuukautisia. Kaikilla sikiöillä on aluksi naistyyppiset ulkoiset sukupuolielimet, jotka normaalisti poikasikiöillä testosteronin vaikutuksesta vasta myöhemmin ilmenevät. Yleisin syy että sukuelimissä on sekä maskuliinisiä että feminiisiä piirteittä on se että naistyypin XX-kromosonien omaavalle sikiölle kehittyy liikaa androgeenejä. Tämä johtaa siihen että ulkoisiin sukuelimiin kehittyy miehisiä piirteitä. Osalle intersukupuolisista ihmisistä on naisen ulkoiset sukupuolielimet mutta ei kohtua eikä munasarjoja, jolloin miessukupuolisuus saatetaan havaita vasta murrosiässä. Vasta syntyneelle lapselle voidaan tehdä leikkaus jolloin kirurgisesti poistetaan toiset ulkopuoliset sukuelimet jättäen vain toiset. Aiemmin yleisesti poistettiin vain miespuoliset, koska se oli helpompaa.. Euroopan unioni on kehottanut jäsenmaitaan huolehtimaan että intersukupuolisten lasten sukuelinten näköä ei muuteta kirurgisesti. Suomessa oikeustieteilijöiden mukaan vauvojen sukuelinten kirurgia on ihmisoikeuksien ja perustuslain vastaista.

    • Anonyymi

      Mitä sitten kitiset ja vastustat lakiehdotusta, jos ja kun se ei mitään muuta? Anna se laki niille joiden mielestä se muuttaa heidän tilannettaan parempaan suuntaan, ja jatka mantrasi toistamista - ei muuta mitään, ei muuta mitään, ei muuta mitään.... jos se sinua rauhoittaa.

    • Juu, soluja ja kromosomeja ei pystytä vaihtamaan.

      • Anonyymi

        Juuri noin? Synnytyssalissa silmämääräisen havainnon perusteella tehtyä sukupuolen määrittelyä ei voidakaan pitää luotettavana ihmisen biologisen sukupuolen osalta.
        Toki uskonnollinen sukupuoli määräytyy helposti silmämääräisesti arvioimalla ja saadun havainnon perusteella voidaan heti nähdä onko kyseinen lapsi myöhemmällä iällään käytettävissä esimerkiksi herätysliikkeissä seurakunnan paimenena, vaikka hänelle ei siis tulisi kykyä hedelmöittää tai hedelmöittyä.


    • Anonyymi

      Viittaan kirjoitukseen 2023-01-23 18:37:02, jossa seikkaperäisesti on selostettu jo sikiövaiheessa tapahtuvaa intersukupuolisuuden ilmenemään. Siksi olisi tärkeää että vauvaiässä voitaisiin lapsi vielä merkitä muun sukupuoliseksi koska sukupuolta ei silloin voi tarkkaan todeta. Tähän tarvitaan myös Suomessa laki. Saksassa on vuonna 2019 tehty laki jonka mukaan voidaan lapsi merkitä muun sukupuoliseksi samoin kuin aikuisenakin henkilön omasta tahdosta. Näihin molempiin tarvitaan lääkärin vahvistus. Tämän tapainen laki tarvittaisiin Suomessakin johon tarvittaisiin myös lääkärin lausunto.

      • Anonyymi

        Kyllä ne lapsen kromosomit tutkitaan ja kehityshäiriöt sukuelimistä korjataan.


    • Anonyymi

      Oikeusoppineet Suomessa ovat ovat todenneet että vauvaiässä tehdyt korjausleikkaukset ovat perustuslain ja ihmisoikeuksien lakien vastaisia.

      • Anonyymi

        Eivät ole, älä valehtele!


    • Anonyymi

      En valehtele. Oikeusoppineet ovat monissa keskusteluissa olleet sitä mieltä. Mitään erillistä lakia ei enää tarvita, koska jo voimassa olevien lakien mukaan voidaan haastaa oikeuteen. Kävin läpi Korkeimman oikeuden ennakkopäätöksiä, enkä löytänyt tapauksia, jotka olisivat sinne edenneet. Hyvinkin saattaa alemmissa oikeusasteissa löytyä sinne vietyjä tapauksia, joita on käsitelty ja siellä päätetty.

    • Anonyymi

      Suomessa monet naiset alkavat maskulinisoitua pian täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Se on eri asia kuin väittää olevansa mies.


    • Anonyymi

      Se nyt vaan tosiaankin on noin.

    • Anonyymi

      Laki tekee miehistä juridisia naisia.
      Lain mukaan myös lakritsi (Glycyrrhiza glabra) on juridisesti sama kasvi kuin tupakka (Nicotiana tabacum), koska tupakkalainsäädäntö koskee myös lakritsipiippuja ym.
      Juridiset termit eivät koskaan ole olleet yhteneväisiä biologisten termien kanssa.

      • Anonyymi

        Juridiikasta on tehty Setan keppihevonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juridiikasta on tehty Setan keppihevonen.

        Tehän olette tehneet itsestänne kyseisen keppihevosen, ei siihen kummempaa juridiikkaa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehän olette tehneet itsestänne kyseisen keppihevosen, ei siihen kummempaa juridiikkaa tarvita.

        Homon avuton parahdus! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homon avuton parahdus! 🤣

        Voi ei, pitää lapsilleni kertoa ettei heitä sitten voi olla olemassa kun aitouskovainen profeetta on todennut minun olevan miespuolinen homoseksuaali.


    • Anonyymi

      Eikä tee lääkärikään.

    • Anonyymi

      Kyllä ne jotkut niin vaan väittää. 🤣

    • Anonyymi

      Laki on vedetty tuntemusten tulkiksi.

      • Eli laki on miltä se tuntuu,


    • Anonyymi

      On joku sentään tolkuissaankin.

    • Anonyymi

      Ihmisen kuorta voi muokata mutta ei kromosomeja ja soluja.

    • Anonyymi

      Se on varma se! Ei tee!

    • Anonyymi

      No ei mikään muukaan.

      • Anonyymi

        No, ei todellakaan.


    • Anonyymi

      Ei edes uusi laki.

    • Anonyymi

      Hyvä jos uudesta laista on apua niille joiden tilannetta helpottamaan se on tarkoitettu. Kaikki muu on tyhjää riekkumista ja rääpimistä ja silloin unohtuu yleensä kokonaan mistä ylipäätään on kyse...

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe